|
ارسال به دوستان
رضا ایرانمنش از سالیان همراهی با شهید سلیمانی گفت
خاطرات همجواری با حاج قاسم
گروه فرهنگ و هنر: «وقت سحر» عنوان ویژهبرنامه سحر شبکه افق سیماست که با اجرای صابر خراسانی روی آنتن میرود. این برنامه با محوریت موضوع مهدویت، سحر بیستوچهارم ماه رمضان با دعوت از یک بازیگر جانباز و کاربلد حوزه دفاعمقدس پخش شد. رضا ایرانمنش در ابتدای گفتوگویش به جهت همشهری بودن با «حاجقاسم» و به عنوان کسی که سالیان سال در جوار حاجقاسم سلیمانی بوده است، تأکید کرد: من سالیان سال، در جوار حاجقاسم سلیمانی بودم. هر بار که در بیمارستان بستری میشدم حاجقاسم به عیادتم میآمد. حتی در وضعیتی که از روی گوشی حاجی را رصد میکردند، به اطرافیانش میگفته من باید بروم!
ایرانمنش در این برنامه به اجرای صبحگاه لشکر 41 ثارالله اشاره کرد و گفت: 4 سال و نیم در لشکر 41 ثارالله در خدمت حاجقاسم بودم؛ سردار میگفتند صبحگاه را رضا باید اجرا کند. بعضی اوقات پیش میآمد که سرما خورده بودم و صدایم درنمیآمد و چه تلاوت قرآن و چه اجرای صبحگاه برایم امکانپذیر نبود اما حاجقاسم میگفت رضا باید باشد و اگر نباشد دلم میگیرد.
او سپس به خاطرهای جالب و قابل تأمل از عملیات کربلای یک اشاره کرد که حاجقاسم 5 روز نخوابیده بود؛ بازیگر نقش اول فیلمهای «دکل» و «سجاده آتش» تصریح کرد: یادم میآید کربلای یک، 5 روز بود حاجقاسم اصلا نخوابیده بود. ما برگشتیم خط را به بچهها سپردیم و آنها پدافند کردند. حاجقاسم گفتند بچهها من خیلی خستهام؛ کسی هست مرا ببرد اهواز، ساعت 6 صبح جلسه دارم؛ میخواهم در ماشین استراحت کنم. گفتم حاجی خودم هستم؛ کنار من نشست با شهید دلیجانی، هر ۲ آنقدر خسته بودند تا اهواز تکان نخوردند.
وی افزود: جالب است بدانید زمانی که در تاریکی شب رانندگی میکردم، دستاندازهایی که خمپاره خورده بود، ماشین به زمین میخورد اما آنها اصلا تکان نمیخوردند. حدود ساعت 5 و نیم صبح بود که آفتاب میخواست طلوع کند حاجی را بیدار کردم، نزدیک بود نماز قضا شود. گفت چرا بیدارم نکردی! سن و سال کمی داشتم و از این واکنش ناراحت شدم. بعد از جلسه سراغم را گرفته بودند که چرا آنقدر زود ناراحت میشوی.
ایرانمنش خاطرنشان کرد: مردم بدانند اقتداری که الان داریم به برکت وجود حاجقاسمها و شهدایی است که کموبیش نامهایشان را در تابلوها به اسم شهدا میبینیم؛ راحت از کنارشان نگذریم. آن مسؤولانی که به این میزهای مدیریت تکیه زده و فکر مردم را نمیکنند، بدانند که شهدا از آنها نمیگذرند. ایرانمنش در ادامه به بازی نکردن در سینما و تلویزیون و کمکاریهایش اشاره کرد و گفت: کار حالم را خوب میکند و باعث میشود سر پا شوم اما نه صداوسیما، نه سینما و نه هیچ کارگردان و تهیهکنندهای به من پیشنهادی نداد. به قول برخی جانبازان عزیز، وقتی به بیمارستان میرفتیم با دوربین و عکاس سراغمان میآمدند و عکسی میگرفتند. بعد از چند سال بیمارستان رفتن، این هم طبیعی شد و دیگر بیمارستان هم نیامدند. از بنیاد جانبازان هم توقعی ندارم، خیلی زحمت کشیدند که یک هفته پیش به من گفتند برو و فلان جا واکسن بزن!
