|
اخبار
رئیس جدید سیمافیلم منصوب شد
با حکم محسن برمهانی معاون سیما، رئیس مرکز سیمافیلم تغییر کرد. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سیما، با حکم محسن برمهانی معاون سیما، مهدی نقویان به سمت رئیس مرکز سیمافیلم منصوب شد. مهدی نقویان فارغالتحصیل کارگردانی از انجمن سینمای جوان و نیز رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی از دانشگاه صداوسیما بوده و دارای تجربه فیلمسازی در زمینههای فیلم کوتاه، نماهنگ، مستند، سینمایی، حضور در جشنوارههای فجر، حقیقت، عمار، رشد، کیش، مقاومت و... است. وی از سال ۱۳۹۸ نیز مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی است.
***
«ارتش سایهها» در خانه هنرمندان
پانصد و بیست و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم سینمایی «ارتش سایهها» ساخته ژان پیر ملویل اختصاص دارد. به گزارش روابطعمومی خانه هنرمندان ایران، پانصد و بیست و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که روز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن ناصری برگزار میشود، به نمایش فیلم سینمایی «ارتش سایهها» ساخته ژان پیر ملویل محصول ۱۹۶۹ اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور حسین میربابا، پژوهشگر و نویسنده با موضوع «چشم در چشم ستم» برگزار میشود. در خلاصه داستان «ارتش سایهها» آمده است: «فیلیپ گربیر یک مهندس و یکی از سران انقلاب فرانسه است. او توسط یک خائن لو رفته و در یک کمپ زندانی شده است، با این حال تصمیم به فرار دارد».
***
«ژرفاخند» با اجرای رسول نجفیان
ویژهبرنامه «ژرفاخند» به تهیهکنندگی و اجرای رسول نجفیان به شیوه نقالی و نمایشی اجرا میشود. به گزارش «وطن امروز»، رسول نجفیان گفت: ژرفاخند یعنی خنده عمیق و نگاهی حقیقی به زندگی از زاویه ادبیات کهن ایران که رویکرد این برنامه است. این بازیگر افزود: در ژرفاخند از تکنیکها و روشهایی که نقالان و مرشدان در قهوهخانهها یا زورخانهها و جاهای خاصی که برای خانوادهها و بانوان بوده، استفاده کردیم تا محتواهایی چون بخل، حسادت، زیادهخواهی و مهربانی و بخشندگی را به زبان ساده و قابل فهم برای همه قشرهای جامعه از کودک و نوجوان تا اشخاص مسن، از بیسواد و کمسواد تا دکتر و استاد دانشگاه در قالب نمایش و موسیقی جاری و تکرار کنیم. وی گفت: استفاده از شاهنامه فردوسی، بوستان و گلستان سعدی، مثنوی معنوی و نظامی از محورهای اصلی این مجموعه است. نجفیان در ادامه افزود: از ۶۰ قسمت این مجموعه ۱۰ قسمت آن آماده شده که از اوایل بهمن از شبکه آموزش آماده پخش است.
***
«آنفولانزای نیویورکی» به خیابان انقلاب رسید
«آنفولانزای نیویورکی» نخستین رمان ژانر امنیتی معصومه برهانینیا که وقایع داستان آن در شهر تهران میگذرد، روانه کتابفروشیها شد. به گزارش «وطن امروز»، رمان امنیتی «آنفولانزای نیویورکی» داستان یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته سینما است که با زندگی و شغل استاد سختگیرش گره میخورد. آلا همتی در کنار تحصیل به شغل خبرنگاری هم میپردازد اما زندگی او زمانی دستخوش تغییر میشود که بعد از به هوش آمدن خودش را در خانه استاد سهند پایدار میبیند! «آنفولانزای نیویورکی» به بخشی از پروژه نفوذ و بررسی وضعیت نهادهای فرهنگی و هنری ایران میپردازد، البته که تمام ماجرا فقط این بازی موش و گربه نیروهای اطلاعاتی و نفوذیها نیست. در کنار آن با داستانی عاشقانه مواجهیم؛ داستانی که با دعوا و چنگ و دندان نشان دادن طرفین شروع میشود و به اندازه کافی بالا و پایین دارد. زبان این رمان، صمیمی و احساسی است و سعی کرده است دنیای دخترانه را بخوبی تصویر کند؛ از سوی دیگر ابعاد مختلف پروژه نفوذ را در کشورمان ایران روایت کند. پروژههایی که امروز هم با آن مواجه هستیم. این کتاب یک تلنگر خوب برای دقت بیشتر و موشکافانهتر به اطرافمان است. رمان آنفولانزای نیویورکی در ۳۸۲ صفحه به قیمت ۱۷۰ هزار تومان روانه کتابفروشیها شده است. این کتاب را میتوانید از سایت کتابستان تهیه کنید.
