|
ارسال به دوستان
ظرفیت مغفولی که بدرستی مورد استفاده قرار نمیگیرد
برای شهرهای سینمایی قصه بنویسید
محمدرضا کردلو: ماندگارترین آثار سینمایی و تلویزیونی با همه بزرگیشان بخشی از خاطرات شهرکهای سینمایی به حساب میآیند، چرا که یک شهرک سینمایی در آن واحد میتواند میزبان چند سریال باشد؛ با این همه «شهرک سینمایی» ناشناختهترین بخش یک سریال است. داستان و شخصیتها آنقدر غلبه دارند که معماری و فضایی که شهرک سینمایی برای قصههای سریالی و سینمایی آماده کرده است، نادیده میماند و همه چیز در تیتراژ با عبارت «با تشکر از شهرک سینمایی...» تمام میشود.
به گزارش «وطن امروز»، «شهرکهای سینمایی» در ایران قدمت زیادی ندارند و تقریبا همه آنها در سالهای پس از انقلاب اسلامی ساخته شدهاند؛ از شهرک سینمایی غزالی که سال ۵۸ توسط زندهیاد علی حاتمی ساخته شد و از آن روز تاکنون میزبان سریالهای زیادی چون «سربداران»، «شیخ مفید»، «امام علی(ع)»، «مریم مقدس»، «جهان پهلوان تختی»، «کارگاه علوی»، «کیف انگلیسی»، «ولایتعشق»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «مردان آنجلس»، «کلاه پهلوی»، «سرزمین کهن»، «معمای شاه»، «شهرزاد» و آثار تاریخی دیگر بوده است تا شهرک سینمایی دفاعمقدس که تقریبا میزبان همه فیلمهای ژانر جنگی و دفاعمقدس و برخی دیگر از سریالهای تاریخی از جمله «یوسف پیامبر»، «مختارنامه»، «در چشم باد» و حتی سریالهای روز از جمله «پایتخت 5» بوده است. همچنین شهرک سینمایی نور که برای پروژه عظیم محمد رسولالله بنا نهاده شده و شهرکی که برای ملک سلیمان ساخته شد.
در این میان یکی از چالشهای همیشگی شهرکهای سینمایی عدم تداوم پروژهها و آسیب دیدن و تخریب آنها طی سالیان بوده است. برخلاف روند اداره شهرکهای سینمایی در برخی کشورها که تجربه موفقی از منظر ساخت و تولید آثار نمایشی است، در فضای مدیریت فرهنگی- هنری ایران مساله شهرکهای سینمایی بخوبی درک نشده است.
راهکار ساده برای استفاده بهینه از شهرکهای سینمایی، نگارش قصه برای فضایی است که متعلق به یک دوره تاریخی است. از طرفی فارغ از تعلق زمانی و مکانی شهرک سینمایی، امکان اینکه محیطی برای تولید قصهای جذاب باشد را دارد.
یکی از اشکالات اساسی مدیریت شهرکهای سینمایی عدم اتصال و تعلق آنها به کمپانیهای تولید است. اگر چه گفته میشود شهرک سینمایی غزالی متعلق به صداوسیماست یا شهرک دفاعمقدس به بنیاد روایت تعلق دارد اما نه موضع ادارهکنندگان شهرکها و نه موضع متولیان آنها، موضع یک کمپانی تولید که اراده استفاده مستمر از این شهرکها را داشته باشد، نیست.
نگاه راهبردی به شهرکهای سینمایی میتواند وضعیت امروز آنها را که وضعیتی خنثی و منفعل است بهبود بخشد. نخستین منظور از نگاه راهبردی، جلب توجه نهادهای بالادستی به داشتههای ارزشمندی مانند شهرکهای سینمایی است.
