|
ارسال به دوستان
اخبار
نخستین رویداد ملی روایت جهاد در مشهد مقدس برگزار شد
دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی روایت جهاد از برگزاری این رویداد به مدت ۳ روز به مناسبت پاسداشت سالروز صدور نامه تاریخی امام در شکلگیری جهاد سازندگی در مشهد مقدس خبر داد.
باقری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند نیز بحثهای جهادی است اما در همین بین معظمله یکی از دغدغههای خود را روایت جهاد دانستهاند بهطوری که در یکی از سخنرانیهای خود میفرمایند: «روایت جهاد کمتر از جهاد نیست». وی با اشاره به برگزاری این رویداد از سوی شورای عالی جهاد، افزود: به همین دلیل و با توجه به دغدغههای معظمله، شورای عالی جهاد تصمیم گرفت رویدادهای ملی روایت جهاد را نیز برگزار کند. نخستین رویداد ملی روایت جهاد به مناسبت پاسداشت سالروز صدور نامه تاریخی امام در شکلگیری جهاد سازندگی در شهر مقدس مشهد به مدت ۳ روز از تاریخ 31 خرداد الی دوم تیرماه برگزار شد.
دبیر اجرایی برگزاری نخستین رویداد ملی روایت جهاد خاطرنشان کرد: در این رویداد از 40 چهره شاخص عرصههای مختلف که در بحثهای جهادی فعالیت دارند دعوت شده تا این عزیزان تجربه و خاطرات را خود به کنشگران بحثهای جهادی داشته ارائه کنند. وی در خاتمه از برگزاری جشنواره ملی جهاد همزمان با شهریور 1402 در تهران خبر داد.
***
سالنهای تئاتر ۴ و ۵ تیر اجرا ندارند
سالنهای نمایشی کشور به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام محمدباقر(ع) به مدت ۲ روز اجرا ندارند.
مطابق اعلام شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش، تمام تماشاخانهها و سالنهای تئاتر کشور در روزهای یکشنبه ۴ تیر و دوشنبه ۵ تیر به مناسبت فرارسیدن شهادت امام محمدباقر(ع) اجرا ندارند. اجرای آثار نمایشی از روز سهشنبه ۶ تیر از سرگرفته میشود.
***
رئیس رسانه ملی:
اولویت ما پرداختن حوزه تولید نمایش خانگی به نیازهای فرهنگی جامعه است
رئیس صداوسیما گفت: اولویت ما پرداختن حوزه تولید نمایش خانگی به نیازهای فرهنگی جامعه است و از هر پلتفرمی که به این ضروررت توجه ویژه داشته باشد، حمایتهای بیشتری انجام خواهد شد. پیمان جبلی در گفتوگو با خبرگزاری هنرآنلاین درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نمایش خانگی که واکنشهای متعددی را در پی داشته است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در واقع کلیات تقسیم وظایف میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما را تایید کرده است و بر همین اساس تنظیمگری و مجوز انتشار در حوزه نمایش خانگی و ویاودیها برعهده صداوسیماست.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین ساترا، وزارت فرهنگ، شهرداری تهران و فراجا درباره بررسی وضعیت نمایش خانگی برقرار است، تصریح کرد: اولویت ما پرداختن حوزه تولید نمایش خانگی به نیازهای فرهنگی جامعه است و از هر پلتفرمی که به این ضرورت توجه ویژهای داشته باشد، حمایتهای بیشتری انجام خواهد شد.
***
«خوشه طلایی» منتشر شد
کتاب «خوشه طلایی» نوشته افسانه موسوی گرمارودی توسط انتشارات بهنشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.
کتاب «خوشه طلایی؛ روایتی از زیباییهای بخشش برای کودکان» نوشته افسانه موسوی گرمارودی به تازگی با تصویرگری فاطمه متاله توسط انتشارات بهنشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است.
این داستان به قلم افسانه موسوی گرمارودی، نویسنده، ویراستار، سردبیر رشد نوآموز، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و دکترای زبان و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآمده است. او در این اثر برای نگارش داستان تازهاش، سراغ گروه سنی پیش از دبستان میرود و با روایت داستان تخیلی از یک خوشه گندم کودکان را با زیباییهای مهربانی و بخشش آشنا میکند.
