|
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با کارگردان تلهتئاتر «کاتب اعظم»
عاشورا؛ این بار از خیمه ابن سعد
احمدرضا انصاریپور: این روزها تلویزیون در حال احیای یک سنت دیرینه به نام تلهتئاتر است. تلویزیون پس از فراقی کوتاهمدت با تئاتر، اندک اندک در حال آشتی کردن با این هنر چشمنواز است و 3-2 سالی میشود دوباره پای تلهتئاترها به تلویزیون باز شده است. در این سیر بازگشت تئاتر به تلویزیون اما تا مدتی پیش خبری از آثار آیینی نبود. حالا «کاتب اعظم» آمده تا نخستین تلهتئاتر آیینیای باشد که در این سالها روی آنتن تلویزیون میرود.
به گزارش «وطنامروز»، در بین آثار عاشورایی که این سالها روی آنتن میرفته، جمع تلهفیلمها و فیلمهای سینمایی و سریالها جمع بوده است اما حالا با اتمام فرآیند تولید «کاتب اعظم» قرار است تلهتئاتر نیز به جمع آنها بپیوندد. «کاتب اعظم» را از چند جهت باید نخستین بدانیم. اولا از آن جهت که نخستین سریالی است که مرکز سریال سوره آن را به تولید رسانده است. ثانیا از جهت اینکه نخستین تلهتئاتری است که پس از بازگشت تلهتئاتر به تلویزیون، توانسته به عنوان نمایندهای از آیینیها به آنتن برسد و ثالثا زاویه دیدی که به عاشورا دارد، زاویهای متفاوت است. مجموعه تلهتئاتر «کاتب اعظم» به روایت واقعه کربلا از شب تا عصر عاشورا از خیمه دشمنان میپردازد و از این حیث از دیگر روایاتی که به تصویر کشیده شده، متمایز است. تصویربرداری «کاتب اعظم» بتازگی به پایان رسیده و این مجموعه در حال آمادهسازی است تا بزودی از تلویزیون پخش شود. با توجه به نزدیک بودن زمان پخش این مجموعه، سراغ مهدی غفوری، کارگردان آن رفتیم و با او گفتوگویی داشتیم. کارگردان تلهتئاتر «کاتب اعظم» در پاسخ به اینکه تلهتئاتر چه برکاتی برای تلویزیون دارد، گفت: من متولد دهه 50 هستم و تلهتئاتر برای من و همنسلیهایم درست همان چیزی بود که ما را به سوی حوزه تئاتر و نمایش فرامیخواند. برای ما در آن دوره خیلی جذاب بود که هنرپیشههای تئاتر را بتوانیم از قاب تلویزیون ببینیم و این همان چیزی بود که من را به تئاتر علاقهمند کرد. تلهتئاتر در آن دوره بسیار پررنگتر از امروز بود و رونق بسیاری داشت. قبلا تلهتئاترهای خوبی را میدیدیم اما امروز متاسفانه آن رونق سابق را ندارند. یک فرهنگسازی لازم است تا این هنر بیبدیل بار دیگر در تلویزیون ما احیا شود.
* حسن ختام با ندای «هل من ناصر»
غفوری درباره داستانی که «کاتب اعظم» به روایت آن پرداخته، گفت: روایت «کاتب اعظم» از نیمههای شب عاشورا آغاز میشود و تا عصر واقعه، درست همان لحظهای که امام حسین ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر میدهد، ادامه دارد و آخرین ندایی که در سکانس پایانی ما شنیده میشود، همین جمله است. در 7 قسمت این تلهتئاتر، اتفاقاتی را که در این بازه زمانی رخ داده، با رعایت توالی زمانی به تصویر کشیدهایم و تلاش شده تا همه رخدادها، از اتفاقات روز واقعه که عوام از آن اطلاع دارند گرفته تا آن دست رویدادهایی که با پژوهش بیشتر به آنها رسیدهایم، آورده شود.
* عاشورا با زاویه دید متفاوت
کارگردان «کاتب اعظم» در پاسخ به این سوال که با توجه به روایت یک بازه مربوط به روز عاشورا، آیا از همان ابتدا هم بنا بوده این کار به ایام اربعین برسد یا خیر، گفت: شاید بهتر باشد به جای آنکه «کاتب اعظم» را یک کار عاشورایی بدانیم و آن را به روز عاشورا محدود کنیم، از آن به عنوان یک «کار حسینی» یاد کنیم. نوع نگاه ما در این کار نگاهی جدید است و محدود به زمان خاصی نیست. ما روایت را از درون خیمه ابنسعد شروع کردهایم و به قصه کاتبینی که قرار بوده در آن روز واقعهنگاری کنند، پرداختهایم و از این زاویه دید به واقعه عاشورا و امام حسین(ع) و مظلومیت ایشان اشاره داشتهایم.
