|
روزی 8000 تماس با اورژانس بهخاطر مشکلات ناشی از آلودگی هوا
رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت در روزهای گذشته گفت: به طور میانگین روزانه نزدیک به ۸ هزار تماس با اورژانس تهران برقرار شده است که این موضوع نشاندهنده تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت مردم است. به گزارش ایسنا، دکتر صابریان گفت: از سوم تا دهم آذرماه و با توجه به افزایش آلودگی هوا به طور کلی ۸۳۹۸ نفر بر اثر ابتلا یا تشدید بیماریهای تنفسی و قلبی به مراکز اورژانس پیشبیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کردهاند.
ارسال به دوستان
رئیس جمعیت هلال احمر ساعاتی پس از استعفا بازداشت شد
وضعیت قرمز پیوندی!
عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفتوگو با «وطن امروز»: رئیس جمعیت هلال احمر با سفارش برخی حکم گرفت و تخصص و توانایی لازم و تجربه کافی را برای اداره این نهاد اجتماعی نداشت
اسدالله خسروی: رئیس جمعیت هلالاحمر بازداشت شد تا معلوم شود در دولت تدبیر و امید امکان دارد مدیران سازمانهای خدماتی و اجتماعی هم بهراحتی دستکم به فساد اقتصادی متهم شوند.
به گزارش «وطنامروز»، از مدتها پیش خبر مسألهدار بودن ریاست جمعیت هلال احمر و مسائل مالی او منتشر شد اما باور اتهام فساد در یکی از خدماتیترین سازمانهای دولتی بسیار دشوار بود ولی بازداشت رئیس جمعیت هلالاحمر تنها چند ساعت بعد از استعفا این پیام را منتشر کرد که مسأله اتهام فساد اقتصادی که در دولت روحانی یکی از ناهنجاریهای برجسته بوده، میتواند در هر جایی ریشه بدواند، حتی در جمعیت هلالاحمر.
خبر بازداشت علیاصغر پیوندی 10 روز بعد از بازداشت یکی از مدیران شرکتهای تابعه هلالاحمر میتواند تکمیلکننده اتهامات فساد برخی مدیران در این نهاد امدادی باشد.
جمعیت هلالاحمر مدتی پیش طی اطلاعیهای اعلام کرد: سازمان تدارکات پزشکی از چندی قبل و پس از کشف برخی تخلفات در این شرکت در مهرماه سال جاری از 3 نفر از مدیران سابق یکی از شرکتهای تابعه به دلیل خیانت در امانت و تصرف غیرقانونی در وجوه، شکایت کرد.
انتشار خبر بازداشت پیوندی بعد از بازداشت رئیس سابق یکی از شرکتهای تابعه این جمعیت میتواند پیامهای زیادی داشته باشد و باید منتظر برگزاری دادگاه باشیم تا تکلیف اتهامات مطرح شده مشخص شود. نکته قابل توجه در بازداشت پیوندی، اتهامات وی مربوط دوران ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی است. خبرگزاری فارس گزارش داده که پرونده اختلاس و فساد مالی 5/1 میلیارد تومانی یکی از علل بازداشت رئیس جمعیت هلال احمر بوده است. همین موضوع و برخی مسائل مربوط به مدیریت پیوندی در هلالاحمر، موج اعتراضات نسبت به عملکرد وی را بالا برد.
سرپرست مرکز تحقیقات و تشخیص میکروسکوپی سازمان پزشکی قانونی کشور از سال 1383 تا سال 1387، عضو شورای عالی و هیأت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سوابق کاری پیوندی است.
پیوندی 23 شهریورماه 92 با حکم قاضیزادههاشمی، وزیر وقت بهداشت دولت یازدهم به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی منصوب شد و تا شهریور سال 96 ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ مسؤولیتی که طی آن اتهام تخلفات مالی و اختلاس 5/1 میلیارد تومانی وی بروز کرد و حالا دامن او را گرفته است.
وی مرداد 96 بهعنوان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی انتخاب شد اما در 23 آبانماه سال جاری با شدت گرفتن اعتراضات نسبت به عملکردش، در جلسه سازمان نظام پزشکی استان تهران از سمت ریاست این سازمان استعفا کرد.
