|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تحلیل نسبت مخاطبان خردسال تلویزیون با شبکه خودشان، شبکه کودک
به انتخاب اول کودکان توجه کنید
انتشار یافتههای نظرسنجیهای بهار مرکز تحقیقات صداوسیما پیرامون شبکههای مختلف میتواند تحلیل وضعیت شبکههای صداوسیما را تسهیل کند؛ آمارهایی که میتوان با توجه به آنها، سلیقه و ذائقه مخاطبان شبکههای مختلف را متوجه شد، برنامههای موفق را تقویت کرد و در فرآیندی علمی، مسیر نزدیک شدن به مخاطبان را طی کرد.
یکی از شبکههایی که در عین اهمیت، کمتر به میزان مخاطبان آن به لحاظ کمی و کیفی توجه میشود، شبکه پویا/نهال است؛ شبکهای که مخاطبان ثابت قابلتوجهی دارد و با توجه به تشدید کرونا و متاثر از آن تشدید «درخانه ماندن»، اهمیت این شبکه بیش از پیش هم میشود. پیشتر هم دلایل این اهمیت را گفتهایم. مخاطبان کودک و نوجوان که به جهت ظرفیتهای ذهنی، آمادگیهای فوقتصوری برای یادگیری دارند، آموزش برای آنها جدی است و باید نهایت ظرافت را برای تولید برنامه برای این سنین رعایت کرد. با همه اینها تحلیل وضعیت مخاطبان شبکه پویا/نهال و در کل وضعیتی که تلویزیون در نسبت با مخاطبان خردسال و آنها در نسبت با تلویزیون دارند، حائز نکات قابل اهمیتی است.
نموداری که درباره وضعیت مخاطبان خردسال تلویزیون از سوی روابط عمومی صداوسیما منتشر شده است، نشان میدهد در بهار 99 کانالهای پویا نهال «انتخاب اول» خردسالان، کودکان و نوجوانان بوده است؛ اگر چه طبق آنچه مدیر شبکه کودک اعلام کرده، در 3 سال گذشته شبکه کودک همواره «انتخاب اول» خردسالان بوده است. علاوه بر شبکه کودک، برخی شبکههای دیگر نیز برنامههایی با محتوا و فرمی که مناسب کودکان و نوجوانان باشد، تولید میکنند. این شبکهها برنامهها و انیمیشنهای خارجی یا داخلی را انتخاب و در اوقات مشخصی آنها را پخش میکنند. مثلا شبکه 2 در زمانهای مشخصی در روز و هفته برنامه کودک پخش میکند. شبکههای 5، آموزش و قرآن هم برنامههای ویژه خردسالان دارند. با این همه شبکه کودک انتخاب اول خردسالان برای تماشا است. عنوان کودک و استمرار پخش برنامههای ویژه کودک و نوجوان یکی از دلایلی است که توجه مخاطبان به این شبکه را گسترش داده است. از سوی دیگر شاهد شیوع «کرونا» و به تبع آن تبدیل شدن تلویزیون به یکی از انتخابهای محدود کودکان برای تفریح و سرگرمی هستیم. برنامههایی که خانوادهها برای کودکان خود در نظر گرفته بودند، حالا با شیوع کرونا دچار تغییر شده و تماشای برنامههای کودک جای آنها را گرفته است.
