|
نحوه پرداخت اموال مسروقه صندوق امانات بانک ملی به مالباختگان
دادستان کل کشور نحوه استرداد اموال به مالباختگان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی را اعلام کرد. حجتالاسلاموالمسلمین محمدجعفر منتظری به فارس گفت: اموال مردم فعلا در محل امنی نگهداری میشود تا رسیدگی قضایی صورت بگیرد. وی تصریح کرد: بعد از رسیدگی قضایی، بر اساس آنچه از مالکیت افراد احراز شود، قطعا اموال به آنها مسترد میشود. منتظری درباره اقدام پلیس گفت: تا به حال اقدام پلیس خوب بوده است و انشاءالله به نتیجه مطلوب میرسد.
ارسال به دوستان
محمدآقا حاجری، جوان فداکار اهل شهرستان «سلسله» لرستان با از خودگذشتگی جان 2 نفر را از آتش نجات داد و آسمانی شد
سلسله قهرمانی
اسدالله خسروی: درس ایثار، شهامت، شجاعت و از خودگذشتی بار دیگر مشق شد؛ این بار در لرستان، شهرستان سلسله، منطقه لکستان؛ جایی که جوان 34 ساله کشاورزی برای نجات جان پیرمرد و پیرزن روستایی همسایه که در میان شعلههای آتش محاصره شده بودند، جاننثاری کرد. به گزارش، «وطنامروز» محمد حاجری، جوان لکزبان الشتری که برای نجات جان پیرمرد و پیرزن از شعلههای آتش جان خود را نثار کرد، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته ساعت یک بامداد همراه پدرش در یکی از روستاهای شهرستان سلسله مشغول آبیاری بود که در همین حین متوجه زبانه کشیدن آتش از یکی از خانههای روستا میشود؛ خانهای که ساکنانش پیرمرد و پیرزنی ناتوان بودند.
این جوان غیور لکستانی وقتی متوجه آتشسوزی میشود به سرعت خود را برای نجات جان پیرمرد و پیرزن همسایه به آنجا میرساند. محمد که با مشاهده زبانههای بلند آتش نمیخواهد دیگر همسایهها وارد آتش شوند خود به نبرد آتش میرود اما متاسفانه زبانههای آتش به سیمهای برق سرایت کرده و محمد که در تلاش برای خاموش کردن و نجات انسانهای گرفتار است، پس از نجات محاصرهشدگان در آتش، خود در میان آتش و جریان بیرحم برق گرفتار شده و جانش را در یک فداکاری کممانند، فدا میکند. پیکر پاک این جوان شجاع روز شنبه بر روی دستان مردم قدرشناس تشییع و در آرامستان رباط نمکی به خاک سپرده شد.
مرادی حسنزاده یکی از اقوام مرحوم محمد حاجری در گفتوگو با «وطنامروز» گفت: محمد جوانی باتقوا، ولایی و علمدار و سقای هیات زنجیرزنی بود؛ او ایثار و گذشت را در مکتب علمدار کربلا آموخته بود. علاوه بر این، محمد فردی با اخلاق و با سخاوت بود.
خانواده وی از سهم آب کشاورزی بیشتری در روستا برخوردارند اما محمد بخشی از آن سهم را به دیگر کشاورزان میداد و میگفت درست است که ما از سهمیهای بیشتری برخورداریم اما این آب باید به همه برسد. این مرثیهسرای شاخص اهلبیت در منطقه لک زبان میگوید: همه اهل روستا این روزها سیاهپوش کوچ محمد هستند چون به همه کمک میکرد، خوشرو و مهربان و با خدا بود و در آخر، دفتر زندگیاش نیز پس از 34 سال عمر با جانثاری و شهامت بسته شد.
* جاننثاری برای نجات جان
حجتالاسلام پرویز صالحی، امام جمعه سابق سلسله و دبیر فعلی ستاد اقامه نماز این شهرستان در گفتوگو با «وطنامروز» در این باره گفت: کار محمد حاجری، جوان ازخودگذشتهای که با جاننثاری خود جان 2 نفر از همنوعانش را نجات داد، بیانگر وجود روحیه ایثار و شهامت در بین جوانان است. دیروز علی لندی و امروز محمد حاجری؛ جوانان و نوجوانانی که درس ازخودگذشتگی را مشق کردهاند.
