|
اخبار
«جشن سربرون» سریال نوروز و ماه رمضان شبکه ۳ شد
سریال «جشن سربرون» به تهیهکنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی به عنوان سریال نوروز و ماه رمضان شبکه ۳ سیما در سال ۱۴۰۲ پخش میشود.
به گزارش «وطن امروز»، ضبط موسیقی استودیویی و تدوین «جشن سربرون» به پایان رسیده و دیگر مراحل پس تولید این سریال نیز رو به اتمام است. این مجموعه در ۴۵ قسمت ساخته شده اما اختصاص کنداکتور نوروز و رمضان به سریال به کوتاهتر شدن زمان هر قسمت و افزایش تعداد آنها به ۵۸ قسمت منجر شده است.
نام «جشن سربرون» برگرفته از یک جشن دیرینه ایرانیان است. به این صورت که در میان عشایر زمانی که بافت یک قالی نفیس به پایان میرسد و میخواهند آن را از دار جدا کنند، روز بسیار مبارکی است که آن را جشن میگیرند.
بنابراین وقتی سر قالی را که به دار آویزان شده میبرند و قالی آزاد میشود، جشنی با عنوان جشن سربرون برگزار میشود و در واقع دلیل نامگذاری این سریال میتواند کنایهای از قهرمانان داستان در این مجموعه تلویزیونی جذاب تاریخی باشد.
داستان «جشن سربرون» اینچنین است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد اما مدتی است آتش کینهها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر، جهانپسند میآید، غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهانپسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت میکند. زخمهای کهنه سر باز میکنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت میکنند. درگیری ابعاد بزرگتری مییابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز میکند.
***
سرگذشت لالهزار فرهنگی
فعالیت آزمایشی تارنمای اینترنتی «دفترهای تهران»، همزمان با برگزاری «نخستین کارگاه تخصصی شناخت لالهزار تاریخی و فرهنگی» آغاز شد.
در دفتر نخست این تارنما که به همت «دفتر مطالعات تخصصی تهرانشناسی» و «انجمن تهرانشناسی» منتشر و در دسترس عموم قرار گرفته است، تصمیم گرفته شده خیابان لالهزار را از منظرهای گوناگون مورد واکاوی قرار دهد و به بحث و تبادل نظر در زمینه آن بپردازد. در این زمینه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ عنوان مطلب در موضوعات مختلف آمادهسازی شده که بتدریج فرآیند بارگذاری آنها به انجام میرسد.
در این مجموعه اینترنتی، تلاش شده مدلی از پژوهش ارائه شود که در عرصه دانش تهرانشناسی جای آن خالی است و اهتمام چندانی به انجام آن دیده نشده است. از سوی دیگر تلاش شده با انتشار منابع مختلف، اعم از گزارشهای تاریخی، مقالات علمی - پژوهشی، مقالات منتشر شده در مطبوعات، گفتوگوهای تخصصی، معرفی پایاننامه و برشهایی از کتابهای نوشته شده در زمینههای مرتبط با لالهزار، امکان دسترسی آسان و ارزان به منابع دست اول و بعضا نایاب را برای پژوهشگران فراهم آورد تا ضمن ادای مسؤولیت اجتماعی خود، به تولید علم و تبادل نظر پژوهشگران، فعالان و علاقهمندان به این حوزه یاری رسانده و بستری برای همافزایی بیشتر آنها باشد.
***
عوامل «در آغوش درخت» میهمان مردم شهر خوی شدند
در راستای همدردی با مردم زلزلهزده شهر خوی و با توجه به فضای شاعرانه و ترکی فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجهپاشا، کارگردان ترکزبان و تهیهکنندگی سجاد نصراللهی که در طبیعت بکر آذربایجان شرقی فیلمبرداری شده، با تصمیم عوامل، این فیلم در نمایشی ویژه دیروز در استادیوم شهید مصطفی چمران شهر خوی برای مردم این شهر اکران شد.
در این اکران که با حضور عوامل این فیلم و مدیران سازمان سینمایی سوره بود، علاوه بر کارگردان و تهیهکننده، روحالله زمانی و جواد قامتی ۲ بازیگر این اثر سینمایی و وحید آقاپور و سایر هنرمندان ترکزبان نیز حضور داشتند و در کنار مردم شهر خوی به تماشای این اثر سینمایی نشستند.
