|
ارسال به دوستان
اخبار
«احمدرضا بوفون» در فینال جشنواره فیلم فرانسوی
فیلم کوتاه «احمدرضا بوفون» به کارگردانی مرتضی شهبازی و تهیهکنندگی انجمن سینمای جوانان چهارمحالوبختیاری در مرحله نهایی هشتمین جشنواره فیلمهای ورزشی ریویرای فرانسه رقابت میکند.
این رویداد با مشارکت «فدراسیون بینالمللی سینما و تلویزیون ورزشی» (FCITS) در شهر نیس واقع در جنوب شرقی فرانسه برگزار میشود.
فیلم روایت نوجوانان یک روستاست که در حال آماده شدن برای انجام مسابقه فوتبال هستند؛ آنها به اجبار، احمدرضا نوجوان معلول غریبهای را که علاقه زیادی به دروازهبانی و جیان لوئیجی بوفون، دروازهبان ایتالیایی جهان فوتبال دارد به جای یار نیامده به بازی میگیرند.
***
کتاب «پانزده سال دارم ...» به چاپ دوم رسید
کتاب «پانزده سال دارم و نمیخواهم بمیرم...؛ زندگی آنقدرها هم آسان نیست» نوشته کریستین آرنوتی با ترجمه قاسم صنعوی بهتازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است. کریستین آرنوتی از 15 سالگی خود، در سال ۱۹۴۵، داستانی تکاندهنده از وحشت، مرگ، گرسنگی، تشنگی و تجاوز میگوید؛ از روزهایی که او و خانوادهاش از ترس رژه نظامی ارتش آلمان و روس در دوران محاصره بوداپست در زیرزمین خانه خود پنهان شده بودند. چاپ دوم «پانزده سال دارم و نمیخواهم بمیرم...؛ زندگی آنقدرها هم آسان نیست» با ۳۲۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۱۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
سریال «بدل» بعد از محرم و صفر پخش میشود
تهیهکننده مجموعه طنز تلویزیونی «بدل» ضمن تایید خبر توقف پخش تلویزیونی آن، از روی آنتن رفتن این سریال بعد از محرم و صفر خبر داد و گفت: ما نمیخواهیم بین زمان پخش سریال وقفه بیفتد، چون پخش نامنظم و تکهتکه به سریال آسیب میزند.
رضا نصیری در گفتوگویی توضیح داد: پخش سریال «بدل» از بیستوهفتم اردیبهشتماه از شبکه ۳ آغاز شد. قسمت سوم پس از پایان ۵ روز عزای عمومی پخش شد. با توجه به فضای طنز و موسیقی که این سریال داشت، قرار شد یک هفته دیگر هم پخش نشود. بعد از این یک هفته وقفه به تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد میخوردیم. پس از آن هم مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا شروع میشود و از آنجایی که استقبال مخاطبان از این ۳ قسمت خوب بود و در فضای مجازی هم آمار قابل قبولی به دست آورد، تصمیم گرفتیم این سریال ۲۶ قسمتی را متوقف و پس از ایام محرم و صفر از ابتدا آن را پخش کنیم.
***
«به عبارتی» با موضوع خرید سربازی اکران میشود
اکران فیلم سینمایی «به عبارتی» به کارگردانی محمدمهدی کتیراچی و تهیهکنندگی امیر فکری در سینماهای منتخب هنر و تجربه از امروز چهارشنبه ۹ خرداد آغاز میشود. «به عبارتی» در ژانر کمدی قصه پسر کردی را روایت میکند که برای تامین هزینه خرید خدمت سربازی خود به تهران میآید؛ کاوه جوان عاشقی است که هر قدمش به عبارتی یک چالش جدید برای او به همراه دارد. طاها محمدی، عاطفه اکبری، مهری آلآقا، فوژان قبادیان، مرتضی خالقی، علیاصغر نوعی و... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداختهاند.
