|
ارسال به دوستان
نمایشهای میدانی جانی تازه به «نمایش» در روزگار ما دادهاند
مخاطب: مردم
تئاتر مدرن در ایران هیچگاه به معنایی که در مبدا شکلگیریاش تبدیل به جریان سیال هنری شد، نتوانست جایگاهی مردمی پیدا کند و از آغاز تا امروز، همواره به عنوان هنری شناخته شده که طبقه یا قشری که علایق فرهنگی خاصتر و متمرکزتر دارند را به سمت خود جلب کرده است. به گزارش «وطنامروز»، فضایی که تئاتر در ایران طی کرد، بیشتر در بروز و ظهورهایی که عوامل تئاتر در سینما داشتند، شناخته شد. بسیاری از چهرههای شاخص تئاتر که اساتید ستارههای سینما هستند، به اندازه این ستارهها دیده و شناخته نشدند و شاید همین موضوع یکی از دلایل ادعای نخبگانی بودن و خاص بودن مخاطبان تئاتر باشد. در روزگار معاصر و اتفاقا همین ایام نیز بهرغم اینکه فقط در تهران و در شرایط عادی، هر شب بیش از 100 عنوان اجرا روی صحنه میرود اما تئاتر هنوز به عنوان هنری که برای مخاطب عام قابل پذیرش باشد، تعریف نمیشود. سالنهای کوچک، بلیتهای گران و فضای روشنفکری، سرد و خموده عمده نمایشهایی که در کشور روی صحنه میروند، با نتیجهای طبیعی همراه خواهد بود و آن اندکی مخاطب است. مخاطب اندک تئاتر البته به معنای مخالفت عامه مردم با مساله نمایش نیست. گاهی همین گرانی بلیت، گاهی فضای محفلی تئاترها و گاه دلایل دیگری که فراوانند، باعث میشوند، مردم بماهو مردم، ارتباط خوبی با این فضا برقرار نکنند اما نمایش را دوست دارند. تعزیه که نوعا نمایشی ایرانی و برخاسته از فرهنگ ایرانی است، همواره مخاطبان گسترده خود را داشته و دارد. در این میان یک ابداع در ماجرای نمایش در ۲ دهه گذشته موجب شده است، نمایش به امری عامتر تبدیل شود؛ «نمایش میدانی». نمایش میدانی، عنوانی است که به خاطر وسعت صحنه و حجم اجرا، روی این شکل از نمایش گذاشته شد.
«شب آفتابی» سرآمد نمایشهای محیطی در سالهای بعد از انقلاب است؛ نمایشی منحصر به فرد به کارگردانی بهزاد بهزادپور که پیش از خودش نمونه مشابه نداشت، البته بسیاری معتقدند شب آفتابی تکرار نیز نشد. اگر چه نمونههای مشابهی از آن با نامهای دیگر اجرا شد. بعد از «شب آفتابی» البته نمایش میدانی توسعه نیز پیدا کرد؛ هم در شکل اجرا و هم در الگوی روایت. تجهیزات و دستاوردهای هنری جدید نیز به کمک شکلهای جدیدی از اجرا و روایت آمد. در شهرستانها نیز برخی به شیوه خود نمایشهای میدانی را روی صحنه بردند. در مشهد، تبریز و بوشهر این اتفاق افتاد و البته دستیاران و فعالان «شب آفتابی» توانستند هر کدام خودشان به کارگردانی و تهیهکنندگی نمایشهایی که خودشان طراحی کرده بودند، بپردازند. اگر چه «شب آفتابی» کار بشدت پرزحمتی بود که هم از لحاظ فرم و هم از نظر محتوا و ارتباطی که با مخاطب برقرار میکرد، منحصربهفرد مینمود اما همراهی مخاطب موجب میشد انگیزه و علاقه برای اجرای نمونههایی شبیه آن در ایام مختلف سال و در سالهای بعد ادامه پیدا کند. «شب آفتابی» و دیگر نمایشهای مشابه آن بیش از 10 سال پیاپی در حالی به اجرای خود ادامه داد که ابعاد مختلف نمایش هر کدام در طول سالیان توسعههای فنی و فرمی و محتوایی داشتند. گستردگی مساحت و فضای اجرا هر بار بیش از پیش میشد و به همین ترتیب تعداد نیروها نیز افزایش پیدا میکرد. سیر محتوایی نمایش نیز به سمتی میرفت که بتواند مخاطبان عامتری را با خود همراه کند، چنانکه در جهان عرب نیز این اجراها با استقبال مردم همراه شد. یکی