|
اخبار
6227 نفر تماشاگر فینال جامجهانی در سینما
آخرین بازی جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در سینماهای ایران توانست ۲۵۳ میلیون تومان بفروشد.
به گزارش «وطنامروز»، فینال بازیهای جامجهانی ۲۰۲۲ قطر که یکشنبه شب بین ۲ تیم فرانسه و آرژانتین برگزار شد، توانست در سینماهای ایران ۲۵۳ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان فروش داشته باشد. این بازی ۶ هزار و ۲۲۷ تماشاگر داشت و در ۷۱ سینما اکران شد. قبل از این مسابقه، ۲ بازی کرواسی و مراکش با فروش ۵ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان و ایران و آمریکا با ۶۰۹ میلیون تومان فروش در سینماها پخش شده بودند.
با این حساب پخش بازیهای جامجهانی ۲۰۲۲ قطر، ۸۶۸ میلیون و ۲۷۹ هزار تومان در سینماها فروش داشته است. در واقع ۳ بار پخش رویدادی غیرسینمایی، فروشی حدود یک میلیارد تومان برای سینماهای کشور ما عایدی داشته است.
***
سری جدید «تورنادو» با نامی جدید به سینما میآید
قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «جزیره فضایی» (تورنادو ۲) به کارگردانی و تهیهکنندگی سیدجواد هاشمی به سرگروهی پردیس کورش ثبت شد.
به گزارش «وطنامروز»، بیستوچهارمین جلسه شورای صنفی نمایش یکشنبه ۲۷ آذر در خانه سینما تشکیل شد. بعد از بررسی درخواستها و موارد مطرحشده، قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «جزیره فضایی» (تورنادو ۲) به کارگردانی و تهیهکنندگی سیدجواد هاشمی با پخش رسانه فیلمسازان مولود به سرگروهی پردیس کورش ثبت شد.
همچنین با درخواست موسسه تصویر شهر جهت اجرای طرح «سینما نوستالژی» در پردیس سینمایی ملت موافقت شد. بر اساس این طرح قرار است آثار کودک قدیمی سینمای ایران مثل «شهر موشهای ۱ و ۲» و آثار کمدی دهه ۹۰ مثل «طبقه حساس»، «خجالت نکش»، «چهار انگشت»، «تگزاس ۲» و... مجدد روی پرده سینماهای تصویر شهر برود.
***
میرشکاک و افخمی مجری شب یلدای شبکه نسیم
برنامه «خانه جلال» با اجرای بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک، شب یلدا روانه آنتن شبکه نسیم میشود.
اولین قسمت برنامه تولیدی «خانه جلال» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد پورصباغیان با ویژهبرنامه شب یلدا روی آنتن شبکه نسیم میرود. این برنامه در ۲ قسمت ۵۰ دقیقهای با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان با میزبانی بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک در حیاط خانه جلال، چهارشنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۱ و پنجشنبه یکم دیماه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش میشود.
«خانه جلال» در ویژهبرنامه شب یلدا میزبان چهرههای ادبی چون ناصر فیض، استاد برازنده و هنرمندانی چون ابوالفضل پورعرب، جهانبخش سلطانی، جواد خیابانی و جمعی از شعرای طنزپرداز خواهد بود. در این ویژهبرنامه به آداب، رسم شب یلدا، حافظخوانی و شاهنامهخوانی پرداخته میشود.
***
از سر گرفتن انتشار «پوست شیر» از شب یلدا
سریال «پوست شیر» که انتشارش در پلتفرم فیلمنت با به پایان رسیدن فصل اول متوقف شده بود، از شب یلدا روند انتشار را از سر میگیرد. به گزارش «وطنامروز»، بنا بر اعلام پلتفرم فیلمنت، از 30 آذرماه همزمان با پاسداشت یلدای ایرانیان، انتشار سریال «پوست شیر» ازسر گرفته میشود. «پوست شیر» قرار است در ۳ فصل ۸ قسمتی تقدیم مخاطبان شبکه نمایش خانگی شود.
با توجه به فیلمبرداری روزانه و کار سخت مراحل فنی این مجموعه نمایش خانگی، دستاندرکاران در تلاش هستند این سریال را همزمان با ساخت دوباره به پخش برگردانند و قسمت اول از فصل دوم در شب یلدا در پلتفرم فیلمنت به پخش خواهد رسید.
بنا بر پیگیریها از ساترا، این سریال نمایش خانگی تا قسمت بیستم مجوز تولید و پخش دارد.
