|
ارسال به دوستان
بازگشت سرمایه برای فیلمهای غیرکمدی؛ سختتر از همیشه
پیام گیشه 1400
گروه فرهنگ و هنر: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1400 و قطعی شدن آمار گیشه سینماها در این سال، به نتایج قابل تأملی از «فروش» در سینمای ایران میرسیم. اگر چه سایه سنگین کرونا در ۲ سال گذشته بشدت فضای سینماها را تحت تاثیر قرار داده است اما جزئیات آمار فروش کل و تفکیکی فروش سینماها در سال 1400، از شکست مطلق فیلمهای اکرانشده غیر از ۲ فیلم کمدی «دینامیت» و «گشت 3» حکایت دارد. «دینامیت» حالا در مرز 56 میلیاردی شدن است و فروش «گشت 3» به بیش از 41 میلیارد تومان رسیده است. همزمان با فروش، بازگشت سرمایه و سودآوری این ۲ فیلم، دیگر فیلمهای اکرانشده حداقل در اکرانهای سینمایی نتوانستهاند به عدد تولید نزدیک شوند. اگر سهم سینمادار، پخشکننده و تولیدکننده را مدنظر قرار دهیم، یک فیلم برای رسیدن به سود باید بیش از ۳ برابر عدد تولید بفروشد. با پیشفرض قرار دادن این قانون نانوشته، وضعیت سینمای ایران به هیچ وجه مطلوب نیست.
محمدصادق رنجکشان سال گذشته در گفتوگویی با اشاره به گردش مالی سینما گفته بود: «وقتی سال ۱۳۹۸ گردش مالی سینما ۳۰۰ میلیارد بوده است، یعنی هیچ تعریف اقتصادیای در سینما وجود ندارد. امسال هم تاکنون گردشی حدود ۶-۵ میلیارد بوده است که حدود 3-2 میلیارد از این مبلغ برای فیلم من بوده است». این گزاره را حبیب ایلبیگی، مدیرکل ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز مدتی پیش و در جشنواره فیلم فجر به شکل دیگری مطرح کرد. او در گفتوگویی که با مهر انجام داده بود، گفت: «اگر از زاویه بازگشت سرمایه بخواهیم نگاه کنیم، ۹۰ تا ۹۵ درصد فیلمهای سینمای ایران نباید ساخته شوند، چراکه بازگشت سرمایه ندارند». با رسیدن به پایان سال، حالا آمار فروش فیلمهای سینمایی این گزاره را تایید میکنند. تا ابتدای بهمن و در طول 10 ماه از سال 1400، بیش از 30 فیلم در سینماهای ایران اکران شدند و مجموع فروش آنها تنها 124 میلیاردتومان و مجموع مخاطبان ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که عدد قابل توجهی نیست. با توجه به رکود مخاطبان و سینماها در جشنواره فیلم فجر، این عدد نباید افزایش قابل توجهی داشته باشد، اگرچه تغییری نیز در جدول فروش به وجود نیامده است. کماکان «قهرمان» اصغر فرهادی پس از «دینامیت» و «گشت3» با فروش 12 میلیاردی در رتبه سوم جدول قرار گرفته است.
