|
ارسال به دوستان
در پی درخشش در جشنواره مسکو «بدون قرار قبلی» هم مدعی سفر به اسکار شد
مدعی رضوی اسکار
احمدرضا انصاریپور: در روزگاری که عده کثیری برای ایجاد شکاف و دوگانگی بین دیانت و میهنپرستی میکوشند، از کنار فیلمی چون «بدون قرار قبلی» نباید به سادگی گذشت. همچنین در روزگاری که شور مهاجرت، سر جوانانی از این خاک را شوریده کرده است هم همینطور. اصلا انگار «بدون قرار قبلی» ماهیای است که خلاف جهت رودخانه شنا میکند. شاید همین معکوس شنا کردن، هیات داوران مسکو را برای انتخاب این فیلم به عنوان فیلم برگزیده جشنواره قانع کرده است.
به گزارش «وطنامروز»، با احتساب امروز تنها 27 روز دیگر برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار 2023 فرصت داریم. تا روز گذشته 12 کشور نمایندگان خود را برای حضور در نودوپنجمین دوره اسکار معرفی کردهاند اما سینمای ایران هنوز در حال ارزیابی گزینههایی است که روی میز دارد. از طرف دیگر حضور جهانی این گزینههای در جشنوارههای معتبر فیلم دنیا، کار ایران را برای این انتخاب سخت میکند. پیشبینی درباره انتخاب نهایی ایران برای اسکار، این روزها نقل محافل سینمایی است و با نظر به درخششی که هر فیلم در جشنوارههای بینالمللی داشته و تعامل سازندگانش با مدیران سینمایی کشورمان، احتمالاتی در این باره مطرح میشود. آخرین فیلمی که به جرگه احتمالات پیوست، فیلم درام بهروز شعیبی به نام «بدون قرار قبلی» است. این فیلم اخیرا در نخستین حضور جهانیاش موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم مسکو شد. همچنین جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مسکو به پگاه آهنگرانی، بازیگر نقش اول فیلم «بدون قرار قبلی» رسید. با کسب این افتخار بینالمللی، نیمنگاهی هم باید به این فیلم به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی ایران در اسکار 2023 داشت؛ بویژه زمانی که تجلی باورهای سرزمینی نگاه غالب مدیران سینمایی کشورها در پروسه معرفی نماینده به اسکار است و این فیلم هم سراسر تجلیگر چنین مفاهیمی است.
* کدام فیلمها در تیررس اسکارند؟
به غیر از «بدون قرار قبلی» که به تازگی به جمع مدعیان سفر به اسکار اضافه شده است، اسامی دیگری هم هستند که نباید آنها را از نظر دور داشت. احتمالا برای مدیران سینمایی کشورمان پیروی از روند قانونی صدور پروانه نمایش حائز اهمیت باشد و با توجه به زمان اندک باقیمانده تا پایان مهلت اعلام نمایندگان، بعید است فیلمهایی که این روند را طی نکردهاند، بتوانند خود را آماده کنند؛ مگر اینکه اغماضی از سوی مدیریت سینمایی کشورمان صورت گیرد. با در نظر گرفتن این نکات، شاید بتوان از بین فیلمهای دیده شده در جشنوارههای جهانی، نام فیلمهای «شب، داخلی، دیوار» وحید جلیلوند و «برادران لیلا» سعید روستایی را خط زد.
این ساخته مانی حقیقی از جمله آثاری است که شانس انتخاب برای اعزام به اسکار را دارد. نکته مهم درباره این فیلم طی کردن روند قانونی صدور مجوز است. همچنین مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی چندی پیش با اشاره به همین موضوع از بلامانع بودن حضور فیلم «تفریق» در جشنوارههای خارجی خبر داد که به نوعی گویای نگاه مثبت مدیران سازمان سینمایی به این فیلم است.
در این فیلم نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و ترانه علیدوستی به ایفای نقش پرداختهاند اما هنوز جزئیات رسمی از داستان این فیلم منتشر نشده است.