این اثر دارای تصاویری با رنگآمیزی شاد آمیخته با تخیل و در فضای مناسب برای کودکان است که سبب ارتباط بهتر کودک و درک او از داستان میشود. در این اثر ماجرای خوشه گندمی روایت میشود که چند ماه صبر کرده بود تا دانههایش برسند آن وقت به آسیاب برود و نان شود ولی زمانی که از خواب بیدار شد، دید هیچ خوشهای در مزرعه نیست. همه خوشهها به آسیاب رفته بودند.
خوشه طلایی در مسیر رفتن به آسیاب بخشی از دانههای خود را به جوجههای کوچولو، زمین و... میبخشد و با رفتارش مهربانی و بخشندگی را میآموزد و کودک را با زیباییهای بخشش آشنا میکند. این کتاب با ۱۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.
ارسال به دوستان
«وطن امروز» توسعه فرهنگ کتابخوانی در موضوعات عمومی بین کتابخوانان را بررسی کرد
تکیه بر پایه کهن فرهنگی
ریحانه ماهرالنقش: «هنوز نه ولی شاید چندان هم دیر نباشد»؛ این پاسخ روشنی است به پرسش «آیا قطار فرهنگ کتابخوانی ایرانیان به تمامی از ریل خارج شده است؟» در جایگاه یک ناشر که این حوزه را نه به شکل میراثی که با انتخاب شخصی، با عشق به حوزه فرهنگ و پس از سالها تحصیل و پژوهش دانشگاهی برگزیده، آری! احساس خطر میکنم؛ گاه بسیار و گاه بسیارتر! بیم این کمترین ولی نه از غریق دریا شدن کشتی صنعت نشر، که بیشتر از نیستشدن همه خردمندیها و بالندگیهایی است که فرهنگ کتابخوانی برای هزارهها در جان مردمانم دمیده. این رودخانه نیاکانی، خطالسیرش دارد کمکم از گذار غیرسازمانی به فروگذاری سازمانی میگرود و از آن بیمآورتر برداشتهای گهگاه ناسگالیده از آوردگاههایی است که میتواند احیاکننده این رنجور روان تا نیستگاه باشد. به زبان ساده و بیاطناب میشود گفت در مقطع کنونی هرگونه برداشت از بستر فرهنگ، بیرویه است، مگر آنکه دستکم چند برابر میزان برداشت بر ذخایرش افزوده شود و این افزودن مشخصا باید زلال باشد. یادمان باشد این مرزهای جغرافیایی است که مردمان را گذرنامههای ناهمگون داده، نه لزوما ناهمگونیهای فرهنگی. هر فرهنگ را در هر زمان پایتختی است که پروراننده آن است و مادر فرهنگ ایرانشهری، ایرانزمین کنونی است. از این رو غنای فرهنگی ایران بر ارتقای فرهنگی همسایگان ایرانشهریاش نیز تأثیری شگفت دارد. در سالهای گذشته، فرهنگبانان و برخی سیاستگذاران کوشش بسیار کردهاند تا رگههای فرهنگی کهن را بازیافته، به روز کرده و برای ترمیم زخمهای فرهنگی جاری به کار گیرند. برجستهتر از همه دیگر نشستها و همایشهای میهنی در حوزه کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب تهران آوردگاه برجستهای است برای ارزیابی راستیهای فرهنگی کشور.
اگر میانهها را رها کنیم و همه طیف را بنگریم، درمییابیم کم نیستند ایرانیانی که سرانه مطالعهشان در چربترین ارزیابی باز هم نزدیک صفر است و تاوان این نافرهیختگی را نه تنها خودشان، که همه آحاد ملت میپردازند؛ سر صحنههای تصادف، در نزاعهای خانوادگی، در ادارات، در گردهماییها و پویشهای همگانی نظیر ورزشگاهها و جشنهای خیابانی، در ناوگان حملونقل عمومی، در همه جا حتی در مطب پزشکان و روی صندلیهای دانشگاه. در دنیای کنونی که دانشآموختگی، تخصصیافتگی است نه فرهیختگی، همگان نیاز دارند پیوسته در موضوعات عمومی کتابخوانی داشته باشند؛ در حوزه فرهنگ و هنر، ادبیات، روانشناسی، تاریخ، سیاست، جامعهشناسی و... و هر اندازه فرد متخصصتر، نیازش به دانش عمومی بیشتر، چون میزان انتظار و جایگاه تأثیرش بر جامعه افزونتر خواهد بود و البته از زاویهای دیگر، هر اندازه منطقه محرومتر، نیاز به دانش عمومی فراتر، چون سرزمین بیشتر نیازمند ایجاد زیرساختهای فرهنگی و مبارزه با ناهنجارهاست. به ظن صاحبنظران، اختلاف سطح فرهنگی از اختلاف سطح اقتصادی قویا مخربتر است و کشورهای توسعهیافتهتر بسط آماری کرانمندتری در میزان مطالعات عمومی شهروندان دارند.
