|
سرنوشت طرح پشتیبانی از فقرا و ازکارافتادگان در مجلس نهم با ابهام روبهرو است
نیاز 6میلیون نیازمند به قانون حمایت
گروه اجتماعی: طرح حمایت از 6 میلیون نیازمند و ازکارافتاده در خرداد ماه با 280 امضا به هیات رئیسه مجلس ارجاع شد اما تراکم کاری مجالی برای بررسی آن نداد و این روزها که به پایان سال نزدیک میشویم بهارستان با زمانی کوتاه برای بررسی این طرح روبهرو است. ارسال به دوستان
عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد
گلایه از نحوه پیشرفت سند تحول در آموزشوپرورش
گروه اجتماعی: « در حالی وزارت آموزشوپرورش بخش عمدهای از تلاش خود را مصروف گذران کارهای روزمره کرده که سند تحول بنیادین آموزشوپرورش آن طور که مقرر شده بود پیش نرفته است». عباس مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به فارس عنوان کرد: امروز به نظر میرسد سرعت حرکت آموزشوپرورش آن طور که در برنامههای توسعه و اسناد بالادستی پیشبینی شده است، متناسب نیست و باید وزارت آموزش و پرورش در اقدامات خود رسالت پرورش نیروی انسانی را بیش از گذشته و حال مورد توجه قرار دهد. وی یادآور شد: وزارت آموزشوپرورش اهتمام لازم برای تحقق 100 درصدی اهداف مورد نظر را نداشته است؛ این وزارتخانه باید با دوراندیشی نسبت به پیشبینی آینده نیروی انسانی کشور حساسیتهای لازم و اقدام مناسب را داشته باشد. مقتدایی درباره وضعیت امور تربیتی اظهار داشت: متأسفانه هر چه از دوران اول انقلاب دورتر شدیم و سالهای اولیه تأسیس این نهاد را پشت سر گذاشتهایم سرعت رشد در این مجموعه متناسب با شرایط انجام نشد. عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: به نظر میرسد در سالهای گذشته این بخش از آموزشوپرورش آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. ارسال به دوستان
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران انتقاد کرد
بیتوجهی دولت به مدیریت شهری
گروه اجتماعی: رئیس کمیته حملونقل شورای شهر تهران با انتقاد از بیتوجهی دولتها به مدیریت شهری از تشکیل کارگروهی برای دریافت بدهیهای دولت در بخش حملونقل عمومی خبر داد. اسماعیل دوستی، رئیس کمیته حملونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اعتبارات بخش حملونقل از سوی دولتها پرداخت نشده است به فارس اظهار داشت: در این زمینه کارگروهی تشکیل شده و قرار است نحوه پرداخت بدهیهای دولت به شهرداری را مورد بررسی قرار دهد. وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود توجه دولتها به مدیریت شهری شاهد هستیم آنچنان که باید در توسعه حملونقل موفق باشیم نبودهایم و این مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. دوستی با تاکید بر اینکه شورای چهارم به طور جدی درباره بدهی دولت به شهرداری ورود پیدا کرده است، افزود: در چند ماهه گذشته رایزنیهایی با مدیران دولتی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد. رئیس کمیته حملونقل شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به توسعه خطوط مترو در سالهای آینده بیان داشت: طبق برنامه 5 ساله شهرداری موظف است سالانه 30 کیلومتر مترو در شهر احداث کند اما به دلیل کمبود اعتبارات این عدد محقق نمیشود. ارسال به دوستان
اخاذی مهندس قلابی در شبکههای اجتماعی
گروه اجتماعی: اخاذی و تهدید دختران در شبکههای اجتماعی توسط یک مهندس قلابی به همراه سوءاستفاده از عنوان پلیس یگان ویژه در تلگرام از جمله موضوعاتی است که طی روزهای گذشته خبر ساز شد. ارسال به دوستان
جزئیات پرداخت عوارض طرح ترافیک ۹۵
