|
بهمنی: متروی هشتگرد با حضور رئیسجمهوری افتتاح میشود
متروی هشتگرد با حضور رئیسجمهوری افتتاح میشود. به گزارش ایلنا، محمود بهمنی در کانال تلگرامش نوشت: خط متروی شهر جدید هشتگرد - گلشهر بهطور کامل آماده بهرهبرداری است که تا 3 روز آینده با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر راهوشهرسازی و استاندار البرز افتتاح خواهد شد. کلنگ احداث قطار شهری هشتگرد سال ۸۷ با هدف حملونقل آسان، ایمن و سریع مردم از تهران به این شهر و بالعکس به زمین زده شد.
ارسال به دوستان
«وطن امروز» گزارش میدهد: شهرداری تهران به جای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به یک شرکت کوچک ارائهکننده دوچرخههای اشتراکی رو آورده است
زور بیدود به دود نمیرسد!
اسدالله خسروی*: یک شرکت خصوصی متولی دوچرخههای شهری در تهران که یک ماه و نیم قبل دوچرخههای هوشمند نارنجیرنگ خود را از ایستگاههای پایتخت جمعآوری کرده بود قرار است از امروز با شرایط جدید فعالیت خود را از سر گیرد.
به گزارش «وطنامروز»، در حالی که شهر تهران از آلودگی هوا رنج میبرد و تعداد روزهای پاک آن از تعداد انگشتان دست هم کمتر است، شهرداری پایتخت همچنان به دنبال احیا و توسعه دوچرخهسواری در تهران دودی است اما تاکنون مدیران شهری حتی در مدیریت دوچرخههای اشتراکی هم ناکام بودهاند. 25 آبانماه به دنبال اعتراض مردم به گرانی بنزین، شرکت بیدود با هدف حفاظت از دوچرخههایش اقدام به جمعآوری آنها از سطح شهر کرد که البته بهرغم بازگشت آرامش به جامعه، بیدود دیگر دوچرخههایش را روانه ایستگاههای سطح شهر نکرد. در این میان خیلی از شهروندان تهرانی اعتراض خود را بابت پرداخت ودیعه به بیدود و نبود دوچرخه در شهر به مقامات شهرداری اعلام کردند.
مسؤولان شهرداری تهران نیز دلیل بازنگشتن دوچرخههای نارنجیرنگ به شهر را مشکلات داخلی شرکت بیدود عنوان میکردند تا اینکه محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران به صراحت اعلام کرد: جمعآوری دوچرخهها به دلیل اعتراضهای مردمی به گرانی بنزین بهانهای بیش نبوده است. این شرکت خواهان اخذ امتیاز یا حمایت مالی از شهرداری تهران است که البته شهرداری نیز از ارائه حمایت مالی به بیدود امتناع میورزد.
در چنین شرایطی سوال اینجاست که چرا شهرداری به جای تمرکز و توجه به توسعه حملونقل عمومی، بر استفاده مردم از دوچرخه در پایتخت تاکید دارد؟
این در حالی است که سهم استفاده از این وسیله در حملونقل کمتر از یک درصد است.
چرا بیدود باید از مردم ودیعه بگیرد اما یک ماه و نیم دوچرخههایش را در انبارها نگه دارد و منابع هنگفتی از ودیعه مردم را نزد خود بلوکه کند؟ آیا شهرداری نباید در قراردادهای خود تضمین کافی را لحاظ کند تا مردم دچار مشکل نشوند؟ البته برآیند این ناکارآمدی شهرداری تهران نشان میدهد وقتی شهرداری پایتخت توانایی مدیریت عرضه عمومی دوچرخه را ندارد، چگونه باید انتظار داشت حملونقل عمومی را توسعه دهد؟
* طرحی بدون کار کارشناسی
همچنین رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درباره علل جمعآوری دوچرخههای نارنجیرنگ (طرح بیدود) در پایتخت، چندی پیش به «وطن امروز» گفت: این کمیسیون از همان ابتدا با اجرای طرح بیدود در تهران مخالف بود، چرا که اجرای طرحهای دوچرخهای طی حدود 30 سال گذشته هیچ وقت در تهران جواب نداده و پس از مدتی با شکست مواجه شده است.