در این بین اما استقبال نوجوانان از این شبکه هم قابل تأمل است. بر اساس آماری که از یکی از نمودارها دریافت میشود، 75 درصد خردسالان و 73 درصد کودکان بیننده شبکه کودک بودهاند. همچنین 42 درصد نوجوانان هم برنامههای شبکه کودک را تماشا کردهاند. توجه نوجوانان به برنامههای این شبکه (که عمدتا مناسب سنین زیر 12 سال است) نشان میدهد محتوایی که برنامهسازان یا کارشناسان شبکه کودک برای مخاطب سنین پایینتر آماده کردهاند، برای مخاطب بالای 12 سال نیز قابل استفاده است. اگر چه نمودارها و دادههای این نظرسنجی اشارهای به جزئیات طرفداری مخاطبان خردسال از انواع برنامهها نکرده است اما به نظر میرسد انیمیشنهای داستانگو به دلیل قصهگو بودن و نیز دارا بودن نکات آموزشی و اخلاقی برای نوجوانان، جزو علاقهمندیهای مخاطبان نوجوان (بالای 12 سال) باشد. در آمارهای تفکیکی نیز مخاطبان 6 و 7 ساله درصد قابل توجهی از مخاطبان کودک شبکه کودک را شامل میشوند. در واقع بیشترین مخاطب شبکه کودک در این رده سنی حضور دارد. توجه مخاطبان در این رده سنی به شبکه کودک، شاید کمی طبیعی به نظر برسد اما در همین نمودار درصد مخاطبان سنین 12 تا 15 سال قابل توجه است. 58 درصد در سنین 12 و 13 سال و 35 درصد نوجوانان 14 و 15 سال مخاطبان شبکه کودک هستند. در واقع از میان 6 شبکه کودک، 2، 5، امید، آموزش و قرآن، شبکه کودک انتخاب اول مخاطبان 4 تا 17 سال است؛ مسألهای که توجه بیش از پیش به این شبکه را لازم مینمایاند. آنچنان که بارها پیش از این گفتهایم، مخاطبان کودک و نوجوان، بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند و معمولا شبکههای سیما در برنامهسازیها و آثار نمایشی توجهی به این گروههای سنی نمیکنند. در سالهای نهچندان دور، یکی از شخصیتهای اصلی مهمترین سریالهای تلویزیونی، کودک یا نوجوان بود. حضور یک شخصیت کودک یا نوجوان در یک درام تأثیرگذار که برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده است، حتی باعث میشود توجه بزرگسالان به کودکان و نوجوانان بیشتر شود. به عنوان مثال میتوان به حضور فعال شخصیت کودک و نوجوان در قسمتهای ابتدایی 2 سریال فاخر سالهای گذشته (یوسف پیامبر و درچشم باد) و حتی حضور فعال شخصیت کودک در قسمتهایی از روزگار قریب اشاره کرد. اگر چه از نظر برخی، اقتضای قصهپردازی این مسأله را طبیعی جلوه میدهد اما واقعیت این است که خود قصهپردازی با تلاش برای گنجاندن یک یا چند شخصیت کودک و نوجوان یک مهارت است.
در یکی- دو سال گذشته با تولید برخی برنامههای استعدادیابی و حضور کودکان و نوجوانان در بخشهایی از این برنامهها، امکان دیگری برای ظهور و بروز برنامهسازی برای کودکان فراهم شده است.
یکی دیگر از یافتههای مرکز تحقیقات صداوسیما این است که 4 درصد خردسالان و کودکان شبکه کودک را تماشا نمیکنند. مدیر شبکه کودک در صفحه شخصی خود، علت این مسأله را دارا بودن تلویزیون آنالوگ عنوان کرده است. محمد سرشار توضیح داده که شبکه کودک برخلاف شبکههای 2، 5، آموزش و قرآن، فقط پخش دیجیتال دارد. او میافزاید: «با افزوده شدن پخش آنالوگ شبکه کودک، احتمالا مخاطب شبکه به مرز 80 درصد خواهد رسید و وارد مرحله «اشباع مخاطب» خواهد شد. در مرحله اشباع مخاطب، کمیت مخاطب یک شبکه به حداکثر ممکن رسیده و دیگر باید تمرکز بر ارتقای کیفیت برنامههای شبکه باشد».
به هر روی به نظر میرسد توجه به مخاطبان و جایگاه شبکه کودک بیش از همیشه لازم است و مدیران تلویزیون باید با ظرافت و دقت، به این مسأله بنگرند. حال که شبکه کودک انتخاب اول مخاطبان خردسال و حتی بخش مهمی از مخاطبان نوجوان است، باید در جهت افزایش کیفیت این شبکه به طور جدیتری از موضع مالی و کارشناسی وارد عمل شد.
