|
ارسال به دوستان
اخبار
گلن پاول پا جای پای آرنولد میگذارد
نسخه سینمایی «مرد فراری» نول کینگ، داستاننویس ژانر ترس و دلهره را ادگار رایت کارگردانی میکند.
امتیاز برگردان سینمایی نول کینگ را کمپانی پارامونت خریداری کرده و از مدتی قبل به دنبال بازیگری مناسب برای ایفای نقش اصلی آن بود. موفقیت گلن پاول در چند ماه اخیر و فروش بالای کمدی رومانتیک «هر کسی به جز تو» او، زمینه شهرت فراوان او را فراهم کرد و همین مساله، توجه مدیران پارامونت را به سوی وی جلب کرد.
«مرد فراری» قبل از این در سال ۱۹۸۷ به صورت فیلمی سینمایی با بازی آرنولد شوارتزنگر درآمده و این دومین نسخهای است که براساس داستان کینگ جلوی دوربین میرود.
مدیران پارامونت گفتهاند نسخه جدید بیشتر به داستان نول وفادار است تا فیلمی که آرنولد در آن بازی کرده بود. این در حالی است که منتقدان و طرفداران نسخه اصلی، از آن به عنوان یکی از کالتهای محبوب تاریخ سینما اسم میبرند.
***
گوینده پیشکسوت به بخش عمومی بیمارستان منتقل شد
مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت که چند روز پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان لاله بستری بود به بخش عمومی منتقل شد. مهدی آذرمکان، قائممقام معاونت صدا بعد از انتقال مسعود اسکویی به بخش عمومی به عیادت این گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت رفت و جویای احوال او شد. وی با آرزوی صحت و سلامتی برای این پیشکسوت رادیو، در گفت وگو با پزشکان معالج اسکویی در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.
همچنین کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و نیز مدیران ارشد ورزش به دیدار این پیشکسوت رادیویی رفتند. بیش از نیم قرن از فعالیت مسعود اسکویی در تلویزیون و رادیو میگذرد. خیلی از شنوندگان، رادیو ورزش را با صدای اسکویی میشناسند. در سالهایی که خبری از تصویر و تلویزیون نبود، خیلیها با صدای اسکویی، صحنههای مسابقات ورزشی را خیالپردازی میکردند.
مسعود اسکویی با گذراندن دورههای مختلف تهیه خبر ورزشی به عنوان نخستین گزارشگر در ورزشهای مختلف شناخته میشود.
***
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیهکنندگی محمود بابایی در بخش مسابقه و فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیهکنندگی مجید رضابالا در بخش خارج از مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم «بریکس» نمایش داده میشوند که از بخشهای چهلوششمین جشنواره فیلم مسکو است. «بعد از رفتن» روایتی از فراق یک عشق گمشده است؛ آرش بریده از خانه و خانواده، پس از سالها بیخبری ردی از عشق رفتهاش مییابد که آرامش زندگی او را بر هم میریزد و بهانهای میشود برای بازگشت. صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمیسام، پانتهآ پناهیها، بهرام شاهمحمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی در این فیلم نقشآفرینی کردند. «روایت ناتمام سیما»، نیز داستان زندگی دکتر آرش سیمین است که زندگی موفقی دارد اما پخش یک خبر در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر میکند. حامد کمیلی، آزاده صمدی، مهران احمدی، مسعود کرامتی و غزل شاکری، بازیگران فیلم «روایت ناتمام سیما» هستند.
بنا بر اعلام معاونت امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی، جشنواره فیلم «بریکس»، از بخشهای چهلوششمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو است که امسال هشتمین دوره خود را پشت سر میگذارد. این رویداد نخستین حضور بینالمللی فیلم «بعد از رفتن» و دومین حضور فیلم «روایت ناتمام سیما» بعد از فستیوال بینالمللی هند (گوآ) است. هشتمین جشنواره فیلم بریکس از ۱۹ تا ۲۳ آوریل (سیویکم فروردین تا چهارم اردیبهشت) به میزبانی شهر مسکو برگزار میشود.
