|
ارسال به دوستان
جامعه مصرفگرا به هر قیمتی الگوهای جدید زندگی میسازد؟!
دیزنی و حذف خانواده
گروه فرهنگ و هنر: The Walt Disney Company یا به اختصار دیزنی، یکی از استودیوهای هالیوود که یک شرکت رسانههای گروهی آمریکایی چندملیتی است، با 50 درصد، بیش از پیش با شخصیتهای همجنسگرا به بازنمایی تولیدات خود میپردازد. به گزارش «وطنامروز»، این امر در ساخته جدید «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» خود را بیشتر نمایان کرد و باعث ممنوعیت پخش آن در بعضی کشورهای عربی شد. این نوع الگوسازی دیزنی که در ابعاد جهانی و تفکرات کودکان تاثیرات مستقیمی دارد، در نقطه مقابل خانواده قرار میگیرد. اگر به جامعه انسانی به صورت تبارشناسی نگاه شود، خانواده از مهمترین ابزارها و مراکز جامعهپذیری کودکان بوده است. در خانواده، فرزندان با اسطورهسازی و فرهنگ، با الگویی از پدر و مادر و فرزندان ارشد بزرگ میشوند، ارزشها و هنجارهای خود را با تطبیقسازی با خانواده فرا میگیرند و به صورت کلی ذهنیت بچهها با الگوسازی انسانهای پیشین به تحقق میرسد. در جهانی که الگوسازی و جامعهپذیری اساس رقابت شده است، دیگر خانواده، رسانهها، آموزشوپرورش، دانشگاه و دیگر ابزارهای آموزشی و جامعهپذیر دنیا در یک رقابت به دنبال آموزش کودکان با توجه به محوریت تفکری خود هستند. در این بین سالهای سال است که خانواده از دیگر عوامل، تاثیرات بیشتری را بر تربیت افراد جامعه دارد، بنابراین رسانهها، بالاخص رسانههای هالیوود، به این منبع الگویابی و جامعهپذیری تعدی میکنند تا سلطه چند هزار ساله آن را از بین ببرند. به زبان دیگر خانواده تنها رقیب رسانه است و رسانه تمام تلاشش را برای از بین بردن رقیب خود میکند. در نتیجه شروع به الگوسازی از نوع سومی از روابط میشود که اساسا خانوادهای را نمیتواند سازماندهی کند. یعنی ترکیبی از زن، مرد و فرزندان که نهاد اصلی جامعهپذیری درون آن شکل میگیرد، از بین میرود و ترکیبهایی از قبیل ۲ زن یا ۲ مرد سازماندهی میشود که نه تنها به تشکیل خانواده نمیانجامد، بلکه هیچ نهاد جامعهپذیری هم شکل نمیدهد. در نتیجه در حرکتی طمعگرایانه، دیزنی و دیگر استودیوهای جهانی خود را در الگوسازی و جامعهپذیری بیرقیب مییابند. نظام مصرفگرایی جامعه آمریکایی که شاکله تفکری آن در رسانههای هالیوود جریان مییابد و الگوسازیهایی را در سطح جهانی ایجاد میکند، بر ۴ اصل مشترک بشری تمرکز دارد؛ خوراک، پوشاک، مسکن و سکس. تمام تلاش استودیوهای هالیوود برای مردم جهان آن است که آنها را در این ۴ محور تقسیمبندی و مدام مصرفگرایی را در آن تبلیغ کنند. به زبان سادهتر، از انواع غذاها، انواع لباسها، انواع روابط و ژانرهای سکسی و انواع اشکال مسکن به انضمام تفریحات، پول بیشتر درمیآورند. آگاهی داشتن بشر و فراتر فکر کردن از این ۴ محور را بر ضدمصرفگرایی خود میدانند