نویسندگی این فیلم بلند را طاها محمدی و بازنویسی فیلمنامه آن را محمدمهدی کتیراچی برعهده داشتهاند.
***
روزهای تعطیل اجرای نمایشها در خردادماه اعلام شد
مطابق اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، اجرای نمایش در همه سالنها از اذان مغرب روز یکشنبه ۱۳ خرداد تا پایان روز سهشنبه ۱۵ به دلیل همزمانی با ۲ واقعه رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد لغو خواهد شد.
همچنین به دلیل حرمت شهادت امام محمدتقی علیهالسلام، نمایشها از غروب روز پنجشنبه ۱۷ خرداد تا روز جمعه (قبل از اذان مغرب) ۱۸ خردادماه به صحنه نخواهند رفت. مطابق این گزارش، اجرای نمایشها، بعد از اذان مغرب و عشای روز جمعه ۱۸ خردادماه بلامانع است.
***
فرصتی برای تماشای آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی
«عشاق بیزمان، افقهای بیکران» عنوان نمایشگاهی از نقاشیهای صادق تبریزی است که جمعه ۱۱ خرداد در گالری سهراب گشایش مییابد. در این رویداد آثاری از ۴ دوره هنری صادق تبریزی ارائه شده و نکته قابل توجه نمایش آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی از جمله ریتمخطها و نقاشیهای انتزاعی این هنرمند است که میتوانند برای مخاطبان عام، علاقهمندان به هنر، مجموعهداران و منتقدان جذابیت داشته باشند.
آثار ۴ دوره کاری صادق تبریزی از جمله فیگور خطها و ریتمخطها، آبستره، اکسپرسیونیسم آبستره و مینیاتور مدرن در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد. صادق تبریزی از پیشگامان سبک نقاشیخط و مکتب سقاخانه، متولد ۱۳۱۷ در تهران بود که سال ۱۳۹۶ بدرود حیات گفت. تبریزی سال ۱۳۳۶ اثری را روی یک پانل سرامیکی اجرا کرد که برخی معتقدند شروع نقاشیخط از آن اثر بوده است.
ارسال به دوستان
به بهانه آغاز اکران «تگزاس 3» در سینماهای سراسر کشور
زوج تگزاسی سینما
محمد محمدی: اسفند سال1390 در حالی که سالنامه آماری سینمای ایران فیلم «صبح روز هفتم» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی را با 4 هزار مخاطب در رتبه 74 قرار داد، حتی خوشبیناترین مخاطبان سینما نیز هرگز فکرش را نمیکردند در انتهای دهه اطیابی بدل به یکی از پرمخاطبترین کارگردانهای سینمای ایران شود، فیلمسازی که سال 88 با فیلم «خروس جنگی» و سال 90 با «اخلاقتو خوب کن» نشان داد هر قدر در ژانر اجتماعی، سیاسی و درام ناموفق است، در کمدی میتواند به یکی از بیبدیلترین فیلمسازان سینمای ایران تبدیل شود.
«تگزاس 1 و ۲» در مجموع با 4 میلیون مخاطب، «دینامیت» با 3 میلیون، «انفرادی» و «بخارست» در اکران همزمان با مجموع 4 میلیون و قرار گرفتن در رتبههای یک و ۲ سال 1401 و «هتل» با 7 میلیون مخاطب، مسعود اطیابی را به یکی از خاصترین کمدیسازان سینما بدل کردند.
