|
سکه ۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
دیروز در بازار سکه و طلا قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.
ارسال به دوستان
اخبار
وزیر راه و شهرسازی خبر داد
سامانه خرید بلیت گروهی پروازهای اربعین راهاندازی شد
وزیر راه و شهرسازی از راهاندازی سامانه خرید بلیت گروهی پروازهای اربعین حسینی در سال جاری خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار فروش بلیت نظارت دارد.
مهرداد بذرپاش افزود: با توجه به آمار، پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته رشد داشته و چند پرواز نیز در قالب پروازهای فوقالعاده به تعداد پروازها اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه نرخ بلیت پروازهای اربعین مصوب شده و ایرلاینها و آژانسها بدون مجوز سازمان هواپیمایی امکان فروش بلیت ندارند، گفت: سازمان هواپیمایی و تعزیرات بر بازار فروش بلیت نظارت کامل دارند و با سوداگران برخورد جدی میکنند.
وی با اشاره به اینکه بلیتهای هواپیما به صورت تدریجی فروخته میشود، اضافه کرد: سامانه خرید بلیت کاروانی و هیاتی در سازمان هواپیمایی راهاندازی شده و متقاضیان امکان خرید بلیت گروهی را از طریق این سامانه خواهند داشت.
***
اعلام بستههای رومینگ همراه اول ویژه اربعین ۱۴۰۳
بستههای رومینگ ویژه اربعین ۱۴۰۳ توسط 2 اپراتور تلفن همراه اعلام شد.
بستههای رومینگ اپراتورهای تلفن همراه ویژه اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد.
بر این اساس از روز سهشنبه ۱۶ مرداد (اول صفر)، تعرفه هر دقیقه مکالمه خروجی ۱۸۰۰۰ تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی ۱۵۰۰۰ تومان، ارسال هر عدد پیامک به شمارههای ایرانی ۳۰۰۰ تومان و هر مگابایت استفاده از اینترنت همراه ۳۰۰ تومان محاسبه میشود که در تمام موارد نسبت به متوسط تعرفه کمپین عرفه تا اربعین با کشور عراق تخفیف داده شده است.
وزارت ارتباطات به تمام مشترکان خود که قصد عزیمت به کشور عراق در بازه زمانی مذکور را دارند، توصیه کرده از بستههای ویژه اربعین که مقرون به صرفهتر از تعرفههای عادی و خرید سیمکارتهای عراقی که به مناسبت این ایام است، استفاده کنند.
در بخش بستههای کمحجم، 4 بسته «۳۰۰ مگابایت اینترنت ۷ روزه»، «یک گیگابایت اینترنت ۷ روزه»، «۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه به همراه ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰ پیامک هدیه» و «۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه به همراه ۴۵ پیامک هدیه» در نظر گرفته شده است.
***
فروش بلیت اربعین در فرودگاه نداریم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر ممنوعیتهای عراق برای حمل دارو از سوی زائران با اشاره به اینکه کسی بدون بلیت به فرودگاههای کشور و فرودگاه نجف مراجعه نکند، عنوان کرد: سیستم فروش بلیت در فرودگاه نداریم و زائران حتماً بلیت را از قبل تهیه کنند.
محمد محمدیبخش در نشست خبری هماهنگی عملیات اربعین با ایرلاینها با بیان اینکه در ایام اربعین در فرودگاه امام(ره) و باقی فرودگاههای کشور شیفت دائمی داریم و قطعا به تخلفات رسیدگی خواهد شد، اظهار کرد: شرکتهای هواپیمایی نیز میتوانند هرگونه تخلف در بلیتهای اربعین را گزارش دهند که قطعاً و بدون تعارف با متخلفان برخورد خواهد شد چون در اینجا بحث مردم است.
وی افزود: سیستم فروش بلیت در فرودگاه نداریم. کسی بدون بلیت به فرودگاههای کشور و فرودگاه نجف مراجعه نکند و زائران حتماً بلیت را از قبل تهیه کنند. ترجیح ایرلاینها این است که زائران بلیت رفت و برگشت را برای سهولت در تردد یکجا خریداری کنند زیرا بلیت یکسره مسافر را دچار مشکل خواهد کرد. مگر اینکه مسافر ترجیح بدهد در مسیر برگشت از ناوگان دیگری استفاده کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه تصریح کرد: مردم زمان سفر را هم مدیریت کنند.
