|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به کتاب «آرزوهای دستساز» که ماجرای شکلگیری یک شرکت دانشبنیان است
بچه مهندسهای واقعی
احسان سالمی: «آرزوهای دستساز» روایتی از یک جهاد مؤمنانه از سوی نیروهای جوانی است که با همه وجود برای تحقق آرزویی بزرگ پا به میدان مبارزه با سختیها و نامهربانیها میگذارند. روایتی از جوانانی که با وجود تحریمهای خارجی و نامهربانیهای داخلی از مبارزه برای رسیدن به هدفشان ناامید نشدند. الگویی برای جوانان امروز آن هم در سالی که قرار است با «جهش تولید» همراه باشد.
آنچه بهانه نگارش «آرزوهای دستساز» شده، روایت ماجرای شکلگیری یک شرکت دانشبنیان است که توسط چند نفر از نخبگان علمی کشور راهاندازی شد؛ شرکتی که پایهگذار تولید دوربینهای خاص برای پلیس راهنمایی و رانندگی شد و بار بزرگی را از دوش این نهاد برداشت و البته زمینهساز شکلگیری گشت نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی شد. خدماتی بزرگ که با همت جوانانی بلندپرواز صورت گرفت.
میلاد حبیبی، نویسنده «آرزوهای دستساز» با جمعآوری خاطرات تکتک اعضای این گروه دانشجویی، سعی کرده ماجرای شکلگیری شرکت دانشبنیان آنها را از زبان خود آنها شرح دهد. همانها که برای رسیدن به این آرزوی بزرگ، مسیری بشدت سخت و پر از کارشکنی را طی کردند و برای رسیدن به قلههای پیشرفت، چه چیزی مهمتر از روایت تجربه گذشتگان برای نسل بعد است؟ به تعبیر نویسنده «آرزوهای دستساز» در مقدمه این کتاب: «تاریخ شفاهی پیشرفت درصدد طرح دین و دنیا در کنار هم و بنیادنهادن الگوی نوینی از آرمانخواهی الهی و آبادانی اجتماعی است. روایت بدیعی از حرکتهای پرشتاب و جهادی که ذیل گفتمان معنویت، عدالت و استقلال معنا پیدا میکنند و از تمام توسعهطلبیهای ضدانسانی و جنگطلبانه که آغشته است به سوداگرایی و منفعتطلبی، برحذرند».
* مشکلات کشورت را دریاب!
خاطرات راویان «آرزوهای دستساز» در ارتباط با دغدغههایی که منجر به شکلگیری حرکت اولیه آنها برای برداشتن قدمهایی بزرگ شد، یکی از بخشهای جالب این کتاب است. در بخشی از این کتاب درباره دغدغههای حسین توحیدی یکی از شخصیتهای اصلی این کتاب میخوانیم: «یک بار یکی از اساتید در کلاس خاطرهای از «فایمن» برایمان تعریف کرد. فایمن، یکی از فیزیکدانان بزرگ آمریکاست که توانست جایزه نوبل بگیرد. مهارت زیادی در تدریس داشت. فایمن روزی برای سخنرانی به دانشگاه آرژانتین دعوت میشود. در حین سخنرانی، از دانشجوها میپرسد: «شما چرا همان کاری را میکنید که ما در آمریکا انجام میدهیم؟ وضعیت کشور ما طوری است که باید روی لبه علم حرکت کنیم اما شما که کشورتان مشکلات متعددی دارد، بروید و مشکلات خودتان را حل کنید، نه اینکه به علومی بپردازید که شاید 100 سال آینده هم به دردتان نخورد». مشکلات کلیدواژهای بود که حسین را به مخمصه انداخت؛ مخمصهای مطلوب که باعث میشد مهارت درست زندگی کردن در مواجهه با آن معنا پیدا کند».
* دنیای جداگانه دانشگاه از صنعت
با هر دانشجوی فارغالتحصیل رشتههای فنی و مهندسی که صحبت کنید، از نبود ارتباط میان دانشگاه و صنعت شاکی است؛ مسألهای که راویان این کتاب در دل خاطرات خود بارها به آن اشاره میکنند و از موانع متعددی همچون نبود امکانات لازم در محیط دانشگاهی و عدم اهتمام دانشگاهها برای ارتباطگیری با بخشهای صنعتی و برعکس، میگویند. نویسنده کتاب در میان روایت قصه این چند جوان دانشجو با اشاره به یکی از مشکلات آنها در مسیر تحقق آرزویشان برای راهاندازی یک شرکت دانشبنیان، مینویسد: «وقتی دانشگاه از نیازها چشم بپوشد و پویایی خود را از دست بدهد، دیگر نخواهد توانست دانشجویان را با خود همراه کند.