البته در کارنامه کاری اطیابی فیلمهای ضعیفی چون «ماهگرفتگی»، «برج آرام»، «خاک» و «مرجان» نیز وجود دارد ولی تمام این فیلمها به اوایل دهه 90 بازمیگردد و اطیابی از اواسط همین دهه با تغییر در روند فیلمسازیاش، جای پای خود را در حوزه کمدی و جذب مخاطب به قدری سفت کرد که دیگر مخاطبان سینما از او فقط انتظار تولید آثار کمدی دارند؛ فیلمسازی که ثابت شده هر زمان دست به دوربین ببرد، باید نامش را در صدر فهرست سالنامه سینمایی آن سال قرار داد. حال پرسش این است: دلیل این موفقیتها چیست و چرا آثار اخیر این فیلمساز همواره با استقبال باورنکردنی مواجه شده است؟
بدون شک یکی از پارامترهای موفقیت آثار اطیابی فارغ از موارد فنی استفاده از زوج هنری در فیلمهایش است.
مسعود اطیابی از جمله کارگردانهایی است که در ساخت آثار کمدی، به جذابیت زوج کمدی اعتقاد زیادی دارد. در اکثر آثار او بار کمدی روی دوش ۲ یا ۳ شخصیت قرار میگیرد و از ایجاد تعامل میان این بازیگران، موقعیتهای کمدی جالبی خلق میشود. البته این زوجها همیشه هم قدرتمند نیستند و گاهی اوقات حضورشان نه به نفع فیلم است و نه میتواند ضعف فیلمنامه یا ساختار را بپوشاند اما در بعضی آثار اطیابی، زوج کمدی به قدری موفق ظاهر میشوند که حتی ضعف سایر موارد فیلم را هم میپوشانند. «هتل» جدیدترین اثر مسعود اطیابی است و پژمان جمشیدی و محسن کیایی، بار دیگر برای تشکیل یک زوج کمدی در این فیلم کنار هم قرار گرفتهاند.
اما نخستین فیلمی که اطیابی در آن دست به استفاده از یک زوج زد، «خروس جنگی» بود. داستان این فیلم روی محور لجولجبازیهای زن و شوهری به نام مریم و محمود پیش میرفت. محمود مدیر یک رستوران بود و به خاطر مشغولیتهای زیادش وقتی برای خانواده نمیگذاشت. از طرف دیگر همسرش از این گلایه داشت که کارهای خانه زیاد است و خسته میشود. از آنجا که هیچکدام درکی از شرایط دیگری نداشتند، تصمیم گرفتند در یک دوره کوتاه، جایشان را با هم عوض کنند... «خروس جنگی» سال 1388 اکران شد و با بیش از یک میلیون مخاطب در صدر فهرست سالنامه آماری سینمای ایران به عنوان پرمخاطبترین و پرفروشترین فیلم سال قرار گرفت. علت اصلی موفقیت فیلم در وهله اول به بازی رضا عطاران بازمیگشت و در کنار آن به جذابیت کلکلهای میان مریم و محمود که با بازی عطاران و مریلا زارعی موفق از آب درآمده بود. در کل دعواهای زن و شوهری در فیلمهای کمدی جذاب به نظر میرسد و این کشمکش مداوم خوشایند مخاطبان است. «اخلاقتو خوب کن» دومین فیلم اطیابی در ژانر کمدی بود؛ فیلمی که بر اساس فیلمنامهای از رضا مقصودی ساخته شد و درباره مواجهه یک فرشته مرگ با ۲ جوان بود. عطاران نقش فرشته مرگ را بازی میکرد و همراه سیدحامد کمیلی و سیدجواد رضویان ماجراهای این کمدی را پیش میبردند. بعد از موفقیت «خروس جنگی» انتظار میرفت فیلم بعدی اطیابی هم همانقدر با استقبال مواجه شود اما «اخلاقتو خوب کن» با اینکه از حضور رضا عطاران بهره گرفته بود اما موفقیت چندانی نصیبش نشد و با 477 هزار مخاطب در رتبه 7 جدول قرار گرفت.
