|
نگاهی به آخرین ساخته بهروز افخمی
حال وهوایی تازه برای مخاطب
شادی رستمی:«آذر، شهدخت...» جدیدترین اثر «بهروز افخمی» است که موفق شد در جشنواره فیلم فجر عنوان بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را کسب کند. این فیلم در واقع اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته «مرجان شیرمحمدی»، بازیگر و همسر افخمی است که پیش از این «رسول صدرعاملی» در سال 1383 سومین بخش تریلوژی نوجوانانهاش، «دیشب باباتو دیدم آیدا» را براساس داستان کوتاه «بابای نورا» از همین نویسنده ساخته بود. داستانی که شیرمحمدی روایت کرده به گفته خودش داستانی ساده است و به جای ادا و اطوارهای تکنیکی مخاطب را به حال و هوایی تازه میبرد. فیلم با نریشنهای ساده و بیپیرایهای آغاز میشود و بدون پیچیدگی و رودست زدن قصه جالب و درعین حال نخنما شدهای را بهگونهای طنازانه و شنیدنی روایت میکند. شهدخت فیروزکوهی، همسرخانهدار (گوهر خیراندیش) پرویز دیوان بیگی، بازیگر مشهور سینما (مهدی فخیمزاده) درآخرین فیلم او با وی همبازی میشود و آنچنان مورد توجه منتقدان قرارمیگیرد که منجر به حسادت شوهرش میشود. روابط صمیمانه آنها تیره شده، زن قهر میکند و به باغچه خانوادگی آبعلی میرود.تا اینجای فیلم عالی است، فوقالعاده، یک ملودرام ایرانی با رگههایی از طنز ناب، گرچه چنین سوژهای بارها و بارها دستمایه کارگردانان جهان شده و سعی دارد در مرز شوخی و جدی حسادت مردان از موفقیت همسرانشان را آشکار کند. اینکه برای این داستان یک زوج میانسال را در نظر گرفتهاند به خودی خود عیب محسوب نمیشود، اینکه فیلمی که این زوج بازی کردند (در تاریکی) جوایز داخلی و خارجی را درو کند و عکس بازیگرش روی جلد TIME برود هم به کنار، آنچه بزرگترین ضعف اثر است دوپارگی و از دست رفتن کاراکترهای اصلی است. ضرباهنگ تند و ریتم جذاب اثر با ورود آذر (مرجان شیرمحمدی) به هم میریزد و داستان به او تعلق پیدا میکند. با کوچ خانواده به باغچه پدری شهدخت در آبعلی، انگار بحث بازیگری و سینما به یکباره از دست میرود و هسته اصلی فیلمنامه از هم میپاشد. آذر بهرغم عدم ارتباط با ابتدای داستان و نوع رابطه والدینش، نیامده فیلم را مال خود میکند و کل تغییرات از جانب او صورت میپذیرد (بیجهت نیست خانم شیرمحمدی پس از سالها دوری از عالم سینما، خودش این نقش را بر عهده گرفته!). بده بستان آذر با اعضای خانوادهاش بویژه خواهر و برادر باورپذیر از آب درنیامده و نوعی بیاعتنایی و سردی در وجنات او به چشم میخورد که با تعریف دیگران مغایر است. نه ناراحتیاش پذیرفتنی است و نه خوشحالیاش واقعی به نظر میرسد. بازی بشدت تصنعی است و حتی در سکانس شکار روی بازی فخیمزاده و در سکانس کوهنوردی روی بازی رامبد جوان تاثیر منفی گذاشته است. «آذر، شهدخت ... » جز ضعف فیلمنامه، پر از مشکلات نقشآفرینی است، انتخاب بازیگران مکمل بهخوبی صورت نگرفته و داستان بیهدف پیش میرود و هیچ حسی در بیننده ایجاد نمیکند. حتی افشای راز مهم زندگی آذر که نظیر اینگونه مسائل را تاکنون در سینمای ایران نداشتهایم و بازگو کردن علنی انحرافات