|
اخبار
نمایشهای بخش کودک و نوجوان جشنواره عروسکی مبارک مشخص شد
۱۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران - مبارک روی صحنه میروند.
نمایشهای حاضر در بخش مخاطب کودک، نوجوان و خانواده نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران - مبارک اعلام شد که به شرح زیر است:
«۱۲ دقیقه» حسین قاسمیهنر از تهران
«پدر چوب» مجید کیمیاییپور از اصفهان
«تاریکی» غزاله عبادی از تهران
«چهچه چهچه چهل گیس» نسیم شیرزادی از شیراز
«دختر کفش عروسکی» امیر افسر شیبانی از تهران
«دختر کوچولو» طیبه انجدانی از تهران
«دنیای صد رنگ» حمیدرضا حسینعلی از تهران
«سگ و گرگ» محمد صمدی از قروه
«شازده کوچولو» مرضیه درخشاننیا از همدان
«شب» فاطمه صمصامی از خوی
«قورباغه و غریبه» زهرا ناظری از تهران
«ماهی سیاه کوچولو» حجت هاشمی از تهران
«سومین روز تابستان» محسن پورقاسمی از همدان
«آی تک» فاطمه برمال از اردبیل
نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران - مبارک، هشتم تا هفدهم تیر به دبیری هادی حجازیفر در تهران برگزار میشود.
***
6847 هیأت در دومین مهرواره هوای نو ثبتنام کردند
مهلت ثبتنام و ارسال آثار به دومین مهرواره هوای نو پایان یافت و تعداد 6847 هیات در این دوره ثبتنام کردند.
در دومین مهرواره هوای نو با شعار «در هوای نو هیات نفسی تازه کنیم»، بناست هیاتهای برگزیده سال ۱۴۰۱ معرفی و تجلیل شوند. هدف از برگزاری این مهرواره کمک به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیات و ارکان هیات به عموم مردم به گونهای که همه ایرانیان باید مخاطب هیات باشند؛ یعنی هیاتها باید برای عموم مردم آغوش باز کنند. همچنین تلاش برای تغییر نگرش مردم به هیات به واسطه تغییر تصویر ارائهشده رسانهها از هیات است، به گونهای که هیات محصور در یک زمان مناسبتی یا سبک سینهزنی نباشد.
* ثبت ۱۵ هزار و ۵۶۷ رشته هیات در دبیرخانه مهرواره هوای نو
مهرواره دوم در چهار بخش شامل نهاد هیات، ارکان هیات، تولیدات هیات و فراهیات و در قالب ۴۱ رشته تدارک دیده شده بود که در نهایت ۶ هزار و ۸۴۷ هیات ثبتنام کردند که نسبت به ثبتنام حدود ۵ هزار هیات در سال گذشته، افزایش مشارکت را نشان میدهد. از ۱۵ هزار و ۵۶۷ رشته هیات، ۸ هزار و ۸ اثر در نهاد هیات، ۳ هزار و ۵۴۶ اثر در بخش ارکان هیات، ۲ هزار و ۴۷۳ اثر در بخش تولیدات هیات و هزار و ۵۴۰ اثر در بخش فراهیات شرکت کردند. برخی هیاتها در چند رشته ثبتنام و فعالیتهای خود را ارسال کردند که در این باره محدودیتی وجود نداشت.
***
پوستر «از دل ظلمت برآوردی علوم» منتشر شد
پوستر «از دل ظلمت برآوردی علوم» به مناسبت شهادت امام محمدباقر علیهالسلام منتشر شد.
علت شهرت امام به باقرالعلوم چه بود؟ مگر بقیه ائمه دانش را نمیشکافتند؟ گمان و تصور بنده این است: امام باقر، باقرالعلم است زیرا حقایق و مفاهیم اسلامی را که در قشری از دروغ و فریب و ریا و تحریف پیچیده شده بود میشکافد و آن لُب و مغز را در کام مشتاقان حقیقت میاندازد.
(برداشتی از کتاب «همرزمان حسین» - حضرتآیتاللهخامنهای - بهمن ۱۳۵۱)
طراح گرافیک این پوستر محمد تقیپور، نگارش شعار از پویا سرابی و نوشتار آن اثر مجتبی حسنزاده است. این پوستر از تولیدات خانه طراحان انقلاب اسلامی است.