ناکارآمدی دانشگاه در ایجاد ارتباط بین دانشآموختگان و صحنه کار و تولید باعث میشود نخبگان صنعتی مسیر کارآفرینی و تولید را فارغ از محیط دانشگاه دنبال کنند».
* امان از سنگاندازیهای داخلی!
هر چند تیم دانشجویی مورد اشاره در این کتاب تجربه کارهای متفاوتی را از سر میگذراند تا به جایگاه فعلی خود برسد اما نقطه عطف فعالیتهای آنها طراحی و تولید سیستم سرعتسنج خودرویی براساس پردازش تصویر بود؛ اتفاقی که باعث شد این گروه علاوه بر برگزیده شدن در دهمین جشنواره جوان خوارزمی، در حوزه فعالیتهای صنعتی نیز بتواند با پلیس راهنمایی و رانندگی وارد تعامل و همکاری شود. اما نکته آنجاست که یکی از سختترین مشکلات آنها در طول همه فعالیتهایی که داشتند، سنگاندازیهای داخلی بود؛ مخالفت آدمهایی که بسیاری از آنها از اساس اعتقادی به تواناییهای داخلی نداشته و نداشتند و با بهانههای مختلف تواناییهایی این جوانان را نادیده میگرفتند.
در بخشی از این کتاب در ارتباط با دلایل برخی از اینسنگاندازیها میخوانیم: «کاری که بچهها میخواستند انجام بدهند اگر چه در ظاهر پروژه فنی بود اما این اتفاق میتوانست نقطه عطفی باشد و باعث تکثیر چنین اقداماتی بشود. از طرفی هم تکثیر چنین اقداماتی با منافع عدهای در تعارض بود. چون اگر سیستم در داخل تولید نمیشد، مجبور بودند ساخت آن را با قیمت چندبرابر به شرکتهای خارجی سفارش بدهند و این میتوانست برای برخی مدیران، سفرهای خارجی و حق ماموریت و سود سرشاری به همراه داشته باشد. به نظرشان ایرانی به دردبخور نیست. در پروژههای قبلی بارها به این نتیجه رسیده بودیم که محصولات هم از نظر پشتیبانی، خدمات پس از فروش و یکپارچه بودن بانک اطلاعاتی مشکلات و ایرادهای زیادی داشتند. مثلا لازم بود منبع کدها و برنامههایشان را به ما بدهند اما هرگز این را نمیپذیرفتند».
* حمایتهایی که قوت قلب میشود
حالا که از موانع تولید و فعالیتهای خلاقانه در جهت استقلال اقتصادی کشور و تحقق «جهش تولید» به عنوان اصلیترین هدف کشور در سال جاری گفتیم، بد نیست از نقش مهم و موثر حمایتها نیز بگوییم؛ حمایتهایی که گاهی میتواند موتوری محرک برای ادامه فعالیت جوانها و انگیزه مضاعف آنها برای دلسرد نشدن در برابر ناملایمات باشد. یکی از بخشهای «آرزوهای دستساز» به موضوع شکلگیری شرکت دانشبنیان «پویا فنآوران کوثر» و تقدیر فرمانده وقت نیروی انتظامی از فعالیتهای این شرکت اختصاص دارد؛ تقدیری که بشدت باعث دلگرمی این گروه میشود: «مشغول انجام پروژه بودیم که آقای احمدیمقدم، فرمانده ناجا نامهای به وزیر علوم زد و از او تشکر کرد. در آن نامه اسم شرکت ما را برده و گفته بود این مجموعه دانشبنیان، یکی از نیازهای تخصصی پلیس را برطرف کرده است. این نامه برای ما خیلی ارزشمند بود. مثلا یک جملهاش این بود: «مٌصرانه به دنبال گسترش همکاری با مجموعههای دانشبنیان هستیم». بچهها میگفتند این نامه را ببریم به آنهایی که با ما مخالفت میکردند نشان بدهیم؛ بگوییم رئیستان به ما چنین نامهای زده است. در عمل هیچ وقت از آن نامه استفاده مادی نکردیم که بخواهیم قراردادی بگیریم. پلیسی که ما او را اینقدر بداخلاق و سختگیر تصور میکردیم، چنین نامهای زد و تشکر کرد. این نامه از نظر روانی خیلی به دل ما نشست و خوشحالمان کرد».