هومن سیدی، کارگردان صاحبسبک سینمای ایران در تازهترین فعالیتش سراغ ساخت فیلمی رفته که توانست نخستین حضور جهانیاش را در بخش افقهای جشنواره ونیز ثبت کند. فیلم «جنگ جهانی سوم» با سرمایهگذاری نماوا و نماآگهی تولید شده و این نخستین بار است که یک پلتفرم پخش آنلاین به ساخت یک پروژه سینمایی ورود کرده است.
نقش اول «جنگ جهانی سوم» را محسن تنابنده بر عهده دارد و داستان فیلم درباره یک کارگر روزمزد بیخانمان است که همسر و فرزندش را سالیان پیش در زلزله از دست داده و تاکنون با این موضوع کنار نیامده است. محل ساخت و سازی که او در آن کار میکند، صحنه تصویربرداری یک فیلم است؛ فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم. بازیگر نقش هیتلر به شکلی ناگهانی در طول فیلمبرداری میمیرد و این کارگر روزمزد به دلیل شباهت عجیبش به هیتلر به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب میشود.
در بین گزینههای احتمالی، نخستین تجربه کارگردانی هادی حجازیفر هم از شانس بالایی برخوردار است؛ فیلمی که با نگاه غالبی که پیشتر ذکر شد نیز همخوانی دارد و اعتقادات و باورهای ملی و میهنی ما را به زیبایی به تصویر کشیده است.
این فیلم که روایتگر رشادت و شهادت برادران شهید باکری است، در زمان اکران نیز جزو پرفروشهای گیشه بود و همین اقبال خوب مخاطبان شاید مدیران سینمایی ما را برای برگزیدن «موقعیت مهدی» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار، وسوسه کند. البته همه اینها را به جوایزی که این فیلم در جشنوارههای داخلی کسب کرده است، اضافه کنید.
افقهای ونیز علاوه بر «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی میزبان یک ایرانی دیگر هم هست. «بیرویا» نماینده دیگر ایران در این بخش است. نخستین فیلم آرین وزیردفتری را هم باید جزو فیلمهایی به حساب آورد که اندک شانسی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد ایرانی اسکار دارد. همچنین لازم به ذکر است که کمپانی معتبر آلمانی «پیکچر تیری اینترنشنال» حق پخش این فیلم را خریداری کرده است که به خودی خود یک امتیاز برای این فیلم محسوب میشود.
طناز طباطبایی از بازیگران این فیلم است که توانست جایزه بهترین نقش اول زن را در چهلمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. داستان «بیرویا» روایت زندگی زوج جوانی به نام رؤیا و بابک است که قصد مهاجرت از ایران را دارند. ۲ هفته پیش از مهاجرت رویا با دختری بینام و نشان مواجه میشود. حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر میشود و هویت رویا را دستخوش تغییراتی میکند.
* مدعی جدید؛ ملیگرای دینمدار
فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» حالا تازهترین گزینهای است که به گزینههای روی میز پیوسته است. با نگاهی به داستان و سیر محتوایی این فیلم درمییابیم شانس این فیلم برای ربودن گوی سبقت از رقبا چندان کم هم نیست. در بین گزینههای مطروحه علاوه بر «موقعیت مهدی»، این فیلم هم اکران داخلی داشته است. هر چند «بدون قرار قبلی» در اکران داخلی خود نتوانست آنچنان که انتظار میرفت، بدرخشد اما استقبال خوب مخاطبان روس نشان داد نباید برای محتوای این فیلم حد و مرزی تعریف کرد. از ابعاد مختلفی میتوان به این فیلم نگریست. برخی تنها به بعد معنوی این فیلم اشاره کرده بودند اما این تنها حرف «بدون قرار قبلی» نیست. توجه به مهاجرت معکوس هم مورد اشاره عدهای از اهالی سینما بود اما بعد ناسیونالیستی و ملیگرایانه این فیلم و اینکه الکس قصه در خاکی زبان میگشاید و حال خوش را تجربه میکند که وطن او است، در مقایسه با دیگر ابعاد فیلم، آن را جهانشمولتر نشان میدهد و فیلم را برای اثربخشی جهانی مستعد میکند.