به عنوان مثال رئیس صداوسیما اگر از منظر یک داشته کارکردی - روی این واژه تاکید میشود- روی شهرکهای سینمایی حساب باز کند، میتواند به دستاوردهای مهمی برای سازمان صداوسیما فکر کند. به عنوان مثال یکی از مشکلات اساسی آثار نمایشی در وضعیت فعلی تعدد و تکثر ملودرامهای آپارتمانی و شهری است. خب! یکی از رویکردها برای غلبه بر این فضا که عموما آثاری با تم تلخ را به همراه دارد، استفاده از ظرفیت شهرکهای سینمایی است. یک شهرک سینمایی به خودی خود میتواند مساله محدودیت ژانر را مرتفع کند. شهرک سینمایی دفاعمقدس میتواند برای تولید آثاری در ژانر اکشن مورد استفاده قرار بگیرد، چنانکه برای بخشهای اکشن بسیاری از سریالها در حال حاضر هم از آن استفاده میشود اما با تدبیری ویژهتر میتوان از ظرفیت آن برای تولید یک سریال در ژانر اکشن استفاده کرد، نه صرفا برای بخشهای جزئی از یک سریال. یا شهرک سینمایی غزالی این ظرفیت را دارد که برای تولید سیتکامها و سریالهای نودشبی و خلق داستان فضا و موقعیت نمایشی به تهیهکنندگان امکان بدهد. در عین حال شهرکهای دیگر هر کدام با موقعیت و ظرفیتی که دارند، میتوانند مورد توجه قرار گیرند. به یاد بیاوریم که یک کاروانسرای معمولی و یک فضای ساده از منظر طراحی در سریال هشت بهشت، چه حکایتهای قابل تأمل و دوستداشتنی را برای مخاطبان تهیه میکرد. علاوه بر موضوع ژانر، شهرکهای سینمایی از جهات دیگر از جمله، داستانپردازیهای بدیع و طراحی شخصیتهایی متناسب با فضای شهرکها و... نیز میتوانند مورد توجه قرار گیرند. قصههای کهن ایرانی، قصههای شاهنامه که عمدتا از جنس گفتوگو با کنشهایی ساده هستند، قابلیت این را دارند که در فضای برخی از شهرکها طراحی شوند.
بیتوجهی به این ظرفیت، علاوه بر اینکه یک ناشکری در فضای آثار نمایشی است، موجب هدر رفت سرمایههای سنگین نیز میشود. بیتوجهی به برنامههای توسعه شهرکها و مدیریت سنتی آنها، نمیتواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، چرا که با ادامه وضعیت کنونی، از ارزشمندی آنها خواهد کاست. این شهرکها حتما نیازمند طرحهای جامعی هستند که از صفر تا صد تولید یک فیلم سینمایی را عهدهدار شوند، به کمپانیهای تولید متصل شوند و حتی بخشی از آن باشند (به معنای واقعی کلمه) و برای تولید در آنها برنامهریزی و حتی طراحی شود تا به بهترین نحو از این ظرفیت مغفول استفاده شود.
ارسال به دوستان
چاپ چهارم «امواج ارادهها»
«امید»ی که ورق را به نفع ایران برگرداند
چاپ چهارم کتاب «امواج ارادهها»؛ خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، به همت انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، چاپ چهارم کتاب «امواج ارادهها»؛ خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.
در مقدمه این کتاب که گردآوری و تحقیق آن برعهده میلاد حبیبی و پژمان عرب بود و نگارش آن هم توسط راضیه عزیزی صورت گرفته است، میخوانیم: «امواج ارادهها» دستچینی از خاطرات است که به روایت گوشهای از دستاوردها و پیشرفتهای درخشان انقلاب اسلامی میپردازد و میخواهد به ما بگوید از چه راهی آمدهایم و کجا ایستادهایم و به کدام سو باید برویم. تمام خاطرات مستندی که پیشرفتها و دستاوردها را اثبات میکردند، لابهلای خبرها و تحلیلهای روزمره و کلیشهای گم شده بودند و پیداکردن و بیرونکشیدن آنها کار سخت و البته مهمی بهنظر میرسید. خاطرات فراوان و متنوع بودند. گاهی جنسشان نظامی بود و گاهی هستهای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فناوریهای دانشبنیان به میان میآمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هر چند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید نیست اما بهقدر وسع، تلاش کردیم تا مجموعه متنوعی از خاطرات را جمعآوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آنها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برایمان هموارتر شود.
