|
آزادی شهروند ایرانی بازداشتشده در آلمان
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در پی سلسله رایزنیهای فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوهقضائیه و سازمان اطلاعات سپاه، آقای احمد خلیلی، شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، آزاد شد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.
ارسال به دوستان
سردار سلامی از ادامهدار بودن پاسخ جریان مقاومت به ترور سپهبد شهید سلیمانی گفت
عینالاسد شروع زدن آمریکا بود
گروه سیاسی: سردار حسین سلامی در ایام چهلم شهید سپهبد قاسم سلیمانی و چهلویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با شبکه خبری المیادین گفتوگو کرد. به گزارش «وطن امروز»، سردار سلامی در این گفتوگوی مشروح که اولین مصاحبه تلویزیونی او بعد از تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا (و حمله به عینالاسد) را «راهبردی» اما «محدود» خواند که اثری جهانی داشت. فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد ایران یک جایی باید آمریکا را متوقف میکرد و به او میفهماند که باید در مقابل ایران در حسابهای خود بازنگری کند. سردار سلامی گفت: پاسخ ایران توانمندی و قدرت ایران را نشان داد و از طرف دیگر اقدامی کاملا مشروع و دفاعی بود.
وی در همین راستا افزود: پاسخ ما به آمریکاییها هر 3 جنبه را در بر داشت؛ عاطفی بود، به این دلیل که آمریکاییها سرداران و تکیهگاههای مقاومت را مورد هدف قرار دادند، بنابراین باید یک پاسخ محکمی به آمریکاییها داده میشد تا جراحت قلب مسلمانان ترمیم میشد. واکنشهای ما طبیعتا همواره به این اقدامات بسیار سخت و پشیمانکننده و دردناک خواهد بود. از این جهت این یک پاسخ عاطفی بود. اما از جنبه دینی، دقیقا اسلام ما را به مقابله به مثل دعوت میکند؛ «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم». در دین اسلام انفعال در مقابل دشمنان دین و بشریت قابل قبول نیست. اما این پاسخ نظامی بود؟ بله! کاملا نظامی بود، به این دلیل که ما باید پاسخی آشکار، قابل درک، قابل رویت از منظر جهانی و معتبر میدادیم تا معیارهای قضاوت جهانی را درباره اعتبار خودمان و ارادهای که پشت این قدرت وجود دارد، بسازیم.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما باید حمله میکردیم و حمله نظامی نشاندهنده قدرت و اراده یعنی اقتدار است و ما باید این را نشان میدادیم، چرا؟ چون ما باید آمریکاییها را در همان نقطه متوقف میکردیم و به آنها نشان میدادیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران، محاسبات آمریکاییها و مفروضات آنها باید تغییر کند. آمریکاییها عادت کرده بودند تصور کنند که به هر کشوری حمله میکنند واکنشی دریافت نمیکنند. این فرض آنها را به اشتباه محاسبه نسبت به ایران هم کشانده بود. البته آمریکاییها همیشه تاوان اشتباه و خطا در محاسبات راهبردی خود را میپردازند، یعنی آنها معمولا در موضوع ملتها دچار خطا میشوند، در موضوع ایران هم اینها دچار خطا شدند. بعد از اینکه سردار سلیمانی و همرزمان او را شهید کردند رئیسجمهور آمریکا اعلام کرد اگر ایران پاسخ نظامی بدهد ۵۲ نقطه از کشور را هدف قرار میدهد. ما باید آمریکا را از آن جلد و پوسته عملیات روانی و هیبت ظاهری ساختگی جدا میکردیم، آمریکا را باید عریان میکردیم، واقعیت آمریکا را باید نشان میدادیم و باید نشان میدادیم که رئیسجمهور آمریکا دروغگو است و حرفهای او معتبر نیست. تهدیدات او اعتبار ندارد. آنچه اعتبار دارد قدرت جمهوری اسلامی ایران است و سایر ملتهای مسلمانی که در حمایت معنوی از جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا ایستاده بودند. ما در یک فضای جهانی عمل میکردیم.