ارسال به دوستان
با حضور منتقدان و اهالی رسانه برگزار شد
پاتوق فیلم کوتاه میزبان «آن بالا کنار جاده»
هجدهمین پاتوق فیلم کوتاه با عنوان «یکشنبههای کوتاه»، به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اکران و نقد فیلم «آن بالا کنار جاده» برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، هجدهمین پاتوق فیلم کوتاه با عنوان یکشنبههای کوتاه به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اکران و نقد فیلم «آن بالا کنار جاده» به کارگردانی مرجان اشرفیزاده و با حضور محمدتقی فهیم، منتقد و کارشناس سینما در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد. در این نشست مرجان اشرفیزاده، نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به فرآیند ایده تا تولید فیلم کوتاه «آن بالا کنار جاده» اظهار داشت: این فیلم که خرداد سال ۱۳۸۰ ساخته شد، چهارمین یا پنجمین فیلم کوتاه من بود. من دانشآموخته انجمن سینمای جوانان بودم و اساتید فیلم کوتاه به صورت تخصصی تدریس نمیکردند، بنابراین به صورت کاملا تجربی به تولید فیلم رسیدم. شرایط برای ساخت و تولید آن زمان بسیار سخت بود. زمانی که من آماده ساخت بودم سال قبل فیلم بائو را ساخته بودند که به فیلم من نزدیک بود اما برای من این اصلا مهم نبود چون هر فیلمی حرف خود را میزند. فیلم من در اندازه خودش دیده شد و جایزه هم گرفت.
این کارگردان سینما با اشاره به زمان تولید فیلم در دوران انتقال نگاتیو به دیجیتال نیز افزود: خوشحالم که توانستم این فیلم را به صورت ۳۵ میلیمتری بسازم در حالی که تولید فیلم به صورت دیجیتال بسیار سادهتر است اما ما با ۲۰ حلقه نگاتیو طوری کار میکردیم که ۱۹ حلقه آن از جنس بیکیفیت بود و تنها با یک حلقه نگاتیو باکیفیتی که در اختیار داشتیم فیلم را میساختیم؛ همه اینها تجربیاتی بود که من استفاده کردم و لذت بردم.
کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» همچنین درباره موضوع و محتوای فیلم نیز بیان داشت: واقعیت این است ذهنیتی وجود داشت که این فیلم بدون منطق به پایان نزدیک شود، از طرفی قصه فیلم مملو از تأثیر متافیزیک بر فیزیک است؛ روایت یک عشق مادری که در ذهن من به عنوان کارگردان وجود داشت که توانایی غلبه بر فیزیک را دارد. آن سالها چون از این طیف قصهها بسیار ساخته شده بود این نکات دیده نشد.
در ادامه محمدتقی فهیم، منتقد سینما با اشاره وضعیت فعلی فیلم کوتاه در کشور اظهار کرد: متأسفانه فیلمسازان فیلم کوتاه بعد از یادگیری فیلمسازی دیگر حاضر به ادامه دادن تولید فیلم کوتاه نیستند و به تولید فیلم بلند رو میآورند. بهعنوان نمونه در همین موضوع همجنسگرایی تا چند سال گذشته اصلا مطرح نبود اما الان شاهد هستیم درباره همجنسگرایی فیلمهای کوتاه در حال ساخته شدن است و این به دلیل آنکه در این حوزه دغدغه وجود ندارد؛ سریعا محتوای آثار به سمت غرب گرایش پیدا میکنند در حالی که میزان بسیار زیادی فیلمساز دغدغهمند در کشور وجود دارد و آدم حسرت میخورد که چرا از این ظرفیتها استفاده بهتری نمیشود.
در ابتدای این نشست فیلم کوتاه «آن بالا کنار جاده» به کارگردانی مرجان اشرفیزاده برای حاضران پخش شد. نشستهای تخصصی فیلم کوتاه با عنوان «یکشنبههای کوتاه» به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح هر هفته روزهای یکشنبه ساعت 17:30 در مجتمع فرهنگی- هنری اسوه برگزار میشود و ورود برای مخاطبان و علاقهمندان فیلم کوتاه آزاد و رایگان است.
ارسال به دوستان
در مراسم جوایز «امی هنرهای خلاقانه» مشخص شد
«بازی مرکب» برنده جایزه «امی»
سریال کرهای «بازی مرکب» در مراسم جوایز «امی هنرهای خلاقانه» در ۴ شاخه به عنوان برگزیده انتخاب شد.