فروش فیلم پرهزینه و پرستاره «بیهمه چیز» نیز چیزی در حدود 9 میلیارد تومان بوده و این فیلم را در جایگاه چهارم جدول فروش قرار داده است. «آتابای»، «شهر گربهها»، «درخت گردو»، «منصور»، «گربه سیاه» و «صحنه زنی» با مجموع فروشی نزدیک به 23 میلیارد فیلمهای پنجم تا دهم جدول فروش هستند. اگر چه صاحبان فیلمهای سینمایی انتخابهای دیگری جز سینما برای بهبود وضعیت درآمدی خود دارند اما این انتخابها، از جمله حق پخش در نمایش خانگی و تلویزیون، آنچنان تغییری در وضعیت درآمدی آنها ایجاد نخواهد کرد. فضای سینمای ایران هم به شکلی نیست که از همه انواع پخش بتوان درآمدزایی کرد. در نتیجه با این وضعیت فروش به طور قطع میتوان گفت بازگشت سرمایهای در کار نیست. خود این وضعیت باید تلنگری برای مدیران سینمایی باشد؛ فروش خیرهکننده ۲ فیلم کمدی و به محاق رفتن باقی فیلمها در گیشه، در شرایطی است که در برخی سالهای گذشته وضعیت سینمای غیرکمدی بسیار بهتر از امروز بوده است؛ فیلمهای جدیای که هم در گیشه میفروختند و هم در فضای رسانهای موجب شکلگیری گفتوگوهایی نیز میشدند. طبعا نقد و نظر پیرامونشان نیز معنادار بود. در جدول فروش سال 98، در میان 10 فیلم اول جدول فروش، «متری شش و نیم» با 27 میلیارد فروش فیلم دوم سال، «شبی که ماه کامل شد» با بیش از 19 میلیارد فروش فیلم پنجم سال و «سرخپوست» با فروش 15 میلیاردی فیلم ششم سال 98 بود. در سال 97 نیز عددهای فروش و تعداد مخاطب فیلمهای غیرکمدی بسیار بهتر از وضعیت امروز سینمای ایران بود به نحوی که فیلمهای «لاتاری»، «به وقت شام» و «مغزهای کوچک زنگزده» در میان 10 فیلم پرفروش سال 97 قرار داشتند.
با این رویکردی که مخاطبان سینما در سال 1400 در پیش گرفتند - رویکردی که حالا در جدول فروش خودنمایی میکند- به نظر نمیرسد انتخابهای غیرکمدی برای اکران نوروزی بتواند وضعیت قابل توجهی را برای فیلمهایی که به نمایش درمیآیند رقم بزند. وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی طی سالهای گذشته به طور طبیعی موجب حذف سبد فرهنگی خانوارها و بویژه حذف سینما از انتخابهای فرهنگی خانوادهها شده است. شاید بتوان گفت مشکلات اقتصادی، یک طبقه قابل توجه از مخاطبان سینما را بیخیال سینما رفتن کرده است؛ وضعیتی که باید دید با فروکش کردن کرونا و بهتر شدن شرایط اقتصادی تغییر محسوسی خواهد داشت یا خیر!
***
حذف درس مربوط به «داستایوفسکی» در یک دانشگاه ایتالیایی با واکنشهای فراوان مواجه شد
ابله بازی با داستایوفسکی!
یکی از واکنشهای خندهدار به جنگ اوکراین، حذف واحد درسی مربوط به داستایوفسکی در یکی از دانشگاههای ایتالیا بود. این اتفاق با واکنشهای کنایهآمیزی در شبکههای اجتماعی مواجه شد. به گزارش «وطنامروز»، دانشگاه میلان بیوکوکا در راستای تحریم روسیه اعلام کرد علت این تصمیم، جلوگیری از اختلافات در لحظه تنشهای بزرگ است. قابل تامل اینکه پروفسور پائولو نوری، استاد این درس این اقدام را محکوم و آن را دیوانگی و نتیجه مسموم سیاست حذف فرهنگی توصیف کرد. پائولو نوری، نویسنده ایتالیایی سهشنبه گذشته با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود، اعلام کرد مسؤولان دانشگاه بیکوکا در میلان در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به او اطلاع دادهاند که دوره تدریس آثار داستایوفسکی او به تعویق افتاده است. بر اساس ایمیل دانشگاه که آقای نوری در ویدئوی خود به آن اشاره میکند، «این تصمیم برای جلوگیری از هرگونه جنجال، بویژه درون دانشگاه، در دورهای که تنشهای شدیدی وجود دارد گرفته شده است». به گفته آقای نوری، او قرار بوده در این دوره ۴ جلسهای که شرکت برای عموم هم در آن آزاد بوده، درباره آثار داستایوفسکی و رمانهای او از قبیل جنایت و مکافات، ابله، شیاطین و برادران کارامازوف تدریس کند. این نویسنده و استاد دانشگاه در ادامه میگوید: «من متوجهام که اتفاقاتی که در اوکراین میافتد واقعا وحشتناک است ولی چیزی هم که در ایتالیا افتاده واقعا مسخره است. اینکه یک دانشگاه ایتالیایی بخواهد تدریس آثار نویسندهای مثل داستایوفسکی را ممنوع کند باورنکردنی است، آن هم نویسندهای که خود به خاطر خواندن آثار ممنوعه در روسیه در سال ۱۸۴۹ به مرگ محکوم شده بود».