خاطرات براساس موضوع، در 5 فصل شامل «صنایع نظامی»، «صنعت هستهای»، «علوم پزشکی»، «دیپلماسی و مدیریت» و «فناوری و صنعت» گردآوری شده است. در این میان موضوعاتی وجود دارد که پیشرفتهای حاصلشده در آن بخش، به صورت ویژه با شخصیتهای دانشمند و با اراده فعال در آن حوزه گره خورده است. بنابراین بعضی خاطرات به بررسی ابعاد شخصیتی آنها اختصاص یافته است. با وجود این، محور بخشی از خاطرات اشخاص هستند اما برای حفظ وحدت و نظم ساختاری کتاب، ترجیح دادیم چینش خاطرات براساس موضوع باشد».
در ابتدای فصل سوم کتاب که به بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره عدم خودباوری درباره پیشرفتهای کشور در 28 اردیبهشت 1386 اختصاص دارد، آمده است: «بنده چندبار پیشرفتهای سلولهای بنیادی را در چند سخنرانی بر زبان آورده بودم. از دانشمندان کشور و از بعضی از دانشگاهها به من نامه نوشتند «آقا، این قضیه را شما اینقدر نگویید، این واقعیت ندارد. اینجور نیست. اینی که میگویید در سلولهای بنیادی پیشرفت کردهاند و در شبیهسازی، کلونینگ، دارند تمرین و کار میکنند، باور نکنید. چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد». بعد که گوسفند شبیهسازی شده را جلوی چشم همه قرار دادند، بعد که در سمیناری که تشکیل دادند، دانشمندان معروف دنیا، زیستشناسهای درجه یک دنیا آمدند مصاحبه کردند و تصدیق کردند که پیشرفتها، پیشرفتهای محیرالعقولی است، آن وقت یک عده از دیرباورها، باور کردند». کتاب «امواج ارادهها» به دلیل آنکه سعی در تقویت خودباوری و بیان خاطراتی مستند از دستاوردها و پیشرفتهای درخشان ایران اسلامی دارد، محور شانزدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا هم قرار گرفته است و علاقهمندان با تهیه آن میتوانند در این پویش کتابخوانی شرکت کنند.
ارسال به دوستان
اخبار
فیلم تلویزیونی «راحیل» آماده پخش شد
فیلم تلویزیونی «راحیل» به تهیهکنندگی امیرعباس مجذوبی و سفارش سازمان صداوسیما بزودی روانه آنتن شبکه ۵ تلویزیون خواهد شد. به گزارش مهر، تصویربرداری فیلم تلویزیونی «راحیل» به کارگردانی محمد علیزاده و نویسندگی محسن پاکدامن بتازگی به پایان رسیده و قرار است از شبکه ۵ سیما روی آنتن برود. این فیلم تلویزیونی داستان دختر جوانی به نام «راحیل» را روایت میکند که با پیدا شدن مدارکی قدیمی، متوجه حقایقی در زندگی گذشتهاش میشود که به یک سکوت ۲۵ ساله منتهی شده است. این حقایق تلخ، زندگی راحیل را تغییر داده و او را با چالشی بزرگ مواجه میکند. رحیم نوروزی، خسرو شهراز و شیوا خسرومهر از جمله بازیگران این فیلم هستند. همچنین بابک نوری، علی آهنج و آوا اصیلیان در نقش راحیل در این فیلم تلویزیونی ایفای نقش میکنند. فیلم تلویزیونی «راحیل» بر پایه داستانی ساخته شده که میتوان درونمایه آن را در شخصیتها و عواقب تصمیمات این شخصیتها جستوجو کرد. فیلمبرداری این فیلم تلویزیونی به تهیهکنندگی امیرعباس مجذوبی و سفارش سازمان صداوسیما به پایان رسیده و مراحل نهایی آمادهسازی خود را جهت پخش از شبکه ۵ سیما طی کرده است.