ارسال به دوستان
از سوی انتشارات سوره مهر و کانون زبان ایران انجام شد
رونمایی ترجمه انگلیسی 4 کتاب دفاعمقدسی
4 عنوان کتاب دفاعمقدسی انتشارات سوره مهر که با همکاری کانون زبان ایران به انگلیسی ترجمه شده است، در کتابفروشی این ناشر رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، 4 کتاب «آزادی خرمشهر»، «پا به پای باران»، «زندهباد کمیل» و «پروانه در چراغانی» که با همکاری انتشارات سوره مهر و کانون زبان به انگلیسی ترجمه شده است، در فروشگاه کتاب انتشارات سوره مهر در میدان انقلاب رونمایی شد. این مراسم بدون حضور مخاطب و با رعایت فاصله اجتماعی و بهداشتی برگزار شد. «زندهباد کمیل» نخستین کتاب محسن مطلق و دربردارنده خاطرات مطلق از سالهای ابتدای جنگ عراق علیه ایران است که با زبانی ساده و شیرین و گاه طنز نوشته شده است. نویسنده در این اثر با زبانی ساده به بیان خاطرات خود از همرزمان و دوستان شهیدش و به گفته خودش مظلومترین و غریبترین انسانها پرداخته است. استفاده نویسنده اینکتاب از طنز و شوخیهای رزمندگان یکی از ویژگیهای مثبت این اثر است، چرا که آنچه کتاب را برای بسیاری از مخاطبان جالب توجه میکند، شوخیها و خندهها و دشواریهایی از جمله گرما، سرما، تشنگی و تمام جزئیاتی است که نویسنده بخوبی آنها را انتقال داده است. رهبر معظم انقلاب در تقریظی که بر این اثر نوشتهاند، آوردهاند: «از این نوشته عطر اخلاص به مشام میرسد و چه زیباست که روایت صحنههایی که از اخلاص و ایثار سرشار است. نیز از سر اخلاص باشد. نویسنده، فروتنانه خود را غالبا در پشت یاران شهیدش پنهان کرده است. خوشا به حال این جوانان نورانی که در یکی از استثناییترین فرصتهای الهی در تاریخ، بیشترین بهره را بردند و به مدد اراده و ایمان و فداکاری، به مدارج عالی انسانی رسیدند. این کتاب همچنین به خاطر شیرینی زبان روایتش و طنزی که در خیلی جاها نمک نوشته کرده است، از بعضی دیگر از خاطرههای مکتوب، خواندنیتر است. باید ترجمه شود».
کتاب «پا به پای باران» اثر هدایتالله بهبودی و مرتضی سرهنگی از دیگر آثاری است که به انگلیسی ترجمه شده است. ۲ گزارش موجود در این کتاب از تأثیرگذارترین گزارشهایی است که درباره ۸ سال جنگ تحمیلی نگاشته شده و نمای شهرهای استان خوزستان را بعد از پایان جنگ به تصویر میکشد.
این گزارشها مربوط به سالهای ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ بوده و موضوع آن مسائل پیرامون جنگ ایران و عراق است. دیدار از جبهههای جنوب، مناطق جنگی، خانهها و مردم جنگزده محتوای اصلی کتاب است. نویسندگان اینکتاب چندی پس از خاموشی جنگ در خرمشهر و آبادان به آن شهر رفته و از آن مناطق گزارش تهیه کردهاند.
رهبر حکیم انقلاب درباره این کتاب هم فرمودهاند: آقای سرهنگی و آقای بهبودی کتابی نوشتند به نام «پابهپای باران» که من دو، سه خطی پشت آن نوشتهام... اینها از روی احساس من است... پایین صفحه نوشتم «درود بر سرهنگیها و بهبودیها!»
«آزادی خرمشهر» عنوان سومین اثر ترجمهشدهای است که دیروز رونمایی شد. این اثر حاصل مصاحبه سعید فخرزاده با سردار شهید علی صیاد شیرازی با تدوین احمد دهقان است. اینکتاب دربردارنده خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از روزهای در آستانه آزادسازی خرمشهر است.
کتاب «پروانه در چراغانی» هم از عناوین منتشر شده در مجموعه قصه فرماندهان انتشارات سوره مهر است. این اثر داستانی مقاطع مختلف زندگی شهید حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین(ع) اصفهان در ایام جنگ ایران و عراق را برای گروه سنی نوجوان روایت میکند.