همچنین عصر روز پنجشنبه ۴ اسفند پردیس سینما ۲۹ بهمن تبریز نیز با حضور مدیران و هنرمندان سینمایی در شهر تبریز افتتاح شد و عواید فروش هفته اول آن به مردم شهر خوی اختصاص یافت.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر با یک تقدیر خاص پایان یافت
جایزه گوهرشاد برای افتخاری
گروه فرهنگ و هنر: با یک بررسی میتوان به این موضوع رسید که جشنواره موسیقی فجر از سال ۱۳۶۴ با عنوان جشنواره سرود و آهنگهای انقلابی، شروع به کار کرد؛ جشنوارهای که هرچند 4 سالی دیرتر از جشنواره فیلم و تئاتر فجر کار خود را آغاز کرد ولی آغازش خوب بود و به موسیقی نگاه و پرداخت مناسبی داشت که این نگاه مبتنی بر نوع ارائه موسیقیهای بعد از انقلاب بود. موسیقی فجر تا اواخر دهه ۶۰ با عنوان «سرود و آهنگهای انقلابی» مسیر خوبی را طی کرد و مردم هم استقبال خوبی داشتند؛ این رویداد در دهه ۷۰ عنوان «جشنواره موسیقی فجر» به خود گرفت و در همان برهه هم به نوعی باشکوه برگزار شد. یکی از نکات جذاب همیشگی این جشنواره، حضور گونههای مختلف موسیقی در آن بود و از سوی دیگر موسیقی دستگاهی به این جشنواره اعتبار بخشید.
در دهه ۸۰ اما نگاههای متفاوتی بر نحوه برگزاری جشنواره حاکم شد؛ بهرغم اینکه ایدهها تازه و نو بود اما نتوانستند جشنواره را با کیفیت دهه ۶۰ و ۷۰ برگزار کنند.
در دهه ۹۰ شرایط اگر بدتر نشد بهتر هم نشد و در بررسی جشنواره از زوایای مختلف، اگر بخواهیم آن را با جشنوارههای فیلم یا حتی تئاتر مقایسه کنیم، جشنواره موسیقی فجر نسبت به آنها خیلی کاستی پیدا کرد. این امر موجب دلزدگی در بین اهل فن - نه فقط اساتید، بلکه هنرجویانی که در سطح بالایی قرار داشتند، شد که در نتیجه کمتر برای حضور در جشنواره انگیزه داشتند. با شروع قرن جدید، صنعت موسیقی نیز دچار تحولات مهم و قابل توجه شد؛ تحولاتی که ماهیت برگزاری فستیوال موسیقی فجر را هم تحت تاثیر خود قرار داد و دستخوش تغییرات بنیادی کرد. مراسم اختتامیه سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه پنجشنبه چهارم اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اللهیاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رئیس جشنواره برگزار شد.
علیرضا افتخاری، داوود گنجهای، سیدمحمد میرزمانی، هادی آزرم، مجید اخشابی، امیرحسین سمیعی، محسن نفر، هوشنگ جاوید، محمود سالاری، محمد اللهیاری، مهدی سالم، مجید پوراحمدی و تعدادی دیگر از هنرمندان از چهرههای حاضر در مراسم اختتامیه بودند. در بخش ابتدایی این برنامه گروه سرود «فرزندان ایران» به رهبری مهراد سعید تعدادی از قطعات ملی - میهنی کشورمان را برای مخاطبان اجرا کرد.
* معرفی برگزیدگان بخش ترانه
در ادامه این مراسم بخش اول اهدای جوایز سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص به «جایزه ترانه» داشت که در این بخش پس از قرائت بیانیه هیات داوران، برندگان این بخش اعلام شدند.
«میلاد عرفانپور» شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، «محمدمهدی سیار» شاعر و ترانهسرا، «جواد اسلامی» شاعر و ترانهسرا، «سعید بیابانکی» شاعر، ترانهسرا و مجری، «قاسم ساجدی» شاعر و ترانهسرا و «نغمه مستشارنظامی» شاعر و ترانهسرا برنده این بخش اعلام شدند.