و از این موارد «پول» بیشتر و بیشتر درمیآورند. جالب اینجاست این موضوع در شرایطی است که مخاطب هدف آنها در جهان طبقاتی هستند که پولی برای هزینه دارند؛ یعنی طبقههای متوسط، متوسط رو به پایین و متوسط رو به بالا مورد هدف و طعمه هستند. نکتهای که حائز اهمیت است اینکه طبقات متوسط که همیشه از هر زاویهای دچار آگاهی کاذب شدهاند و این بار در یک اتفاق نامیمون فرزندان آنها در طعمه الگوسازی همجنسبازی قرار گرفتهاند، سینه چاک و پیرو رسانهها و افکار مصرفگرایی هستند؛ افکاری که اتفاقا خود آنها معتقد به آن نیستند. برای مثال طبقات بالای جامعه آمریکا معتقد به خانواده هستند و اتفاقا نشخوار فکری و الگوسازی آنها نشأتگرفته از رسانههای خود نیست! بلکه هنوز نهاد جامعهپذیری را خانواده میدانند و آن را الگویی برای موفقیت خود ساختهاند ولیکن این امر را در کشورهای دنیا تقبیح میکنند چرا که منبع درآمد آنها از این آگاهی کاذب و جامعهپذیریهای مصرفی است. جامعه طبقه متوسط ایران نیز باید خود را در مقابل این امواج کاذب که تنها فرزندانی مصرفگرا، سطحی، بدون بینش و بدون درک تمییز دادن را که قدرت نه گفتن ندارند پرورش میدهد، واکسینه کنند. این واکسینه شدن به 4 صورت تحقق مییابد. اول آنکه سواد رسانهای خود را نسبت به رسانههای دنیا و جریانشناسی آنها بالاتر ببرند. دوم اینکه آگاهی اجتماعی- سیاسی آنها بالاتر رود و با بینش عمیقتری نسبت به پدیدههای فرهنگی جهان نگاه کنند. سوم نگاه واقعبینانهتری به نظام مناسبات جهانی داشته باشند. چهارم آنکه به اهمیت خانواده و حفظ آن توجه کنند و کما فیالسابق سلطه خانواده را به عنوان نهاد اصلی جامعهپذیری فرزندان تداوم بخشند. این ۴ راهکار در جامعه جهانی امروزی برای قشر متوسط میتواند کمی از سنگینی بار آگاهیهای کاذب و سیطره مصرفگرایی که روح، اندیشه، جسم، شناخت و رفتار انسانهای دنیا را تحت سیطره خویش قرار داده است کم کند.
تلاشهای دیزنی در تعارض با خانوادهمحوری است و با بسیاری از مولفههای اخلاقی که در کشورهای مختلف پذیرفته شده است، تضاد دارد. همین ماجرا با مخالفتهای جدی در جامعه جهانی هم مواجه شده است. چندی پیش نمایش «ابدیها» از کمپانی مارول به کارگردانی کلوئی ژائو نیز به همین دلیل و پس از اینکه دیزنی از حذف صحنههایی با ارجاع به همجنسگرایی از فیلم خودداری کرد، در شماری از کشورهای عربی ممنوع اعلام شده بود. این اعتراضها سال گذشته جلوه متفاوتتری پیدا کرد؛ وقتی اعتراضات در جامعه زنان آمریکا نسبت به برخی آثار هالیوود رسانهای شد. با همه اعتراضات اما امپراتوری رسانهای صهیونیستی با استفاده از ابزار هنر و سینما، حتی شخصیتهای شناخته شده را نیز با عموما افرادی با گرایشات همجنسبازانه به نمایش درمیآورد. اینطور که به نظر میرسد، مخالفت با بنیان خانواده و حذف آن هدف نهایی کمپانیهای فیلمسازی هالیوود است.