به گزارش «وطنامروز»، سریال درام کرهای «بازی مرکب» روز گذشته نخستین سهمش از جوایز «امی» را در مراسم «امی هنرهای خلاقانه» دریافت کرد.
«لی یو می» بازیگر اهل کره جنوبی برای بازی در نقش «جی یونگ» به عنوان برگزیده بخش بهترین بازیگر زن میهمان انتخاب شد.
او در این سریال در نقش دختر جوانی ظاهر شد که مجبور بود در یک رقابت خطرناک شرکت کند.
جوایز «امی هنرهای خلاقانه» در کنار بخش بازیگران میهمان، به هنرمندان پشت صحنه همچون صدابرداران، گریمورها و فیلمبرداران اختصاص مییابد.
در این دوره از جوایز «امی هنرهای خلاقانه»، «چادویک بوزمن» بازیگر فقید فیلم «پلنگ سیاه» برای صداپیشگی سریال انیمیشن «چه میشد اگر؟...» به عنوان برنده انتخاب شد.
«پیتر جکسون» کارگردان نیوزیلندی و برنده ۳ جایزه اسکار برای ساخت مجموعه مستند «بیتلز» برنده جایزه «امی» شدند.
جوایز «امی» مربوط به شاخههایی همچون بازیگران نقش اصلی در ۱۲ سپتامبر اهدا خواهد شد.
سریال «بازی مرکب» نخستین سریال غیرانگلیسیزبانی خواهد بود که در بخش سریالهای درام رقابت میکند. سریال «چیزهای عجیب» نیز که ۵ جایزه «امی هنرهای خلاقانه» را دریافت کرد، در شاخه سریالهای درام هم به همراه «وراثت» رقابت خواهد کرد.
ارسال به دوستان
طی نشست رسانهای برگزار شد
رویداد ملی استاپ موشن برای دانشآموزان
نشست رسانهای و آیین رونمایی از پوستر «رویداد ملی استاپ موشن» صبح دیروز ۱۴ شهریور در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، در این نشست سجاد عباسی معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امیررضا مافی رئیس مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره و محسن مشرقی دبیر رویداد ملی استاپ موشن حضور داشتند. در ابتدای این نشست سجاد عباسی، معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان ضمن معرفی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد بیان کرد: فارغ از بحث مسیر ملی استاپ موشن، باید بگویم حوزه هنری کودک و نوجوان در یک اتمسفر بزرگتر به دنبال موضوعاتی است که یکی از آنها حل مسأله استعدادیابی در میان نوجوانان است که یکی از مسیرهای آن استاپ موشن است. یکی از دلایل مهمی که حوزه هنری کودک و نوجوان به این مسیر پا گذاشته این است که رشد در مسیر اتفاق میافتد و باید نوجوانان را کمک کنیم که بال داشته باشند و وبال آنها نباشیم.
امیررضا مافی هم در ادامه این نشست توضیح داد: مرکز انیمیشن حوزه هنری بر تولیدات متنوعی که در حوزه انیمیشن صورت میگیرد، تمرکز دارد و در پی آن است که این موارد را توسعه بدهد. محسن مشرقی، دبیر رویداد ملی استاپ موشن هم در ادامه این نشست رسانهای بیان کرد: ما یک جشنواره نیستیم، برای همین عبارت «رویداد ملی استاپ موشن» را برگزیدیم. مخاطبان این رویداد دانشآموزان هستند، حتی کسانی که تا حالا هیچ انیمیشن و استاپ موشنی تولید نکردهاند، مخاطب ما هستند. نگاه ما رو به آینده است. انتهای این مسیر برای ما جذاب است و آینده را در دستان این نوجوانان میبینیم. در پایان این نشست رسانهای از پوستر رویداد ملی استاپ موشن رونمایی شد.
