|
ارسال به دوستان
درباره مطالبه رهبر انقلاب از جوانها برای مطالعه تاریخ
جهاد تبیین تاریخ
گروه فرهنگ و هنر: اینکه «تاریخ معلم انسانهاست» چه اندازه در فضای آموزشی ما جدی گرفته میشود؟ این سوال که میتواند مبدا یک پژوهش و برنامهریزی جدی برای اهمیت دادن به آموزش تاریخ در فضای رسمی و غیررسمی باشد، از جهات متعددی قابل بررسی و پیگیری است. امروز که مساله جهاد تبیین از سوی رهبر انقلاب به عنوان امری فوری و قطعی مطرح شده است، ارجاع به آموزش تاریخ جدیتر از همیشه باید پیگیری شود. در این مسیر ۲ نوع آموزش میتواند موثر باشد؛ آموزشهای رسمی و آموزشهای غیررسمی. در آموزشهای رسمی که از طریق مدارس هدایت میشود، معمولا مقدماتی در شرح تاریخ ارائه میشود که چیزی فراتر از آموختن نام سلسلهها نیست. در این مدل آموزش وقایع کمتر جلب توجه میکند. تجربه نیز نشان داده این نوع آموزش، آموزش موثری نیست. در آموزشهای غیررسمی اما دست تولیدکننده محتوا باز است؛ علاوه بر اینکه میتواند محتواهای جدیتر و فراوانتری را تولید کند، امکان توزیع متناسب و بهتر را هم میتواند در برنامه داشته باشد.
وقتی رهبر انقلاب در سخنرانی 14 خرداد امسال برای شناخت غرب و مواجهههای متناقضش در باب حقوق بشر و مسائل دیگر به ۳ قرن بهرهکشی از جوامع و ملتهای دیگر ارجاع میدهند، گزاره «کتاب بخوانید انشاءالله، این حقایق را بیشتر از نزدیک درک کنید» را به شکل یک مطالبه جدی مطرح میکنند. جالب آنکه در این بخش از سخنان رهبری، مخاطبانشان نیز جوانها هستند: «جوانهای ما این را توجه کنند: غربیها 3 قرن دنیا را غارت کردند؛ ۳ قرن! دنیا را غارت کردند. از شرق آسیا، از اندونزی، از فیلیپین، از نپال، از شبهقاره هند بگیرید تا آسیای مرکزی و آسیای غربی و تا شمال آفریقا، بخشهای مغرب آفریقا و تا سراسر آفریقای سیاه؛ غربیها ۳ قرن اینها را غارت کردند؛ به اینجا اکتفا نکردند، آمریکای جنوبی را هم دست گذاشتند، آنجا را هم غارت کردند؛ قاره آمریکا را! قاره آمریکا هم صاحبانی داشت، تمدنی داشت، ملتهایی داشت؛ اینها با حیلههای گوناگون، که همه اینها در تاریخهای دقیق مشخص است؛ کتاب بخوانید انشاءالله، این حقایق را بیشتر از نزدیک درک کنید، فاجعه آفریدند».
متولیان فرهنگی اما فرصتهای کمنظیری برای ارائه خوب و مناسب تاریخ دارند؛ فرصتی که پیشتر در اختیار نبود یا ظرفیت کمتری برای آن وجود داشت. امروز با استفاده از ظرفیتهای چندرسانهای و بستری که تلفن همراه در اختیار کاربران قرار میدهد، میشود تولیدات مؤثری را در این حوزه ارائه داد. به عنوان مثال پادکست ظرفیت خوبی برای طرح مباحث تاریخی است. پادکستها معمولا به صورت سریالی منتشر میشوند و کاربرها میتوانند آنها را دنبال کنند و از مطالب جدید آن باخبر شوند. اصطلاح پادکست برای مجموعه فایلهای صوتی دیجیتال که در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود به کار میرود. بسیاری از شخصیتها و موقعیتهای تاریخی را میتوان با هزینهای پایین از طریق پادکست معرفی کرد. قالب مستند هم ظرفیت دیگری است. قالبهای دیگری نیز وجود دارند که به فراخور توسعه شبکههای اجتماعی گاه جان میگیرند و بعد کنار میروند تا به قالبی تازه جا دهند. در واقع نباید غفلت کرد و نسبت به این ظرفیتهای موجود بیتفاوت بود.