***
7 سریال و 4 سینمایی در بسته یلدایی ساترا
ساترا به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، ۷ سریال تلویزیونی، ۴ فیلم سینمایی، همچنین انیمیشن و مستند عرضه میکند. به گزارش «وطنامروز»، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا و در راستای عرضه محتوای مناسب برای خانوادههای ایرانی، اداره کل صدور مجوز ساترا ضمن ارائه سرویس قاب اختصاصی (iframe) شبکه نسیم، بخشی از برترین آثار نمایشی صداوسیما را در اختیار رسانههای دارای مجوز از این سازمان قرار میدهد.
بسته محتوایی شب یلدا شامل قالبهای برنامهای مختلف فیلم، سریال، مستند، ترکیبی و پویانمایی است که آثاری چون سریالهای «مستوران»، «نون خ ۳»، «ستایش یک و ۲»، «گاندو ۲»، «تازهوارد» و «نجلا ۲»؛ فیلمهای «یک دست لباس»، «نیاز»، «زندانیان»، «کلاه سبزها»؛ انیمیشنهای «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم»، «گروه نجات اژدها»، «سفرهای سعدی»، «خرگوش سامورائی»، «بیمکس»، «قندک و مثلها»؛ برنامههای ترکیبی «مامانها ۱» و «کتاب باز ۵» و همچنین مستندهای «سربازی» و «روزهای انگلیسی» را دربر میگیرد.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
جشنواره فیلم 100؛ مینیمالیسم در خدمت کشف استعداد
بلیت ارزان برای استعدادها
گروه فرهنگ و هنر: صدا، دوربین، حرکت و تنها 100 ثانیه زمان برای اینکه قصهای را شروع کنی، در آن برای ایجاد حس تعلیق در مخاطب گرهای بیفکنی و در نهایت با باز کردن گره قصه، ضربهای به فکر و ذهن مخاطب بزنی تا برای همیشه فیلم تو را به خاطر داشته باشد. انجام همه این کارها شاید در قالب تعریف یک قصه کوتاه هم بسیار سخت باشد؛ چه رسد به اینکه بخواهی قصه را با همه المانهایی که آن را تبدیل به «سینما» میکند، جلوی دوربین بیاوری. این اتفاق اما در فیلمهای 100 ثانیهای رخ میدهد. فیلمهای کوتاه کوتاه (short short film) که در سالهای اخیر و با سرعت گرفتن زندگی ماشینی انسانها از یک سو و گسترش شبکههای اجتماعی از سوی دیگر رونق بسیاری گرفتهاند. حالا دیگر مخاطب کمتر وقت و حوصله دارد که بنشیند به تماشای یک اثر 90 یا نهایتا 100 دقیقهای اما تا دلتان بخواهد وقتهای اضافی و پرت دارد که در فضای مجازی تلف کند. پس برای ارائه برخی مفاهیم، چه فرصتی بهتر از این وقتهای مرده؟
«کم گوی و گزیده گوی چون در» بخشی از شعر شاعر بزرگ تاریخ ایران، نظامی است که قرنها پیش آن را در میان نصایح به فرزندش گنجانده است و بعدها تبدیل به مثلی پرتکرار میان ایرانیان شده است. این ضربالمثل را اما میتوان به عنوان مانیفست فیلمهای 100 ثانیهای هم در نظر گرفت؛ فیلمهایی که فیلمساز برای ساخت آنها باید از همه حواشی و زوائد دست بکشد و از میان آنها تنها به حرفی فکر کند که قصد دارد آن را به مخاطب منتقل کند. در این نوع فیلم، اگر چه تمام فن و تکنیک «سینما» موجود است اما نه از ستاره خبری است و نه کار خاصی برای دیده شدن نیاز است. آنچه مهم است، پیامی است که قرار است در شکلی مینیمال از سینما به مخاطب منتقل شود. در این میان، در کشور ما جشنواره بینالمللی فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای با عنوان «جشنواره فیلم 100» با نزدیک به ۲ دهه سابقه، بهترین محل و فرصت برای نمایش و رقابت این فیلمهاست؛ رویدادی که پس از ۴ سال وقفه، به دلیل شیوع بیماری کرونا، با برگزاری سیزدهمین دوره بار دیگر به تقویم سینمایی کشور بازگشته است. این دوره که فراخوان آن دوم آبان اعلام شد، قرار است اوایل اسفندماه به دبیری یوسف منصوری توسط سازمان سینمایی سوره برگزار شود.