واکنشهای دیگر در شبکههای اجتماعی نیز درباره این ماجرا قابل تامل بود. در یکی از واکنشها، دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما در واکنش به مواجهههای عجیب و غریب اخیر با جنگ اوکراین، به مواردی از آنها اشاره کرد و در صفحه مجازی خود نوشت: «حذف دو فیلم روسی از جشنواره گلاسگو، اخراج رهبر روسیتبار ارکستر مونیخ، قدغن شدن حضور روسها در جشنواره کن، ممنوعیت تدریس داستایوفسکی در دانشگاه میلان، ممنوعیت اظهارنظر در حمایت از روسیه در جمهوری چک؛ چقدر سریع نقاب لیبرالدموکراسی فرو میافتد با یک تهدید امنیتی». متئو رنزی، نخستوزیر پیشین ایتالیا و سناتور فعلی فلورانس، با انتشار توئیتی گفت: اینکه به خاطر اعمال پوتین آثار داستایوفسکی را ممنوع کنیم «جنونآمیز» است. برخی منابع خبری نقل کردهاند که بعد از واکنشهای فراوان به این اقدام احمقانه از سوی یک دانشگاه در اروپا، دانشگاه بیکوکا با انتشار توئیتی از تصمیم قبلی خود عقبنشینی کرد و گفت دوره تدریس آثار داستایوفسکی مطابق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
اخبار
رامبد جوان:
برنامه سال تحویل جذابی داریم
ضبط ویژهبرنامه نوروزی «خندوانه» از امروز (۱۴ اسفندماه) آغاز میشود. به گزارش ایسنا، رامبد جوان با اعلام خبر آغاز ضبط قسمتهای مربوط به پخش نوروز «خندوانه» گفت: در حال انجام کارهای مقدماتی ویژهبرنامه عید هستیم که از شنبه ضبط برنامهها آغاز خواهد شد. جوان درباره تدارک برنامه نوروزی «خندوانه» گفت: تلاشمان را میکنیم بترکانیم؛ بعضی جاها میترکد و بعضی جاها نمیترکد اما نه، اصولا تلاشمان را میکنیم. وی گفت: برنامه سال تحویل خیلی جذابی داریم و در ایام عید برنامه خواهیم داشت. به گفته رامبد جوان، استودیو «خندوانه» تعطیل شده است و عوامل در حال آمادهسازی مقدمات نوروز هستند.
***
شجاعیطباطبایی دبیر «نمایشگاه هنر انقلاب» شد
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سیدمسعود شجاعیطباطبایی را به عنوان دبیر «نمایشگاه هنر انقلاب» منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز»، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی خطاب به مسعود شجاعیطباطبایی نوشته است: بنا به دانش و تعهد جنابعالی در زمینه هنرهای تجسمی، شما را به عنوان دبیر نمایشگاه هنر انقلاب منصوب مینمایم. وی در این حکم افزوده است: امید است با همراهی هنرمندان متعهد و انقلابی رویدادی در شأن نام شهید مرتضی آوینی برگزار شود. نمایشگاه هنر انقلاب به همت معاونت امور هنری، اداره کل هنرهای تجسمی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی و همکاری موزه هنرهای معاصر تهران، حوزه هنری، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاعمقدس و نهادهای دیگر فروردین سال ۱۴۰۱ در رشتههای هنرهای تجسمی و شاخههای هنری مرتبط و میانرشتهای برگزار خواهد شد.