ارسال به دوستان
کاهش مخاطب، محور اصلی جلسه افطاری جبلی با گروهی از هنرمندان
فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند
رئیس رسانه ملی در ضیافت افطار با جمعی از هنرمندان، این سوال را مطرح کرد: چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینههای کمتر ساخته میشد، ماندگارترند؟ پیمان جبلی گفت: «همهمان مقصریم و نمیتوانیم خودمان را تبرئه کنیم». به گزارش «وطنامروز»، رئیس صداوسیما در دیداری که با جمعی از هنرمندان در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صداوسیما برگزار شد، با ابراز خرسندی از میزبانی هنرمندان، آن را جلسهای در خانواده صداوسیما خواند و گفت: همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسؤولان صداوسیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقهای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینههای کمتر ساخته میشد، ماندگارترند؟ همهمان مقصریم و نمیتوانیم خودمان را تبرئه کنیم. رئیس سازمان صداوسیما با پرسیدن این سوال که در اصالت دادن به ذائقه مخاطب و مرجعیت و محتوای رسانه کدام را ارجح دانستهایم، گفت: به عنوان یک مخاطب، همکار و فردی که ۳۰ سال در رسانه کار کرده معتقدم ما توالی و ترتیب بین مرجعیت و جذابیت و محتوا را فراموش کردهایم. دغدغه برخی سازندگان، صرفا درصد مخاطب بوده و درباره محتوا، دغدغهای نداشتهاند اما میخواهم بر این نکته تاکید کنم که در دوران جدید، محتوا هم اولویت دارد. چقدر توانستهایم در یک شبانهروز، خوراک خوب به مخاطب بدهیم؟ وی تکرار آثار بدون محتوا را به دادن پیدرپی آب شور دریا به فردی تشنه تشبیه کرد و گفت: متاسفانه برخیها این نگاه را توقف تولیدات تعبیر کردهاند و گفتهاند جبلی دستور توقف ساخت سریالها را داده است تا بین ما و شما که صاحب اصلی آنتن هستید، اختلاف بیندازند. چنین چیزی نیست و من بارها با حضور در پشت صحنه سریالها، بر این نکته تاکید کردهام که قصد ما اصلاح محتوا و فرآیند تولید است و نه متوقف کردن آنها. جبلی با اشاره به شعار تحول در دوران مدیریت جدید سازمان، اولویت این تحول را محتوا، رویکرد، فرآیند و در صورت لزوم، ساختار دانست و گفت: ما در کشوری هستیم که به اذعان جهانیان بر قله فرهنگ و هنر و تمدن است و همین باید محور تولید محتوای سالم بر اساس داشتههای هویتی باشد. پس از خودمان بپرسیم ما چقدر از این ظرفیتها و نقاط اقتدارمان را در قالبهای مختلف، رسانهای کردهایم؟ جبلی، هنرمندان را صاحبان واقعی آنتن خواند و گفت: در سازمان به روی شما باز است. من سال پیش به دوستان گفتم به همه شما اطلاع بدهند ما از الان برای سال آینده با همه شما کار داریم. رئیس رسانه ملی تاکید کرد: تولیدات باید با پژوهش به جزئیات قصه و به فیلمنامه برسد و فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند. ما و شما باید به نقاط مشترک برسیم، چون هیچ کدام به تنهایی نمیتوانیم این راه را طی کنیم. جبلی از تهیهکنندگان خواست با کشف استعدادهای جوان، مومن و انقلابی، آنها را پای تجربیات پیشکسوتان بنشانند. وی ساخت کار پرهزینه را الزاما دلیل موفقیت یک اثر ندانست و گفت: چه بسا کارهای ارزانی که به واسطه محتوا و قصه مناسب، تاثیر بیشتری میگذارند. رئیس رسانه ملی با اشاره به ادبیات داستانی قوی کشور، آن را پشتوانهای قوی برای اقتباس دانست و گفت: با همین پشتوانه میتوان استخوانبندی فیلمنامهها را محکم کرد.
وی خواهان شناسایی افتخارات و معرفی آنها به مخاطب در قالبهای متنوع شد و گفت: در برههای که مردم ما با مشکلات معیشتی مواجه هستند، باید امید بدهیم. وی در پایان با ابراز امیدواری برای استمرار جلسات با هنرمندان، از ساخت شهرک سینمایی ویژه شهری، تجهیز و آمادهسازی شهرک سینمایی غزالی و نظم و نسق نظام برآورد و پرداخت به برنامهسازان خبر داد.