***
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
انجمن سینمای جوانان ایران درباره پاسخ پهپادی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیهای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است: شکر و سپاس خدای بزرگ را که ملت ایران را یاریگر است و به واسطه جانفشانیهای رزمندگان جمهوری اسلامی ایران عزت و اقتدار ایران عزیز بیش از پیش جلوهگر کرده است. عملیات «وعده صادق» که پاسخی کوبنده و بازدارنده به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این غده سرطانی به کنسولگری ایران اسلامی بود؛ هم دفاعی مشروع برای ملت ایران رقم زد و هم امیدآفرین در جهان اسلام شد. امروز جهانیان با معادلهای متفاوت از قدرت منطقهای و بینالمللی در غرب آسیا مواجهاند؛ قدرتمندان سر تعظیم در برابر ایران بزرگ فرود میآورند و ملتهای مظلوم و مستضعف نیز تکیهگاهی مستحکمتر از پیش را در کنار خود حس میکنند. جهانیان میدانند که ما کشوری جنگطلب نبوده و نیستیم اما در طول 5 دهه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به لطف از جانگذشتگیهای رزمندگان ایران همواره مدافع تمامیت ارضی این خاک بودهایم و قدمی از وجب به وجب ایران عقب ننشستیم؛ این بار نیز با استفاده از حق دفاع مشروع خود قدمی در جهت بازدارندگی برداشتیم که با لطف خداوند فتح و ظفر گستردهای را نصیب ایران و اسلام کرده است و زوال این غده سرطانی را تسریع میکند که نبود آن یعنی ایجاد امنیت برای تمام جهانیان! انجمن سینمای جوانان ایران ضمن حمایت تمامقد از این پاسخ کوبنده و بهموقع؛ از نیروهای مسلح ایران اسلامی تشکر میکند و برای آنان همچنان نصرت الهی را طلب مینماید که «إنْ تَنْصُروا الله یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم».
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با داوود مرادیان
کارگردان مجموعه مستند «سلاح ایرانی» تنبیه با سلاح ایرانی
محمد محمدی: مجموعه مستند «سلاح ایرانی» را باید جزو معدود مستندهایی دانست که به بررسی توانمندیهای نظامی و دفاعی نیروهای مسلح ایران از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخته است. این مجموعه مستند که 2 سال پیش به کارگردانی داوود مرادیان تولید و چند بار در مناسبتهای مختلف از رسانه ملی پخش شده، با نگاهی هنرمندانه توانمندیهای دفاعی و نظامی کشور را به تصویر کشیده است.
یکی از دلایل استقبال مخاطبان از این مجموعه غنا و عمق تحقیق، پژوهش و تسلط گروه تولید نسبت به این توانمندیها بود تا در کنار یک کارگردان نامآشنا و سرشناس در حوزه مستندسازی، در نهایت مجموعهای تولید شود که در کنار بیان متخصصانه در حوزه نظامی کشور برای عموم مردم نیز قابل درک و اصطلاحاً همهفهم باشد و از سویی شاهد اضافه شدن یک مجموعه مستند درخشان و کمنظیر به سینمای مستند ایران، پیرامون تولیدات و پیشرفتهای نظامی کشور باشیم.
ساخت و تولید این دست مستندها جزو الزامات مهم و مؤثر در بیان توانمندیهای نیروهای نظامی کشور است اما متأسفانه به دلایلی از جمله عدم اشراف کامل و نبود اهتمام ویژه دستگاهها و نهادهای فرهنگی کشور برای خلق چنین آثار ماندگاری، سبد سینمای مستند در این حوزه تقریبا خالی است.
با توجه به رونمایی از بخش کوچکی از تجهیزات و تولیدات نظامی کشور به شکل عملیاتی که شامگاه شنبه 26 فروردین در عملیات «وعده صادق» مورد استفاده قرار گرفت، با داوود مرادیان، کارگردان، تهیهکننده و پژوهشگر این مجموعه مستند به گفتوگو نشستیم.
