|
ارسال به دوستان
اخبار
انتخابات ریاستجمهوری به دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رسید
با توجه به ایام انتخابات ریاستجمهوری از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رونمایی شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با عنوان «عرصه صداقت» بامداد روز گذشته با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاستجمهوری، تغییر کرد. در توضیح این دیوارنگاره با سخنی از امیرالمومنین علی علیهالسلام آمده است: «هرگز وعدهای نده که نسبت به انجام آن از خود مطمئن نیستی».
***
مهدی خسروی مجری مناظرههای انتخاباتی شد
ستاد انتخابات ریاستجمهوری رسانه ملی، مهدی خسروی، گوینده خبر را به عنوان مجری مناظرههای انتخاباتی معرفی کرد. سازمان صداوسیما برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری 5 مناظره انتخاباتی در روزهای ۲۸ و ۳۱ خرداد، همچنین، یک و ۴ و ۵ تیر تدارک دیده است که به طور زنده از شبکههای خبر و یک سیما روی آنتن میرود. مهدی خسروی، مجری و گوینده شبکه خبر اجرای این مناظرهها را در روزهای یادشده بر عهده خواهد داشت که چهرهای نامآشنا در رسانه ملی و دارای سابقه طولانی کار در حوزه خبر است.
سازمان صداوسیما تاکنون برای چندین دوره انتخابات ریاستجمهوری از ساختار برنامهسازی مناظره بهره جسته و امسال نیز مناظرات را که از مهمترین و پرمخاطبترین برنامههای تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها به شمار میرود، با تغییراتی در ساختار و طراحی سوالات و با اجرای مهدی خسروی پخش خواهد کرد.
***
«همنوازان دیدار» روی صحنه تالار مهر
گروه «همنوازان دیدار» به سرپرستی و آهنگسازی ایمان جمشیدی ۳۱ خرداد در تالار مهر حوزه هنری روی صحنه میرود. ایمان جمشیدی نوازنده تار و باغلاما، رامین شیخی نوازنده کمانچه و میلاد عباسی نوازنده سازهای کوبهای، اعضای این گروه هستند. وداع، آسمان، ثانیهها، یار، گذر، افلاک، باران، سرمست و روشنا قطعاتی هستند که گروه «همنوازان دیدار» در اجرایشان مینوازند. این قطعات را ایمان جمشیدی بر اساس موسیقی دستگاهی در دستگاه نوا و شور و آوازهای اصفهان و ابوعطا ساخته است.
این کنسرت بخشهای دیگری مانند تکنوازی کاخن، آوازی (بیات راجع)، آوازی تار (عشاق)، آوازی کمانچه (شور) و بداههنوازی باغلاما نیز خواهد داشت.
***
بسته ویژه «سیمرغ» در بم اکران شد
بسته ویژه «سیمرغ» در شهرستان بم اکران و کارگاه کارگردانی سعید نجاتی روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد در این شهر برگزار شد. کارگاه ۲ روزه آموزشی «مهندسی معکوس کارگردانی؛ فیلمهای بدی که ساختهایم» با حضور سعید نجاتی کارگردان، مهدیه غلامحسینی تهیهکننده و مهتاب ابراهیمی پخشکننده و منشی صحنه فیلم کوتاه «دآبر» ۲۴ و ۲۵ خرداد در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهر بم برگزار شد. در این کارگاه ۲ روزه که در قالب اکران فیلمهای کوتاه بسته ویژه «سیمرغ» در شهر بم برگزار شد، سعید نجاتی درباره نقاط ضعف، تدوین، بازی بازیگران و نماهای فیلمها سخن گفت. برنامه اکرانهای استانی مجموعه فیلمهای کوتاه «سیمرغ» شامل ۴ فیلم «ارفاق»، «شریف»، «دآبر» و «برنو» ، توسط دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و همراه با برگزاری کارگاههای فیلمسازی توسط کارگردانان این فیلمها از دوشنبه ۲۱ خرداد آغاز شده است.
***
انتشار فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران
هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در راستای نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعدادهای برتر نوجوان ایران در حوزه سینما، در ۲ بخش «طراحی داستان» و «فیلمسازی» ۲۴ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ برگزار میشود. بر پایه این گزارش المپیاد هشتم در ۲ بخش طراحی داستان و فیلمسازی با ۷ موضوع «خانواده»، «جهانی به نام خانه»، «عشق، امید، خانواده»، «فردایی که میسازم»، «خانوادهای به وسعت ایران»، «خواهر/ برادر من» و «موضوع آزاد» برگزار میشود.