با لحاظ کردن شرایط اقتصادی جاری، به گمان، کارآمدترین راهکار برای احیای فرهنگ کتابخوانی، در نظرگرفتن کالابرگهایی برای خرید کتاب است که البته اجرای آن نیازمند بستری امن و غیرسودجویانه است. این کالابرگها نه لزوما و نه تنها برای قشری ویژه، که برای همه شهروندان و به شکل برابر باید در نظر گرفته شود. چنین کالابرگی نه برای یکبار و صرفا در طول نمایشگاه کتاب تهران که باید دستکم 2 بار در سال در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد. اینکه خرد و کلان مردم در طول نمایشگاه صرفا بازدیدکننده نباشند و از یک قدرت خرید حداقلی بهرمند شوند، تضمین توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بالا بردن سطح کیفی و بیلان مالی نمایشگاه و تضمین فروش کتابهای تازه منتشر شده است. طبعا کتابهایی که سطح کیفی مطلوبی چه از نظر فرم و چه از دیدگاه محتوا فراهم نیاورند، قافیه را به کتابهای غنیتر خواهند باخت. از این رو، بعد اقتصادی، ناشر را به سوی تولید باکیفیتتر سوق خواهد داد. از سوی دیگر، قدرت خرید حداقلی، بسط آماری سطح کتابخوانی عمومی را کرانمند میکند، چرا که کف آماری از صفر مطلق به یک نقطه حداقلی ارتقا خواهد یافت. هرچند برخی منتقدان از پایه با فروش کتاب در نمایشگاه همسو نیستند و بر این باورند این رویه رویکرد نمایشگاه را به فروشگاه و به گفتهای بازاره مکاره بدل میکند ولی اگر تعارفات را کنار بگذاریم، هنر و فرهنگ باید دستش در جیب خودش باشد. ناشر باید تولید کند و به عنوان یک بنگاه فرهنگی محصولش را به عرصه نمایش گذاشته، به فرهنگدوستان بشناساند و مستقیم و غیرمستقیم آن را بفروشد تا بتواند سفره نویسندگان، این قشر به راستی فرهیخته و فرهنگگستر را رنگین کند. جز این اگر باشد، همه باید همچنان به دور هم حرفهای شیرین زدن ادامه داده و گونههایمان را با سیلی سرخ نگاه داریم.
از سویی برپایی بیستونهمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب پکن بعد از 5 سال وقفه در برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و سیودومین نمایشگاه بینالمللی کتاب دوحه با حضور ۵۰۰ انتشارات را باید به فال نیک گرفت. تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاههای بینالمللی کتاب 2 کشور، معرفی ظرفیتهای نشر ایران در حوزه تولید محتوا و تصویرگری کتاب کودک و برگزاری کارگاه خوشنویسی از جمله مزیتهای حضور ایران در نمایشگاههای بینالمللی در حوزه فرهنگ و هنر بویژه حوزه کتاب به شمار میرود.