وی با بیان اینکه قدر جوانان اهل ایثار را که با ایثارگری میخواهند دیگران در آرامش و آسایش باشند باید دانست و پاس داشت، افزود: چنین اقدامی که فردی از جان خود میگذرد تا جان همنوعان را نجات دهد به نوعی ایثارگری و شهادتطلبی است. هر چند شهادت درجات خود را دارد اما این ازخودگذشتگی نیز مصداق شهادت است که مسؤولان باید به این مهم توجه ویژه کنند.
مسؤول بازسازی عتبات شهرستان سلسله اظهار داشت: محمد حاجری با جاننثاری خود درس ازخودگذشتگی را به جوانان داد. این جوانمردی نشانگر روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه است که همچنان پابرجاست و قطعا نسل جوان این اشخاص را الگوی خود قرار میدهند.
* تداوم روحیه ایثارگری با پاسداشت نام ایثارگران
دکتر شریف خسروی، جامعهشناس و فرماندار سابق سلسله نیز درباره شهامت جوان الشتری و ازجانگذشتگی او برای نجات ۲ نفر از همسایههایش که در میان آتش گرفتار بودند، با بیان اینکه مقوله ایثار و ازخودگذشتگی در جای جای ایران اسلامی شاخصی است که مورد توجه بوده و هست، گفت: در لرستان و غرب کشور به دلیل پیوستگی و در کنار هم بودن در مراسمهای شادی، عزا، کار و... شاید این گونه اقدامات نمود بیشتری دارد، به طور مثال شهرستان سلسله با آنکه در منطقه مرزی قرار ندارد اما جوانان منطقه دوشادوش رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند و متناسب با میزان جمعیتی که دارند شهدای زیادی را نثار انقلاب کردند.
وی اضافه کرد: اقدام شجاعانه جوانی که اخیرا در روستای «پرسک علیا» از توابع شهرستان سلسله جان خود را برای نجات جان دیگران نثار کرد، نشان از وجود فرهنگ همنوعدوستی و ایثارگری دارد. بنابراین نام و یاد کسی را که با ازخودگذشتگی، دیگران را بر خود ترجیح میدهد و با بذل جانش، درس شهامت و شجاعت میدهد، باید پاس داشت و به دلیل روحیه سلحشوری عنوان شهید باید به او اعطا شود.
وی در پایان اضافه کرد: لذا توقع این است با توجه به اینکه چنین منطقهای ریشه در دلاوری و سلحشوری دارد، بنیاد شهید برای پاسداشت مقوله ازخودگذشتگی و ایثار در این منطقه و فداکاری محمد حاجری، ایشان را شهید تلقی کند تا روحیه ایثارگری همچنان در بین جوانان این خطه تقویت شود.
بنا بر این گزارش، نماینده ولیفقیه در استان لرستان نیز با حضور در منزل پدر این جوان فداکار از خانواده آن مرحوم دلجویی کرد.
ارسال به دوستان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنان بر ارتقای کیفیت خودروها تأکید دارد
باید مثل موشک خودروی با کیفیت بسازیم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخل گلایه دارد و معتقد است خودروسازی ما باید آنقدر رشد کند که به ملی بودن خودروهایمان افتخار کنیم نه اینکه هر روز شاهد تصادفات هولناک باشیم.
سال پیش بود که سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان از ضرورت ممنوعیت شمارهگذاری پژو ۴۰۵ و پراید صحبت به میان آورد و با اولتیماتوم به خودروسازان اعلام کرد این خودروها از سال ۱۳۹۹ به دلیل نقص ایمنی دیگر شمارهگذاری نخواهند شد؛ تصمیمی که اگرچه با مقاومتهایی از سوی خودروسازان مواجه شد اما در نهایت این حرف پلیس با همراهی افکار عمومی بود که به کرسی نشست و شمارهگذاری ۳ مدل از پراید و سواری پژو ۴۰۵ متوقف شد و تولید این خودروها نیز برای همیشه به پایان رسید.