* پاسخ ایران نقطهای اما اثرش راهبردی بود
فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد حمله جمهوری اسلامی به پایگاه عینالاسد استراتژیک بود. سردار سلامی در همین رابطه توضیح داد: این پاسخ نظامی لازم بود اما این پاسخ نظامی در یک مقیاس استراتژیک اتفاق افتاد، چرا؟ این پاسخ هرچند محدود بود اما نشاندهنده این حقیقت بود که ما به آن درجه از قدرت و اعتبار قدرت رسیدهایم که میتوانیم علیه پایگاههای نظامی آمریکا مستقیم عمل کنیم، از واکنشهای آنها نهراسیم و برای ادامه پاسخها آماده باشیم. این پاسخ، شکوه و هیبت ظاهری و تصنعی ساخته آمریکاییها را در هم شکست. آمریکاییها یک قدرتی از خودشان در فضای عملیات روانی و در ذهنها ظهور دادند که متفاوت از واقعیت قدرت آنها روی زمین است. فاصله و تفاضل بین قدرت آمریکاییها در عملیات روانی و قدرت آنها روی زمین باید شناخته میشد. این پاسخ از این جهت استراتژیک بود که توانست تصور جهان را نسبت به آمریکا تغییر بدهد. عمل ما نقطهای بود اما تاثیر آن جهانی بود. وقتی یک عمل در مقیاس تاکتیک اتفاق میافتد اما میدان تاثیر جهانی دارد، این عمل استراتژیک است. بنابراین وقتی ما میتوانیم با پاسخهای اینچنینی یک تصور جدید بسازیم، یک قاعده جدید بسازیم، این یعنی عمل استراتژیک. اما این انتهای پاسخ استراتژیک نبود، ابتدای پاسخ استراتژیک بود؛ یعنی نقطه آغاز پاسخ استراتژیک بود، چرا؟ به این دلیل که ما این هدفها را هموزن شخصیت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان نمیدانیم. البته هیچ هدفی در آمریکا وجود ندارد به شکل نقطهای که هموزن سردار سلیمانی باشد، حتی اگر مجموع رئیسجمهور آمریکا و مقامات دیگر را کنار هم بگذارید و آنها را در یک میزان و ترازو قرار بدهید باز شخصیت سردار سلیمانی بسیار عظیم است و سنگینی میکند، چون او یک شخصیت الهی و انسانی است، سمبل عواطف بشریت است. بنابراین این پاسخها ادامه خواهد یافت اما در اشکال متفاوت. پاسخ اصلی هنگامی است که هدفهای سردار سلیمانی، این شهید بزرگ محقق شود، راه او ادامه پیدا کند و این هدفها عموما پیرامون اضمحلال و زوال رژیم صهیونیستی در این منطقه که نقطه کانونی شرارت است و خاتمه دادن به حضور آمریکا در منطقه و شکست دادن کامل سیاستهای آمریکاست. پاسخ استراتژیک ما وقتی کامل میشود که این واقعیتها تحقق پیدا کند و ما این را تعقیب میکنیم تا انتهای کار، یعنی تا زمانی که آخرین آمریکایی از منطقه خارج نشود ما راه این سردار شهید را ادامه میدهیم، این مسیر انقلاب اسلامی است.