***
«روز صفر» و «پولاریس» در شبکه نمایش خانگی
فیلمهای سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «پولاریس» به کارگردانی سودابه مرادیان و مستند «جزیره ماهی» ساخته رضا اعظمیان در بخش اکران آنلاین پلتفرمهای فیلیمو، نماوا و هاشور امکان نمایش یافتند. به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «روز صفر» به تهیهکنندگی و کارگردانی سعید ملکان، از فیلمهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است که توانسته تا حد زیادی استانداردهای یک تریلر جاسوسی را رعایت کند. این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا تا نوروز ۱۴۰۱ از اکران باز ماند. برخلاف انتظارات، این فیلم سینمایی نتوانست در گیشه نوروزی به موفقیت چشمگیری برسد و با گیشه ۹ میلیاردی از اکران خداحافظی کرد. «روز صفر» از تاریخ سوم تیر ۱۴۰۱ در نماوا اکران آنلاین شد. این پلتفرم با بیش از ۶ ماه اکران این فیلم سینمایی رکورد طولانیترین زمان برای نمایش فیلم را در تاریخ اکران آنلاین از آن خود کرده است. «پولاریس» به کارگردانی سودابه مرادیان و تهیهکنندگی کریستینا جولی و مهدی داوری و بهرام رادان از روز ۲۵ آذرماه در فیلیمو اکران آنلاین شده است. «پولاریس» یا ستاره شمال محصول مشترک ایران و آمریکاست و در شهرهای لسآنجلس، سیاتل و تهران فیلمبرداری شده است. این فیلم در سال ۱۳۹۷ در سینماهای هنر و تجربه اکران شده است.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
جشنوارههای قصهگویی و فیلم کودکان و نوجوانان؛ فرصتی برای گفتوگو درباره فرزندان ایران
از قصه تا سینما
گروه فرهنگ و هنر: نشستهای هماندیشی درباره کودکان و نوجوانان با حضور بزرگان حوزههای مختلف میتواند زمینهساز احیای فعالیتهای مهم در این بخش شود؛ فعالیتهایی که در سالهای نهچندان دور میتوانست کودکان و نوجوانان ایران را زیر پر و بال خود بگیرد. از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف تا فرصتی که جشنوارههای فیلم از طریق انجمن سینمای جوانان برای فیلمسازان ایجاد میکرد تا برای کودکان و نوجوانان فیلم بسازند، تنها بخشی از حرکت بزرگی بود که در سالهای پس از انقلاب کلید خورد؛ حرکتی که در سالهای اخیر کند شده است. جشنوارههای کودک و نوجوان در حوزه کتاب، قصهگویی و سینما به قوت سابق پیش نمیروند و به نظر میرسد برای احیای این فرصتها نیاز به هماندیشی و گفتوگوهای فراوان است. نشستهایی که این روزها در حال برگزاری است میتواند وضعیت را نسبت به گذشته بهتر کند؟ به تازگی ۲ نشست با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار شده است؛ نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عوامل اجرایی بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی و دومین نشست هماندیشی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان.