* برگزیدگان جایزه «موسیقی و رسانه»
بخش دیگر مراسم اختتامیه سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر به معرفی برندگان جایزه موسیقی و رسانه اختصاص داشت که در این بخش ضمن قرائت بیانه هیات داوران توسط حسین سرافراز، دبیر این بخش، اسامی برگزیدگان به ترتیب زیر اعلام شد.
خبرگزاریها: شایسته تقدیر، فاطمه رفاهت برای «خیامی از نای بوشهریها»
آثار دیداری و شنیداری: نفر اول، عبدالله طرفی مدهوش برای برنامه «یادگار خوزستان»، نفر دوم، آزاده شاهرخ مهر برای * برنامه «نغمه در نغمه»، نفر سوم، محمد منسوجیان
مطبوعات: نگاه ویژه، سیدمهدی موسوی برای مطلب «آهنگ رسوایی»، تقدیر، علی نامجو برای مطلب گفتوگو با کوروس سرهنگزاده، تقدیر، رضا نامچور برای مطلب گفتوگو با فرهاد فخرالدینی.
بزرگداشت چند هنرمند موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی
بزرگداشت محسن نفر، نوازنده، آهنگساز و مقامدان موسیقی ایرانی و خالوقنبر راستگو از نوازندگان پیشکسوت موسیقی هرمزگان بخش دیگر مراسم اختتامیه سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر بود. هنرمندان فعالی طی ماههای گذشته نشان درجه یک هنری را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند که در بخش دیگری از مراسم اختتامیه به نمایندگی از این هنرمندان، از ۳ هنرمند قدردانی شد. غلامرضا صوفیآذر هنرمند موسیقی مقامی منطقه تربتجام، غلامحسین غفاری نوازنده و خواننده موسیقی مقامی و وحید اسداللهی نوازنده موسیقی مقامی منطقه آذربایجان از جمله هنرمندانی بودند که در این بخش از آنها در حضور مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر قدردانی شد.
* جایزه «گوهرشاد» برای علیرضا افتخاری
جایزه هنری گوهرشاد در اختتامیه سیوهشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا افتخاری برای خلق اثر «تو مثل کوه محکم باش» اهدا شد.، در متن بیانیه جایزه هنری گوهرشاد آمده است: «جایزه هنری گوهرشاد به دنبال هویتبخشی به بانوان عفیفه ایرانی است. امروزه جایگاه اثربخش هنر بویژه موسیقی در ساخت فرهنگ و هویت جامعه بر کسی پوشیده نیست.
از این رو این جایزه در سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر به پاس تلاش ارزشمند در خلق موسیقی فاخر«تو مثل کوه محکم باش» که از پرداخت مناسبی در بازنمایی ارزشها و باورهای زنان و مادران این سرزمین برخوردار است، به استاد علیرضا افتخاری اهدا میشود». پیش از این جایزه هنری گوهرشاد به لیلی عاج برای فیلم «سرهنگ ثریا» در جشنواره چهلویکم فجر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای صحبتهای خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به جامعه هنری و اهالی شریف و نجیب موسیقی افتخار برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی، فجر را تبریک میگویم. این رویداد، اتفاق مهمی بود که با حضور قوی و پرشکوه هنرمندان موسیقی به دورهای خاطرهانگیز و به یادماندنی در تاریخ جشنوارههای فجر تبدیل شد. من به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادم کوچک اصحاب هنر از یکایک شما عزیزان تشکر میکنم و امیدوارم این همت بزرگی که شما عزیزان در این دوره مصروف کردید و با حضور پررنگ خود نقشی مانا در تاریخ فرهنگ و هنر این تن کشور به ثبت رساندید، موجی باشد برای گسترش این هنر آسمانی در ایران عزیز ما.