غفوری در ادامه افزود: از همان اول بنا بود کار به ایام اربعین برسد و در این ایام پخش شود اما همانطور که عرض کردم این قصه، زمان نمیشناسد.
* امیدوارم آخرین کار آیینیام نباشد
کارگردان این مجموعه ضمن اشاره به اینکه زمان پخش آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده، گفت: تلهتئاتر «کاتب اعظم» برای پخش در تلویزیون تدارک دیده شده اما علاوه بر تلویزیون، توافقاتی هم با برخی پلتفرمها برای انتشار آن انجام شده است.
این فعال حوزه تئاتر در ادامه خاطرنشان کرد: من این افتخار را داشتم که با تئاترهای آیینی کار خودم را در این عرصه آغاز کنم و «کاتب اعظم» نخستین تجربه من در حوزه آیینی نیست و امیدوارم آخرین تجربه هم نباشد. چون واقعا برکاتی را که کارهای آیینی در زندگیام وارد کردهاند، حس کردهام و به همین خاطر امیدوارم فعالیتم در این حیطه ادامهدار باشد.
وی در پایان درباره برنامه خود برای ادامه فعالیتهای آیینی گفت: قصد دارم در یک کار آیینی دیگر به ادامه همین واقعه عاشورا تا رسیدن به شام بپردازم و پژوهشهایی را نیز در این زمینه آغاز کردهام تا درباره کاروان اسرا فیلمنامهای بنویسم. ایده دیگری نیز از سوی یکی از دوستان مطرح شده که درباره امام حسن مجتبی است و اگر توفیقی بود، به آن ایده هم خواهم پرداخت.
ارسال به دوستان
نمایشگاه «نقش راستان» افتتاح شد
سفیر کرواسی: تحت تأثیر آثار روحالامین قرار گرفتم
نمایشگاه مجموعه آثار حسن روحالامین با عنوان «نقش راستان» یکشنبه ۲۰ شهریور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در کوشک باغ هنر افتتاح شد.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار نقاشی حسن روحالامین و پردههای عاشورایی با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدمجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دراگو اشتامبوک سفیر کرواسی در ایران، سید مسعود شجاعیطباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، علیرضا اسماعیلی دبیر فرهنگستان هنر، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان، محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباسآباد و هنرمندانی از جمله داوود فتحعلیبیگی، جلیل فرجاد و رضا بنفشهخواه برگزار شد. در ابتدای مراسم افتتاحیه حسن روحالامین، هنرمند نقاش گفت: ساختن این مجموعه آثار، بخشی به هنرمند بازمیگردد و بخشی دیگر از آن به مجموعهدار و کسی که حمایت میکند. متأسفانه مسؤولان کشور بیشتر به تمجید و تعریف اکتفا میکنند.
* روزی این تابلوها اثر هنری نبودند
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به دورانی که آثار هنری- مذهبی رسانه محسوب میشدند، گفت: دیدن این پردههای عاشورایی مرا به یاد ۷۰-۸۰ سال پیش میاندازد که کودک بودم و این تابلوها آثار هنری محسوب نمیشدند. آن روزها این آثار رسانه عاشورایی محسوب میشدند. از زمانی صحبت میکنم که تلویزیون وجود نداشت، سینما سراغ این موضوعات نمیآمد و رادیو یک دستگاه فاخری بود و در هر خانهای پیدا نمیشد. توده مردم وقتی میخواستند با عاشورا یک ارتباط تصویری برقرار کنند، پای این تابلوها مینشستند.
وی همچنین عنوان کرد: پردههای عاشورایی نمایشگاه به «سبک قهوهخانهای» تعلق دارند. حدس میزنم این سبک ترکیبی از نگارگری سنتی ایرانی و تأثیر نقاشی اروپایی است. اگر توجه کنید پرسپکتیو تقریبا در این نقاشیها نیست و از این نظر شبیه نگارگری است اما چهرهها دیگر شبیه نگارگری نیست. چهرهها خیلی امروزی هستند.
حدادعادل افزود: اگر دقت کنید در این پردههای عاشورایی نقاش چهره شخصیتهای مقدس را سعی کرده زیبا به تصویر بکشد. برعکس شخصیتهای منفی که همه زشت هستند. این در واقع بازتاب ذهن مردم است که دشمنان را زشت و محقر میدانند و برای همین این پردهها میتوانستند با توده مردم ارتباط برقرار کنند. این نوع آثار کارکرد تاریخی و هنری ویژهای پیدا کردهاند. به هر حال نقاشی قهوهخانهای بخشی از تاریخ هنر ایران است و در دهههای اخیر نیز خیلی از صاحبنظران سعی کردهاند قدر و قیمت آن فهمیده شود.