از این گونه نمایشها در ایام پیادهروی اربعین، در نجف اشرف روی صحنه میرفت و در هر اجرا بیش از 5000 مخاطب داشت. این اجراها در طول شبانهروز چند بار تکرار میشد و هر بار بر تعداد مخاطبان افزوده میشد. جهات تکنیکی و دخیل کردن نور و صدا و افکتهای مختلف، جلوههای بصری، میدانی و سینمایی- که تنها یک کارکشته تئاتر و سینما میتواند از پس آن برآید- نیز با توسعه تجهیزات شکلهای جدیدتری پیدا میکرد. گاهی موجب آسانتر شدن صحنه و طراحیها میشد و گاه به فراخور یک تکنولوژی جدید لازم است قصه نیز به شکل دیگری روایت شود. یکی از مدیریتهای خارقالعاده در فضای نمایشهای میدانی، مدیریت منابع انسانی است که روزانه صورت میگیرد. استفاده همزمان از چندصد هنرور، فضا را برای مخاطبان حیرتانگیز میکند. این اتفاق در کمتر رویداد هنری قابل اجراست. این نمایشها که زمان اجرای کوتاهترین آنها بیش از ۲ ساعت است، کلاس درس تاریخ دینی و آیینی نیز هستند. در «شب آفتابی» از زاویه نگاه یک شیعه هنرمند، روایتی از آغاز خلقت تا عصر ظهور چنان عامهفهم منتقل میشد که در کمتر اثر نمایشی تاریخی دیده شده بود. این نمایشها معمولا 4 پرده اصلی داشت و احتمالا دارد؛ «قصه انبیا»، «حوادث صدر اسلام»، «تاریخ معاصر» و «ظهور امام زمان(عج)». یکی از مهیجترین بخشهای نمایش «شب آفتابی» و برخی نمایشهایی که با تم «شب آفتابی» اجرا میشوند، واقعه عاشورای حسینی در وسعت میدانی بزرگتر از تکیهها و میادین اجرای تعزیه بود. آشنایی عاطفی، اعتقادی و تاریخی مردم با «عاشورا» همیشه این بخش را به یکی از مهیجترین بخشهای نمایش تبدیل میکند. در همان دورانی که «شب آفتابی» روی صحنه میرفت، رهبر انقلاب در دیداری با تیم سازنده نمایش میدانی «شب آفتابی» از آنها خواستند این کار تکثیر و در سایر شهرستان نیز اجرا شود. نمایشی که به تعبیر رهبری «مثل تئاتر از غرب به ما نرسیده و طراحی بومی و اسلامی دارد».
حالا چند سال است فرم اجرای «شب آفتابی»، البته با تغییراتی که توسط هنرمندان و به شکلی هنرمندانه صورت دادهاند، به موضوعات مختلف و متعددی که برای فضای عمومی قابل درک است، میپردازد. بر این اساس قرار است در تازهترین نمایش میدانی که در تهران اجرا خواهد شد، مساله «غدیر» در محوریت قرار گیرد.
***
بزرگترین نمایش میدانی غدیر در بوستان ولایت اجرا میشود
نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» به تهیهکنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا با موضوع غدیر خم، در بوستان ولایت تهران اجرا خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» به تهیهکنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا، با موضوع غدیر خم و ولایت حضرت علی علیهالسلام از نیمه تیرماه سال جاری در بوستان ولایت تهران اجرا خواهد شد. این نمایش بزرگ میدانی که هر شب میزبان چندین هزار نفر از همشهریان تهرانی خواهد بود، با الهام از روایات و آیات الهی به تبیین فضائل امیرالمومنین علی علیهاسلام در طول تاریخ پیش و پس از اسلام میپردازد که در چندین پرده و به صورت میدانی روایت میشود. این نمایش محصول مؤسسه هنری سیمای ققنوس است که با همت سازمان هنری رسانهای اوج تولید شده است. این مجموعه پیش از این نمایشهای بزرگ میدانی همچون «شب آفتابی»، «فصل شیدایی»، «تنهاتر از مسیح» و «محشر» را اجرا کردهاند. گفتنی است این نمایش برای عموم علاقهمندان به صورت رایگان اجرا خواهد شد.
