|
ارسال به دوستان
اخبار
بازیگر و عکاس پیشکسوت سینما تجلیل شد
مراسم تجلیل از اکبر اصفهانی، بازیگر و عکاس پیشکسوت سینمای ایران با حضور هنرمندان و همکاران او در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.
اکبر اصفهانی در این مراسم گفت: یادم میآید در دورهای همزمان در 2 فیلم عکاسی میکردم و این مساله را از همان ابتدا با هر تهیهکنندهای مطرح میکردم. ساعت ۶ صبح سرویس به دنبالم میآمد تا زودتر در آن پروژه حاضر شوم. زمانی با جمشید هاشمپور ۱۲ ساعت سر کار بودیم. هنگام عقد قرارداد برای فیلم مروارید سیاه به داریوش بابائیان گفتم من برای فیلم بهشت پنهان هم قرارداد بستهام و باید در آن فیلم هم حضور داشته باشم و او هم پذیرفت. روزی او جوانی به نام هاشم عطار را به من معرفی کرد و من از او حمایت کرده و داشتههای خود را در اختیارش قرار دادم. عطار بعدها مدیر فیلمبرداری شد و جوایز فراوانی به دست آورد.
این هنرمند پیشکسوت علاوه بر اشتغال به حرفه عکاسی، در فیلمهایی مانند « لانه عقابها»، «عملیات کرکوک»، «آخرین خون»، «ساده لوح»، «گریز»، «ضربه آخر»، «چشم شیطان»، «گارد ویژه» و... نقشآفرینی داشته است.
***
از ۲۹ دی تا ۴ بهمن انجام میشود
برپایی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در سعدآباد
دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۲۹ دی تا ۴ بهمن در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار میشود. این دوره از جشنواره در هفته مد فجر برگزار میشود و بازدید از آن برای عموم مخاطبان آزاد است. برگزاری کلاسهای آموزشی و اکران چند مستند با موضوع قاچاق پوشاک از جمله برنامههای زیرمجموعه این جشنواره هستند. تدوین بیانیه مضمون و انتشار دستورالعملهای اجرایی برای طراحان و تیمهای طراحی ویژندها هم بخشی از نوآوریهای دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است. دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر روز پنجشنبه ۵ بهمن با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف به کار خود پایان میدهد.
***
توسط کانون پرورش فکری
برگزیدگان بخش علمی جشنواره قصهگویی معرفی شدند
برگزیدگان بخش علمی بیستوپنجمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون پرورش فکری در کرمانشاه معرفی شدند. از میان ۴۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه بخش علمی، ۱۴۷ اثر در ۴ حوزه کتاب، رساله و پایاننامه، مقاله و جستار در فرآیند داوری قرار گرفتند که از این میان در بخش رساله و پایاننامه ۷ اثر، مقاله ۵۸ اثر، جستار ۷۸ اثر و کتاب ۴ اثر انتخاب شد.
در بخش کتاب هیأت داوران شامل حجت حصاری، علیرضا حسنزاده و اعظم بزرگی توجه به این نکتهها را به منظور ارتقای کیفیت آثار در دورههای آتی یادآوری کردند: اهمیت آثار تألیفی روزآمد و کاربردی در تمام حوزههای اعلامشده فراخوان جشنواره به منظور کاربست اجتماعی و حل مساله مخاطب و توجه به نکات درستنویسی و استفاده از انشای مناسب در تولید اثر.
بر همین اساس فاطمه قانع و محمدرضا نجاریان از استان یزد با اثر معنویت در داستان کودک به عنوان برگزیده معرفی شدند.
بیستوپنجمین جشنواره بینالمللی قصهگویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد و بخش علمی این دوره از جشنواره قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ۱۴۰۲ در کرمانشاه برگزار شد.
***
حضور بنیاد سینمایی فارابی با ۱۲ اثر در چهلودومین جشنواره فیلم فجر
۱۲ فیلم سینمایی که بنیاد سینمایی فارابی به صورت محصول مشارکتی آنها را تولید کرده است، با اعلام نهایی آرای هیات انتخاب به بخش سودای سیمرغ و نگاه نو چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر راه یافتند. این مجموعه سینمایی، امسال با راهبرد شتابدهندگی و حمایتی در تولید سینمای ایران، تمام تولیدات خود را به صورت محصول مشترک با نهادها یا با بخش خصوصی تولید کرده است.