فیلم «تگزاس» درباره مهاجرت ۲ دوست به برزیل است. یکی از آنها در برزیل زندگی کرده و آن یکی هم میخواهد مقیم برزیل شود. برای همین تصمیم میگیرند سرپرستی یک کودک برزیلی را قبول کنند اما از یک جایی به بعد ماجرا پیچیده میشود و پای یک گنگستر بزرگ به میان میآید. مهمترین دلیل موفقیت «تگزاس» به بازی زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی بازمیگشت. اطیابی زمانی از آنها دعوت به همکاری کرد که به واسطه بازی در سریال «پژمان» بسیار مورد توجه قرار داشتند و «خوب، بد، جلف» پیمان قاسمخانی هم با بازی آنها اثر قابل توجهی از آب درآمده بود. جذابیت این زوج باعث شد مسعود اطیابی برای فیلم «تگزاس» از این زوج دعوت به همکاری کند. «تگزاس» فیلمنامه قدرتمندی نداشت و بر اساس سلسله اتفاقها و موقعیتهای کمدی پیش میرفت به همین دلیل هم فیلمی نبود که بتواند مورد توجه سختپسندها قرار گیرد. ضمن اینکه بازی این زوج هم تقلیدی از تجربههای پیشین بود. «تگزاس» در اکران دوم سال 97 روی پرده سینماها رفت. فیلم 14 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخت که رقم معقولی بود.
مسعود اطیابی بلافاصله سراغ ساخت قسمت 2 «تگزاس» رفت. «تگزاس» از معدود فیلمهایی است که قسمت دوم آن به مراتب بهتر از قسمت اولش است. اگرچه نمیتوان آن را جزو کمدیهای درخشان سالهای اخیر به حساب آورد اما هم موقعیتهای خندهدار زیادی داشت و هم باورپذیری در این قسمت نسبت به قسمت یک بیشتر بود. جنس بازی پژمان و سام با اینکه شباهتهایی به «تگزاس1» داشت اما با ماجراهای فصل 2 بیشتر جور بود، بویژه اینکه با همراهی ژاله صامتی و زن برزیلی فیلم، موقعیتهای جالبتری هم در فیلم رقم میخورد. این فیلم در تهران و شهرستانها بیش از 25 میلیارد تومان فروخت و با 2 میلیون و 500 هزار مخاطب در جایگاه دوم پرفروشها بعد از فیلم «مطرب» در آن سال قرار گرفت.
اما «دینامیت» را باید نقطه پرواز اطیابی در ژانر کمدی دانست. این فیلم درباره 2 طلبه جوان است که دنبال خانه میگردند و نهایتا در یکی از آپارتمانهای شمال شهر ساکن میشوند. همسایههای آنها دخترهایی هستند که مدام میهمانی میگیرند، همچنین مرد جوانی که در خانه خودش مشروب درست میکند و میفروشد. مواجهه این 2 طلبه با ساکنان این آپارتمان موقعیتهای کمدی فیلم را پیش میبرد. مسعود اطیابی این بار هم از الگوی زوج کمدی استفاده کرد و بخش مهمی از جذابیت فیلمش را روی دوش زوج پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر گذاشت. آنها با گریمهای متفاوت و لحن جدیدی که به عنوان 2 فرد مذهبی برای خودشان ساخته بودند، در موقعیتهایی قرار میگرفتند که پیش از این از آنها ندیده بودیم. «دینامیت» 10 ماه روی پرده بود و توانست با 3 میلیون مخاطب و 58 میلیارد تومان فروش، رکورد فروش در سینمای ایران را بشکند. «دینامیت» در حالی این میزان فروش کرد که مخاطبان مدتها به خاطر شیوع کرونا در قرنطینه بودند و این فیلم بالاخره توانست پای آنها را به سینماها باز کند.