* صدها موشک برای آمریکا آماده کرده بودیم
فرمانده کل سپاه در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: ما برای ادامه کار کاملا آماده بودیم ما این فرض را که آمریکاییها ممکن است در مقابل عملیات نظامی ما عکسالعمل نشان بدهند را جدی گرفته بودیم، بنابراین ما به موازات موج اول حملات، امواج بزرگی از حملات موشکی ویرانگر را طراحی کرده بودیم و برای آن آماده شده بودیم. صدها موشک همزمان آماده شلیک به پایگاههای دیگر و نقاط دیگر بودند. اگر آمریکاییها ادامه میدادند ما قطعا دامنه تهاجمات را گسترش میدادیم و عینالاسد نقطه آغاز بود. در واقع این حملات استمرار پیدا میکرد به نقاط دیگر و پایگاههای دیگر و آماده شده بودیم این جنگ در هر شکلی ادامه پیدا کند ما با نسخه پیروزی ادامه بدهیم. ما به غلبه کامل اندیشیده بودیم و برای آن البته سالها قدرتسازی کردیم و این قدرت را به صحنه آورده بودیم و مهیا بودیم برای احتمالات ممکن اما آمریکاییها چون واکنش نشان ندادند، ما عملیات مستقیم نظامی را در همان سطح انجام دادیم. این البته قاعده جدیدی نبود و ادامه قواعد درگیری ما با آمریکاییها بود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما سردار شهید سلیمانی را معمار میدان شکستها و ناکامیهای آمریکا در این منطقه میدانیم. من شاید این عبارت را اگر بخواهم بیان کنم مثل این هست که بگویم سردار سلیمانی قبل از شهادت بارها آمریکاییها را شکست داده بود. اجازه نداده بود بین هزینهکردهای نظامی، عملیاتهای نظامی، سیاستهای عملیاتی آنها روی زمین و هدفهای سیاسی آنها رابطهای برقرار شود. یعنی فقط آمریکاییها با هزینه روبهرو بودند، هزاران میلیارد دلار هزینه کرده بودند، حداقل 8-7 تریلیون دلار اما بدون هیچ نتیجه سیاسی. وقتی هزینهکردهای اقتصادی، از دست دادن هیمنه و هیبت سیاسی و نظامی، منجر به هیچ موفقیتی نمیشود، یعنی یک قدرت بزرگ در چرخه زوال قرار میگیرد. سردار سلیمانی یکی از عوامل زوال قدرت آمریکا در جهان و منطقه بود و این نقش بسیار بزرگی است. بنابراین قاعده بازی از قبل ادامه داشت. ما سیاستهای آمریکا را در منطقه نافی امنیت مردم، عزت مردم مسلمان، کرامت آنها و پیشرفت آنها میدانیم. ما معتقدیم همه عقبماندگیها در جهان اسلام مربوط به سیاست آمریکاییهاست.
سردار سلامی افزود: ما امروز قادریم در دریا با هزاران فروند شناورهای تندرو و غیرتندرو نبردهای دریایی عمیق انجام بدهیم. ما قادر هستیم هر پایگاهی را در منطقه با هر شدت دلخواه مورد هدف قرار بدهیم. اینها واقعیتهای امروز قدرت ما است. در زمین ما یک نیروی پایانناپذیری داریم که متصل به بسیج مردمی است و این هرگز خاتمه پیدا نمیکند؛ انسانهای مومن، باانگیزه، بااراده و عاشق تهاجم به دشمنان که هدفشان شکست دادن آنها روی زمین هست، بنابراین قدرت ما هم در زمین و هم در دریا و هم در هوا و هم در فضا واقعاً به فضل الهی و اذن خدا با حمایتهای رهبر عظیمالشأنمان و با اراده ملت ما و جوانان ما امروز یک قدرت فائقه بینظیر است.
ارسال به دوستان
دیدارهای محرمانه ظریف با نمایندگان و مقامات آمریکایی به یک سنت تبدیل شده است
عادت غیردیپلماتیک آقای وزیر
گروه سیاسی: یک پایگاه آمریکایی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی دیداری محرمانه با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کرده است.
به گزارش فارس، پایگاه خبری «The Federalist» آمریکا به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد وزیر امور خارجه ایران با یک سناتور آمریکایی در آلمان دیدار کرده است.
