|
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از ششمین کنگره بینالمللی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار
آذریزبان پاسدار پارسی
در میان رخدادهای فرهنگی، یکی از مناسبترین آنها، انتخاب روز درگذشت سیدمحمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)، برای بزرگداشت شعر و ادب فارسی است. این انتخاب، در واقع یکی از بهترین انتخابهایی است که مدیریت فرهنگی میتواند به آن ببالد. در روزگاری که همه در تلاشند، تا ایران، این دارایی ارزشمند و مشترک میان همه اقوام را از ما بگیرند، شناخت ارج و قرب زبان فارسی و پدیده شعر، بسیار مهم است. زبان فارسی در اتصال فرهنگی میان اقوام مختلف نقش مهمی دارد. بزرگترین خدمتی که یک دستگاه فرهنگی به ایران امروز و ایران آینده میکند پاسداشت زبان فارسی است از همین رو است که برگزاری کنگرهای به نام و یاد شهریار و در پاسداشت شعر و ادب پارسی ستودنی و پسندیده است؛ کنگرهای که روز گذشته در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد و در آن درباره جایگاه شهریار و تلاشها و تاثیرات او بر شعر فارسی، ادبیات ایران و منطقه صحبت شد. غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در سخنرانی خود در این کنگره با بیان اینکه 2 روز در تقویم جمهوری اسلامی به بزرگداشت زبان و شعر فارسی اختصاص یافته، گفت: روز ۲۷ شهریورماه، روز شعر فارسی مقارن با پاسداشت شهریار و ۲۵ اردیبهشتماه روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت فردوسی است و چنین تکریم و انتخابی شایسته است.
وی افزود: شهریار در چشم همه ایرانیان و مردم آذربایجان فردی محترم، نجیب، مهربان، دوستداشتنی و پاک از نظر اخلاقی و همه جهات است. در کارنامه زندگی او عیب و نقصی از نظر مالی و اخلاقی دیده نمیشود و یک زندگی ساده و به دور از آلودگیهای دنیوی داشت، حتی عشق ناتمامش در دوران جوانی هم مقدمهای برای عشق متعالی و ماندگار در وجود او شد.
شهریار مردی مسلمان، دیندار، مؤمن و عارف بود و در عین اینکه شاعر بود اما عالم، زباندان و کتابخوان بود و شخصیتی ایراندوست و علاقهمند به ایران داشت. حدادعادل درباره ویژگیهای شعر و زبان ادبی شهریار نیز افزود: شعر شهریار زبانی روشن دارد و همه آن را میفهمند. خواصپسند است و عامهفهم. وقتی شعر شهریار خوانده میشود نیاز به آن نیست که آن را برای مردم معنا کنیم چون از دل برخاسته و بر دل مینشیند. پیچیدگی در زبان شهریار نیست و هنر او به آوردن اصطلاحات شعری خاص دوران قجری و قبل از آن نیست بلکه تحول ادبیای که در زبان، شعر و نثر فارسی پس از مشروطه پدید آمد و به عبارت دیگر تجدد ادبی که قلم شاعران و نویسندگان آن دوره را به مردم نزدیک کرد در شعر شهریار در روشنترین وجه آن دیده میشود. شعر «علی ای همای رحمت» نمونهای از شعری است که در تاریخ معاصر ایران مانند آن را نداریم که یک شاعر در دوره حیاتش شعری از وی بدین گستردگی رواج یافته باشد. من نخستینبار که این شعر را در تهران شنیدم ۱۰ ساله بودم و با گذشت ۶۸ سال از آن دوران هنوز به یاد دارم که این شعر را کی، کجا و توسط چه کسی شنیدم. کدام شاعر این اندازه میتواند در دل مردم نفوذ کرده باشد. در همه مناطق ایران از بندرعباس تا ماکو و از سرخس تا آذربایجان شعر او را میخوانند و حفظ میکنند و درباره اشعارش کرامتها نقل میشود.
حدادعادل با بیان اینکه وجود شهریار نماد وحدت ملی و خنثیکننده نقشههای شوم بیگانگان برای تفرقهافکنی است، عنوان کرد: بیگانگان به هر بهانهای دنبال تفرقهافکنی و دوگانهسازیهای موهوم هستند اما شهریار نشان میدهد که مردم ایران فراتر از اختلاف زبان و فرهنگ یک کلیت یگانهاند و در ایران همه اقلیتها اعم از ترک، فارس، عرب، عجم، لر، بلوچ و... کنار هم حضور دارند و این تنوعها مانند پر طاووس زیباست که کثرت آنها در کنار هم یک وحدت زیبا و دلنشین به نام ایران ایجاد کرده و شهریار وجودش بیانگر این وحدت است.