وی ادامه داد: در دوره اخیر اهالی موسیقی در همه بخشها همه در کنار هم شبهای به یاد ماندنی در مجموعههای فرهنگی در تهران و ۱۴ استان دیگر به ثبت رساندند و تلاش ما این است بتوانیم زمینههای ارتقای این هنر اصیل را بیش از گذشته فراهم کنیم. به طوری که در یک سال اخیر مجموعههای بینظیر و کمهمتا در مناطق مختلف در اختیار هنرمندان قرار گرفته و خوشبختانه در شهرهای دیگر هم شاهد چنین روندی هستیم؛ شرایطی که به گسترش موسیقی اصیل ایرانی کمک خواهد کرد. من به دوستان خودم تاکید کردم موسیقی نواحی مانند جشنواره تئاتر در همه مناطق کشور برگزار شود.
رئیس شورای عالی هنر تصریح کرد: در این دوره از جشنواره جوانانی روی صحنههای اجرا درخشیدند که ما را به آینده هنر موسیقی در کنار پیشکسوتان موسیقی امیدوار کردند و من از همه هنرمندان این عرصه تشکر میکنم که هنر خود را سینه به سینه در اختیار جوانان قرار دادند.
***
قرعه جایزه «باربد» به نام چه کسانی افتاد؟
برگزیدگان بخش رقابتی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر (جایزه باربد) و «مسابقه ملی موسیقی ایران» شامگاه روز پنجشنبه چهارم اسفندماه در مراسم پایانی این رویداد معرفی و تجلیل شدند.
هیات داوران جایزه باربد سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر متشکل از بهزاد عبدی، مجید اخشابی، هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، آنتوان تنتوف و اولگا خومووا اسامی هنرمندان و آثار برگزیده را به ترتیب زیر اعلام کردند:
* برگزیده مردمی بخش سرود
گروه سرود «شمیم یاس» به سرپرستی فاطمه سادات قاضوی
* برگزیدگان مسابقه ملی موسیقی ایران
دیپلم افتخار بهترین گروهنوازی به ۲ گروه «هور» از تهران به سرپرستی حسین روزبهانی و گروه «کوبان شمس» از همدان به سرپرستی مهدی حبیبوند اهدا شد.
* بخش کتاب موسیقی
در بخش کتاب آموزشی، هوتن شرفبیانی برای کتاب «ردیف موسیقی ایرانی و ضربیهای یوسفی فروتن» برگزیده شد.
در بخش کتابهای تئوری هم مجموعه آثار امیر انجیری با کتاب تئوری موسیقی رساله ریتم به عنوان برگزیده معرفی شد.
در حوزه کتابهای پژوهشی (تاریخی و فنی) هم محسن شریفیان برای کتاب «باب الهوا» درباره موسیقی مردمشناسی جزیره کیش برگزیده شد.
* بخش موسیقی نواحی
در این بخش دیپلم افتخار به احسان جوکار برای آلبوم «حرا» رسید و محسن شریفیان برای آلبوم «لوکا» جایزه باربد را از آن خود کرد.
* بخش موسیقی دستگاهی
در این بخش دیپلم افتخار به محمدعلی نجفپور برای آلبوم «اوراد» رسید.
* خوانندگی موسیقی دستگاهی
در این بخش دیپلم افتخار به سیدمحمد حسینی برای آلبوم جز عشق ندارم هنری رسید.
* آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی بیکلام
در این بخش امیرحسین سمیعی برای آلبوم «اروند» جایزه باربد را از آن خود کرد.
* بخش موسیقی پاپ
دیپلم افتخار خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیق به غلامرضا صنعتگر و عارف علیزاده برای آلبوم «تهران جان» و جازه باربد به وهاب ابراهیمی برای آلبوم «باید ستاره شد» رسید.
سیوهشتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخشهای رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار شد.