* حس کردم به کشور خودم وارد شدم
دراگو اشتامبوک، سفیر کرواسی در ایران نیز در این مراسم با ابراز تبریک به حسن روحالامین گفت: سوابق فرهنگی ایران و کرواسی نقاط اشتراکی دارند که باعث شده احساس کنم به کشور خودم وارد شدهام. احساسات و میزان شور و شوقی که در آثار نمایشگاه میبینم، بسیار فوقالعاده است و تحت تأثیر قرار گرفتهام. نمادهای فرهنگی که ارائه میشود، موجب شناخت بیشتر ملتها خواهد بود. ارتباط نزدیکی بین ایران و کرواسی وجود دارد و فرهنگ و هنر و این برنامهها ارتباط را تقویت میکند.
* سالهاست چنین کارهای جوششیای انجام میشود
داوود فتحعلیبیگی، پیشکسوت تئاتر نیز در ادامه این مراسم گفت: سالهاست که بیشتر حرکتهایی که درباره هنرهای ملی و آیینی انجام شده جوششی و بر اساس دغدغه افراد بوده و کمتر نهادهای دولتی حمایت میکنند. برای تأسیس دانشکده هنرهای آیینی و سنتی سالها تلاش و پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدهایم.
در ادامه نمایشگاه «نقش راستان» شامل ۲۳ اثر از حسن روحالامین افتتاح شد. «نفس رسول»، «کاظمین الغیظ»، «شمر با خنجر»، «فاتح خیبر»، «طلوع ماه»، «عابس»، «شب بدر»، «مهر طومار خونین»، «دیر راهب»، «دروازه ساعات»، «خلیل من»، «بعد عباس»، «چاه آه»، «عرش بر زمین افتاد»، «ویرانه شام»، «معراج» و «لاهوت در تابوت» از جمله آثاری است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است. اثر «عرش بر زمین افتاد» که سال ۱۳۹۵ در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شده بود، پس از ۶ سال در کوشک باغ هنر به نمایش گذاشته شده است. همچنین پردههای عاشورایی از عباس بلوکیفر و محمدرضا محمدحسینی از شاگردان بلوکیفر نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و محمدحسینی در افتتاحیه مراسم، پردهای را به صورت زنده نقاشی کرد.
نمایشگاه «نقش راستان» توسط مؤسسه هنر هاتف سحر با همکاری منطقه فرهنگی و گردشگری عباسآباد در کوشک باغ هنر برپا شده و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.
ارسال به دوستان
انتشارات کانون پرورش فکری منتشر کرد
«داستان گل حسرتی» برای بچهها
کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی بتازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.
این کتاب داستان نوعی گل سوسن به رنگ بنفش و صورتی متمایل به سفید است که چند روز مانده به بهار به امید دیدن این فصل میروید و بهرغم اینکه باقی موجودات جنگل او را از دیدن فصل بهار ناامید میکنند، او همچنان امید دارد که این فصل را میبینید و هر سال مانند سال گذشته میروید.
به این گل در ادبیات انگلیسی «سوسن رستاخیز» نیز میگویند؛ در واقع این کتاب که برای گروه سنی بالای ۹ سال نوشته شده است میخواهد امید و تلاش را به کودکان بیاموزد تا در مسیرهای پیش روی زندگی برای اهداف خود تلاش کنند و هیچگاه دست از کوشش برندارند.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: پرنده 7 رنگ از شاخهای به شاخه دیگر پرید و گفت: «روزی که من آخرین سنگریزه را از آسمان رها میکنم. تو نیستی تا بهار را ببینی». گل حسرتی گفت: «مطمئنم امسال وقتی آخرین سنگریزه را از آسمان میاندازی، از آن بالا، من و بهار را در کنار هم میبینی». درخت بلوط آهی کشید و گفت: «من 120 ساله شدهام و 120 بار شاهد تولد تو قبل از آمدن بهار بودهام».