***
* آقای مرادیان ابتدا با توجه به شناختتان نسبت به تجهیزات و توانمندیهای نظامی کشور و همچنین اشراف جنابعالی در حوزه رسانه لطفا نظرتان را پیرامون فضاسازیهای رسانهای درباره عملیات «وعده صادق» بفرمایید.
درباره این عملیات 3 نکته را باید مد نظر قرار داد؛ نخست اینکه اتفاقی که بامداد یکشنبه رخ داد، بیشتر جنبه عملیات روانی و رسانهای داشت. به عنوان نمونه ما در زدن عینالاسد از لحاظ عملیات روانی چندان موفق نبودیم تا جایی که حتی بیانیه منتشر شده حاوی غلطهای املایی و انشایی بود و در نهایت ما در عملیات رسانهای بسیار عقب ماندیم اما به نظرم این عملیات استثنایی رخ داد و در کل تاریخ نظامی مدرن بعد از جنگ دوم جهانی بسیار بینظیر بود. شما پهپادهایی را میدیدید که در ارتفاع پایین به پرواز در آمده بودند، در حالی که اگر ما قصد اقدام نظامی علیه پدافند رژیم اشغالگر را داشتیم، میتوانستیم از سایر مکانهای خارج از کشور در ارتفاع بالا اقدام کنیم. حتی شما حرکت پهپادها را در بالای سر حرم اباعبدالله مشاهد کردید که همه اینها جنبه عملیات رسانهای داشت. این پهپادها ساعت 1:20 بامداد به اراضی اشغالی رسید و در واقع این پهپادها رفتند کار رسانهای کنند و من این پهپادها را پهپادهای جنگ رسانهای میدانم. نکته دوم اینکه به هیچ عنوان از اصل غافلگیری در این عملیات استفاده نشد و از صبح مشخص بود شب عملیات انجام میشود و از لحاظ رسانهای هیمنه رژیم غاصب شکسته شد. درباره هیمنهای سخن میگوییم که مانند یک پادگان فوق نظامی است؛ پادگانی که مردمش برای یک خرید ساده با سلاح میروند. حتی فیلمهای منتشر شده از گوشی موبایل اعراب حاشیه کرانه باختری نشان میدهد 60 درصد موشکهای به زمین نشسته است. نکته سوم اینکه ایران یک پهنه بزرگ و وسیع است و رژیم اشغالگر یک پهنه باریک دارد که پدافند کردن برای جایی که یک باریکه است کار بسیار سادهای است و با این وجود موشکهای ما به زمین نشسته است، بنابراین عملیات انجام شده یک اتفاق ویژه است و فرو ریختن هیمنه، هرگز ترمیم نمیشود.
* به موضوع اصلی گفتوگو بازگردیم؛ لطفاً کمی درباره چرایی و علت تولید مستند سلاح ایرانی بفرمایید.
یکی از دلایل مهم فرآیند تولید چنین مجموعهای، ابتدا دغدغه خودم پیرامون عدم تولید مستند با محوریت توانمندیهای شکل گرفته در حوزه نظامی کشور بود، البته این به معنای آن نیست که هیچ مستندی درباره حوزه نظامی و دفاعی کشور تولید نشده باشد اما هر آنچه تولید شده و تولید میشود، پروپاگانداست؛ یعنی مخاطب به عنوان مثال فقط با یک موشک روبهرو میشود. درباره اهمیت و ساخت آن چیزی نمیداند. چنین آثاری هیچ اطلاعاتی به مخاطب نمیدهد، چون اطلاعاتی ندارد که منتقل کند اما این مجموعه میخواهد خیلی داستانی و علمی به مخاطب بگوید مثلاً موشک ضد کشتی چیست و تاریخچه آن چیست و چه زمانی وارد ایران شده و چه زمانی این صنعت بومیسازی شده است؛ یعنی روایت آن به گونهای است که برای مخاطب عام جذاب، دیدنی و شنیدنی باشد. از همین رو حدود 2 سال برای تحقیق و پژوهش زمان صرف شد تا در نهایت برای ساخت مجموعه «سلاح ایرانی» آماده شدیم.