***
تصویرسازی از کاخ صدام در زیرخاکی
پیام احمدینیا، بازیگر سریال «زیرخاکی» درباره حضور در فصل سوم این سریال تلویزیونی که این روزها به کارگردانی جلیل سامان ساخته میشود، بیان کرد: جلیل سامان کارگردان مسلطی در صحنه است، او فردی تکنیکی است و بر بازیها و متن مسلط است. به گزارش مهر، وی درباره همکاری با این کارگردان گفت: فیلمنامه اصلی و کلی در ذهن خود سامان است و هر روز هم آن را آپدیت میکند. اگر فصل دوم سریال را دیده باشید پژمان جمشیدی در پایان سریال اسیر میشود و این فصل ادامه همان ماجراهای اسارت فریبرز است. وی درباره این بخش از سریال و اینکه چه بخشی در زندانهای عراق میگذرد، اظهار کرد: فکر میکنم نیمی از سریال در عراق است و فریبرز هم در این زندانها زیر دست من است که البته بقیه قصه را باید ببینید و نمیتوان همه داستان را لو داد. این بازیگر درباره همکاری با پژمان جمشیدی نیز بیان کرد: همکاری با پژمان جمشیدی خیلی جذاب است و خیلی هم در پشت صحنه آثار خوش میگذرد. وی در پایان درباره لوکیشنها نیز گفت: یک صحنه کاخ صدام را داشتیم که میخواستیم در عراق تصویربرداری کنیم اما نشد و در خود ایران آن را گرفتیم.
***
چاپ یازدهم «آخرین نماز در حلب»
چاپ یازدهم «آخرین نماز در حلب»؛ مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم، «عباس دانشگر» توسط انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، عباس دانشگر اردیبهشتماه سال ۱۳۷۲ در سمنان متولد شد. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود و رابطهای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا کرد. او در کنکور سراسری سال ۱۳۹۰ شرکت کرد و با رتبه عالی در رشته مهندسی کامپیوتر شاخه نرمافزار قبول شد اما به دلیل دوراندیشی و البته علاقه به سپاه پاسداران، در آزمون دانشگاه امام حسین(ع) نیز شرکت کرد و به این ترتیب وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد. پس از گذشت یک سال آموزش عمومی در رشته افسری، دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید. کتاب «آخرین نماز در حلب»؛ در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه به کوشش پدر شهید (مؤمن دانشگر) به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
***
تعطیلی کتابفروشیهای آمازون
آمازون همه ۶۸ کتابفروشی خود را در آمریکا و انگلیس تعطیل میکند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت آمازون از تعطیلی تمام کتابفروشیهای خود در آمریکا و انگلیس خبر داد. این اتفاق برای شرکتی که کار خود را به عنوان یک کتابفروشی برخط آغاز کرد و کار رقبای شناختهشدهای چون بوردرز/Borders را به ورشکستگی کشاند، یک نقطه عطف بزرگ محسوب میشود. آمازون در این باره توضیح داد قصد دارد از این به بعد روی بازارهای خواربارفروشی و سوپرمارکتهای زنجیرهای خود تمرکز کند. درآمد کتابفروشیهای فیزیکی آمازون که در ۳ ماه گذشته تنها ۳ درصد از فروش ۱۳۷ میلیارد دلاری این شرکت را تشکیل میداد، همیشه از رشد دیگر کسبوکارهای این غول دیجیتال عقب مانده است، بنابراین طبیعی است این غول تجاری بزرگ تصمیم به حذف این کتابفروشیها بگیرد.