***
«غبار جنگ» روایتگر مقاومت مدافعان خرمشهر
مستند «غبار جنگ» روایت ۳۴ روز از مقاومت مدافعان خرمشهر با حضور ناخدا هوشنگ صمدی است. به گزارش ایکنا، محمود عبدیزاده، مستندساز درباره کار جدید خود گفت: «غبار جنگ» عنوان جدیدترین فیلمم است که اخیراً آماده نمایش شده است. این فیلم درباره ناخدا هوشنگ صمدی، یکی از افتخارسازان این سرزمین است. روند ساخت این مستند از ۵ سال پیش و بعد از تایید طرح این کار از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و همچنین موافقت ارتش جمهوری اسلامی تحقیقات میدانی و کتابخانهای آغاز شد. وی افزود: خوشبختانه ما توانستیم در این مجموعه با سرهنگ علی قمری که در دفاع از خرمشهر رشادتهای فراوان نشان داد ۲ جلسه مصاحبه انجام دهیم اما متأسفانه با شیوع بیماری کرونا این امیر باافتخار، از دنیا رفت. شیوع این بیماری کمی کارمان را با مشکل مواجه کرد اما در همان ایام نیز ما مصاحبه و تحقیقاتمان را انجام میدادیم. گفتوگو با ناخدا صمدی در لوکیشنهای مختلف از جمله کارهایی بود که در ایام شیوع کرونایی انجام شد. وی با تأکید بر اینکه ارتش اولویت وی در مستندسازی است، گفت: به دلیل رابطه کاری مطلوب دوست دارم برای ارتش کار کنم. «غبار جنگ» تلاش دارد گوشهای از رشادت مدافعان خرمشهر را در ۳۴ روز روایت کند. این مستند در ۷۳ دقیقه تولید شده است. امیدوارم بتوانیم برای نخستینبار در جشنواره سینماحقیقت شاهد نمایش این کار باشیم.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از مستند - مسابقه «بومگرد» به بهانه پخش فصل سوم آن از رسانه ملی
دور ایران بگردیم
گروه فرهنگ و هنر: توجه به ظرفیتهای مختلف طبیعی و تاریخی ایران با هدف تقویت صنعت گردشگری و رونق بومگردی اتفاق مبارکی است که در سالهای اخیر به شکل جدی در تلویزیون پی گرفته میشود. در این بین برخی برنامهها موفق هستند و محبوب میشوند و دستهای آنطور که باید جای خود را باز نمیکنند. موردی مثل مستند «ایرانگرد» با روایت «جواد قارایی» در زمره آثار خاص قرار میگیرد که زمینه معرفی جاذبههای گردشگری و نیز آداب و سنتهای کشورمان را فراهم کرد. «بومگرد» نیز دارای چنین شرایطی است که البته نگاه و ساختاری متفاوت نسبت به «ایرانگرد» دارد. این برنامه در قالب مستند - مسابقه، زمینهای را فراهم میکند تا چند خانواده با هم رقابت کنند و از دل هیجان شکلگرفته، داشتههای هر منطقه معرفی شود که شامل جاذبههای فرهنگی و طبیعی، آیینهای بومی، خوراکیها، نوشیدنیها، پوشاک و... است.
* دغدغه فرهنگسازی داریم
تاکنون 2 فصل از «بومگرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری روی آنتن شبکه یک رفته است که به استانهای هرمزگان و گیلان اختصاص داشت و فصل جدید در استان سمنان، روستای لاسجرد و شهرستان سنگسر تولید شده است و 4 خانواده بر اساس آیتمهایی متناسب با زیستبوم منطقه در چند قسمت به رقابت با یکدیگر میپردازند. تورج کلانتری یکی از کارگردانان «بومگرد» درباره انگیزه ساخت آن به «وطن امروز» میگوید: «از همان ابتدا که این مجموعه را آغاز کردیم، هدفمان این بود بر اساس ظرفیتهای بومی هر استان پیش برویم و صنعت بومگردی را در هر منطقه پررنگ کنیم. نکته اساسی در بومگردی، توجه به ظرفیتهای گردشگری و فرهنگ آن منطقه است. در هر 3 فصل تلاش کردیم این نوع نگاه را حفظ کنیم. بومگردی که غربیها از آن به عنوان «گردشگری تجربهگرا» نام میبرند، نوعی از گردشگری است که در آن فرد آموزش میبیند چگونه بدون لطمهزدن به محیطزیست و حفظ هویت و اصالت مردم میتوان درآمدزایی و جذب توریست داشت.