«انفرادی» سومین همکاری رضا عطاران با مسعود اطیابی بعد از «خروس جنگی» و «اخلاقتو خوب کن» بود. بخش مهمی از جذابیت فیلم به حضور عطاران بازمیگشت، البته او در کنار مهرانفر و هاشمی به یک میزان نقش داشت، با این تفاوت که راوی بود و سعی میکرد همه چیز را بامزه روایت کند. انتخاب این 3 بازیگر و قرار دادنشان در کنار هم جزو اقدامهای مهم اطیابی بود. عطاران، هاشمی و مهرانفر هر کدام با توجه به سن و سال و شیوه بازی متفاوت عمل میکردند و قرار گرفتنشان کنار هم و موقعیتهای کمدی متوالی که پشت سر هم ایجاد میکردند جذابیت بیشتری به فیلم داده بود. فیلم درباره 3 نفر از 3 قشر مختلف جامعه است که با اندک سرمایهای که دارند در یک موسسه مالی اعتباری سرمایهگذاری میکنند اما به خاطر کلاهبرداری این موسسه مجبور میشوند جایی برای خواب و غذایی برای خوردن پیدا کنند، برای همین هم تصمیم میگیرند دست به کارهایی بزنند که توسط پلیس دستگیر شوند و دستکم بتوانند 6 ماه راحت در زندان بمانند و هم سرپناه داشته باشند و هم غذا اما هرکاری میکنند پلیس حاضر به دستگیری آنها نمیشود. «انفرادی» با 77 میلیارد تومان رکورد «دینامیت» را زد و تا قبل از اکران «فسیل»، پرفروشترین فیلم سینمای ایران بود.
از میان آثار جدید مسعود اطیابی، «بخارست» آنطور که باید نتوانست در مقام رقابت با سایرین جایگاه ویژهای به دست آورد. داستان درباره 2 برادر به نامهای جلال و جلیل است. جلیل با بازی پژمان جمشیدی بلاگری است که دیگران را در موقعیتهای عجیبی قرار میدهد و از آنها فیلم میگیرد و در صفحه اینستاگرامش منتشر میکند. دوربین مخفی او از فردی در استخر بحرانساز میشود و محور اصلی فیلم را میسازد. پژمان جمشیدی در این فیلم با حسین یاری زوج تشکیل داده بود اما همراهی آن دو با هم اتفاقی را برای فیلم رقم نزد. آنها در این فیلم مکمل قدرتمندی برای هم نبودند و چالش آنها در رفتار و تصمیمهایشان به موقعیتی کمدی و بامزه بدل نمیشد. از آنجا که سوژه و ساختار فیلم هم قابل قبول نبود، ضعف زوج بازیگر به واسطه سایر موارد پوشانده نشد و «بخارست» در سطح ایده باقی ماند. با این حال فیلم «بخارست» در سال 1401 در حالی که اطیابی «انفردی» را در اکران داشت، با یک میلیون و 500 هزار مخاطب و 54 میلیارد تومان فروش فیلم دوم سال لقب گرفت.
پژمان جمشیدی و محسن کیایی نخستینبار سال 1396 در فیلم کمدی «لونه زنبور» زوج تشکیل دادند. بازی این زوج به مهمترین دلیل موفقیت آن فیلم بدل شد. در فیلم «هتل» اما با اینکه بازی پژمان و محسن کنار هم موقعیتهای جذاب فراوانی رقم میزند اما این زوج، دلیل اصلی موفقیت فیلم نیستند. «هتل» علاوه بر داشتن ایده جذاب، ساختار موفق و فیلمنامهای متشکل از روابط علّی و معلولی قابل قبول، به خاطر بازی بازیگرانش بویژه زوج پژمان و محسن به اثری خوشساخت بدل شد. رئیس و مرئوس درست در جایی که نمیتوانند فکرش را بکنند کنار هم قرار میگیرند و هر دو مجبورند برای حفظ آبروی خود، اشتباهات دیگری را گردن بگیرند. آنها مدام در موقعیتهای عجیبی قرار میگیرند و مجبور به ایجاد تغییراتی در حرکاتشان میشوند. هم پژمان و هم محسن در «هتل» متفاوتتر از همیشه ظاهر شدند و بخوبی یکدیگر را تکمیل کردند.