وی همچنین به تأکید کشور عراق برای حمل دارو و مواد ممنوعه اشاره کرد و گفت: امسال عراق درباره مواد ممنوعه، داروهای ممنوعه یا داروهایی که نیاز به نسخه با دز مشخص دارد تأکیدات بسیاری کرده است که باید در این باره اطلاعرسانیهای لازم به زائران انجام شود تا زائران در فرودگاه دچار مشکل نشوند.
وی افزود: از ظرفیت شرکتهای عراقی بدون محدودیت استفاده خواهیم کرد.
***
اخذ مالیات از تسهیلات بانکی تکذیب شد
سخنگوی سازمان مالیاتی اخذ هرگونه مالیات از تسهیلات بانکی یا دیون مالی (قرض گرفتن) افراد را غیرواقعی اعلام کرد و گفت: حرکت نظام مالیاتی کشور در جهت اشراف اطلاعاتی و یکپارچهسازی دادهها، در نهایت به قویتر شدن این نهاد و عدالت مالیاتی منجر خواهد شد.
مهدی موحدی بکنظر، اخذ مالیات از دیون مالی (قرض گرفتن) یا تسهیلات مالی را نادرست دانست و گفت: مطلب فوق توسط یکی از اساتید اقتصاد در همایشی پیرامون مالیات بر عایدی سرمایه عنوان شد، البته رسانه منتشرکننده نیز به صورت کامل این همایش را مورد پوشش قرار نداده و همین امر سبب شکلگیری برخی شبهات درباره اخذ مالیات از قرض گرفتن یا وام شده است.
وی ادامه داد: در واقع مباحث مطرحشده در این همایش حول مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر جمع درآمد بوده که در حال حاضر عملا اجرایی نشده و برنامههایی برای تحقق آن در سالهای آینده در نظر گرفته شده است. موحدی بکنظر، با رد ادعای ضعیف بودن قانون جامع مالیاتی کشور و اصلاحات آن گفت: احتمال وجود اشکال در زمان تصویب هر قانونی وجود دارد اما بحث اصلی این بوده که آیا در جهت اصلاح و رفع آن اقدام خواهد شد؟ سخنگوی سازمان امور مالیاتی در انتها بیان داشت: وجود ضعف در یک قانون، نافی کلیت و رد آن نیست، اگر واجد اشکال باشد، باید بررسی و جهت اصلاح آن باید قوانین کمکی و تکمیلی ارائه شود.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از واکنشهای اقتصادی به حمله احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی
بازارهای جهانی لرزیدند
تورم و بدهی دولتهای غربی به بالاترین سطح خود رسیده، به همین دلیل اقتصادشان با کوچکترین شوک از هم فرومیپاشد
گروه اقتصادی: بازارهای مالی جهان تحت تاثیر فضای حمله قریبالوقوع ایران به اسرائیل و در پی ضعف دادههای اقتصادی کشورهای غربی و ژاپن در سالهای اخیر سقوط کرد به طوری که بازارهای مالی توکیو، لندن، آمریکا و... در یک هفته گذشته روندی نزولی را طی کردند. با توجه به اینکه سقوط بازارهای مالی محدود به کشورهای درگیر تنش سیاسی و نظامی نیست، نشان میدهد دنیا در کنار انتظار یک پاسخ کوبنده از سوی ایران، به سمت رکود میرود؛ در شرایطی که نرخ بیکاری روند خوبی ندارد و شاخص PMI آمریکا باعث نگرانی سرمایهگذاران در سهام و کامودیتیها شده و ریزش معاملات رخ داده است.
شاخص Nikkei ژاپن نیز با کاهش چشمگیر 15 درصدی به پایینترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است. این بزرگترین ضرری بوده که ژاپن از زمان بحران مالی 1980 تجربه کرده است. در پی سقوط کمسابقه شاخص سهام بورس نیکی، دستور توقف معاملات به دلیل این سقوط تاریخی داده شده است.