ارسال به دوستان
سینما
پخشکننده جهانی «خورشید» تعیین شد
سلولویید دریمز به عنوان پخشکننده بینالمللی فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی انتخاب شد. به گزارش «وطن امروز»، پس از آنکه فیلم مجید مجیدی با عنوان «خورشید» به فهرست رقابتی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ راه یافت، اعلام شد سلولویید دریمز پخشکننده بینالمللی این فیلم خواهد بود. این فیلم که قرار است برای نخستینبار در سطح جهان در جشنواره فیلم ونیز دیده شود، درباره یک پسر ۱۲ ساله به نام علی و 3 دوستش است. این ۳ با هم سخت کار میکنند تا بتوانند از خانوادههایشان حمایت کنند و در عین حال با انجام کارهای کوچک به کارهای خلاف هم دست میزنند تا پول به دست بیاورند ولی علی باید به مدرسه خورشید برود که مخصوص بچههای خیابانی است تا بتواند به گنجینهای دست یابد. جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر نخستین جشنواره مهم بینالمللی است که قرار است در دوران ویروس کرونا به صورت فیزیکی برگزار شود.
***
اکران آنلاین «هفت و نیم» به تعویق افتاد
اکران آنلاین فیلم سینمایی «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی به مدت یک هفته به تعویق افتاد. به گزارش «وطن امروز»، قرار بود فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیهکنندگی جمشید محمودی، از هشتم مرداد به صورت آنلاین اکران شود اما این اتفاق نیفتاد. طبق اعلام روابط عمومی این فیلم، «هفت و نیم» سهشنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۲۰:۰۰ از فیلیمو و نماوا نمایش داده خواهد شد. «هفت و نیم» محصول مشترک ایران و افغانستان است؛ این فیلم در فستیوال بینالمللی فیلم بوسان سال گذشته رونمایی شد و مورد استقبال منتقدان آسیایی قرار گرفت. فیلم ماجرای زندگی 7 دختر افغانی و ایرانی را در 7 اپیزود به صورت سکانس پلان روایت میکند. نوید محمودی غزال طلایی هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی را برای فیلم «هفت و نیم» دریافت کرد.
***
استقبال خارجیها از بخش بینالملل فیلم مقاومت
۱۲۶۰ اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، اروپا، آسیا و خاورمیانه و آفریقا متقاضی حضور در بخشهای مختلف شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» هستند. به گزارش «وطن امروز»، بنا بر اعلام دبیرخانه بخش بینالملل شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» تاکنون از ۴۶۰ اثر از آسیا، ۲۸۰ اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، ۳۲۵ اثر از اروپا و ۹۰ اثر از آفریقا برای شرکت در بخشهای مختلف این رویداد ثبتنام شده است. کشورهای هند با ۲۴۸ اثر، ترکیه با ۶۳ اثر، اسپانیا با ۳۰ اثر، برزیل با ۵۱ اثر و روسیه با ۲۹ اثر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادهاند. آثار رسیده به دبیرخانه به ترتیب در بخشهای مسابقه اصلی، سیدالشهدای مقاومت، مدافعان سلامت و روایت قلم ثبت شده است.
***
خسرو سینایی به کرونا مبتلا شد
حبیب احمدزاده از ابتلای خسرو سینایی، کارگردان باسابقه سینمای ایران به کرونا خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، احمدزاده، نویسنده و مستندساز با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی از ابتلای خسرو سینایی، کارگردان شناختهشده سینمای ایران به ویروس کرونا خبر داد. وی در این متن آورده است: «وی اکنون در بخش ویژه بیمارستان بستری است و تحت تنفس کمکی با دستگاه ونتیلاتور است». خسرو سینایی بیش از ۱۰ فیلم مستند و داستانی را در کارنامه خود دارد.
ارسال به دوستان
نمایش آثار غلامحسین امیرخانی در گالری طراحی هنر
نمایشگاه آثار غلامحسین امیرخانی با عنوان «استاد امیرخانی نستعلیق میراث ملی» جمعه ۱۰ مرداد در گالری «طراحی هنر» افتتاح خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، این نمایشگاه جمعه ۱۰ مرداد ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور استاد امیرخانی، استاد علی شیرازی و جمعی از چهرههای فرهنگی و هنری در گالری «طراحی هنر» افتتاح میشود. غلامحسین امیرخانیمدرس، استادتمام و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، چهره ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.