***
ساخت سریال «محرمانه» با موضوع کرونا
سریال «محرمانه» در فضای داستانی علمی، امنیتی و جاسوسی توسط «موسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی» تولید میشود. به گزارش «وطنامروز»، سریال «محرمانه» در فضای داستانی علمی، امنیتی و جاسوسی در ۳۰ قسمت توسط موسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی تولید میشود و اکنون در آخرین مرحله بازنویسی قرار دارد. این سریال که همزمان پیشتولید آن در جریان است، داستانی است از پیشرفتهای علمی دانشمندان کشور در حوزه پزشکی که موانعی همچون اهداف مخرب سرویسهای جاسوسی غرب را در مسیر دستیابی کشور به ساخت واکسن تولید داخلی در خود دارد. این سریال بعد از تکمیل مراحل نگارش فیلمنامه و با توجه به حساسیت موضوع سریال، به دقت مورد بازبینی کارشناسانه قرار میگیرد. سریال «محرمانه» به نویسندگی مهدی حمزه و تهیهکنندگی سیدرامین موسوی بزودی با انتخاب کارگردان و تکمیل بازیگران، به مرحله تولید خواهد رسید. در خلاصه داستان «محرمانه» آمده است: «شیوع بیماریهای ویروسی باعث میشود که پزشکان ایرانی درصدد ساخت واکسن داخلی باشند. این خبر به گوش سرویسهای جاسوسی دشمن میرسد و...».
***
اعضای شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب شدند
رئیس سازمان سینمایی در احکامی اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی را منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز»، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی طی احکام جداگانهای ۷ عضو شورای پروانه ساخت آثار سینمایی را منصوب کرد. بنا به حکم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، سیدضیاء هاشمی، علیرضا معاف، پرویز شیخطادی، سعید مستغاثی، محمدرضا هنرمند، پژمان لشگریپور و سیدمحمد حسینی به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب شدند. محمد خزاعی همچنین از تلاشها و زحمات اعضای قبلی شورای پروانه ساخت تقدیر و تشکر کرد. نخستین جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمایی طی هفته جاری برگزار خواهد شد.
***
برگزاری داوری سوگواره عاشورایی عکس هیأت
جلسه داوری دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت با حضور سیدعباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی و مهدی طاهری در مجموعه یادمان شهدای انقلاب (سرچشمه) تهران برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، جلسه داوری دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت با حضور سیدعباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی و مهدی طاهری در مجموعه یادمان شهدای انقلاب (سرچشمه) تهران برگزار شد. بیش از ۴۳۰۰ اثر به دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت رسیده است که از این آثار ۲۲۱ اثر به کتاب دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت راه پیدا کرده است. هیأت داوران پس از بررسی آثار ۱۱ مجموعه عکس را در بخش مجموعه عکس دوربین دیجیتال از ۹ هنرمند، ۸۲ اثر را در بخش تک عکس دوربین دیجیتال از ۳۵ هنرمند، ۲۱ اثر را در بخش تک عکس تلفن همراه از ۱۱ هنرمند و ۱۳ اثر را در بخش جمعآوری عکسهای قدیمی و کهن از ۴ نفر، برای چاپ در کتاب دهمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت انتخاب کردند.