در کنار این، در طول سال دستکم به یک رویداد کشوری دیگر برای فروش نیمساله کتاب نیاز است؛ بویژه برای حمایت از کتابهای چاپ اول که در شرایط کنونی چاپشان از هرگونه بیمهای نابیمه است! کتابهایی که ناشران و مؤلفانشان هزارانبار شایستهتر از ناشران کتب نامآشنا و چاپ چندم هستند. جدا از تکیه بر پایههای کهن فرهنگی، در توسعه فرهنگ باید فرزند زمان خویش بود و بدون چاپ کتابهای نو نوشته، چنین آرمانی از ریشه بر باد است. کتابهای چاپ اول به دریچههایی پربازدیدتر و فراوانتر برای دیده شدن نیازمندند تا از رکود اقتصادی سالهای نخست تولید در امان باشند. یادمان باشد برای آفرینش یک کتاب چاپ اول، نه تنها مؤلف که دستکم خانواده وی خود را برای مدتی مدید از همه مواهب اقتصادی محروم داشته و بر آفرینش اثر متمرکز شده، به بازده آن دلبستهاند. از این رو، مؤلف کتاب چاپ اول بر سستترین شاخه اقتصادی درخت فرهنگ آشیان گزیده و نیازمند بیشترین حمایتهای عملی است. در این راستا، سالی یکبار فعال کردن کالابرگهای خرید کتاب برای همه شمارههای ملی به منظور خرید (بیمحدودیت و بدون مرزبندی) کتابهای چاپ اول از سامانه فروش دیجیتال ناشران و کتابفروشها برنامهای راهبردی، کارآمد، سزاوارانه و هوشمندانه برای پشتیبانی از ناشران، مؤلفان و کتابفروشان است. بنده در جایگاه کسی که سالیانی دراز با مؤلف، ناشر، کتابفروش و کتابخوان در پیوند بوده است، بر این باورم که صنعت نشر هیچ گونه نیازی به کاغذ یارانهای و حمایتهای از این دست نخواهد داشت، به شرط آنکه درگاهی امن برای فروش بیابد، چه که خواب سرمایه ناشر دهها بار زیانبارتر از پرداخت اصل سرمایه برای خرید مواد مصرفی آزاد و تولید کتاب باکیفیت است. از این رو، درستترین راه حمایت از مؤلفان و ناشران، حمایت از خریداران کتاب و قرار دادن کالابرگ فرهنگی در سبد خانوار است. به کتابهای چاپ اول دریچههایی بیشتر برای دیده شدن دهیم.
ارسال به دوستان
مروری کوتاه بر کتاب «به خون کشیده شد خیابان»
چادرهای بیپناه
نیلوفر نصیری: هیچ کجا در امان نبودی! هر کجا میرفتی یک آژان جلویت سبز میشد. دست میانداخت و چادرت را بر میداشت. بعضیهایشان به چادر هم اکتفا نمیکردند. باید چارقد و چارشو را هم برمیداشتند تا دلشان خنک شود. غریبه و آشنا هم حالیشان نبود. چادرها را یا پاره میکردند یا آتش میزدند که دیگر قابل استفاده نباشد.
اگر کسی مقاومت میکرد مشت و لگد و باتوم نصیبش میشد. بیچاره زنهایی که بیپناه میماندند و به ناچار دستهایشان را روی سر سپر میکردند. خیلیها خودشان را توی پستوهای خانه حبس کرده بودند که مبادا توی کوچه و خیابان، حجابشان را بردارند. خیلیها هم قید حمام رفتن را میزدند و توی خانه آب گرم میکردند و بچههای قد و نیمقدشان را میشستند.
بیحجابی هوای سرد و گرم برنمیداشت. وسط چله زمستان هم که بود، باید بدون روسری بیرون میآمدی. آژانها هم که انگار حیا را خورده بودند و آبرو را قی کرده بودند. به زنهایی که توی بیابان برای کار رفته بودند هم رحم نمیکردند. بعضی زنها کلاه شاپو را تا به امروز نگه داشتهاند تا هر وقت چشمشان به آن میافتد، باعث و بانیاش را لعنت کنند و قدر آزادی امروزشان را بیشتر بدانند. حین خواندن کتاب با خودم میگفتم: خوش به حالشان که نمیخواستند عروسک خیمهشببازی مردهایی باشند که ارزش زن را در برهنه بودنش میدانستند و نه انسان بودنش. راویهای کتاب از قول رضاشاه میگفتند: زنها اگر شبیه زنهای فرنگی شوند پیشرفت میکنند اما کجاست که ببیند زنان امروز ما در عرصههای مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و پژوهشی پیشتاز هستند و با تدبیر و هوشمندیشان کشور را به جلو میبرند؟
زنان عفیفهای که نه تنها در بستر خانواده بلکه در بستر اجتماع برای یک ملت مادری میکنند. مصداق این زنان، مهر باطلی بر یاوهگویی و توهم آنهایی است که کورکورانه عاشق غرب و فرهنگ پوچ آن هستند.