محمد علیخانی با بیان اینکه شهرداری تهران متاسفانه بدون کار کارشناسی و توجه به عواقب آن، «طرح بیدود» را در پایتخت عملی کرد، افزود: شهرداری به جای صرف وقت و هزینه در چنین طرحی، باید تمرکز خود را بر توسعه حملونقل عمومی میگذاشت، نه اینکه طرحهایی را اجرا کند که فقط رنگ و بوی شعار دارد. بهطور مثال، ناوگان اتوبوسرانی شهری تهران اکنون با 5 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در حال فعالیت است. این در حالی است که قرار بود طی این چند سال، تعداد اتوبوسهای پایتخت به 9 هزار دستگاه برسد. در چنین شرایطی برنامهریزیهای مدیران اجرایی شهری باید با اولویتبندی عملیاتی شود، نه اینکه هزینهها صرف طرحهای شکستخورده، زیانده و بیاثر شود.
وی با بیان اینکه ما مخالف ورود بخش خصوصی به ناوگان حملونقل عمومی نیستیم، گفت: بخش خصوصی به دنبال سرمایهگذاری و کسب سود است که البته باید زمینه لازم برای ورود این بخش نیز فراهم شود. اینکه چرا شهرداری در فعالیت بخش خصوصی ورود میکند، جای سؤال دارد و موجب تعجب است. ورود شهرداری به بخش حملونقل همیشه با شکست مواجه شده است که طرح بیدود یکی از آنهاست. اختصاص بخش عمدهای از حاشیه خیابانهای پایتخت به مسیرهای تردد دوچرخه مشکلات زیادی را به وجود آورده که علاوه بر عریض شدن برخی خیابانهای شهر، اکنون به دلیل عدم استفاده از دوچرخه، مکانی برای تردد موتوسیکلتها شده است. با این وجود استفاده عمومی از دوچرخه زمانی میتواند موثر باشد که ساختار خیابانهای شهر از حیث مهندسی دارای زیرساخت استاندارد باشد و سطح خیابانها نیز آنقدر شیبدار نباشد که دوچرخهسواران اذیت و از آن گریزان شوند. رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران اضافه کرد: استفاده از دوچرخه برای مسیرهای کوتاه موثر است، یعنی فردی که بخواهد از یک فروشگاه به ایستگاه اتوبوس یا مترو برود یا در مکانهای باز همچون پارک چیتگر میتواند بخوبی جواب دهد، نه اینکه کارمندی که میخواهد از خانه به محل کارش در تهران برود از دوچرخه استفاده کند. وی افزود: متاسفانه مدیران شهری از سیاستها و برنامهریزیهای درست و ضروری منحرف شدهاند. آنها به جای اولویتبندی در انجام امور لازم، به موضوعاتی میپردازند که اثر مثبت چندانی برای شهروندان ندارد. نمونه آن اجرای طرح بیدود است که به جای پرداختن به این مسأله باید به توسعه حملونقل عمومی اندیشیده میشد. در حال حاضر حدود 70 ایستگاه دوچرخه «بیدود» در پایتخت راهاندازی شده و پیش از این روزانه 5 هزار تردد از طریق این دوچرخهها انجام میشد.
* سهم دوچرخه در حملونقل شهری زیر یک درصد است
طبق طرح جامع حملونقل و ترافیک تهران، روزانه 18 میلیون سفر سواره در شبکه معابر شهری تهران انجام میشود که بر اساس آن 25 درصد سفرها با وسایل نقلیه شخصی و 75 درصد با وسایل نقلیه عمومی و نیمهعمومی است. از این میان به ترتیب سهم قطار شهری 30 درصد، اتوبوس 22 درصد، تاکسی 20 درصد و مینیبوس 3 درصد است و دوچرخه سهم زیر یک درصدی در حملونقل عمومی تهران دارد اما شهردار تهران از روزی که در رأس مدیریت شهری قرار گرفته بیش از هر وسیلهای دوچرخه را برای حملونقل داخل شهر مورد توجه قرار داده و با آن عکس یادگاری گرفته است.