این کتاب به قلم میلاد حبیبی از سوی انتشارات «راهیار» روانه بازار نشر شده است.
ارسال به دوستان
صدور 8 پروانه ساخت جدید پس از یک وقفه طولانی
یادگاریهای دوره کرونا برای سینما
گروه فرهنگ و هنر: در شرایطی که سینمای ایران این روزها به دلیل کرونا در وضعیت تعطیلی قرار دارد و تازه روز شنبه با دستور رئیسجمهور بالاخره تصمیم بر این شد سینماها از ابتدای تیر با استفاده از 50 درصد ظرفیت خود بازگشایی شوند، در واپسین ساعتهای روز شنبه خبری در رسانهها منتشر شد که نوید تولید آثاری تازه در سینمای ایران را میداد.
بالاخره پس از مدتها که جلسه پروانه ساخت آثار سینمایی برگزار نمیشد، روز شنبه در آخرین جلسه شورای ساخت آثار سینمایی با ساخت فیلمنامههای «بدون همه چیز» به تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی و نویسندگی محسن قرایی، «بیرو» به تهیهکنندگی مجید برزگر و کارگردانی و نویسندگی مرتضی علیعباسمیرزایی، «بازیدراز» به تهیهکنندگی محمدرضا شرفالدین و کارگردانی و نویسندگی یاسمین نصرتی، «قهرمان» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی، «شیشلیک» به تهیهکنندگی محمدرضا منصــوری، کارگردانی محمدحسیـن مهدویـــان و نویسندگی امیرمهدی ژوله، «تولدت مبارک» به تهیهکنندگی و نویسندگی کامشاد کوشان و کارگردانی حسن قلیزاده، «شب، داخلی، دیوار» به تهیهکنندگی علی جلیلوند و کارگردانی و نویسندگی وحید جلیلوند و «بعد از اتفاق» به تهیهکنندگی شهاب حسینی و کارگردانی و نویسندگی پوریا حیدری اوره موافقت شد.
نکته مهم در ارتباط با این مجوزها این است که با توجه به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه گذشته در طول مدت چند ماه اخیر در عمل فعالیتهای سینمایی کشور به طور کلی متوقف شده بود و جز برخی پروژهها که به شکل محدود در حال تولید بودند به واسطه شرایط کرونا، تولید بسیاری از آثار در هالهای از ابهام باقی مانده بود. اما این خبر تازه از تولید آثاری جدید در سینمای ایران که در میان سازندگان آنها، نامهای سرشناسی دیده میشود را میتوان اولین اتفاق مهم سینمایی در سال جدید دانست.
علاوه بر این با توجه به اینکه در این مدت خبر خاصی از تولید آثار تازه نبود، باید خبر تولید این تعداد آثار جدید را اولین خیز سینمای ایران برای جشنواره فجر سال 99 دانست. هر چند با توجه به وضعیت نامشخص کرونا، هنوز برگزاری سیونهمین جشنواره فیلم فجر در هالهای از ابهام است ولی به نظر میرسد اگر قرار باشد جشنواره امسال برگزار شود، قطعا آثاری که بتازگی مجوز ساخت گرفتند بخش مهمی از فیلمهایی هستند که متقاضی حضور در این جشنواره میشوند.