ارسال به دوستان
در جلسه شورای راهبردی اکران مطرح شد
تأکید بر استقلال شورای صنفی نمایش
رئیس سازمان سینمایی با توصیه به عدالتمحوری به عنوان مبنای فعالیت شورای راهبردی اکران تاکید کرد: شورای صنفی نمایش مستقل عمل میکند. به گزارش «وطنامروز»، محمد خزاعی در جلسه شورای راهبردی اکران با اشاره به وظایف و ماموریتهای شورای راهبردی عنوان کرد: شورای راهبردی نه قصدی برای دخالت در امور شورای صنفی نمایش دارد و نه در تعریف وظایف آن چنین چیزی دیده شده است، بنابراین شورای صنفی باید با قدرت و تدبیر صحیح و حسابشده جهت ایجاد عدالت در امر اکران، جذب حداکثری مخاطب و برنامهریزی جدول زمانبندی نمایش فیلمها و رونق سالنهای سینما اقدام کند و به عنوان یک شورای تخصصی و مشرف بر مساله مهم اکران و مستقل است.
وی ضمن تشکر از همکاری صنوف سینمایی برای تشکیل شورای صنفی نمایش و آرزوی موفقیت برای شورا تصریح کرد: شورای صنفی نمایش مستقل عمل میکند و قطعا، در راستای تقویت و ارتقای چرخه اکران، حمایت سازمان سینمایی را در کنار خود خواهد داشت. در ادامه جلسه شورای راهبردی اکران همایون اسعدیان، دبیر جدید شورای صنفی نمایش نکاتی پیرامون ضرورتهای اکران و لزوم نگاه واقعبینانه به شرایط جامعه و مخاطبان سینما با در نظر داشتن جذب مخاطب بیشتر مطرح کرد. وی با اشاره به ضرورت طراحی شیوههای جدید و خلاقانه اکران در شرایط اجتماعی پساکرونا، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ تا ۱۳۰ فیلم پشت خط اکران هستند.
همه اعضای شورای صنفی معتقدیم که در این وضعیت نمیتوان به شیوههای قدیم و مثلا بر اساس کف فروش، فیلمها را اکران کرد و باید راهکارهای جدید را متناسب با وضعیت بحرانی اکران و سینما در نظر بگیریم، چون به هر حال مردم در شرایط اقتصادی فعلی کمتر به سینما میروند و نیاز به یک عزم و همیاری عمومی است تا مردم دوباره به سمت سینما برگردند. وی ادامه داد: این کار نمیتواند در حد یک شورای صنفی یا چند پخشکننده و تهیهکننده دنبال شود، بلکه به همکاری کلان سازمان سینمایی و نیز دیگر دستگاههای مرتبط نیاز دارد تا از راهحلهایی که ما به آنها فکر کردهایم حمایت کنند. ما در این مسیر به همراهی کامل صداوسیما برای پخش تبلیغات تمام فیلمها نیاز داریم و هر آنچه را در شورا تایید شود، برای عملیاتی شدن و نجات وضعیت فعلی اکران، از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلویزیون، شورای راهبردی اکران و نیز موسسه سینماشهر پیگیری میکنیم تا به این وضعیت بسیار نگرانکننده سینما آرامش دهیم.
دبیر شورای صنفی نمایش در ادامه از ارائه یک بسته پیشنهادی جدید به شورای راهبردی خبر داد که مورد استقبال همه اعضای شورای راهبردی در راستای همافزایی برای رونق و تقویت چرخه اکران و اقتصاد سینما قرار گرفت. بر پایه این گزارش، پیگیری و رایزنی جدی درباره تبلیغات فیلمهای سینمایی بویژه از طریق تلویزیون و پلتفرمها، برپایی جلسات همافزایی و همفکری با مدیران ارشد سازمان آتشنشانی درباره بازرسی از سینماها و ایمنسازی سالنها جهت تصمیمگیری برای مراقبت بیشتر از سالنها و نحوه ایمنسازی حداکثری از جمله مصوبات این دوره جلسه شورای راهبردی اکران بوده است. همچنین در این جلسه مقرر شد طی فراخوان تخصصی بین جامعه سینمایی، طرحهای کلان پیشنهادی برای ایجاد تغییر و تحول در سینما و شرایط و شیوههای اکران دریافت شود تا در کمیته تخصصی این شورا مورد ارزیابی و مطالعه و استفاده قرار گیرد.