این رسانه گزارش کرد در اینباره از هیأت فرانسوی در مونیخ کسب اطلاع کرده است و نوشت کریس مورفی، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران داشته است. این پایگاه آمریکایی در ادامه گفته دفتر سناتور مورفی از پاسخ به سوالی در این زمینه خودداری کرده است. سناتور مورفی عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکاست. پایگاه خبری «فدرالیست» که به محافظهکاران نزدیک است، گفته است سناتور مورفی این اقدامات را در راستای تضعیف دولت دونالد ترامپ انجام داده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا اما گفته است وزارت خارجه آمریکا هیچ اطلاعی از 2 طرف درباره اینکه مورفی دیداری با مقامات ایرانی داشته است ندارد.
سناتور مورفی پیش از این از تماسهای «جان کری» وزیر پیشین خارجه آمریکا با ظریف که بشدت مورد انتقاد کاخ سفید قرار گرفته بود دفاع کرده بود.
این سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در نشست اخیر کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده بود و دقایقی بعد از جلسه پرسش و پاسخ محمدجواد ظریف در این کنفرانس، در نشستی با حضور وزرای خارجه عمان، ترکیه، قطر و کویت درباره وضعیت منطقه غرب آسیا شرکت کرده بود.
* دیدارهای محرمانه با جان کری و نمایندگان آمریکایی
اگر خبر دیدار ظریف با سناتور مورفی تکذیب نشود، این حداقل برای دومینبار است که ظریف با شخصیتهای سیاسی آمریکا به صورت محرمانه گفتوگو میکند. پیش از این و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در سال 96 ظریف با جان کری، وزیر سابق خارجه آمریکا گفتوگو کرده بود. نشریه آمریکایی «نیویورکر»، در اینباره گزارش داده بود: محمدجواد ظریف با جان کری به طور پنهان ملاقات داشته است. دیدار وزیر امور خارجه ایران با وزیر پیشین خارجه آمریکا، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و با حضور نمایندگان دیگر کشورهای دخیل در توافق هستهای انجام شده بود. به گزارش «نیویورکر»، جان کری در این دیدار از ایرانیها خواسته بود دولت ترامپ هر تصمیمی که گرفت، توافق هستهای را کنار نگذارند یا آن را نقض نکنند. ظریف تیرماه سال جاری در گفتوگو با شبکه خبری پیبیاس آمریکا درباره خبرهای مربوط به دیدار با برخی اعضای کنگره آمریکا هم اظهار کرد: من معمولاً با نمایندگان کنگره آمریکا از هر حزبی به عنوان نمایندگان مردم آمریکا نه به عنوان فرستاده کسی و البته به درخواست خودشان دیدار میکنم.
البته آنگونه که برخی نمایندگان مجلس گفتهاند این دیدارهای خارج از عرف دیپلماتیک ظریف بدون اطلاع و هماهنگی بوده است.
ارسال به دوستان
مهرداد بذرپاش:
یکی از مشکلات مجلس، گیرهای ساختاری است
گروه سیاسی: عضو هیأترئیسه مجلس نهم گفت: یکی از گیرهای ما که مجلس را کارآمد نمیکند این است که اصولا ما نمایندهای را بهتر میدانیم که بهتر موضع بگیرد؛ مجلس فقط جای موضع گرفتن نیست.
به گزارش «وطن امروز»، مهرداد بذرپاش طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» درباره لزوم شفافیت آرا در رأی نمایندگان مجلس گفت: یکی از روشهایی که میتوانیم به سمت بهبود، کاهش فساد و جلوگیری از سوءاستفادهها برویم همین شفافیت است؛ هم شفافیت در توصیهها و هم آرا، هر دو خوب است. من نماینده اگر میخواهم توصیهای برای فردی بکنم همه ببینند. شفافیت آرا هم خوب است اما فقط یک ابهام دارد و آن این است که اگر بخواهیم پای شفافیت آرا درست و افراطی بایستیم، ممکن است منجر به رفتار پوپولیستی نماینده شود و براحتی فضای رسانهای، نظر نماینده را تغییر دهد.