جنسی یک مرد اروپایی در فیلم سبب حیرت بینندگان شده بود. نقش گریم در این فیلم بسته به درونیات کاراکترها بسیار متفاوت است، «الهام صالحی»، طراح گریم اثر آذر را که دختر زرنگ، جسور، تیرانداز و سوارکار(!) داستان است را بهسادگی آراسته ولی باقی کاراکترها را با آن آرایشها و موهای اغراقشده بشدت ظاهری احمقانه و کودن بخشیده است. موسیقی «آذر، شهدخت...» یکی از نقاط مثبت اثر است بویژه ترانهای که در تیتراژ و میانه فیلم پخش میشود دلنشین و مناسب است. در باب اشکالات بازیگری یکی از نقایص فیلم بازی گرفتن از «امیرعلی دانایی» است که قبلتر به عنوان مدل تبلیغاتی فعالیت میکرده است. نقشآفرینیهای ضعیف و بد او را پیش از این در آثاری چون مجموعه «کلاه پهلوی» و فیلم «اشباح» دیده بودیم. نگارنده نمیداند آنهایی که تا دیروز به «محمدرضا گلزار» و پولسازی او در سینما گلهمند بودند چرا اکنون به حضور این نابازیگران اعتراض نمیکنند. مدلی که به درستی حس گرفتن، دیالوگ گفتن و در یک کلام بازی کردن را نمیداند چرا باید در اثر یک کارگردان نامآشنا نقشآفرینی کند؟ افخمی بهترین نقش فیلم را به همسرش داده که امری است کاملا طبیعی، چنانکه خود مرتبا از زبان کارگردان توی فیلم (مانی حقیقی) میگوید که مگر علیرضا داوودنژاد نیست که همه اعضای خانوادهاش از پسر و برادر و حتی مادربزرگش را بازیگر کرده است؟ او حتی در سبک هم تا حدی به داوودنژاد نزدیک شده و چندین پیکنیک فامیلی در دل طبیعت و روابط خانوادگی ازهمگسسته و عشق یک زوج جوان و دلداده را در کار گنجانده که این خود به نسبت آثار قبلیاش حرکت متفاوتی است. یکی از صحنههای طلایی اثر که گرچه کمکی به پیشبرد داستان نمیکند صحنه زمین خوردن و ریختن شله زرد بر سر و روی پرویز است. هیهات که این کاراکتر عصبی و تندمزاج اما شیرین و دوستداشتنی خیلی زود تبدیل به یک پدر پیر و نیمهدیوانه میشود و کارهای عجیب میکند که سنخیتی با کاراکتر ارائه شده در ابتدای اثر ندارد. مشکل فیلم در همینجاست، رهاشدگی تکتک کاراکترهای اصلی، از دست رفتن ویژگیها و عدم پایبندی کارگردان و نویسنده بدانها همانطور که شهدخت را هم از یک زن مقتدر و بااراده به مادر شکننده و ضعیفی تبدیل میکند به طوری که حتی توان تسلط بر خویشتن را نیز از دست میدهد. با همه این تفاصیل، «آذر، شهدخت...» فیلم بدی نیست، میتوان آن را به نوعی روحیهدهنده دانست، دورهمیهای فامیلی و گپ و گفتهای صمیمانه، نگرانیهای عاطفی و یک خواستگاری هول هولکی و خندهدار که با همه باسمهای بودنش دل را نمیزند. بیننده میتواند با فیلم همذاتپنداری کند و راضی از در سینما بیرون برود. کاری که امروزه بسیاری از کارگردانان صاحبنام ایران از آن عاجزند و به نظر میرسد افخمی هنوز هم رمز کار را بلد است. ارسال به دوستان
باز هم خیالپردازی رسانهای درباره مستند «من روحانی هستم»