در دوره جدید، شهرداری تهران حتی خط ویژه عبور دوچرخه طراحی کرده و در بسیاری از خیابانهای اصلی، لاین دوچرخه در نظر گرفته است اما کمتر شهروندی مشاهده کرده که از این خطوط کسی غیر از موتورسواران استفاده کند.
پیروز حناچی، شهردار تهران بارها با دوچرخه عکس یادگاری گرفت و اعضای هیأت دولت را به کمپین دوچرخهای خود دعوت کرد. این در حالی است که حملونقل شهری در تهران مظلوم واقع شده و حتی برخی خطوط اتوبوسرانی حذف شده است.
رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ناکارآمدی مدیران شهری و مسؤولان دولتی در چارهاندیشی برای رفع آلودگی هوای پایتخت به «وطن امروز» گفت: شورای شهر و شهرداری در این دوره اقدام قابل توجهی برای رفع آلودگی هوا انجام ندادهاند. مهدی چمران با بیان اینکه وظیفه شهرداریها توسعه حملونقل عمومی برای کاهش میزان آلودگی هواست، گفت: عمدهترین عامل آلودگی هوای پایتخت ناشی از دود خودروهاست اما متاسفانه شهرداری و شورای شهر تاکنون نتوانستهاند در راستای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی یا توسعه مترو کاری کنند. وی با بیان اینکه حل مشکل آلودگی هوا به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و سایر نهادها و سازمانهای مرتبط نیز باید در رفع این معضل دخیل باشند، گفت: البته شهرداری تنها ارگانی است که میتواند با توسعه حملونقل عمومی از میزان ورود خودروهای شخصی به داخل شهر بکاهد اما این ارگان متاسفانه در نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و توسعه خطوط مترو تاکنون ناتوان بوده است. به طور مثال، در 2 سال و نیم گذشته 7 هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت داشت که این میزان اکنون به جای افزایش به 6 هزار دستگاه نزول کرده است. وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به جای فشار بر شهرداری برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی فقط نطقهای پیش از دستور دارند و هیچ اقدامی از سوی شهرداری نمیبینیم، گفت: اکنون که دولت با شهرداری همسو و همفکر است، چرا شهرداری برای دریافت منابع اختصاصیافته به نوسازی حملونقل عمومی پافشاری نمیکند؟ این حق مردم است و شهرداری باید به فکر آسایش و رفاه مردم باشد و تعارف را کنار بگذارد. وی افزود: در دوره گذشته شورای شهر تهران قرار بود هزار واگن به ناوگان خطوط قطار شهری اضافه شود اما در این دوره توجهی به خرید این واگنها نمیشود.
خبرنگار*
ارسال به دوستان
استانداری تهران اعلام کرد
شهرداری پایتخت، متهم انتشار بوی بد
گروه اجتماعی: منطقه آرادکوه در جنوب تهران، صنایع دامی و آبفا از سوی استانداری به عنوان متهمان اصلی بوی پایتخت معرفی شدند.
به گزارش «وطنامروز»، یک سال از انتشار بوی نامطبوع و غیرقابل تحمل در تهران برای اولینبار میگذرد و در این مدت بارها تهرانیها انتشار بوی بد را تجربه کردهاند اما هنوز هیچ نهاد شهری و دولتی نتوانسته منشأ این بو را تشخیص دهد.
چند روز پیش شهرداری تهران انتشار گوگرد از جنوب غرب تهران را منشأ بوی نامطبوع معرفی کرده بود اما استانداری تهران دیروز اعلام کرد خود شهرداری یکی از متهمان و مسؤولان احتمالی این بوی نامطبوع است.