تمام نوجوانان ایرانی (متولدان ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱) ۱۲ تا ۱۷ ساله میتوانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین کارگاههای تخصصی و آموزشی حضوری در شهر اصفهان برگزار میشود. مهلت ثبتنام شرکت در هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲ تیر آغاز میشود و تا ۲۴ تیر ادامه دارد. ضروری است متقاضیان برای ثبتنام به نشانی https://yfo.icff.ir مراجعه و در بخش ثبتنام، نسبت به تکمیل فرم فراخوان اقدام کنند، همچنین لینک ثبتنام در سامانه بنیاد سینمایی فارابی www.fcf.ir و سامانه جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان www.icff.ir نیز قابل مشاهده است.
***
اکران ویژه فیلم «میجان و قصه کهربا»
اکران ویژه فیلم «میجان و قصه کهربا» به کارگردانی کمال مقدم در سالن کاخ آپادانا با حضور بازیگران سینما و تلویزیون و عوامل فیلم برگزار شد.
مقدم در حاشیه اکران ویژه هنرمندان گفت: فیلم نوشته مجید حاتمی است و در سایههای جنگل ممنوعه، جایی که خورشید با نور به آرامی برگها را نوازش میکند، میجان، به دنبال آرزوی «تیتی» سایهها و نورها را دنبال میکند تا راز کهربای رنگین کمان را در میان معماهای جنگل کشف کند و بعد از آن داستان میجان از یک دختر ساده به یک افسانه جاودان تبدیل میشود که همه را به دنبال رویاهایشان میکشاند.
وی افزود: در واقع هدف از تولید این فیلم این است که بگوید دوستی، همکاری و همدلی در جامعه ایرانی هنوز رواج دارد و از شاخصههای ما ایرانیهاست.
فیلم «میجان و قصه کهربا» بزودی از سینماهای هنر و تجربه و پلتفرمهای آنلاین اکران میشود.
ارسال به دوستان
نگاهی به سریال پرمخاطب «افعی تهران»
زهرکاری!
بهراد رشوند: سرانجام پس از ۱۴ قسمت، سریال پرتماشاگر «افعی تهران» به پایان رسید؛ اثری جسورانه در تبیین مسائل و مشکلات اجتماعی با محوریت مقوله کودکآزاری، مسالهای حیاتی که تبعات آن از کاشت نهال ترس و عقده و انتقامجویی در کودک جان میگیرد و بهتدریج تا حدی رشد میکند که به درختی تنومند با شاخ و برگ قتل و جنایت و کینهتوزی مبدل میشود. داستان از آنجا آغاز میشود که آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) کارگردان و منتقد نامآشنای سینما، در راستای ساخت نخستین فیلم خود درگیر ماجرای قاتلی زنجیرهای به نام «افعی تهران» میشود. از قسمت اول این انگاره به ذهن مخاطب متبادر میشود که خود آرمان بیانی قاتل قصه است و بر اساس باور عدهای از بینندگان، اگر در پایان این پیشبینی درست از آب درآمده باشد، ضعفی بزرگ در فیلمنامهنویسی قصه به شمار میرود. اما این نکتهای است که از قضا عامدانه از سوی تیم نویسندگی در فیلمنامه گنجانده شده و برخلاف باور آن تعداد بیننده و به قول خود بیانی، «اینکه قاتل کیست» دغدغه کارگردان نیست، بلکه ادله و انگیزه قاتل برای ارتکاب اینچنین قتلها (مسموم کردن مقتول که سابقه کودکآزاری داشته و سپس خفه کردن وی)، همان علتی است که سازنده را مجاب کرده تا دست به ساخت فیلمی با چنین موضوعی بزند. این درست همان مولفهای است که سریال به واکاوی و نمایش آن میپردازد. همزادپنداری بیانی با قاتل و صحبتهای او در دفتر مشاوره در قسمت اول، خندههای مرموزانهاش پس از شنیدن خبر دستگیری «افعی تهران» در قسمت دوم، حرفهای شوکهکننده او خطاب به قاتل در قسمت ششم، حتی تیتر خبر پایان مراحل فیلمبرداری سریال؛ تیتری با محتوای «روایت قاتل شدن یک سینماگر!»