|
کشف 62 تن مواد مخدر صنعتی
فرمانده مرزبانی کشور گفت: در یک سال گذشته بیش از ۶۲ تن انواع مواد مخدر صنعتی که از جنوب شرق کشور به وسیله افراد ناآگاه از مرزهای همسایه به داخل کشور وارد شده بود، در درگیریهای مسلحانه کشف شده است. سردار احمدعلی گودرزی گفت: مرزبانی به سامانههای پیشرفته الکترونیکی، اپتیکی، پهپاد و هلیشات مجهز شده است، همچنین سامانههای حسگر پیشرفته مرزهای کشور را به صورت لحظهای و تصویری پایش میکند.
ارسال به دوستان
رئیس پلیس راهور: مونتاژکاری به جای تولید کیفی خودرو باعث شده هر ساعت 2 نفر در جادهها فوت کنند
کیفیت فدای کمیت نشود
خودروهای ناایمن و 5 هزار نقطه حادثهخیز در کشور موجب شده سالانه 17 هزار نفر در تصادفات جادهای جان خود را از دست بدهند
با آنکه مطابق تاکید سازمان ملی استاندارد، استانداردهای هشتادوپنجگانه تولید خودرو برای ساخت خودروهای ایمن و باکیفیت باید رعایت شود اما همچنان خودروسازان خودروهایی را تولید میکنند که همه استانداردهای تعریف شده را ندارند. در همین ارتباط رئیس پلیس راهور میگوید: نباید وسایل نقلیه ما به نوعی تولید شود که در تصادفات درهای خودرو قفل شود یا خودرو آتش بگیرد! ما باید بگوییم تا آخر سال ۵۰۰ خودروی با کیفیت تولید میکنیم، نه اینکه عدد تولید خودروی بیکیفیت را بالا ببریم. به گزارش«وطنامروز»، هر چند آمار بالای جانباختگان حوادث جادهای در پی وقوع تصادفات ناشی از مجموعه عواملی چون عدم توانایی و مهارت راننده، حادثهخیز بودن جادهها و غیراستاندارد بودن خودروهاست اما طبق گفته پلیس، بخش عمده کشتهشدگان جادهای ناشی از نبود ایمنی و کیفیت پایین خودروها و در واقع غیراستاندارد بودن آنهاست و نتیجه آنکه متاسفانه سالانه 17 هزار ایرانی در جادهها به دلیل تصادفات جان خود را از دست میدهند. در همین ارتباط سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا دیروز در همایش «کروکیهای برتر» گفت: در تمام دنیا ورق بدنه خودرو فولاد کمکربن است، نه حلبی ۳ لایه! خودروساز نباید چیزی تولید کند که آلت قتاله باشد و ستونهای خودرو به سرنشینان آسیب وارد کند. وی با بیان اینکه 20 درصد مصدومان تصادفات قطع نخاع میشوند، گفت: خودروساز به جای ورق کمکربن، حلبی در خودروها کار کند. رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: ما از سال ۸۵ توانستیم تعداد کشتههای تصادفات را از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسانیم اما هنوز در مسیرهای شهری و بینشهری کشور ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثهخیز ترافیکی داریم. هادیانفر ضمن اشاره به وجود بیش از ۵ هزار نقطه حادثهخیز در سراسر کشور و با بیان اینکه 5 هزار میلیاردتومان نیاز است تا این نقاط حادثهخیز برطرف شوند، افزود: این کار باید یک بار برای همیشه انجام شود، چرا که موضوع راه بسیار مهم است. وی در ادامه با اشاره به جلسه اخیر خود با مدیرعامل شرکت سایپا گفت: من چند روز پیش به این مدیر خودروساز گفتم برای خدا به دنبال کیفیت و ایمنی خودروها بروید. وقتی حرف از تولید خودرو میزنند، باید همه ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه خودرو را خودشان تولید کنند، این در حالی است که خودروسازان ما فقط مونتاژ میکنند. به گفته وی، در