|
سرعین ـ مشگینشهر؛ جاده حیاتی که احداث نشد
قطب گردشگری اردبیل راه ارتباطی ندارد!
سالهاست بر احداث راه ارتباطی مستقیم 2 شهرستان مشگینشهر و سرعین به عنوان قطبهای گردشگری استان اردبیل تأکید میشود اما ارادهای برای احداث آن وجود ندارد. این دو شهرستان توانستهاند در دهههای اخیر به قطبهای گردشگری اردبیل تبدیل شوند، در حالی که مسیر ارتباطی مستقیمی برای آنها وجود ندارد و شهروندان باید با طی مسیر از اردبیل خود را به یکی از این دو شهرستان برسانند. سالهاست احداث راهی ۶۰ کیلومتری که میتواند ارتباط مستقیمی به این دو شهرستان بدهد، مطرح شده اما توسعه راههای گردشگری به حدی مورد غفلت است که آسفالتریزی مسیری به واقع کوتاه برای برقراری این جاده هنوز به صورت جدی دنبال نمیشود. راه ارتباطی سرعین و مشگینشهر جادههای روستایی و شن و ماسهای است و هنوز این دو شهرستان همسایه راه ارتباطی آسفالته ندارند. این مسیر ارتباطی که قرار است با دور زدن کوه سبلان محل اتصال سرعین به شابیل، لاهرود و مشگینشهر بوده و حتی مسیر ارتباطی جدیدی از مرکز تا شمال استان اردبیل بگشاید تحت نام کمربند سبز شناخته میشود. فرماندار سرعین معتقد است این شهرستان نیازمند برقراری ارتباط با مشگینشهر است تا بتوان زمینه تبادل مسافر و گردشگر را فراهم کرد. عاطف ناصری در گفتوگو با مهر تصریح کرد: توسعه گردشگری منوط به توسعه راههاست و این شهرستان از احداث مسیر ارتباطی با مشگینشهر استقبال میکند. وی علت تأخیر و در واقع عدم احداث این جاده را محدودیتهای اعتباری دانست و گفت: امسال راهوشهرسازی استان اختصاص اعتباری برای این جاده را در دستور کار دارد. از سویی فرماندار مشگینشهر نیز موافق احداث این جاده بوده و معتقد است اجرای کمربند سبز و راه ارتباطی سرعین- مشگینشهر نیازمند مطالعات زیستمحیطی است. میرعلی رحیمیزاد در گفتوگو با مهر، درباره علت عدم اجرای راه ارتباطی سرعین- مشگینشهر متذکر شد: ضروری است برای این جاده پیوست مطالعات زیستمحیطی تهیه شود. وی افزود: با توجه به اینکه دامنه کوه سبلان طبیعت کمنظیری دارد ضروری است مطالعات جامعی صورت گرفته و با تایید منابع طبیعی و محیطزیست این جاده اجرا شود. فرماندار مشگینشهر تأکید کرد: برقراری راه ارتباطی بین سرعین و مشگینشهر بیشک منجر به توسعه گردشگری شهرستان خواهد شد اما در ابتدا لازم است مطالعاتی صورت گیرد. جمعبندی اظهارات 2 فرماندار نشان میدهد جاده سرعین – مشگینشهر در سالهای گذشته به صورت جدی در برنامههای استان دیده نشده است. امسال اما تحرکات محدودی مشاهده میشود که منوط به تأمین اعتبار است. به طوری که مدیرکل راهوشهرسازی استان اردبیل درباره برنامه این دستگاه اجرایی برای احداث این جاده تأکید کرد: امسال 5 کیلومتر از حد واسط سرعین و سردابه به مناقصه گذاشته میشود. محبوب حیدری گفت: از وزارت راهوشهرسازی اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار درخواست شده و وزارت نیز قول مساعد داده است که اگر محقق شود، پروژه آغاز میشود. وی افزود: متأسفانه در اجرای راههای روستایی و گردشگری با مشکل اساسی روبهرو هستیم و اعتبارات با کمبود مواجه است. در عین حال نماینده مردم مشگینشهر در مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع تصریح کرد: به منظور توسعه گردشگری استان اردبیل ضروری است ساخت راه ارتباطی سرعین- مشگینشهر تأمین اعتبار شود. ولی ملکی یکی از راهکارهای توسعه را تقویت زیرساختها بویژه در حوزه راه دانست و گفت: نخستین عامل توسعه گردشگری راه ارتباطی است. وی یادآور شد: بدون راه ارتباطی گردشگر حتی به یک منطقه سرشار از امکانات سفر نمیکند اما در صورت تأمین راه حتی به مناطق صعبالعبور نیز مسافرت خواهد کرد. نماینده مردم مشگینشهر در مجلس تأکید کرد: راه ارتباطی 2 شهرستان گردشگری سرعین و مشگینشهر منجر به تبادل مسافر در هر دو شهرستان و جهش قابلتوجه در گردشگری هر دو منطقه خواهد شد. ملکی گفت: درباره اجرای این پروژه با استاندار اردبیل نیز صحبتهایی صورت گرفته اما بخش دولتی به دلیل کمبود اعتبار این پروژه را اجرا نمیکند. سرعت لاکپشتی محورهای ارتباطی گردشگری در وضعیتی است که به تعبیر معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل مهمترین مانع توسعه