حدود ۲ سال پس از آن اظهارات اما بار دیگر اظهارنظری دیگر از رئیس پلیس راهور فراجا مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و این بار پس از حادثه تصادف زنجیرهای در محور بهبهان که دیماه سال ۱۴۰۰ رخ داد، هادیانفر در اظهاراتی تند از باز نشدن کیسه هوای خودروها و عدم ایمنی آنها انتقاد کرد. او برخی از خودروهای تولید داخل را به ارابه مرگ تشبیه و این سوال را مطرح کرد که چرا ارابه مرگ تولید میکنیم؟
* پلیس: درباره ایمنی خودروها عقبنشینی نخواهیم کرد
بنا به اعلام ایسنا، روز گذشته سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس از مواضع خود درباره ایمنی خودروهای تولید داخل عقبنشینی نخواهد کرد. نهتنها درباره خودروهای تولید داخل، بلکه درباره خودروهای وارداتی با حساسیت بر ایمنی آنها نظارت خواهیم کرد و اگر خودرویی ایمنی لازم را نداشته باشد، قطعا از شمارهگذاری آن جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: من بارها از نمایندگان مجلس، مسؤولان، مدیران و تمام افرادی که در این حوزه صحبت میکنند، خواستهام منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند. ما به عنوان پلیس همه روزه شاهد تصادفات هولناکی هستیم، تقریبا هر 3-2 روز یک آتشسوزی یا انفجار خودرو داریم؛ خب! چرا چنین حوادثی باید رخ دهد؟ واقعا نمیپذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش و مردم را نگران کنیم اما مسؤولان خودروساز که در جریان امور هستند باید فکری کنند.
هادیانفر با تاکید بر اینکه در بحث کیفیت و ایمنی لازم است از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان پیروی شود، گفت: دولت هم باید اراده جدی داشته باشد و برای ارتقای ایمنی خودروها پیشگام شود. البته نه اینکه بیایند و ایمنی را به شکل صوری ارتقا دهند. ارتقای ایمنی باید به صورت واقعی بوده و کیفیت محصول افزایش یابد.
* ما نباید مونتاژکار باشیم
رئیس پلیس راهور با اشاره به دستهبندی رایج خودروسازان گفت: در دنیا ۳ دسته در صنعت خودرو وجود دارد. دسته اول تولیدکنندهها هستند که شرکتهایی مبتکر و خلاق هستند، دسته دیگر مانند صنعت خودروسازی در چین است که کپیکار هستند و کار شبیهسازی از برندها را با همان اسم یا هر اسم دیگری که بخواهید انجام میدهند. دسته سوم اما شرکتهایی هستند که مونتاژکار بوده و یک تکه از آن و از این را برداشته و با قرار دادن آنها کنار هم خودرویی را مونتاژ میکنند. وی افزود: کشور ما در بخش سوم فعالیت دارد اما انتظار مقام معظم رهبری، مردم و پلیس این بود که در این سالها باید تولیدکننده میشدیم نه اینکه مونتاژکار باشیم. ما توانایی تولید موشک را داریم و واقعا ساخت یک خودرو نسبت به یک موشک، سخت نیست.
سردار هادیانفر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است امسال نیز شمارهگذاری خودروهایی دیگر متوقف شود، اظهار داشت: ما موضوعات و تصادفات را دستهبندی میکنیم. خودروهای ناایمن را هم بر اساس تحلیل تصادفات دستهبندی میکنیم. البته برخی میگویند چرا پلیس بتازگی درباره خودروهای ناایمن شروع به اظهارنظر کرده است. من قبلا هم گفتم و باز هم تکرار میکنم به هیچ عنوان اینطور نیست. ما این موضوعات را از اواخر سال ۹۸ متذکر شدیم، چه کسی تولید پراید و پژو ۴۰۵ را متوقف کرد؟
* تا ۳۰ سال آینده درگیر پراید و پژو خواهیم بود
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: اگر همین حالا تولید یک خودروی ناایمن متوقف شود، ما طی ۲۰ تا ۳۰ سال درگیر آن خواهیم بود. کمااینکه هنوز با پیکان درگیریم. درباره پراید و پژو ۴۰۵ هم همینطور است و ما تا سالها و احتمالا
20تا30 سال آینده درگیر آن و تصادفات ناشی از آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تمام تلاش پلیس تولید خودروی ملی است، گفت: ما میخواهیم خودروی ملی داشته باشیم، خودرویی که به ملی بودن آن افتخار کنیم. همچنین ایمنی و کیفیت خودروهایی که هماکنون مونتاژ یا وارد میشوند باید بالا برود. حرف ما این است که به عنوان مثال چرا در تولید خودرو از فولاد کمکربن استفاده نمیکنیم و از ورق ۳ لایه غیرایمن استفاده میکنیم که خودرو در هر حالت تصادف چه با زاویه مناسب چه غیرمناسب، مچاله شود و سرنشینان در آن گرفتار شوند؟
سردار هادیانفر درباره اینکه برخی خودروسازان ادعا میکنند که دلیل باز نشدن کیسه هوا راننده است، گفت: کیسه هوای راننده حتما باز میشود و حالت دستی و انتخابی ندارد. در این مواردی که گفتم حتی کیسه هوای راننده نیز باز نشده است. کیسه هوای راننده در همه دنیا تابع دستی کردن و قفلی نیست و در صورت تصادف باید باز شود اما در برخی خودروها این امکان وجود دارد که کیسه هوای سرنشین کنار راننده باز یا قفل باشد. این آمار درباره کیسه هوای راننده است که باز نشده است.