، همه و همه کدهایی است برای اثبات این ادعا که مضمون داستان نه برای کشف هویت قاتل، بلکه برای چرایی و چگونگی تبدیل یک سینماگر به قاتل مطرح شده است. این حرف که بسیاری از رفتارهای نهادینه شده در سرشت یک شخص، به دوران کودکی او برمیگردد، شاید کمی کلیشهای شده باشد اما حقیقتی انکار نشدنی که موجب شکلگیری قاتل قصه میشود، همان خصایصی است که ریشه در کودکی آرمان بیانی دارد. اطلاعاتی که توسط خود بیانی و فلشبکهای ابتدایی سریال حول محور دوران بچگی او داده میشود، مؤید درک مخاطب از چرایی قاتل شدن ولو یک هنرمند سرشناس به واسطه عمق کهنه زخمهای شکلگرفته است؛ جراحاتی ناشی از ترس از تاریکی و محرومیت از آغوش پدر و مادر، جدایی والدین، ترک فرزند به دست مادر، تنبیه معلم و... که منتج به پدید آمدن امثال آرمان بیانی میشود. تعداد زیادی از تماشاگران نحوه برخورد با معلم را نابجا و نادرست میدانستند حتی این طرز نگاه تا جایی پیش رفت که با شکایت وزارت آموزشوپرورش نیز همراه شد؛ شکوهای به علت بیاحترامی به شخص آموزگار که نماد و سمبل تعلیم و تربیت است. اما کدام تعلیم؟ کدام تربیت؟ تنبیه فیزیکی؟ پاسخ کار اشتباه با چوب خشم؟ شاید تظاهر به ندانستن میکنند یا به حقیقت نمیدانند که چنین برخوردی با چنین معلمی، دستمایه همان نظام آموزشی و فکری سراسر غلطی است که خود پیشتر به اصلاح آن پرداختهاند. «افعی تهران» بسان آرمان بیانی در مطرح کردن حرف خود رک و روراست و بیتعارف است. مستقیم و صریح به انتقاد از مشکلات عدیده جامعه میپردازد، نواقص خرد و کلان رفتاری رسوخ کرده در پوست اجتماع را نشانه رفته و بارها در دل سکانسهایش برای تنقیح و اصلاح آنان میکوشد. مثل زمانی که بیانی در برنامه نقد فیلم در نکوهش از اشاره افراد با القاب چاق، کوتاه و... میگوید مقابل فرزندش از دروغ گفتن در باب فیلم و تعاریف الکی درباره آن میپرهیزد یا زمانی که نظریات توخالی و بیاساس درباره کودکان طلاق را چرندیاتی پوچ بیان میکند. سریال نه بر پایه داستانی واحد و قصهای پرپیچ و خم بلکه شخصیتمحور و مسالهپرداز است و در پایان پیامی مهم را در بطن بدنه خود جای میدهد؛ پایانی که برداشتهای متفاوتی را از سوی بینندگان و منتقدان اتخاذ کرده است و آن عده همیشه معترض را هم ناراضی نگه میدارد. آنچه در پایان رخ میدهد، ناکامی پلیس در دستگیری قاتل است، چیزی که شاید هرگز در فیلم یا سریال ایرانی دیگری مشابهش دیده نشده باشد که به نوبه خود تمایز و ساختارشکنانه بودن اثر با سایر آثار را به نمایش میگذارد. نکته پربحث قصه اما پیرامون این پرسش است که طریقه پایانبندی آن و مبرا دانستن قاتل از مجازات ناشی از ارتکاب به قتل، بیننده را به خشونت و کینخواهی علیه ظلم و بیداد دعوت میکند؟ اشخاصی مزبور که با هر بهانهای به دنبال تخریب اثر میگردند، بیدلیل و بدون مدرک این نظریه را تایید میکنند. عدهای دیگر اما با استناد به وقایع داستان و ارجاع به سریال، مخالف پایانی اینچنین هستند و برخی دیگر همانند بعضی شخصیتهای داستان که پیرو افکار افعی تهران بودند، طریقه کشته شدن طعمههای قاتل را کمترین تاوان برای افراد کودکآزار و ظالم میدانند. به عقیده نگارنده اما تمام تکههای پازلی که قسمت به قسمت چیده شده تا سعی بر تکمیل شناخت ما از شخصیت اصلی داستان داشته باشد، گواه بر آن است که انگیزه قاتل برای انجام قتل به طور کامل برای بیننده قابل درک باشد؛ یک کودکی تیره و تار و هزاران عقده برای انتقام. فیلم نه قاتل را قهرمان جلوه میدهد، نه حق را از او میگیرد. اینک سینماگر با خلعتی به قامت فرشته مرگ، خود را مامور مجازات کودکآزاری میپندارد و اینگونه کودکی زخمی به قاتلی افعی مبدل میشود. فیلمنامه سریال فکر شده و هوشمندانه است و پیمان معادی که تا پیشتر مضاف بر بازیگری در فیلم «بمب یک عاشقانه» پا به عرصه کارگردانی و نویسندگی گذاشته بود و تجربهای موفق در کارنامه کاری خود ثبت کرد، در اینجا نیز به مدد پویا مهدویزاده موضوعی درخور توجه را رو به دوربین سامان مقدم خلق میکند. بازی بازیگران حرفهای و واقعپذیر است و در رأس آن معادی با متدی بینقص، به شخصیت آرمان بیانی روح و جان میبخشد. همچنین معرفی ماهور نعمتی در نقش بابک بیانی نوید ظهور یک ستاره درخشان در آینده سینمای ایران را میدهد. فیلمبرداری سریال روان و قاببندی آن به القای حس موقعیت داستان قوت بخشیده است. به کارگیری موسیقیهای خارجی با سبک جاز، بلوز، راک، پاپ و الکترونیک به زیبایی به تصویر مینشیند، با اتمسفر قصه متناسب و حتی در قسمت هفتم که برخلاف باقی قسمتها از آهنگی ایرانی به خوانندگی رضا یزدانی به انحصار سریال استفاده شده، خوب و کارآمد است. نواقص زیادی در قسمت اول مشاهده میشود که در ادامه رفتهرفته کم شده و سریال به ضرباهنگ ویژه خود دست مییابد. در آخر «افعی تهران» نه اثری است در مدح انتقام و خونخواهی، نه مشوق خشونت و ترویج عقدهگشایی؛ افعی زهری است کاری با نمایش عاقبت کودکآزاری که مختوم است به کینهزایی با رگههایی ترسناک از قاتلسرایی.
ارسال به دوستان
روحالله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی در برنامه هفت:
حتی فیلم توقیفی نداریم
برنامه تلویزیونی 7 که به عنوان تخصصیترین برنامه حوزه سینما از رسانه ملی به صورت هفتگی روی آنتن میرود، شامگاه جمعه گذشته با هدف بررسی و عملکرد سازمان سینمایی در 3 سال گذشته میزبان روحالله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی بود.
در این برنامه سهرابی با اشاره به وضعیت سینما در زمان تصدیگری دولت سیزدهم در روزهای نخست اظهار داشت: سیر نزولی سینما قبل از کرونا در چرخه اقتصاد شکل گرفت و کرونا به آن شدت بخشید. در واقع هم به لحاظ محتوایی و هم فنی ساختاری تکراری حاکم بر سینما بود. باید بگویم ما در ابتدای کارمان یک سینمای ورشکسته را تحویل گرفتیم، به شکلی که هر هفته با عدهای مواجه بودیم که میخواستند سینمایشان را تغییر کاربری بدهند. من در آن زمان ادعا کردم سال آینده عدد ۱۵۰۰ میلیاردی و 30 میلیون مخاطب را تجربه خواهیم کرد و کسی باور نمیکرد.
این مدیر سینمایی بیان کرد: در شرایط یادشده ما با برخی سینماگران وارد قرارداد شدیم چون فکر میکردیم میتوانند عدهای را به سینما بازگردانند. ما در این قرارداد کف فروش را هم برای آنها تضمین کردیم. این سینماگران جاده صافکن فیلمهای بعد شدند. حتی در نوروز ۱۴۰۲ عدهای همچنان نگران اکران فیلمها بودند از جمله تهیهکننده فیلم «فسیل»؛ درست است که ما به آنها تضمین کف فروش ندادیم ولی تضمین دادیم فیلم را روی پرده نگه خواهیم داشت.