با اعلام اسامی ۳۳ فیلم راه یافته به 3 بخش مسابقه سودای سیمرغ و نگاه نو و انیمیشن توسط مجتبی امینی، دبیر چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، بنیاد فارابی نیز اسامی ۱۲ فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه جشنواره را به این شرح اعلام کرد: «آبی روشن»، «آپاراتچی»، «آسمان غرب»، «بهشت تبهکاران»، «دست ناپیدا»، «دو روز دیرتر»، «شور عاشقی»، «شهسوار»، «صبح اعدام»، «قلب رقه»، «معجزه پروین» و «میرو».
بر اساس این گزارش، از میان این ۱۲ اثر، در ۶ فیلم تهیهکنندگان و بخش خصوصی نیز بخشی از سهامداران و شرکای فارابی و نهادهای فیلمسازی هستند. از میان ۱۷ فیلم ثبتنامی فارابی چند فیلم دیگر نیز به بخش نهایی راه نیافت یا نسخه نهایی آن به جشنواره نرسید. توجه به الگوی قهرمان در دفاع مقدس، موضوع تاریخ اسلام، فیلم اجتماعی و طنز خانوادگی، موضوعات انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی، توجه به سینمای نوجوان تولید در حوزه تاریخ معاصر از موضوعات سبد تولیدات امسال بنیاد فارابی است که با نظر هیأت انتخاب، مجوز حضور در 2 بخش رقابتی سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره را به دست آوردند. چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار میشود.
ارسال به دوستان
کدام کارگردانهای جشنواره فیلم فجر 42 رکورددار کارگردانی در این فستیوال هستند؟
مسعود و بهروزها
در حالی که 20 روز تا برپایی چهلودومین دوره جشنواره فیلم فجر زمان باقی است، اسامی 33 فیلم حاضر در بزرگترین هماورد سینمایی کشور اعلام شد؛ از این تعداد، 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ و 11 فیلم در بخش نگاه نو یا همان فیلم اولیها قرار گرفتهاند.
«آبی روشن» به کارگردانی قاسم لطفیخواجهپاشا، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی، «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفریجوزانی، «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی، «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری، «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «دروغهای زیبا» به کارگردانی مرتضی آتشزمزم، «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاهحسینی، «۲ روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی، «شهسوار» به کارگردانی حسین نمازی، «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری، «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی، «صبحانه با زرافهها» به کارگردانی سروش صحت، «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانیپور، «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی، «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی، «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجاده حسینی، «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان و «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق 22 فیلمی هستند که در بخش سودای سیمرغ چهلودومین جشنوره بینالمللی فیلم فجر حضور دارند.
* رکوردداران سودای سیمرغ
فارغ از بخش نگاه نو که مشخصا پذیرای فیلمسازانی است که با نخستین فیلم خود حضور دارند، در بخش سودای سیمرغ این کارگردانها رکورددار بیشترین حضور در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر هستند:
* بهروز افخمی
او رکورددار بیشترین حضور در ماراتن سینمایی فجر است؛ کارگردان 67 سالهای که با فیلم عروس در 34 سالگی پا به جشنواره فیلم فجر گذاشت و با آثاری چون روز فرشته، روز شیطان، شوکران و گاوخونی همواره جزو مدعیانی بوده که آثارش در فجر درخشیده است؛ فیلمسازی که دوران کاریاش با فراز و فرودهای بسیاری روبهرو بوده اما آنچه افخمی را به چهره پربحث و جنجالی طی سالیان اخیر بدل کرده، صراحت لهجه در اظهارنظرها و برنامههایی است که پیرامون سینما اجرا کرده است؛ از جمله ۲ دوره حضور در برنامه هفت که در محافل سینمایی حواشی بسیاری را ایجاد کرد. افخمی ویژگیهای منحصربهفردی دارد که موجب شده شخصیتش همواره تا حدودی نامشخص باشد. برای مثال اینها را درباره افخمی میگویند: اهل پیادهروی است و به خاطر اینکه نمیخواهد با ماشین تردد کند بسیاری از قرارهایش را کنسل میکند و مثلا یک قرار میگذارد که از میرداماد تا زعفرانیه را باید پای پیاده برود و بازگردد. یا اینکه وقتی قرار شد برنامه هفت را برای تلویزیون بسازد، خود را دونکیشوت سینمای ایران معرفی کرد! یا اینکه میگویند در فیلمسازی کند، حساس و وسواسی است و خیلی چیزهای دیگر که صرفا در حد شایعات و شنیدههاست. حالا وقتی این ویژگیها را کنار رکورددار بودنش میگذارید، میبینید چقدر همه چیز گنگ و مرموز میشود و چرا میگوییم کارگردان کوچک جنگلی و عروس شخصیت پیچیدهای دارد.