به گزارش ایسنا، بذرپاش اضافه کرد: نماینده ممکن است وقتی ببیند که رسانهها دارند هجمه میکنند طبق نظر رسانهها رأی دهد. در واقع به جای اینکه با عقل و منطق، روش علمی و تحقیق رأی دهد، نگاه کند ببیند رسانهها چه میگویند اما با این وجود من با طرح شفافیت آرا موافقم، چون محاسنش بیش از معایبش است.
وی در پاسخ به این مطلب که «نمایندهای که قرار است تا این اندازه تحت تأثیر باشد بهتر است اصلا انتخاب نشود» اظهار کرد: ما در محیط واقعی زندگی میکنیم، ما در آزمایشگاه برای محیط کشور تصمیم نمیگیریم، ما در جامعه واقعی که در بسیاری از بخشها عدم قطعیت داریم زندگی میکنیم. محیط پیچیده است، هزار و یک مؤلفه داخلی و خارجی تأثیر میگذارد. شما با یک مشت فرشته که طرف نیستید؛ این نماینده انسان است، تأثیر میپذیرد، رسانه رویش تأثیر میگذارد، مخالف، موافق و رقیب دارد.
معاون رئیسجمهور در دولت نهم در پاسخ به این سؤال که «یعنی ما 300 آدم خودساخته نداریم تا از میان آنها افراد را انتخاب کنیم» بیان کرد: نمایندهها از کجا میآیند؟ از بین مردم و در همین دانشگاهها درس میخوانند، در دانشگاهها هنوز نظام مسائل درست و حسابی کشور را تشخیص نمیدهند و هنوز مقاله تولید میکنند برای آن طرف آب، بعد انتظار داریم این نماینده بیاید مجلس با یک دکمه کشور را پیشرفته کند. یا مثلا این نمایندهها کجا تربیت شدهاند؟ اینها که از عالم معنا نیامدهاند، در میان مردمند. وقتی دانشگاههای ما اینطور در تربیت افراد و تشخیص نظام مسائل ایراد داشته باشند، اگر فرد یک چارچوب ذهنی مناسبی نداشته باشد، وقتی وارد مجلس شود خود مجلس هزار و یک مؤلفه دیگر به این اضافه میکند؛ او هم یک انسان است و بر اساس آن یک تصمیمی میگیرد.
این استاد دانشگاه درباره این مطلب که «ما آمایش درستی از استعدادها و پتانسیلهایمان نداریم» گفت: یکی از ایرادات کشور ما همین است، این سؤال همیشه مطرح بوده که اینها که آمدند بر سر این مسؤولیتها از کجا آمدند؟ یکی از گیرهای ما که مجلس را کارآمد نمیکند این است که اصولا ما نمایندهای را بهتر میدانیم که بهتر موضع بگیرد، مجلس فقط جای موضع گرفتن نیست، کسی باید به مجلس برود که هم موضع درست، دقیق، انقلابی و مکتبی داشته و هم به همان اندازه ذهن مرتبی برای حل مسائل کشور داشته باشد، برای موضعگیری حتما لازم نیست برویم یک کرسی اشغال کنیم، این را باید در نظام انتخاباتمان در نظر بگیریم.
وی در ادامه یادآور شد: مشکل اینجاست که مردم در بازه زمانی یک هفتهای که عدهای برای رأی آوردن حرفهایی میزنند، چطور انتخاب درستی داشته باشند؟ لذا باید یکسری ساختارها از قبل داشته باشیم که بهتر بتوانیم انتخاب کنیم.