پیوندی همچنین یازدهم مهرماه 96 با حکم حسن روحانی، رئیسجمهور، رسما به مدت 4 سال بهعنوان رئیس جمعیت هلالاحمر جایگزین امیرمحسن ضیائی شد.
در مدت ریاست 2 سال و چند ماهه وی در هلالاحمر نیز انتقادات زیادی نسبت به عملکردش وجود داشت. عدم مدیریت صحیح در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله کرمانشاه، سیلهای ابتدایی سال جاری و پوشش نامناسب امدادی در زمان بروز چنین حوادثی و نیز افشای تخلفات مالی در برخی سازمانهای تابعه هلالاحمر همچون سازمان تدارکات پزشکی که منجر به دستگیری علی فرجی، رئیس این سازمان شد تا تخلفات مالی در برخی مراکز درمانی این جمعیت از جمله بیمارستان هلالاحمر در دوبی و... از جمله مسائل مطرحشده در دوران مدیریت وی در رأس اصلیترین سازمان امدادی کشور بوده است؛ به شکلی که اعتراضات شورای عالی هلالاحمر و نمایندگی ولیفقیه در این جمعیت را نیز به دنبال داشت.
سوءمدیریت وی باعث افزایش موج اعتراضات نسبت به عملکرد او شد، به گونهای که بسیاری از شخصیتهای حقوقی و حقیقی و همچنین شورای عالی هلالاحمر با انتقاد از بیکفایتی پیوندی در رأس هلالاحمر از رئیسجمهور خواستند او را برکنار کند؛ به شکلی که اعتراضات باعث شد جلسات شورای عالی هلالاحمر نیز مدتی تشکیل نشود و حتی برخی اعضای این شورا از تخلفات فراوان پیوندی در هلالاحمر خبر دهند.
علی نوبخت، نماینده رئیسجمهور در شورای عالی هلالاحمر نیز چندی پیش با انتشار پیامی از تلاشهای نهادهای نظارتی در شناسایی و دستگیری سرشاخههای فساد و نفوذی در هلالاحمر و تحویل آنها به مقامات قضایی تشکر کرده بود.
اما در این میان سکوت رئیسجمهور و ابهامات در اینباره برای همگان سؤالبرانگیز بود تا اینکه سرانجام علیاصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلالاحمر روز گذشته طی نامهای خطاب به رئیسجمهور از سمت خود استعفا و دلیل آن را مشکلات شخصی عنوان کرد!
سازمان بازرسی کشور گلوگاه رسیدگی به تخلفات مدیران
بر اساس قانون، سازمان بازرسی کشور نظارت مستمر بر همه وزارتخانهها، ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی، مؤسسات و شرکتهای دولتی، شهرداریها، مؤسسات وابسته به آنها، دفاتر اسناد رسمی، مؤسسات عامالمنفعه و نهادهای انقلابی را بر عهده دارد. این نهاد نظارتی بنا بر وظیفه ذاتی خود موضوع اتهام تخلفات مالی پیوندی در دوران ریاستش بر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را پیگیری کرد که در نهایت دیروز خبر بازداشت وی در خروجی رسانهها قرار گرفت.
به گزارش فارس، حالا پس از بازداشت علیاصغر پیوندی توسط سازمان بازرسی کشور، میتوان این امید را داشت که پرونده تخلفات متعدد احتمالی وی نیز در دستگاه قضایی باز شود و به تخلفات این مدیر پرحاشیه بزرگترین دستگاه امدادی کشور که باید همواره بهعنوان حامی آسیبدیدگان و زخمخوردگان حوادث طبیعی انجام وظیفه کند و شفافترین عملکرد را داشته باشد، رسیدگی و اعتبار و وجهه از دست رفته هلالاحمر دوباره احیا شود.
عملکرد ضعیف آقای مدیر
محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد علیاصغر پیوندی، رئیس مستعفی جمعیت هلالاحمر به خبرنگار «وطنامروز» گفت: عملکرد بسیار ضعیف وی در زمان مسؤولیتش با توجه به وقوع سیل و زلزله در کشور نشان داد در برخی دستگاههای اجرایی رابطه و نفوذ جای شایستهسالاری را در انتصاب پستهای مهم و کلیدی گرفته است.