ارسال به دوستان
اخبار
۲۰ کلانتری در تهران احداث میشود
آیین کلنگزنی سومین کلانتری منطقه 8 با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و شهردار منطقه برگزار شد.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برنامهریزیهای انجام شده در فراجا برای سال ١٤٠١ گفت: بر این اساس قرار است ٢٠ کلانتری به شرط تأمین زمین از سوی شهرداری در تهران بزرگ احداث شود.
وی افزود: روزانه ١٢ هزار نفر مراجعهکننده شخصی به کلانتریها داریم که افزایش تعداد کلانتریها زمینهساز امنیت در شهر و امالقرای جهان اسلام خواهد شد.
در ادامه این مراسم فاطمه تنهایی، شهردار منطقه 8 راهاندازی کلانتری جدید در این منطقه را یکی از اولویتهای مطالبات مردمی عنوان و تصریح کرد: ١٥ سال است که شهروندان این منطقه برای راهاندازی کلانتری سوم درخواست داشتهاند به طوری که نخستین درخواست شهروندان در دیدارهای مردمی در مساجد همین مساله بود.
***
مدیر عامل متروی تهران خبر داد
اعزام قطارهای فوقالعاده با تغییر ساعت کاری ادارات
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران گفت: وظیفه ما در مدیریت شهری و حملونقل عمومی، برنامهریزی بر اساس نیاز مسافران است، لذا تمهیداتی را برای تسهیل در تردد مسافران مترو با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات در نظر داریم؛ بویژه در پیک صبحگاهی در صورت لزوم قطارهای فوقالعاده پیشبینی و اعزام خواهد شد تا مسافران حتیالامکان با سرفاصله مناسب عبور و مرور کنند. مهدی شایستهاصل با اشاره به آمار جابهجایی مسافران در مترو اظهار داشت: بعد از شرایط کرونایی، آمار مسافران در شهر زیرزمینی زیاد شده و طی 4 ماه قبل 30 درصد به تعداد مسافران مترو افزوده شده است. هماکنون در پایتخت و کلانشهر کرج در خط ۵ روزانه حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از طریق مترو تردد میکنند.
وی درباره ساماندهی دستفروشان نیز گفت: سامانهای برای ساماندهی دستفروشان مترو در نظر گرفتیم تا اطلاعات آنها بارگذاری شود. در این طرح، ویترین رایگان در اختیار دستفروشان ثبتنام کرده قرار میگیرد و شکل آن با غرف مترو متفاوت است.
***
افتتاح برنامه ملی سنجش نوآموزان دبستانی
برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی با حضور وزیر آموزشوپرورش در منطقه ۳ تهران آغاز به کار کرد. یوسف نوری، وزیر آموزشوپرورش با حضور در دبستان دخترانه رازی در منطقه ۳ تهران، برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود دبستان و پیشدبستانی را افتتاح و از پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بازدید کرد.
بر این اساس، وزیر آموزشوپرورش با حضور در بخشهای مختلف پایگاه سنجش از نزدیک در جریان فرآیند سنجش نوآموزان قرار گرفت. گفتنی است آزمایندگیهای مختلف تحصیلی از جمله شنوایی، گفتار درمانی، آمادگی جسمانی، توانایی حرکت و... از جمله مراحل انجام سنجش در پایگاههای مذکور است. فعالیت تعداد ۲۴۷۲ پایگاه سنجش در سطح کشور از روز گذشته آغاز شده است و تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
***
وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک در تهران
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیشبینی میشود. بر اساس بررسی دادهها و نقشههای پیشیابی هواشناسی از وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعتها بویژه در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه و سهشنبه (۲۳ و ۲۴ خرداد) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و احتمال توفان گردوخاک در مناطق مستعد یا خیزش موقت گردوخاک همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیشبینی میشود.