ارسال به دوستان
نمایشنامه داوود میرباقری بار دیگر روی صحنه میرود
معرکه در معرکه سیاوش طهمورث
سیاوش طهمورث قصد دارد نمایش تحسینشده «معرکه در معرکه» را ۲ دهه پس از نخستین اجرا، بار دیگر از نیمه دوم مرداد سال جاری روی صحنه ببرد. به گزارش «وطنامروز»، سیاوش طهمورث بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر درباره فعالیت تئاتری خود در سال جاری، به مهر گفت: قصد دارم نمایش «معرکه در معرکه» را که بیش از ۲ دهه از نخستین اجرای آن میگذرد بار دیگر روی صحنه ببرم. وی با اشاره به اینکه سالن اجرای جدید «معرکه در معرکه» به زودی مشخص میشود، درباره زمان مدنظر برای اجرای اثر افزود: قرار است نیمه دوم مرداد نمایش را روی صحنه ببریم. طهمورث درباره تغییرات مدنظر در اجرای جدید «معرکه در معرکه»، یادآور شد: در متن و شیوه اجرای نمایش تغییری ایجاد نشده ولی گروه بازیگران نمایش تغییر کردهاند. البته قرار است همچون گذشته نقش «پهلوان» را خودم ایفا کنم. این هنرمند باسابقه تئاتر در پایان درباره دیگر برنامههای خود برای تولید تئاتر گفت: مدتهاست که روی تئاتری درباره مولانا کار میکنم. قصد دارم بعد از پایان اجرای نمایش «معرکه در معرکه» سراغ تولید و اجرای این اثر بروم که فکر کنم برای سال آینده روی صحنه برود. نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داود میرباقری، با کارگردانی سیاوش طهمورث طی بیش از ۲ دهه گذشته اجراهای متعددی در ایران داشته است. این نمایش علاوه بر ایران، در شهرهای مختلف ایالاتمتحده آمریکا، آلمان و همچنین فستیوال بینالمللی آوینیون فرانسه اجرا شده است. در اجراهای گذشته این اثر نمایشی علاوه بر سیاوش طهمورث، بازیگرانی چون زندهیاد سیروس گرجستانی، رؤیا تیموریان، رضا رویگری و ماهایا پطروسیان حضور داشتند. ارسال به دوستان
کارگردان سالخورده سینما دیگر اشتیاقی به فیلم ساختن ندارد
خداحافظی با وودی آلن
در مصاحبه لایو اینستاگرامی که عصر دیروز آلک بالدوین با وودی آلن انجام داد، کارگردان سالخورده سینما اعلام کرد دیگر اشتیاق چندانی به ساخت فیلم ندارد. به گزارش «وطنامروز»، ورایتی نوشت: وودی آلن در یک مصاحبه زنده و نادر با آلک بالدوین در اینستاگرام شرکت کرد. بالدوین که 2.4 میلیون فالوئر دارد، پیشتر برای وودی آلن در فیلمهای «آلیس» در سال ۱۹۹۰، «تقدیم به رم با عشق» در سال ۲۰۱۲ و «یاسمین آبی» در سال ۲۰۱۳ نقشآفرینی کرده است. در این گفتوگو بالدوین از فیلمهای آلن به عنوان «یک حمام آب گرم که حال وی را خوب میکند» یاد کرد و در مقابل آلن اعلام کرد در نظر دارد پس از فیلم بعدیاش که در پاریس فیلمبرداری میشود به کارگردانی برای همیشه خاتمه دهد.
آلن گفت: احتمالا حداقل یک فیلم دیگر خواهم ساخت. وی افزود بخش مهمی از هیجان سینما از بین رفته و یادآور شد: وقتی یک فیلم میساختم، آن فیلم به سالنهای سینماهای سراسر کشور میرفت. امروز، فیلم میسازی و چند هفتهای فیلم در سینما اکران میشود. شاید ۴ هفته، شاید ۶ هفته و بعد یک راست به سرویسهای استریم یا سرویسهای پولی میرود... این دیگر همان چیز قبلی نیست... برای من لذتی ندارد. این کارگردان یادآور شد: من از ساخت یک فیلم و نمایش آن در سینما دیگر لذتی نمیبرم. احساس خوبی بود که بدانم ۵۰۰ نفر یک بار آن را میبینند. نمیدانم چه احساسی برای ساختن فیلم دارم. میخواهم یکی دیگر بسازم و ببینم چه حسی دارد. این برنامه لایو ۳ بار به دلایل فنی قطع شد.