ارسال به دوستان
نماهنگ «ذکر جهانی» هم دیدنی است، هم شنیدنی
حسین(ع)؛ ملودی نسلها
محمدعلی میرزایی، روزنامهنگار: موندنیترین رفیق من امام حسین(ع)؛ این شاید مهمترین گزاره این روزهای جامعه مداحی کشور باشد. پویش «عزیزم حسین» امسال در ایام شعبان یک کار خاص و جدید را رونمایی کرده است. طی چند روز گذشته نماهنگ «ذکر جهانی» به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع) با اجرای گروه سرود نجمالثاقب منتشر شد. به گفته جواد توسلی، دبیر این پویش، ۱۲ هزار نقاشی حتی از کشورهای دیگر نظیر آلمان، اسپانیا، لبنان و سوریه برای مرکز موسیقی مأوا ارسال شده و حالا این پویش، در قالب «عزیزم حسین ۲» با ساخت یک کلیپ دیگر ادامه یافته است. این پویش از اول تا ۲۴ اسفند ادامه دارد و قرار است کاروانی از کودکان به سمت کربلا حرکت کند و تمام نقاشیهای کشیدهشده از حرم را بچهها در حرکتی نمادین برای امامحسین(ع) ببرند. پس از آن نیز نمایشگاه نقاشی از ۲۰ هزار نقاشی کشیدهشده بچهها در بینالحرمین برگزار میشود. توسلی ادامه داد: امسال برای ولادت امامحسین(ع) ما «عزیزم حسین ۲» را ساختیم؛ یعنی سال گذشته ما از بچهها اکت عملی گرفتیم که میگفتیم نقاشی بکشند اما الان بچهها دیگر این نقاشی را کشیدهاند و قصد دارند آن را به امامحسین(ع) نشان دهند؛ یعنی شعر به این شکل شروع میشود که «دستهای گرم تو در دستهای سردم، یادته من حرمو نقاشی کردم؟» در واقع این شعر با پیوستی از سال گذشته شروع میشود و بنای «عزیزم حسین ۲» این است که ما بعد از نیمهشعبان همراه با یک کاروان کودک ــ که در حال هماهنگکردن آن هستیم ــ به سمت کربلا حرکت میکنیم و حدود ۲۴ اسفند در بینالحرمین قرار است این کار را بدون موسیقی با حدود ۶۰۰۰ -۵۰۰۰ بچه کوچک زمزمه کنیم و بچهها در بینالحرمین نقاشی بکشند و نقاشیهای خود را به طرف حرم امامحسین(ع) بگیرند و نشان بدهند و به این شکل میتوانیم تصویری فوقالعاده بگیریم. در حال حاضر با مداحهای مختلف صحبت کردهایم و محمدحسین پویانفر، عبدالرضا هلالی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی ما را همراهی میکنند و قرار است یک اتفاق بزرگ در ۲۴ اسفند رقم بخورد. ما در حال پیگیری نمایشگاه نقاشی حرم در بینالحرمین هستیم که هماهنگی آن را با کربلا انجام میدهیم و به احتمال خیلی زیاد ما این نمایشگاه را داریم که از این ۲۰ هزار نقاشی ۱۲هزار تای آن سال گذشته جمع شده است. کار شعر و ملودی «عزیزم حسین ۲» را محمد اسداللهی انجام داده و حدود یکماه طول کشید تا شعر به خروجی نهایی برسد. در این اثر سعی شده ارتباط شعر با «عزیزم حسین۱» برقرار شود و علاوه بر این، به قومیتهای مختلف ایران از قبیل: ترک، لر، فارس، بلوچ و ملیتهای مختلف، همچنین خانواده شامل پدر و مادر، مدرسه و همکلاسی در شعر اشاره شود. در این شعر به این موضوع که بچهها دست دوستان خود را بگیرند و به امام حسین(ع) وصل کنند، اشاره شده است. یکی از نکات قابل توجه دیگر این نماهنگ همزادپنداری قشر کودک و نوجوان و حتی بزرگسال با این اثر است. «ذکر جهانی» را میتوان یک اثر نو با تنوع اقلیمپذیری در حوزه نماهنگ و مداحی دانست؛ مسالهای بسیار مهم که باید در شاخههای دیگر حوزه شعر، موسیقی و حتی مداحی نیز تداوم داشته باشد. ارسال به دوستان
ردپای معاون هنری در موفقیت جشنوارههای فجر
حکایت مشکلاتی که با «مدیریت هنری» حل شد