***
تحویل جسد ۱۴ قربانی حادثه قطار به خانوادههایشان
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: با تحویل 5 پیکر دیگر به خانوادهها، کار شناسایی و تعیین هویت اجساد حادثه قطار مشهد- یزد به اتمام رسید. فریبرز آیتی افزود: در حادثه خروج قطار مشهد- یزد از ریل، متأسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که یک نفر در شهرستان طبس (محل وقوع حادثه) شناسایی و تحویل بستگان شد اما مابقی پیکرها برای تعیین هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال یافتند. وی تصریح کرد: از پیکرهای منتقل شده به سالن تشریح یزد، ۸ پیکر در روز پس از حادثه شناسایی و طبق دستور قضایی اجساد آنان به بستگان تحویل شد. پیکر 5 قربانی نیز برای انجام آزمایشهای ژنتیک و تطبیق نمونههای ارسالی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارسال و پس از انجام آزمایشات تعیین هویت به خانوادهها تحویل شدند.
ارسال به دوستان
فوت یک بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته
ارائه برخی خدمات منوط به تزریق واکسن است
تعداد فوتیهای روزانه کرونا در 24 ساعت اخیر به یک نفر رسید تا روند کاهشی آمار قربانیان همچنان تداوم داشته باشد.
به گزارش «وطنامروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، در شبانهروز منتهی به ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 160 بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 23 نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه یک بیمار «کووید-19» جان خود را از دست داد و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۵۰ نفر رسید.
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۷۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شدهاند.
این در حالی است که 372 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۱ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است.
در حال حاضر 113 شهرستان در وضعیت زرد و 335 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۳۶۵ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۷۵۵ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردهاند و مجموع واکسنهای تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۸۹ دوز رسیده است. همچنین در شبانهروز منتهی به ۲۲ خرداد، ۲۲ هزار و ۷۳۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
* ارائه برخی خدمات؛ منوط به تزریق واکسن
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن اجباری نیست اما ارائه برخی خدمات منوط به تزریق واکسن است.
عباس شیراوژن درباره اقناع کسانی که واکسن نزدهاند، اظهار داشت: باید اطلاعرسانی و اعلام هشدار داشته باشیم، ضمن اینکه باید ثمرات و نتایجی که تزریق واکسن برای سایر اقشار مردم داشته است بیان شود.
بنا بر اعلام مهر، وی ادامه داد: ما نمیتوانیم اجبار کنیم اما میتوانیم بعضی از خدمات را منوط به دریافت واکسن کنیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده صددرصدی از واکسن را در دنیا نداریم؛ برخی از تزریق واکسن میترسند یا فکر میکنند بدون تزریق واکسن، مشکلی برای آنها ایجاد نمیشود. عدهای هم تصور میکنند چون تاکنون کرونا نگرفتهاند از این به بعد هم نخواهند گرفت و این خودش یک مسأله است که اشتباه فکر میکنند و ممکن است نوبت بعدی یک کرونای خطرناک و سخت بگیرند. شیراوژن افزود: عدهای که در موج دلتا یا اُمیکرون، کرونا گرفتند افرادی بودند که پیشتر دریافت واکسن نداشتند و اتفاقا بیماری سختی هم گرفتند.
وی درباره ارائه خدمات با استفاده از کارت واکسیناسیون گفت: در سفرهای نوروزی تزریق ۲ نوبت واکسن را لازم دانستیم تا مردم بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اما نوبت سوم هنوز برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی الزامی نشده است اما احتمال دارد در نوبتهای بعدی محدودیتهایی تصویب شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۵۷ میلیون نفر ۲ نوبت واکسن را تزریق کردهاند، افزود: پیشبینی شده است کرونا مانند آنفلوآنزا از حالت پاندمیک خارج و به یک بیماری آندمیک تبدیل شود و سالانه در ابتدای فصل پاییز که امکان ابتلا بالا میرود، برای بیماران مبتلا به بیماریهای زمینهای و ضعف سیستم ایمنی، تزریق واکسن انجام شود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|