|
ارسال به دوستان
اخبار
نسرتهای زمستانی کلید خورد
طی یکی دو سال اخیر و بعد از یک دوره رکود، به نظر میرسد برگزاری کنسرتها دوباره به دوران اوج گذشته خود بازگشته است. خوانندگان و گروههای مختلف که در قالبهای مختلف به ارائه موسیقی میپردازند، حالا برای یک فصل شلوغ و پرچالش دیگر آماده میشوند. اگرچه رهاشدگی در کنسرتها و بویژه کنسرتهای پاپ دیگر دارد به یک معضل تبدیل میشود و اگرچه مدتی است مدیریت و هدایت موسیقی پاپ به جای مدیران فرهنگی و نهادهای متولی در اختیار تهیهکنندگان قرار گرفته و اینها فضای موسیقی پاپ را به هر سمت و سویی بخواهند میکشانند اما با این احوال میشود حضور مشتاقانه اهالی موسیقی در فضای ایجادشده را به فال نیک گرفت. شرایطی که به نظر میرسد به نسبت آنچه در حوزه موسیقی از آن به عنوان کیفیت یاد میکنیم باید شکل پررنگتری پیدا کند تا آن دسته از علاقهمندان موسیقی که به گونههای جدیتر حوزه موسیقی پاپ توجه ویژهای دارند، فرصت بیشتری برای تماشای کنسرتها داشته باشند. علیرضا پوراستاد، رضا صادقی، سامان جلیلی، مجید خراطها، فرزاد فرزین، بهنام بانی، معین زندی و... از جمله خوانندگانی هستند که در ماه اول زمستان کنسرت خواهند داشت.
***
حضور ۵ اثر سازمان سینمایی سوره در جشنواره پویانمایی تهران
انیمیشن سینمایی «لوپتو» محصول مرکز انیمیشن سوره به کارگردانی عباس عسکری و تهیهکنندگی محمدحسین صادقی در بخش فیلم بلند و انیمیشن کوتاه «پیش از بهشت» تولید باشگاه فیلم سوره با موضوع مظلومیت کودکان فلسطین به کارگردانی احمد حیدریان و تهیهکنندگی محدثه پیرهادی به بخش آثار دینی و ارزشهای انقلابی مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران راه یافتند. همچنین انیمیشن «چل پله زیر زمین» به کارگردانی و تهیهکنندگی علیرضا طاهری، انیمیشن «ابرقهرمانان» به کارگردانی و تهیهکنندگی عباس جلالییکتا و انیمیشن «با بابام» به کارگردانی زینب بدری و تهیهکنندگی فرزانه فخریان از محصولات مرکز انیمیشن سوره نیز در بخش آثار سریالی مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره ملی تهران حضور خواهند داشت.
سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران ۲ سال یکبار از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به دبیری محمدرضا کریمیصارمی در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
***
معرفی نامزدهای اولیه اسکار
«نگهبان شب» رضا میرکریمی کنار رفت
۱۰ بخش از اسکار 96، نامزدهای اولیه خود را شناخت که شامل مستند بلند، مستند کوتاه، فیلم بلند بینالمللی، گریم و آرایش مو، صدا، موسیقی متن، ترانه، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و جلوههای ویژه میشود. در میان ۱۵ فیلمی که در رقابت اسکار بینالمللی ۲۰۲۴ باقی ماندند «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین موعود» از دانمارک، «برگهای افتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «تالار معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روزهای عالی» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغها» از مراکش، «جامعه برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان فیلمهایی هستند که در رقابت بخش بینالمللی باقی ماندهاند. به این ترتیب «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی که نماینده ایران در این بخش بود از ادامه مسیر بازماند. آکادمی اسکار همچنین فهرست اولیه جایزه اسکار مستند بلند را هم معرفی کرد. در این بخش «سمفونی آمریکایی»، «آپولونیا، آپولونیا»، «ورای آرمان شهر»، «بوبی واین: رئیسجمهور مردم»، «ارواح بیطاقت، شهر سیاه و افسانه کابوی نیمهشب»، «خاطره ابدی»، «چهار دختر»، «رفتن به مریخ: برنامه نیکی جیووانی»، «پنجره عقبی»، «از ابتدا مهردار»، «هنوز: فیلمی از مایکل جی فاکس»، «صدای آرام کم»، «۳۲ صدا»، «کشتن ببر» و «۲۰ روز در ماریوپل» جای گرفتهاند. «اوپنهایمر» هم در بخش گریم، صدا و موسیقی حضور دارد و «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در مجموع در ۴ بخش در رقابتها جا دارد.