* برای حال خوب مخاطب
سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم 100 در ۳ بخش رقابتی ملی، بینالمللی و مخاطب کودک و نوجوان برگزار خواهد شد. شعار این دوره از جشنواره که در تبلیغات بصری آن نیز به چشم میخورد، «ایران عزیز» است و فیلمسازان برای حضور در بخش ملی باید در محورهایی که حول این شعار در فراخوان جشنواره منتشر شده است، آثار خود را جلوی دوربین ببرند؛ محورهایی از جمله عدالت و آزادی، پیشرفت، اخلاق، زیباییها، امید، خانواده، میهندوستی و....
علاوه بر این موضوعات، آنطور که در فراخوان این دوره آمده و دبیر جشنواره بر آن تاکید داشته، ارائه تصاویری شاد و امیدبخش از کشور و «ساخت فیلمهایی که حالمان را خوب کند» به نظر میرسد جزو اولویتها و ریلگذاریهای این دوره از جشنواره فیلم۱۰۰ است؛ رویکردی که این جشنواره را در نقطه مقابل برخی نگرشهای منفی و سیاه و خاکستری بعضی جشنوارههای دیگر سینمایی قرار میدهد.
در بخش بینالمللی هم این دوره از جشنواره فیلم 100 با زنده نگه داشتن رویکرد دورههای گذشته، موضوع اخلاق را برگزیده است تا فیلمسازان علاقهمند، فیلمهای خود را با مضمونهای مرتبط با اصول اخلاقی در این بخش ثبت کنند.
ارسال اثر در این ۲ بخش باید در قالبهای مستند، داستانی یا انیمیشن باشد و جوایز ویژهای برای ۳ اثر برتر در هر کدام از این قالبها در نظر گرفته شده است. بخش مخاطب کودکان و نوجوانان مختص فیلمهایی است که برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است. فیلمسازان برای ثبت اثر در این بخش هیچ محدودیتی در قالب ندارند و علاوه بر این، میتوانند اثر خود را هم در بخش مخاطب کودک و نوجوان و هم در یکی از بخشهای ملی و بینالمللی ثبت کنند.
* بلیت ارزان ورود به سینما
محمدرضا خردمندان با فیلمهای 100 ثانیهای شناخته شد و بعدها به پای ثابت جشنواره فیلم 100 تبدیل شد. در سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم 100، محمدرضا خردمندان یکی از اساتیدی است که در کارگاههای آموزشی این جشنواره که در راستای رویکرد فراتهران آن در شهرهای مختلف برگزار میشود، حضور فعالی دارد. وی درباره راه و روش اصلی ظهور استعدادهای سینما به تسنیم چنین گفت: من خودم در دانشگاه کارگردانی خواندهام اما هیچ کس در دانشگاه این «باید»ها را به شما نمیگوید. تلاش من این است نکاتی را به بچهها منتقل کنم که بتوانند کارشان را در ارزانترین شکل ممکن به سرانجام برسانند. روی این ارزان بودن هم تاکید دارم. معتقدم فیلمهای 100 ثانیهای باید آثاری ارزان باشند. همیشه این نکته را به بچهها میگویم که ساخت فیلم 100 ثانیهای و حضور در جشنواره فیلم 100 یک مدخل ارزانقیمت برای ورود به سینماست. این همان بلیت ارزانقیمتی است که مسیر ورود شما به سینما را باز میکند.
خردمندان درباره نحوه ورود خود به عرصه فیلمسازی گفت: نخستین فیلم از آثار من که خیلی دیده شد، انیمیشن 100 ثانیهای «پدر» بود که هنوز هم در فضای مجازی هر از گاهی بازنشر میشود. این نشان میدهد یک فیلم کوتاه 100 ثانیهای چقدر میتواند دیده و وایرال شود و چقدر میتواند برای سازندهاش اتفاقات خوبی را رقم بزند. این خودش به معنای یک ظرفیت ویژه است که میتوان آن را خیلی جدی گرفت.