* زیباییهای ایران در قاب
آیتمهای «بومگرد» بر اساس فرهنگ و نیز ظرفیتهای هر منطقه ساخته میشود و شرکتکنندهها با لباسهای محلی به رقابت میپردازند. طراحی چالشها نیز بر اساس فرهنگ هر استان است و این اتفاق باعث میشود مخاطب ضمن مواجهه با آداب و سنتها، اطلاعاتی شفاهی درباره مناطق مذکور به دست آورد و پی به زیباییهای ایران از طریق قاب تلویزیون ببرد. از سویی این برنامه در واقع پیشنهادهایی برای علاقهمندان به بومگردی دارد و میتواند مخاطب را ترغیب به سفر کند؛ ضمن آنکه در تلاش است تعریفی جدید از بومگردی ارائه کند؛ کما اینکه جمال عودسیمین تهیهکننده «بومگرد» نیز به «وطن امروز» میگوید: «بحث بومگردی یک محور و کانون مرکزی دارد و آن هم گردشگری مسؤولانه با توجه به ویژگیهای محیطی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی منطقه مورد نظر است تا به گونهای به منطقه نگاه شود که پتانسیلهای آن مورد توجه قرار گیرد. در فصلهای مختلف «بومگرد» این مساله مورد توجه بوده است. تلاش ما در مستند - مسابقه «بومگرد» نشان دادن زیباییهای منطقه بر اساس واقعیات بوده است و در واقع کار را به نوعی در حوزه فمتریپها و توجه به زیباییهای ایران پیش بردهایم. «فمتریپ» یا «سفر آشنایی» متشکل از 2 کلمه FAM کوتاهشده کلمه familiarization به معنای «آشنایی و شناخت» و trip به معنای «سفر» است.
* تلاش برای اصلاح باورهای غلط
مشابه آنچه تهیهکننده بیان میکند در صحبتهای امیر منیری یکی از کارگردانهای «بومگرد» هم هست: «متاسفانه عدم فرهنگسازی صحیح در صنعت گردشگری سبب شده مسافران به صورت ناخواسته فرهنگ و آداب و رسوم مقصد سفرشان را با نگاههای سرمایهسالاری یا بعضاً تحقیرگونه از بین ببرند، به طوری که حتی در سالهای اخیر، مردمان آن مناطقی که بیشترین گردشگر را داشتهاند به دلیل همین نگاهها و تاثیرپذیری از آنها سعی کردند تا حدی از آداب و رسوم خود فاصله بگیرند بنابراین مستند مسابقه «بومگرد» در این راستا تلاش میکند ضمن پررنگ کردن این اعتقاد فعالان محیط زیست و برخی گردشگران که میگویند به نقطهای که سفر میکنید نباید جز ردپا چیز دیگری بر جا بگذارید، نگاه مخاطب نسبت به روستا و منطقهای را که سفر میکند جهت درست ببخشد. یعنی یادآور شود هر منطقه، خطه و روستا به جهت نوع پوشش، آداب و رسوم و حتی لهجه و گویش، ارزشهای سنتی و خاص خودش را داراست که نباید آنها را با نوع عملکردها و نگاههای خود که البته شاید ناخواسته یا نشأت گرفته از یکسری باورهای غلط است، در مسیر تغییر قرار دهیم». درباره حضور بازیگران نظرات متفاوت است؛ برخی مخالفند و برخی موافق. واقعیت این است اگر بازیگران از عهده مسؤولیت خود برآیند، میتوانند توجه طیفی از مخاطبان را به سمت برنامهها جلب کنند. تلاش سوسن پرور این است که در راستای موفقیت «بومگرد» گام بردارد و به همین خاطر تعاملش با شرکتکنندهها معقول و توأم با احترام است. خودش در مصاحبهای گفته بود: این برنامه آنچنان به مجری نیاز نداشت، بلکه بیشتر یک همراه میطلبید و من تمام تلاشم را برای یک همراه مناسب بودن در کنار شرکتکنندهها و تیم سازنده به کار بستم. همچنین بزرگترین کاری که سعی کردم در «بومگرد» رقم بخورد، ایجاد احساس خانواده بودن عوامل و شرکتکنندهها و نیز به دنبال آن شکل گرفتن رفاقت بیشتر بین شرکتکنندگان بخش مسابقه بود و احساس امنیت دادن به آنها که رها شوند و ترسهایشان از جلوی دوربین قرار گرفتن بریزد و راحتتر و بدون استرس بتوانند برنامه را پیش ببرند. مستند مسابقه «بومگرد» محصول سازمان هنری - رسانهای اوج است که روزهای زوج ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش میشود.