ارسال به دوستان
انجمنهای سینمایی یار گرمابه و گلستان سازمان سینمایی
جلسه آشنایی و ایجاد هماهنگیهای بیشتر در اداره سینماها با حضور رئیس انجمن مدیران سینما و هیاتمدیره این انجمن در سازمان سینمایی برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، جلسه آشنایی و ایجاد هماهنگیهای بیشتر در اداره سینماها با حضور وجیهالله شهیدی، رئیس انجمن مدیران سینما و هیاتمدیره این انجمن متشکل از امیر قطبی، فریبرز قطبی، میثم ترابعلی، حسنعلی مقیمی، شهناز مرادی و محمد خانی از مسؤولان امور سینماها و روحالله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم روز یکشنبه در سازمان سینمایی برگزار شد. در ابتدای جلسه، اعضای هیاتمدیره انجمن مدیران سینماها به بیان دیدگاهها و نظرات خود درباره مسائل و مشکلات پیش روی مدیران و کارکنان سینماها و ارائه راهکار و پیشنهادات خود پرداختند و با اشاره به این موضوع که اصلیترین بازوی اجرایی بدنه سینما مدیران سینما هستند، خواستار برگزاری دورههای آموزشی تخصصی از سوی سازمان سینمایی به منظور افزایش دانش و توان مدیریتی و بهروز شدن با جدیدترین مسائل و موضوعات مرتبط با مدیریت سالنهای سینمایی شدند.
در ادامه وجیهالله شهیدی، رئیس انجمن مدیران سینما با اشاره به مشکلات عدیدهای که در پی شیوع ویروس کرونا دامنگیر سینما و عوامل فعال در آن، از جمله مدیران سالنها و پرسنل فعال در سالنهای سینمایی شده است، خواستار مساعدت ویژه مالی و اعتباری برای این صنف از سوی سازمان سینمایی شد.
روحالله سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در این جلسه ضمن تقدیر از حضور هیات مرکزی انجمن مدیران سینما در سازمان سینمایی و تشریح برنامهها و اهداف کلی سازمان در حمایت از سالنهای سینما و مدیران سینماها، افزود: انجمن مدیران سینما طی سالهای گذشته جزو همراهترین گروههای سینمایی با این سازمان بوده است و بهرغم سختی کار و حساسیت فراوان در حیطه ماموریتها و وظایف، خروجی قابل تحسین داشتهاند.
سهرابی با اشاره به اهتمام ویژه سازمان و در رأس آن رئیس سازمان برای کمک به معیشت سینماگران و توجه ویژه به شأن و جایگاه صنوف از جمله مدیران سینما بیان کرد: در مدیریت چند ماه اخیر با وجود تقاضاهای زیاد برای صدور کارت مدیریت سینماها، سازوکار دقیقتر و حساستری برای این موضوع در نظر گرفته شده تا کسی که تخصص و توان کافی ندارد، براحتی وارد این مسؤولیت نشود، چرا که آسیب آن نهتنها متوجه مدیران متعهد و متخصص سینما، بلکه متوجه کلیت سینما و مخاطبان آن خواهد شد. وی ضمن تشریح اوضاع حاکم بر اکران، درباره تلاشهای مدیران سازمان برای حل و فصل موانع ورود فیلمها به چرخه اکران و ایجاد رونق اکران گفت: از همکاری فیلمسازان برای کمک به پیشبرد برنامههای مهم و اصلی سازمان قدردانی میکنم. مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در پایان این جلسه از هیات مرکزی انجمن مدیران سینماها خواست نکات و مطالبات خود را به طور مشخص جهت طرح در سطح مسؤولان ارشد سازمان سینمایی به صورت مکتوب ارائه کنند تا پس از بررسی اقدام لازم اتخاذ شود.
ارسال به دوستان
اخبار
حضور ۳ پویانمایی ایرانی در جشنواره انیمیشن چانیارتون
۳ پویانمایی محصول امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه ششمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کمیک و انیمیشن چانیارتون یونان راه یافتند. به گزارش «وطنامروز»، ۳ پویانمایی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه ششمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کمیک و انیمیشن چانیارتون یونان راه یافتند.
جشنواره بینالمللی فیلمهای کمیک و انیمیشن چانیارتون در 6 بخش مجزا شامل بخش بینالملل فیلمهای کوتاه انیمیشن، فیلمهای انیمیشن کوتاه یونانی، بخش بینالملل فیلمهای کوتاه دانشجویی، فیلمهای کوتاه دانشجویی یونانی و بخش فیلمهای بلند است.