وی افزود: از همان روزهای اول انتصاب وی در این پست، اخبار ضد و نقیضی به گوش میرسید که وی توانایی لازم و تجربه کافی را برای اداره جمعیت هلالاحمر ندارد اما چون انتخاب مدیران این بخش به صورت هیاتامنایی است، گویا به سفارس برخی تاکید شده بود که پیوندی رئیس هلالاحمر شود. این در حالی بود که وی هیچ تخصص و تجربهای در این زمینه نداشت.
پورمختار به برخی اظهارات درباره نسبت فامیلی رئیس مستعفی جمعیت هلالاحمر با شخص رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: صحبتهایی در این زمینه رد و بدل میشد که پیوندی به صرف نسبت فامیلی با روحانی به مقام ریاست جمعیت هلالاحمر رسیده است. در چنین شرایطی طبیعی است شخصی که تجربه کافی در اداره امور سازمان متبوعش را ندارد، عملکرد مناسب و به دور از حاشیهای نداشته باشد.
وی افزود: زمانی که انتصابات بر مبنای رابطه و سفارش باشد و شایستهسالاری در انتخاب مدیران سطح بالا درنظر گرفته نشود، بیتردید کارایی و مدیریت در آن بخش افت خواهد کرد و نتیجهاش به نارضایتی ختم میشود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تحقیق و تفحص مجلس از بخشهای مختلف، دستگاههای دولتی و... گفت: عملکرد مجموعه دستگاههای اجرایی باید موشکافانه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا عملکرد هر دستگاهی بخوبی مشخص و معین شود. درباره هلالاحمر نیز بررسیهایی در دست اقدام است که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
ارسال به دوستان
دوچرخههای اشتراکی بدون اطلاع به مشترکان از سطح شهر جمعآوری شدهاند
بیدود دود شد
گروه اجتماعی: دوچرخههای بیدود بهعنوان تابلوترین اقدام تبلیغی- خدماتی شهرداری تهران بدون اطلاع به مشترکان خود از انظار غیب شدند.به گزارش «وطنامروز»، دوچرخههای نارنجی تهرانی که با تبلیغات فراوان از 2 سال پیش در سطح شهر آفتابی شدند و پول فراوانی از مشترکان خود گرفتند، بعد از گرانی بنزین ناپدید شدند و مشترکان بیدود نمیدانند سرانجام این شرکت چه میشود.
«رضا» یکی از مشترکان بیدود به خبرنگار
«وطن امروز» میگوید: در اپلیکیشن بیدود هنوز محل ایستگاههای دوچرخه مشخص است اما دوچرخهای وجود ندارد. این شرکت هم اصلا اطلاعرسانی نکرده است.
وی ادامه میدهد: مدتی پیش 150 هزار تومان حساب کاربری خود را شارژ کردم اما حدود 20 روز است که این شرکت هیچ خدماتی ارائه نمیدهد. حتی اگر مشکل خاص و موجهی وجود داشته باشد، عدم اطلاعرسانی این شرکت هیچ توجیهی ندارد. اگر این شرکت تصمیم بگیرد به فعالیت خود ادامه ندهد تکلیف میلیاردها پول شهروندان چه خواهد شد؟ دود شدن دوچرخههای بیدود در حالی رخ داده که با گرانی بنزین و محدودیتهای ترافیکی فراوان خیلیها میخواستند از دوچرخه استفاده کنند اما این شرکت که مدتها با کمک شهرداری فعالیت میکرد، توضیح دقیقی درباره چرایی جمعآوری دوچرخههای خود ارائه نکرده است. حدود 2 سال از عمر دوچرخههای نارنجی پایتخت میگذرد؛ دوچرخههایی که رشدی قارچگونه داشتند و هر چند روز یکبار سروکله یک ایستگاه جدید از آنها در حاشیه یکی از خیابانها یا میادین پیدا میشد.