* هیچ وقت نان به نرخ روز نخوردم
رضا ایرانمنش پیشتر درباره وضعیت سینما و تلویزیون به «وطنامروز» گفته بود: در گذشته درس خواندن، دانشگاه رفتن و داشتن تحصیلات مرتبط و آکادمیک خیلی خوب بود ولی من امروز هیچ کسی را بویژه در حوزه هنر و بازیگری به درس خواندن تشویق نمیکنم. در تمام دنیا در حوزه هنر وقتی جوانترها وارد بازی میشوند، اینگونه نیست که دیگر قدیمیها و پیشکسوتان فراموش شوند و هیچ نقشی به آنها داده نشود. در کشور خودمان هم حتی در دهه 70 و اوایل دهه 80 باز به همین شکل بود و کسی جای دیگری را تنگ نمیکرد؛ قدیمیها را کنار نمیگذاشتند و از آن طرف جوانترها نیز بخوبی دیده میشدند ولی در یک مقطع زمانی باند و مافیایی در حوزه تصویر به وجود آمد که اجازه کار کردن به هر کسی را نمیداد؛ برای بازیگران چشمرنگی دستمزدهای نجومی پرداخت میشد و نوبت به امثال ماها که میرسید، هیچ پولی در کار نبود. من در این سالها در کنار کار کردن، درس هم میخواندم و شرایط خیلی سختی را گذراندم. اگر هر حرفه دیگری انتخاب میکردم، حتما موفقتر بودم.
ایرانمنش درباره وجود مافیا و باندها در سینما گفت: من در طول زندگی هیچ وقت نان به نرخ روز نخوردم، مجیزگویی نکردم و اصلا این کارها را بلد نیستم. در یک کلام به شما بگویم که اخلاق در سینما و تلویزیون ما مرده است. تمام این مشکلات و معضلات هم به عدم مدیریت مسؤولانی برمیگردد که در این حوزهها مسؤولیت دارند و اتفاقا هیچ بویی از هنر نبردهاند؛ مسؤولانی که هیچ وقت در موسیقی، سینما، و تلویزیون، در جایگاه واقعی خود نبودهاند و به همین دلیل در سادهترین شکل ممکن، حتی هنرمندان این حوزهها را نمیشناسند، پس چه انتظاری داریم که برای ما هنرمندان بتوانند سیاستگذاری کنند. پیشکسوتان ما در این شرایط بد اقتصادی، از کجا باید امرار معاش کنند و همان مسؤول بیخبر از همه جا، اصلا مشکلات ما برایشان مهم نیست. اگر مسؤول لایقی از جنس خود هنرمندان در این جایگاهها قرار بگیرد، قطعا بسیاری از این مشکلات حلوفصل خواهد شد. واقعا بیمه کردن اهالی هنر چقدر باید طول بکشد؟ تا کی هنرمندان باید غم نان داشته باشند؟! متاسفانه مسؤولان دولتی ما فقط یاد گرفتهاند با هنرمندان در زمان انتخابات عکس یادگاری بگیرند و از آنها سوءاستفاده کنند. وی ادامه داد: علاوه بر مسؤولان، من از برخی همکاران خودمان نیز گلایه دارم. یادم هست در گذشته پیش میآمد مثلا آقای جعفر دهقان برای نقشی انتخاب میشدند و به هر دلیلی انصراف میدادند و بعد از آن برای همان نقش سراغ من میآمدند، من تا از آقای دهقان سوال نمیکردم چه اتفاقی افتاده که انصراف داده و در واقع تا از ایشان کسب تکلیف و اجازه نمیکردم، امکان نداشت به عوامل جواب مثبت دهم ولی حالا همه آن دوران تبدیل به «زیرآب زنی» از یکدیگر شده و اینجاست که میگویم واقعا اخلاق در این روزها از سینما رخت بربسته است. بارها شده که در موقعیتهای مختلف برای همکارانی که در ابتدای راه بودند، بازی کردم و برای کار آنها سنگتمام گذاشتم و پلی برای موفقیت آنها شدم اما همین که به جاهای بالاتر رسیدند براحتی ماها را فراموش کردند. نباید به همین راحتی همدیگر را فراموش کنیم؛ من در این سالها اگر موقعیت کارگردانی و تهیهکنندگی برایم پیش آمده، سعی کردم سراغ دوستان و همکاران قدیمیتر بروم تا آنها نیز مجددا جلوی دوربین بیایند و دوباره بر سر زبانها بیفتند.