ارسال به دوستان
مدیر شبکه آموزش سیما اعلام کرد
مدرسه تلویزیونی «مهارت» روی آنتن
مدیر شبکه آموزش سیما از آغاز به کار مدرسه تلویزیونی «مهارت» از ابتدای تابستان خبر داد.
علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما گفت: از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ تا پایان تابستان هر روز یک سریال ۹۰ دقیقهای برای نوجوانان و 2 قسمت برنامه عروسکی ۴۵ دقیقهای برای ردههای سنی پایینتر (دبستان یک و دبستان ۲) جهت مهارتافزایی پخش میشود.
وی اظهار کرد: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است که از آن برای آموزش استفاده شود اما نه آموزشی به روش سنتی یا متداول در طول سال تحصیلی، بلکه آموزشی نوین ویژه اوقات فراغت و تابستان بچهها، روشی که با بازی همراه است. آموزشها در دل این مجموعههاست و دیگر خبری از یک آموزش کسلکننده خشک و کنار تخته نیست.
عبدالعالی خاطرنشان کرد: مدرسه تابستانی شامل 2 بخش خواهد بود. بخش مربوط به نوجوانان، مبتنی بر یک موقعیت کمدی است که در آن نوجوانان در یک شبکه تلویزیونی به تولید محتوا و مهارتآموزی برای نسل خود خواهند پرداخت. استفاده از ظرفیت طنز و ژانر نمایش کمدی در این بخش از مدرسه تابستانی از اولویتهای برنامهسازی درنظر گرفته شده است.وی گفت: محتوای آموزشی مدرسه تابستانه کاملا مهارتمحور است و به مهارتهای نرم و سخت میپردازد. محتوای ویژه مهارتهای نرم در بخشهای عروسکی و نمایشی روی آنتن خواهد رفت و تعدادی از مهارتهای سخت هم که مورد نیاز دانشآموزان است در برنامه تابستانه به آن پرداخته میشود.
مدیر شبکه آموزش همچنین اعلام کرد: ۳۰ مهارت مختلف و کاربردی با کاراییهای مهم زندگی در برنامههای تابستانه مدرسه تلویزیونی ایران آموزش داده میشود. اتفاق شگرف و مهم در این برنامه، همراهی و تعامل با مخاطبان و شرکت در آزمونهای مربوط است و همراهان این برنامه میتوانند از مدرک رسمی و معتبر بهرهمند شوند.
عبدالعالی در پایان گفت: رویداد مهمی که برای نخستینبار در رسانه ملی رخ میدهد این است که همراهانی که برای شرکت در دورهها ثبتنام میکنند و از طریق آنتن شبکه آموزش سیما برنامههای مهارتمحور را دنبال و در آزمون شرکت میکنند، در صورت موفق شدن در آزمون و گرفتن مدرک رها نمیشوند و کار ادامه دارد و شبکه آموزش تا به ثمر نشستن و گرفتن نتیجه مطلوب این مهارتآموزان آنها را همراهی خواهد کرد.