همچنین بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپن ۱۷ پایه کاهش یافت و به کمترین میزان از آوریل یعنی 0.785 درصد رسید، زیرا بازارها چشمانداز افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ژاپن را مورد بررسی قرار دادند. در واقع گزارشهای ضعیف از بخشهای مولد اقتصادی غرب باعث شده پیشبینی رکود اقتصادی تقویت شود و سرمایهگذاران به اوراق قرضه به عنوان بازاری امن رو آورند.
بزرگترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن (اماسسیآی) نیز 6 درصد کاهش داشته است. بنابراین در کنار سایه جنگ، عواملی مانند گزارش ضعیف اشتغال در آمریکا، افزایش نرخ بهره ژاپن و انصراف فدرال رزرو از ادامه سیاست کاهش نرخ بهره در این وضعیت دخیل هستند.
از آنجا که شاخص دلار آمریکا بیش از 2 درصد کاهش داشته و به ضعیفترین سطح خود از ماه مارس تاکنون رسیده است، بازارهای جهانی کریپتو نیز افت داشته است، تا جایی که طی ۳ روز گذشته افت بازار رمرزارزها نزدیک به 20 درصد بوده است. در حال حاضر قیمت بیتکوین زیر ۵۰ هزار دلار است و این روند نزولی همچنان ادامه دارد. حتی برخی کارشناسان احتمال نزدیک شدن آن به حمایت 35 هزار دلار را دور از دسترس نمیبینند.
در خاورمیانه نیز فارغ از مسائل بنیادی، بورسهای کشورهای منطقه در روندی بشدت منفی قرار گرفتهاند. در واقع نمیتوان شرایط بنیادی بازارها را نادیده گرفت.
* سقوط اقتصادی غرب آغاز شد
ترس معاملهگران و فعالان این بازارها نسبت به آینده روزبهروز بیشتر میشود. روند ریزشی بورسهای جهانی با اتخاذ سیاستهای پولی متفاوت بانک مرکزی ژاپن درباره نرخ بهره شروع شد. در ادامه، سقوط بورس ژاپن با سرایت به بورسهای بزرگ آسیایی، جو را کاملا به هم ریخت و در نهایت، انتشار دادههای اقتصادی آمریکا که ضعیفتر از پیشبینیها بود، بر شدت آن افزود.
ترس از اینکه ایالات متحده ممکن است به سمت رکود پیش رود، سرمایهگذاران را از داراییهای پرخطر فراری داده است. حتی بازارهای طلا نیز با رکود مواجه شدهاند، چرا که پیشبینی میشود صندوقهای مالی بزرگ دنیا وابسته به دولتها به دلیل جلوگیری از سیگنال تورمی، رشد قیمت اونس طلا را سرکوب کنند. از طرف دیگر قیمت انس در یک محدوده مقاومتی قرار دارد. به همین دلیل پیشبینی میشود با همین بهانه قیمت اونس کاهش یابد یا حداقل افزایش نداشته باشد. برخی تحلیلگران معتقدند سقوط بازارهای مالی تحت تاثیر جو اقتصاد جهانی است که دوباره در یک روند نزولی و رکودی قرار گرفته است، چرا که گزارش اقتصادی ایالات متحده نشان داد رشد مشاغل در ماه جولای بیش از حد انتظار کاهش یافته و بیکاری به 4.3 درصد افزایش یافته است. این دادهها به ضعف احتمالی در بازار کار و آسیبپذیری بیشتر صنایع در برابر رکود اشاره دارد.
البته برخی کارشناسان معتقدند ریزش اخیر بورسهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا و ژاپن، همچنان تبعات اتخاذ سیاستهای انبساطی سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲۱ است که عدم توفیق آنها در مهار تورم، رویکرد بانکهای مرکزی را به افزایش نرخ بهره یا توقف کاهش نرخ بهره تغییر داده است.