ارسال به دوستان
اهدای جایزه انجمن کارگردانها ۲ هفته قبل از جوایز اسکار
انجمن کارگردانهای آمریکا اعلام کرد ۲ هفته پیش از اهدای جوایز اسکار، برندگان ۲۰۲۱ خود را معرفی میکند. به گزارش «وطن امروز». این انجمن با صدور بیانیهای، زمان برگزاری هفتادوسومین دوره مراسم اهدای جوایز خود را اعلام کرد. این در حالی است که آکادمی اسکار ماه پیش اعلام کرد نود و سومین دوره مراسم این جوایز با ۲ ماه تاخیر ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار میشود. این تاخیر برای شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شد. مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردانهای آمریکا در سال ۲۰۲۰ در ۲۵ ژانویه برگزار شد و سم مندس جایزه اصلی را از آن خود کرد. وی برای درام جنگی «۱۹۱۷» این موفقیت را کسب کرد. با این حال ۲ هفته بعد اسکار جایزه بهترین کارگردان خود را به بونگ جونهو برای «انگل» اهدا کرد و این هشتمینبار در تاریخ بود که برندگان انجمن کارگردانها و اسکار در بخش بهترین کارگردانی یکی نبودند. تاکنون اسکار، گلدن گلوب، انجمن بازیگران و بفتا تاریخ اهدای جوایز خود در سال آینده را به تاخیر انداختهاند.
ارسال به دوستان
تصمیمات ویژه برای سینماگران
بلیت سینماها نیمبها شد
به پیشنهاد دبیر شورای صنفی نمایش مقرر شد بلیت سینماها شنبه تا چهارشنبه هفته آینده نیمبها باشد. به گزارش «وطن امروز»، در یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما، مصوب شد فروش سینماها از ابتدای مردادماه به مدت ۳ ماه کاملا به سینماها تعلق گیرد و سهم دفاتر پخش توسط سازمان سینمایی پرداخت شود. در این جلسه مقرر شد از تاریخ اول مرداد لغایت اول آبان ۹۹ برای همه فیلمهای ایرانی که با تایید شورای صنفی نمایش به چرخه اکران وارد شدهاند، درآمد فروش آنها تماما به سینما تعلق گیرد و در پایان اکران، معادل فروش خالص آنها، از سوی سازمان سینمایی به شرکت پخش پرداخت شود. همچنین به این فیلمها یکصد میلیون تومان کمکهزینه اکران تعلق گیرد و برای دریافت وام ۴ درصدی، به میزان فروش و حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند و چنانچه فروش فیلمی از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر شد ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض اعطا شود. در این جلسه مقرر شد به منظور کنترل ترافیک و ایجاد تعادل در بازارهای مکمل و تا تشکیل شورای صنفی نمایش آنلاین، ورود فیلمها به اکران آنلاین مشروط به نمایش حداقل ۲ هفته در سینماهای کشور باشد مگر با موافقت شورای صنفی نمایش. ضمنا اکران فیلمهای خارجی صرفا تا حدی باشد که به تشخیص ستاد کرونا، مخل سینمای ملی نباشد. ارسال به دوستان
پربازیگرترین سریال دفاع مقدسی به نیمه رسید
ضبط سکانسهای جنگی «ایلدا» در اوج کرونا
سریال تلویزیونی «ایلدا» در روزهای کرونایی به تصویربرداری سکانسهای دفاع مقدسی رسیده است تا خودش را مهیای آنتن ۴۰ سالگی آغاز دفاع مقدس کند. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا سبطاحمدی، تهیهکننده «ایلدا» با اعلام این خبر گفت: سکانسهای مربوط به جنگ در ارتفاعات خرمآباد در گرمای 43 درجه در حال تصویربرداری است. وی ادامه داد: تصویربرداری صحنههای جنگ در خارج از شهرک دفاع مقدس و انتقال ادوات جنگی به منطقه خرمآباد کار بسیار سخت و پیچیدهای است که با همکاری گروه در حال پیشروی است. گروهی متشکل از 180 نفر در این منطقه به فعالیت و آمادهسازی صحنهها مشغولند که با رعایت پروتکلهای بهداشتی تلاش میکنیم روزهای سخت کرونا را سپری کنیم. سبطاحمدی در خاتمه تأکید کرد: امیدواریم با مساعدت مدیران بتوانیم مجموعه را برای چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس آماده و روانه آنتن کنیم. در این مجموعه بیش از 35 بازیگر حرفهای سینما و تلویزیون با گریمهای متفاوت فعالند همچنین بیش از 100 بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان در این مجموعه به ایفای نقش میپردازند. «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل از حضور بازیگرانی چون مجید مظفری، پوریا پورسرخ، فاطمه گودرزی، جعفر دهقان، کورش سلیمانی و مهدی صباحی بهره میبرد. ارسال به دوستان
اولین مستند نفتکشهای ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا بزودی از رسانه ملی پخش میشود
نفتکشها روی میز تدوین
کارگردان مستند «شورش علیه سازندگی» از ساخت مستند بلند سینمایی با موضوع اعزام نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا و ابعاد مختلف این اتفاق بزرگ خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، مصطفی شوقی با اشاره به جدیدترین مستند خود اظهار داشت: در حال حاضر مراحل فیلمبرداری مستندی با موضوع اعزام 5 نفتکش ایرانی به ونزوئلا را به پایان رساندهام و مشغول کار روی تدوین این مستند بلند سینمایی هستم.
وی افزود: در این فیلم تنها به اعزام نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا و ابعاد آن اشاره نمیشود، بلکه به نظر میرسد اتفاق جدیدی در عرصه بینالمللی رخ داده است. اگر چه در میان سطور مختلف اخبار و هیاهوی بهوجود آمده، ماجرای نفتکشها تقلیل پیدا کرد به اینکه «ایران به ونزوئلا بنزین هدیه کرد» اما در واقع مستند «نفتکشها» مستندی جستوجوگر است، به معنای اینکه اساسا ابعاد بینالمللی که در سایه قرار دارد و یا هنوز بیرون نیامده و اتفاقهایی که حول این قصه رخ داده و تاکنون منتشر نشده، از جمله ماجرای اینکه پول این نفت چه شد یا با چه پروتکلهایی این نفتکشها اعزام شدند نیز به صورت کاملا دقیق و موشکافانه در این مستند مورد بررسی قرار گرفته است.
شوقی خاطرنشان کرد: همچنین در ذیل پرداختن به موضوع نفتکشهای ایرانی، فضای داخلی کشور ونزوئلا نیز مورد بررسی قرار گرفته و این سؤال مهم مطرح میشود که چرا کشوری که یکی از مهمترین ذخایر نفتی دنیا را دارد با مشکل بنزین مواجه شده است؟
به گزارش تسنیم، این مستندساز به اشاره به اینکه در این مستند برای نخستینبار اسناد و تصاویری از پیامهای تهدیدآمیز آمریکاییها نمایش داده خواهد شد، تأکید کرد: در این اثر در این باره صحبت میشود که اعزام نفتکشها چه نقشی در قدرت بازدارندگی ایران دارد. به این معنا که پس از تهدید آمریکا به زدن نفتکشهای ایرانی و پیامهایی که برای نخستین بار در این مستند رونمایی خواهد شد، به نظر میرسد مسأله ابعاد بینالمللی بیشتری دارد، از این منظر که ایران میتواند با 20 کشوری که در حال حاضر تحریماند، به عنوان آغاز جنبشی ضدتحریم استفاده کند.
شوقی در خاتمه اظهار داشت: ساخت این مستند بلافاصله پس از اعزام نخستین گروه نفتکشهای ایرانی شروع و با افرادی که از نزدیک در جریان این ماجرا بودند صحبت شد. در این مستند تنها با کارشناسان ایرانی صحبت نمیشود، بلکه روایت این ماجرا را از زبان کارشناسانی از انگلستان، لبنان و سوریه نیز میشنویم که با پایان تدوین، بزودی از رسانه ملی پخش خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|