گروه اجتماعی: مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک جزئیات نحوه دریافت عوارض طرح ترافیک سالانه را تشریح کرد.به گزارش «وطن امروز» مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک در این باره عنوان کرد: نرخ تعرفه آرم سالانه در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است. بر این اساس در سال جاری تعرفه پرداخت عوارض سالانه به صورت روزانه تفکیک شده تا موجب کاهش تقاضا برای ورود به محدوده طرح ترافیک باشد. به گفته وی، شهروندان میتوانند با انتخاب روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد دارند اقدام به پرداخت عوارض کنند. بر این اساس نرخ عوارض سالانه درباره تقاضاهای از یک تا 90 روز عبارت است از حاصل ضرب نرخ پایه (حقیقی و حقوقی) در تعداد روزهای درخواستی در ضریب 6/1همچنین برای تقاضاهای از یک تا 190 روز نیز حاصل ضرب تعداد روزهای درخواستی در نرخ پایه و ضریب 8/1 تعیین شده است. قنبرنژاد تصریح کرد: آن گروه از شهروندانی که از یک تا 290 روز کاری را انتخاب میکنند نیز باید حاصل ضرب تعداد روزهای درخواستی در نرخ پایه و ضریب 2 را پرداخت کنند. وی با تاکید بر اینکه به مبالغ فوق 20درصد نیز در راستای توسعه حمل و نقل ریلی افزوده خواهد شد، افزود: در سال جاری تلاش کردیم نرخ پایه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک حقیقی و حقوقی نسبت به سال گذشته تغییر نکند. در عین حال که ضریبی در نظر گرفته شده تا شهروندان براساس میزان ترددشان در محدوده، عوارض پرداخت کنند. مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با بیان اینکه شهروندان میتوانند از طرحهای روزانه و هفتگی هم برای ترددهای اضطراری خود در محدوده استفاده کنند، اظهار داشت: برای طرح روزانه بدون محدودیت زمانی با احتساب 20 درصد توسعه حملونقل ریلی بهای 37هزار و 400 تومان، از ساعت 10 صبح تا 14 بهای 28 هزار تومان و از ساعت 14 تا 18 بهای 18 هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین برای طرح هفتگی نیز نرخ 120 هزار تومان تعیین شده است. ارسال به دوستان
نیمکت
وزیر آموزشوپرورش خبر داد ارسال به دوستان
شناسایی ۵۸ نوع بیماری نادر در کشور
مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران از شناسایی ۵۸ نوع بیماری نادر در کشور خبر داد. به گزارش «وطن امروز» علی داوودیان، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران در آستانه روز جهانی بیماریهای نادر اظهارداشت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ۶ هزار نوع بیماری نادر در دنیا وجود دارد که ۲۰۰ نوع آن از شیوع بالایی برخوردارند. وی با اعلام اینکه ۵۸ نوع بیماری نادر در کشورمان شناسایی شده، افزود: تاکنون برای ۱۰ نوع از این بیماریها انجمن تشکیل دادهایم. داوودیان با اعلام اینکه ۹۰ درصد بیماریهای نادر ریشه ژنتیکی دارد، بیان داشت: ۷۵ تا ۸۰ درصد بیماران نادر را کودکان تشکیل میدهند. مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران یادآور شد: براساس اعلام رئیس سازمان نظام پزشکی، در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار نادر در کشور وجود دارد. وی با اعلام اینکه ۲۰ هزار بیمار نادر از سلامت کارت نادر برخوردارند، تصریح کرد: این افراد برای انجام هزینههای درمانی هیچ پولی پرداخت نمیکنند. داوودیان همچنین از ارائه خدمات درمانی به ۳۰ هزار بیمار خاص در طول سال خبر داد و گفت: این بیماران جزو بیماران نادر نیستند اما از خدمات بنیاد بیماریهای نادر به صورت رایگان استفاده میکنند. داوودیان عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان نیمهتمامی در شهرک غرب برای این منظور انتخاب شده است که 60 درصد مراحل ساخت آن به پایان رسیده است؛ در صورت کمک خیرین این بیمارستان خریداری میشود و تحت مدیریت سازمان حامیان بنیاد بیماریهای نادر و بنیاد بیماریهای نادر مدیریت خواهد شد. ارسال به دوستان
محیط زیست
مدیر طرح مقابله با گردوغبار محیط زیست مطرح کرد ارسال به دوستان
کوتاه و گویا
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|