***
سازهای ارکستر بادی تهران بار دیگر کوک میشود
ارکستر بادی تهران به رهبری سینا ذکایی نوزدهم و بیستم آبان تازهترین کنسرت خود را برگزار میکند. به گزارش «وطنامروز»، ارکستر بادی تهران پس از اجرای برنامه با عالیم قاسماف و کنسرت بزرگ «۱۰ سالگی ارکستر بادی تهران» در جدیدترین اجرای خود در گرامیداشت روز کیش، ۱۹ و ۲۰ آبان روی صحنه خواهد رفت. رهبری ارکستر در این اجرا را سینا ذکایی بر عهده دارد و قرار است در این کنسرت گزیدهای از آثار پرطرفدار موسیقی روز جهان روی صحنه اجرا شود. کنسرت بیکلام ارکستر بادی تهران در گرامیداشت روز کیش، ۱۹ آبان (ساعت ۲۰ الی ۲۱) و ۲۰ آبان (ساعت ۱۸ الی ۱۹) برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
تفویض مدیریت فرهنگی کشور به وزارت ارشاد از سوی رئیس جمهور
انتقاد وزیر ارشاد از کمکاری در تولیدات سینمایی مرتبط با دانشمندان هستهای
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «نگاه یک» از تفویض مدیریت فرهنگی کشور به وزارت ارشاد توسط رئیسجمهور خبر داد و گفت: نظارت بر هزینهکرد و عملکرد فرهنگی همه دستگاهها به وزارت ارشاد محول خواهد شد.
به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی در برنامه نگاه یک شبک اول سیما با اشاره به نگاه دولت سیزدهم به جایگاه فرهنگ گفت: در 4 دهه اخیر ما شاهد نگاههای متفاوت دولتها به حوزه فرهنگ بودیم اما آیا دولتها باید به صورت متمرکز در حوزه فرهنگ تصدیگری کنند؟ با چه نگاهی؟ دولت مردمی که شعار مرکزی دولت سیزدهم است به این معناست که تلاش دولت مردمی بر این است که همه امورات مختلف در حوزههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به نوعی به مردم بازگردانده شود. این بازگشت به مردم به معنای سلب اختیار دولت نیست، دولت مساله هدایت، نظارت و تسهیلگری را برعهده دارد. وی ادامه داد: اگر بخواهیم دولت مردمی که نقطه کانونی حرکت دولت آقای رئیسی است، اتفاق بیفتد، باید مردم عهدهدار مسؤولیت اصلی شوند. در این دولت ریلگذاری به این سمت است که دولت با اعتقاد به آرمانهای اصلی انقلاب با بیان صریح و بیلکنت اهداف متعالی انقلاب که در اصل دوم و سوم قانون اساسی براحتی بیان شده است، فعالیتهای فرهنگی را به جریانهای مردمی واگذار کند. این نقطه کلیدی و کانونی حرکت دولت جدید است.
وزیر ارشاد تصریح کرد: دولت مردمی حرکتش را بر پایه اتکا به حضور مردم در صحنه انجام میدهد، ما در دولت سیزدهم نسبت به گذشته چندان عادت به معترض شدن نداریم اما این بر کسی پوشیده نیست که در دولت قبل با پدیدهای به نام بیاعتمادی مردم به دولت مواجه شدیم؛ آمارهای دستگاههای رسمی حکایت از این دارد که اعتماد به دولت به عددهای بسیار پایینی رسیده و قصه آبان 98 در این پارادایم قابل تحلیل است. سرمایه اجتماعی به دلیل فاصلهای که بین دولت و مردم ایجاد شده پایین آمده است؛ اساس این فاصله شخص رئیسجمهور فعلی را مجبور کرد به دلیل سرمایه اجتماعی و اعتمادی که از مردم در دوره مدیریت قوهقضائیه گرفته بود و برای کاستن این شکاف وارد این عرصه شود و این اعتماد و سرمایه اجتماعی از دست رفته نظام اسلامی در حوزه اجتماعی را بازگرداند.