گروه فرهنگ و هنر: در روزهای اخیر دوباره اخبار مستند «من روحانی هستم» به حاشیههای خبری سایتهای نزدیک به دولت تبدیل شده است. این سایتها و روزنامهها که در روزهای ابتدای سال جدید با طرح تئوری تخریب دولت توسط جریانهای فرهنگی انقلابی جوان به دنبال هجمه سنگین بر یک مستند تاریخی بودند، اخیرا و پس از نشست سازندگان و ارائه مستندات تاریخی این مستند توسط عوامل سازنده و عدم موفقیت در اثبات ادعای کذب تخریب، به دنبال تغییر جهت حمله خود هستند. گفتنی است در روزهای اخیر یکی از سایتهای نزدیک به دولت، با طرح این ادعا که این مستند در فروشگاه عرضه محصولات سروش توزیع شده است، سعی در القای ارتباط پشت پرده عوامل ساخت و توزیع این مستند با مجموعه صداوسیما داشت. این سناریو اما آنقدر آبکی بود که نگارنده با متوسل شدن به دروغی بزرگ سعی در پیوند عناصر داستان خود داشت. این سایت مدعی شد مستند «مصاف» پس از مستند «من روحانی هستم» اثر جدید سفیرفیلم است که در بخشهایی از این مستند از آرشیو محرمانه صداوسیما استفاده شده است. این سایت با طرح این سوال که دسترسی تولیدکننده به آرشیو محرمانه با چه مجوزی بوده، سعی در زیر سوال بردن مدیران صداوسیما داشته که اخیرا رابطه خوبی در رسانهها با این نهاد ندارند. همه اینها در حالی است که اولا مستند مصاف بهار سال گذشته و مدتها پیش از کلید خوردن ساخت مستندی درباره زندگینامه دکتر روحانی با هدف بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی در دهه 68 تا 78 و زمینه شکلگیری فتنه 18 تیر ساخته شد. همچنین در این مستند بنابر گفته عوامل آن هیچگونه استفادهای از آرشیو محرمانه صداوسیما نشده است. احتمالا روی سخن آنان درباره این فیلم با بخشهایی از سخنرانیهای آقایان هاشمی، جنتی و مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران است که این فیلمها به هیچوجه آرشیو محرمانه محسوب نمیشوند. همچنین جهت تنویر افکار مدیران این سایت باید گفت مستند من روحانی هستم اساسا ساخته موسسه سفیرفیلم نبوده و صرفا توسط این موسسه توزیع شده است. چنانکه در تیتراژ مستند من روحانی هستم اشاره شده، صرفا در بخشهایی از این فیلم از بریدههایی از مستند مصاف به عنوان منبع استفاده شده است؛ از جمله بخشهایی از مصاحبه با آقای ابطحی که در مصاحبه با عوامل مستند مصاف بوده است. لذا این سناریوسازی برای ارتباط میان این دو فیلم از اساس اشتباه است. از طرفی در برخی رسانهها صحبت از استفاده از آرشیو محرمانه در فیلم مستند من روحانی هستم شده است که درباره این فیلم نیز مدعیان، بخشهای مربوط به سخنان البرادعی و سخنان دکتر روحانی در 23 تیرماه 78 را نام بردهاند. لازم به یادآوری است فیلم سخنان ابرادعی از مستند معروف ایران و غرب از شبکه بیبیسی برداشت شده که سالهاست پخش شده است. همچنین بخشهایی از سخنرانی دکتر روحانی در تجمع 23 تیر مربوط به شبکه نسیم است که در عید نوروز برنامهای تحت عنوان فیلمهای آرشیوی کم دیده شده صداوسیما، این بخش از سخنرانی را پخش کرده است. بر همین مبنا و براساس اطلاعات غلط، برخی از نمایندگان مجلس اقدام به موضعگیری درباره دسترسی موسسه سفیرفیلم به آرشیو محرمانه صداوسیما کردهاند. توقع از این نمایندگان آن است که با اطلاع و دقت درباره امور سخن گفته تا دانسته یا نادانسته به حاشیهسازی علیه صداوسیما، دولت و مجموعههای انقلابی جوان