* قصه؛ یادآور آغوش مادربزرگهاست
نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عوامل اجرایی بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی ارگانی، مجید مجیدی، افشین علا و علی زرفشان از اعضای هیاتمدیره، محمود مروج رئیس جشنواره، محمد گودرزیدهریزی دبیر جشنواره، عالیه قوامی مدیر اجرایی جشنواره و دیگر عوامل این رویداد فرهنگی برگزار شد. مجید مجیدی، کارگردان سینما و عضو هیاتمدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: قطعاً قصه ریشه در فرهنگ ما دارد. نکته جذاب آن بحث محتواست. همه میدانیم که قصه جزئی از فرهنگ هر کشور است و یادآور آغوش مادربزرگهاست. خود من با قصه بزرگ شدم، بدون آنکه بفهمم بعدها قصه چه نقش بزرگی در زندگی من خواهد داشت. وی ادامه داد: چه مفاهیم و موضوعاتی که از طریق مادربزرگها به ما منتقل نشده است. کودکان در این روزها به فضای مجازی خیلی وابسته هستند و خیلی سخت است که آنها را از این فضا جدا کنیم. موضوع قصهگویی میتواند تأثیر زیادی بر جامعه امروز ما داشته باشد. دغدغه شخصی من این است که از این طریق چقدر محتوا را به زندگی بچهها بیاوریم. در این زمینه، باید به سن مخاطب هم حتماً توجه کنیم. کودک هر چه بزرگتر میشود، پذیرشش هم سختتر میشود؛ بویژه کودکانی که مدام با گوشی و اینترنت سر و کار دارند. باید مخاطب را شناخت. گاهی کودکان خیلی از ما جلوتر هستند و ما باید بحث مخاطب را در قصهگویی جدی بگیریم. محمد گودرزیدهریزی، دبیر جشنواره هم در توضیحاتی به دوره پیشین این رویداد اشاره کرد و افزود: «جشنواره امسال، به نوعی روی ریلگذاری دوره بیستوسوم حرکت کرده است و تمام محتواسازیهای سال گذشته که ساعتها روی آن کار کارشناسی شده بود، در آن اعمال شده است. امسال برخلاف سال گذشته، تمام مراحل جشنواره از استانی، منطقهای و... به صورت حضوری برگزار میشود، چرا که سال گذشته به خاطر فراگیری کرونا، بعضی مراحل مجازی بود؛ ضمن اینکه امسال داورهای منطقه استانی به تهران آمدند و مورد آموزش قرار گرفتند». وی درباره آثار شرکتکننده در بیستوچهارمین جشنواره قصهگویی توضیح داد: «در بخش بینالملل ۳۲ اثر، در بخش ملی ۳۷ اثر، در بخش آیینی ۳۲ اثر، در بخش زبان اشاره ۶ اثر، در بخش برگزیدگان ۹ اثر به همراه ۲ پدربزرگ و مادربزرگ در جشنواره امسال حضور دارند». الهام دارابی، مسؤول دبیرخانه جشنواره قصهگویی نیز گفت: «رویداد قصهگویی امسال فرآیندی است از مرکز استانها تا صحنه بزرگ کشوری به میزبانی یزد. از سوی مسؤولان شهر یزد پیشنهاد شده است که جشنواره قصهگویی، دبیرخانهای دائمی در این شهر داشته باشد». وی درباره شرکتکنندگان در ۲ بخش ملی و بینالملل توضیح داد: «در جشنواره امسال بیشترین شرکتکنندگان در بخش ملی، از مربیان مراکز هستند. در بخش بینالملل هم که به صورت آفلاین برگزار میشود، شرکتکنندگانی از کشورهای هند، کنیا، کلمبیا، کانادا، آرژانتین و ترکیه حضور دارند». همچنین افشین علا، شاعر و عضو هیاتمدیره کانون در سخنانی گفت: «ما نباید در قصهگویی برای جلب کودکان با ادا و حرکات دست و... حرف بزنیم. قصهگو باید برای بچهها جاذبه ایجاد کند. مضمون و اوج و فرود دادن مهم است. باید قصهگویی را به عنوان یک امر مستقل از نمایش دادن ببینیم».
* جزئیات صندوق ملی حمایت از سینمای کودک و نوجوان
همچنین دومین نشست هماندیشی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با حضور سید مهدی جوادی، مدیرعامل فارابی و دبیر جشنواره سی و پنجم و جمعی از اهالی سینمای کودک و نوجوان در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. جوادی در ابتدای این نشست گفت: پیش از این در تیرماه نخستین نشست هماندیشی جشنواره با سینماگران حوزه کودکان و نوجوانان را با هدف مشخص کردن شیوه برگزاری جشنواره و راهکارهای احیای مجدد سینمای حوزه کودک برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم این جلسات هماندیشی را برای تشریح تصمیمات اتخاذ شده و مشارکت بیشتر دوستان در جمعهای محدودتری ادامه دهیم. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تشریح صندوق ملی حمایت از سینمای کودک و نوجوان و سازوکارهای حمایتی آن تاکید کرد: کارکرد این صندوق موجب میشود بودجه سینمای کودک و نوجوان افزایش پیدا کند. در واقع صندوق این کمک را خواهد کرد که ما مشارکتکنندگان و همیارانی را در این حوزه پیدا کنیم که این افراد در حوزه سینمای کودک و نوجوان به طور مشارکتی در کنار بنیاد سینمایی فارابی به سرمایهگذاری پرداخته و مکانیزم صندوق بر مبنای حمایت از سینمای کودک و نوجوان باشد. این مسأله میتواند میزان سرمایهگذاری در حوزه کودک را 4-3 برابر کند که دستاورد قابل قبولی است.