این هنرمند در پایان درباره وضعیت جسمانیاش گفت: باور کنید هر وقت سر کار هستم، هم روحیه خوبی دارم و هم وضعیت جسمانیام بهتر است. بارها شده که در بیمارستان بستری شدهام و به من سریال یا فیلمی پیشنهاد شده و با اجازه دکترها سر کار رفتهام. پزشکان میگفتند هر وقت سر کار میروی حال جسمیات هم بهتر میشود تا جایی که داروهایم را کمتر میکردند.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
پخش سریال «روزهای آبی» از عید سعید فطر
اولین قسمت سریال تلویزیونی «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجیغلامی، عید فطر پخش میشود. به گزارش «وطنامروز»، نخستین قسمت از سریال تلویزیونی «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجیغلامی و تهیهکنندگی پرویز امیری، پنجشنبه ۲۳ اردیبهشتماه مصادف با عید سعید فطر ساعت ۲۳ از شبکه ۵ سیما پخش میشود. این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقهای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه ۵ تهیه و تولید شده و اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص و ایرج نوذری، از سرشناسترین هنرمندان این پروژه تلویزیونی هستند. از دیگر بازیگران این سریال هم میتوان به ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، علی سلیمانی، رامین ناصر نصیر، علیرضا جلالیتبار، افشین سنگچاپ، کیوان ساکتاف، مجید پتکی، مهسا غفوری، مرتضی زارع، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری اشاره کرد. «روزهای آبی» درباره خانوادهای است که در شرایط مالی سخت قرار میگیرد و اعضای آن مجبور میشوند در روستایی ساکن شوند و ارتباط آنها با اهالی روستا، ماجراهایی کمدی و تا حدودی فانتزی را پدید میآورد. زندگی خانوادهای که با توجه به مشکلات مالی پدر، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادریشان میشوند و این آغاز چالشهای تلخ و شیرین آنها در روستاست.
ارسال به دوستان
بررسی تخلفات نهاد کتابخانههای عمومی کشور در کمیسیون اصل 90
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: تخلفات نهاد کتابخانههای عمومی کشور در کمیسیون اصل 90 بررسی و دبیرکل این نهاد به کمیسیون فرا خوانده میشود.
به گزارش «وطنامروز»، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر اظهار داشت: به دنبال تخلفات صورتگرفته از سوی نهاد کتابخانههای عمومی کشور که یکی از آنها عدم اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کتابداران با وجود داشتن منابع مالی لازم بوده است، دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور به کمیسیون اصل 90 فراخوانده شده است. پژمانفر گفت: همه تخلفات مطرح شده در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت که یکی از آنها احقاق حقوق کتابداران است و نتیجه آن باید افزایش ۷۵ درصد حقوق کتابداران شامل ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم و ۲۵ درصد افزایش حقوق سالانه باشد.
ارسال به دوستان
زمان برگزاری مراسم پایانی جوایز «ایسفا» اعلام شد
زمان برگزاری مراسم پایانی یازدهمین دوره جوایز ایسفا به دبیری علیرضا قاسمی اعلام شد. به گزارش «وطنامروز»، مراسم اهدای جوایز یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) چهارشنبه ۲۲ اردیبهشتماه ساعت ۱۸:۳۰ به شکل آنلاین برگزار خواهد شد. در این مراسم از میان نامزدهای 11 شاخه بهترین فیلم کوتاه، کارگردانی فیلم داستانی، کارگردانی فیلم تجربی، فیلمنامه تالیفی، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، تدوین، صدا، موسیقی تالیفی، طراحی صحنه و بازیگری، تندیس ایسفا به برندگان هر رشته اهدا میشود. مراسم پایانی جوایز آکادمی ایسفا در این دوره به دلایل شرایط حاصل از همهگیری بیماری کرونا کاملا غیرحضوری برگزار میشود و همه فیلمسازان و علاقهمندان فیلم کوتاه میتوانند به صورت آنلاین از طریق صفحه رسمی اینستاگرام انجمن فیلم کوتاه ایران و یک پلتفرم برخط مراسم را مشاهده کنند.
ارسال به دوستان
نمایش آثار هنرمندان در نگارخانه نمایشگاه مجازی قرآن
بخش نگارخانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم با ارائه آثار هنرمندان کشورمان در رشتههای مختلف پذیرای علاقهمندان به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است.