سهرابی در ادامه گفت: خواهش ما باعث شد تهیهکننده «فسیل» در آن زمان فیلمش را اکران کند. در واقع ما نگاهمان را از بندها و مواد قانونی آییننامه عدول دادیم و آنها را نادیده گرفتیم، البته اینگونه نبود که «فسیل» یک سال تمام روی پرده باشد، ما بعد از ۶ ماه اکرانش را محدود کردیم. بعد از آشتی مخاطب با سینما دوباره به رویکرد اصلی خود و آییننامه بازگشتیم. ما از منفی چند میلیارد به ۱۳۰۰ میلیارد فروش رسیدیم. در کمتر از ۳ ماه نخست امسال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب به تماشای فیلمها نشستهاند. من مدعیام که این شکل از صعود تکرار نخواهد شد. اگر همین روند تا آخر سال ادامهدار باشد ما به آمار 40 میلیون مخاطب خواهیم رسید که این آمار از دهه ۶۰ بیسابقه است.
این مدیر سینمایی ادامه داد: ما تسلیم نگاه تحقیر به سینمای کمدی و بیانیهنویسیها نشدیم. متاسفانه در حال حاضر گنگی و بلاتکلیفی در ذهن فیلمسازان اجتماعی ایجاد شده است. باید بگویم طبق آمار، ما ۳۰۱ تقاضای پروانه ساخت داشتیم که به ۲۱۶ مورد پروانه ساخت دادهایم. در کنار این، تاکید همیشگی وزیر فرهنگ و خود آقای خزاعی این بود که در این دوره به هیچ عنوان فیلمی توقیف نشود. این نخستین دوره در شورای پروانه ساخت سینمایی است که اگر افرادی فیلمنامهشان به مشکل میخورد، امکان حضور در شورای ساخت را دارند و میتوانند از متنشان دفاع کنند. این موضوع موردی نیست بلکه به یک رویه تبدیل شده است. ما جلساتی داشتیم که عوامل ۳ پروژه از فیلمشان دفاع کردهاند و شورا هم نظرش برگشته و تصمیمات اصلاحی گرفته شده است. وقتی این سازوکار برای صدور پروانه ساخت ایجاد شده بسیار طبیعی است که در مرحله پروانه نمایش با کمترین مساله مواجه خواهید بود.
وی افزود: روزی که اداره کل نمایش را تحویل گرفتم ما بیش از ۵۰ فیلم سینمایی توقیفی یا بلاتکلیف داشتیم. همه میدانند خیلی از سرمایهگذاران به دلیل توقیف فیلمها از سینما رفتهاند چون تضمینی نداشتند اما الان تضمینی هست، چرا که عالیترین مقام سینمایی کشور اعلام میکند مطلقا در این دوره فیلمی توقیف نخواهد شد. امروز من میتوانم با افتخار اعلام کنم ما حتی یک فیلم توقیفی نداریم و باری روی دست مدیران بعدی نگذاشتهایم. من معتقدم طولی نمیکشد که سرمایهگذاران به اعتبار پروانه ساخت پی میبرند و با اطمینان خاطر و خیال راحت سرمایهگذاری را شروع میکنند.
وی ادامه داد: اینکه تهیهکنندگان برای حذف پروانه ساخت موافقت نمیکنند به ظرفیت و ذائقه مخاطب بازمیگردد. فرضا اگر شورای پروانه ساخت از ساحت سینما حذف شود همه سینماگران به سمت اقتصاد سینما میروند. در حال حاضر ذائقه جامعه ما کمدی است و با این کار در واقع به نوعی مرگ سینمای متفکر کلید میخورد.
سهرابی درباره ساخت سالنهای سینمای در این دوره بیان کرد: ما ۵۳۰ سالن سینما را تحویل گرفتیم. امروز تعداد سالنهای ما به ۹۰۰ رسیده است. این آمار در یک بازه زمانی ۳ ساله بیسابقه است. بهرغم چنین شتابی در توسعه زیرساخت سینمایی باز هم به عنوان مسؤول بخش اکران مشکلات عدیده این عرضه را میبینم، لذا فیلتر پروانه ساخت را برای مراقبت از کیفیت سینما لازم میدانم. ما اثبات کردیم که میتوان از سینما مراقبت کرد و سینما را به سمتی برد که خانوادهها با خیال راحت به تماشای فیلم بنشینند و حتی رکورد اقتصاد سینما را هم زد. در واقع ما با این مراقبتها رکورد سینما را هم میزدیم و ماهی نبود که رکورد جدید ثبت نکنیم. ما به بحث اخلاقی فیلمها و جنسی بسیار اهمیت دادیم و به نظرم موفق هم بودیم.