* مسعود جعفریجوزانی
او دیگر فیلمسازی است که با 6 بار حضور در فجر در رتبه دوم این جدول قرار گرفته است؛ سینماگری که او را نماد سینمای ملی میدانند و در آثارش همواره سعی کرده در قامت یک مصلح اجتماعی ظاهر شود. علیرضا رئیسیان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده درباره آثار او گفته است: «اگر از سینمای ملی صحبت کنیم و اینکه خصوصیات و ویژگیهای یک ملت در آن تبلور یابد، چه نمونهای عالیتر از «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» را میتوان مثال زد». تورج منصوری نیز او را یک مصلح اجتماعی خوانده و دربارهاش گفته است: «او آدمی است که صلاح اجتماع را میخواهد ولی واقعا از طریق سادگی، یعنی یادآوری میکند ما هر چقدر پیچیدهتر میشویم، خودمان را در باتلاق و منجلابی فرو میبریم که نمیتوانیم از آن خلاص شویم. هم با تجربه فردی و هم با دانش آکادمیک با ما حرف میزند. یک ویژگیای که ایشان دارد، این است که یک پایه حرفهایش تجربه شخصی و بخش دیگر آن، علم و آگاهیای است که دارد. من نمیدانم کی در این سالها فرصت کرده است اینقدر بخواند؟ و نمیدانم چه وقت فرصت میکند اینقدر بنویسد؟»
* بهروز شعیبی
او با تجربه کارگردانی فیلمهایی چون دهلیز، سیانور، دارکوب، روز بلوا و بدون قرار قبلی با 5 تجربه در رتبه سوم قرار گرفته است. شعیبی، همان نوجوان معترض و لاغراندامی که در آژانس شیشهای برای نخستینبار جلوی دوربین رفته و در مقابل تصمیم پدر میایستد اما بعدتر که آرمان حاجکاظم را درمییابد، گوش به فرمانش میشود، در مقام کارگردان با نخستین فیلمش سیمرغ بهترین کارگردان فیلم اولی را به خود اختصاص داد و در سالهای حضورش در مقام کارگردان، سیمرغ بهترین فیلم و کارگردانی را در ادوار جشنواره کسب کرده است.
شعیبی را پسر خوب و مودب سینما میدانند؛ کارگردانی که اهل تدقیق و فکر است و تلاش میکند با فیلمهایش مخاطب را هم به فکر کردن وادارد. شعیبی البته بازیگری را هم دوست دارد و هر از گاهی او را در فیلم و سریالی هم میبینیم که مثلا شخصیت یک روحانی یا پسر خجالتی و مرد زندگی را ایفا میکند؛ شخصیتهایی که دوستان نزدیکش معتقدند اغلب با خصوصیات شخصی او هماهنگ است.
* انسیه شاهحسینی
او به عنوان تنها فیلمساز زن حاضر در فجر 42 پیشتر با فیلمهایی چون غروب شد بیا، شب بخیر فرمانده، پنالتی و زیباتر از زندگی در جشنواره حاضر بوده و در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است؛ فیلمسازی که همواره سینمای دفاعمقدس جزو دغدغههایش بوده و امسال نیز با فیلمی پیرامون دفاعمقدس با محوریت بانوان در قرارگاه پشتیبانی جنگ تحمیلی به جشنواره آمده است. شاهحسینی از جمله زنان سینمای ایران است که برای اصول و قواعدش اهمیت زیادی قائل است و حاضر نیست به هر قیمتی در سینما بماند اما برای ماندن و ساختن از هیچ بحث و جدل و چالشی هم نمیترسد.
از این رکوردداران که بگذریم، میرسیم به محمود کلاری که از وی به عنوان پدیده فیلمبرداری سینمای ایران نام برده میشود. او بر خلاف 40 دوره گذشته که به عنوان فیلمبردار حضور داشته است امسال با فیلم «تابستان همان سال» در مقام کارگردان به جشنواره آمده است. کلاری پیشتر نیز کارگردانی آثاری چون ابر و آفتاب و رقص رویا را انجام داده بود و حالا پس از 12 سال دوباره در مقام کارگردان در فجر 42 حضور خواهد داشت.