نپردازند و سعی در تشویش افکار عمومی نکنند. این نمایندگان همچنین دوباره با استناد به همان سایت، به توزیع و فروش مستند من روحانی هستم در فروشگاه موسسه سروش وابسته به صداوسیما معترض شدهاند که با واکنش مهدی فضائلی، مدیر این موسسه روبهرو شد. فضائلی مدیرعامل سروش، در مصاحبهای با رد ادعای فروش این مستند در فروشگاههای زیرمجموعه این موسسه گفت لوح فشرده «من روحانی هستم» در هیچیک از فروشگاههای اختصاصی سروش توزیع نمیشود. لوح فشرده «من روحانی هستم» صرفنظر از این فضاسازیهای بر علیه آن، مطلب مشکلداری نیست و نشان از سابقه و نگاه انقلابی رئیسجمهورمان و حضور در صحنههای حساس انقلاب دارد. علاوه بر این هیچ مجموعهای تاکنون این لوح را ممنوع اعلام نکرده و شکایتی از آن نشده بنابراین توزیع آن خلاف قانون نیست، منتها ظاهراً برخی رسانهها به دنبال فضاسازی هستند. ارسال به دوستان
ارسطو، نقی و نصیریان در ایرانبرگر
مسعود جعفریجوزانی با ساخت آثاری چون «شیر سنگی» و «جادههای سرد» در زمره فیلمسازان مطرح و موفق سینمای ایران قرار گرفت. او تواناییاش را در سریالسازی با ساخت «در چشم باد» که 3 دهه از تاریخ ایران را به تصویر کشید به نمایش گذاشت. جعفریجوزانی پس از ساخت فیلم سینمایی «بلوغ» در حوزه سینما فعالیتی نداشت و این بار پس از گذشت 15 سال پشت دوربین سینما قرار میگیرد و قرار است بزودی فیلم سینمایی «ایران برگر» را به تهیهکنندگی مرتضی شایسته و فتحالله جعفریجوزانی جلوی دوربین ببرد. پیش از این قرار بود فیلم با نام «چگونه آموختیم پیتزا بخوریم و خوشبخت باشیم» ساخته شود که نام آن به «ایرانبرگر» تغییر یافت. «کورش کبیر» عنوان پروژهای بود که جوزانی قصد ساخت آن را به تهیهکنندگی علی معلم داشت. معلم به همراه مسعود جعفریجوزانی، کارگردان این پروژه نزدیک به 3 هفته است برای چگونگی تامین سرمایه برای ساخت «کورش کبیر» رایزنیهایی را با مشاوران اقتصادی داشتند تا بتوانند فیلم را تولید کنند. 26 اسفندماه 92 بعد از آنکه در دولت قبل اعلام کرده بودند فیلمنامه گم شده است پس از گذشت 2 سال موافقت اصولی برای ساخت این فیلم سینمایی صادر شد. اما هزینه تولید فیلم با توجه به پروداکشن عظیم و گسترده آن نیاز به جذب سرمایه خارجی دارد که معلم تلاش میکند موافقت سرمایهگذاران خارجی را برای تولید فیلم جذب کند و پروژه «کورش کبیر» منتفی نیست. جالب است بدانیم حمیدنژاد نیز قصد ساخت فیلمی با موضوع کورش کبیر را داشت که در نهایت پروژه جوزانی جدیتر بود و برای تولید آن پیگیری بیشتری صورت گرفت. پروانه ساخت «ایرانبرگر» به تهیهکنندگی مرتضی شایسته و فتحالله جعفریجوزانی مدتی است از سوی اداره نظارت و ارزشیابی صادر شده است. دستاندرکاران این فیلم مدتی است پیشتولید کار را آغاز کرده و به تازگی با چند بازیگر برای ایفای نقشهای اصلی قرارداد بستهاند. جوزانی در این فیلم تلاش دارد از بازیگران و چهرههای تلویزیونی که برای مردم جذابند و بازیهایشان در سریالهای تلویزیونی برای بیننده خاطره ساخته، استفاده کند. زوج دوستداشتنی محسن تنابنده و احمد مهرانفر که پیش از این در