نامزدهای اسکار در تمام بخشها ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی میشوند تا از میان آنها در مراسم اهدای جوایز که ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برگزار میشود، برندگان انتخاب شوند.
***
سهشنبه در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار میشود
اختتامیه کنگره شعر و داستان مکتب شهید سلیمانی
آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت در امتداد مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی، سهشنبه ۵ دی در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاعمقدس برگزار میشود. این کنگره از اواخر مرداد امسال شروع شده و شاعران و نویسندگان از اول شهریور فرصت داشتند آثار خود را در قالب شعر و داستان و با موضوع «ایثار و مقاومت» ارسال کنند. در پایان کنگره آثار برگزیده به صورت محصولات فرهنگی کتاب یا لوح فشرده عرضه میشوند. کنگره سراسری مذکور، در قالبهای شعر در دو بخش کلاسیک و آزاد، ویژه عموم و داستان و دلنوشته ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در موضوعاتی از قبیل ایثار و مقاومت در آینه قیام سیدالشهدا(ع)، کربلای خمینی(ره) امتداد کربلای حسینی در ۸ سال دفاعمقدس، ایثار و مقاومت در سیمای جانبازان دفاعمقدس، جایگاه ایثار و مقاومت در نظم نوین جهانی برگزار شد. اختتامیه این رویداد سهشنبه ۵ دی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاعمقدس برگزار میشود.
ارسال به دوستان
درباره واکنشها به ویژهبرنامههای صداوسیما به مناسبت شب یلدا
منتقدان واقعی یا کیک؟
علی رنجبر: در دوره جدید صداوسیما و پس از وقایع سال گذشته، حضور سلبریتیها و چهرههای سیاسی در تلویزیون تا حد زیادی رو به افول گذاشت و این موضوع با نقد برخی منتقدان همراه شد. اخیرا اما پخش برنامه «به افق فلسطین» با حضور چهرههای سیاسی مختلف حول موضوع دفاع از مردم مظلوم فلسطین، برنامههای گفتوگومحور شبکه 4 سیما با حضور نخبگان دانشگاهی با نگاههای متفاوت، همچنین برنامههای شب یلدایی اخیر صداوسیما با حضور چهرههای مطرح هنری و ورزشی، نشان از رویکرد جدیدی در مدیریت صداوسیما دارد؛ رویکردی که با شکست تحریم توسط سلبریتیها همراه و همزمان شده است. در این میان اما به نظر میرسد برخی منتقدان پا به پای رویکرد جدید در صداوسیما جلو نیامده و همچنان بنا دارند با همان رویه سابق به نقد بپردازند؛ نقدی بدون در نظر گرفتن رویههای مثبت.
اگرچه نقدهای جدی به مدیریت صداوسیما وارد است و پس از اقدامات جدید نیز بسیاری از آنها پابرجاست اما این موضوع نباید باعث شود نقاط مثبت و رویههای اصلاح شده نیز نقطه ضعف نشان داده شود و به گونهای بیان شود که اتفاق مثبتی رخ نداده است.
در این میان نوجوانی اردبیلی که اخیرا ویدئوهای او (واقعیه یا کیکه) در شبکههای اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته، پنجشنبه شب گذشته میهمان یکی از آیتمهای برنامه یلدایی شبکه 3 سیما بود و دقایقی با مجری در رابطه با فعالیت خود به گپوگفت پرداخت که در ادامه به این موضوع اشاره خواهم کرد.
* رویه سابق بد است، رویه جدید خوب نیست
برخی رویه سابق صداوسیما را خالصسازی خوانده و حضور مکرر چهرههایی مثل مهران رجبی را نماد اقدام غلط صداوسیما در عدم دعوت و همکاری با چهرههای متنوع میدانستند. در چند مناسبت اخیر شاهد حضور چهرههای متفاوت سیاسی و سلبریتیهای مختلف روی آنتن صداوسیما بودیم. طبیعتا در این شرایط این دسته از شاکیان از رویه سابق صداوسیما باید رویه جدید را به فال نیک میگرفتند و آن را مثبت میخواندند اما در این بین شاهد هستیم که با تاکید بر حضور یک نوجوان در یک آیتم برنامه یکی از شبکهها، بدون اشاره به اتفاقات مثبت و حضور دهها میهمان یلدایی دیگر، آن را تبدیل به نماد ضعف صداوسیما کردهاند.