موسسات و نهادهای فرهنگی باید اهمیت تبیین به واسطه آموزش تاریخ را متوجه باشند و از هزینه کردن برای آن نهراسند. در شرایطی که فیکنیوزها هر روز به واسطه شبکههای اجتماعی در حال تولید اخبار جعلی و حتی تحریفهای تاریخی گسترده هستند، نمیتوان متقابلا اقدام درخوری صورت نداد. باید از همه ظرفیتهای موجود بهره مناسب را برد و در تبیین تاریخ کوشید، چرا که امروز یکی از مهمترین ابزارهای جهاد تبیین که خود دستاورد بزرگی است، آموزش دقیق و درست تاریخ است. هم امام خمینی(ره) و هم آیتالله خامنهای از آشناترین افراد به مسائل تاریخی، گذشته ملتها و حقایق جهان بوده و هستند.
رهبر انقلاب در کمتر سخنرانیای است که ارجاعات تاریخی نداشته باشند. رهبر انقلاب در یکی از گفت و شنودهایشان با دانشجویان در پاسخ به یکی از سوالهای دانشجویان به مطالعه تاریخ توصیه میکنند: «من کلا به جوانها، بویژه به دانشجویان و طلاب توصیه میکنم که آگاهیهای خودشان را افزایش دهند. بسیاری از این کجرویهایی که شما ملاحظه میکنید، ناشی از کمبود آگاهی است. نسل امروز - بویژه نسل جوان ما - باید از تاریخ کشورش اطلاع داشته باشد؛ بویژه از زمان مشروطیت به این طرف را بداند... شما باید بویژه تاریخ رژیم گذشته را بدانید. نسل امروز ما درست نمیداند که انقلاب اسلامی چگونه این کشور را از چنگال آن رژیم خلاص کرده است... شما باید اینها را بدانید. شما باید تاریخ کودتای رضاخان در اسفند ۱۲۹۹، بعد رسیدنش به سلطنت در ۱۳۰۳، بعد جانشین شدن محمدرضا را بدانید». این توصیه و توصیههای مشابه در گفتارهای رهبر انقلاب فراوان تکرار شده و بیتردید نسبت مهمی با موضوع جهاد تبیین دارد.
ارسال به دوستان
فیلمی که یک سند تاریخی است
اکران «هناس» در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «هناس» با حضور عوامل فیلم، اساتید و دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «هناس» با حضور دانشجویان و اساتید، همسر شهید رضایینژاد و عوامل این فیلم سینمایی در دانشگاه خواجه نصیرالدینطوسی، محل تحصیل شهید داریوش رضایینژاد که این فیلم سینمایی براساس زندگینامه این شهید ساخته شده است، برگزار شد. شهره پیرانی همسر شهید رضایینژاد، بهروز شعیبی بازیگر، حسین دارابی کارگردان، محمدرضا شفاه تهیهکننده و سیدمحمدتقی بطحایی استاد دانشگاه خواجه نصیرالدینطوسی از افراد حاضر در این مراسم بودند. شهره پیرانی بیان کرد: «این فیلم داستانی را روایتی میکند که میتواند برای تک تک شما هم روزی اتفاق بیفتد. در پایان دعا میکنم تکتک شما در خدمت به این کشور آنقدر ارزشمند باشید و در جایگاهی قرار بگیرید که دشمن به دنبال برنامهریزی شهادت و به چنگ آوردن شما باشد». محمدتقی بطحایی از اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که داریوش رضایینژاد نیز دورهای را شاگرد او بوده است، در ابتدای این نشست گفت: «رضایینژاد در تحصیل علم گام به گام عمل میکرد؛ او با من ۲ درس داشت و قرار بود برای تکمیل دروسش و گذراندن دورههایی به هانوفر آلمان بروند، ۲ درسی که او با من داشت از دروس بسیار سخت این رشته است که هرکسی نمیتوانست آنها را با نمرات بالا بگذراند ولی او قسمت به قسمت که یاد میگرفت در آزمایشگاه من، به آن عمل میکرد». در ادامه بهروز شعیبی -ایفاگر نقش شهید داریوش رضایینژاد - نیز بیان داشت: «یادمان باشد که شهادت یک انتخاب، عمل و پایان است. ما در طول مسیر زندگی، مسیر دانشجویی و دانشگاهی و تدریس امثال این بزرگان زیاد داریم. من نقش شهید رضایینژاد را بازی و سعی کردم برای باورپذیرتر شدن بخشهایی از زندگی او، به اسناد موجود رجوع کنم. خیلی خوشحالم که در این دانشگاه فیلم را در کنار شما دیدم. همه ما تلاشمان برای رسیدن به جهان بهتر است و خود شهید داریوش رضایینژاد هم همینطور فکر میکردند و انشاءالله که همه ما قدر خودمان را بیشتر بدانیم».
