|
سین اول سلام بر مادر
عطیهسادات حجتی از شاعران و عکاسان جوان کشور در ابتکاری جالب اهالی ایرانزمین را به سفره هفتسین فاطمی خود با نام «سین اول سلام بر مادر» دعوت کرده است. او آتلیه شخصی خود را در روزهای منتهی به سال نو که مقارن با ایام سوگواری حضرت زهرا سلامالله علیها شده است، با هفتسین فاطمی پر کرده و تلاش دارد اقشار مختلف جامعه را در قاب هفتسین خود بگنجاند. خانم حجتی گفته است: به مناسبت تقارن نوروز و ایام شهادت حضرت زهرا(س) و در راستای ترویج فرهنگ فاطمی در کنج سفره هفتسین سال نو میخواهم سلام ایرانیان را به مادر خوبیها قاب بگیرم و در فضای شبکههای اجتماعی و رسانهها تلفیق نوروز و فاطمیه را نمایان سازم. عطیهسادات حجتی از همه هنرمندان، بازیگران، شاعران، ورزشکاران و همه علاقهمندان به حضرت فاطمه(س) دعوت کرده است تا با حضور خود این قاب عکس را پر کنند. وی افزود: علاقهمندان میتوانند از طریق اینستاگرام (salambar-madar) شرکتکنندگان در این قاب عکس را دنبال کنند. عکاسیهای عطیهسادات حجتی در قاب «سین اول سلام بر مادر» که تا اواسط ایام نوروز ادامه خواهد داشت بهصورت صلواتی خواهد بود و علاقهمندان برای هماهنگی و حضور برای عکاسی میتوانند با شمارههای 09194363500 و 09125887489 تماس بگیرند. ارسال به دوستان
وعده اتحادیه شیرینیفروشان
قیمت شیرینی شب عید افزایش نمییابد
ارسال به دوستان
ادغام مؤسسه میزان در بانک صادرات
ارسال به دوستان
سلام وطن
ان شاءالله سال آینده شاهد پیروزیهای پیاپی جهان اسلام بر کفر جهانی باشیم. سرباز ولیفقیه و سردار جهان اسلام حاجقاسم عزیز در سالی که گذشت، خیلی عالی بینی مستکبران و اوباش ساخت آنها را به زمین مالید و آنها را بهخوبی بر جایشان نشاند. خدا به ایشان طول عمر عطا فرماید تا شاهد پیروزیهای بزرگتر مسلمین باشیم. ارسال به دوستان
قانونگریزی برخی شرکتهای اتوبوسرانی در تأمین نیاز مسافران نوروزی
بازارسیاه فروش بلیت و خدماتی که ارائه نمیشود
گروه اقتصادی: موضوع نظارت برعملکرد شرکتهای تعاونی اتوبوسرانی برای سفرهای نوروزی امری است که همواره مورد تأکید مسؤولان و انجمنهاست اما در این میان هستند شرکتهایی که در ایام پیک سفر با قانونگریزی به دنبال کسب سود بیشتر و ارائه خدمات کمتر هستند. به گزارش فارس، موضوع ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط متولیان حملونقل همواره خواسته مردم و مورد تأکید مسؤولان و انجمنهای حملونقلی است. در این بین، مدل حملونقل عمومی مسافری جادهای بیشتر مورد توجه است، زیرا در مدت زمان طرح نوروزی، بیشترین تعداد مسافران توسط ناوگان جادهای جابهجا میشود. در بخش حملونقل عمومی جادهای از مدتها پیش از آغاز طرح سفرهای نوروزی، بر موضوع نظارت بر عملکرد ناوگان و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی متولیان حملونقل (که 100 درصد خصوصی است) توسط مسؤولان و انجمنهای حملونقلی تأکید شده است. گزارش میدانی فارس از پایانهمسافربری غرب تهران حاکی از آن است که بیشتر مسافران از خدمات شرکتهای اتوبوسرانی ناراضیاند. یکی از مسافران که ظاهراً بلیت خود را از طریق فروش اینترنتی تهیه کرده است، میگوید: موضوع اینترنتی شدن فروش بلیت اتوبوس نظیر قطار و هواپیما امری قابل توجه و مفید است و من خودم به محض اطلاع از فروش اینترنتی بلیتهای نوروزی اتوبوس، از این امر استقبال کرده و برای خود و خانواده در سفرهای نوروزی امسال از طریق اینترنت بلیت گرفتم. وی افزود: زمان تهیه بلیت از طریق