زبان فارسی امروزی فرزند فارسی میانه و فارسی میانه فرزند فارسی باستان است که یک زبان چندین هزار ساله است و به وجهی از پختگی و کمال رسیده که فردوسی توانسته شاهنامه را با ۶۰ هزار بیت بسراید، از آن سو قطران تبریزی از شاهنامه استفاده میکرده و از سوی دیگر شاعرانی مانند حافظ و سعدی هم اشعار شاعران فارسی دیگر را میخواندند، بنابراین در حالی که هر شاعری در دیار خودش به زبان مادری سخن میگفته اما زبان فارسی ابزار وحدت آنها بوده و جمهوری اسلامی ایران این تنوع فرهنگی را محترم میشناسد و به آن ارزش میگذارد.
در این مراسم همچنین محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه استاد شهریار در هر 2 عرصه غزلهای فارسی و ترکی پیشگام و پیشقراول بوده و توانسته به قلههای این 2 عرصه دست یابد، اظهار داشت: همچنین شهریار توانست به اوج درجه عرفانی نائل شده و در دوره معاصر عرفان را با شعر به پیوند برساند.
وی با اشاره به اینکه استاد شهریار برای ما چنان اهمیتی دارد که روز شعر و ادبیات فارسی مقارن با پاسداشت اوست، ابراز امیدواری کرد تا شرایطی فراهم شود که هر چه بیشتر در جهت اعتلا و رشد و بالندگی زبان و ادبیات فارسی بکوشیم.
شالویی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگیها و اهمیت زبان و ادبیات فارسی در ابعاد داخلی و بینالمللی و همچنین تاکید بر حفظ و صیانت از زبان فارسی، تاکید کرد: زبان و ادبیات فارسی مانند رود زلالی است که هر فرد تشنهای در سراسر دنیا میتواند از آن بنوشد.
رئیس بنیاد فرهنگی مقبرهالشعرای استاد شهریار نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه انتخاب روز پاسداشت مقام شهریار مقارن با روز پاسداشت شعر و ادب فارسی انتخابی شایسته است، گفت: این انتخاب به واسطه اینکه شهریار در ۲۷ کشور جهان که به واسطه ساکن بودن ترکها در آن اعم از قبرس، یونان، آذربایجان، قرقیزستان و... به زبان ترکی سخن میگویند حلقه واسط بین این کشورهاست، انتخابی قابل اعتناست و از سوی دیگر قدرت نظام جمهوری اسلامی را نشان میدهد که به اقوام و اقلیتها و تمام نواحی ایران توجه ویژه دارد.
جواد وندنوروز با بیان اینکه ترویج زبان و ادبیات فارسی و ترکی به عنوان زبان دوم و سوم جهان تشیع حائز اهمیت است، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد نشان عالی زبان و ادبیات فارسی را به فعالان برجسته این حوزه تقدیم کند و همچنین همکاری لازم برای تصویب جایزه ادبی شهریار به عمل آید و ما بزودی شاهد برگزاری این جایزه باشیم. علی موسوی گرمارودی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که علاوه بر قرائت شعری درباره شهریار به نقل خاطرهای درباره او پرداخت و گفت: در مراسم تشییع جنازه شهریار زمانی که پیکر او از هواپیما پایین آورده شد، گردان تشریفاتی به سرکردگی یک سرهنگ جلوی پیکر او ایستادند و من خاطرم هست که رئیس گردان با شمشیر کشیده جلوی پیکر او ایستاد و در حالی که اشک میریخت گفت: شهریار سخن! از صف استقبالکنندگان سان ببینید! شعرخوانی شاعرانی چون مرتضی امیری اسفندقه، سید عبدالجبار کاکایی، سیدمحسن حسینی و... از بخشهای دیگر این مراسم بود. همچنین در این مراسم نشان عالی زبان و ادبیات فارسی به استاد شهبازی هنرمند پیشکسوت و رئیس خانه عاشقلار آذربایجان اهدا شد.
ارسال به دوستان
یوسفعلی میرشکاک در نشست بازخوانی کتاب «فتح خون» شهید آوینی:
راهی جز راه امام حسین نداریم
یوسفعلی میرشکاک گفت: ما «شدن» حسینی را فراموش کردهایم. سیدمرتضی آوینی سعیاش این بود که بر این «شدن» از حیث فکری اثر بگذارد و «فتح خون» را هم در همین راستا نوشت. به گزارش «وطن امروز»، چهاردهمین نشست از سلسله نشستهای «تکیه کتاب» با سخنرانی یوسفعلی میرشکاک و با بازخوانی کتاب «فتح خون» نوشته شهید آوینی، نگاهی عرفانی به واقعه عاشورا داشت. یوسفعلی میرشکاک در این نشست بیان کرد: اگر عاشورا و ماجرای کربلا را از کل اسلام بگیریم، از اسلام چیزی باقی نمیماند. به تعبیر امام ششم، جعفربن محمد(ع) که در پاسخ به سوالی میفرمایند: «همهچیز در کربلا تمام شد. چرا متوجه نمیشوید ماجرای کربلا چیست؟».