بیشتر به نظر میرسد این دسته اینجا خود نماد تناقض هستند، چرا که طبیعتا با اصلاح رویه باید رویکرد جدیدی اتخاذ میکردند، به این معنا که اتفاقاتی را که سابقا به آن نقد داشتهاند و حالا رو به اصلاح است تحسین میکردند و اگر صرفا به حضور آن نوجوان نقد دارند، در کنار بیان نقاط مثبت به آن ضعف نیز در جای خود و به اندازه خود میپرداختند.
* ساخت برنامه بدون ایراد؟
در شبهای یلدایی صداوسیما شبکههای مختلف میزبان میهمانان مختلفی بودند و آیتمهای متنوعی را عرضه کردند؛ از حضور چهرههای ورزشی و هنری تا چهرههای فرهنگی و فرهیخته. به عبارتی شاید مجموع میهمانان مطرح صداوسیما در این 2 شب حدود 200 چهره باشد که در آیتمهای مختلف حضور پیدا کردند. در این میان در یکی از آیتمهای کوتاه یکی از شبهای یلدایی صداوسیما، حضور نوجوانی به چشم میخورد که این روزها بسیاری ویدئوهای او را دیدهاند. برخی به حضور این نوجوان در صداوسیما نقد دارند که بعضی از این نقدها قابل تامل و توجه است. عدهای هم از حضور این نوجوان خرسند هستند و آن را وجهی از سرگرمی سالم میدانند که در صداوسیما جا دارد به آن پرداخته شود. نکتهای که اما در اینجا حائز اهمیت است تبدیل یک از 200 به یک نماد برای زیر سوال بردن همه اقدامات صداوسیما در شبهای گذشته است. کدام منتقد منصفی میتواند حضور بیش از 200 میهمان را که برخی از آنان نماد شکسته شدن تحریم سلبریتیها هستند نادیده بگیرد یا برنامههای شاد و متنوعی را که در این 2 شب تدارک دیده شده بود در نظر نگیرد و در عوض حضور یک نوجوان در یکی از آیتمهای کوتاه یکی از برنامهها را سر دست بگیرد و آن را نماد اقدامات صداوسیما در شب یلدا معرفی کند؟ به نظر میرسد در اینجا بحث فراتر از نقد به صداوسیما و حضور یک نوجوان در برنامه است و شاید به دعواهای جدیتری در سطوح دیگری برمیگردد.
ساخت برنامههای متنوع و طولانی با میهمانان متفاوت نمیتواند بدون اشکال و خطا باشد و حتما نقدهایی به آن وارد است اما باید دید کفه مجموع برنامههای صداوسیما به کدام سمت سنگینی میکند؟ به سمت اصلاح رویههای پراشکال سابق یا استمرار آن رویهها؟
باید دید رویههای جدید صداوسیما در مجموع به رشد و احیای آن کمک میکند یا در حال افول و عقبروی است؟
پاسخ به این سوالات میتواند نشان دهد که چقدر نقدها منصفانه است و جنبه کمک و دلسوزی برای صداوسیما دارد.
* دیدن مجازی، نماد تناقض؟
برخی حضور نوجوان اردبیلی روی آنتن صداوسیما را نماد تعارض میدانند، چرا که این شخص در پلتفرمی مطرح شده که در کشور فیلتر است، افرادی که این گزاره را مطرح میکنند احتمالا طرفدار خالصسازی هستند، چرا که صرفا با این پیشفرض است که دیدن واقعیتهای فضای مجازی توسط رسانه ملی، به بهانه تناقض نقد میشود. در حالی که این مساله هم پاسخ دارد که اعمال محدودیت در یک فضا، تجویز نادیده گرفتن واقعیتها و مسائل آن نیست.
با همه این اوصاف و نقدهای جدی که به صداوسیما وجود دارد، منتقد منصف به رویههای اصلاح شده آفرین میگوید و رویههای غلطی را که پابرجاست نقد میکند، با یک اشتباه کل اقدامات مثبت را زیر سوال نمیبرد و از بیان رشدها هراسی ندارد چرا که او به گفته خود دلسوز و به دنبال اصلاح است، در این حال باید با اصلاح خوشحال شود نه آنکه در روند اصلاح نقطه ضعفی را سر دست بگیرد و مجموعه در حال اصلاح و مخاطبی را که شاهد اصلاح است دلسرد کند.