دبیر سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان عنوان کرد: یکی از تاکیدات دیگری که ما بر احیای سینمای کودک و نوجوان داریم این است که صندوق ملی حمایت از سینمای کودک و نوجوان، تولیدات در این حوزه را از جنس فنی، مضمونی، ساختاری و اقتصادی از یکدیگر متمایز میکند تا همه آثار در یک استانداردی با یکدیگر مقایسه شوند که موجب حرفهایتر شدن حوزه سینمای کودک میشود، چراکه همیشه حمایت جدی از سینمای کودک و نوجوان به عنوان یک ژانر مستقل و جدی اتفاق نمیافتاد و امیدواریم این اقدام بتواند تسهیلگری خوبی را در این زمینه انجام دهد. در این نشست که ۳ ساعت به طول انجامید درباره موضوعات مختلفی چون تمایز سی و پنجمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان با دورههای گذشته، راهاندازی صندوق ملی حمایت از سینمای کودک و نوجوان، چالشهای موجود در حوزه سینمای کودک و راهکارهایی برای احیای آن بحث و تبادل نظر شد. مسعود احمدیان قائم مقام جشنواره، احسان هوشیارگر رئیس کمیته ارتباطات، اطلاعرسانی و تبلیغات جشنواره، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره، فاطمه آذری مدیر روابط عمومی جشنواره و سینماگرانی نظیر وحید نیکخواهآزاد، مهدی احمدی، رهبر قنبری، مهین جواهریان، عباس مرادیان، هادی انباردار، میثم معراجی، بهروز نشان، صالح دلدم، بابک نبیزاده، بیژن شیرمرز و ابراهیم ایرجزاد از جمله حاضران در این نشست بودند.
ارسال به دوستان
توضیحات تهیهکننده «ببعی» درباره نسخه سینمایی انیمیشن محبوب کودکان
تلاش برای رسیدن به فجر
تهیهکننده انیمیشن سینمایی «ببعی» از محصولات سازمان اوج، به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند تولید و اکران این اثر پرداخت. به گزارش مهر، محمد مهدی مشکوری تهیهکننده انیمیشن سینمایی «ببعی» به کارگردانی حسین صفارزادگان درباره این اثر توضیح داد: ما پیش از این سریال «ببعی» را برای گروه سنی خردسالان با تکنیک دو بعدی ساخته بودیم. این سریال در شبکه کودک تلویزیون، جزو محبوبترین آثار شد. سریال را در ۲۰۸ قسمت تولید کردیم و از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ همچنان پربینندهترین اثر تلویزیونی در حوزه کودک بود. با همین پشتوانه تصمیم گرفتیم نسخه سینمایی این سریال را هم بسازیم.