در ادامه محمدرضا شفاه، تهیهکننده این فیلم سینمایی درباره دلیل انتخاب این سوژه برای ساخت این فیلم سینمایی توضیح داد: «سالها به موضوع زندگی شهید رضایینژاد و چگونگی پرداخت به زندگی او فکر میکردیم چون در عین حال که داستان زندگی او برایمان جذاب است، به عنوان یکی از شخصیتهای ملی نحوه شهادت او برایمان بسیار دردناک بود». تهیهکننده این فیلم سینمایی در ادامه اضافه کرد: «برای ما مهم بود که صحنه ترور به عنوان سند مظلومیت تاریخی این ملت، بویژه به عنوان سند تاریخی قربانیان ترور که تعداد زیادی هستند نمایش داده و در کشورهای دیگر و در میان ملتهای دیگر این موضوع دیده شود. قصد داشتیم با نشان دادن صحنه ترور به نوعی دادخواهی هم درباره موضوع حقوق بشر داشته باشیم و کشورهایی را که پروندههای فاجعهباری در این زمینه دارند و ما را به ناحق به عنوان نقضکننده حقوق بشر معرفی میکنند، محکوم کنیم. در صورتی که مساله انسانیت برای آنها موضوعیت ندارد و ثروتاندوزی و قدرت سیاسی این تصمیمات را برای آنها میگیرد. برایمان به تصویر کشیدن این موضوعات مهم بود که در نتیجه با کمک آقای دارابی و همکارانمان این اتفاق افتاد». شفاه در پایان درباره تلاش برای به تصویر کشیدن واقعیت زندگی شهید رضایینژاد گفت: «ما خیلی تلاش کردیم فیلم تا حد امکان زندگی واقعی شهید را به تصویر بکشد. حتی خانم پیرانی قبل از شهادت آقای رضایینژاد چادری نبودند و ما برای به تصویر کشیدن این موضوع هم تلاش زیادی کردیم تا ایشان را مانتویی نشان دهیم چون اصرارهایی وجود داشت که همسر شهید باید چادری نشان داده شود. همچنین تلاش کردیم علایق آقای رضایینژاد هم نزدیک به واقعیتی که وجود داشت نشان داده شود».
ارسال به دوستان
اکثر صحنههای «رفقای خوب» بداهه بود
حسرت مارتین اسکورسیزی برای درگذشت ری لیوتا
کارگردان سرشناس آمریکایی با انتشار مطلبی برای از دست رفتن فرصت همکاری بیشتر با «ری لیوتا» ابراز تاسف کرد. به گزارش «وطنامروز»، مارتین اسکورسیزی به تازگی با انتشار مطلبی در «گاردین»، ضمن ابراز تاسف از درگذشت ری لیوتا و ادای احترام به یاد این بازیگر، از فرصتهای از دست رفته نوشت. اسکورسیزی که با ری لیوتا در فیلم «رفقای خوب» همکاری کرده بود، پس از اکران این فیلم کلاسیک در سال ۱۹۹۰، اگرچه با دیگر بازیگران این فیلم مانند «رابرت دنیرو» و «جو پشی» بار دیگر همکاری کرد اما هرگز فرصتی برای کار دوباره با لیوتا پیدا نکرد.
پس از مرگ ناگهانی لیوتا که ماه پیش رخ داد، اسکورسیزی از این فرصت از دست رفته و اینکه دیگر هرگز با این بازیگر ملاقاتی دست نداده بود، ابراز تاسف کرد. اسکورسیزی در این مطلب نوشته است: برنامههای زیادی داشتیم که دوباره باهم کار کنیم اما زمانبندی هیچوقت جور نشد یا پروژهها آنچه باید باشند، نبودند. اکنون از این بابت متاسفم. وقتی بازی ری را در «داستان ازدواج» در نقش وکیل طلاق دیدم - او واقعا در این نقش ترسناک است و دقیقا به همین دلیل بامزه به نظر میرسد- به یادم آمد که چقدر میخواستم با او در این مقطع از زندگیاش همکاری میکردم و جاذبه حضورش را که بسیار با دوران جوانی و بازیگر سرزندهای که ملاقات کرده بودم متفاوت بود بار دیگر محک میزدم.