* «سلاح ایرانی» در قالب مجموعه مستند چند قسمتی تولید شده است که در هر قسمت آن به یکی از توانمندیها نظامی پرداخته شده است که چنین موضوعی صرفاً کار را برای گروه تولید و کارگردان اثر سخت میکند، چرا این سختی را متحمل شدید در حالی میتوانستید یک مستند تکقسمتی تولید کنید؟
هر قسمت از این مجموعه بهطور مجزاست. نکته مهم این است که شاید شما به عنوان فیلمساز تصویری از یک شناور به مخاطب نشان بدهید و درباره آن پروپاگاندا کنید. از طرفی اطلاعات هم ندهید که اصلاً شناور چیست و چگونه آسیب میبیند و چطور آسیب میزند و قابلیتهای جمهوری اسلامی چیست و دلیل اینکه به سمت شناورهای کوچک اما بشدت مهلک رفته، چیست. چرا نیروی دریایی آمریکا بعد از حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس استراتژی ۱۰۰ سالهاش را تغییر داد و هزینههای بسیاری صرف میکنند تا این شناورها را مهار کنند؟ این از چه نشأت گرفته است. همه این موارد را در این مستند به مخاطب ارائه کردهایم و به هیچ عنوان در توانایی ایران اغراق هم نکردهایم اما آنچه مهم بود بیان درست این توانمندیها بود. میتوانستیم کار خودمان را ساده کنیم و تیتروار به آنها بپردازیم اما با تحقیقات و پژوهشهایی که حاصل یک تیم چند نفره طی مدت 2 سال بود، بسیار حیف بود این جذابیتها به مردم نشان داده نمیشد. از طرفی هدف ما بیان جزئیات برای تبیین و روشنگری پیرامون دستاوردهای نیروهای نظامی بود که با توجه به چندین قسمت شدن هم باز بسیاری از بخشها دیده نشد.
* یعنی آنطور که میفرمایید «سلاح ایرانی» این امکان را دارد که در فصلهای بعد نیز تولید شود؟
بله؛ قطعاً! اما تولید فصلهای بعدی به همکاری نیروهای مسلح بستگی دارد. اگر آنها احساس نیاز کنند، آمادگی لازم را برای ساخت فصلهای بعد داریم. نکته مهم دیگر این است که آنچه ما در این مستند نشان میدهیم، بدون اغراق فناوری ۱۵ سال گذشته نیروهای مسلح ایران است؛ بنابراین اگر قرار باشد کشوری همه داشتههایش را رو کند، چیز دیگری باید تعریف کرد. کشورهای دیگر هم جز آمریکا تسلیحات روز خود را نشان نمیدهند اما آمریکا تسلیحات نداشتهاش را هم نشان میدهد. شما بعضاً در آمریکا رونمایی از تسلیحاتی را میبینید که هنوز عملیاتی نشده است. با این حال کشورهای دیگر ترجیح میدهند تسلیحات استراتژیک خود را در صندوقخانه نگه دارند، چون تسلیحاتشان برای دفاع کردن است. به همین دلیل اغلب مستندهایی که در این زمینه میسازیم، توان و فناوری ۱۵ ـ ۱۰ سال پیش است.
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با افشین علا به بهانه انتشار سروده جدید با عنوان «ناقوس مرگ»
ضرورت همت متولیان فرهنگی کشور
گروه فرهنگ و هنر: افشین علا از شاعران برجسته و سرشناس حوزه فرهنگ و هنر کشور سروده جدید خود را با موضوع حمله نظامی ایران به اراضی اشغالشده با عنوان «ناقوس مرگ» منتشر کرد. به همین بهانه گفتوگوی کوتاهی را با این هنرمند پیرامون سروده جدید وی و نقش هنرمندان پس از عملیات «وعده صادق» انجام دادیم.
شاعر بلندآوازه کشور درباره سروده «ناقوس مرگ» و چگونگی سروده شدن این اثر گفت: از همان دقایق اولیه و با شنیدن خبر آغاز این عملیات از رسانهها پیگیر این موضوع بودم، خیلی احساس غرور کردم و شعر «ناقوس مرگ» هم حاصل همین شور و اشتیاق است.