به گزارش «وطنامروز»، بخش نگارخانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم با ارائه آثار هنرمندان کشورمان در رشتههای مختلف پذیرای علاقهمندان به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است. این بخش همه ساله در نمایشگاه فیزیکی قرآن با عنوان بخش هنری نمایشگاه برگزار میشد که امسال در بستر فضای مجازی با عنوان نگارخانه پذیرای علاقهمندان است. این بخش یکی از زیرمجموعههای قسمت محتوایی نمایشگاه مجازی قرآن است که علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سامانه نمایشگاه به نشانی www.iqfa.ir و انتخاب گزینه خدمات محتوایی با کلیک روی گزینه نگارخانه، از آن بازدید کنند. نگارخانه نمایشگاه قرآن کریم در رشتههای هنری مانند نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، نقاشی خط، نقاشی، عکس، پوستر و خوشنویسی برپا شده که آثار ارائه شده در هر کدام از این رشتههای هنری در صفحهای مجزا به نمایش درآمده است.
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با عباس موزون، تهیهکننده و مجری- کارشناس برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی»
تجربهگران مرگ روی آنتن
گروه فرهنگ و هنر: فصل دوم برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» که ماه رمضان امسال از شبکه چهارم سیما روی آنتن رفته، همانند فصل نخست با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. این برنامه بهرغم ساختار سادهاش توانسته پرمخاطب شود و توجه بخشی از مخاطبان تلویزیون را جلب کند.
* چالش گفتوگو با تجربهگران مرگ
عباس موزون، تهیهکننده و ایدهپرداز «زندگی پس از زندگی» در گفتوگو با «وطنامروز» پیرامون این برنامه گفت تا امروز دهها نفر از تجربهگرها را پیدا کرده است که از این تعداد کسانی بودند که حاضر شدند تایید کنند و دربارهاش حرف بزنند. وی ابتدا درباره نحوه ارتباطگیری با سوژههای «زندگی پس از زندگی» چنین گفت: سوژههای تحقیق کسانی بودند که در برابر کشف شدن مقاومت داشتند و از مقابل نورافکن کاشف، گریزان بودند. در گسترهای به وسعت ایران باید در پی سوژههایی گریزپا میبودم که تازه وقتی پیدا و راضی به مصاحبه میشدند، دومین مشکل، شیوه مصاحبه و به تصویر کشیدن تجربهشان بود بهگونهای که منطبق با هدف اصلی یعنی اثرگذاری مثبت در راستای ارتقای سبک زندگی و سبک تفکر مخاطبان باشد. از سوی دیگر موضوعاتی نظیر پراکندگی جغرافیایی سوژهها از جزایر خلیجفارس تا ۴ گوشه ایران و اینکه وقتی سوژه پیدا میشود مناسب پروژه هم باشد و زحمت و هزینه و زمان هدر نرود، وجود داشت. همچنین چه بسا بارها با سوژههایی ملاقات داشتیم و خدمتشان میرسیدیم اما منجر به تایید محقق و مصاحبه تصویری نمیشد و تجربه مذکور یک خواب بود نه یک تجربه نزدیک به مرگ.
وی ادامه داد: از آنجا که سوژهها بارها پشیمان میشدند و بعد از ضبط مصاحبه انصراف میدادند، برای پیشگیری از پشیمانی احتمالی سوژه، هر بار تجربهگری با انجام مصاحبه توافق میکرد و در مرحله راستیآزمایی نیز تجربه او به اثبات میرسید، بلافاصله برای تصویربرداری از همان یک سوژه استودیو برپا و بعد دوباره جمع میشد و به همین علت تصویربرداری این پروژه وطنی طولانیتر از برخی پروژههای مستند مشهور همچون سامسارا هیومن و باراکا شد. وی از تجربیات شخصی خود و عوامل برنامه در مواجهه با تجربهگراها گفت: نخستین روز ضبط برنامه از این جهت عجیب بود که بعد از ضبط مصاحبه دیدیم که یکی از تصویربرداران از پشتپردهای که در آن پناه گرفته بود بیرون نمیآید. وقتی سراغ ایشان رفتیم دیدیم غرق اشک پای دوربین نشسته و با شنیدن تجربه تجربهگر منقلب شده است. همچنین دستیار کارگردان نیز روز دوم ضبط تماس گرفت و اطلاع داد که دیگر سر کار نمیآیم چون با شنیدن این تجربهها عمیقا نیاز به بازنگری در زندگی و اهداف خود دارم و با اصرار زیاد توانستیم ایشان را بعد از چند روز به سر کار بازگردانیم. موزون درباره انتظاراتش از تاثیراتی که پخش این برنامه بر مخاطبان میگذارد، گفت: تحولات فکری و سبک زندگی مخاطب مورد انتظار بوده است. افزایش باور نسبت به عالم غیب موجب کاهش تلاشها برای در اختیار گرفتن منابع مادی و دنیوی و رقابت برای کنار زدن دیگران میشود که خود یک چالش اساسی محسوب میشود.