کاوه سجادحسینی باتجربه 3 فیلم و امیرعباس ربیعی و مرتضی آتشزمزم با 2 فیلم در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند که امسال به ترتیب چهارمین و سومین حضورشان را تجربه خواهند کرد.
از سوی دیگر بابک خواجهپاشا، محمد عسگری، حسین نمازی، حسین ریگی و سروش صحت نیز هر کدام با تجربه یک فیلم در مقام کارگردان در سالهای گذشته، امسال دومین حضوری جدیشان را در جشنواره فیلم فجر تجربه خواهند کرد. جواد عزتی، خیرالله تقیانیپور، محمدابرهیم غفاریان و علی ثقفی نیز در نخستین تجربه در بخش سودای سیمرغ حضور خواهند داشت. رکوردداران سینمای ایران حالا دارند جمعی میشوند که نه تنها دیدن آثارشان جذاب است که شخصیتهای آنها هم برای مخاطب میتواند جذاب و دوستداشتنی باشد.
ارسال به دوستان
«وطن امروز» از وضعیت ساخت سالنهای نمایش فیلم گزارش میدهد
پژواک آژیر سفید در سالن سینما
یکی از شاخصهای توسعه فرهنگی تعداد تماشاگران سینما در طول سال است که پیششرط آن وجود زیرساختهای مورد نیاز و در درجه اول، سالنهای سینماست، هر چند هنوز هم مانند همان حکایت معروف مرغ و تخممرغ نمیتوان برای این سوال پاسخ دقیقی یافت که آیا زیاد شدن سالنهای سینما و به طور کلی سالنسازی برای سینما منجر به رونق و استقبال از سینما میشود یا استقبال تماشاگران، رونق ساختوساز سالنهای سینما را در پی دارد. با این وجود به طور کلی میتوان گفت سینماها و سالنهای نمایش از ۳ جهت اهمیت بسیار زیادی دارند. اول آنکه تمام زحمات یک گروه بزرگ فیلمسازی از نویسنده فیلمنامه و تمام افرادی که در مرحله پیشتولید وارد گروهها میشوند تا عوامل فنی و بازیگران و تمام افراد دخیل در پس تولید و... در نهایت منجر به تولید فیلمهایی خواهد شد که بستر اصلی پخش آنها سالنهای سینماست. سالنها آخرین مرحله فرآیند تولید و توزیع فیلمها هستند و ماحصل تمام تلاشهای انجام شده را در معرض نمایش قرار میدهند. در واقع این سالنهای سینما هستند که در صورت پراکندگی درست و قرار داشتن در نقاط اغلب پرجمعیت، همچنین ارائه مدرن و بهروز و درست فیلمها میتوانند تا میزان زیادی باعث جذب مخاطبان شوند. دوم آنکه سالنهای سینما اگرچه آخرین حلقه یک گروه فیلمساز و محل ارائه محصول آنهاست اما از سوی دیگر نقطه فروش فیلمهای سینمایی هم هستند. سالنهای سینما در ابتدای چرخه درآمدی برای تولیدات سینمایی در کشور هستند و باید چرخ اقتصاد فرهنگ را به حرکت درآورند. سومین بخش پراهمیت در بررسی سالنهای سینما، موقعیت خاص آنهاست. یعنی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزارهای متنوع دیدن فیلم مانند تلویزیون، تبلت و حتی گوشی تلفن همراه که سهولت و دسترسی بیسابقهای را سبب شده است، تنها وجه تمایز سینما را میتوان فضا و امکانات خاص سالن سینما دانست که افراد را ترغیب میکند به جای فیلم دیدن به طرق دیگر، تماشای فیلم در سینما را ترجیح دهند. این امر به روند بهبود سالنسازی سینما کمک شایانی خواهد کرد. اطلاعات و آماری که درباره شرایط سالنهای سینما در کشور مورد بررسی، تحلیل، تصمیمگیری، تصمیمسازی و ارجاع قرار میگیرند، باید دارای دقت کافی باشند تا بستری برای درک بهتر از آینده سینمای ایران مبتنی بر واقعیتها را به وجود آورند. به عبارت دیگر، در آغاز و قبل از هر تصمیمی درباره وضعیت نمایش فیلم در کشور، باید این اطمینان حاصل شود که هر سینما و سالن نمایش در کشور شناسنامه خاص خود را دارا بوده و از شرح وضعیت روشن، معتبر و بهروز برخوردار باشد.