البته خبر دیگر اینکه در این جلسه با مجوز تهیهکنندگی کامشاد کوشان، علی رویینتن، محمدرضا منصوری، جلیل اکبریصحت و احسان ظلیپور برای سینما و تینا پاکروان و شهاب حسینی که پیش از این مجوز تهیهکنندگی سینما را داشتند برای سریال شبکه نمایش خانگی موافقت شد. بر اساس نظامنامه تهیهکنندگی سازمان سینمایی، تهیهکنندگانی که بیش از ۴۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنند، مجاز به تهیهکنندگی فیلمهای مستند و کوتاه، با بیش از ۵۰ امتیاز مجاز به تهیهکنندگی فیلمهای داستانی و کوتاه و با کسب بیش از ۶۰ امتیاز مجاز به تهیهکنندگی فیلم سینمایی و سریال هستند. البته هنوز مشخص نشده شهاب حسینی که مجوز تهیهکنندگی برای شبکه نمایش خانگی را گرفته است، میخواهد سراغ چه قصه و کارگردانی برود ولی احتمالا محصول او نیز از جمله آثار مهم شبکه نمایش خانگی در آینده باشد.
ارسال به دوستان
طباطبایینژاد شرایط تعیینشده برای بازگشایی سینماها را تشریح کرد
محرومیت 6ماهه برای انصرافدهندگان از اکران
محمدمهدی طباطبایینژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره شرایط تعیینشده برای بازگشایی سینماها گفت: سینماها از اول تیرماه با ظرفیت 50 درصد بازگشایی میشوند. به گزارش مهر، طباطبایینژاد درباره اینکه بازگشایی سینمایی اختیاری است یا خیر، عنوان کرد: وقتی دولت اعلام کرد که پاساژها میتوانند بازگشایی شوند، ممکن بود صاحب پاساژی بگوید من نمیخواهم بازگشایی کنم و این موضوع به خودشان ربط داشت. شرایط سینما هم همین است و ممکن است سینماداری بگوید من نمیخواهم سینما را باز کنم اما تمام سینماهای کشور طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مجاز به بازگشایی هستند. معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره ترکیب فیلمها برای از سرگیری اکران سینماها هم گفت: احتمالا ترکیبی از فیلمهای متقاضی اکران نوروز ۹۹ و فیلمهایی که از اکران جا ماندهاند، انتخاب میشوند ولی تصمیم نهایی در این باره هم سهشنبه گرفته میشود. طباطبایینژاد در پایان در واکنش به برخی صاحبان فیلمهای سینمایی که اعلام کرده بودند در صورت بازگشایی سینماها هم در شرایط فعلی حاضر به اکران فیلمشان نیستند، گفت: هر فیلمی که حاضر به اکران نشود و بعد از انتخاب از این فرصت انصراف دهد، طبق نظامنامه اکران سال ۹۹، به مدت ۶ ماه از اکران محروم میشود.
ارسال به دوستان
افشاگری کارگردان «چهار شگفتانگیز»:
استودیو، اجازه استفاده از بازیگر سیاهپوست را نداد
جاش ترانک، کارگردان آمریکایی از فشار استودیوی تولیدکننده فیلم «چهار شگفتانگیز» در سال ۲۰۱۵ برای استفاده نکردن از بازیگر سیاهپوست پرده برداشت. به گزارش ددلاین، جاش ترانک، کارگردان فیلم «چهار شگفتانگیز» در سال ۲۰۱۵، گفت که قصد داشت در فیلمش از یک بازیگر سیاهپوست زن برای ایفای نقش سو استورم بهره بگیرد اما استودیو برنامه وی را وتو کرد. وی گفت: بحث و جدل مناقشهبرانگیز داشتیم که در پشت صحنه اتفاق افتاد. من بیشتر دوست داشتم شخصیت سو استورم سیاهپوست باشد، شخصیت جانی استورم و فرانکلین استورم هم همینطور اما وقتی با استودیو قرارداد داری آن هم در یک فیلم عظیم مانند این، همه میخواهند ذهنی باز داشته باشند و سراغ بازیگران بزرگ بروند. ذهنی باز داشتن هم شامل حال داشتن بازیگر سیاهپوست برای شخصیت سو استورم نمیشود. ترانک اکنون معتقد است باید در اعتراض به این فشار از پروژه بیرون میرفت. جاش ترانک افزود: اینها ارزشهایی نیست که در زندگی به آن وفادار باشم، من همواره درباره ایستادن روی اعتقاداتم صحبت میکنم، حتی اگر به معنی نابود کردن مسیر حرفهای من باشد. احساس بدی دارم که در این مورد درست نایستادم. احساس میکنم در این زمینه شکست خوردم. ارسال به دوستان