وی ادامه داد: از آنجا که در پرده سینما، تکنیک دوبعدی جواب نمیدهد، پروژه را سهبعدی تعریف و جهان داستانی جدیدی هم برای آن ترسیم کردیم. نسخه سینمایی «ببعی» اینگونه برای گروه سنی کودک تولید شد که زمان آن هم در حدود ۸۰ دقیقه است. در نسخه سریالی کار بهصورت اپیزودیک بود و در هر قسمت یک داستان دنبال میشد اما در نسخه سینمایی بهطور کامل جهان داستانی را تغییر دادیم. از آنجا که کاراکتر برای مخاطبان محبوب بود، همان طراحی را برای او حفظ کردیم، البته بهصورت سهبعدی آن را بازطراحی کردیم. مشکوری درباره احتمال رونمایی از «ببعی» در جشنواره فیلم فجر هم گفت: نیت ما از ابتدا رساندن فیلم به جشنواره بود و هنوز هم در تلاش هستیم فیلم را برسانیم اما اگر هم فیلم به جشنواره فجر نرسد، حتماً برای اکران عمومی آن برنامهریزی خواهیم کرد. کار در حال حاضر در مرحله رندر و خروجی نهایی است. با توجه به اینکه این مرحله بهطور کامل به سختافزار وابسته است، پیشبینی قطعی درباره رسیدن فیلم به جشنواره کمی دشوار است. در مجموع بنای ما بر رسیدن فیلم به جشنواره است. معمولاً نگاه خاصی به انیمیشن در جشنواره فجر وجود ندارد و این مسأله هر سال هم در حال تکرار است البته تعداد آثاری هم که هر سال به جشنواره میرسد بسیار پایین است و با توجه به این تعداد تولید، طبیعی است که شاهد تحرک خاصی از سوی جشنواره فجر هم نباشیم. این تهیهکننده در عین حال توضیح داد: معمولاً اینگونه بوده که در فضای جشنواره فیلم فجر، انیمیشنها دیده نمیشوند. به همین دلیل حتی اگر کار را به جشنواره برسانیم، اکران بشود و حتی جایزه هم بگیرد، به نظر ارزشی ندارد چرا که رقابتی در این زمینه وجود ندارد، برای همین هم معمولاً تولیدات سالانه انیمیشن سینمایی در ایران، محدود به یک یا ۲ فیلم در سال میشود که آنها هم با انگیزهها و دغدغههای شخصی ساخته میشود. وی افزود: معمولاً نگاه خاصی به انیمیشن در جشنواره فجر وجود ندارد و این مسأله هر سال هم در حال تکرار است، البته تعداد آثاری هم که هر سال به جشنواره میرسد بسیار پایین است و با توجه به این تعداد تولید، طبیعی است که شاهد تحرک خاصی از سوی جشنواره فجر هم نباشیم. ما اگر بخواهیم «ببعی» را هم برسانیم، واقعیت این است که تیممان انگیزه لازم را ندارد، چرا که میگوید کار در ویترین جشنواره فجر دیده نمیشود. مشکوری با اشاره به ژانر ابرقهرمانی داستان «ببعی» ادامه داد: کاراکتر اصلی داستان ما یک قهرمان است که محدودیتهایی برایش بهوجود میآید و در پایان میتواند بر این محدودیتها غلبه کند. داستان فیلم خیلی کودکانه است و طراحی آن هم متناسب با فضای کودکان صورت گرفته است. عمده انرژی را هم روی فیلمنامه این اثر گذاشتیم که عمده انیمیشنهای سینمایی ما این نقطه ضعف را در حوزه فیلمنامه داشتهاند. ما تلاش کردیم هم در محتوا و داستان و هم در ساختار و دکوپاژ، یک اثر قوی ارائه دهیم، البته سرمایهگذاری بیشتر ما روی داستان بود تا گرافیک. تهیهکننده «ببعی» درباره برنامهریزی برای اکران این اثر با توجه به استقبال از اکران انیمیشنهای سینمایی در سال جاری گفت: هنوز برنامهریزی خاصی برای اکران فیلم انجام ندادهایم و قراردادی هم نبستهایم. در حال حاضر بیشتر بهدنبال تمام کردن تولید هستیم و انیمیشن بهگونهای است که پایانش، تازه یک شروع تازه است! فیلم بهگونهای دیزاین شده است که کاملاً قابلیت بازاریابی خارجی هم دارد و در حال مذاکراتی هم برای عرضه بینالمللی آن هستیم. در شرایط تحریم، با سختیهایی مواجه خواهیم بود اما فکرهایی داریم تا از این سختیها عبور کنیم.
ارسال به دوستان
ریدلی اسکات به دنیای شمشیر بازمیگردد
معرفی گلادیاتور جدید
«پل مسکال» در دنباله جدید ساخته ریدلی اسکات در نقش «گلادیاتور» ظاهر میشود. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، پل مسکال آماده ورود به این عرصه است. ستاره «افترسان» و «مردم عادی» در حال مذاکره برای بازی در دنباله مورد انتظار ریدلی اسکات برای «گلادیاتور» است؛ حماسه سال 2000 که راسل کرو را به یک سوپراستار تبدیل کرد و اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. اما این فیلم یک پیش درآمد نیست و مسکال وارد دنباله داستان راسل کرو نمیشود. حضور ماکسیموس، شخصیت کرو، در کولوسئوم برای دفاع از مردم است. مسکال اما در فیلم جدید ریدلی اسکات، نقش لوسیوس، پسر لوسیلا اما(با بازی کانی نیلسن در فیلم اصلی) را بازی خواهد کرد.