غیر از ایستگاههای ویژه، پای دوچرخههای نارنجی حتی به پشت در منازل هم باز شده بود، چرا که شهروندان بر اساس سیستم هوشمند این دوچرخهها امکان پارک آن را در هر جایی از خیابان داشتند؛ از کنار پیادهرو گرفته تا جلوی در مغازهها و مراکز خرید و... و همین موضوع از دلایل اصلی استقبال از دوچرخهها بود. استقبال از ارابههای نارنجی آنقدر گسترده شد که شهرداری اعلام کرد بزودی این دوچرخهها در جهت توسعه فرهنگ دوچرخهسواری با ودیعه رایگان به دانشجویان، اهالی رسانه و حتی کارمندان ارائه میشود و تنها افراد باید هزینه سفر را بر اساس مسافت طی کنند.
رویکرد آقای شهردار هم در استفاده از دوچرخه مشخص بود؛ حناچی از شهرداران علاقهمند به استفاده از دوچرخه است و تقریبا همه سهشنبهها با دوچرخه از منزل تا محل کار خود در خیابان بهشت را رکاب میزند. همچنین خواسته مراسم افتتاح برخی پروژههای شهری در صورت امکان در روزهای سهشنبه باشد تا خود را با دوچرخه به محل موردنظر برساند. شهرداری بر اساس همین رویکرد در بوق و کرنا کرد که مردم به کمپین سهشنبههای بدون خودرو بپیوندند. بسیاری از مدیران شهری هم در جهت حمایت از رئیس خود به این کمپین پیوستند و حتی پا در رکاب آقای شهردار، دوچرخهسوار شدند.
ماجرا بخوبی پیش میرفت تا اینکه دولت 24 آبان به یکباره خبر گرانی بنزین را اعلام کرد. اغتشاشگران به خیابان ریخته و به بانکها، پمپبنزینها و اموال مردم رحم نکرده و هر آنچه به دستشان رسید آتش زدند. از جمله اموالی که ممکن بود اغتشاشگران به آن آسیب وارد کنند هم همین دوچرخههای نارنجی بود. بر همین اساس شرکت «بیدود» یک شبه همه دوچرخههایش را به پارکینگ برد و از سطح شهر جمعآوری کرد. اغتشاش و آشوب خیلی زود تمام شد و امنیت به سطح شهر برگشت ولی دوچرخههای اشتراکی برنگشتند.
امروز 14 آذر است و حدود 20 روز از رفتن دوچرخههای نارنجی از سطح شهر تهران میگذرد اما خبری از بازگشت دوچرخهها نیست. شرکت بیدود مشکل را در زمین شهرداری و شهرداری مشکل را در زمین این شرکت انداخته و حالا مردمی ماندهاند که طی 2 سال شیفته و علاقهمند دوچرخهها شدند ولی دیگر ردی از این دوچرخهها نیست، آن هم در شرایطی که هزینه خرید دوچرخه کم نیست و قیمت متوسط آن 3 تا 5 میلیون تومان و برای نوع برقی 13 تا 15 میلیون تومان است.
اختلافات داخلی در شرکت بیدود دلیل حذف دوچرخههای نارنجی
درباره حذف دوچرخههای اشتراکی سراغ سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران رفتیم که «یوسف حجت» مدیرعامل این سازمان خبرهای جدیدی از رفتن دوچرخههای اشتراکی داد. وی در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: حذف این دوچرخهها در سطح پایتخت به دلیل مشکل و اختلافات داخلی شرکت بیدود و سهامداران آن است و ارتباطی به شهرداری تهران ندارد.
وی درباره اینکه شرکت بیدود اعلام کرده به دلیل عدم حمایتهای شهرداری دوچرخهها را از سطح شهر جمعآوری کردهایم، گفت: بیدود یک شرکت خصوصی بوده و ما هیچگاه وعده حمایت از آنها را نداده بودیم. اگر قرار بود حمایت شوند، باید از اول به ما اعلام میکردند ولی با این وجود امیدواریم مشکلات داخلی این شرکت بزودی مرتفع شود.