ارسال به دوستان
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
مدرسه تئاتر مولوی راهاندازی میشود
مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد انتشار فراخوان مدرسه تئاتر مولوی همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه انجام و فعالیت این مدرسه فصل پاییز آغاز میشود. به گزارش «وطنامروز»، مدرسه تئاتر مولوی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید راهاندازی میشود. امیرحسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت و سرانجام فعالیت مدرسه تئاتر مولوی به مهر گفت: تمام سعی ما این است که همزمان با سال تحصیلی جدید، مدرسه تئاتر مولوی را راهاندازی کنیم. از ابتدای مهرماه فراخوان مدرسه منتشر میشود و فرصتی ۳۰ روزه برای ثبتنام علاقهمندان در نظر گرفته شده تا از دل آنها و بر اساس روندی که تعیین شده، کارشناسان انتخاب هنرجویان را انجام دهند. وی تأکید کرد: همه هدف ما این است که شرایط استاندارد و آموزش را برای علاقهمندان به تئاتر در نسل جوان، دانشجویان غیرتئاتری و دانشآموزان مقطع متوسطه دوم، با صرف هزینهای اندک فراهم کنیم تا آموزشی بلندمدت در زمینه تئاتر داشته باشند و برای آینده خود تصمیمگیری کنند. حریری درباره مدت زمان هر دوره آموزشی مدرسه تئاتر مولوی افزود: هر دوره مدرسه در ۴ ترم تعریف شده که تقریبا ۲ سال طول میکشد. هر هنرجویی که بتواند با موفقیت دوره اول را سپری کند وارد دوره دوم خواهد شد. مدیر مرکز تئاتر مولوی در پایان درباره استادان در نظر گرفته شده در مدرسه تئاتر مولوی هم یادآور شد: ما از نسل جوان تئاتری بالاخص دانشجویان مقطع تکمیلی یا فارغالتحصیلان تئاتر که در عرصه تئاتر فعالیت دارند در امر آموزش استفاده میکنیم. ارسال به دوستان
ابلاغ دستورالعمل اکران مسابقات جامجهانی در سینماها
سینماها فقط از آنتن تلویزیون اکران کنند
دستورالعمل نمایش مسابقات جامجهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینماها اعلام شد. به گزارش «وطنامروز»، با نزدیک شدن به ایام برگزاری جامجهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و به دلیل حضور تیم ملی فوتبال ایران در این تورنمنت مهم جهانی، از چندی پیش صحبتهایی مطرح شد که شاید بتوان بازیهای فوتبال جامجهانی را در سینماها تماشا کرد و برای آن بلیتفروشی انجام شود؛ تجربهای که قبلا تکرار شده و مردم از آن راضی بودند، اگرچه خالی از حاشیه نبود.
بتازگی اما دستورالعملی برای نمایش مسابقات جامجهانی فوتبال ۲۰۲۲ در سینماهای کشور تنظیم شده است مبنی بر اینکه سینماهایی که خواستار نمایش مسابقات هستند باید تعهدنامهای برای رعایت دستورالعملهایی که اعلام شده است، ارائه کنند.
یکی از مهمترین نکات این دستورالعمل، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صداوسیماست و نباید برای پخش مسابقات فوتبال از شبکههای ماهوارهای استفاده شود. همچنین با توجه به اینکه سالنهای سینما طبق برنامه به صورت سانسبندی فعالیت دارند، مدیران سینماها باید ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه را خیلی سریع انجام دهند و از تجمع و توقف قبل و بعد از نمایش در فضاهای درون و جلوی سینما جلوگیری کنند و امنیت تماشاگران در فضای سینما هم بر عهده مدیر سینما خواهد بود.
برخورد محترمانه با فرد یا افرادی که اقدام به دادن شعارهای جنجالی میکنند نیز یکی دیگر از نکات مهم این دستورالعمل است. همچنین مدیر سینما موظف به تامین تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نمایش مسابقات فوتبال است.
یکی دیگر از نکات بسیار مهم این نامه این است که مدیر سینما موظف به پرداخت حقالسهم تعیین شده صاحبان فیلمهایی است که به دلیل نمایش فیلم، حق نمایش فیلم آنها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است و تعیین و اعلام میزان محاسبه و پرداخت با شورای صنفی نمایش خواهد بود.
نکته دیگری که مورد بحث بوده است، بحث قیمتگذاری بلیتهای سینما برای تماشای فوتبال بوده که طبق شنیدهها، سینماها باید صرفا بر اساس مبلغ تعیینشده فروش بلیت برای نمایش فیلم اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند و هرگونه افزایش قیمت بلیت در این باره تخلف محسوب میشود.