برنامههای سالانه هر کشور پیشبینیهایی در حوزه تصادفات مدنظر قرار میگیرد که برای طول برنامه پنجم پیشبینی ۳۱ درصد کاهش را داشتیم و پیشنهاد ما برای طول برنامه ششم کاهش ۵۰ درصدی تصادفات است. وی با بیان اینکه نظم ترافیکی یکی از شاخصهای کشورهای پیشرو است، گفت: ما ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم که نگاه سلبی و ایجابی دارند و باید در این زمینه اصلاحاتی انجام شود. وی در ادامه افزود: کشتههای تصادف بعضا با کشتههای جنگ قابل مقایسه است. رئیس پلیس راهور در ادامه گفت: در مدیریت ترافیک نیز ۲ موضوع مهم داریم که تمام کشورها در تلاش هستند برای این ۲ موضوع برنامههای جدید بدهند تا در جامعه و شهرهای خود رفتار ترافیکی مناسبتری داشته باشیم. ایجاد و اعمال اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات از اهداف کشورهاست. وی افزود: معتقد هستم عامل تصادفات ۴ عامل نیست و ۵ عامل است، نخستین عامل مدیریت است که دولتها باید به آن ورود کنند. برای همین در کشورهایی که در بحث کاهش تصادفات موفق بودند دولتها به امر تصادفات ورود کردهاند. هادیانفر با بیان اینکه باید ساختارهای مدیریتی ایجاد شود، گفت: نقش دولت و دستگاههای دولتی در کاهش تصادفات مؤثر است، ۳۲ دستگاه در امر تصادفات مسؤول هستند اما همیشه از 5-4 دستگاه در امر تصادف سوال و جواب شده است! رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۵۰ درصد جانباختگان تصادفات افرادی هستند که سر صحنه جان خود را از دست میدهند، تصریح کرد: ۶ درصد جانباختگان در حین انتقال و ۴۳ درصد در تروما و بیمارستانها جان خود را از دست میدهند؛ دولت باید بر وظایف این دستگاهها مدیریت و قوه قضائیه نیز باید به ترک فعلها ورود کند. وی با بیان اینکه ۸۴ میلیون جمعیت در کشور داریم و عین این ۸۴ میلیون کاربر ترافیک هستند، چرا که این افراد یا راننده بوده یا سرنشین خودروها هستند، گفت: قانون باید مجازاتهای جایگزین و اجتماعی داشته باشد اگر نه افراد پولدار از قانون سوءاستفاده میکنند و این قانون برایشان بازدارندگی ندارد.
هادیانفر با بیان اینکه ما نیازمند قوانین جدید و به روز و کارآمد و اثربخش هستیم تا بتوان به پشتوانه آن شاهد رفتار صحیح ترافیکی بود، گفت: در هر ساعت ۲ نفر در جادهها فوت میکنند و به ازای هر نفر فوتی ۲۵ نفر مصدوم میشوند؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی که مجروح میشوند قطع نخاع میشوند. رئیس پلیس راهور با اشاره به عملکرد پلیس راهور در مأموریت اربعین خاطرنشان کرد: ۳۲۰ هزار وسیله نقلیه را در مأموریت اربعین در ۶ شهر مرزی جانمایی کردیم. وی گفت: شاهد صدور صوری اسقاط خودرو هستیم؛ متأسفانه خودروها به صورت واقعی اسقاط نمیشوند و شاهد این هستیم که خیابانها رفته رفته به پارکینگ تبدیل میشوند. سردار هادیانفر تأکید کرد: مشکل اصلی از آنجا شروع شد که یک فرد در دیوان عدالت شکایتی مبنی بر اینکه اگر یک خودرو دارای معاینه فنی باشد باید بتواند در شهر تردد کند، کرده بود و متأسفانه دیوان هم رأی به نفع این فرد صادر کرده بود. وى گفت: این رویه غلط است. دولت باید این رأی را باطل کند، چرا که با این کار نه تنها مشکل ترافیک حل نمیشود بلکه خودرویی که ۴۰ سال از عمرش میگذرد، اجازه تردد در شهر مییابد.