سجاد رضاییمقدم: ایام پیروزی انقلاب اسلامی برای هر کس خاطرهای به همراه دارد اما در این میان برخی روزهایشان را در ایام دهه فجر با طعم هنر سپری میکنند؛ روزهایی که برای عدهای با تئاتر و سینما و موسیقی و هنرهای تجسمی میگذرد و شاید این هم جزئی باشد از شکوه جشن پیروزی انقلاب که با زمینههای مختلف هنری همراه است. جشنوارههای هنری فجر هر سال با وسواس کاملی از طرف متولیان دولتی و اهالی هنرهای مربوط برگزار میشود تا نشانی باشد بر لایههای فرهنگی ایران اسلامی اما امسال کمی پیش از شروع بهمنماه و در بحبوحه برگزاری جشن پیروزی ایرانیان و به تبع آن برگزاری سلسله جشنوارههای هنری فجر شاید خوشبینترین افراد هم نگران برگزاری درست و در شأن این جشنوارهها بودند و حتی احتمالی حداقلی برای عدم برگزاری یکی از این رویدادها نیز طبیعی بود. در این شرایط سختترین کار با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، چراکه بیشترین حجم از این جشنوارهها برعهده این معاونت بوده و از طرفی برگزاری نخستین جشنواره و به قول معروف راه باز کن باقی جشنوارهها نیز برعهده جشنواره تئاتر فجر بود که برگزارکنندهاش اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری ارشاد بود؛ جشنواره موسیقی و موج دوری هنرمندان آن از کنسرتها را نیز این به لیست اضافه کنید. به نظرم همه این سختیها و مشکلات راه موفقیت معاون هنری را در این مسیر دشوار میکرد، راهی که محمود سالاری در نهایت با موفقیت آن را به پایان رساند.
برای پیدا کردن دلیل این موفقیت مسیر جشنوارهها را نگاه کنید؛ سالاری درست در روزی که میتوانست با داد و بیدادهایی که شاید قبل از این در موارد مشابه اتفاق افتاده بود، تمام فعالیتهای پیش رو را وارد حاشیه کند، هنرمندانه از قدر هنرمندان گفت تا این جامعه فرهیخته کشور را با جایگاه واقعیشان مواجه کند. معاون هنری در افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در جملاتی جایگاه هنر و هنرمندان را با خورشید عالمتاب مقایسه کرد و گفت خورشید از تابیدن بر هیچ کجای عالم فروگذار نمیکند و هنرمند هم در همین جایگاه فعالیت میکند.
این سخنان را بگذارید کنار فعالیتهای سالاری برای حمایت نمایش «پدر» آروند دشتارای یا نمایش «مخاطب» جابر رمضان که همه و همه فاصله میان او و هنرمندان را کاهش داده است. از طرفی حضور گاه و بیگاه سالاری میان هنرمندان، از تماشای نمایشهای روی صحنه گرفته تا ملاقات با پیشکسوتان هم روند این رابطه را سرعت بخشید.
همه این اتفاقات در کنار تسلط معاون هنری به هنر نمایش کشور و البته دغدغههای دبیر جشنواره تئاتر فجر این جشنواره را با موفقیت و حضور پرشور هنرمندان تئاتری به پایان رساند. جشنوارهای که علاوه بر برگزاری آبرومندانه، خیل عظیم هنرمندان شهرستانی را بدنه اصلی تئاتر کشور افزود.
جشنواره موسیقی هم در زمینه خود به موفقیت رسید و با حضور هنرمندان چهره و گروههای حرفهای به کار خود پایان داد. این جشنواره نیز موفقیتش را مرهون رابطه مثبت سالاری با هنرمندان است؛ نشست و برخاست مداوم با هنرمندان، شنیدن حرفشان و دانستن نیازهایشان راه رسیدن به این موفقیت است. حال امروز با پایان جشنوارههای تئاتر، موسیقی و تجسمی فجر کار معاونت هنری ارشاد در برگزاری جشنوارههای سال جاری به پایان رسیده و از طرفی برگزاری جشنواره فیلم فجر هم نشان داد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی کارنامه قابل قبول و درخشان در برگزاری آن داشتند؛ کارنامهای که بخش اعظمی موفقیت آن برای وزیر فرهنگ به دلیل انتخاب فردی از جنس هنر در پست معاونت هنری بوده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|