ارسال به دوستان
اخبار
«زالاوا» در بلژیک تقدیر شد
«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در جشنواره بینالمللی فانتاستیک فست بروکسل مورد تقدیر ویژه داوران این فستیوال قرار گرفت. به گزارش «وطنامروز»، مراسم اختتامیه چهلمین دوره جشنواره بینالمللی فانتاستیک فست در شهر بروکسل بلژیک برگزار شد و «زالاوا» در بخش فیلمهای نوظهور این جشنواره، مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گرفت. همچنین این فیلم سینمایی که آخرین روزهای اکران را در کشورمان سپری میکند، در بخش رسمی پانزدهمین جشنواره اروپایی فیلمهای فانتاستیک فست استراسبورگ به نمایش در میآید. «زالاوا» فیلمی به کارگردانی ارسلان امیری و نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان بوده و نوید پورفرج، پوریا رحیمیسام و هدی زینالعابدین در آن به ایفای نقش پرداختهاند. داستان «زالاوا» در اواخر دهه ۱۳۵۰ خورشیدی روی میدهد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش میکند تا امنیت را به روستا بازگرداند.
***
کاوه خداشناس بازیگر جدید «مستوران2»
کاوه خداشناس، بازیگر سینما و تلویزیون جلوی دوربین سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی رفت. به گزارش «وطنامروز»، کاوه خداشناس به فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی و تهیهکنندگی عطا پناهی پیوست. با اضافه شدن بازیگران جدید، ۲۰ درصد از تصویربرداری فصل دوم این سریال انجام شده است. فصل دوم سریال «مستوران» که عاشقانهای برگرفته از قصهها و افسانههای کهن ایرانی است، به قلم محمد حنیف به نگارش درآمده است و تصویربرداری آن در شهرک مستوران ادامه دارد. فصل اول سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آبپرور و سیدجمال سیدحاتمی تابستان امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. این مجموعه محصول سازمان هنری- رسانهای اوج و «استودیو بادبان» مجری طرح این پروژه است. «آقازاده»، «پدر» و «رستگاران» از جمله آثار خداشناس هستند.
***
رونمایی از آلبوم «نواحی اشک2»
آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «نواحی اشک ۲» در آستانه اربعین حسینی به همت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار میشود.
به گزارش «وطنامروز»، آیین رونمایی از آلبوم «نواحی اشک ۲» تازهترین مجموعه منتشر شده مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران امروز ۲۲ شهریور با حضور عوامل این اثر برگزار میشود.
هدف از تولید این آلبوم بازسازی نواهای مذهبی- آیینی مرتبط با واقعه عاشورا و ارجگذاری به هنر اصیل آوازخوانی مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران است. آلبوم «نواحی اشک ۲» شامل ۱۰ قطعه «شده فصل عزا»، «این دل تنگم عقدهها دارد»، «ای سپرده در خرابه جان»، «ساقی لب تشنگان»، «طفلان مسلم»، «حضرت قاسم(ع)»، «حضرت علیاصغر(ع)»، «شهزاده اکبر(ع)»، «حضرت اباالفضل(ع)» و «عزیمت به شام» است. آلبوم «نواحی اشک» به صورت صوتی و کلیپ در روزهای اول تا دهم محرم منتشر شد.
***
مدیر روابط عمومی جشنواره فجر منصوب شد
مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهلویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر شد.
به گزارش «وطنامروز»، مجتبی امینی، دبیر چهلویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر همزمان با روز ملی سینما، در نخستین حکمش مدیر روابط عمومی این دوره جشنواره را منصوب کرد. مسعود نجفی، دانشآموخته رشته مطالعات فرهنگی و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد است که در ۲ دهه گذشته علاوه بر فعالیت مستمر رسانهای به عنوان خبرنگار، سردبیر و مدیر مسؤول، طی دورههای ۳۵ تا ۳۹ جشنواره به مدت 5 سال مدیریت روابط عمومی جشنواره فیلم فجر را عهدهدار بوده و به مدت 4 سال هم به عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی فعالیت داشته است. چهلویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمنماه سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار میشود.
ارسال به دوستان
دلنوشته مرد هزارنقش سینمای ایران به مناسبت روز سینما
دیدید آخرش آرتیست شدم
علی نصیریان، پیشکسوت دوستداشتنی سینما، دایی غفور فراموش نشدنی «بوی پیراهن یوسف» و میرزانوروز بیبدیل «کفشهای میرزانوروز» دلنوشتهای به مناسبت روز ملی سینما منتشر کرد:
«یادش بهخیر سینما نور تو امیریه، میهن چهارراه حسنآباد، رکس و ایران تو لالهزار
ده، دوازده سالم بود
میومدم خونه، ادای آرتیستها رو درمیآوردم
دیدید آخرش آرتیست شدم
اما خوشحالم که تونستم به خواست دلم و با انگیزه غریزه بازی، زندگی کنم
و حاصل کارم بیبار و بر نبود
لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست. روز ملی سینما مبارک».
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|