ارسال به دوستان
شکست تجاری فیلمهای پرخرج، سینمای آمریکا را به چه سمتی میبرد؟
اکران بتمن با بلیتهایی گرانتر
گروه فرهنگ و هنر: یکی از گزارههای پررنگ در سینمای جهان بویژه سینمای آمریکا در سالهای اخیر تناسب میان هزینه تولید ابرپروژههای سینمایی و میزان فروش آنهاست؛ آن هم در سینماهایی که دیگر قرار نیست به شیوه سابق به پخش فیلمها بپردازند. تجهیزات و فناوریهای جدید نمایش فیلم به طور طبیعی زنجیره سینماهای قدیمیتر در آمریکا را با چالش مواجه کرده و افزایش چندبرابری قیمت بلیت برای برخی سالنها حکایت از جدی شدن این چالش دارد. مدیرعامل سینماهای زنجیرهای AMC از مجموعه سینماهای لوکس در آمریکا گفته که قرار است این زنجیره سینمایی «بتمن» را با قیمتی 1.5 دلار بیشتر از دیگر سینماها اکران کند. ورایتی در این باره نوشته است: همانطور که اسپیلبرگ و لوکاس ۹ سال پیش پیشبینی کرده بودند، بلیت سینماهای لوکس گران شد و زنجیره سینمایی AMC آمریکا «بتمن» را با قیمتی بیشتر از دیگر سینماها به نمایش میگذارد. این گزارش میافزاید: در حالی که چند روز پیش مدیرعامل سینماهای زنجیرهای AMC خبر داد که بلیت «بتمن» در این زنجیره سینمایی گرانتر از بلیت همین فیلم در سینماهای دیگر خواهد بود، اکنون اعلام شده این زنجیره سینمایی این فیلم خاص را 1.5 دلار بیشتر از دیگر سینماها اکران میکند. در پاسخ به این افزایش قیمت، حالا مدیرعامل این سینماها میگوید: این امری طبیعی است و ما سالهاست این تفاوت قیمت را در سینماهایمان در اروپا اعمال میکنیم. در واقع در سینماهای اروپا قیمت بلیت صندلیهای بهتر، بیشتر از صندلیهای کناری است؛ درست مثل صندلیهای رویدادهای ورزشی، کنسرتها و نمایشهای تئاتری. وی میافزاید: هر چند این افزایش قیمت برای یک فیلم در یک سینما نخستینبار است در آمریکا رخ میدهد اما سالها پیش برخی کارگردانهای فیلمهای بلاکباستری و پرهزینه آن را پیشبینی کرده بودند و جورج لوکاس نخستین فردی بود که سال ۲۰۱۳ در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفته بود معتقد است بلیت سینما باید مانند رویدادهای ورزشی و نمایشهای برادوی در سینماهای متفاوت قیمت متفاوتی داشته باشد. لوکاس گفته بود: در آینده سالنهای سینما کمتر میشوند و سالنهای بزرگتر با تجهیزات خوب در اولویت قرار میگیرند؛ تا آنجا که ورود به سالن سینما برای شما ۵۰ یا ۱۰۰ یا شاید ۱۵۰ دلار آب بخورد. وی گفته بود: این همان چیزی است که اسمش را تجارت سینما میگذاریم و خیلی شبیه اتفاقی است که در تلویزیونهای کابلی افتاد. استیون اسپیلبرگ هم در این باره گفته بود: در آینده با شکست تجاری ۳ یا ۴ یا حتی نیم دوجین از این فیلمهای پرخرج با انفجاری روبهرو میشویم که در نهایت منجر به پارادایمی اساسی میشود. او با مثالی در تشریح آینده پیشبینی کرده بود که ممکن است برای تماشای «مرد آهنی» بعدی 25 دلار هزینه شود. او گفته بود: روزهایی میرسد که سینماها با قیمتهای متفاوت یک فیلم را پخش میکنند و شاید برای تماشای «مرد آهنی» بعدی مجبور شوید ۲۵ دلار پرداخت کنید و برای تماشای «لینکلن» تنها ۷ دلار دهید.
***
تهیهکننده «بتمن» ادعا کرد نولان را شکست میدهد
تهیهکننده «بتمن» به کریستوفر نولان هشدار داد و گفت او و «شوالیه تاریکی» را شکست میدهد. به گزارش «وطنامروز» دیلن کلارک، تهیهکننده «بتمن» در مصاحبهای با نشریه سینمایی امپایر گفت: مستقیم به کریس نولان گفتهام که ببین! ما سعی میکنیم بهترین بتمنی که تاکنون ساخته شده را خلق کنیم و سعی میکنیم شما را شکست دهیم. وی افزود: «مت ریوز» کارگردان این فیلم علاقهمند بوده تا این شخصیت را تا اعماق عاطفی قلبش بررسی کند و تصویری متفاوت از آن ارائه دهد. منتقدان «بتمن» ریوز را درست مانند «شوالیه تاریکی» در میان بهترینهای ژانر ابرقهرمانی قرار دادهاند و پیتر دبروژ در این باره نوشته است حتی کریستوفر نولان که سعی کرد سطوح بیسابقهای از رئالیسم و جاذبههای یک حماسه را به بتمن بدهد، نتوانست در ادامه بتمن در سال ۲۰۱۲ از آن فراتر برود. اکنون کاری که مت ریوز میتوانست بکند این بود که فیلمی تیرهتر از «شوالیه تاریکی» مرگبارتر از «زمانی برای مردن نیست» و طولانیتر از «تلماسه» بسازد و با خلق یک بتمن جدیتر، به تنهایی شخصیت مستقل خودش را روی پرده ببرد. در هر حال در گیشه فروش روشن میشود که «بتمن» تا چه حد موفق بوده و در حالی که «شوالیه تاریکی» بدون توجه به تورم، در آمریکا ۵۳۳ میلیون دلار و در دنیا یک میلیارد دلار فروخت، باید دید «بتمن» ریوز میتواند فروش تا ۱۴۰ میلیون دلار را برای افتتاحیه خود ثبت کند یا نه.