اسکات در حال بازگشت به دنیای شمشیر و صندل است و انتظار میرود این فیلم زمینهساز پروژه بعدی این فیلمساز نیز باشد.
او به همراه مایکل پروس رئیس کمپانی اسکات فری و داگ ویک و لوسی فیشر از شرکت سرگرمی «رد وِگن» (واگن قرمز/Red Wagon Entertainment) تهیهکننده این پروژه سینمایی هستند. دیوید اسکارپا فیلمنامه «گلادیاتور» را نوشته است. کمپانی پارامونت تهیهکننده این فیلم خواهد بود. یونیورسال که از نخستین فیلم همراه با «دریم وورکس» (DreamWorks) حمایت کرد، پس از راهاندازی این اولویت را دارد که این فیلم را تهیه کنند.
مسکال به خاطر بازی در نقش پدری مشکلدار در «افترسان» به عنوان یکی از شانسهای اسکار مورد بحث است و در نقش یک دانشجوی باهوش در «مردم عادی»، تماشاگران را به وجد آورده و با استقبال مواجه شده است. او برای کارش در سریال مذکور نامزد امی شد.
مسکال همچنین در فیلم «غریبهها» ساخته اندرو هی در کنار اندرو اسکات و کلر فوی و همچنین در «دشمن» گارث دیویس با بازی در نقش مقابل «سائرشه رانِن» ظاهر خواهد شد.
ریدلی اسکات در حال حاضر مشغول ساخت فیلم «ناپلئون» با بازی «واکین فینِکس» در نقش یک مستبد فرانسوی است.
ارسال به دوستان
جدول اجراهای بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر منتشر شد
تماشاخانه مهر میزبان صدای نمایش
دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نمایشهای بخش رادیو تئاتر خود را معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، ۱۳ نمایش در بخش رادیو تئاتر جشنواره چهل و یکم فجر با مدیریت «امین رهبر» اجرا خواهد شد. اجراهای این بخش از روز یکشنبه ۲۵ دیماه ساعت ۱۴ در تماشاخانه مهر حوزه هنری با نمایش «بوکه من» به کارگردانی طاهره شاددل از بجنورد آغاز میشود و تا ۳۰ دیماه ادامه خواهد داشت. بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر در ادامه اجراهای روز یکشنبه، نمایشهای «دستانداز» به کارگردانی سید سروش پیمبری از کرمانشاه را ساعت ۱۶ و «روایت ناتمام زیبای خط خطی» به کارگردانی بهاره کاظمی از قزوین را ساعت ۱۸ در برنامه دارد. همچنین نمایشهای «موج سوار آبی» به کارگردانی حسین خدادی از کرج و «زیبا» به کارگردانی محمدرضا قبادیفر از تهران روز دوشنبه ۲۶ دیماه به ترتیب ساعت ۱۶ و ۱۸ اجرا خواهند شد. نمایشهای «بلا روزگار» به کارگردانی حسین اسفندیاری از همدان و «جیغ» به کارگردانی رضا داداشی از قزوین نیز روز سهشنبه ۲۷ دیماه ساعت ۱۶ و ۱۸ اجرا خواهند شد. اجراهای روز چهارشنبه ۲۸ دیماه این بخش از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر هم به نمایشهای «شبیه پدر» به کارگردانی محسن صباغزاده از قم و «اسپویلر» به کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان اختصاص دارد. اجرای این نمایشها هم ساعت ۱۶ و ۱۸ در تماشاخانه مهر خواهد بود. نمایش «همه دختران من» به کارگردانی رحمان قدمی از ساری نیز روز پنجشنبه ۲۹ دیماه ساعت ۱۶ اجرا خواهد شد و در همین روز نمایش «مجنون-پل حمید» به کارگردانی علیحسین قلیزاده از تبریز ساعت ۱۸ اجرا میشود. اجراهای پایانی - روز جمعه ۳۰ دی- نمایشهای بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر هم به نمایشهای «پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر» به کارگردانی امجد جلالی از اهواز ساعت ۱۶ و «گزارش یک عشق نهایی» به کارگردانی سولماز ملکی از اردبیل ساعت ۱۸ اختصاص دارد. بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از ۲۵ تا ۳۰ دیماه در تماشاخانه مهر برگزار خواهد شد. چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری کورش زارعی همزمان با ایام جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|