این فیلمساز در ادامه نوشت: بازیگران باید جلو بروند، تلوتلو بخورند، شکست بخورند و حتی با خطر مضحک به نظر رسیدن کنار بیایند. این بخشی از این حرفه است. در «رفقای خوب» در بیشتر صحنهها به صورت بداهه کار کردیم و بسیاری از اعضا همدیگر را میشناختند و مرد جدیدی که وارد شد ری لیوتا بود که وی آنچنان همراه شد که انگار سالها با هم کار کرده بودیم. ری لیوتا به صورت غیرمنتظره ماه پیش از دنیا رفت.
ارسال به دوستان
تعداد مخاطبان استریم افزایش یافت
کاهش تماشاگران بالیوود به دلیل کرونا
در حالی که محصولات بالیوود به دلیل شیوع کرونا در هند کاهش یافته است، تماشاگران بیشتر به صورت استریم و آنلاین به تماشای آثار نشستند. به گزارش «وطنامروز»، مخاطبان سرویسهای استریم در هند تا سال ۲۰۲۴ به ۶۰۰ میلیون نفر میرسند. گزارش سالانه فدراسیون اتاقهای بازرگانی و صنعت رسانه هند نشان میدهد سرویسهای استریم بیشترین رشد را در طول همهگیری کرونا در سال ۲۰۲۱ در هند تجربه کردند. مخاطبان سرویسهای استریم در سال ۲۰۲۰ از ۴۵۰ میلیون نفر به ۴۹۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و طبق برآوردهای این گزارش، این آمار تا سال ۲۰۲۴ از ۶۰۰ میلیون نفر هم بیشتر خواهد شد. این در حالی است که این دادهها، مخاطبان یوتیوب را که از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه هم عبور کرده، در برنمیگیرد. سهم اشتراکهای ویدئویی ۵۴ میلیارد روپیه (۷۰۶ میلیون دلار) بوده است. تلویزیون با ۷۲۰ میلیارد روپیه (9.4 میلیارد دلار) بزرگترین بازار سرگرمی در هند باقی مانده و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۴ این رقم تا 10.8 میلیارد دلار افزایش یابد. تبلیغات تلویزیونی در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۵ درصدی را تجربه و از کاهش ۲۲ درصدی سال ۲۰۲۰ عبور کرد و به این ترتیب تنها ۲ درصد با سطح ۲۰۱۹ فاصله دارد. تعداد کانالهای تلویزیونی هند ولی از ۹۱۱ کانال به ۹۰۶ کانال کاهش یافت و در حالی که ۲۶ کانال از کانالهای رایگان تعطیل شدند، تعداد کانالهای پولی ۲۱ کانال بیشتر شد. از نظر سهم درآمد، فیلمهای هالیوودی ۱۱ درصد درآمد سینماها را به خود اختصاص دادهاند. تعداد صفحه نمایش نیز ۹۴۲۳ پرده نمایش است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است. در کل، کرونا موجب تعطیل شدن ۱۵۰۰ پرده سینما شد. درآمد بخش انیمیشن هند در سال ۲۰۲۱ برابر با ۸۳ میلیارد روپیه (1.08 میلیارد دلار) و بخش موسیقی ۱۹ میلیارد روپیه (۲۴۸ میلیون دلار) بوده است. ارسال به دوستان
مشکلات پس از کرونا بیشتر شد
واکنش سینماهای روسیه به تحریم هالیوود
سینماهای روسیه که پس از شروع جنگ اوکراین با تحریمهای بینالمللی روبهرو شدهاند، واکنشهای متفاوتی به این شرایط نشان دادهاند. به گزارش «وطنامروز»، با آغاز جنگ اوکراین، صدها شرکت بزرگ غربی از جمله هالیوود از بازار روسیه خارج شدند و اکنون با گذشت بیش از ۳ ماه از جنگ، گزارشهایی مبنی بر نمایشهای غیررسمی فیلمهای هالیوودی در سینماهای گوشه و کنار روسیه ارائه شده است که فیلمهایی چون «بتمن»، کمدی اکشن «اعلان قرمز» با بازی دواین جانسون، انیمیشن «قرمز شدن» دیزنی و اکشن «آمبولانس» ساخته مایکل بی از جمله آنها هستند. سایت روسی «اسکوایر» از نمایش «بتمن» در