گردشگری اردبیل در بخش زیرساختها، زیرساخت راه است. قادر تقیزاده گفت: زمانی که میخواهیم بسته گردشگری استان را به تورهای گردشگری معرفی کنیم مهمترین مشکل، راه عنوان میشود. وی افزود: به عنوان مثال هر چند جاذبههای گردشگری استان مورد توجه تورهای گردشگری قرار میگیرد اما درباره نحوه سفر به اردبیل و وضعیت زیرساختهای راه سوال میشود که عمدتاً میتوانیم گزینههای محدودی را پیشنهاد کنیم. معاون گردشگری میراث فرهنگی استان معتقد است در صورتی که زیرساختهای راه در استان اردبیل ارتقا یابد، شاهد جهش قابلتوجهی در توسعه گردشگری استان خواهیم بود. ارسال به دوستان
اخبار
آبرسانی۱۰۰ روستای گلستان با تانکر ارسال به دوستان
ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران
نحوه اجرایی شدن تفاهمنامه خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران شاغل در شهرکها و نواحی صنعتی استان مرکزی مورد ارزیابی قرار گرفت. با تشکیل کمیته استانی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی نحوه چگونگی اجرایی شدن تفاهمنامه ملی ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران شاغل در شهرکها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. مصطفی آمره در این جلسه گفت: این توافقنامه کشوری به امضای سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران رسیده و برای تمام استانها لازمالاجراست. وی هدف از امضای این تفاهمنامه را افزایش سطح کمی و کیفی خدمات اجتماعی و بهبود شرایط رفاهی کارگران، تنوعبخشی به خدمات اجتماعی، رفاهی و درمانی کارگران از طریق تجمیع این فعالیتها در قالب مجتمعهای رفاهی، افزایش بهرهوری و بهبود کمی و کیفی فضای کسب و کار و ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه هدف کارگری عنوان کرد. آمره همچنین ترویج فرهنگ سلامت میان کارگران و تولیدکنندگان شاغل در شهرکها و نواحی صنعتی، برگزاری دورههای آموزشی مهارتی، تشکیل تعاونیهای مصرف و مسکن برای کارگران شاغل، دایر کردن مراکز مشاوره و ایجاد مکانهای مناسب نگهداری کودکان و بسترسازی برای بهرهمندی کارگران شاغل در نواحی و شهرکهای صنعتی از بیمه تکمیلی درمان و حوادث را از دیگر بندهای این توافقنامه دانست. ارسال به دوستان
اخبار
ارسباران اولین اثر طبیعی کشور که در سطح دنیا ثبت خواهد شد ارسال به دوستان
آشفتگی نظام مدیریتی در دولت یازدهم
محمد افکانه*: 1- مدیریت دولتی بسیاری از جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهد. از جمع کردن زبالههای داخل خیابان گرفته تا فرستادن یک موشک به فضا در حیطه امور دولتی قرار میگیرد. ارتباط میان مردم و دولت به حدی است که ادعای برخی در امکان وجود «جامعه بدون دولت» محال به نظر میرسد. تئوریهای مدیریت دولتی، نظریههای سازمانی، نظریههای اجتماعی، نظریههای سیاسی و مطالعات مربوط به مفهوم، ساختار و عملکرد دولت در تمام ابعاد آن شکل گرفتهاند. به لحاظ تاریخی قدمت مدیریت دولتی به روزگاری که حکومتی شکل گرفته و روشی برای اداره آن استفاده شده، بازمیگردد. ارسال به دوستان
بیبرنامهها وزیر نشوند!
دانیال داوودی: نخستینبار 23 آبان 58 بود که مطابق دستور اجرایی جیمی کارتر، رئیسجمهور وقت آمریکا، به بهانه تسخیر لانه جاسوسی قریب به 12میلیارد دلار از داراییهای ایران در آمریکا بلوکه شد و بهرغم اینکه 444 روز بعد کارکنان سفارت آمریکا به کشورشان بازگشتند اما تاکنون اجازه دسترسی به این اموال بلوکه شده به ایران داده نشده است. اگرچه این نخستین تحریم مالی و بانکی پس از انقلاب بود اما آخرین تحریم نبود. از ابتدای انقلاب تا سال 90، مجموعه نظام سلطه بارها داراییهای کشور را بلوکه، دارایی اشخاص و افراد ایرانی را مصادره و برای بانکهای ایرانی محدودیتهایی ایجاد کرد. ارسال به دوستان
اسلام در خطر است!
امیر استکی: جناب زنگنه، وزیر محترم نفت دولت یازدهم که بیش از 40 درصد عمر خود را در مقام وزارت سپری کرده است، گفته: «برخی گمان میکنند امضای قرارداد با توتال اسلام را به خطر میاندازد اما این قرارداد اسلام را تقویت میکند. اسلام زمانی به خطر میافتد که سرمایه اصلی هدر رود، مردم بیکار باشند و عزت نفس ملی از بین برود». ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|