سهگانه «پایتخت» و «شاهگوش» مورد توجه مخاطبان قرار گرفتهاند، انتخاب جوزانی برای بازی در فیلم هستند. در فیلم جدید جوزانی حمید گودرزی، هادی کاظمی، سحر جعفریجوزانی، محمدرضا هدایتی و شهره لرستانی حضور خواهند داشت. با توجه به فضای کمدی روستایی فیلم به نظر میرسد جوزانی و تیم تهیهکننده، بهترین بازیگران را برای «ایران برگر» انتخاب کرده باشند. بخشهایی از فیلم در لرستان جلوی دوربین میرود و علی نصیریان که پیش از این تجربه همکاری با جوزانی را در فیلم جادههای سرد داشت این بار در یک فیلم طنز جوزانی جلوی دوربین این کارگردان قرار میگیرد. به نظر میرسد جوزانی در این فیلم که فضای کمدی دارد تلاش میکند با انتخاب بازیگران مناسب طنزی جذاب را روانه اکران کند. گروه صحنه و لباس این فیلم این روزها مشغول بازبینی لوکیشن است. قرار است بیشتر صحنههای فیلم در دکورهای ساخته شده در لوکیشنی اطراف تهران فیلمبرداری شود. ارسال به دوستان
دوگانگی وزیر و معاونش بر سر یک فیلم
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم صدور مجوز اکران فیلم سینمایی «آشغالهای دوستداشتنی» خبر داد. این در حالی است که حجتالله ایوبی، معاون سینمایی وی چندی پیش از اکران برخی فیلمهای توقیفی استقبال کرده بود! به گزارش سینماپرس، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت نیروهای مومن و انقلابی و حمایت سازمان سینمایی از برخی افراد خاص گفت: وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به هیچعنوان از فیلمها و کارگردانهایی که در مخالفت با نظام باشند حمایت نمیکنند و حضور معاون سینمایی در برخی کارها نیز به معنای حمایت مالی از آنها نیست بلکه به آثاری که درخواست پروانه ساخت دادند و منافاتی با ارزشهای نظام ندارند صرفاً پروانه ساخت میدهیم. وزیر ارشاد همچنین درباره حمایت از برخی کارگردانها و نظارت بر آثار نمایشی و اینکه آخرینبار چه زمانی به دیدن تئاتر رفته است، گفت: آخرین تئاتری که دیدهام تئاتر «سقراط» بود و قرار است بهزودی نیز به دیدن نمایش سیاوش بروم و در حوزه آثار نمایشی نیز از آثاری حمایت میکنیم که در راستای منافع باشد. وی همچنین درباره بحث تفکیک جنسیتی گفت: مجموعه فرهنگی دولت و دولت به هیچ عنوان با چنین موضوعی موافق نیست و چنین طرحی را اجرا نخواهیم کرد چراکه آن را برخلاف نظام خانواده میدانیم و به تمام زیرمجموعه خود گفتهایم در راستای سیاستهای فرهنگی دولت حرکت کنند. گزارش سینماپرس حاکی است یکی از خبرگزاریهای منتسب به جریان اصلاحطلب طی روزهای اخیر جدول نتایج یک نظرسنجی مربوط به خبرنگاران رسانههای گروهی را بهطور اختصاصی منتشر کرد که مربوط به جلسات نمایش برخی فیلمهای توقیفی و حاشیهدار بود که در آن تعدادی از خبرنگاران خواستار نمایش فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» بودند. این فیلم اگرچه با موضوع اتفاقات انتخابات سال ۸۸ در دوره قبل مجوز ساخت گرفت اما بهواسطه تغییر برخی سکانسها در دولت جدید مفهومی کاملاً تغییریافته از فیلمنامه اول را به مخاطب القا میکند و انتشار این نظرسنجی براساس روابط