***
الکترونیکی شدن کروکیهای تصادفات در کشور تا آخر آبان
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سامانه ثبت الکترونیک کروکیهای تصادفات تا 1.5 ماه آینده در کل کشور اجرایی و فعال خواهد شد. سردار سیدکمال هادیانفر در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه یکپارچه رسیدگی به تصادفات که بخشی از آن کروکی الکترونیک است، گفت: این طرح یک سال است که در قم اجرا میشود و در حال حاضر در این استان کروکی تصادفات صد درصد الکترونیک شده است. با تبلتها و تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار دارد، افسرها همه اطلاعات راننده را در اختیار خواهند داشت. با فعالیت سامانه جدید، چاپ اوراق بیمهنامه حذف شده است. وی با اشاره به خرید ۷۰۰۰ تبلت، ادامه داد: بنا داریم تا یک ماه آینده این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم و کروکیها الکترونیک شود. به گفته هادیانفر، در سیستم و سامانه موجود سالانه 2 هزار میلیارد ریال خسارت تصادفات ساختگی است که این طرح جلوی آن را تا حدودی خواهد گرفت. وی درباره وضعیت ورود خودروهای جدید به ناوگان حملونقل و خروج خودروهای اسقاطی گفت: بر اساس چیزی که تصویب شده بود باید به ازای تولید هر خودرو، خودرو اسقاط میشد اما حالا شاهد صدور گواهی صوری اسقاط هستیم. هیچ خروجیای در ناوگان نداریم اما به طور مداوم وسیله نقلیه وارد ناوگان میشود.
ارسال به دوستان
ضرورت بازنگری در طرح جامع ترافیک تهران
با آنکه هر سال با فرارسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاهها، میزان ترافیک در تهران و کلانشهرها افزایش مییابد اما هنوز فکر اساسی برای حل این موضوع نشده است تا جایی که رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر تهران نیز بر لزوم ارائه طرح جامع ترافیک تهران تأکید دارد. سیدجعفر تشکریهاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به جلسه اخیرش در شورای ترافیک کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک، شهرداری تهران تکمیل خطوط یک تا ۷ مترو را باید در اولویت کاری خود قرار میداد به گونهای که تا پایان سال ۱۴۰۲ این مهم انجام میشد و ظرفیت مترو به جابهجایی ۴ میلیون مسافر میرسید.
وی با بیان اینکه احداث و طراحی خطوط جدید مترو شامل خطوط ۸ تا ۱۱ باید مطالعاتش تا ۱۴۰۰ انجام میشد و اجرای آن تا ۱۴۱۰ به پایان میرسید، گفت: در این مصوبه ۲ شرط برای شهرداری گذاشته شده بود که قرار بود کلیات احداث ۴ خط جدید تصویب شود اما شهرداری باید جزئیات مطالعات را به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور برساند، همچنین تاکید شده بود که طرح جامع ترافیک تهران باید مورد بازنگری قرار گرفته و مطالعات ریلی منوط به تصویب طرح جامع ترافیک شده بود اما هیچ کدام از این ۲ شرط اجرایی نشده است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مادام که شروط شورای ترافیک انجام نشده، شهرداری مجاز به اجرای پروژههای جدید نیست، افزود: شهرداری از احداث خطوط جدید و توسعه خطوط قبلی باید امتناع کند، هر چند که شهرداری اعلام کرده برای آنکه طرح جامع ترافیک را ارائه کند به ۹ ماه زمان احتیاج دارد اما این در حالی است که شورای شهر هنوز نظراتش را درباره این طرح ارائه نکرده است. تشکریهاشمی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف جابهجایی ۴ میلیون مسافر باید مشکل ناوگان را حل کنیم و با ساخت ایستگاه جدید مشکلی حل نمیشود، گفت: وزارت کشور نیز اعلام کرده از مدیریت شهری تهران میخواهد پیگیریهای مجدانهای در این زمینه داشته باشد، چرا که پیگیریها کمرنگ است و باید جدیتر باشد و درباره خطوط ریلی حومه نیز طبق برنامه ششم توسعه احداث قطار حومه به شرکت راهآهن سپرده شده، در حالی که بر اساس مصوبات مترو شهرهای پرند، ورامین، پردیس و... باید به متروی تهران متصل شوند و این ابهام ایجاد میکند و به نظر میرسد که باید در برنامه توسعه هفتم احداث خطوط ریلی حومه به شهرداری تهران برگردد و البته باید تکالیف حقوقی و مالی آنها مشخص شود، چرا که در حال حاضر به ازای یک مسافر ۲۰ هزار تومان هزینه میشود و این در حالی است که به طور متوسط ۲۰۰۰ تومان از مردم اخذ میشود و ما عملا به مردم سایر شهرهای پیرامونی تهران یارانه میدهیم که باید این مساله تعیین تکلیف شود.
مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: خطوط جدید مترو به صورت قطعی تصویب نشده و شورای قبلی هم نباید خط ۱۰ مترو را شروع میکرد، چرا که ایراداتی دارد که باید اصلاح شود و ما نیز نظراتی درباره احداث خطوط جدید مترو و توسعه خطوط قبلی داریم. وی با بیان اینکه اجرای پروژههای مترو نیازمند پیگیری ویژه است، گفت: قبلا یک نفر را مامور پیگیری ویژه کرده بودیم و هر روز این موضوع را پیگیری میکرد و حتی شبها به در خانه افراد میرفت تا امضا بگیرد.
ارسال به دوستان
۸ فوتی جدید در 24 ساعت؛ ۱۲۱ نفر در شرایط شدید بیماری
کرونا دستکم گرفته نشود
هر چند موج هفتم کرونا فروکش کرده است اما کارشناسان بهداشت همچنان تاکید دارند پروتکلهای بهداشتی برای ایمنی و رهایی از این بیماری باید رعایت شود، زیرا معلوم نیست این بیماری چه زمانی به پایان میرسد. در این میان طبق گزارشها کرونا دوباره این روزها در چین شیوع یافته است و مقامات این کشور انجام تست «کووید-19» را برای افراد افزایش دادهاند، همچنین مدت زمان قرنطینه را تمدید کرده و برخی از اماکن عمومی را نیز تعطیل کردهاند. در همین باره دیروز وزارت بهداشت اعلام کرد: طی شبانهروز گذشته ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و در عین حال 8 بیمار نیز جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست دادند. بر این اساس از ظهر دوشنبه تا ظهر سهشنبه ۱۹ مهرماه، ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۸۴ نفر از آنها بستری شدند. از سویی مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۱۲ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۸ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۹۸ نفر رسید. همچنین خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۵۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شدهاند. این در حالی است که ۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۳۳ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۹۹ هزار و ۸۸۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۳۲۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۵۵۲ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کردهاند. مجموع واکسنهای تزریقشده در کشور نیز به ۱۵۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۷۶۴ دوز رسید. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۸ شهرستان در وضعیت آبیاند.
ارسال به دوستان
تلاش دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه
دریاچه ارومیه اگر چه خشک نشده اما به گفته کارشناسان حال و روز خوبی ندارد. طبق گفته کارشناسان محیطزیست، در دولت گذشته اقدامات قابل توجهی برای احیای این دریاچه نشده است اما در دولت سیزدهم توجه ویژهای برای احیای آن شده است. معاون محیطزیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیطزیست کشور گفت: سیاست دولت، نهایی کردن و به اتمام رساندن طرحهای سختافزاری احیای دریاچه ارومیه است. مجتبی ذوالجودی در بازدید از طرحهای احیای دریاچه ارومیه، در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرحهای انتقال آب به این دریاچه که با هزینه ۶ هزار میلیارد تومان آغاز شده بود، تلاش میشود تا ۶ ماه آینده تکمیل و به بهرهبرداری برسد. وی طرحهای دولت را در ۳ محور تکمیل، اصلاح و بهرهبرداری از پروژههای سختافزاری اعلام کرد و گفت: از جمله این طرحها تاسیس سدها و کانالهایی است که آب را به سمت دریاچه هدایت کنند. ذوالجودی ادامه داد: با تکمیل سد کانی سیب که قرار است آب حوضه زاب را به دریاچه منتقل کند، ۶۲۳ میلیون مترمکعب آب به دریاچه خواهد رسید؛ همچنین با تکمیل سد سیلوه حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه میشود. به گفته ذوالجودی، تصفیه و هدایت آب فاضلاب استانهای آذربایجان شرقی و غربی با ۹۰ میلیون مترمکعب حجم از دیگر طرحهای در دست اجراست که طی ۶ ماه آینده تکمیل میشود. معاون محیطزیست خاطرنشان کرد: در موضوع نرمافزاری، مشارکت دادن مردم حوضه دریاچه ارومیه و مدیریت منابع آبی و افزایش بهرهوری کشاورزی و بررسی و آسیبشناسی برنامههای دولت قبلی از برنامههای دیگر دولت سیزدهم برای احیای این دریاچه است. بنا به این گزارش، بیش از ۹۵ درصد سطح حدود ۶ هزار کیلومتر مربعی دریاچه ارومیه خشک شده و این در حالی است که دولت سیزدهم برای احیای آن تلاش میکند؛ خشکی دریاچه ارومیه که میزان آب آن در اواسط دهه 70 به ۱۴ میلیارد مترمکعب میرسید، از اوایل دهه ۸۰ آغاز و با تداوم خشکسالیها، احداث بیش از ۷۰ سد در حوضه آبریز، توسعه باغات و برداشت بیش از حدمجاز آبهای زیرزمینی تشدید شد. با روی کار آمدن دولت یازدهم، ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد که اجرای تصمیمات آن در راستای احیای دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه داشت اما آنطور که باید موفق نبود. حال کارشناسان درباره تهدید توفانهای نمکی دریاچه ارومیه برای زندگی ۱۵ میلیون نفر از اجتماعات پیرامونی آن هشدار میدهند، البته طبق نظر آنان، خوشبختانه بلورهای نمکی سطح دریاچه هنوز نشکستهاند و اقدامات حفاظتی دقیق و فراگیر میتواند از بروز هر گونه توفان نمکی در منطقه جلوگیری کند.
* دریاچه ارومیه خشک نشده اما حال خوبی ندارد
رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس شورای اسلامی میگوید وضعیت دریاچه ارومیه خوب نیست. روحالله متفکرآزاد گفت مساحت فعلی دریاچه ارومیه با مساحت آن در سال ۱۳۹۴ برابر است و این، یعنی دریاچه خشک نشده اما وضعیت خوبی ندارد. نماینده مردم در مجلس ابراز امیدواری کرده دریاچه ظرف کمتر از یک سال به تراز هیدرولوژیک خود برسد اما در عین حال تاکید کرده دستیابی به تراز اکولوژیک دریاچه، چند سال زمان خواهد برد.
ارسال به دوستان
اخبار
رئیس سازمان اورژانس:
جابهجایی مأموران با آمبولانس کذب است
رئیس سازمان اورژانس در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه آمبولانسهای اورژانس اقدام به جابهجایی نیروهای نظامی و امنیتی میکنند، گفت: تاکنون هیچ کدام از آمبولانسهای کشور در این زمینه مورد استفاده قرار نگرفته و هر گونه شایعه در این باره تکذیب میشود. جعفر میعادفر در گفتوگو با ایرنا اظهار داشت: آمبولانسهای اورژانس تنها برای جابهجایی مصدومان و بیماران مورد استفاده قرار میگیرد و هیچگاه نیروهای نظامی با این خودروها جابهجا نشده و نخواهند شد. رئیس سازمان اورژانس کشور درباره انتشار برخی فیلمها و تصاویر در فضای مجازی مبنی بر جابهجایی نیروهای نظامی با آمبولانسهای اورژانس، گفت: ممکن است نیروهای نظامی مصدوم در شلوغیها همانند دیگر مصدومان با آمبولانسهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده باشند اما نیروهای نظامی که مصدومیتی نداشته باشند با این خودروها جابهجا نشدهاند. به گفته او، در شرایطی که به دلیل اعمال تحریمهای ظالمانه امکان واردات آمبولانس نداریم، تاکنون ۹۵ دستگاه آمبولانس اورژانس کشور در شلوغیهای اخیر دچار آسیبدیدگی شده است که 5 دستگاه به طور کامل تخریب و غیرقابل استفاده است. وی در ادامه افزود: در این مدت ۱۳ نفر از تکنسینهای اورژانس کشور نیز دچار آسیبدیدگی شدند که یک نفر آنها دچار مصدومیت شدید شد. میعادفر همچنین با بیان اینکه ترافیکهای ناشی از شلوغیهای اخیر موجب کندی روند رسیدن آمبولانسهای بر بالین بیمارها شده است، گفت: متاسفانه در جریان شلوغیها اخیر بسیاری از ماموریتها با تأخیر انجام شد، که این نگرانکننده است.