وی ادامه داد: ما متعدد دستگاههای غیرفرهنگی در دولت داریم که بیشترین دخالت را در عرصه مدیریت فرهنگی دارند. هلدینگهای رسانهای تشکیل شده که به ۲ شرکت بزرگ خصولتی متصل است؛ در دولت سیزدهم رئیسجمهور دستور داده همه دستگاههای دولتی دارای بودجه با نقطه چین به وزارت فرهنگ و ارشاد وصل شوند. مصوبه این موضوع در دولت در حال آمادهسازی است، رئیسجمهور از حوزه اختیارات خود مدیریت فرهنگی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفویض میکنند و این کار بسیار بزرگی است.
وی با اشاره به حضور در پشت صحنه یک فیلم سینمایی با اشاره به شهادت دانشمندان هستهای گفت: تا امروز به جز فیلم بادیگارد، یک فیلم درباره شهدای هستهای ساخته نشده است، چه زمانی قرار است ساخته شود؟ رهبر انقلاب بیش از 30 تا 40 مجموعه از شهدای شاخص انقلاب نام بردند که باید درباره آنها فیلم و سریال ساخته شود اما در حوزهای که قرار است مدیریت کنیم چند تا ساخته شده است؟ مگر پول نبوده؟ من مشکل حوزه فرهنگ را بودجه نمیبینم، معتقدم به اندازه کافی بودجه وجود دارد. ما اینها را درست ریلگذاری نکردیم که این ریلگذاری حالا در حال انجام است.
اسماعیلی گفت: در حوزه فرهنگ عمومی وزارت علوم و وزارت آموزشوپرورش چه نقشی دارند؟ وزارت کار ما معاونت فرهنگی دارد، روزنامه دارد، کتاب تولید میکند و...، اینها که هست باید در مسیر دقیق سیاستگذاری شده اتفاق بیفتد؛ ما باید اول چرخه را درست کنیم. امروز ما به این نتیجه رسیدهایم که در سال 20 فیلم خوب متناسب با نظام آرمانی ساخته شود که در سال تنها 5 فیلم ساخته میشود. من اگر همین امسال بتوانم ریلگذاری خوبی انجام دهم، سال آینده بالای 20 فیلم متناسب با جریان کشور در حوزههای مختلف در فیلم فجر خواهیم داشت.
وزیر ارشاد همچنین از آغاز ثبتنام کنسرتها برای اجرا در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: همانطور که میدانید بیشترین مصرف فرهنگی مردم اختصاص به موسیقی دارد. اکنون روند کنسرتها را آغاز کردهایم تا اجراها در تهران و شهرستانها آغاز شود. اکنون در مرحله ثبتنام قرار داریم و برنامهریزیهایی انجام میشود که از انتهای آبان یا اوایل آذرماه فعالیتهای فرهنگی در حوزه موسیقی آغاز شود. سایر فعالیتهای فرهنگی- هنری نیز در حال رونقگیری است. نمایش ۲ فیلم سینمایی را داشتیم که با حجم بالایی از مخاطبان روبهرو شد. این موضوع نشان میدهد بهرغم تمام مشکلات، مردم نسبت به فعالیتهای فرهنگی و هنری رغبت نشان میدهند.