یکی از نیازهای مهم سینمای ایران، ارائه آمارهای دقیق و بهروز و استفاده از این آمار در ایجاد تغییرات و سیاستگذاریها و متعاقب آن، نتایج به دست آمده از تغییرات و سیاستگذاریها در بروز آمار جدید است. این چرخه در حال انجام بوده و به طور دائم اثرات خود را بر یکدیگر میگذارند. تسلط بر این تغییرات آماری و تحلیلهای متعاقب آن میتواند مهمترین نقطه قوت هر سازمانی باشد. در ۳ سال گذشته ایجاد سالنهای نمایش به جهت کمی و کیفی به یکی از اولویتهای صنعت سینمای کشور بدل شده است. اگر چه تلاشهای انجام شده از سوی بخش خصوصی در مسیر تبیین شده از سوی سازمان سینمایی، جدی و قابل تأمل بوده که در مقایسه با یک دهه قبل بخوبی مشهود است اما هنوز از میانگین آمار جهانی در این حوزه دور هستیم. در پایان سال 97، تعداد 231 سینما، 83 مجتمع، 9 سالن و 18 فرهنگسرا در کشور وظیفه نمایش فیلمها را با فراهم آوردن 596 سالن و 157707 صندلی در کل کشور بر عهده داشتهاند، همچنین تعداد 43 سینمای سیار به نمایش فیلم به صورت غیرثابت پرداختهاند. این اعداد و ارقام در طول چند سال گذشته تا سال 99 به دلیل افت فروش فیلمها و سودده نبودن سالنهای سینما مدام کمتر شد و درنهایت بسیاری از سالنهای خوب از جمله عصر جدید، ماندانا و... از سالن سینما به فروشگاه و... تغییر کاربری دادند. با این رویه سالنهای سینما در اواخر دوره روحانی میرفت که آرام آرام به 190 سالن سینما و 70 مجتمع سقوط کند؛ اعدادی که نشان میداد آژیر قرمز برای سالنسازی سینما به صدا درآمده است. این اعداد اما در نهایت در سالهای اخیر دستخوش تغییرات شد و با استفاده از تبدیل سالنهای بزرگ به چند سالن کوچک و ساخت سالنهای جدید، دوباره روندی افزایشی یافت تا اینکه در نهایت، سال 1400 تعداد سالنهای سینما به 590 سالن و در ابتدای امسال مجموع سالنهای سینما، مجتمعها، مالها و... به 756 سالن سینما رسید. بر اساس آمار جمعیتی، نسبت جمعیت به سینما در کشور برابر با 234388 نفر و درباره سالنها برابر با 134104 نفر است.
ارسال به دوستان
از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد
اسامی داوران چهاردهمین جشنواره عمار
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، هیات داوران بخشهای «نماهنگ»، «پویانمایی»، «فیلم ما»، «تولیدات تلویزیونی»، «تولیدات فضایمجازی» و «فیلمنامه» چهاردهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد. داوران بخش «فیلمنامه» عبارتند از:
سیدمحمد حسینی متولد ۱۳۵۵ همدان، نویسنده، مدرس و منتقد حوزه سینماست. مدیریت مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری و دبیری و اجرای برنامه سینما 4 از جمله سوابق حسینی به شمار میآید. وی همچنین سردبیری و نویسندگی سریال «آقای قاضی» و تهیهکنندگی مستند «شیخ آلوسی» را در کارنامه دارد.
حسین ترابنژاد متولد ۱۳۶۰ تهران، فیلمنامهنویس است. ترابنژاد نویسندگی آثار بسیاری را برعهده داشته که برخی از آنها عبارتند از سریالهای «شرایط خاص»، «خانه امن»، «ترور خاموش»، «شوق پرواز»، «فوقسری» و سینماییهای «آبادان یازده۶۰» و «رد خون». وی همچنین برای فیلم تلویزیونی «مردان آفتاب» برنده یاس زرین از جشنواره فیلم یاس، برای فیلم تلویزیونی «یک نفر تا مرگ» برنده دیپلم افتخار جشنواره یاس و به خاطر سریال «پردهنشین»، کاندیدای جایزه حافظ شد.
عباس هادیان متولد ۱۳۵۹ کرج، دانشآموخته کارشناسی ادبیات نمایشی است. او فیلمنامهنویس و مسؤول واحد فیلمنامه جشنواره مردمی فیلم عمار است. هادیان در کارنامه کاری خود نگارش بیش از ۳۰ عنوان فیلمنامه و نمایشنامه همچون «مجموعه تلویزیونی بچه زرنگ ۱ و۲» را دارد. وی همچنین در زمینه تدریس مقدماتی و پیشرفته فیلمنامهنویسی در مجتمع شهیدآوینی و مدرسه راه مشغول است. هادیان در دهمین و دوازدهمین جشنواره عمار، داوری بخش فیلمنامه را برعهده داشتهاست.