ارسال به دوستان
وزیر ارشاد: افتخار شعرای آذربایجان خدمت به آستان عصمت و طهارت(ع) است
معرفی برگزیدگان جشنواره سراسری شعر غدیر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به شعر به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای فکری و فرهنگی که محلی برای تجلی اندیشههای الهی و انسانی است در دستور کار این وزارتخانه است.
محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار که در بناب برگزار شد، گفت: با تامل در جریانهای انقلاب اسلامی هم میتوان اذعان داشت که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) در کنار همه افتخارات بینظیر و بزرگ خود و در عین حضور و ظهور بینظیر در قله حکمت و فلسفه و عرفان، یک شاعر چیرهدست بودند.
اسماعیلی تصریح کرد: اهتمام مقام معظم رهبری به مقوله شعر با عنایت به اینکه خود ایشان شاعری توانا هستند نیز طی سالها، چراغ شعر و شاعری را پرنور و فروزان نگه داشته و ایشان همواره در صدد تشویق شعرای جوان و تجلیل از شعرای پیشکسوت هستند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان مملو از شعرای ولایی است، گفت: در این خطه از زمانهای گذشته شخصیتهای بزرگ و شعرای نامآور افتخارشان خدمت به آستان عصمت و طهارت(ع) بوده است. نمونه بارز آن شهریار ملک سخن است که نامش بر تارک شعر و ادبیات میدرخشد و روز شعر و ادب فارسی به نام وی نامگذاری شده است. گفتنی است در این آیین نفرات برتر بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار معرفی و تجلیل شدند.
ارسال به دوستان
برگزاری یک نمایشگاه گروهی در استقبال از بهار
«بوی ماه عید» در ارسباران
نمایشگاه گروهی «بوی ماه عید» در استقبال از بهار و سال نو، در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران با همکاری ۳۰ هنرمند تجسمی در رشتههای نقاشی، نقاشیخط و حجم برگزار میشود. به گزارش مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، در استقبال از بهار و سال نو، نگارخانه هنر با هدف رونقبخشی به اقتصاد هنر در حیطه نمایش و فروش آثار هنرمندان معاصر و نیز مشارکت در تبادل آثار، نمایشگاه گروهی بوی ماه عید را با همکاری ۳۰ هنرمند تجسمی در رشتههای نقاشی، نقاشیخط و حجم برگزار میکند. این نمایشگاه با رویکرد توسعه فرهنگی و جلب مشارکت هنرمندان در عرضه آثار هنری فاخر، متناسب با شرایط اقتصادی موجود، همچنین ایجاد انگیزه برای خرید آثار هنری با قیمت مناسب، برای شهروندان هنردوست و علاقهمند ترتیب داده شده است. بوی ماه عید که ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۳ اسفند گشایش یافت و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد. ساعات بازدید هر روز ۹ تا ۱۷ و روزهای تعطیل ۱۶ تا ۱۹ است. ابراهیم اکبریگرز، لیدا پولکی، وحید پوریزدانپناه، هما توکلی، امیرحسین جباری، مریم جعفربیگلو، پرویز حبیبپور، سعید دولتی، علی داوری، مهسا ذاکری، ملک رسولی، الیاس ستاری، خلیل سمایی، علیرضا سعادتمند، هانی شرار، مهشید عرب، سحر فیروزآبادی و ... هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند. علاقهمندان میتوانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی- بالاتر از پل سیدخندان- خیابان جلفا- کوچه عقاب مراجعه کنند. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|