ارسال به دوستان
«ابدیها» با وجود ستارهها کم فروخت
برآوردهای گیشهها نشان میدهد استقبال مناسبی از فیلم پرسروصدای مارول صورت نمیگیرد. به گزارش «وطنامروز»، تخمینها نشان میدهد انتظار میرود تا پایان یکشنبه فروش فیلم «ابدیها» محصول مارول و دیزنی به کمی بیش از ۷۰ میلیون دلار برسد. به نسبت یک فیلم ابرقهرمانی پر از ستارههای شناختهشده از جمله آنجلینا جولی، کیت هرینگتون، ریچارد مدن، سلما هایک و جام چان، این یک فروش افتتاحیه بسیار ضعیف برای دنیای سینماتیک مارول است. البته هنوز «انتمن» ضعیفترین فروش آخر هفته افتتاحیه را با 2/57 میلیون دلار در اختیار دارد. همچنین ممکن است «ابدیها» فقط ۵ میلیون دلار کمتر از فروش ۷۵ میلیون دلاری فیلم اخیر «شانگچی و افسانه ده حلقه» کسب کند اما آن فیلم در یک آخر هفته 4 روزه اکران شد و توانست فروش خود را افزایش دهد. پیش از اینکه تحلیلگران والاستریت بخواهند درباره افول سینما یا اثر «کووید-۱۹» بنویسند، شاید زنگ بیدارباش اصلی برای مارول باید این باشد که مشکل از خود فیلم است. این فیلم ساخته کلویی ژائو، کارگردان برنده جایزه اسکار یک تصویر خیلی پیچیده و گیجکننده با ۱۰ شخصیت اصلی است که پیشزمینه تعدادی از ماجراهای طولانی مارول را تعریف میکند. در عین حال با ۴۸ درصد، این فیلم یکی از ضعیفترین امتیازها را در میان تمام فیلمهای مارول در سایت تجمیع نقدهای راتن تومیتوز داشته و در عین حال امتیاز آن در میان تماشاچیان هم خوب نبوده است. دنیای سینماتیک مارول تا اینجا سابقه بهتری در زمینه بالا بردن فیلمسازان مستقل و به تصویر کشیدن بینش آنها در قالب فرمت کمیک بوک داشته که از بهترین مثالهای آن میتوان از تایکا وایتیتی و جان واتس نام برد.
ارسال به دوستان
«عصر جدید» با رویکرد ایرانی و ملی روی آنتن میرود
قائممقام شبکه ۳ گفت: انشاءالله سری آینده برنامه «عصر جدید» در ماههای پایانی امسال روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت که زمان دقیق پخش این مجموعه متعاقبا اعلام خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، «مهدی بلوکات» قائممقام شبکه ۳ سیما در حاشیه بازدید از برنامه صبحگاهی شبکه ۳ سیما پیرامون برنامههای پیش روی شبکه ۳ سیما گفت: مقدمات فصل سوم برنامه «عصر جدید» فراهم آمده و بنا داریم در فصل جدید، بیش از ۲ فصل قبل به استعدادهای ایرانی و محلی توجه شود و مسائل ملی، ستون اصلی و محور مهم این فصل باشد. مجموعا این سری برنامه «عصر جدید» ملیتر و ایرانیتر از سریهای گذشته است. بلوکات در ادامه درباره برنامه «زوجینو» گفت: برنامه زوجینو، به دلیل موضوع ازدواج و فضای بانشاطی که دارد، با فضای شبکه ۳ تناسب داشته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. فصل دوم این برنامه، به یاری خداوند در هفتههای آتی روی آنتن خواهد رفت. وی افزود: در سری جدید «زوجینو» نیز مانند سری قبل، تمرکز برنامه بر فرهنگسازی برای ازدواج ساده و بهنگام و همچنین ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی است. وی با اشاره به سریالهای جدید شبکه ۳ ادامه داد: مردم عزیز و مخاطبان شبکه ۳ علاقهمند به روی آنتن رفتن سریال طنز در این شبکه بودند. با پیگیریهای صورتگرفته در کنار باکس اصلی سریال شبکه، یک سریال طنز با عنوان «پلاک ۱۳» روانه آنتن شده است که در کنار سریال «سرجوخه» پخش میشود. بلوکات پیرامون سریال بعدی باکس اصلی شبکه ۳ گفت: سریال بعدی شبکه ۳ سیما قصه خانوادگی پرکششی دارد که تهیهکننده و نویسنده سریال کیمیا، آن را پیش بردهاند و به حال و هوای مجموعه کیمیا نزدیک است. سریال بعدی شبکه ۳ بر اساس فضای نوستالژیک دهه 60 و بر مبنای مضامین ارزشمند خانوادگی نوشته شده است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|