ارسال به دوستان
وزیر ارشاد: اعضای هیأت نظارت بر نشر نسبت به ارزشهای اسلامی غیرت داشته باشند
تغییر و تحول از ترجمه به تألیف
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آزاداندیشی و اعتقاد به مبانی آزادی قلم را ویژگی اعضای هیات نظارت بر نشر دانست و گفت: این اعضا باید در عین اینکه معتقد به این مبانی هستند، نسبت به ارزشها و هنجارهای انقلاب اسلامی غیرت داشته باشند. به گزارش فارس، محمدمهدی اسماعیلی در نخستین جلسه هیات نظارت بر نشر کتاب در دوره جدید، با تاکید بر اینکه حوزه نشر و کتاب یکی از وجوه اصلی و نشاندهنده تمایلات فرهنگی دولتها محسوب میشود، افزود: دولت انقلابی که برآمده از مردم است و با هدف اصلاح و ارتقای وضعیت اقتصادی و تغییر ریل و تحول در حوزه فرهنگ روی کار آمده، نگاهی ویژه به تحول در حوزه کتاب و نشر دارد. وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ شاهد تغییر ریل، جهتگیری و اتفاقات جدید باشیم، ادامه داد: امیدواریم با حضور اعضای جدید این هیات که همگی از بزرگان و اساتید شناختهشده و باتجربه در حوزههای مدیریتی نشر و فرهنگ هستند، شاهد رفع و کاهش مسائل و مشکلات حوزه فعالیت نویسندگان و ناشران باشیم. اسماعیلی به کارکردهای هیات نظارت بر ضوابط نشر کتاب اشاره کرد و افزود: این هیات اتاق فکر و شورای راهبردی برای حوزه نشر کتاب محسوب میشود تا جهتدهیهای معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و حوزه نشر کتاب را روشن کند؛ بنابراین نقش تقلیلیافته نظارتی و نمادین ندارد. وی بر سیاست وزارت فرهنگ برای تغییر وضعیت موجود در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و اظهار داشت: باید سیاست منجر به تغییر وضعیت موجود، تغییر حالت ترجمه به تالیف باشد؛ یعنی از وضعیت فعلی ترجمهای به سمت تالیف مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی حرکت کنیم و چنین ظرفیتی وجود دارد، چرا که یکی از افتخارات ما همواره ظرفیتهای فکری و فرهنگی جامعه بوده است. اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه این هیات نظارت کلی بر حوزه نشر را در دستور کار قرار دهد، گفت: توقع داریم در هیات نظارت بر ضوابط نشر کتاب، نظارت کلی بر وضعیت نشر و تغییر جهتگیریها مورد بررسی قرار گیرد، بنابراین نباید امور را تزئینی و نمایشی انجام داد؛ چرا که مسائل حوزه فرهنگ به قدری پیچیده و در عین حال مهم است که نیازمند بیشترین دقتنظر است. ارسال به دوستان
اخبار
درگذشت بازیگر تونسی سلمان فارسی
هشام رستم، بازیگر سرشناس تونسی که در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی سیدداوود میرباقری نیز نقشآفرینی کرده بود، دیروز درگذشت. به گزارش الاهرام، وزارت فرهنگ تونس اعلام کرد هشام رستم، بازیگر تونسی که در فیلمهای بینالمللی چون «بیمار انگلیسی» و سریال «سلمان فارسی» بازی کرده بود، روز سهشنبه در ۷۵ سالگی درگذشت. علت درگذشت وی طبیعی اعلام شده است. رستم که به عنوان تاثیرگذارترین بازیگر تونسی نسل خود شناخته میشود، از وقتی در فرانسه تحصیل میکرد شروع به بازیگری کرد و به عنوان مجری در تئاتر ملی مردم کار کرد. او اواسط دهه ۱۹۷۰ وارد سینما شد و در دهها فیلم تونسی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی جلوی دوربین رفت. فیلم کمدی «پاپاراتزی» در سال ۱۹۹۸ ساخته الن بربریان و درام «طلای سیاه» ژان ژاک آنو در سال ۲۰۱۱ که در تونس فیلمبرداری شدند از جمله این فیلمها هستند. او نخستین بار در جشنواره فیلم کن ۱۹۸۹ در بخش نوعی نگاه با فیلم «نعل اسبهای طلایی» دیده شد.