اینها برداشتی از کتاب «به خون کشیده شد خیابان» اثر مهناز کوشکی بود. کتابی که یادگار خاطرات زنان خراسان از مقاومت در برابر کشف حجاب رضاخانی جمعآوری شده است. تحقیق این اثر توسط آقایان مهدی عشقی، قربان ترخان، اسماعیل شرفی و رضا پاکسیما انجام شده و در قالب 100 خاطره کوتاه و جذاب توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.
ارسال به دوستان
معاون فرهنگی - اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد
برپایی موکب مساجد در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»
حجتالاسلام ذاکر، معاون فرهنگی - اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مشارکت مساجد در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» گفت: به مساجد پیشنهاد شده است در این مسیر اقدام به برپایی موکب کنند که مورد استقبال قرار گرفته است.
به گزارش فارس، حجتالاسلام حجتالله ذاکر معاون فرهنگی - اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تدارک ویژهبرنامههای دهه ولایت و امامت در مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: تجلیل از سادات مساجد، برگزاری مراسم خطبهخوانی غدیر در مساجد، اطعام مؤمنان و نیازمندان محله و منطقه، ترویج فرهنگ عقد اخوت، راهاندازی کاروان نشاط علوی از برنامههای پیشنهادی به مساجد تهران برای دهه ولایت و امامت است.
معاون فرهنگی - اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اعزام مبلغ به مساجد به مناسبت عیدغدیر خم، بیان کرد: از عید غدیرخم تا روز مباهله ۲۰۰ جلسه تبیینی در مساجد درباره تبیین آیات مرتبط با امیرالمومنین(ع) و مباهله توسط کارشناسان مباحث امامت برگزار میشود.
وی همچنین گفت: نرمافزارهایی در اختیار ائمه جماعات قرار میگیرد تا به جای سخنرانی سنتی، از طریق این نرمافزارها درباره غدیرخم روایتگری کنند. همچنین تشکیل حلقههای بصیرتی - معرفتی با موضوع ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیرخم، آذینبندی مساجد و معابر پرتردد محله، کوچهها و مکانهای محوری همجوار مساجد از برنامههای پیشنهادی به مساجد و مسجدیها به مناسبت دهه ولایت و امامت است.
ارسال به دوستان
آغاز پخش فصل سوم از شبکه یک سیما
«بومگرد» به آنتن رسید
پخش فصل سوم مستند - مسابقه «بومگرد» از دیروز 3 تیر ساعت 20 روی آنتن شبکه یک رفت.
فصل سوم مستند - مسابقه «بومگرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری، روزهای زوج ساعت ۲۰ با اجرای سوسن پرور از شبکه یک سیما پخش میشود. تصویربرداری فصل جدید در استان سمنان، روستای لاسجرد و شهرستان سنگسر انجام شده است و 4 خانواده بر اساس آیتمهایی متناسب با زیستبوم منطقه در چند قسمت به رقابت با یکدیگر میپردازند. فصلهای قبل «بومگرد» در استانهای هرمزگان و گیلان تولید شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این مستند - مسابقه بر پایه 3 سرفصل مهم گردشگری با محوریت بومگردی و در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی هر منطقه، اشتغال و کسبوکار روستایی با در نظر گرفتن ظرفیتهای مغفول و در نهایت ارزشبخشی به سنتها و آداب و رسوم هر منطقه و هویتبخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است. مستند - مسابقه «بومگرد» به تهیهکنندگی سیدجمال عودسیمین، محصول سازمان هنری - رسانهای اوج است و در موسسه «اوما فیلم» تولید شده است.
عوامل این مستند - مسابقه عبارتند از: طراح و کارگردان: تورج کلانتری و امیر منیری، مجری: سوسن پرور، مدیرتصویربرداری: احد عاقلی، دستیار کارگردان: مهدیه غلامحسینی، صدابردار: دانیال استاد عبدالحمید و مهدی جعفری، طراح صحنه: مجتبی نیریپور و مجتبی طهماسبی، تدوین: تورج کلانتری، امیر منیری و حدیث مهرانپور، جلوههای ویژه بصری: امیرحسین ولیزنجانفر، گرافیک: حمید قربانپور، راوی: پویان پوینده، مدیر روابط عمومی: علی سلمانزاده، محصول: سازمان هنری - رسانهای اوج.