حال با همه این اوصاف، «تگزاس۳» فیلم جدید اطیابی با یک هفته تاخیر از امروز اکران خود را در سینماهای کشور آغاز میکند و با توجه به موج اکران فیلمهای کمدی در 2 سال گذشته، انتظار از سومین قسمت «تگزاس» بسیار بالا خواهد بود. باید منتظر بود و دید آیا امسال نیز در صدر فهرست فیلمهای سال سینما نامی از «تگزاس» دیده خواهد شد یا خیر.
ارسال به دوستان
واکنش هنرمندان داخلی و خارجی به جنایات رژیم صهیونیستی
همه چشمها به رفح است
گروه فرهنگ و هنر: جنایت جدید اسرائیل و تجاوز مرگبار و بمباران چادرهای آوارگان در شمال غرب شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی که بر اثر آن دستکم ۴۵ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر که اکثراً کودکان و زنان بودند مجروح شدند، بهشدت مورد انتقاد قرار گرفته و با واکنشهای شدید در انواع و اقسام در همه سطوح مواجه شده است.
منابع پزشکی روز گذشته اعلام کردند در پی هدف قرار گرفتن چادرهای پناهجویان در اردوگاه آوارگان رفح توسط رژیم صهیونیستی که اخیراً در نزدیکی انبارهای امداد سازمان ملل اتفاق افتاد، دهها شهروند فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. جمعیت هلالاحمر فلسطین نیز تأیید کرد افرادی که در داخل چادرها بودند، عمدتاً کودکان و زنان بودند که زنده در آتش سوختند. این منطقه که مملو از هزاران آواره است، قبلاً توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی به عنوان منطقه امن اعلام شده بود. این قتلعام واکنشهای متعددی را از سوی افراد مشهور از جمله خوانندگان، بازیگران و دیگر شخصیتهای بانفوذ در پی داشت و این افراد از تریبونهای خود برای ابراز خشم و نفرت نسبت به جنایات مداوم اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه، بویژه کشتار رفح استفاده کردند. این قتلعام، واکنشهای متعددی را از سوی افراد مشهور و سرشناس داخلی و خارجی از جمله خوانندگان، بازیگران و دیگر شخصیتهای بانفوذ برانگیخت تا جایی که بیش از 20 میلیون بار عبارت «همه چشمها به رفح است» در فضای مجازی بازنشر شد؛ نشانهای از ابراز خشم و نفرت نسبت به جنایات مداوم اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه، بویژه کشتار آوارگان در رفح. حامد بهداد، امیر آقایی، الناز حبیبی، لیندا کیانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، سینا مهراد، پژمان بازغی، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، سعید روستایی، پیمان معادی، رامبد جوان و شبنم قلیخانی از جمله بازیگران و هنرمندان ایرانی بودند که با به اشتراک گذاشتن عبارت «همه چشمها به رفح است» از جنایت رژیم صهونیستی علام انزجار کردند. از طرفی هنرمندان خارجی نیز در فضای مجازی نسبت به این جنایت واکنش نشان دادند که از آن جمله میتوان به «الیسا» خواننده لبنانی اشاره کرد که به عنوان پرفروشترین هنرمند زن عرب در خاورمیانه شناخته میشود و میلیونها دنبالکننده در صفحات اجتماعی خود دارد. او با انتقاد از حمله اسرائیل به رفح نوشت: «تصاویر و صداهای رفح هرگز از ذهن من خارج نخواهد شد. بشریت دیروز مُرد و از ۷ اکتبر مرده است. خداوندا! دعاهای ما و آنچه میخواهیم کافی نیست. به این مردم و کودکان رحم کن و به فلسطین رحم کن. این چه جرمی است؟ آیا این دموکراسی است که آنها به جهان صادر میکنند؟»
«لی آن» خواننده، ترانهسرا و هنرپیشه بریتانیایی نیز تصویری را در اینستاگرام خود منتشر کرد که روی آن نوشته بود: «همه چشمها به رفح» و در توضیح آن نوشت: آتشبس.