وی با اشاره به اینکه به هر حال شرکتهای مختلف خصوصی میآیند و میروند، گفت: احتمال اینکه شرکت جدیدی جایگزین بیدود شود کم است و ما نیز تصمیمی در شهرداری درباره این دوچرخهها نگرفتهایم، چرا که این موضوع به صورت ناگهانی رخ داد و بعد از تغییر قیمت بنزین و اغتشاشات مربوط به آن، یک دفعه شرکت بیدود دوچرخههایش را از سطح شهر جمع کرد و شفاهی به ما اعلام کردند به مشکل مالی برخورد کردهایم.
بیدود به سوددهی نرسیده بود
حجت ادامه داد: بیدود حدود 60 تا 70 ایستگاه در سطح شهر دارد و حدود 2500 دوچرخه را تحت پوشش داشت و حداکثر روزانه 4000 سفر از طریق این دوچرخهها انجام میگرفت. البته به گفته مسؤولان این شرکت هر یک از این دوچرخهها حداکثر روزانه 2 سفر را داشتند و برای اینکه به سوددهی برسند باید حداقل 6 تا 7 سفر از طریق آنها انجام میگرفت.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از استارتآپها و حرفههای مختلف باید سرمایهگذاری و صبر کنند تا پس از مدتی درآمدزایی حاصل شود و این طرحها طبیعتا زودبازده نیست. همچنین معاون شهردار تهران درباره حذف دوچرخههای بیدود گفت: دوچرخههای نارنجی اول هفته آینده به سطح شهر بازمیگردد.
محسن پورسیدآقایی در گفتوگو با فارس، درباره علت حذف دوچرخههای اشتراکی در پایتخت گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم و حتماً اول هفته آینده این دوچرخهها به سطح شهر باز میگردد یا اینکه شرکت موظف است ودیعه شهروندان را پرداخت کند و نمیگذاریم خسارتی به شهروندان وارد شود، چرا که بر این موضوع نظارت خواهیم کرد.
حمایتهای ضد و نقیص شهرداری از بیدود
اما نظرها در شهرداری متفاوت است و بهرغم اینکه یوسف حجت اعلام کرد از ابتدا قرار نبوده از بیدود حمایت کنیم ولی غلامحسین محمدی، رئیس مرکز اطلاعرسانی شهرداری تهران درباره حذف دوچرخههای اشتراکی گفت: دوچرخههای بیدود به دلیل جلوگیری از صدمات متصور در ناآرامیهای اخیر جمعآوری شدند و باید در اسرع وقت بازگردند.
وی بیان داشت: این شرکت در برابر ودیعه مشتریان مسؤولیت دارد و باید به تعهدات خود عمل کند. شهرداری نیز کماکان به حمایتهای خود از این حرکت ادامه خواهد داد.
ارسال به دوستان
جامعه
اعطای بسته معیشتی به یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانهها۱۰۰ درصد مددجویان کمیته امداد بسته حمایت معیشتی دریافت میکنند. سیدمرتضی بختیاری در گفتوگو با ایسنا، درباره میزان پرداخت بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد گفت: این بسته به شکل نقدی (مانند سایر مشمولان) به حساب مددجویان کمیته امداد امام خمینی واریز شده است. وی افزود: در صورتی که اختلاف آماری وجود داشته باشد و عدهای از مددجویان هنوز بسته معیشتی خود را دریافت نکرده باشند، ۱۰۰ درصد به آنها پرداخت میشود چرا که سازمان هدفمندی یارانهها اعلام کرده است مددجویان کمیته امداد و مددجویان بند «الف» تبصره ۱۴،
۱۰۰ درصد بسته معیشتی دریافت میکنند. بختیاری ادامه داد: اگر احیانا عدهای هنوز دریافت نکردهاند، ممکن است این تاخیر به دلیل مشکلات فنی باشد که به محض برطرف شدن مشکل بسته معیشتی به حساب آنها واریز میشود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:
پیمانکاران شهرداریها به بهرهکشی از کودکان پایان دهند
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: به پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداریها تذکر میدهم بساط بهرهکشی از کودکان را که یکی از شنیعترین نوع سوءاستفاده از کودکان است، پایان دهند، زیرا بزودی باید پاسخگوی رفتارهای غیرقانونی خود باشند. محمود عباسی افزود: از شهردارها بویژه شهرداری تهران نیز میخواهیم سریعا به قراردادهای پیمانکارانی که از کودکان بهرهکشی میکنند، پایان دهند و از این نوع سوءاستفادهها جلوگیری کنند؛ البته این نفی مسؤولیت مباشران و عاملان این موضوع نیست.