همچنین داوران سایر بخشها عبارتند از:
داوران بخش «پویانمایی»: سیدمحمد میرکیانی، مازیار بیژنی، محمدحسین صادقی، فهیمه صمدی و محمد نیکدل
داوران بخش «نماهنگ»: محمد گلریز، مرتضی حیدری آلکثیر، رضا ثقفی، محمدصادق رمضانیمقدم و حسن صنوبری
داوران بخش «تولیدات تلویزیونی»: مهدی کلهر، جمال یزدانی، حمیدرضا عطارد، سیدابوذر خوشبیان و محسن حاجکرمی
داوران بخش «تولیدات فضای مجازی»: محمد لسانی، حجتالاسلام محمدمهدی تجریشی و رضا حاتمیوفا
داوران بخش «فیلم ما»: حجتالاسلام محمدخانی، محمدصادق باطنی، علیرضا اشرفینسب، نفیسه سادات موسوی و ایمان کهوری
افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۲۱ دی ۱۴۰۲ در سینما فلسطین تهران برگزار و از برگزیدگان بخشهای اعلامشده تجلیل میشود. نمایش مرکزی آثار از ۲۲ تا ۲۸ دی در سینما فلسطین تهران انجام میشود.
ارسال به دوستان
نشست خبری جشنواره برگزار شد
اعلام نامزدهای نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر
نشست خبری نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، پیش از ظهر دیروز (سهشنبه، ۱۹دی) با حضور محمدامین حاجیهاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، علیرضا فراهانی دبیر بخش سرمایهگذاری جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار و اسامی نامزدهای نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر اعلام شد.
اسامی نامزدهای نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر به شرح زیر است:
سبک اکشن: بازیهای جاسوس بازی - مامور مخفی، پوکه، مبارزان کمپانی، شکست داعش، بچه زرنگ و مبارز کوچک
سبک تیراندازی: بازیهای فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی، هادس ۲، نیروی واکنش سریع و میدان نبرد
سبک استراتژی: بازیهای سرافرازان، روگ اسنشن، تسخیرگران و آقا / خانم وزیر
سبک پازل: بازیهای فانوس، لومیناریا، فقط چپ رو بگیر و چیکو
سبک تفننی: بازیهای مدیر دفتر؛ وسترن ران، دختر حاجی الماس و شکارچی ۲ (انهدام منافقین)
سبک مسابقهای: بازیهای ماشین اسپرت ۳، تاکسی و پلیس، سرضرب ۱، راننده حرفهای و سرآشپز
سبک ماجرایی: بازیهای امپراتورهای قلابی؛ ۶۴۱۰ روز بیآینه، اتاق تاریک و کانال سکوت ۱
سبک اکشن ماجرایی: مختار فصل قیام، سفیر عشق، خاکستر سرد و خلافکاران ۴۰۰
سبک کلمهای و اطلاعات عمومی: بازیهای معجون مشتی، رقابت مرگ، شهربانو و قهوهخانه قرقیزخان
بهترین دستاورد فنی: بازیهای پوکه: مبارزان کمپانی، تسخیرگران، مدیر دفتر و سفیر عشق
بهترین دستاورد طراحی بازی: بازیهای کانال سکوت ۱، سفیر عشق، چیکو و لومیناریا
بهترین دستاورد هنری از منظر فنی و زیباییشناسی: بازیهای امپراتورهای قلابی، پوکه، مبارزان کمپانی، فانوس و اتاق تاریک
بهترین دستاورد صداگذاری و افکت صوتی: بازیهای فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی، کانال سکوت ۲، ۶۴۱۰ روز بیآینه و مختار فصل قیام
بهترین دستاورد موسیقی: بازیهای مختار فصل قیام، کانال سکوت ۲، فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی و سفیر عشق
بهترین دستاورد داستان و روایت در بازی: بازیهای فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی، کانال سکوت ۱، سفیر عشق و اتاق تاریک
بهترین دستاورد فرهنگی: بازیهای فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی، کودکان اربعین، سفیر عشق و مختار فصل قیام
آیین پایانی نهمین جشنواره فجر بازیهای رایانهای، ساعت ۱۸ شنبه ۲۳ دی در تالار وحدت برگزار میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|