۳ فیلم کوتاه انیمیشن «بیماری دلسوزی» نخستین فیلم انیمیشن مارال علیزاده، «زمین بازی» نخستین ساخته سمانه اسدی و «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی به بخش مسابقه ششمین دوره این جشنواره بینالمللی راه یافتند. فیلمهای پویانمایی کانون در دورههای پیشین این جشنواره نیز به نمایش درآمده و جایزههایی را نیز در دوره پنجم از آن خود کرده بودند.
ششمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کمیک و انیمیشن چانیارتون از ۱۴ تا ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۵ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ در شهر چانیار کشور یونان در حال برگزاری است.
***
«ببعی» در راه جشنواره فیلم فجر
انیمیشن سینمایی «ببعی» که تازهترین محصول سازمان اوج است در جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، انیمیشن سینمایی «ببعی» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیهکنندگی محمدمهدی مشکوری، در چهلویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی میشود.
سریال «ببعی» یکی از پرمخاطبترین آثار شبکه پویاست که نسخه سینمایی آن برای حضور در چهلویکمین جشنواره فیلم فجر در مرحله تولید است. در خلاصه این فیلم آمده است: «ببعی که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را میخواند در سر رویای پرواز دارد و میخواهد مانند یک پرنده پرواز کند».
این انیمیشن سینمایی که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و شرکت رایمونمدیا تولید شده، با تکنیک سهبُعدی و با استفاده از بهروزترین تکنولوژی انیمیشنسازی در ایران ساخته شده است. انیمیشن «ببعی» پس از ۲ فیلم «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی است که در سازمان اوج تولید شده است.
***
«آتش عشق» پرفروشترین مستند سال شد
«آتش عشق» با عبور از فروش یک میلیون دلاری در گیشههای جهان، عنوان پرفروشترین مستند سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد. به گزارش «وطنامروز»، «آتش عشق» ساخته سارا دوسا متعلق به نشنال جئوگرافیک، در آخر هفتهای که گذشت فروش خود را از مرز یک میلیون دلار هم فراتر برد و موفقترین مستند سال شد.
این فیلم که تابستان امسال اکرانش را شروع کرد با آغاز هفته جدید وارد نهمین هفته اکران خود میشود و اواخر امسال در دیزنی پلاس پخش میشود. این مستند نخستین بار در ساندنس پخش شد و جایزه تدوین را دریافت کرد و پس از آن نشنال جئوگرافیک حقوق آن را خرید.
در این فیلم زندگی و کار کاتیا و موریس کرافت، ۲ آتشفشانشناس فرانسوی از طریق تصاویر نادر آرشیوی آنها تصویر شده است. این زوج در نهایت با فوران کوه آتشفشانی «آنزین» در سال ۱۹۹۱ در ژاپن جان باختند. نتفلیکس، آمازون، سونی، یونیورسال و پارامونت، همه خواهان به دست آوردن حقوق پخش این فیلم بودند که در نهایت نشنال جئوگرافیک این موفقیت را کسب کرد.
برخی از دیدنیترین تصاویر ثبتشده از بزرگترین شور زندگی این ۲ محقق بیباک آتشفشانها در این فیلم به اشتراک گذاشته شده است.
***
معاون صدای رسانه ملی اعلام کرد
آموزش تبلیغ غیرمستقیم پیامهای معارفی به برنامهسازان
مسعود کاویانی به سمت دبیر شورای قرآن و معارف رادیو منصوب شد. به گزارش «وطنامروز»، علی بخشیزاده، معاون صدای سازمان صداوسیما در حکمی مسعود کاویانی را با حفظ سمت (مدیر رادیو معارف) به عنوان «دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا» منصوب کرد.
در حکم بخشیزاده خطاب به دبیر این شورا، احصا و تدوین سیاستهای اصلی و جهتگیریهای کلان معاونت صدا در حوزه قرآن و معارف، مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و مصوبات شورای عالی سیاستگذاری سازمان اشاره شده است. همچنین در حکم صادره سیاستگذاری برای ساخت برنامههای قرآنی و دینی در شبکههای رادیویی، سیاستگذاری در روزهای ویژه و مناسبتی برای هر شبکه رادیویی به منظور یکپارچگی محتوای برنامههای رادیویی معاونت بررسی و تحلیل برنامههای شبکههای رادیویی مورد تاکید قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|