* جشنوارهای فراتر از تهران
جشنواره فیلم 100 اما در این دوره تمرکز زیادی بر رویکرد فراتهران گذاشته است؛ رویکردی که حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره و رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره در نشست خبری بر آن تاکید داشت و با توجه به اخباری که از برگزاری کارگاههای آموزشی این جشنواره منتشر شده، به نظر میرسد تا اینجا عملی شده است. این جشنواره تا امروز در شهرهای تبریز، زنجان، قزوین، مشهد، اصفهان، شیراز و بندرعباس کارگاههای آموزشی با حضور اساتید مطرحی چون هادی مقدمدوست، حسین دارابی، محمدرضا خردمندان و... برگزار کرده و تلاش کرده تا دسترسی علاقهمندان به سینما در شهرهای مختلف را به اساتیدی که اغلب از مسیر ساخت فیلم کوتاه به فیلمسازان موفقی تبدیل شدهاند، تسهیل کند؛ اتفاقی که با استقبال جوانان علاقهمند به سینما در شهرهای مختلف روبهرو شده است.
ارسال به دوستان
رادیویی فصلی که برخلاف رقبا پوشش لحظه به لحظه داشت
رادیو جامجهانی مخاطبش را پیدا کرد
رادیوهای فصلی با پخش محدود و مقطعی مدتی است در فضای برودکست ما رونق پیدا کرده اما رادیو جامجهانی یک تجربه جدید بود که علاوه بر آیتمهای مناسبتی از پیش آماده شده، به پوشش و اطلاعرسانی لحظهای و تحلیل وقایع نیز میپرداخت. به گزارش «وطنامروز»، مدیر رادیو جامجهانی درباره علت راهاندازی این شبکه و تفاوتی که نسبت به سایر شبکههای رادیویی بویژه رادیو ورزش دارد، به ایسنا گفت: رادیو جامجهانی که از آغاز جامجهانی ۲۰۲۲ قطر راهاندازی شد، جزو رادیوهای فصلی محسوب میشد و شبکهای دائمی نبود، به همین منظور از ظرفیتهایی که در خود شبکههای معاونت صدا وجود دارد، استفاده کردیم و نیروهای جدیدی وارد نشدند. اتفاق ویژه درباره راهاندازی شبکه جامجهانی این است که از همان ابتدا فقط درباره جامجهانی صحبت میکرد و آخرین اخبار و اطلاعات و همچنین گفتوگوهای لحظهای را درباره این رویداد مهم ورزشی پخش میکرد.
آذرمکان در ادامه گفت: طبق برآوردها اعلام شده بالغ بر ۵۰ درصد مردم دنیا بازیهای جامجهانی را دنبال میکردند، بنابراین میتوان گفت چیزی حدود ۴ میلیارد نفر پیگیر این بازیها بودند. در ایران نیز مخاطبان بسیاری بازیها را دنبال میکردند، بر این اساس طبق نیاز مخاطب، ما نیز تصمیم به راهاندازی رادیو جامجهانی گرفتیم.
* تنوع؛ برگ برنده رادیو جام جهانی
این مدیر رادیو در پاسخ به اینکه با توجه به تخصصی بودن رادیو جامجهانی تا چه میزان تلاش شده از گویندگان و کارشناسان متخصص حوزه ورزش در این شبکه استفاده شود، توضیح داد: در بحث کارشناسی، سعی کردیم از افراد جدید استفاده کنیم. هم در حوزه مسابقاتی که برگزار میشد و هم در امر داوریها، سعی کردیم از کارشناسان جدید استفاده کنیم. اگر چه ظرفیت محدود بود اما از همکاران دیگری که در شبکههای دیگر از جمله رادیو ورزش و سایر شبکهها فعال بودند نیز استفاده کردیم. به هر حال ۶۴ مسابقه داشتیم و پوشش آنها به شکل زنده، به همراه کارشناسی و تحلیل، نیاز به همت بالا و همکاری افراد مختلف داشت که تکراری نباشد. از طرفی مخاطب دنبال شنیدن صدای تکراری از رادیو نیست. مخاطب دنبال تنوع و کارشناسان مختلف است که این اتفاق در رادیو جامجهانی رقم خورد.