***
تلویزیون را بومی کنیم
در ابتدای این نشست که وحید جلیلی قائممقام رئیس سازمان در امور فرهنگی، شاهآبادی معاون سیما و رمضاننژاد رئیس مرکز سیمافیلم هم حضور داشتند، هنرمندان به بیان نکات خود پرداختند. داوود میرباقری، کارگردان به اهمیت کار روی محتوا برای تولید جذاب اشاره کرد و گفت: اگر استانداردهای فنی و محتواییمان را با همان دقت اولیه ادامه میدادیم، تولیداتمان درجه یک میشد. محمدرضا شفیعی، تهیهکننده خواهان شفافیت در مدیریت و تصمیمگیریهای سازمان برای رهایی برنامهسازان از سردرگمیشد. مهدی فرجی، تهیهکننده از محاسن بومیکردن تلویزیون مانند ساخت «پایتخت»، «نون خ» و «نجلا» گفت و خواهان ساماندهی دستمزد بازیگران شد. مسعود دهنمکی، تهیهکننده و کارگردان با اشاره به حجم بالای تولیدات سریالی که حدودا برابر با ۱۰۸۰ فیلم سینمایی در سال است، خواهان ایجاد نظام جزا و پاداش و حقوق معنوی سازنده شد. هادی مقدمدوست، کارگردان به اهمیت اقتباس اشاره کرد و محسن علیاکبری، تهیهکننده از محاسن همکاریهای بینالمللی گفت. همچنین مرجان اشرفیزاده، کارگردان خواهان خوانش درست متنها در سازمان و دفاع از حقوق معنوی کارگردان شد و سیروس مقدم، کارگردان نیز از سازمان خواست حواسش به هنرمندان و ویژندهایی مانند «پایتخت» باشد. هادی حجازیفر، کارگردان نیز با انتقاد از تعدد مراکز تصمیمگیری، برخی دلسوزیهای بیمورد را باعث حذف جذابیتها دانست. جواد شمقدری، کارگردان از اهمیت ساخت شهرک انقلاب و تولید و پژوهش در این زمینه گفت. احمد میرعلایی، تهیهکننده نیز به بازمهندسی آثار مناسبتی برای تاثیر بیشتر اشاره کرد.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
اخبار
سردار حاجیزاده:
ساخت موقعیت مهدی جهاد است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فیلم «موقعیت مهدی» یادآور رشادت عزیزان ما در جزیره مجنون و در عملیات بدر بود و این خاطرات را برای ما زنده کرد. به گزارش «وطنامروز»، در سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار امیرعلی حاجیزاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافتند. سردار حاجیزاده پس از نمایش این فیلم در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا، یک کار زینبی و بزرگ است. هنر میتواند این فرهنگ را زنده نگه دارد و در عرصه هنر، اثر فیلم، پرنفوذ است. یکی از نکات مهم «موقعیت مهدی» برای من، این است که شهید کاظمی بارها و بارها خاطره آخرین تماس با شهید باکری قبل از شهادت را برایم در حالی که میگریست تعریف کرد و دقیقاً همان صحنه را شما اینجا برای ما و مخاطبان در «موقعیت مهدی» ترسیم کردید. سردار حاجیزاده اظهار داشت: من به نوبه خودم از سازندگان این فیلم تشکر میکنم و امیدوارم ساخت اینگونه فیلمهای فاخر را ادامه بدهید و این کار را برای خودتان جهاد تلقی کنید که انصافا هم جهاد است.
