23/مهر/1404
|
14:26

وعده چین به شرکت‌های خارجی برای فراهم‌سازی محیط مطلوب تجاری

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین در دیدار با مدیرعامل شرکت اپل تأکید کرد که چین با قاطعیت مسیر گشایش سطح بالای اقتصادی به جهان خارج را ادامه خواهد داد و برای شرکت‌های خارجی محیط تجاری مطلوب‌تر و باثبات‌تری فراهم خواهد کرد.

وعده چین به شرکت‌های خارجی برای فراهم‌سازی محیط مطلوب تجاری

لی لِچِنگ، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، روز چهارشنبه (23 مهر) در پکن با تیم کوک، مدیرعامل شرکت آمریکایی اپل، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره توسعه فعالیت‌های اپل در چین و تقویت همکاری در حوزه صنایع الکترونیک و اطلاعاتی تبادل نظر کردند.

لی لچنگ تأکید کرد: بازار عظیم چین و نظام صنعتی کامل آن ظرفیت سرمایه‌گذاری و مصرف بسیار بزرگی در خود دارد. دولت چین مصمم است سطح گشایش اقتصادی را افزایش دهد، مسیر صنعت هوشمند و هوشمندسازی صنعتی را شتاب بخشیده و شرایط بهتری برای فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی از جمله اپل ایجاد کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت اپل به حضور عمیق‌تر در بازار چین ادامه دهد، به‌طور فعال در روند صنعتی‌سازی نوین چین مشارکت کند و با شرکت‌های زنجیره تأمین بالا و پایین‌دستی در چین نوآوری مشترک و توسعه هم‌افزا را پیش ببرد.

تیم کوک نیز از حمایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نسبت به توسعه اپل در چین قدردانی کرد و گفت که اپل به افزایش سرمایه‌گذاری در چین ادامه خواهد داد، سطح همکاری با شرکای چینی را بیشتر ارتقا خواهد داد و برای تحقق توسعه‌ای مبتنی بر منافع متقابل و برد–برد تلاش خواهد کرد.

این اظهارات درحالیست که به گفته منابع آگاه، شرکت اپل در حال آماده‌سازی برای گسترش فعالیت‌های تولیدی خود در ویتنام است.

این اقدام بخشی از راهبرد جدید اپل برای ورود به بازار محصولات خانه هوشمند و در عین حال، کاهش وابستگی به تولیدات چین است.

منابع مطلع همچنین گفته‌اند که اپل برنامه دارد سال آینده مجموعه‌ای از دستگاه‌های خانه هوشمند جدید را عرضه کند که شامل دوربین‌های امنیتی خانگی و نمایشگر مرکزی برای کنترل لوازم خانگی و ربات رومیزی هوشمندی می‌شود.

همچنین گفته می‌شود ربات رومیزی هوشمندی که به موتور و حسگر مجهز است و می‌تواند به‌طور خودکار حرکت کند، در سال 2027 معرفی خواهد شد.

این  محصولات همگی قرار است در ویتنام تولید شوند؛ اقدامی که نشانه‌ای از تغییر راهبردی مهم در سیاست تولید محصولات جدید اپل است. معمولاً اپل ابتدا محصولات تازه را در چین تولید می‌کرد و سپس خطوط تولید را به کشورهای دیگر گسترش یا منتقل می‌داد.

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظر
تازه ها