|
گفتوگوی «وطنامروز» با مهدی نقویان و محسن یزدی، کارگردان و تهیهکننده مستند «بازی»
بازی، تحریم و چقدر میدانیم؟!
مرتضی اسماعیلدوست: چندی پیش مستند «بازی» با نگاهی واکاوانه به مقوله تحریمها و نیز نقش وقایع سال 88 در تشدید تحریمها مورد رونمایی قرار گرفت. این مستند با محوریت قرار دادن بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 عنوان «بازی» را انتخاب کرده است. بدین جهت گفتوگویی با مهدی نقویان، کارگردان و محسن یزدی، تهیهکننده این اثر انجام شد که در ادامه میآید. ارسال به دوستان
عضو جدید شورای پروانه نمایش:
«وتو» وجود داشته باشد در شورا شرکت نخواهم کرد
عماد افروغ که به عنوان یکی از اعضای جدید شورای پروانه نمایش انتخاب شده است، گفت: اگر قرار باشد جمعی نظری بدهند و به یک توافقی برسد اما از بالا قدرت وتو وجود داشته باشد، مطمئن باشید من دیگر در این شورا شرکت نخواهم کردم. به گزارش ایسکانیوز، عماد افروغ، عضو جدید شورای پروانه نمایش درباره همسویی این شورا که هفته پیش حکم خود را از علی جنتی دریافت کردند، گفت: قرار نیست افراد این شورا همسو باشند، بلکه قرار است هر کدام در موقعیت خودشان تجربهای داشته باشند. فکر میکنم اعضای این شورای پروانه نمایش جمع خوبی هستند، خیلی از اعضا را از نزدیک میشناسم. عدهای از آنها کارگردان و تهیهکننده هستند، بخشی نیز دستی در آموزش دارند، بخشی هم در زمینه سوابق اجرایی باسابقه هستند. او افزود: اگر این گروه همفکر هم نبودند باز هم مشکلی نخواهد بود چون قرار است بین اعضا گفتوگو برقرار باشد و توافق در نتیجه گفتوگو حاصل شود. این را زمانی که خواستند تا در شورا حضور داشته باشم، گفتم که اگر قرار است این جماعت با بحث کردن به نتیجه برسند باید به نتیجه به دست آمده توجه شود، حال تا چه اندازه این شورا قدرت مانور دارد، من تقریبا اطلاع دقیقی ندارم و گذر زمان این موضوع را بیشتر نشان خواهد داد. ارسال به دوستان
جریانشناسی کمدی در سینمای پس از انقلاب
از کمدیهای ماندگار دهه 60 تا تیپهای تکراری
در دهه اول سینمای پس از انقلاب بیحاشیهترین و از جهاتی ماندگارترین آثار سینمای ایران در ژانری تولید شد که بیش از تمام ژانرها ظرفیت ایجاد حاشیه و جنجال را داشت، اگرچه بسیاری از کمدیسازان این دهه بعدها تصمیم گرفتند فرسنگها با این ژانر فاصله بگیرند و فضایی تلخ را در فیلمهایشان تجربه کنند. به گزارش «وطن امروز» سینمای کمدی موضوع محوری برنامه هفت در جمعهشب گذشته بود. در بخشی از این برنامه که در گزارشی به بازشناسی سینمای کمدی پرداخته بود، از نسل اول کمدیسازان پس از انقلاب نام برده شد: پس از انقلاب نبض کمدیسازی این دهه را فیلمسازانی مانند یدالله صمدی، رخشان بنیاعتماد، داریوش مهرجویی، کیانوش عیاری، علیرضا داوودنژاد و مهدی فخیمزاده در دست داشتند. یدالله صمدی با فیلمهای «مردی که زیاد میدانست»، «اتوبوس»، «آپارتمان شماره 13» و رخشان بنیاعتماد با فیلمهایی مثل «خارج از محدوده» و «زرد قناری» کمدیسازان پرکار این دهه بودند و فیلمسازان مهمی چون کیانوش عیاری و مهدی فخیمزاده هم کمدیهای «روز باشکوه» و «خواستگار» را در این دهه ساختند که بعدها بسیار هم مورد تقلید قرار گرفت. اما شاید مهمترین کمدی دهه60 و یکی از مهمترین کمدیهای بعد از انقلاب را داریوش مهرجویی با «اجارهنشینها» ساخت که در همان زمان بعضا از آن تعبیرهای سیاسی تندی هم شد و حاشیههایی هم ایجاد کرد. سینمای کمدی ایران در چنین فضای کمحاشیهای از دهه 60 عبور کرد و وارد دهه 70 شد. از کمدیسازان پرکار آن دهه یدالله صمدی سالهای جدید را هم با فیلمهای ارسال به دوستان
اخبار
«دختران آفتاب» به چاپ بیستم رسید ارسال به دوستان
شعر مرتضی حیدریآلکثیر درباره حوادث اخیر ترکیه
جیغ نیمهشب «کودتای ترکیه»
مرتضی حیدریآلکثیر شعری را در حاشیه کودتای ترکیه سروده است. به گزارش تسنیم، شعر بداهه مرتضی حیدریآلکثیر در حاشیه کودتای ترکیه را در ادامه بخوانید: ارسال به دوستان
رویدادها
برزو نیکنژاد، کارگردان فیلم «زاپاس»: ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|