معاون امور عمرانی استاندار تهران اسامی دستگاهها و سازمانهای اصلی انتشاردهنده بوی نامطبوع تهران را اعلام کرد. محمد تقیزاده با اشاره به جزئیات دومین جلسه بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران اظهار کرد: مقرر شد 3 دستگاه شهرداری تهران، آبفا و محیطزیست نتیجه بررسیهای خود را ارائه دهند و در راستای دستیابی به نتیجه، جلسات بررسی منبع یا منابع انتشار بوی نامطبوع تهران به صورت هفتگی تا جمعبندی قطعی ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به مناطقی که انتشار بوی نامطبوع در آن بیشتر گزارش شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران در گزارش خود درمورد تماسهای تلفنی شهروندان درباره انتشار بوی نامطبوع با سامانه 137 وضعیت تراکنش مناطق بیستودوگانه را ارائه داد که بر اساس آن تماسها بیشتر در محور منطقه 2، چمران و نواب بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین افزود: شهرداری تهران تیمهایی را برای بررسی منبع انتشار بو مشخص کرده بود که بر اساس آن پدیده اینورژن یا وارونگی هوا و همینطور رطوبت رابطه معناداری با انتشار بوی نامطبوع در تهران ندارد.
تقیزاده تصریح کرد: سوخت مازوت که توسط بعضی کارخانجات استفاده میشد هم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این کارخانجات از گاز استفاده کنند و وزیر نفت هم قولهای مساعدی در اینباره داده است.
وی به درخواست شهرداری تهران برای تکمیل مطالعات اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در جلسه امروز(دیروز دوشنبه) فرصتی خواست که هفته آینده مطالعات دقیقتری درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران انجام دهد و اطلاعات تکمیلی را در جلسه آینده ارائه کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران درباره نقش فاضلاب در انتشار بوی نامطبوع عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب تهران هم گزارشی در این جلسه ارائه داد که بر اساس آن شبکه آب و فاضلاب، ماندگی آب که سبب انتشار گازهای متصاعد شود ندارد و بیشتر تجمع فاضلاب در سمت شرق تهران است.
تقیزاده ادامه داد: شهرداری 80 نقطه را به عنوان نقاط انفصال شبکه فاضلاب که به طور معمول تجمع فاضلاب نیز در آنها اتفاق میافتد، معرفی کرد که ممکن است منبع بوی نامطبوع تهران باشد که آبفا این موضوع را رد کرد با این حال مقرر شد این نقاط توسط شهرداری به مجموعه آبفا برای بررسی و تهیه گزارش معرفی شود.
وی در پایان با بیان اینکه همچنان منطقه آرادکوه، صنایع دامی و آبفا از متهمان اصلی انتشار بوی نامطبوع در تهران هستند، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد محیطزیست به منظور بررسی دقیق و ارائه طرح بررسی منشأ بوی نامطبوع تهران در فراخوانی با مراکز پژوهشی دانشگاهها جهت ارائه پروپوزال برای عقد قرارداد وارد عمل شود.
ارسال به دوستان
حملونقل
اخذ عوارض 2 درصدی از تاکسیهای اینترنتی متوقف شد
مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران از تخفیف حناچی به تاکسیهای اینترنتی خبر داد و گفت: به دلیل تغییر قیمت سوخت و پیشگیری از گرانی نرخ تاکسیهای اینترنتی اخذ عوارض 2 درصدی از هر سفر متوقف شد. علیرضا قنادان در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور در مهر سالجاری، شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حملونقل عمومی کند. در عوض، این شرکتها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف میشوند. وی افزود: بر همین اساس قرار بود از ابتدای آبان این عوارض جهت توسعه حملونقل عمومی به شهرداری واریز شود ولی پس از افزایش قیمت سوخت و گرانی بنزین بنا به تصمیم پیروز حناچی، شهردار تهران این موضوع متوقف شد. وی افزود: تغییر قیمت سوخت و پیشگیری از افزوده شدن نرخ تاکسیهای اینترنتی دلیل ملاحظه شهردار تهران در این زمینه بوده است ولی اگر تاکسیهای اینترنتی همچون اسنپ و تپسی تغییر نرخ کرایه داشته باشند، این موضوع و مساعدت شهردار تغییر خواهد کرد.