***
واکنش شورای شهر تهران به ناپدید شدن سردیس سرلشکر شهید فلاحی
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ناپدید شدن سردیس سرلشکر شهید فلاحی واکنش نشان داد و گفت: هماهنگی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران یا زیباسازی منطقه یک نشده و این موضوع به عنوان یک سرقت در حال پیگیری است. علیرضا نادعلی در جمع خبرنگاران درباره ناپدید شدن سردیس سرلشکر شهید ولیالله فلاحی گفت: آنچه مطلع هستیم این موضوع به عنوان یک سرقت قلمداد میشود و هر مجموعهای اگر قصد تعمیر یا دخالتی درباره سردیسها داشته باشد باید هماهنگیهای لازم را با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد. در حال حاضر نیز مطالبی که درباره برخی مجموعهها جهت برداشتن این سردیس عنوان میشود گمانهزنی است و چیزی اثبات نشده است. سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در شوراهای گذشته نیز مواردی از سرقت و ناپدید شدن سردیسها و مجسمهها را در تهران شاهد بودهایم اما با توجه به اغتشاشات اخیر یکی از عوارض آن همین ایجاد ناامنی و مواردی همچون این موضوع است که راحتتر انجام میشود.
***
پیشنهاد نامگذاری یکی از معابر پایتخت به نام شهدای مدافع امنیت
عضو هیاترئیسه شورای شهر تهران پیشنهاد نامگذاری یکی از معابر شهر به نام شهدای مدافع امنیت در اغتشاشات اخیر را مطرح کرد. سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشکده افسری و فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه قوم کرد یکی از پیشرفتهترین اقوام ایرانی و علاقهمند به میهن، اسلام و نظام است، گفت: بر خود واجب میدانم از این تریبون خطاب به حضرت آقا عرض کنم «آقا جان خودم و فرزندم و مادرم و خواهرم و برادرهایم همگی فدای یک تار مویتان. ما قوم کرد اجازه نمیدهیم دشمن از نام ما سوءاستفاده کند و جانمان را فدایت میکنیم».
وی در ادامه هفته نیروی انتظامی را به نیروهای پلیس که باعث ایجاد و برقراری نظم و امنیت در کشور میشوند، تبریک گفت. نجفی با اشاره به شهادت مظلومانه سلمان امیراحمدی با اسلحه جنگی در راستای برقراری نظم و امنیت در کشور که برادر ایشان هم شهید امر به معروف هستند، عنوان کرد: از کمیسیون نامگذاری درخواست دارم یک معبر یا خیابان در شهر تهران را به نام این ۲ برادر و سایر شهدای اخیر ثبت کند و از قوهقضائیه نیز انتظار داریم نسبت به برخورد قاطع با عوامل اصلی اغتشاشات که منجر به خسارات مالی و جانی متعدد شدهاند اقدامات لازم را انجام دهد.
***
جشنواره «ایران عزیز»؛ فرصتی برای آشنایی با فرهنگ اقوام ایرانی
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران عزیز»؛ جشنواره وحدت اقوام ایرانی را با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی برگزار میکند. این جشنواره از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیجفارس میزبان شهروندان است. در این جشنواره که به مناسبت هفته وحدت برگزار میشود، چهرههای شاخص و تاثیرگذار هر یک از اقوام معرفی و تقدیر شده و هر قومی این فرصت را مییابد که فرهنگ خود را به معرض نمایش بگذارد و قوم خود را به لحاظ مختصات فرهنگی، تاریخی و... معرفی کند. ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام، بازشناساندن ویژگیهای اقوام مختلف ایرانی به جوانان و نوجوانان و تقویت هویت ملی از دیگر اهداف جشنواره «ایران عزیز» است. اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور خواهند داشت که با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی در سطح کشور، به نوعی همه استانهای ایران در جشنواره «ایران عزیز» حاضر هستند و هر یک از روزهای جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص خواهد داشت. علاقهمندان برای بهره بردن از برنامههای جشنواره «ایران عزیز» میتوانند به دریاچه شهدای خلیجفارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|