خاطرات و روایتهای تاریخ پزشکی دفاع مقدس
آقا دکترهای جنگ
روایتهایی از دفاع مقدس که در قالبهای مستند و کتاب منتشر شدهاند، معمولا به زندگی فرماندهان جنگ و خاطرات شفاهیای که به جزئیات عملیاتها مربوط میشود، پرداختهاند. در این بین کمتر به روایتهایی متفاوتتر مانند مسأله پزشکی در جنگ پرداخته شده است. کتابهایی در این باره منتشر شده و برخی مستندها نیز تولید شده است اما درصد کمی از مجموعهکتابها و مستندهای مربوط به دفاع مقدس را شامل میشود. کارهای سینمایی قابل توجهی هم وجود دارد. روزهای زندگی، کیمیا، سفر به چزابه، رقص پرواز، تنگه ابوقریب، در چشم باد و... هم از کارهای سینمایی است که در آنها یک پزشک یا پرستار ظهور و بروز جدی دارد. در میان کتابهایی که طی سالهای اخیر با این مضمون منتشر شده، میتوان به هتل نیوسایت (زندگینامه داستانی شهید دکتر «محمدعلی رهنمون») اشاره کرد؛ کتابی که انتشارات روایت فتح منتشر کرده است. کتاب دیگری نیز که به شکل جامعتری به مسأله پزشکی در دوران دفاع مقدس پرداخته، «تاریخ پزشکی دفاع مقدس» است که روایتی جذاب از اقدامات و فعالیتهای کادر پزشکی است. این کتاب توسط سیدعباس فروتن به رشته تحریر درآمده است. فروتن بتازگی در گفتوگویی پیرامون این کتاب میگوید: هر جلد این کتاب مستقل است، در جلد اول از شروع انقلاب تا بهار ۱۳۶۵ یعنی خاتمه عملیات فاو نوشته شده و وصیتنامه شهدا از جمله موضوعاتی است که در آن پیوست شده است. در جلد دوم از آزادسازی مهران و عملیات کربلای ۴ و ۵، جراحی در بیمارستانهای صحرایی، ماجرای بهبهان، ماجرای حمله شیمیایی به سازمان آب خرمشهر، حمله شیمیایی سردشت و حلبچه، تا خاتمه جنگ و جانبازان شیمیایی و موارد پس از جنگ بررسی شده است. نویسنده «تاریخ پزشکی دفاع مقدس» در ادامه میگوید: این کتابها به صورت تاریخی (روایت خطی) نوشته شده است. به دلیل اینکه جلدهای اول و دوم به صورت مفصل و همراه با جزئیات دقیق، کل جنگ را روایت کرده است، دیگر داستان تمام میشود و جلد سومی در کار نخواهد بود. انتهای هر 2 کتاب، تصاویر و یادداشتهای پزشکی و یادداشتهای آنان آمده است. در کتاب «تاریخ پزشکی دفاع مقدس» تألیف سیدعباس فروتن ضمن مرور خاطرات مؤلف در رویدادهای پزشکی دفاع مقدس، به اسامی و داستان کوتاه یا بلند بیش از 120 شهید و جانباز دفاعمقدس اشاره شده است. این کتاب برای مخاطب گروه پزشکی نوشته شده و بیشتر جنبه روایی دارد و اطلاعات پزشکی حوادث به صورت دستنخورده بیان شده است. ارسال به دوستان
پشت صحنه یک رویا منتشر شد
رمان «پشت صحنه یک رویا» توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، رمان «پشت صحنه یک رویا» نوشته مریم بصیری بتازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این رمان درباره مهدویت نوشته شده و درباره دختر جوانی به نام رویاست که برحسب اتفاقاتی که برایش رخ میدهد، زندگی خود را در معرض تغییر میبیند. رویا بناست در یک نمایش بازی کند و همه اتفاقات هم بهنظرش عادی میآید. این کتاب ۱۲ فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: رویای صحنه، پیش از صحنه، در خیال صحنه، صحنه در صحنه، در آرزوی صحنه، صحنه بی صحنه، در انتظار صحنه، تعبیر صحنه، در کنار صحنه، جلوی صحنه، پشت صحنه، روی صحنه. اینکتاب با ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۷ هزار تومان منتشر شده است.