* ریشه ریزش بورسهای جهانی چیست؟
یکی از دلایل قرمزپوشی کمسابقه بورسهای جهانی مربوط به تبعات سالهای 2020 و 2021 و شیوع کرونا در آن سالهاست. اتخاذ سیاستهای انبساطی در آن سالها در دستور کار بانکهای مرکزی بزرگ و موثر دنیا بود که به دنبال سیاستهای انقباضی، آثار رکودی آن حالا نمایان شده است. به طوری که سهامداران بیش از 50 درصد اوراق قرضهای که در طول 2 سال کرونا (سالهای 2020 و 2021) توسط خزانهداری ژاپن منتشر شد را خریداری کردند. این منجر به تزریق نقدینگی بالایی در اقتصاد ژاپن شد. بر همین اساس پایه پولی در ژاپن بشدت بالا رفت. در چنین شرایطی ژاپن نرخ بهره را مثبت کرد و به 0.25 درصد رساند. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند همچنان ظرفیت افزایش نرخ بهره در اقتصاد ژاپن وجود دارد و ممکن است در آینده این نرخ به سطوح بالای یک درصد هم برسد.
چشمانداز افزایش نرخ بهره در ژاپن باعث شده خیلی از شرکتها و هلدینگهای بزرگ وامهای سنگین دریافت کنند. از این رو سرمایهگذاران در بازار سهام به دلیل نگرانی از افزایش بدهی خود به بانکها، رو به فروش سهام و تسویه وامها آوردهاند.
* انباشت بدهی در آمریکا و ترس از عدم کاهش نرخ بهره
افزایش بیش از انتظار تورم باعث ناامید شدن سهامداران نسبت به عقبنشینی بانک مرکزی آمریکا از ادامه سیاست افزایش نرخ بهره شد. از طرفی ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو این احتمال را بین سرمایهگذاران تقویت کرده که احتمالا روند کنترل تورم با مشکل روبهرو شده است. به همین دلیل در این تاریخ، تمام 3 شاخص اصلی بورس والاستریت شامل نزدک، S&P500 و داوجونز در معاملات اخیر سقوط سنگینی را به ثبت رسانده و بدترین افت خود از ماه جولای سال 2020 در بحبوحه کرونا تاکنون را به ثبت رساندند.
انباشت بدهیها در اقتصاد آمریکا و از طرفی سررسید شدن تاریخ آنها همواره متغیر تعیینکنندهای بوده است. همین موضوع سبب شده کوچکترین توقفی در کاهش نرخ بهره و دست نگه داشتن فد در تنزل آن به سطوح پایینتر، سریعا منجر به واکنش بازارهای مالی به واسطه فشار عرضهها برای نقد کردن و در امان ماندن از افزایش بدهی به بانکها شود.
البته برخی کارشناسان معتقدند شاخصهای بورس آمریکا به دلیل نااطمینانیهای سیاسی و همچنین رویکردهای اقتصادی متفاوت 2 نامزد انتخابات ریاستجمهوری این کشور در این روزها در شرایطی بلاتکلیف قرار دارند که بر تعمیق شرایط رکودی بورس آمریکا افزوده است.
نگرانیها از اینکه ایالاتمتحده ممکن است به سمت رکود پیش برود، منجر به فروش جهانی سهام شد.
اقتصاددانان نگرانند اقتصاد ایالات متحده ممکن است ضعیفتر از آنچه بانکداران مرکزی فدرال رزرو پیشبینی کردهاند باشد و ممکن است فدرال رزرو را مجبور به کاهش شدید هزینههای وام در سپتامبر یا حتی کاهش اضطراری نرخ بهره قبل از آن، به منظور تحریک تقاضا کند.
استیفن براون، اقتصاددان ارشد آمریکای شمالی در Capital Economics گفت: «کاهش شدید در استخدامها در ماه جولای و افزایش شدیدتر نرخ بیکاری، کاهش نرخ بهره در سپتامبر را اجتنابناپذیر میکند و حدس و گمانها را افزایش میدهد که فدرال رزرو ممکن است با کاهش ۵۰ واحدی آغاز کند یا حتی اقدام میاندورهای داشته باشد».