***
دلیل حذف برخی خطوط اتوبوسرانی اعلام شد
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پایین بودن میانگین تقاضای سفر را دلیل حذف برخی خطوط اتوبوس در پایتخت اعلام کرد. به گزارش فارس، در توضیحات شرکت واحد اتوبوسرانی آمده است: حذف، ایجاد و هرگونه تغییر در خطوط اتوبوسرانی فقط در صورت تأیید کمیتههای حملونقل عمومی که متشکل از نماینده اتوبوسرانی، پلیس راهور، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه و سایر سازمانهای ذیربط است انجام میشود. خط 266 (پایانه کاوه- پایانه فیاضبخش) در تاریخ 30 آذر پس از بررسیهای به عمل آمده به صورت میدانی و همچنین سیستم مدیریت هوشمند ناوگان، به دلایلی از جمله پایین بودن میانگین تقاضای سفر و همپوشانی با خطوط و دیگر مدهای حملونقلی، پس از طرح و تصویب درکمیته حملونقل عمومی شورای حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، حذف شد.
ارسال به دوستان
سلامت
اسامی مواد غذایی غیرمجاز در مدارس اعلام شد
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از چاقی کودکان و نوجوانان، گفت: در بوفه مدارس نباید آبمیوههایی که قند افزوده دارند، شیرهای طعمدار، شیر کاکائو، چیپس، پفک و نوشابه عرضه شود. زهرا عبدالهی در گفتوگو با فارس، با اشاره به برنامههای وزارت بهداشت در راستای توجه به وضعیت تغذیه کودکان و نوجوانان، گفت: از طریق شبکههای بهداشتی و درمانی کشور برنامههای مراقبتی، آموزشی، مشاوره تغذیه و شناسایی کودکانی که اضافه وزن داشته یا چاق هستند برای اینکه این کودکان به وزن نرمال برسند، اجرا میشود. ضمن اینکه برنامه همکاری با صنایع غذایی را برای اینکه در بوفههای مدارس اقلام غذایی اجازه ورود داشته باشند که کم قند، کمنمک و کمچربی باشند داریم، چرا که میخواهیم از چاقی کودکان جلوگیری کنیم. وی متذکر شد: تاکید شده میوهها به صورت تمیز و بستهبندی شده در بوفه مدارس عرضه شود، همچنین لقمههای سالم، خشکبار و اقلام غذایی که چاقکننده نیستند در بوفهها در اختیار دانشآموزان قرار گیرد.
***
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:
هر دهکی باید بر مبنای میزان حقوق حقبیمه بدهد
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت پیشنهاد داد حق بیمه متمولان بهصورت پلکانی افزایش یابد. «طاهر موهبتی» در گفتوگو با ایلنا، با بیان اینکه توصیه میکنیم پرداخت حقبیمه پلکانی باشد، گفت: سرانه بیمه بر مبنای افزایش دارایی افراد باید افزایش یابد. بهطور مثال، دهکها میتوانند مانند مالیات از ۷ درصد تا ۳۰ درصد حقوقشان را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند. وی گفت: ما معتقدیم و تجربههای کشورهای دیگر نشان میدهد که باید درصد پرداخت حق بیمه افراد با افزایش حقوق آنها بیشتر شود. این سازوکار بیمه در دنیاست که متاسفانه در کشور ما اجرا نشده است.
ارسال به دوستان
۴۰۰ معتاد دره فرحزاد تحویل کمپهای ترک اعتیاد شدند
دادستان تهران گفت: ۴۰۰ نفر از معتادان دره فرحزاد را تحویل کمپها دادیم که در حال مراقبت و بازپروری هستند که باید این راه را طی کنند. این پروسه را برای ۶ ماه تمدید کردیم تا در محل مناسب برای ترک اعتیاد نگهداری شوند. به گزارش موج، علی القاصی، دادستان تهران در حاشیه بازدید از دره فرحزاد که اخیرا از معتادان پاکسازی شد، اظهار کرد: این منطقه به عنوان منطقه حساس و پرتردد، به محل تجمع معتادان، فروش موادمخدر، خردهفروشی موادمخدر و عرضه مشروبات الکلی تبدیل شده بود که همین موضوع منجر به از بین رفتن احساس امنیت شهروندان شده بود. وی افزود: ۴۰۰ نفر از معتادان را تحویل کمپها دادیم که در حال مراقبت و بازپروری هستند تا اقدامات درمانی و بازسازی شخصیتی و روحی آنها انجام شود.