***
جایزه «مریم کاظمزاده» ویژه روزنامهنگار برتر زن
آیین یادبود نخستین بانوی عکاس و خبرنگار دفاعمقدس همراه با اعلام جزئیات جایزه «مریم کاظمزاده» ویژه روزنامهنگار برتر زن شنبه یازدهم تیرماه در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، به مناسبت چهلمین روز درگذشت «مریم کاظمزاده»، آیین یادبود نخستین بانوی عکاس و خبرنگار دفاعمقدس، با عنوان «به روایت مریم» برگزار میشود. در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و خانواده مرحوم کاظمزاده برگزار خواهد شد، زندگی حرفهای کاظمزاده همراه با اکران ۲ مستند کوتاه به روایت تصویر درمیآید و جزئیات جایزه «مریم کاظمزاده» ویژه روزنامهنگار برتر زن انقلاب اسلامی اعلام میشود. همچنین انجمن عکاسان انقلاب و دفاعمقدس، نمایشگاه عکسهای مریم کاظمزاده را در حاشیه این مراسم برپا میکند. این برنامه شنبه یازدهم تیر از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
***
امیر جدیدی عضو آکادمی اسکار شد
بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در شاخه بازیگری انتخاب شد. به گزارش ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۳۹۷ هنرمند و فعال عرصه سینما را به عنوان اعضای جدید این نهاد سینمایی معرفی کرد و امیر جدیدی، بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید در شاخه بازیگری آکادمی انتخاب شد. نام فیروزه خسروانی، مستندساز ایرانی فیلم «رادیوگرافی یک خانواده» هم در میان اعضای جدید آکادمی اسکار در شاخه مستند دیده میشود. در فهرست جدید اعضای آکادمی اسکار، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۵ برنده این جایزه سینمایی حضور دارند.
***
گروه موسیقی جامی در تالار وحدت
گروه موسیقی «جامی» به سرپرستی رضا علیآبادی در روزهای ۲۵ تیر و اول مرداد روی صحنه میرود. به گزارش «وطنامروز»، کنسرت «سکوتم را تماشا کن» گروه تنبورنوازان جامی که ابتدا قرار بود فقط ۲۵ تیر برگزار شود، به دلیل استقبال مخاطبان یک روز دیگر تمدید شد و این گروه در روز اول مرداد نیز برای مخاطبان برنامه اجرا خواهد کرد. علیآبادی در این کنسرت با همراهی ۶۰ نوازنده تنبور از شاگردان خود روی صحنه خواهد رفت و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه 3 قطعه جدید اجرا میکند. در این برنامه که در تالار وحدت اجرا میشود، میلاد عباسی، نوازنده سازهای کوبهای نیز علیآبادی و گروه تنبورنوازان «جامی» را همراهی میکند.
***
نگهبان سرو به بازار نشر آمد
کتاب «نگهبان سرو» نوشته فاطمه نفری، برای گروه سنی نوجوان بزودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر میشود. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «نگهبان سرو» نوشته فاطمه نفری، داستانی نمادین و حماسی و برگرفته از الگوهای کهن و معاصر قهرمان و نمادهایی حماسی و مقاومتی به طرح موضوعی در حوزه حفاظت از محیطزیست پرداخته است که توسط انتشارات کتاب جمکران بهزودی منتشر میشود. «فاطمه نفری» نویسنده، منتقد ادبی و مدرس داستاننویسی است که آثار متعددی را برای نوجوانان نگاشته و نویسنده برگزیده جشنواره انقلاب است که این بار برای انتشارات کتاب جمکران اثری را به رشته تحریر درآورده است. طرح جلد این کتاب نیز اثر «هادی اسدی» تصویرگر و کاریکاتوریست و برگزیده جشنوارههای بینالمللی هنرهای تجسمی است. این کتاب برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است و بهزودی در اختیار مخاطبان قرار میگیرد.
***
مهدی عرفاتی سرپرست ایسنا شد
رئیس جهاد دانشگاهی، مهدی عرفاتی را به عنوان سرپرست و عضو هیاتمدیره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز»، دکتر روحالله دهقانیفیروزآبادی، رئیس جهاد دانشگاهی با صدور حکمی «مهدی عرفاتی» را به عنوان سرپرست خبرگزاری ایسنا و عضو هیأتمدیره این خبرگزاری منصوب کرد. دهقانیفیروزآبادی در نامهای از تلاشهای علی متقیان، مدیرعامل سابق این خبرگزاری قدردانی کرد. همچنین با حکم رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده (معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی) و دکتر محمدرضا دهقانی (معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی یزد) برای ۲ سال به عضویت هیأتمدیره ایسنا درآمدند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|