ارسال به دوستان
مدیر بخش بینالملل جشنواره بینالمللی فیلم «حوا» خبر داد
ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره
مدیر بخش بینالملل نخستین جشنواره بینالمللی فیلم «حوا» درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه رویداد در این بخش بیان کرد: بخش بینالملل جشنواره «حوا» از مدتی قبل کار خود را شروع کرد و با کشورهای مختلف نامهنگاری برای دریافت آثار انجام شد. فاطمه جواهرساز افزود: خوشبختانه به رغم زمان محدودی که وجود داشته، تاکنون حدود ۳۰۰ اثر در بخشهای فیلم بلند سینمایی، مستند و فیلم کوتاه از کشورهای مختلف دریافت شده و این آثار در مرحله بازبینی قرار دارند.
وی با بیان اینکه مهلت دریافت آثار در بخش بینالملل جشنواره تا نهم تیر ادامه دارد، درباره داوران این بخش توضیح داد: برای انتخاب اعضای گروه داوری نیز رایزنیهایی در حال انجام است که طی روزهای آینده اسامی آنها اعلام خواهد شد.
جواهرساز درباره میهمانان خارجی جشنواره گفت: از بانوان فیلمساز غیرایرانی، روسای جشنوارههای خارجی و برخی فیلمسازانی که پیش از این آثاری را با موضوع خانواده، نقش مادری و زنان تولید کردهاند، دعوت کردهایم که امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برایشان باشیم و بخش بینالملل جشنواره فیلم «حوا» را به بهترین شکل برگزار کنیم.
نخستین جشنواره بینالمللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بینالمللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه ساداتمحور در مرحله دریافت آثار قرار دارد. این رویداد که با محوریت موضوع زنان و خانواده برگزار میشود، ۱۶ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ میزبان علاقهمندان به سینما خواهد بود.
ارسال به دوستان
در دومین نمایشگاه بینالمللی محصولات فرهنگی عراق انجام شد
رونمایی از بازی رومیزی «سرباز»
دومین نمایشگاه تخصصی بینالمللی محصولات فرهنگی و سرگرمی کودک و نوجوان عراق در محل نمایشگاه بینالمللی بغداد شنبه ۳ تیر با حضور شرکتهای ایرانی افتتاح شد. بازی «سرباز» یکی از مجموعه بازیهای رومیزی مؤسسه منادیان است که با حضور «علی مؤید» رئیس اتصالات عراق در این نمایشگاه رونمایی شد.
مؤسسه منادیان با تولیداتی در حوزه انیمیشن، بازیهای رایانهای، بازیهای موبایلی و بازی رومیزی و واقعیت مجازی در این نمایشگاه حضور دارد.
از شاخصترین کارهایی که برای مخاطب کودک و نوجوان عراق توسط مؤسسه منادیان عرضه خواهد شد، میتوان به بازیهای شاخصی همچون «سفیر عشق» درباره حضرت مسلم بنعقیل (ع) و ماجراهای مأموریت او در شهر کوفه، «مختار؛ فصل قیام» درباره قیام مختار ثقفی به خونخواهی شهدای کربلا و نیز بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» که به نقش فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی این شهر عراق از اشغال تروریستهای داعش میپردازد، اشاره داشت.
تجربه وقایع عاشورا از پشت عینک واقعیت مجازی نیز تجربه جذاب دیگری است که در این غرفه فراهم شده است؛ به این معنا کودکان میتوانند انیمیشنهایی تولید شده با موضوع بازسازی وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری را به وسیله عینکهای واقعیت مجازی تماشا کنند. از دیگر محصولات فرهنگی که مؤسسه منادیان در دومین نمایشگاه بینالمللی کودک و نوجوان عراق عرضه میکند، واقعیت مجازی «اکبر لیلا» است.
ارسال به دوستان
مدیرعامل بنیاد غدیر خبر داد
اطعام ۴۰ میلیون نفری در روز عید سعید غدیر
آیتالله کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر در نشست خبری بنیاد بینالمللی غدیر گفت: همه ظرفیتهای موجود در داخل و خارج از کشور را برای گرامیداشت و مناسکسازی غدیر بسیج کرده و با دعوت از مردم شریف خواستار مشارکت در جشنهای غدیر هستیم. حماسه انقلاب ما، حماسه خون شهیدان و حماسه بلوغ مردم در قبول حکمرانی علوی بر مبنای مدل حاکمیت ولایت فقیه است، لذا یک پیروزی بیبدیل است که ملت ایران به قدرتی بزرگ در دنیا تبدیل شده است و همه ما در قبال غدیر مسؤولیم و باید همانند روز عاشورا، روز قدس، روز22 بهمن و... برای پاسداشت روز غدیر تلاش کنیم.