ارسال به دوستان
معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد
واگذاری شیفت بعدازظهر دندانپزشکیهای دولتی به بخش خصوصی
معاون بهداشت وزارت بهداشت جزئیات واگذاری مراکز دندانپزشکی این وزارتخانه به بخش خصوصی را تشریح کرد.
دکتر علیرضا رئیسی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اما و اگرها درباره واگذاری مراکز دندانپزشکی وزارت بهداشت به بخش خصوصی، گفت: باید توجه کرد که ما این مراکز را به بخش خصوصی واگذار نکردهایم، بلکه به صورت خرید خدمت از کمک بخش خصوصی در این مراکز استفاده میکنیم. در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ مرکز دندانپزشکی در سراسر کشور داریم که شیفت بعدازظهر آنها غیرفعال بوده و عملا این مراکز بستهاند. در عین حال هزینههای دندانپزشکی در بخش خصوصی بسیار بالاست و مردم در بعدازظهرها دچار مشکل میشوند. وی در ادامه افزود: بر همین اساس مراکز دندانپزشکی را در شیفت عصر به صورت خرید خدمت به بخش خصوصی واگذار میکنیم تا با تعرفه مناسب که نه خصوصی است و نه دولتی، بلکه به نوعی تعرفه عمومی غیردولتی محسوب میشود، خدمات دندانپزشکی را به مردم ارائه دهند.
رئیسی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه دندانپزشکی در بخش خصوصی تعرفه مدون و مشخصی وجود ندارد، ادامه داد: مراکز دندانپزشکی وزارت بهداشت در شیفتهای بعدازظهر به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی، خدمات دندانپزشکی را تحت نظارت وزارت بهداشت و با توجه به پروتکلهای ما ارائه میدهند، بنابراین این مراکز که در ذیل مراکز جامع سلامت قرار دارند از ساعت 2 بعدازظهر تا ۹ الی ۱۰ شب فعال میشوند.
ارسال به دوستان
وزیر بهداشت:
۹۹، سال سختتری خواهد بود
گروه اجتماعی: «سال 1399 سالی سختتر از امسال خواهد بود اما اگر مردم بیعدالتی نبینند صبوری خواهند کرد». وزیر بهداشت این اظهارات را در حالی عنوان کرد که قرار بود به جامعه پزشکی و مردم امید تزریق کند!
به گزارش «وطنامروز»، سعید نمکی دیروز در جلسه شورای عالی نظام پرستاری گفت: یکی از خسرانهای عظیم ملی ما، ضمن احترام به جامعه پزشکی، این است که برای سایر کادر بهداشتی و درمانی مملکت به عنوان ستونهای اصلی خدمت، هویت مستقلی تعریف نکردهایم. نمکی ادامه داد: از بهورز در خانه بهداشت به عنوان سرباز خط مقدم، تا پرستار که چنانچه نباشد کارکرد بیمارستانها و نظام درمان لنگ است، باید دارای شخصیت و هویت مستقل باشند. در کنار اینها، داروسازان، ماماها و حتی پرسنل اداری- مالی بیمارستانها و نظام سلامت نیز باید هویت مستقل داشته باشند. نباید تصور شود هویت اینها صرفا وابسته به فعالیت همکاران پزشک است. تمام کادر بهداشت و درمان باید احساس هویت حرفهای مستقل و غیروابسته به دیگران داشته باشند؛ این موضوع اولین گامی است که باید در نظام ارائه خدمت مملکت برداریم. نمکی در پایان اظهار کرد: چنانچه شرایط اقتصادی کشور با این آهنگ پیش رود، سال ۹۹ سال سختتری خواهد بود و بنده نیز به عنوان مدیر ارشد مجموعه، به گونهای عمل خواهم کرد که منطبق با جیب مملکت باشد و مطمئنم مردم چنانچه بیعدالتی مشاهده نکنند، صبوری خواهند کرد. آنچه باعث طغیان اجتماعی میشود، احساس تبعیض و بیعدالتی است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|