نزدیک و عمیق آن خبرگزاری با اهداف برخی مدیران و مشاوران سینمایی وزارت ارشاد، اقدامی هماهنگ از سوی سازمان سینمایی و رسانه مزبور تحلیل میشود. سخنان علی جنتی در حالی بیان میشود که ایوبی برای جلب نظر بسیاری از سینماگران مخالف سیاستهای دولتهای قبلی تحت عنوان جریان تندروی سینمای ایران و نیز برخی از سینماگران خارجنشین هر از گاهی مواردی را نیز مطرح میکند که اغلب حاشیهساز بوده و وزیر ارشاد باید نسبت به اصلاح آنها اقدام کند! هرچند که اینگونه اظهارات و رفتارهای متناقض و چندپهلو برای اهالی حقبین سینما از سوی این دسته از مدیران فرهنگی و سینمایی طی مدت گذشته کاملاً عیان شده است، لیکن شایسته است جناب ایوبی به عنوان نماینده حاکمیت در عرصه سینما علاوه بر جذب حداکثری در این حوزه حساس، پیگیری انتظارات و مطالبات نظام جمهوری اسلامی را بیشتر از وضعیت فعلی مدنظر قرار دهد. ارسال به دوستان
گلایه رئیس انجمن سینماداران از قولهای بینتیجه مدیران
رئیس انجمن سینماداران بار دیگر از بینتیجه ماندن درخواستهای مکرر سینماداران برای لغو پرداخت 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 5 درصد عوارض شهرداری و همچنین قولهای بدون نتیجه مدیران و مسؤولان گلایه کرد. محمدقاصد اشرفی در گفتوگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: من در همه مصاحبههایم در 3ـ2 سال اخیر به بحث مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری اشاره کردهام اما تاکنون هیچ نتیجهای حاصل نشده است، جز آنکه سال قبل مالیات بر ارزش افزوده 6 درصد بود و امسال به 8 درصد رسید! وی ادامه داد: این موضوع را بارها و بارها در دولت قبل پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. در اولین جلسهای هم که هیاتمدیره انجمن سینماداران با آقای ایوبی داشت، از ایشان خواستیم اقدام به حذف مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری کنند و حداقل این موضوع را در رأس پیگیریهایشان قرار دهند اما هنوز نتیجه چندانی نگرفتهایم. رئیس انجمن سینماداران همچنین با گلایه از شهرداری در اینزمینه بیان کرد: علاوه بر اینکه تاکنون نامههای متعددی از انجمن سینماداران به وزارت ارشاد و شهرداری تهران ارسال شده است، چندی قبل هیأتمدیره انجمن همراه با آقایان احمدرضا درویش و مهندس مسچی با آقای ابوالحسن مختاباد که مسؤول کمیسیون هنر شورای شهر تهران هستند جلسهای داشت. وی توضیح داد: ما در این جلسه از عوارض شهرداری به عنوان یکی از اولویتهای حل مشکلاتمان سخن گفتیم و ایشان هم قول مساعد دادند که موضوع را در صحن علنی شورای شهر به رأیگیری بگذارند تا این مشکل به طور کلی و برای همیشه از روی دوش سینماها برداشته شود اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است. اشرفی سپس با بیان اینکه مجموع 13 درصد مالیات و عوارض برای دولت و شهرداری رقم زیادی نمیشود، گفت: فروش سینمای ایران در سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان بود که از این رقم یکمیلیارد و 800 میلیون آن بابت مالیات به دولت داده شد و یک و نیم میلیارد آن به