ارسال به دوستان
رویداد «برکت دیدار» با نمایش لباس محرم و اربعین در هتل همای تهران در حال برگزاری است
رونق پوشا اسلامی
محبوبه رجبی: هتل همای تهران این روزها میزبان رویداد «برکت دیدار» (پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر) است؛ رویدادی که از دیروز آغاز شده و تا پنجم تیرماه ادامه دارد و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی و عرضهکنندگان محصولات خود را طی ۳ روز در معرض دید عموم و رسانهها قرار میدهند. مهمترین محور این برنامه لباس محرم و اربعین است و قرار است متقاضیان با این عنوان در این رویداد شرکت کنند. با برخی از غرفهداران که همکلام میشوم، حرف مشترک آنها این است که نتیجه یک سال پژوهششان را در این میدان قرار دادهاند تا به یک مدلسازی از زنجیره ارزش پوشاک برسند و بر اساس آن پوشاک ایرانی - اسلامی را به تولید انبوه برسانند و آن را صنعتی کنند، از سویی هم امیدوارند طی این رویداد و دیگر رویدادها به اهداف عالی خود که باعث رونق پوشاک اسلامی در کشور میشود، برسند. رویداد «برکت دیدار؛ پیشرویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، با نمایش لباس محرم و اربعین» شنبه سوم تیرماه با حضور سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، محمدجواد قاسمیان معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مهدیه هاشمزاده دبیر کمیته اجرایی رویداد برکت، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، معصومه فلاحی معاون راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از تولیدکنندگان عرصه مد و لباس افتتاح شد. امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم آثار راهیافته به دور نهایی و آثار برتر را با کمک دوستان در اصناف و صنعت پوشاک به تولید انبوه برسانیم؛ چه آنهایی که خودشان توان تولید دارند و چه آنهایی که ندارند، امیدواریم با کمک بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید و دیگر بانکها بتوانیم به آنها سرمایه در گردش دهیم تا مشکل دسترسی به پوشاک زیبا، ارزان، اقتصادی و عفیفانه و سالم را در ایران حل کنیم. اگر امروز از پوشاک محرم، عزاداری، زیارت و اربعین صحبت میکنیم، در کنار موضوعات دیگر و مخاطبان دیگر سعی داریم به عنوان پیشرویداد تا دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس کشور و با رویکرد متفاوتی در این عرصه، اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم. در ادامه مراسم ترکمانه، مدیرعامل برکت گفت: امسال در بنیاد بنا را بر حمایت از چندین طرح کسبوکار قرار دادیم که یکی از این حمایتها، در حوزه پوشاک رقم میخورد. ما بنا داریم از تولید پوشاک با رویکرد ایرانی - اسلامی حمایت کنیم. برای تحقق این امر به دنبال یک تیم بودیم که در نهایت پس از ارائه طرح مورد نظر، با گروه «سدن» وارد همکاری شدیم تا شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه پوشاک در کشور باشیم. هاشمزاده، دبیر کمیته اجرایی رویداد برکت نیز تصریح کرد: زمانی که در ابتدا تصمیم به چنین فعالیتی گرفتیم، حدود 5 نفر بود اما در ادامه مسیر کارمان آنقدر گسترش یافت که مجموعههای مختلفی پای کار آمدند و از ما حمایت کردند. رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در حاشیه این رویداد در پاسخ به سوال «وطن امروز» درباره آخرین اقدامات درباره لایحه عفاف و حجاب نیز گفت: لایحه ارائهشده از طرف قوه قضائیه برای ساماندهی به بعضی از امور سلبی و ایجابی درباره فرهنگ آراستگی عمومی و حجاب جای تقدیر و محل تقدیر دارد. نکته بسیار مهم، جریمه نقدی به دلیل عناصر معنوی بالاتر از مسائل مادی است. از سوی دیگر رسانهها و اصناف سایر عرصهها باید اصلاح شوند، البته ما هم معتقدیم اصناف پوشاک جزو اصناف فرهنگی - اجتماعی هستند و باید با قوانین صنفی ویژه مورد نظارت قرار بگیرند. در قالبهای سوری و سطحی وزارت صمت بهتر بود درباره اصناف نگاه نظارتی جدیتری پیشبینی میکرد، مهمترین نقطه مثبت این لایحه توجه ویژه به کشف حجاب برهنگی و نیمهبرهنگی است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|