بذرپاش در پاسخ به اینکه «پس تا وقتی که این ساختار هست مشکلات مجلس هم حل نمیشود» یادآور شد: نه، من عرضم این نبود، من میگویم کمی واقعگرایانهتر صحنه را تبیین کنیم، مثلا در موضوع شفافیت آرا حرف درستی است اما اینها دفعتی اتفاق نمیافتد. با فرآیند تدریجی داریم به سمت جلو میرویم، مجلسی که الان داریم حتما با مجالس دوم و سوم فرق کرده، خیلی اصلاحات هم انجام شده، البته مسائل هم پیچیدهتر شده است. یک بخش آن بازمیگردد به این گیرهای ساختاری که یک مقدار مجلس را ناکارآمد میکند و یکسری هم به همین مثالهایی که عرض کردم و بعضا تعاملات نامناسب پیش میآید، یکسری هم بازمیگردد به روشهای افرادی که در مجلس بودند و هر کدام یک سلیقه سیاسی داشتند.
وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات مجلس درباره قانون بودجه اشاره کرد و گفت: ما دهها هزار پروژه ناتمام در کشور داریم که هر کدام از آنها در یک حوزه انتخابیه است، همه نمایندهها هم دوست دارند مسائل حوزه خودشان را پیگیری کنند، اینها یک عدد بودجه سنواتی میخواهد، نماینده مراجعه میکند به قانون بودجه که برای تکمیل پروژه این بودجه را به من بدهید اما بودجه کشور هم محدود است. این نمایندهها از حیث وظیفه نمایندگی خودشان هزاران برنامه دارند که میخواهند از بودجه برای حل آنها استفاده کنند، راهکار این است که در پروژههای منطقهای نمایندهها اجازه دخالت نداشته باشند.
بذرپاش در پایان یادآور شد: یکی از اصلاحات اساسی این است که مجلس باید خودش علیه خودش قانون وضع کند که اتفاقا هم کار خوبی است که مجلس مصوب کند نمایندهها در دورههای بعدی اجازه دخالت در بودجههای منطقهای را نداشته باشند. در واقع با این قانون جلوی سهمخواهیهای نهادها و افراد از مجلس هم گرفته میشود.
ارسال به دوستان
اخبار
آیتالله رئیسی: به قوهقضائیه قوی میاندیشیم نه قوهقضائیه بزرگ
رئیس قوه قضائیه در نشست هماندیشی شورای عالی قوهقضائیه با نهادهای مردمی با موضوع «آیین رونمایی و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی قوهقضائیه» اظهار کرد: دستگاه قضایی ما را موظف کرده به مردم نقش دهیم و در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده دادند، مردمی بودن و نگاه به مردم، تکالیف ما در این دوره است. طبیعی است مردمی بودن و توجه به مردم با سخن نمیشود و باید حوزه اقدام و عمل را تعریف و باید زمینه میدان دادن در عمل و اقدام را آماده کرد. آیتالله سیدابراهیم رئیسی افزود: ما به قوهقضائیه قوی میاندیشیم نه قوهقضائیه بزرگ. قوهقضائیه قوی آن است که اجرای حق کند و بتواند نگاه مردم را در فرآیند دادرسی همراه داشته باشد. این کار یک حرکت دو سویه نیاز دارد؛ یعنی هم باید قوهقضائیه نگاهش به حمایت مردم و مشارکت آنها باشد و هم مردم این باور و اراده قوی را در عمل و اجرا داشته باشند.
وی با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوهقضائیه گفت: این دستورالعمل یکی از گامهای مثبتی است که صاحبنظران بیش از 30 جلسه روی آن وقت گذاشتند تا بتوانند قانونمند به مشارکت مردم نقش بدهند. مسؤولیتهای قوهقضائیه با مشارکت نخبگان میتواند از حوزه سیاستهای راهبردی، دادرسی، پیشگیری از جرم گرفته تا بازاجتماعی کردن شخصیت زندانیان، تغییر، پیشگیری و آسیبشناسی نقشهایی را برای مشارکت مردم تعیین و کاملاً میتوان آن را به صورت دقیق تعریف کرد.