اینترنت، نوع اتوبوس تکصندلی (VIP) معرفی شده بود؛ ما هم با اعتماد به این اطلاعات درج شده در سایت مربوط به نوع اتوبوس، ساعت و زمان، بلیت را برای ساعت 9 امروز خریداری کردیم. این مسافر ادامه میدهد: اکنون که به همراه خانواده وارد پایانه شدهایم با مشکلاتی خاص مواجهیم؛ اول آنکه اتوبوس قید شده، ساعت 9 وارد جایگاه و سکوی سوار شدن، نشد و با وجود اعلام زمان سفر، یک ساعت بعد حدود ساعت 10 وارد جایگاه شد و اعتراضهای ما هم اثری نداشت. وی اضافه کرد: وقتی پس از یک ساعت معطلی سوار اتوبوس شدیم، متوجه بوی بسیار بد گازوئیل در اتوبوس شدیم طوری که امکان ماندن در آن محیط نبود اما وقتی به راننده اعتراض کردیم که به چه دلیل در اتوبوس باید چنین بویی باشد، جوابی قانعکننده از وی نشنیدیم؛ به هر حال دم عید بود و اتوبوس کم، باید به همین قانع میشدیم اما مشکل بعدی نوع صندلیهای اتوبوس بود که تقریباً کهنه و دارای نقص فنی بود. این در حالی است که در سیستم فروش اینترنتی بلیت اتوبوس، نوع اتوبوس VIP تک صندلی معرفی شده بود؛ الان هم با تعدادی از مسافران دیگر از اتوبوس پیاده شدهایم تا نماینده شرکت تعاونی در اینباره توضیح دهد. بنا به این گزارش وقتی مردم در قالب سیستم فروش اینترنتی به اطلاعات درج شده در سیستم اعتماد کرده و بلیت خریداری میکنند، قطعاً این خرید اینترنتی که در کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک، کاهش تولید آلایندههای زیستمحیطی، جلوگیری از حضور بیهوده مسافر در پایانه برای تهیه بلیت، عدم معطلی مسافر در پایانه و از این قبیل موارد تأثیر دارد باید بتواند رضایت مسافر را هم جلب کند اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، موجب بروز بیاعتمادی مسافران به چنین سیستمهای اینترنتی میشود. یکی دیگر از مسافران که انگار منتظر است مشکلاتش را با کسی در میان بگذارد، میگوید: بلیت که گیر نمیآید؛ از صبح تا الان اینجا ایستادم منتظر گرفتن یک بلیت برای شمال. میگویند بعضی شرکتها اتوبوسهایشان را به برخی تورگردانها فروختهاند؛ بویژه در جاهایی که استقبال مردم از سفر در قالب تور زیاد است، اتوبوس کمتر گیر میآید. وی ادامه میدهد: همین الان توانستم یک بلیت تهیه کنم، آن هم با حدود 5/1 برابر قیمت؛ البته متصدی فروش، نرخ روی بلیت را نرخ مصوب درج کرد اما درصدی بیشتر از من گرفت ولی راضیام! این روزها اتوبوس نیست و بالاجبار باید این مشکلات را هم پذیرفت. حال ما به یاد صحبتهای مسؤولان میافتیم که اعلام کرده بودند برای ایام نوروز 3 نوع نظارت شامل «نظارت محسوس نمایندگان سازمان راهداری و حملونقل جادهای در پایانهها»، «نظارت نامحسوس نمایندگان سازمان راهداری» و «نظارت مدیران فنی شرکتها بر عملکرد ناوگان و اتوبوسها» وجود دارد؛ البته دور از انصاف هم هست که بگوییم نظارت وجود ندارد اما به هر حال باید این نظارتها دقیقتر و جامعتر شود تا مسافران در پیک سفر، با چنین مشکلاتی مواجه نباشند. به هر حال مسافران سیستم عمومی جادههای مسافری، اغلب از اقشار متوسط و ضعیف جامعه و قطعاً نیازمند توجه بیشتر هستند. البته در اینباره با مدیرکل حملونقل و پایانههای استان تهران هم صحبت کردیم تا یک طرفه به قاضی نرفته باشیم. حمیدرضا شهرکیثانوی در اینباره میگوید: نظارتها بر سطح خدمات شرکتهای مسافری در ایام نوروز دقیقتر دنبال میشود اما به هر حال نمیتوان مدعی بود که به هیچ عنوان مشکلی نداریم و چنین مشکلاتی رخ نمیدهد. وی با بیان اینکه نظارتها قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر انجام میشود، گفت: نظارتهای قبل از سفر شامل تهیه بلیت، سکوی سوار شدن، محل توقف ناوگان، تعیین زمان فریضه نماز و از این قبیل است. شهرکیثانوی با تأکید بر اینکه در ایام نوروز 100 درصد گشتهای نظارتی فعال شده است، اظهار داشت: این نظارتها شامل نظارت بر عملکرد مدیران فنی، عملکرد امداد خودروها، اعتبار کارت هوشمند راننده، تجهیز ناوگان به تجهیزات ایمنی و از این قبیل است. وی افزود: کمیسیون ماده 11 به بررسی تخلفات رانندگان حملونقل عمومی برون شهری و کمیسیون ماده 12 به بررسی تخلف شرکتهای تعاونی میپردازد. در این کمیسیون نمایندگان پلیس و کانونها و انجمنها نیز شرکت میکنند. مدیرکل حملونقل و پایانههای استان تهران بیان کرد: مسافران مطمئن باشند با تخلفات شرکتها به صورت جدی برخورد خواهد شد. مردم میتوانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره شرکتهای تعاونی و رانندگان اتوبوس، از طریق سامانه پیامکی 3000143، سامانه 141 و شماره تلفن 02188907003 در میان بگذارند و مطمئن باشند رسیدگی میشود. ارسال به دوستان
معاون اتحادیه بارفروشان خبر داد
افزایش 2برابری قیمت پرتقال در میدان میوه و تربار
بازار میوه و تربار در فاصله چند روز مانده تا نوروز 1394 با قیمتهای متفاوت و بعضا نجومی مواجه شده که در این میان پرتقال با بیشترین نوسان، رکورددار قیمتهاست و موز وارداتی هم با کمترین نوسان قیمتی در سال جاری از بسیاری از میوههای ایرانی مورد نیاز شب عید مردم ارزانتر است. در میان میوههای پرتقاضای شب عید، پرتقال گرانترین میوه محسوب میشود، چراکه در حال حاضر این محصول در انواع مختلف به صورت میانگین کیلویی حدود 5000 تومان در میادین عمدهفروشی عرضه میشود و قیمت آن برای مصرفکننده کیلویی 6000 تا بیش از 8000 تومان است. بازار پرتقال در این روزهای پایانی 1393 داغتر هم شده است و قیمت هر کیلوگرم پرتقال درجه یک حدود 6000 تا 7000 تومان است که با این اوصاف مشخص نیست، چه قیمتی در این ایام نزدیک به نوروز در انتظار مصرفکنندگان است. اگرچه هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال که از سوی سازمان تعاون روستایی ذخیرهسازی شده 2900 تومان در بازار عرضه میشود. در حال حاضر قیمت سیب در عمدهفروشی آن کیلویی حدود 2500 تا 3500 تومان است و هر کیلوگرم آن در بازار مصرف حدود 5000 تومان به دست مردم میرسد. البته سیب قرمز و زرد نیز از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی برای شب عید ذخیرهسازی شده و کیلویی حدود 2700 در میادین میوهوتربار فروخته میشود. کیوی هم که امسال با رکوردزنی در تولید مواجه شده و میزان تولید آن به حدود 300 هزار تن رسیده است، در بازار قیمتی مشابه سیب دارد؛ به گونهای که هر کیلوگرم کیوی درجه یک در مراکز خردهفرشی 4500 تا 5000 تومان عرضه میشود. به گزارش ایسنا، در میان این میوههای اصلی و پرتقاضا برای شب عید دیگر انواع میوه و تربار نوسانات مختلفی را تجربه کردهاند؛ به گونهای که هر کیلوگرم سیب قرمز و زرد 5000 تومان و پرتقال بسته به نوع و کیفیت از 2500 تا 8500 تومان، هر کیلوگرم نارنگی 7500، لیموشیرین 8500 است. معاون اتحادیه بارفروشان از افزایش ۲ هزار تومانی قیمت انواع پرتقال در میدان مرکزی میوه و تربار خبر داد و گفت: قیمت این میوه دیروز بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان بود. علی امامی در گفتوگو با مهر، از افزایش ناگهانی قیمت پرتقال در میدان بارفروشان خبر داد و گفت توزیع میوههای تنظیم بازاری آنچنان که باید باشد، نبوده است و در حال حاضر قیمت پرتقال تامسون شمال ۵۵۰۰ تومان، والنسیا ۶۰۰۰ تومان، تامسون جنوب ۵۵۰۰ تومان و رسمی جنوب بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است. ارسال به دوستان
