|
نقدی به فیلم «کانون توجه» (Spotlight) بهترین فیلم اسکار 2016
راز یک رسوایی
سعید قاسمی: فیلم «کانون توجه» ارسال به دوستان
وقتی دستهای تیره سیاست بر پیکر سینما نمایان میشود
جایزه طلایی اسکار در مسیر صهیونیسم!
در حالی بامداد دوشنبه به وقت تهران مراسم اعطای جایزه هشتادوهشتم اسکار برگزار شد که جدا از مساله رسواکننده عدم انتخاب تیرهپوستان در لیست کاندیداها که نگاه نژادپرستانه هالیوودیها را برملا کرد، مسالهای مهمتر در این دوره از برگزاری بهعنوان دلیلی محکم از دستهای پشت پرده صهیونیستها در برپایی اسکار خود را نمایاند و آن در شرایطی ایجاد شد که در سیاستی برنامهریزی شده عنوان شد به همه افراد نامزد در بخشهای مختلف اسکار، بلیت سفری به سرزمینهای اشغالی توسط سیاستمداران دژخیم صهیونیستی اهدا میشود! جایزهای که با صرف بودجهای از سوی صهیونیستها تعیین شد و اینجا بود که دغدغهها و گفتههای بسیاری از اهالی دغدغهمند که سالها عنوان میداشتند جایزه اسکار سرابی برای رفتن به جهان توطئهگرایانه غربیها و نه جایزهای در قبال هنرمندی کاراکترهای سینمایی است، تصدیق شد. جایزهای که نگاه شوم سیاست را بر پیکر سینما نمایان کرد و دریچهای دیگر از دسیسه سیاستمداران را در عالم سینما به نقش درآورد و باز هم بازیگران را بازیچهای در خدمت قدرتطلبان قرار داد. اما آنچه پیداست اثرات چنین انتخابی در آینده نزدیک خواهد بود، چرا که هماکنون موج جدیدی درباره رخدادهای اسکار ایجاد شده است و بسیاری از اهالی سینما را به واکنش درباره سیاستهای اسکارنشینان وادار کرده است. انجام این نوع سیاستگذاری برای رهسپاری کاندیداهای اسکار به کشور غاصب اسرائیل در حالی است که چند مدتی است پس از اعلام کاندیدای اسکار و عدم توجه به رنگینپوستهای صنعت آمریکا، بسیاری از عوامل و دستاندرکاران سینما و افراد مشهور دست به اعتراض نسبت به نحوه برخورد نژادپرستانه غربیها زدند و حتی بسیاری در واکنش به این جریان سیاستورزانه مراسم امسال را تحریم کردند. البته این نوع نگاه نژادپرستانه را میتوان در تاریخ برگزاری مراسم اسکار به دفعات رصد کرد، برای نمونه در سال 1940 هنگامی که هتی مک دانل، بازیگر فیلم مطرح «بر باد رفته» نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود او را به دلیل رنگ پوستش در میزی جدا از بقیه و در انتهای سالن برده بودند! اما نگاه جدید شکل یافته از سوی آکادمی سیاستپیشه صهیونیستی، آب پاکی را بر سر همه دلبرکان این جایزه سفارشی ریخت و در واقع دستهای سیاه و پشت پرده صهیونیستها را به شکلی علنی عیان کرد تا ماهیت حقیقی دغلبازان برگزاری مراسم اسکار برای همگان بویژه منکران سیاسی بودن این جایزه برملا شود. از این رو در مراسم امسال دیگر کیف هدیه 200 هزار دلاری و اتومبیلهای کرایهای آئودی و رنگارنگ، روز جایزه به چشم نخواهد آمد و مهمترین بخش جایزه این روز اهدای سفر 10 روزه به سرزمینهای صهیونیستی است که برای اجرایی کردن آن صاحبان صهیونیستی هالیوود با تخصیص هزینهای به مبلغ 5/1 میلیون دلار این پروژه سیاسی را شکل دادند و دولت خونخوار رژیم صهیونیستی برای سفر هر سینماگر بین 15 تا 18 هزار دلار را تخصیص داده است! در نقطه مقابل چند روزی است که کمپینهای مختلفی در اعتراض به نقشه شوم طراحی شده توسط دولت متجاوز صهیونیستی راهاندازی شده است؛ نقشهای که به ظاهر در جهت ایجاد برند اقتصادی برای محصولات تولیدی صهیونیستها و در