وی گفت: معتقدم مخاطب اگر باور داشته باشد بقایش پایانپذیر است و پس از مرگ ظاهری، او وجود نخواهد داشت، به طور طبیعی در هراس از فنا شدن و از دست دادن چیزهایی خواهد بود که در این عالم مادی پیرامون وجود دارد، بنابراین برای اینکه قبل از فنا استفاده بیشتری از بودن خود ببرد در تلاش خواهد بود منابع و منافع بیشتری را در اختیار درآورد و مفاهیمی همچون قناعت، ایثار، مهربانی، کمک به دیگران، حقالناس، زهد و تقوا محلی از اعراب پیدا نمیکند. بنابراین به این نتیجه رسیدم اگر مخاطب برنامه به این درک و باور عملی برسد که او پایانپذیر نیست و با از دست دادن عمر همه چیز را از دست نمیدهد، بلکه زندگی برای او همچنان در پیش است و داشتهها و نعمتهای فراتر و برتری در انتظار او است، آنگاه دیگر شتابی برای رقابت در کسب مادیات و کنار زدن دیگران ندارد و با خود و خلقت رامتر و آرامتر کنار میآید و آشتیها و مسالمتها افزایش مییابد، بنابراین تحول مورد انتظار در مخاطب این بوده که درباره خودش بداند پایانپذیر نیست و زندگی بعدی جایی است بسیار غنی با داشتههایی بیش از اینجا. موزون در پایان گفت: از نظر محتوایی نیز برای اقناع علمی مخاطب صرفا از دید یک دین یا یک کارشناس دینی یا دانشگاهی پرهیز کردیم و از حضور 12 کارشناس در حوزههای پزشکی، روانشناسی، فلسفه، متخصص بیهوشی، روحانیان مسلمان، یهودی، زرتشتی و مسیحی و حتی متخصصان غیرایرانی و غیرمسلمان اروپایی بهره بردیم و در این زمینه از اعضای هیأتمدیره «انجمن تحقیقات مرگ موقت آلمان» که علمیترین کشور اروپا با نگرشی پوزیتیویستی است، استفاده کردیم و در ایران پیچیده امروز که با یک سطح تحصیلاتی بالا در 2 قلمرو حوزه و دانشگاه دارای دامنه بالای غنا و تصادمات جدی علمی است، شاید این تنها ساختاری بود که میتوانست ایجاد پذیرش و مقبولیت نسبی برای مخاطب خاص و عام کند.
ارسال به دوستان
احتمال برگزاری بخش بینالملل در جشنواره موسیقی نواحی
دومین جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با محوریت نحوه انتشار فراخوان جشنواره و روش برپایی بخش پژوهش این رویداد برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، دومین جلسه شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، احمد صدری، حمید عسکری، کیوان آقامحسنی و نرگس ذاکرجعفری اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره برگزار شد و اعضای شورا درباره فراخوان جشنواره و همچنین بخش پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی ایران در این جلسه به بحث و گفتوگو پرداختند. احمد صدری درباره چگونگی فراخوان گفت: ابتدا باید ببینیم میخواهیم این فراخوان را برای چه کسانی منتشر کنیم؟ متن فراخوان باید آنقدر ساده، واضح و مبرهن باشد که برای کسی سوال ایجاد نشود. هر واژهای که انتخاب میکنید به گونهای باشد که همه آن را متوجه شده و بدانند موضوع این دوره از جشنواره چیست. ما در این جشنواره با گویشها و فرهنگهای متفاوتی روبهرو هستیم. حمید عسکری دیگر عضو شورای سیاستگذاری نیز گفت: در دورههای قبل به نوازندهها یک موضوع ارائه میشد و آنها در همان حوزه یک اثری را آماده و اجرا میکردند؛ اگر ما اساسا بخواهیم این را در سطح کاملا متفاوتی که رویکرد تماما موسیقیشناسانه دارد، وارد کنیم ممکن است باعث انتقاداتی توسط شرکتکنندگان نسبت به شورا شود. در بخشی دیگر از این جلسه، محمدعلی مرآتی به بخش پژوهشی جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع و محورهای جشنواره، از ۳ دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه گیلان ۷ تا ۱۰ پایاننامه برتر شناسایی و درخواست مقاله خواهیم کرد. دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، در پایان این جلسه دعوت از نمایندگان کشورهای دیگر را منتفی ندانست و گفت: شاید بتوانیم به صورت محدود چند گروه موسیقی را به صورت آنلاین دعوت کنیم. در واقع با توجه به ارتباطات بینالمللی که داریم، از موسیقیشناسان خارج از کشور که در باب موسیقی اقوام ایرانی کار کردهاند درخواست کنیم در این حوزه سخنرانی داشته باشند.