شهرداریهای کشور. واقعا فکر میکنم این عدد و رقمها در بودجه دولت یا شهرداریها پول خرد است اما در مقابل میتواند خیلی از مشکلات سینماداران را حل کند تا آنها بتوانند برای مشکلات سالنهایشان فکری بکنند. رئیس انجمن سینماداران در عین حال ضمن تشکر از وزارت ارشاد برای توجه به تجهیز سالنهای سینما به سیستم نمایش دیجیتال، خاطرنشان کرد: اگرچه بار دیگر تأکید میکنم که تاکنون درباره پرداخت عوارض و مالیات اتفاقی نیفتاده است اما باید بگویم دولت جدید اهتمام خوبی برای بهروزرسانی زیرساختهای سینمای ایران داشته و به همین دلیل است که تجهیز سینماها به سیستم نمایش دیجیتال را یکی از اولویتهایشان قرار دادهاند. محمدقاصد اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته یکی از مشکلات بسیار مهم ما این بود که به دلیل هزینه زیاد تهیه کپی 35 میلیمتری از فیلمها، پخشکنندگان ترجیح میدادند فیلمهایشان را به سالنهای کوچک در شهرستانها ندهند یا حداقل این اتفاق پس از چندین ماه میافتاد، اما الان و با توجه به تجهیز سینماها به سیستم نمایش دیجیتال، فیلمها حتی در سالنهای شهرستانهایی که اقتصاد آنها کمی ضعیف است نیز همزمان با تهران نمایش داده میشود که اتفاق مهمی برای تهیهکنندگان و سینماداران است. ارسال به دوستان
اکران فیلم پرحاشیه «مصاحبه» به تعویق افتاد
سونی تصمیم گرفت «مصاحبه» را کمی دیرتر اکران کند. پیش از این خبردار شده بودیم که کرهشمالی به دلیل محتوای این فیلم طی نامهای به سازمان ملل از این نهاد رسمی خواسته بود به آمریکا دستور دهد این فیلم را اکران نکند. حالا سونی تصمیم گرفته «مصاحبه» را در تاریخی که پیش از این برای اکران آن در نظر گرفته بود پخش نکند اما دلیل تصمیم آنها تهدید کرهشمالی نیست. آنها میخواهند فیلمشان را در روز کریسمس اکران کنند تا فروش بیشتری نصیبشان شود. داستان فیلم کمدی «مصاحبه» درباره یک مجری تلویزیونی و تهیهکنندهاش است که برای مصاحبه با رهبر کرهشمالی، کیم جونگ اون پذیرفته شدهاند. حالا سیآیای قصد دارد آنها را به ترور نفر اول کرهشمالی راضی کند. چندی پیش کرهشمالی نامهای رسمی برای سازمان ملل متحد ارسال کرده و در آن ضمن اعتراض به ساخت چنین فیلمی آن را یک اقدام جنگطلبانه از سوی آمریکا دانسته و خواهان آن شده بود این کشور هر چه سریعتر روند تولید «مصاحبه» را متوقف کند. جا سونگ نام، سفیر کرهشمالی در سازمان ملل متحد در این نامه نوشته است: «اجازه ساخت و نمایش به چنین فیلمی که براساس ترور شخص اول یک کشور مستقل است باید حمایت بیپرده از تروریسم و همچنین اقدام به جنگ تلقی شود. مقامات ایالات متحده آمریکا باید سریعا و به طور مناسب تولید و نمایش این فیلم را متوقف کنند. در غیر این صورت آنها کاملا مسؤول تهییج و حمایت از تروریسم هستند».این فیلم پیش از این قرار بود در روز 10 اکتبر سال 2014 اکران شود اما سازندگان آن تصمیم گرفتند تا «مصاحبه» را در روز کریسمس اکران کنند. ارسال به دوستان
تازهها
عدم حضور سازندگان دوملیتی «کلاه قرمزی» در کمپین «پورنگ» ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|