***
«بیرون از عدم» در بزرگداشت سعدی
تابلوی موزیکال «بیرون از عدم» اثری از میدیا فرجنژاد است که در سعدیه ضبط شده و در روز بزرگداشت سعدی منتشر شد. به گزارش تسنیم، آهنگ «بیرون از عدم» اثری از میدیا فرجنژاد در قالب پروژه «تار و تاریخ» است. فرجنژاد این آهنگ را بر اساس شعری از سعدی ساخته و آواز آن را امید نایینی خوانده و نوازندگی تنبک هم بر عهده کریم ابراهیم بوده است. ویدئوی این آهنگ در بنای «سعدیه» ضبط شده است. میکس و مسترینگ این آهنگ بر عهده احمد میرمعصومی و کارگردانی و تدوین تابلوی موزیکال «دشت مجنون» را مرتضی حاجمحمدی عهدهدار بوده است. تابلو موزیکال در پروژههای مختلف تعاریف متفاوتی دارد اما در پروژه «تار و تاریخ» بر اساس پدیدهای مانند یک بنا، یا تاریخِ یک منطقه در نقطهای مشخص، موسیقی ساخته میشود تا روایتگر آن بنا یا روایتگر بخش مشخصی از تاریخ به زبان موسیقی باشد.
***
ایل سون روی صحنه میرود
نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی اوایل تابستان امسال روی صحنه میرود. به گزارش مهر، نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیهکنندگی مشترک فریبا کوثری و اشکان درویشی این روزها در مرحله نهایی بازنویسی نمایشنامه است و پس از ۲ ماه تمرین، اوایل تابستان روی صحنه خواهد رفت. سیروس همتی نمایشنامه این اثر را بر اساس طرحی از اشکان درویشی نوشته است و لاله صبوری به عنوان مشاور پروژه این نمایش را همراهی میکند. بخشی از درآمد این تئاتر با همکاری موسسه خیریه فرشتههای بهشتی به مدیریت مهشید خسروی صرف هزینههای امور خیریه و خانوادههای تحت پوشش این موسسه خواهد شد.
***
بازیگر برنده اسکار در فیلم نولان
«کیسی افلک» بازیگر انگلیسی برنده اسکار به پروژه ساخت فیلم سینمایی «اوپنهایمر» به کارگردانی «کریستوفر نولان» پیوست. به گزارش «وطنامروز»، تصاویر منتشر شده از پشت صحنه ساخت فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» درباره زندگی «رابرت اوپنهایمر» دانشمند و فیزیکدان آمریکایی ملقب به پدر بمب اتمی، از حضور «کیسی افلک» به عنوان یکی از بازیگران این فیلم خبر میدهد. اسکرین رَنت نوشت: «کیسی افلک» که پیش از این برای بازی در فیلم «منچستر کنار دریا» موفق به دریافت جایزه اسکار بازیگری شده، در فیلم «بین ستارهای» از ساختههای «نولان» نیز بازی کرده است. فیلمنامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی» جی رابرت اوپنهایمر نوشته شده است و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «کنت برانا» و «مت دیمون» نیز در این فیلم مقابل دوربین میروند. فیلم سینمایی «اوپنهایمر» برای اکران در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ از سوی کمپانی یونیورسال برنامهریزی شده است.
***
تهیهکننده انفرادی:
فیلمم 120 میلیارد میفروشد
ابراهیم عامریان از خوشبینی بالای خود نسبت به فروش انفرادی گفت و تاکید کرد: زمانی که ما این فیلم را تولید میکردیم، خبری از کرونا نبود و با توجه به ویژگیهای اثر، مطمئن بودیم میتوانیم ۴ میلیون مخاطب را به سینماها بکشانیم. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی مردم بسیار ضعیف شده و کرونا همچنان سایه سنگین خود را حفظ کرده است، مطمئن هستم حداقل ۳ میلیون نفر به تماشای این فیلم مینشینند و از همین بابت اعلام میکنم این فیلم، گیشه ۱۲۰ میلیاردی را به همراه خواهد داشت. عامریان به ممیزیهای صورتگرفته در این فیلم اشاره کرد و افزود: ممیزی در این فیلم در اندازه عرف سازمان سینمایی صورت گرفته و 2 طرف تلاش کردند تا در فضایی محترمانه، با یکدیگر همکاری کنند ولی در نهایت، میزان ممیزیها به اندازهای نبود که بخواهد به فیلم لطمه بزند. کمدی انفرادی تابستان ۱۳۹۸ جلوی دوربین رفت. سیدمسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی انفرادی است. این فیلم کمدی از صبح چهارشنبه در سراسر کشور روی پرده سینماها میرود. علاقهمندان به تماشای این فیلم از هماکنون میتوانند نسبت به پیشخرید بلیت آن اقدام کنند.