ارسال به دوستان
تلویزیون
ادامه تصویربرداری 87 متر
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» از مرز ۵۰ درصد گذشته و عوامل سریال راهی کردستان میشوند. به گزارش خبرنگاران جوان، مجموعه تلویزیونی «۸۷متر» به تهیهکنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری ۷۵ درصد تصویربرداری خود را سپری کرده است. عوامل این روزها در لوکیشن اصلی در خیابان نیلوفر مشغول ضبط هستند. داریوش کاردان، علی انصاریان و مانی صدیقی بتازگی به جمع بازیگران سریال اضافه شدهاند. قرار است عوامل برای ضبط بخشهایی از سریال عازم کردستان شوند. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، حسین سلیمانی، علی سلیمانی، محمد بحرانی، دیبا زاهدی، غزل شجاعی، مهدی داناییمقدم، رضا مسعودی، فریده سپاهمنصور، سعید پیردوست، زندهیاد حسین محباهری، شهین تسلیمی و... از بازیگران این سریال هستند. مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به تهیهکنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقهای در حال تولید است.
***
سوریه، سوژه رستگاری
محمدرضا عباسیان مینیسریال «رستگاری» را با موضوع سوریه در مرکز سیمافیلم تهیه میکند. به گزارش سیمافیلم، موضوعات محور مقاومت در سوریه از مضامین استراتژیک و مهمی است که دارای سوژههای بکر و نابی است و هر یک با قصهای جذاب میتواند برای مخاطب دیدنی باشد. سیمافیلم در همین راستا قصد دارد مینیسریالی با موضوع مقاومت در سوریه بسازد که جزو آثار الف فاخر این مرکز به شمار میآید. مینیسریال «رستگاری» توسط مهدیکیا نوشته میشود و محمدرضا عباسیان تهیهکنندگی آن را عهدهدار خواهد بود.
***
ادامه تصویربرداری «ایل دا»
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیهکنندگی علیرضا سبطاحمدی بزودی از سر گرفته میشود. به گزارش فارس، ادامه تولید سریال «ایل دا» که به دلیل کرونا در اسفندماه متوقف شده بود، با بررسی شرایط خرمآباد بزودی قرار است از سر گرفته شود. کارگردانی این سریال را راما قویدل به عهده دارد که پیش از این سریالهای خانواده دکتر ماهان، دیوار شیشهای، روحالله، رویای گنجشکها، دولت مخفی، یک لحظه دیرتر، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و... را برای تلویزیون کارگردانی کرده است. «ایل دا» قصه زنان و مردان مرزنشینی است که با ایثار و همدلی برای دفاع از وطن و خاک کشور در برابر دشمنان داخلی و خارجی میایستند و این پروژه ساخته نمیشود مگر با همدلی عوامل سریال.
ارسال به دوستان
تهیهکننده «خوب، بد، جلف»:
قصد اکران نداریم
تهیهکننده فیلم «خوب، بد، جلف ۲» میگوید: بهتر است اولین اکران سال پس از بازگشایی سینماها در تیرماه با فیلمهایی باشد که سازندگانشان تمایل به این کار دارند. به گزارش ایسنا، محسن چگینی گفت: در شرایط فعلی قصد اکران فیلم را نداریم، البته هنوز صحبتی هم با ما نشده و باید ببینیم شرایط اکران چگونه است، چون وقتی ۵۰ درصد ظرفیت سالنها قرار است به کار گرفته شود فروش فیلمها نصف خواهد شد، پس شرایط برای فیلم ما مثل گذشته نیست. او با اشاره به وضعیت سینماهای کشورهای دیگر از جمله چین، افزود: تجربه نشان داده در کشورهایی که حتی شرایطشان از ما خیلی بهتر بوده و شیوع کرونا به صفر نزدیک شده، باز هم استقبال چندانی از سوی مردم دیده نشده است. با این حال تحلیل شرایط در ایران سخت است و نمیتوان راحت پیشبینی کرد چه اتفاقی میافتد. وی همچنین گفت: تصور میکنم اکران اول پس از بازگشایی سینماها با فیلمهایی باشد که صاحبان فیلم خودشان حاضر به نمایش فیلمشان هستند. نباید برای این کار اجبار وجود داشته باشد. اگر به این صورت پیش برویم همان هفته اول مشخص میشود ما در چه موقعیتی هستیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|