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی:
افتتاح فاز دوازدهم فقط موفقیت دولت یازدهم نیست
نماینده بوشهر با اشاره به افتتاح فاز دوازدهم پارسجنوبی تاکید کرد: پیروزیهای ملی را نباید به حزب و دولت و گروههای شخصی محدود و به نفع خود مصادره کنیم. این موفقیت، موفقیت نظام است، موفقیت ملت ایران است. عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با تسنیم، درباره افتتاح فاز دوازدهم پارسجنوبی و کسب افتخارات ملی در حوزه نفت و گاز بهرغم وجود تحریمهای غیرقانونی و فشارهای بینالمللی گفت: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین فازهای پارسجنوبی یعنی فاز دوازدهم هستیم که با حضور رئیسجمهور کشور افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید. این فاز روزانه 81 میلیون متر گاز شیرین، 120 هزار تن میعانات گازی و حدود 75 تن گوگرد تولید میکند که در نوع خود بیمانند است. وی در ادامه اضافه کرد: افتتاح این فاز نشان داد ایران قادر است در اوج تحریمهای ظالمانه به تمام اهداف مدنظر دست یابد. همگان باید بدانند ما در شرایط ویژهای هستیم شرایطی که استکبار جهانی تحریمهای شدید اقتصادی را علیه ما وضع کرده و اینکه در چنین شرایطی نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شد یکی از بزرگترین پروژههای گازی خودش را در این میزان از وسعت به بهرهبرداری برساند یکی از موفقیتهای بزرگ نظام جمهوریاسلامی ایران و نشاندهنده توان بالای نظام برای عبور از تحریمهاست. نماینده مردم بوشهر در مجلس شورایاسلامی با بیان نقشآفرینی دولتهای گذشته در توسعه و بهرهبرداری پارسجنوبی اظهار داشت: دولتهای مختلف در این پروژه نقشآفرینی کردند تا امروز شاهد برپایی چنین میدان گازی عظیمی باشیم، درصد بسیار بالایی از این پروژه در دولت قبل به اتمام رسید ولی امروز شاهد افتتاح این پروژه در دولت یازدهم هستیم، قطعا باید کسانی که بیشترین نقش را در توسعه و ایجاد چنین پروژهای داشتهاند مورد تقدیر قرار گیرند. به اعتقاد بنده افتتاح فاز دوازدهم یک موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر دولتی که بیشترین نقش را دارد سهم بیشتری از این موفقیت را به خود اختصاص خواهد داد. جمیری در ادامه تصریح کرد: مردم ما نظام را یکپارچه میبینند، دولتها، وزرا و کارگزاران در حد توان و تلاش خودشان قطعا مورد تقدیر مردم قرار میگیرند. مردم به خوبی این معنا را متوجه میشوند که در طرحهای ملی افتخارات آن محدود به یک دولت نیست و باید همه مسؤولان تاثیرگذار در این موفقیت بزرگ، مورد تقدیر قرار بگیرند. پیروزیهای ملی را نباید به حزب و دولت و گروههای شخصی محدود و به نفع خود مصادره کنیم، این موفقیت موفقیت نظام است، موفقیت ملت ایران است. عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره نقش تحریمها در موفقیت پروژههای عمرانی عظیم در کشور اظهار داشت: اگر به تقویم اجرایی این پروژه نگاه کنیم خواهیم دید بخش اعظم این فازهای گازی در دوران تحریم به بهرهبرداری رسیده است، درست زمانی که فشار استکبار جهانی در اوج خود بوده که نشان از همت متخصصان داخلی دارد. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|