وی همچنین با اشاره به اقتدار نظامی و توانمندیهای دفاعی کشور افزود: ایران کشوری بااقتدار و دارای نظامی مقتدر است و از توان دفاعی قابلملاحظهای نیز برخوردار بوده و تعرضات را به سختترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد.
علا در ادامه با اشاره به اینکه ما در حال حاضر در یک نبرد ترکیبی هستیم، درباره نقش و سهم هنرمندان در این رویارویی تصریح کرد: در مسیر این نبرد صرفاً نباید به قدرت نظامی اکتفا کنیم بلکه باید در جبهه فرهنگی هم پابهپای توان دفاعی نظامی و موشکی کشور رشد کنیم و شاهد خلق آثار ماندگار باشیم. این مهم نیازمند همت بیشتر است؛ هم از طرف متولیان فرهنگی که باید نگاهشان را دقیقتر کنند، مقتضیات روز را بشناسند، نسل امروز را بشناسند، شیوه سخنگفتن با آنها را بهتر بدانند و هم از طرف اهالی فرهنگ، هنرمندان و نویسندگان که باید آثارشان را ارتقا بخشند.
شاعر برجسته کشورمان در ادامه تأکید کرد عملیات «وعده صادق» یک سرفصل تازه در تاریخ انقلاب اسلامی، جدا از موضوع فلسطین، دفاع از مظلوم و آزادی قدس که همواره جزو وظایف ما و مسلمانان است، باز کرده است، گفت: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی و برای بار چندم به جهانیان ثابت کردیم که ایران یک قدرت منطقهای است و انشاءالله بهزودی یک قدرت جهانی خواهد شد.
وی در ادامه درباره انگیزهاش در باب سرودن این شعر و لزوم واکنش سریع فعالان جبهه فرهنگی به موضوعاتی از این دست تصریح کرد: به اعتقاد من این یک رسالت است که ما فعالان جبهه فرهنگی نیز باید همپا با جبهه نظامی و به صورت سریع به اتفاقاتی از این دست واکنش نشان دهیم، چرا که همانطور که گفتم ما در یک نبرد ترکیبی به سر میبریم و هر یک از ما باید وظیفه خود را بهدرستی انجام دهد.
علا ادامه داد: ما در یک مقطع زمانی خاص در حال زیست هستیم و آیندگان در طول تاریخ باعظمت به این مقطع زمانی نگاه خواهند کرد، افزود: این طبیعی است که شاعر یا هر فردی که در جبهه فرهنگی در حال فعالیت است با توجه به عرق به میهن، اعتقاد به نظام اسلامی، حس وطنپرستی و شور و هیجان، حتماً یک اثری را خلق خواهد کرد.
افشین علا سروده جدید خود با عنوان «ناقوس مرگ» را با موضوع تنبیه رژیم صهیونیستی با عملیات گسترده پهپادی و موشکی سپاه
سرود:
لرزید بر خود پیکر منحوس اسرائیل
عمری تظاهر کرد بر روئینتنی اما
برداشت ایران پرده از سالوس اسرائیل
دیگر به آژیر خطر هر دم کند تکرار
آهنگ مرگ خویش را ناقوس اسرائیل
از پا فتاد ای خودفروشان قامت دشمن
پس دست بردارید از پابوس اسرائیل
بیم از چه دارید ای سران؟ جز عنکبوتی نیست
با بازوانی سست، اختاپوس اسرائیل
محو چهاید ای رهبران؟ جز پای زشتی نیست
لنگان و کج زیر پر طاووس اسرائیل
از عطسه چرکین غم تا خاک گردد پاک
باید که گردد ریشهکن ویروس اسرائیل
رحمی نباید کرد بر این غاصبان وقتی
کودککشی فخر است در قاموس اسرائیل
ای شمس خاور سر برآر از پرده چون دیگر
دارد به پتپت میرسد فانوس اسرائیل
افشین علا فروردین ۱۴۰۳
ارسال به دوستان
نگاهی به افزایش 60 هزار تومانی قیمت کتاب در فروردینماه
آرامبخش بازار کتاب چیست؟
محمدرضا اسماعیلی: با توجه به آمار خانه کتاب و ادبیات ایران، در فروردینماه سال جاری نزدیک به 1040 عنوان در سامانه ثبت شده که در این بین 803 عنوان تألیفی و مابقی هم ترجمه بوده است. میانگین قیمت کتاب نیز در 26 روز گذشته به عدد 209 هزار تومان رسیده است که این عدد در ماه گذشته (اسفندماه سال 1402) بالغ بر 140 هزار تومان و در زمان مشابه در سال 1402 نیز 82 هزار تومان بود.