***
انتخاب قوی، تحریمها را بیاثر میکند
دکتر سعید جلیلی شامگاه یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم انقلابی اصفهان که به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی یک انتخاب صحیح انجام میشود به همان نسبت شما قوت پیدا میکنید، انتخاب قوی یعنی کشوری که یک زمان او را در حد ژاندارم خودشان میدانستند امروز به صراحت بیان میکنند این قدرتی است که جزو 3 اولویت آنهاست.
به گزارش «وطن امروز»، وی افزود: انتخاب بزرگ ملت «جمهوری اسلامی» بود که ایران را احیا کرد و برای آن اقتدار آفرید. این انتخاب مهم تنها یک حرکت نقطهای نبود، هنوز هم ادامه دارد و ملت ۴۰ سال است بر این انتخاب پرافتخار ایستادگی میکند؛ اینچنین ملتی نباید ترسی داشته باشد زیرا امداد الهی را با خود دارد.
جلیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن رسماً اعلام میکند ما به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستیم، تنها انتخاب قوی و نقطهزن جوابگو است و این انتخاب قوی است که تحریمهای دشمن را هدفگیری کرده و آن را بیتأثیر میکند و در این شرایط است که هر رأی یک موشک نقطهزن میشود البته در صورتی که درست و دقیق باشد. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت زمانی میتواند یک مجلس قوی پدید آورد که بداند اولویتهای ۴ سال آینده کشور چیست و چه مسائلی باید در این زمان حل شود و راهحل این مسائل چیست.
***
لاوروف:
ترور ژنرال سلیمانی نقض منشور سازمان ملل بود
وزیر خارجه روسیه اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم کرده و آن را نقض فاحش منشور سازمان ملل و فراتر از حد و مرز خواند. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف در گفتوگو با روزنامه لا استامپا دیلی ایتالیا، درباره افزایش تنشها پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: اگر درباره آخرین دور تنشها میان آمریکا و ایران که در سال پیشرو آغاز شد صحبت میکنیم، موضعمان مشخص است. ما هرگونه اقدامی را که با اصول منشور سازمان ملل در تناقض بوده و به افزایش تنش در منطقه منجر شود، محکوم میکنیم. حملهای که پنتاگون روز سوم ژانویه در فرودگاه بغداد انجام داد و به ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران منجر شد، نقض آشکار قوانین بینالمللی بود. لاوروف با گفتن اینکه فرودگاه بغداد، فرودگاهی غیرنظامی بود، تاکید کرد «این اقدامات آمریکاییها فراتر از حد و مرز است».
***
FATF ابزار جدید نظام سلطه است
محمدباقر قالیباف، سرلیست فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش «مجلس و اقتصاد دانشبنیان» که در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد، اظهار داشت: در قرن ۲۱ پلتفرم حکمرانیهای دنیا عوض شده و 2 دهه است این کار با سرعت زیاد پیش میرود و ماهیت دولتهای کلاسیک با فناوریهای جدید عوض شد، پس تعریف خیلی از قوانین تغییر مییابد. قالیباف با تاکید بر اینکه FATF ابزار جدید همان نظام سلطه است که مثل شرکتهای چندملیتی که در ابعاد دیگر کار میکنند و هرکدامشان ماهیت دولتهای قدیم را چند برابر و با قدرت نفوذ و تاثیرگذاری بیشتر عهدهدار میشوند، عمل میکند، گفت: یک دهه دیگر گمرک و مالیات و ارز مفاهیم جدیدی پیدا میکنند و حکمرانی تغییر ماهوی میکند و باید ببینیم انقلاب اسلامی کجای این تحول است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در هیچ زمینه و حوزهای به صورت کلاسیک نمیتوان کار را دنبال کرد، گفت: معنی راهبردی «تهدید/ فرصت» عوض شده و هر چیز پیش رویمان است فرصت است ولی فرصتها به 2 بخش ریسکدار و بدون ریسک تقسیم میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|