* تورم و نرخ بهره بالا عامل سقوط اقتصادی غرب
گزارشهای اقتصادی آمریکا به نگرانیها افزوده است، زیرا دادههای این هفته یعنی ضعف در بخش تولید ایالات متحده و نتایج ناامیدکننده از شرکتهای فناوی و افت معاملات در والاستریت، نشان میدهد فعالیت تولیدی ایالات متحده به پایینترین سطح 8 ماهه خود کاهش یافته است، همچنین افزایش در تعداد آمریکاییهایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست دادهاند به بالاترین سطح ۱۱ماهه رسیده است.
دادههای نشان داد سفارشهای جدید برای کالاهای ساخت ایالات متحده در ماه ژوئن به میزان 3.3 درصد کاهش یافته است که بر نگرانیها افزود که تقاضای اقتصادی در حال کاهش است. فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخهای بهره ایالات متحده را ثابت نگه داشت اما اشاره کرد کاهش نرخ بهره نزدیک است.
شاخصهای اصلی سهام اروپا نیز به پایینترین سطح خود در بیش از 6 ماه رسید. همچنین نرخ حمل دریایی بالا به دلیل تنش در دریای سرخ و نرخ حمل بالای کالاها باعث شده اقتصادهای تولیدکننده مثل چین در فروش دچار مشکل شوند. همچنین مصرفکننده غربی هم به دلیل تورم و نرخ بهره بالا، مصرف کالای کمتری دارد.
نرخ بهره کارتهای اعتباری در آمریکا به 22.8 درصد رسیده است. رکورد بهره بالای پرداختی توسط مصرفکنندگان، استفاده از کارت اعتباری و مصرف را بهشدت کم کرده است.
ارسال به دوستان
«وطن امروز» گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین و برخورد قاطع وزارت راه با این رویه را بررسی کرد
تعلیق بدون ملاحظه ایرلاینهای گرانفروش
گروه اقتصادی: طی چند روز گذشته با آغاز پیشفروش بلیت پروازهای اربعین در روزهای ابتدایی فروش شاهد عرضه بلیت پروازها توسط برخی شرکتها به قیمتی بالاتر از قیمت مصوب بودیم تا جایی که به عنوان نمونه سایت فلایتودی بلیت پرواز یکطرفه نجف - تهران برای تاریخ ۳ شهریور هواپیمایی زاگرس را با قیمت 7.5 میلیون تومان یعنی 2.5 میلیون تومان گرانتر برای فروش عرضه کرد. سفرمارکت نیز بلیت همین مسیر پروازی را برای تاریخ ذکرشده با قیمت 7.5 میلیون تومان عرضه کرد.
لازم به ذکر است در همان روزهای ابتدایی با این رویه برخورد شد و بررسی روزهای بعد نشان داد سایت رسمی هواپیمایی زاگرس بلیت پرواز مذکور را با قیمت مصوب ۵ میلیون تومان میفروشد.
اکنون گشتهای حضوری و برخط، ۲۴ ساعته برای رصد نرخ بلیت اعلامی از سوی شرکتهای هواپیمایی و سایتها در حال انجام وظیفه هستند و اگر در بازه زمانی ویژه پروازهای اربعین نرخ مصوب رعایت نشود با لغو مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی با گرانفروشان برخورد میکنند.
* ایرلاین گرانفروش تعلیق شد
در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته اعلام کرد: در راستای اعمال اختیارات قانونی مندرج در ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ و نظارت بر فعالیتهای هواپیمایی کشوری به منظور حفظ مصالح عمومی و با استناد به مفاد مصرح در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری، همچنین به دلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آییننامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی و با استناد به ماده ۳۱ آییننامه اخیرالذکر، پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی بامارو سفر از تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ به دلیل عرضه بلیت هواپیما بالاتر از نرخهای تعیینشده در بازه اربعین به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.
* سازمان هواپیمایی با گرانفروشی پروازهای اربعین بهشدت برخورد کند
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره این موضوع در آیین اختتامیه پروازهای حج و آغاز پروازهای اربعین ۱۴۰۳ که به میزبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برگزار شد، اظهار کرد: صنعت هوایی یکی از رکنهای اصلی است که هر بار با نوآوری خلاقانه و رو به جلو سعی میکند کاستیهای کمتری در عملیات مختلف مانند حج، اربعین، سفرهای نوروزی و تابستانی داشته است.