ارسال به دوستان
ناصر طهماسب، دوبلور سرشناس کشورمان دیروز درگذشت
این صدا نمیمیرد
گروه فرهنگ و هنر: ناصر طهماسب یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین هنرمندان در عرصه هنر دوبله ایران بود؛ هنرمندی با 60 سال سابقه در نقشگوییهای خاص که همواره از ویژگیهایی چون تسلط و تیزهوشی توانسته بود پیونددهنده خاطرات چند نسل باشد. طهماسب از آن جمع خاص دوبلورهایی بود که تکنیک گویندگی فیلم را به مرتبه هنر دوبله رساندند؛ تکنیکی که میتواند در لحظهای چند حس را با هم درگیر کند. یک دوبلور برای اجرای صحیح، باید بین دیدن، شنیدن و خواندن متن و همینطور دقت در باز و بسته شدن دهان بازیگر و درک بازی او، تعادل ایجاد کند و بعد از همه اینها با توجه به استعداد و مهارتی که دارد و آموخته، صدا و گفتار خود را متناسب با شخصیت فیلم تنظیم کند. در این کار سخت تنها معدودی از گویندگان فیلم سرآمد شده و عنوان هنر دوبله را با نام خود همراه کردهاند. ناصر طهماسب از این گروه هنرمندان بود.
بیتردید 60 سال دوبله و گویندگی در نقشهایی چون هارولد لوید، جک نیکلسون، جیمز استوارت، کری گرانت، همفری بوگارت، هنری فوندا، استیو مککوئین، گری کوپر، جین هکمن، آنتونی پرکینز، پیتر سلرز، دیوید جانسن، کوین اسپیسی، ایان ریچاردسون و بسیاری دیگر او را به عنوان یکی از مهمترین دوبلورهای ایران قرار داده بود.
او افزون بر گویندگی نقشهای اول، در فیلمهای سینمایی و مجموعههای تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشت.
گویندگی به جای جک نیکلسون در «دیوانه از قفس پرید»، ریچارد دریفوس در «دختر خداحافظی»، داستین هافمن در «پاپیون»، لزلی هاوارد در «بربادرفته»، جانی سکا در «محمد رسولالله» و جهانگیر فروهر در «سوتهدلان» (ساخته علی حاتمی، ۱۳۵۶) نمونههایی از آثار ماندگار او در دوبله است، همچنین بهیادماندنیترین نقشهایی که او گویندگی آنها را در مجموعههای تلویزیونی به عهده داشته است عبارتند از: جاناتان گرت در «در برابر باد»، فرمانده کسلر در «ارتش سری»، آقاجان با بازی نصرت کریمی در «داییجان ناپلئون» اثر ناصر تقوایی، ابوالفتح با بازی علی نصیریان در «هزاردستان» اثر علی حاتمی و یوگی در کارتون «یوگی و دوستان».
مرحوم ناصر طهماسب پیشتر درباره حضور در فیلم کمالالملک اثر زندهیاد علی حاتمی گفته بود: صدای این فیلم را سرصحنه و با کلام علی نصیریان گرفته بودند. وقتی به من پیشنهاد دوبله این کار شد، من مطمئن نبودم کار خوبی شود اما این کار را انجام دادم و فیلم با موسیقی، فیلمبرداری و بازیگران ماندگار شد.
او همواره نسبت به نسل جدید و دانشجویان رشته هنر توجه ویژهای داشت. حضور مستمر در فضای دانشگاهی و همراهی با هنرجویان از دیگر ویژگیهای شاخص و برجسته این هنرمند پیشکسوت بود تا جایی که حتی در مراسم بزرگداشتش در ابتدای دهه 90 نیز با تاکید بر ارائه و عرضه آثار با دوبله استاندارد و مناسب برای دانشجویان سینما گفته بود: سینما معبد و بطن مادر است که میتوانی در آن با سکوت و تاریکی خود را پیدا کنی. نباید از سینمای دنیا دور شویم، بنابراین باید آثار شاخص جهانی را دوبله و برای دانشجویان و علاقهمندان عرضه کرد. آنها باید به جای مجلات فیلم، با تولیدات روز و تاریخی، سینما را بشناسند.