«یسرا» بازیگر مصری در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از همه میخواهم در مبارزه مردم فلسطین برای آزادی و عدالت در کنار آنها بایستند».
«مریم فارس» خواننده لبنانی نیز در پستی از طرفدارانش خواست برای کودکان بیگناه دعا کنند و گفت: «امشب همه دعاهایمان را برای ارواح قربانیان و کودکان بیگناه متحد کنیم».
«مایا دیاب» خواننده و شخصیت تلویزیونی لبنانی، قتلعام رفح را بهشدت محکوم کرد و ضمن محکوم کردن سکوت جهانی درباره این جنایات، نوشت: «واژگان در مقابل آنچه در رفح با سکوت وحشتناک تمام جهان میبینیم ناتوان است».
«کارول سماحه» خواننده و بازیگر لبنانی، با اشاره به صحنههای وحشتناک حادثه رفح گفت: آنچه ما میبینیم صحنههایی در فیلمها نیست، صحنههایی از واقعیت است که حتی ذهن نمیتواند واقعیت آن را درک کند. از این قتلعام، جنایت و نسلکشی تا زمانی که دنیا علیه این جنایتکار اقدام نکند، چه چیزی باقی مانده است؟»
«هیفا وهبی» خواننده و بازیگر لبنانی هم در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به این تجاوز واکنش نشان داد و گفت: «هیچ احساس یا کلمهای نمیتواند آنچه را که اتفاق افتاده توصیف کند. قلب ما به درد آمده است. قلب ما با فلسطین است».
«نجوا کرم» خواننده لبنانی در پستی از قتلعام فلسطینیان رفح ابراز خشم کرد و گفت: «بشریت هرگز چیزی وحشتناکتر از چنین جنایتی ندیده است».
«راغب علامه» خواننده معروف لبنانی در واکنشی خشمگین گفت: «چه زمانی جنایتکاران نازی اسرائیل از خون کودکان و غیرنظامیان بیگناه سیر خواهند شد؟ تا چه زمانی قرار است جامعه بینالملل از لابی صهیونیستی هراس داشته باشد؟»
«نانسی عجرم» خواننده لبنانی در واکنش به این قتلعام گفت: «کاش میتوانستم پیش تو بیدار شوم و صبح بخیر بگویم اما تصاویر اعضای بدن و بمباران افراد بیگناه در اردوگاهها تو را به گریه میاندازد و تنها نشاندهنده شری است که جهان هستی را پر کرده است».
«بلا حدید» مدل فلسطینی- آمریکایی، چندین استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که حمله اسرائیل به رفح را محکوم و با فلسطینیهای غزه ابراز همبستگی کرده است.
«مارسیا کراس» هنرپیشه آمریکایی که به خاطر بازی در سریال تلویزیونی پرطرفدار «کدبانوهای وامانده» شناخته میشود، صفحه اجتماعی خود را به محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه و بازنشر محتواهایی درباره حمایت از فلسطین اختصاص داد.
«سوزان ساراندون» هنرپیشه آمریکایی نیز که همواره در موارد متعددی در حمایت از فلسطینیها صحبت کرده است، از صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس برای انتشار مجدد پستهای زیاد در محکومیت تجاوزات اسرائیل به غزه و ابراز همبستگی با مردم فلسطین استفاده کرد.
«کلانی» خواننده و ترانهسرای آمریکایی که اکتبر ۲۰۲۳ یکی از نخستین و اصلیترین افراد مشهور بینالمللی بود که حمایت و همبستگی کامل با فلسطین در بحبوحه تجاوزات مداوم اسرائیل از خود نشان داد نیز در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی چندین استوری در اینستاگرام منتشر کرد و ضمن ابراز همبستگی با فلسطین، کشتار کودکان فلسطینی در رفح را محکوم کرد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|