در ادامه، حسین ظریفمنش، مدیرعامل بنیاد بینالمللی غدیر درباره جزئیات برنامه گفت: برنامههای متنوع و متعددی برای گرامیداشت ماه ذیالحجه و دهه امامت و ولایت در داخل و خارج از کشور پیشبینی شده است و هدف بنیاد بینالمللی غدیر گسترش فرهنگ غنی غدیر و توجه به آموزههای علوی در جامعه است و تلاش میکنیم نشاط وسیعی را تدارک ببینیم که همراه با معرفتافزایی نسبت به فلسفه و پیامهای آموزنده غدیر باشد.
وی با بیان اینکه شعار برنامههای امسال «امیرالمومنین علیهالسلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» است ادامه داد: امیرالمومنین علیهالسلام میتواند معیار زندگی برای مردم و برای مدیران و حکمرانان الگوی حکمرانی باشد. شعار محوری در این ایام «هر خانه یک جشن، یک پرچم، یک اطعام و هر محله یک موکب غدیر» است.
مدیر عامل بنیاد بینالمللی غدیر افزود: تلاش شده در برنامهریزی و اجرای برنامههای گرامیداشت غدیر به ابعاد فردی، اجتماعی، ملی و بینالمللی توجه شود و ما غدیر را مرتبط با مهدویت، انتظار و زمینهساز ظهور میدانیم. بر این اساس برای مناسکسازی غدیر از جمله اجرای طرح اطعام غدیر 40 میلیون غذای تبرکی تدارک دیده شده است که در روز عید غدیر در میادین و معابر اصلی شهرهای کشور طبخ و توزیع میشود.
وی افزود: همچنین رونمایی از بزرگترین پرچم امیرالمومنین(ع) در میدان غدیر کرمانشاه به مساحت 400 متر مربع، برگزاری دهها جشنواره فرهنگی - هنری شعر، خوشنویسی و هنرهای تجسمی غدیر، برگزاری 38 همایش ملی، منطقهای و بینالمللی مباهله، برگزاری همایش منطقهای ولایتمحور اتحاد امت اسلامی با حضور اندیشمندان اهل سنت و شیعه داخلی و کشورهای حاشیه خلیجفارس به میزبانی استان هرمزگان، مراسم تجلیل از 4000 نفر از سادات اهل سنت، برگزاری 110 کارگاه آموزشی جهاد تبیین غدیر، برگزاری راهپیمایی عظیم غدیر و راهاندازی کاروانهای شادی غدیر در 200 نقطه از کشور، برگزاری 40 جشن ازدواج آسان به مناسبت روز پیوند آسمانی امیرالمومنین علیهالسلام و حضرت فاطمه(س)، برگزاری سیزدهمین همایش ملی سیره علوی به میزبانی استان لرستان، برگزاری دهمین همایش ملی غدیر پژوهی به میزبانی استان کرمانشاه، برگزاری 4 جشنواره فرهنگی - هنری غدیری و علوی در خارج از کشور نظیر: نخستین جشنواره فرهنگی - هنری ویژه دانشآموزان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اهتمام وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، برگزاری همایشهای تبیینی ترویجی، مراسمهای گرامیداشت غدیر و مسابقات فرهنگی غدیر در 80 کشور دنیا از طریق وزارتخانههای امور خارجه، آموزشوپرورش و علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهلبیت(ع)، جامعهالمصطفی العالمیه و مجمع تقریب مذاهب اسلامی نظیر برگزاری همایش تبیینی -ترویجی امامت در کشور هلند، گردهمایی مبلغان غدیر در کشور هند، برگزاری مسابقه حفظ 40 حدیث غدیر، همایش غدیر در کشور ترکیه، همایش ملی غدیر در کشور عراق و... را نمونههایی از برنامههای ایامالله دهه امامت و ولایت عنوان کرد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|