وی ادامه داد: از سوی دیگر از سازمان بهزیستی درخواست داریم برای حمایت از کودکان تدابیر لازم اتخاذ شود و آنها را مورد حمایت قانونی قرار دهد. عباسی با اشاره به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان بهعنوان اولویت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اعلام شده است، گفت: متاسفانه توفیقی در این زمینه حاصل نشده است، در واقع دستگاهها به وظایف و تکالیف قانونی خود آنگونه که شایسته است، عمل نکردهاند.
منشأ بوی بد اطراف فرودگاه جنوب تهران مشخص شد
یک پروژه پژوهشی نشان داد ۸۹ مورد منشأ بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام وجود دارد که ۸۱ نقطه تخلیه فاضلاب و ۲۷ دامداری، بیشترین سهم را در ایجاد بوی نامطبوع در کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران- قم دارند. به گزارش مهر، بیشترین سهم آلایندگی و ایجاد بوی بد در کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران- قم را مراکز دامپروری منطقه با ۴۸ درصد آلایندگی به خود اختصاص دادهاند، بویژه که یک عضو شورای شهر تهران نیز معتقد است منشأ این بوی نامطبوع، وجود دپوی زباله آرادکوه در آزادراه تهران- قم بوده و باید تا ۱۰۰کیلومتر دورتر از محل فعلی منتقل شود. در تحقیقات مشترک سازمان حفاظت محیطزیست و شهرداری تهران که اخیرا نتایج آن منتشر شده، بیش از ۸۹ کانون برای ایجاد بوی نامطبوع و ۸ کانون نیز به عنوان منبع تولید بو مشخص شدهاند. بر اساس این تحقیق، تعداد نقاط تخلیه فاضلاب ۸۱ نقطه، ۲۷ واحد دامداری، ۱۳ کشتارگاه، ۶ واحد مرغداری، ۲ مرکز دفن و پردازش پسماند، ۸ تصفیهخانه فاضلاب، ۲۵ واحد صنعتی بوزا و پسماندسوزیهای صنعتی و کشاورزی نیز در سطح محدوده منشأ بو تعیین شدهاند. در این پژوهش اعلام شده دپوی زباله آرادکوه تنها 2/20 درصد در تولید بوی نامطبوع منطقه جنوب تهران تأثیر دارد؛ فاضلابهای منطقه سهم 7/28 درصدی و مجتمعهای دامپروری نیز ۴۸ درصد در ایجاد بوی نامطبوع تأثیر دارند.
ارسال به دوستان
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:
تزریق واکسن آنفلوآنزا در فصل شیوع بیماری کارایی ندارد
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت با اشاره به آمار رو به افزایش افراد مبتلا به آنفلوآنزا در کشور، گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در فصل شیوع بیماری کارایی ندارد. به گزارش مهر، کیانوش جهانپور افزود: در حال حاضر با تقاضای کاذب و حتی القایی در دریافت واکسن آنفلوآنزا و داروی اسلتامیویر مواجهیم، در صورتی که این نوع واکسن در فصل استاندارد خود تزریق میشد و امسال ۵۵ درصد بیش از سال گذشته تلقیح واکسن در زمان استاندارد خود انجام شده است. وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا در فصل شیوع و اپیدمی بیماری قاعدتاً کارایی ندارد و حداقل 2 هفته زمان برای ایجاد مصونیت نسبی لازم است، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا برای همه افراد واکسن آنفلوآنزا تزریق نمیشود، در ایران نیز فقط افراد پرخطر یا در معرض خطر باید دریافتکننده این نوع واکسن باشند. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت همچنین درباره اثرگذاری واکسن آنفلوآنزا گفت: تا 2 هفته بعد از تزریق واکسن مصونیتی برای فرد نداشته و به افراد کمکی نمیکند، بلکه 2 ماه پس از تزریق این نوع واکسن میتوانیم پیک اثر آن را شاهد باشیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|