این مدیر سینمایی ادامه داد: باید بگویم بخشی از ایراد ما از فروش نجومی کمدیها بود. ما اگر فروش کمدیها را تا 30-20 میلیارد حفظ میکردیم آنوقت فروش 3-2 میلیاردی آنها خیلی مفهوم داشت. وقتی فروش بعضی فیلمهای ما به ۳۰۰ میلیارد رسیده، طبیعی است این موضوع کسی را که ۱۰ میلیارد فروش داشته است، ناراضی کند. ما نباید فراموش کنیم 2 سال قبل اگر فیلمی ۱۵ میلیارد میفروخت به عنوان فیلم موفق از آن یاد میشد. من از دوستانی که تریبون دارند، میخواهم جانب انصاف را رعایت کنند تا مدیر بعدی به این فکر نکند که اگر 100 بار رکورد سینما را بشکند باز کسی هست که وضعیت سینما را بغرنج اعلام کند.
ارسال به دوستان
رئیس انجمن سینمای لبنان خواستار نمایش فیلمهای ایرانی در آن کشور شد
از سینمای ایران تا سینمای لبنان
رئیس انجمن سینمای لبنان با قدردانی از برپایی جشنواره فیلم کوثر که به موضوع زنان میپردازد، خواستار نمایش فیلمهای سینمایی ایران در لبنان شد. دکتر «صبحی سیفالدین» کارگردان سینما و رئیس انجمن هنرمندان سینما در لبنان، از برپایی جشنواره جهانی فیلم کوثر در ایران که به مسائل زنان در سینما میپردازد، تقدیر کرد و گفت: امروز به خاطر این ابتکار زیبا مفتخرم و از صمیم قلب به شما تبریک میگویم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد نمایش مستمر فیلمهای سینمایی ایران در سینماهای لبنان باشیم. دکتر سیفالدین که ساخت 18 فیلم سینمایی کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود دارد با اشاره به نقش زنان در سینمای لبنان گفت: شاید من تنها کارگردانی در لبنان باشم که به نقش زنان در سینمای لبنان پرداختم؛ نخستین فیلمی که سال 1974 کارگردانی کردم درباره مبارزه با عثمانی بود و استعمار فرانسه و اشاره به جانفشانی زنان و مردانی که در کنار هم اسلحه به دست گرفتند تا سرزمینشان را از دست استعمارگران آزاد کنند.
وی با تاکید بر برخی مسائل و چالشهای پیش روی سینمای زنان گفت: میخواهم با صداقت یک نکته مهم را بگویم: متأسفانه ما اطلاعات زیادی درباره سینمای ایران نداریم و تصور میکنم اکنون زمینههای زیادی برای همکاری گسترده درباره تولید مشترک و اکران فیلمهای سینمای ایران در لبنان وجود دارد و امیدوارم برگزاری جشنواره فیلم کوثر، فرصت مغتنمی برای شروع این همکاری باشد.
وی با تشکر و قدردانی از جشنواره جهانی فیلم کوثر برای برگزاری این رویداد سینمایی ویژه بانوان گفت: امروز به خاطر این اقدام زیبا مفتخرم. پرداختن و توجه به نقش زنان آن هم زنان مسلمان در سینما مهم است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، چرا که نقش واقعی زن را میتوان در فیلمهایی که زن را نه به عنوان ابزار و کالا بلکه به عنوان یک مادر، همسر، یک فعال و مصلح اجتماعی و یک فرد تاثیرگذار در جامعه تصویر میکنند، مشاهده کرد. از همین رو از نقش زنان در سینما حمایت میکنم و از صمیم قلب به شما بابت برگزاری این رویداد هنری مهم تبریک میگویم و در کنار شما هستم.
پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کوثر، از سوی «بنیاد آیههای ایثار و تلاش» با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری، سازمان امور سینمایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تیر سال جاری با دبیری ناصر باکیده در تهران برگزار میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|