البته میانگین چاپ هر صفحه نیز از 700 تومان به هزار و 800 تومان رسیده است. به عنوان مثال اگر مخاطبی کتاب مرگ ایوان ایلیچ (104 صفحهای) را که چاپ سیام آن در پاییز 88 هزار تومان بود بخواهد در نمایشگاه کتاب تهیه کند باید عددی نزدیک به 187 هزارتومان بپردازد.
از طرفی قیمت کاغذ هم به دلیل نوسانات بازار ارز روند افزایشی داشته است که تأثیرات خود را در بلندمدت میگذارد. نرخ دلار امروز روی قیمت کالاهایی که ۵ ماه پیش وارد کشور شدهاند، تأثیر میگذارد.
مثلا تاجری مرکب وارد میکند و چند ماه در گمرک میماند و نمیتواند ترخیص کند و پس از مدتی جنس آزاد میشود. به همین دلیل تاجر نیز بنا به هزینههایی که به دلیل تاخیر در ترخیص اضافه شده، ناچار به افزایش قیمت است. این اتفاق نه فقط در مرکب بلکه کاغذ نیز همینطور میافتد. از طرفی نزدیک به 80 درصد صنعت چاپ وابسته به واردات است که همین امر هم منجر به نوسان بازار و افزایش هزینهها میشود.
در حوزه کاغذ نیز دولت وعده خودکفایی کاغذ را داده که در این راستا توانسته است کاغذ کتب درسی وزارت آموزشوپرورش را تولید کند و کمی هم به بازار آزاد عرضه کند اما به دلیل اینکه به لحاظ کیفیت قابل مقایسه با کاغذهای وارداتی نیست در بازار خواهان کمتری دارد، از طرفی هم چاپخانهداران از این نوع کاغذ دوری میکنند به این بهانه که دستگاههایشان دچار فرسایش میشوند. البته دولت دلار 42 هزار تومانی را هم برای واردات کاغذ تخصیص داده است که در دریافت آن تاجران با مشکلاتی مواجه هستند.
مهمترین علت گرانی کتاب به کاغذ و مواد مورد نیاز چاپ آن برمیگردد. البته هزینههایی چون تألیف و امثالهم هم رشد داشته است اما تورم در 2 مورد اول که وابستگی به دلار دارند بیشتر است.
اگر روند صعودی کتاب سیر خطی خود را پیش بگیرد، دایره خریداران کتاب تنگ و تنگتر میشود و حتی میتوان کتاب را کالای لوکس به حساب آورد. از این رو دولت نیز ناچار به ارائه یارانههایی با مبالغ بیشتر خواهد شد تا بتواند از همین رویه به حیات صنعت نشر بویژه ادبیات بزرگسال، کودک و نوجوان تنفس مصنوعی بدهد که تبعات خوبی نخواهد داشت.
یکی از مواردی که در سالهای گذشته بویژه در طرحهای تخفیف فصلی خانه کتاب و ادبیات ایران بود، شرطی کردن مخاطبان است؛ یعنی مخاطب به کتابفروشی رجوع نمیکند تا زمانی که تخفیفی به وی داده شود چه از سوی ناشر و کتابفروش و چه از طرف دولت و وزارت ارشاد. مورد دیگر هم وابستگی دولتی این صنعت است که نزدیک به 100 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در آن مشغول هستند.
با توجه به اینکه در روزهای آتی ما شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی کشور یعنی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران هستیم، باید ببینیم امسال با توجه به افزایش قیمتهای کتاب چه مقدار یارانه برای خرید مخاطبان تخصیص داده میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|