تئاتر ویآیپی مسکو و در تئاترهای محلی شرق دور روسیه خبر داده است و در همین منطقه «بتمن» و «سونیک خارپشت ۲» با نامهای روسی دیگر اکران شدهاند. بلیتهایی که به تماشاگران فروخته شدند نیز دستنویس بودهاند. این اکرانهای بدون مجوز پس از تغییرات شوروی در دهه ۱۹۹۰ کاملا ریشهکن شده بود و از اوایل دهه ۲۰۰۰ با خردهفروشان و فروشندگان فیلمهای غیرقانونی بهشدت مقابله شد. در حالی که اعتقاد بر این است که رویه فعلی هنوز گسترش نیافته و شاید در مناطق دورافتاده رخ داده باشد اما موجب نگرانی توزیعکنندگان و مالکان سالنهای سینماها شده است. در عین حال این فرض مطرح است که برخی سینماها از قبل نسخههای «بتمن» را تهیه کرده بودند و قراردادهایی از قبل داشتند. در هر حال «اولگ بیرزین» مالک کمپانی تحلیل صنعت فیلم مستقر در سنپترزبورگ و رئیس انجمن مالکان سینماهای روسیه، گفته است تصمیم هالیوود مبنی بر لغو اکران در روسیه ضربه بزرگی به سینماهای این کشور وارد کرده و بیش از ۳۰۰ سالن سینما در ماه آوریل بسته شدند و حداقل ۵۰ درصد سینماهای روسیه با خطر تعطیل شدن روبهرو هستند. این در حالی است که پاندمی کرونا چند سال سخت را به توزیعکنندگان و مالکان سالنهای سینماها تحمیل کرد و هنوز اثرات آن چالش برطرف نشده بود که وضعیت جدید به سینماهای روسیه تحمیل شد. اگرچه درخواستهایی از سوی برخی اعضای پارلمان روسیه برای قانونی کردن اکران بیمجوز سینمایی وجود داشته است اما اعضای میانهروتر درصددند نمایش فیلمهایی که دارای مجوز از قبل هستند و پرداخت هزینههای بدهکار به یک حساب امانی رویه قانونی شود. این امر نمایش فیلمهایی را که دارای مجوز اکران از قبل نیستند پیچیده میسازد. به گفته «بیرزین»، مشکل اصلی سینماداران این است که تنها ۵ درصد مخاطبان بالقوه ۹۵ میلیون نفری- از ۱۰ تا ۷۰ ساله- ساکن مناطق شهری، به صورت هفتگی به سینما میروند. در حالی که مدتهاست وزارت فرهنگ روسیه از تولیدکنندگان داخلی حمایت جدی کرده است اما بسیاری از آنها ترجیح میدهند فیلمهای تلویزیونی کمهزینه بسازند. همین حمایت جدی از سینمای داخلی که روسیه مدتهاست برای آن تلاش میکند، به نظر میرسد تنها راه نجات سینماداران باشد. ارسال به دوستان
اخبار
استقبال مخاطبان از «موقعیت مهدی»
«موقعیت مهدی» بتازگی توانسته با جذب بیش از ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکرانهای سیار به فروش ۱۴ میلیاردی در گیشه برسد. به گزارش «وطنامروز»، این فیلم سینمایی که حدود ۱۲ هفته از آغاز اکران آن میگذرد، بتازگی توانسته با جذب بیش از ۴۰۵ هزار مخاطب در سینماها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکرانهای سیار به فروش ۱۴ میلیاردی در گیشه برسد. در این مدت و با پایان اکران بسیاری از فیلمهای ترکیب نوروزی و نمایش فیلمهای جدید بر پرده سینما، «موقعیت مهدی» همچنان کف فروش خود را حفظ کرده، در میان ۵ فیلم پرفروش گیشه قرار دارد و مخاطبان زیادی را در سینماها و اکرانهای سیار به تماشای روایت متفاوت زندگی شهیدان باکری نشانده است. بررسی گیشه هفتگی فیلم هم نشان میدهد که نخستین ساخته هادی حجازیفر بعد از گذشت ۲ ماه و نیم از آغاز اکرانش، به طور متوسط هر هفته حدود ۲۵۰ میلیون تومان فروش دارد که سهم قابل توجه این فروش در سینماهای شهرستانها رخ میدهد.