وی افزود: سیاستگذار وظیفه دارد که شاخصهای کلان را نظاره کند و کسی که عهدهدار این کار است باید شاخصهای اساسی صنعت را رصد کند.
بذرپاش افزود: همواره مطرح بود که ما در وزارت راه و شهرسازی با صنایع مختلف مواجه هستیم و این صنایع پیگیریهای مکرر بنده را به یاد خواهند داشت. برای مثال عملیات حج، محقق کردن شاخصهای اساسی در صنعت بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این صنعت یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز توسعه ناوگان بود که مجوزهای لازم به شرکتهای هواپیمایی واگذار شد، گفت: در حکمرانی باید مداخله منطقی وجود داشته باشد تا منجر به توسعه شود.
وی تأکید کرد: در همه تصمیمات ما باید توسعه ناوگان در صدر باشد تا شرکتها بتوانند عملکرد بهتری در واردات ناوگان هوایی نسبت به دولت داشته باشند. ما نمیتوانیم در صنعتی که با ناترازی بالا در عرضه و تقاضای در آن مواجه هستیم اقدام به آزادسازی قیمت بلیت کنیم و این بدترین تجویز ممکن است. وی با اشاره به توسعه خدمات صنعت هوایی گفت: ذینفع اصلی استفادهکننده خدمات هوایی، مردم هستند و ایمنی باید در صدر خدمات پروازی باشد که با توجه به سن ناوگان، تأخیر ناگزیر است اما عملیات حج امسال نشان داد ایمنی پرواز همزمان با کاهش تأخیرها امکانپذیر است.
بذرپاش در ادامه بیان کرد: با وجود همکاری نکردن کشور میزبان و افتادن بار جابهجایی زائران بر دوش یک شرکت (هما)، جای تقدیر و تشکر از این مجموعه دارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأکید رهبری، پیگیریهای شهید رئیسی و معاون اول رئیسجمهور در بحث جابهجایی حجاج گفت: در عملیات حج امسال تلاش کارکنان و دستاندرکاران حوزه هوایی موجب سربلندی صنعت هوایی کشور شد، لذا باید مسیر توسعه خدمات در جهت رضایتمندی مردم را ادامه دهیم و برای مردم ملموس باشد. شاخص میگوید توسعه خدمات اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: در حوزه ایمنی حملونقل هوایی که اصلیترین موضوع این صنعت است نباید با اشتباه یا غفلت دچار تردید شد. در این مدت غیر از چند مورد جزئی شاهد بودیم با ایمنی کامل این عملیات بزرگ انجام شد.
بذرپاش تصریح کرد: با همه شرایط تحریم ۲۹ شرکت در حوزه هوایی با ما همکاری بینالمللی دارند. تابآوری در صنعت هوایی که ۴ قطعنامه را پشت سر گذاشته است و کمترین خدمت را از خارج از کشور دریافت میکنیم، نشاندهنده خودکفایی است اما باید سهم شرکتهای دانشبنیان افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ما عملیات بزرگ اربعین را پیش رو داریم که شرایط متفاوت است، به طوری که سال قبل عملیات اربعین نسبت به ۱۴۰۱ و قبل از آن به خوبی انجام شد. امسال نیز از ۲۶ مبدأ فرودگاهی پروازهای اربعین انجام میشود و باید به ترمینال سلام توجه ویژه داشت.
وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری باید نظارت دقیق داشته باشد و نباید از پروازهای اربعین سوءاستفاده شود و سودجویی در بلیت اتفاق افتد و این سازمان باید بدون ملاحظه برخورد کند.
بذرپاش در پایان گفت: امسال در اربعین ۱۵ درصد رشد پرواز خواهیم داشت و با توجه به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین امسال، وظیفه حملونقل عمومی در تمام شقوق ریلی، هوایی، جادهای و دریایی قابل توجه است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|