ارسال به دوستان
تأثیر مستقیم اخراج رئیس انستیتو ملی سینما بر حضور آرژانتین در جشنواره کن
تنش در سینمای آرژانتین
در حالی که آرژانتین قرار است ماه آینده حضوری ویژه در جشنواره کن داشته باشد، اخراج یکی از مدیران اصلی سینمایی این کشور، بر چگونگی این امر سایه افکنده است.
به گزارش «وطنامروز»، آرژانتین قصد دارد هیاتی 4 نفره به کن بفرستد و در لحظات آخر سعی دارد درباره هیات فیلم ملی کشور با فیلمسازان محلی و شرکای بینالمللیاش مذاکره کند. علاوه بر اینکه لوییز پوئنزو، رئیس انستیتو ملی سینمای آرژانتین از سمت خود اخراج شد، این سازمان تا پایان سال بخش قابل توجهی از تامین سرمایه سالانه خود را هم از دست خواهد داد. پوئنزو پس از اعتراض و گردهمایی فیلمسازان آرژانتینی در مقابل دفترش در همان روز اخراج شد. دلیل اعتراضها عدم پیشرفت درباره مسائلی بود که فیلمسازان نسبت به آنها ابراز نگرانی کرده بودند. یکی از مشکلات اصلی، قانونی است که در دولت رئیسجمهور قبلی، مائوریسیو ماکری وضع شده و تعیین کرده بود که تا روز سیویکم دسامبر امسال یک منبع اصلی درآمد انستیتو یعنی بخشی از درآمدهای تبلیغاتی سینما و تلویزیون که از طریق نهاد قانونگذار این صنعت اعطا میشود، حذف شود. بدون تامین سرمایه سالانه، انستیتو فیلم آرژانتین باید هر سال از دولت به طور جداگانه درخواست پول کند که باعث میشود فیلمسازان مستقلی که دسترسی آسان به تامین سرمایه ندارند به مشکل بر بخورند. انستیتو فیلم ۱۰ درصد از فروش سالانه بلیتها را دریافت میکند اما با ظهور استریمرها این منبع هم زیر سوال رفته است.
ارسال به دوستان
مادرانههای شهید رضا پناهی به چاپ بیستونهم رسید
استقبال مخاطبان از «عارف 12 ساله»
کتاب «عارف ۱۲ ساله» شامل مادرانههای شهید رضا پناهی بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ بیستونهم رسیده است. به گزارش «وطنامروز»، رضا پناهی عارف ۱۲ سالهای است که شگرفترین و عظیمترین صحنههای ازخودگذشتگی را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت؛ ستاره درخشان کلاس اول راهنمایی که عظمت روحی او به تنهایی میتواند عالمی را روشن کند.
رضا پناهی، حقیقتی نورانی است که ایمان و ایثار و تعهد و عشق و پایبندی او به ارزشها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان است که این امر جزو اصلیترین مسائل کشور محسوب میشود. در قسمتی از کتاب از زبان مادر رضا میخوانیم: رضا دل رئوفی داشت. خیلی مهربان بود. از بچگی تحمل ناراحتی و اشک کسی را نداشت؛ این را وقتی چانه خواهرش به واسطه یک شوخی شکافته و سپس بخیه شد فهمیدم.
در قسمتی از وصیتنامه صوتی شهید رضا پناهی آمده است: هدف من از رفتن به جبهه این است که اولا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفهای که امام عزیزمان بارها در پیامها تکرار کرده که «هر کس که قدرت دارد واجب است به جبهه برود» و من میروم تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملتهای زیر سلطه آزاد شوند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|