ناصر طهماسب روز جمعه اول دی و پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان به دلیل عارضه مغزی درگذشت و روز گذشته نیز در سکوت خبری و تنها با حضور خانواده تشییع و به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش ماندگار.
ارسال به دوستان
پس از ۳ دهه با حضور وزیر ارشاد، عملیات ساماندهی حریم تئاتر شهر آغاز شد
اسماعیلی: تلاش میکنیم مشکلات را به حداقل برسانیم
گروه فرهنگ و هنر: نیم قرن از افتتاح تئاترشهر میگذرد؛ مجموعهای که با الهام از برج طغرل به صورت مدور ساخته شد تا از همه جهت دیده شود اما گذر سالها شرایط پیرامونی این مجموعه را دستخوش تغییرات عمده کرد تا در نهایت در دوران حضور غلامحسین کرباسچی در شهرداری تهران نردههای حائل بین فضای سبز تئاترشهر با تقاطع انقلاب و ولیعصر برداشته و عملا مهمترین مجموعه تئاتری کشور بدون حریم شد. اقدامی که بعدها با عنوان همگنسازی فضاهای شهری از سوی برخی موافقان توجیه شد، در حالی که به گواه مستندات موجود، از بین بردن حریم تئاترشهر از همان روزهای ابتداییاش به مهمترین چالش هنرهای نمایشی کشور بدل شد.
از یک سو با توجه به شرایط پیرامونی پارک دانشجو طی چند سال گذشته مواردی چون درگیریهای منجر به جرح، سرقت از ابنیه و خسارتهای وارده به ساختمانی که ثبت میراث فرهنگی شده است را از جمله دلایل تعیین حریم دانستند و از سوی دیگر نیز مواردی همچون محصور و محدود کردن فضای فرهنگی در شهر به چالشی ناتمام بین موافقان و مخالفان بدل شده است اما آنچه در سالهای اخیر به وضوح پیرامون این ساختمان 50 ساله کاملا واضح و روشن است، وضعیت آشفته و ناامنی موجود در محوطه باز آن است. موضوعی که اواخر دولت قبل نیز به کرات مورد مطالبه هنرمندان قرار گرفت اما جز وعده عایدی دیگری نصیبشان نشد. با آغاز دولت سیزدهم و در روزهای ابتدایی وزارت محمدمهدی اسماعیلی، با بازدید از مجموعه تئاتر شهر بر اهتمام ویژه بر تعیین و ساماندهی حریم تئاترشهر تاکید شد و در نهایت پس از فراز و فرودهای بسیار و مطالبه هنرمندان و دغدغهمندان تئاتری، روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کلنگ حریم مجموعه تئاتر شهر به زمین زده شد.
در این مراسم که با حضور هنرمندان و مدیران تئاتری برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت مطالبه هنرمندان درباره وضعیت بیرونی تئاترشهر گفت: در مدتی که در وزارتخانه بودم در همان بازدیدهای اولیه از مجموعه، با مطالبات جدی ایجاد حریم مواجه شدم. باید همکاری با میراث فرهنگ و شهرداری شکل میگرفت. طراحی نیز باید متناسب با تئاتر شهر انجام میشد.
اسماعیلی یادآور شد: وقتی قرار است یک کار مهم انجام شود شایعاتی مطرح میشود که همه را نگران میکند. تاکید من این بود که کار باید با نظر هنرمندان پیش برود.
وزیر ارشاد تاکید کرد: تئاتر شهر قلب تپنده هنر ایران و متعلق به مردم و هنرمندان است. بازسازی داخل مجموعه نیز در دست برنامهریزی و انجام است.
اسماعیلی تصریح کرد: بزودی ساخت بزرگترین مجموعه هنری در یکی از بهترین نقاط تهران آغاز خواهد شد. فناوریهای نوین مورد نظر قرار گرفته است و گام بلندی برای توسعه فضاهای فرهنگی - هنری برداشته میشود. تئاتر در کشور ما روزهای پررونقتری را پیش رو دارد. تلاش میکنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی اظهار کرد: سالی که سپری کردیم از پررونقترین سالهای فعالیتهای فرهنگی و هنری است. رئیسجمهور پیگیر مسائل فرهنگی و هنری هستند و بنده همیشه گزارشهایی را درباره این مهم ارائه میدهم.
پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری، معاون هنری وزیر نیز طی سخنان کوتاهی از حمایتها و پشتیبانیهای شخص وزیر برای بحث حریم تئاترشهر تقدیر و تشکر کرد و گفت: اهتمام وزیر ارشاد باعث شد این کار به سرانجام برسد. خوشحالم تقاضای چندساله هنرمندان تئاتر به فرجام رسیده است.
در ادامه این برنامه ایرج راد به عنوان رئیس هیاتمدیره خانه تئاتر نیز با مروری بر وقایع و رخدادهایی که طی سالیان گذشته بر مجموعه تئاترشهر گذشته است، گفت: تئاتر شهر برای همه هنرمندان تئاتر مکان ویژهای است. سال ۴۶ بود که کلنگ این بنا زده شد و سال ۵۱ به اتمام رسید. ابتدا این بنا در اختیار تلویزیون بود و مقطعی جشن هنر شیراز و سپس به وزارت فرهنگ و هنر و بعد از انقلاب به وزارت ارشاد واگذار شد.
وی یادآور شد: زمانی قرار بود پهنه رودکی شکل بگیرد ولی به سرانجام نرسید. بعدها مشکل متروی تهران پیش آمد که نگران تأثیرات مترو بر بنا بودیم که در نهایت بعد از جلسات مختلف مسیر تغییر کرد و جایگاه خروجی نیز تغییر کرد.
راد ادامه داد: در گودبرداری ساختمان جنوبی تئاتر شهر بخشی از ساختمان آسیب دید که بعد از جلسات مختلف این خطر برطرف شد. سالها به دنبال این بودیم حریم تئاترشهر حریم درخوری باشد. ایمنی و امنیت برای بنا، هنرمندان و مخاطبان وجود نداشت. جلسات مختلف برگزار شد ولی به سرانجام نرسید. خوشحالم امروز این حریم ساخته میشود که باعث خوشحالی هنرمندان و مخاطبان تئاتر است.
داریوش ارجمند نیز به عنوان آخرین سخنران با توجه به حراست و حفاظت از این مجموعه توسط هنرمندان، گفت: ما همیشه حسرت پاگذاشتن روی صحنه تئاتر شهر را داشتیم و فقط یک بار این فرصت به من داده شد. درخواستم این است همانطور که از این بنا حراست میکنند، از افراد و هنرمندان نیز حراست شود.
وی افزود: طراحی انجام شده خیلی متناسب با تئاتر شهر است. از وزیر ارشاد هم قدردانی میکنم که این حریم را به سرانجام رساند. امیدوارم تئاتر شهر برای همه مردم و هنرمندان باشد.
ارجمند متذکر شد: مدام تیغ نقد به سمت کارگزاران فرهنگی است، در حالی که هنرمندان نباید چشمانتظار دولت باشند بلکه باید مردم را جذب تئاتر کنند. حرف من این است که باید به طرف مردم برویم و حقالزحمه خود را از مردم بگیریم. اگر میخواهیم هنری ارزنده داشته باشیم باید مورد تأیید مردم باشیم و مردم دوستمان داشته باشند.
وی تاکید کرد: امیدوارم حریم تئاتر شهر رعایت و محیط پیرامون تمیز شود و مردم با آرامش به این مجموعه بیایند و بروند.
در ابتدای مراسم کلیپی از هنرمندان مختلف نظیر رحمت امینی، کیومرث مرادی، محمد حاتمی، کاظم هژیرآزاد و حمیدرضا نعیمی که درباره لزوم وجود حریم مجموعه صحبت میکردند و همچنین تصاویری از نزاع خونین رخ داده در پیرامون تئاتر شهر پخش شد.
محمود سالاری، کاظم نظری، مجید قناد، هوشنگ توکلی، سیاوش تهمورث، مقصود نعیمیذاکر، کاظم هژیرآزاد، حسین پرستار، محمد دشتگلی، قاسم زارع، حسن دادشکر، رضا فیاضی، اسماعیل خلج، سیدمجید پوراحمدی، عباس عظیمی، تاجبخش فناییان، ایرج راد، داریوش ارجمند، مهدی حامدسقایان، محمود فرهنگ، رضا بنفشهخواه، خسرو احمدی، حسین مسافرآستانه، جهانگیر الماسی، شکرخدا گودرزی و پریسا مقتدی از جمله حاضران در این مراسم بودند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|