* رادیو جامجهانی مخاطب خاصش را پیدا کرد
آذرمکان که مدیریت رادیو ورزش را نیز عهدهدار است، درباره ساختار برنامهسازی در رادیو جامجهانی نیز توضیح داد: در حوزه برنامهسازی تلاش کردیم از قالبهای مختلف رادیویی استفاده کنیم، یعنی علاوه بر پوشش مسابقات و تحلیل آنها، از ساختارهای ترکیبی، مستند، نمایشی و حتی برنامههای کوتاه درباره جامجهانی استفاده کردیم. این برنامهها از رادیو ورزش و رادیو جامجهانی پخش شد. برخی از این برنامهها مختص خود شبکه جامجهانی بود و در همین شبکه ساخته شد. در عین حال از ظرفیت شبکههای دیگر هم استفاده کردیم. بر این اساس برخی برنامههای مرتبط با جامجهانی که در شبکههای دیگر تولید شد را هم از شبکه جامجهانی پخش کردیم. بازخوردهایی هم که گرفتیم رضایت نسبی مخاطبان را به همراه داشت؛ با وجود اینکه رادیو فصلی بوده و مخاطبان عادت ندارند اما به واسطه تنوع و موضوع اختصاصی آن، توانست مخاطب خود را پیدا کند. وی در پاسخ به پرسشی درباره پرداختن به حواشی مسابقات و تحلیل بازیها که میتواند در رادیو پررنگتر باشد و مخاطبان را با خود همراه کند، گفت: قطعا این اتفاق میافتد. ما معمولا شبها مسابقات را پخش میکردیم اما بلافاصله صبح روز بعد با حضور کارشناسان شروع به تحلیل بازی شب قبل میکردیم. همینطور بعدازظهر ویژه برنامه «جام ۲۲» را داشتیم که ریتم تندی داشت و آخرین اخبار و تحلیلها را ارائه میداد. من فکر میکنم رادیو جامجهانی نسبت به سایر رادیوها در بحث تحلیل و کارشناسی پیشگام بوده است و به هر حال مخاطب خاص خود را پیدا کرد. مدیر رادیو جامجهانی در پایان در پاسخ به اینکه تا چه میزان تلاش شد از حضور گویندگان باتجربه و متخصص در رادیو جامجهانی استفاده شود، گفت: حافظ کاظمزاده و آقای رضاپور اجرای ویژهبرنامه جامجهانی را برعهده داشتند که هر دو از جمله گویندگان باتجربه رادیو هستند. همچنین کارشناسان برنامه صبحگاهی ما آقای والیزاده و آقای شهاب قاسمی بودند که هر دو از کارشناسان خبره رادیو و تیم ملی هستند. در ارتباط با برنامهسازان هم تلاش کردیم از افراد درجه یک رادیو بهره ببریم.
ارسال به دوستان
شکست انحصار شبکه ABC
رسانهها به اسکار بازگشتند
نودوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۳ بعد از 7 سال بار دیگر میزبان عموم اهالی رسانه همزمان با اعلام نامزدهای این رویداد خواهد بود. این خبر به معنای شکست انحصار شبکه تلویزیونی ABC در پوشش این رویداد طی سالهای گذشته است.
به گزارش «وطنامروز» برای نخستین بار در ۷ سال گذشته، نامزدهای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نه تنها در مقابل دوربینهای شبکه تلویزیون ABC، به عنوان تنها رسانه انحصاری پخش این رویداد طی سالهای یادشده (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲) قرار میگیرند که با حضور عموم نمایندگان مطبوعات و روزنامهنگاران در سالن ساموئل گلدوین به مخاطبان جهانی معرفی خواهند شد.
از سال ۲۰۱۷ برگزارکنندگان جوایز اسکار تصمیم گرفتند نامزدهای این رویداد سینمایی را بدون حضور فرد دیگری و تنها در مقابل دوربین به اشتراک بگذارند، تصمیمی که راوی لحظات نه چندان دلپذیری بود که پس از اعلام نامزدهای سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ رخ داد و جرقهای برای آغاز پویش (کمپین) «#اسکار-خیلی- سفید» شد.
اما پیش از آن، پخش فراگیر و نه انحصاری (شبکه تلویزیونی ABC) و اعلام رسمی نامزدهای اسکار در مقابل رسانههای هیجانزده و پرشور، یک اتفاق سالانه بود که به دهه ۱۹۸۰ بازمیگردد؛ زمانی که اهالی رسانه و رونامهنگاران با استفاده از تلفن ثابت به محض پایان اعلام اسامی، اخبار را به رسانههای خود گزارش میدادند و غیبت ۷ ساله آنها موجب ناامیدی بسیاری شده بود و حالا بازگشت مجدد خبرنگاران به مراسم اعلام نامزدها اتفاقی است که با استقبال اهالی رسانه رو به رو میشود.
نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بینالمللی شامل ۱۵ فیلم، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی میشوند. مراسم نودوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار میشود.