***
تبیین موضوع ولایت فقیه و شبهات پیرامون آن در «بدون توقف»
برنامه «بدون توقف» با رویکرد چالشی و ترکیبی در قسمتهای جدید، تبیین موضوع ولایت فقیه و شبهات پیرامون آن را مورد بررسی قرار میدهد. به گزارش «وطنامروز»، حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه میهمان این سری از برنامه «بدون توقف» است و علاوه بر تبیین موضوع ولایت فقیه به شبهات و دغدغههای این حوزه پاسخ میدهد. برنامه «بدون توقف» کاری از شبکه ۳ سیما است که با دعوت از کارشناسان و سیاستمداران به بررسی شبهات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی میپردازد. پخش این سری از برنامه «بدون توقف» از دوشنبه ۱۶ خرداد آغاز شده است و هر شب حوالی ساعت ۱۹ از شبکه ۳ سیما روی آنتن میرود.
***
برگزاری آیین نکوداشت علمی مسعود پورفرد
آیین نکوداشت علمی مسعود پورفرد روز شنبه ۲۱ خرداد برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، آیین نکوداشت علمی مسعود پورفرد، دانشیار گروه سیاست پژوهشگاه به پاس ۳ دهه مجاهدت علمی در عرصه اندیشه سیاسی اسلام، توسط گروه سیاست پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی کشور روز شنبه ۲۱ خرداد برگزار میشود. این نکوداشت با حضور و سخنرانی نجف لکزایی، سیدسجاد ایزدهی، محسن مهاجرنیا و علی شیرخانی برگزار خواهد شد.
***
انتصاب مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره تئاتر بسیج
مصطفی محمودی به عنوان مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج منصوب شد. به گزارش «وطنامروز»، جواد جمیری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان، مصطفی محمودی مدرس دانشگاه، منتقد تئاتر و مدیر و برنامهریز فرهنگی را به عنوان مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج منصوب کرد. جمیری در حکم خود خطاب به مشاور دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره سراسری تئاتر بسیج چنین تصریح کرده است: «انتظار میرود در هماهنگی کامل با دبیر محترم جشنواره، ضمن بهرهگیری حداکثری از توان و ظرفیت رسانههای مختلف گروهی و فضاهای مجازی، مدیریت بخش منتقدان و توجه به مقوله مهم نقد از دیدگاه آموزشی و فنی، برنامهریزی برنامههای برخط مستمر در ایام جشنواره، تعامل سازنده و حداکثری با اهالی رسانه و هنرمندان شرکتکننده در جشنواره در دستیابی به اهداف و چشماندازهای ششگانه پیشبینی شده موید و موفق باشید». مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با دبیری سعید نجفیان آذر امسال برگزار میشود.
***
دریافت 114 اثر در دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای نمایشی
مسؤول اجرایی سومین جشنواره ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال گفت: تعداد ۱۱۴ اثر از سراسر کشور با اتمام مهلت شرکت در جشنواره، به دبیرخانه همایش مستقر در دانشگاه دامغان ارسال شد. به گزارش «وطنامروز»، عمادالدین متین روز سهشنبه در گفتوگو با ایرنا بیان کرد: سومین دوره از این همایش ملی میزبان آثار دانشجویان، فارغالتحصیلان و اساتید دانشگاهی بود که در این دوره شاهد استقبال خوب دانشجویان کارشناسی ارشد و اساتید هیات علمی در بخش تئاتر بودیم. وی ادامه داد: مقالات پس از رسیدن به دبیرخانه، برای ۲ داور ارسال و در صورت عدم دریافت حدنصاب امتیاز، مقاله رد و در غیر این صورت به عنوان مقاله پذیرش میشد و مورد انتخاب قرار میگرفت که از تعداد ۱۱۴ مقاله ارسالی، ۸۶ مقاله پذیرش شد. متین اظهار داشت: همایش هنرهای نمایشی و دیجیتال دانشگاه دامغان در 4 محور نمایش، تلویزیون، سینما و هنرهای دیجیتال و تحت ۲۷ عنوان برگزار میشود. وی اضافه کرد: تاریخ آغاز ثبتنام در این همایش از یکم آبان ۱۴۰۰ و مهلت ارسال اثر تا ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱ بود و اختتامیه این همایش ملی، ۱۸ خردادماه (امروز) برگزار میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|