***
معرفی شورای سیاستگذاری سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای شورای سیاستگذاری سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر را منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز» سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر در احکامی مجید کیانی، داوود گنجهای، حسن ریاحی، شاهین فرهت، احمد صدری و محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این دوره جشنواره موسیقی فجر منصوب کرد.
ارسال به دوستان
بحران برای یک جایزه مهم هالیوودی
درگیری گلدن گلوب با نتفلیکس و آمازون
پس از نتفلیکس، آمازون نیز اعلام کرد با گلدن گلوب همکاری نمیکند و حالا یکی از مهمترین جوایز سینمایی هالیوود با مشکلات جدی روبهرو شده است.
به گزارش «وطنامروز»، اخیرا نتفلیکس اعلام کرد تا زمانی که تغییرات معناداری توسط انجمن رسانههای خارجی هالیوود (HFPA) که مسؤول برگزاری جوایز گلدن گلوب است اعمال نشود، هر گونه فعالیت مشترک با این سازمان را متوقف خواهد کرد.
این در حالی است که نتفلیکس در هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب که فوریه برگزار شد بیشترین تعداد نامزدی (۴۲) و بیشترین جوایز (۱۰) را نسبت به تمام استودیوها و شبکهها دیگر داشت. حالا آمازون هم همین موضع را اتخاذ کرده و گفته اگر جامعه آماری و قوانین اخلاقی این سازمان تغییر نکند با آن ارتباطی نخواهد داشت. این ماجرا از زمانی آغاز شد که لسآنجلستایمز گزارش داد در حال حاضر حتی یک عضو سیاهپوست هم در میان ۸۶ عضو انجمن رسانههای خارجی هالیوود وجود ندارد.
هنوز مشخص نیست این اختلاف عظیم بین نهاد برگزارکننده یکی از مهمترین جوایز هالیوود و تعدادی از مهمترین نامهای این عرصه چه نتیجهای خواهد داشت. اعضای انجمن رسانههای خارجی هالیوود اصلاحاتی را اعمال کردند که تحت حمایت شرکای پخش تلویزیونی این سازمان از جمله انبیسی هم بود. با این حال سازمان تایمز آپ و مجموعهای از شرکتهای روابط عمومی گفتند این اصلاحات کافی نیستند و فعلا بایکوت این انجمن توسط آنها ادامه خواهد داشت. سپس انبیسی بیانیه دیگری داد و گفت باور دارد تغییراتی که اعمال شده به معنای اصلاحات معناداری است که میتواند سازمانی کاملتر بسازد اما اگر استودیوها و استعدادهایی که تحت نمایندگی آنها قرار دارند، تصمیم بگیرند در مراسم گلدن گلوب شرکت نکنند، دیگر مراسمی وجود نخواهد داشت که انبیسی بتواند پخش کند. علی سار، رئیس انجمن رسانههای خارجی هالیوود شب پیش نامهای را به اشتراک گذاشت که در آن به نگرانیهای مطرح شده توسط تد ساراندوس، مدیر ارشد محتوا و مدیر عامل نتفلیکس پاسخ داده است. او گفت که به رابطه انجمن با نتفلیکس اهمیت میدهد و بعد از شنیدن نگرانیهای نتفلیکس در حال رسیدگی به آنها بوده است. سار یادآور شد: میتوانیم به شما اطمینان بدهیم که برنامه ما نمایانگر نظرات حامیان و منتقدانمان است و حقیقتا باور داریم باعث اصلاحات معنادار و شمول درون انجمن
خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|