جهت جذب گردشگر عنوان شده و در واقع اعلام موجودیت بخشی و ثبت عکسهای یادگاری ستارگان جهان سینما از سرزمینی اشغالی است. از این رو کمپینهای مبارزه با جلادپیشگی اسرائیلیها از هنرمندان کاندیدای اسکار خواستند در دام صهیونیستها نیفتاده و از سفر به سرزمینهای اشغال شده دوری کنند. در این میان 2 کمپ فعال در این باره با عناوین «کمپین آمریکایی برای پایان اشغالگری اسرائیلی» و «گروه صداهای یهودی برای صلح» خطاب به هنرمندان هالیوودی نوشتند: «با رد سفر به اسرائیل نژادپرستی اسرائیلی را تایید نکنید.» البته یکی از سازمانهای مدعی حقوق بشر معروف به « AVAAZ» هم از نامزدهای اسکار خواسته است اگر به اسرائیل سفر میکنند از این رژیم بخواهند امکان دیدار با کودکان فلسطینی اسیر در زندانهای رژیم اشغالگر قدس را فراهم آورند. مجسمههای اسکار به همراه بلیتهای اعزامی به سمت کشوری غاصب به اهالی شناخته شده هالیوود اعطا شد و مسیر جدیدی از پروژههای توطئهگرایانه غربیها در جهت تبلیغاتی صهیونیستی رونمایی شد و اینجاست که نگره شوم و پشت پرده از تولید آثار سینمایی فریبنده غربیها به شکل کارت دعوت به بهشت دروغین ایجاد شده از سوی اشغالگران قدس کلید خورد، هر چند تاریخ نشان داده انتهای نقشههای طراحی شده سردمداران غربی تاریکی است و غبار نشسته بر چهره توطئهپردازان. ارسال به دوستان
نگاهی به مجموعه عکسهای «سربازان ناشناس»
حفرههای به جامانده از جنگافروزی
مجموعه عکسهای «سربازان ناشناس» از دیوید جی، تصویری از فقدان صلح و جنگطلبی آمریکاییها در جهان است. آثاری متفاوت در ژانر جنگی و براساس نگره خاص عکاسی که مولف است و به بازنمایی تاثیر مخرب جنگافروزی نزد جامعه بشری میپردازد. عکسهایی در تجسم دیوید جی که در آنها عریانی چهرهها خبر از نیستی آرزوها در دنیای قدرتطلبانه سیاستمداران میدهد.دیوید جی که بیشتر بهعنوان عکاس مد و زیبایی شناخته میشود، پس از اجرای موفقیت آمیز پروژه عکاسی تحت عنوان «SCAR» در نیویورک به سال 2011 سراغ پروژه مهم دیگری در راستای اثرات و تبعات جنگ رفت و با دستمایه قرار دادن سربازان آمریکایی که تحت امر قدرتطلبان سیاستمدار خود به جنگ در عراق و افغانستان رفته بودند، تصاویری قابل توجه را به بار آورد. «سربازان ناشناس» مجموعهای از عکسهایی با ابعاد بزرگ است همانند «پروژه SCAR» از سربازانی جوان با زخمهای شدید که از جنگ در افغانستان و عراق بازگشتهاند. تصاویر دیوید جی زندگی و داستان این مردان جوان را پس از بازگشتشان به میهن مستند میکند. دیوید جی در سایت این پروژه شرایطی را فراهم کرده است تا سربازان زخمی برای تبدیل شدن به سوژه عکاسانه او داوطلب شوند. عکسهای دیوید جی، تصاویری عریان از زخمهایی است که سرباز متحمل شده است. عموم این تصاویر به نحوی است که سرباز نیمهبرهنه برابر دوربین جی ظاهر شده است. زخمهایی که معمولاً دیده نمیشود در عکس دیده میشود و برهنگی سوژه آن را تشدید و ذهن را کنجکاو میکند. شکل زخمها به غایت مشمئزکننده است و جی از ما میخواهد در این اشمئزاز شریک شویم. درک ما از این وضعیت، کمی از درد سوژه را منتقل میکند. عکاسی جی را باید نمایش فقدان دانست؛ فقدان اعضای قطع شده با میزانسنی که او چیده است. ارسال به دوستان
اخبار
یادی از فرجالله سلحشور در اختتامیه جایزه شهید غنیپور ارسال به دوستان
رویدادها
علیاصغر پورمحمدی، معاون سیما: ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|