ارسال به دوستان
معاون سیما:
بنایمان حفظ افراد است
معاون سیما درباره علل تعطیلی برنامههای شاخص تلویزیون و عدم ارتباط آن با جریانات اخیر توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش «وطنامروز»، محسن برمهانی با اشاره به واکنش این سازمان به موضعگیری برخی فعالان صداوسیما در ناآرامیهای اخیر و برخی حاشیههای این روزهای تلویزیون به مهر گفت: ۳ هزار و چندصد نفر در صنفهای مختلف سینما و تلویزیون فعالند که در میان اینها تنها چند نفر در حوادث اخیر موضعگیری کردهاند. به نظرم این سوال را اینطور میتوان عوض کرد که میخواهید با آن ۳ هزار نفری که موضعگیری نکردند، چه کنید؟ طبیعی است پاسخ میدهم، کارمان را با همانها ادامه میدهیم.
وی در این باره ادامه داد: درباره دیگران هم نهادهای مسؤول رسیدگی باید صحبت کنند. اگر هم از ما مشورت بخواهند بنایمان بر حفظ و نگه داشتن این افراد است، مشروط بر اینکه حرف مردم را بزنند.
برمهانی همچنین درباره برخی برنامههای شاخص صداوسیما که این روزها خبری از آنها روی آنتن نیست، توضیح داد: مثلا درباره «عصر جدید» اعتقاد احسان علیخانی این بود که یافتن استعدادها ظرفیت انباشتهای داشته که طی سالها بوده و در چند دوره این برنامه سراغ آن ظرفیت رفتهاند و الان باید فضا مجدد بازیابی شود. یا مثلا رامبد جوان و برنامه «خندوانه» که شایعه کردند ما تعطیل کردهایم، در حالی که زمانی که خودم با آقای جوان صحبت کردم، او در کش و قوس طراحی برنامه جدیدی غیر از «خندوانه» بود.
معاون سیما افزود: گفته میشود سازمان صداوسیما در محدودیت و معذوریت مجری است و چون چند نفر قهر کردهاند، باعث شده است برنامهها با مجری تکراری روی آنتن برود؛ اینها حرفهایی است که اصلاً با منطق سازگاری ندارد. اصلاً اینگونه نیست. اصلاً پروتکل هم نیاز ندارد و خیلی روشن است. ما قبلاً هم مجریانی داشتهایم که یک برنامه صبحگاهی اجرا میکردند و برنامهای هم در شب داشتند. قبلاً هم بازیگری داشتهایم که هم در یک سریال بازی کرده و هم همزمان ۲ برنامه را بهعنوان مجری روی آنتن داشته است.
ارسال به دوستان
پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان
پورعرب به صحنه فیلمبرداری بازگشت
پس از گذشت بیش از یک ماه از توقف تولید تازهترین پروژه ابوالفضل پورعرب و بهبود شرایط بیماری او، فیلمبرداری مستند داستانی «سگ» بهزودی از سر گرفته خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، اواخر آبان بود که خبر رسید ابوالفضل پورعرب به دلیل حادثهای که سر صحنه فیلمش رخ داده است در بیمارستان بستری شده و فیلمبرداری فیلمی که در حال کارگردانی آن بود متوقف شده است. این بازیگر قدیمی سینما از مدتی قبل مشغول ساخت یک مستند داستانی به نام «سگ» بود که در حادثهای حین کار، پایش زخم و بعد دچار عفونت شدیدی شد. این اتفاق سبب بستری شدن تقریبا یکماهه پورعرب در بیمارستان شد و از هفته گذشته که با بهبود حالش از بیمارستان مرخص شده، در تدارک از سرگیری فیلمبرداری فیلمش است.
طبق گفته علی تقیپور، تهیهکننده این فیلم، تاکنون ۳۰ درصد مستند داستانی «سگ» فیلمبرداری شده است و طی روزهای گذشته پورعرب برای بررسی لوکیشن به کردستان رفته بود تا از آخر همین هفته فیلمبرداری را ادامه دهند. دستاندرکاران این فیلم علاوه بر برنامهریزی برای نمایش آن در ایران، در تدارک حضور فیلم در جشنوارههای خارجی هم هستند. ابوالفضل پورعرب، بازیگر ۶۱ ساله سینما بیش از 4 دهه است که در عرصه بازیگری فعالیت میکند و فیلمهای ماندگاری همچون «عروس»، «نرگس»، «چهره»، «دستهای آلوده»، «غریبانه» و «مردی شبیه باران» را در کارنامه دارد. سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی از جمله آثار پربازدید او در سالهای اخیر بوده است. پورعرب در فیلم توقیفی «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری نیز بازی کرده و فیلم «غیبت موجه» او که به کارگردانی عباس رافعی ساخته شده، هنوز موفق به گرفتن پروانه نمایش نشده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|