وی افزود: این سناریویی است که از قبل همهچیز آن معلوم است. یعنی جماعت کشندگان و کشتهشدگان پیشاپیش رقم زده شده است. مثلا هنگامی که امیرالمومنین(ع) در مسیر جنگ صفین بودند، به سرزمین کربلا که میرسد، میایستد. ابتدا با حال دگرگون کمی تأمل میکند، بعد گریه میکند و در ادامه توضیح میدهد که خیمههایشان اینجاست و در کدام نقطه چه کسی میجنگد و کجا سرها را از تنها جدا میکنند. تمام ماجرا را فاش میکند. جالب اینجاست که کشندهها از جمله شمربنذیالجوشن که بعدها قرار است نقش فجیعی را بر عهده بگیرد نیز در سپاه مولا حضور داشتند. این شاعر و نویسنده گفت: در این تاریخ، تعبیر من این است که ما در یک ساحت قدسی به سر میبریم که ضمن اینکه در تاریخ تقویمی اتفاق میافتد، یکسره تاریخ فراتقویمی است، یعنی همه چیز از قبل معلوم است. انگار نقشها از قبل مقرر است و این اتفاقها باید حتما رخ بدهد و صورت دیگری هم ندارد. از جمله درباره خود مولا روایت داریم که رسولالله(ص) به عبدالرحمن بن ملجم میگوید که تو علی را خیلی دوست داری؟ پاسخ میدهد که مگر میشود کسی علی را دوست نداشته باشد. خیلی دوستش دارم. رسولالله به ابن ملجم میگوید تو علی را خواهی کشت. ابن ملجم نزد امیرالمومنین(ع) میآید و میگوید: آقا من را بکش. حضرت میگوید: چرا؟ ابن ملجم روایت پیغمبر را بازگو میکند و حضرت علی(ع) بیان میکند که پیامبر صادق است و هر چه بگوید همانطور میشود. ابن ملجم میگوید پس من را بکش که این کار را نکنم. علی(ع) میگوید که تو کاری نکردی که من تو را بکشم. حال در نظر بگیرید بر او از روزگار جوانی تا زمانی که قرار بود این کار را انجام دهد، چه میگذشت و آن ماجراهایی که بین او و امیرالمومنین(ع) در جریان بود. میرشکاک در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: اسلام پدیده خیلی پیچیدهای است، هر چند همه ادیان الهی پیچیدهاند اما اسلام دیگر ختم ماجراست، ضمن اینکه ما با معماهای شگرفی در سرتاسر تاریخ ظهور پیغمبر(ص) و اوصیای ایشان مواجهیم و اوج ماجرا، کربلاست. این «شدن» انسان را نشان میدهد. چیزی که اکنون در دست ما است، همین عزاداریها و مراسم و مناسک است، ما «شدن» حسینی را ما فراموش کردهایم. سیدمرتضی آوینی سعیاش این بود که بر این «شدن» از حیث فکری اثر بگذارد و «فتح خون» را هم در همین راستا نوشت. به تعبیر سیدمرتضی، عشق به حسین(ع)، چیزی ازلی و ابدی است. یعنی گرهگاه عشق به حضرت حق، عشق به آقا اباعبدالله(ع) است. وقتی کسی خودش را و تمام دار و ندار خود را فدای معشوق میکند، تبدیل به معشوق و به تعبیری مظهر معشوق میشود. برای همین است که سیدمرتضی آوینی میگوید ما در ازل سرهایمان را به اباعبدالله(ع) سپردیم. سر حتما باید در راه ایشان از تن جدا شود.
وی ادامه داد: وقتی جنگ تحمیلی ما شروع شد، چه کسی این خیل عظیم را راه انداخت و به آوردگاه کشاند؟ پاسخ این سوال در نسبتی است که انسان باطنا با اباعبدالله(ع) دارد. اگر بگوییم اباعبدالله(ع) فلان سال به دنیا آمد و فلان سال از دنیا رفت، این وهن است. ما در احادیث داریم هنگامی که هابیل به دست برادرش شهید میشود، فورا ماجرای کربلا را نشانش میدهند. میبینیم که این رشته از همان آغاز داستان بشریت شروع شده است. یعنی هر کسی مظلوم کشته شود، در این راستاست. مطلع، خود امام حسین(ع) است. مبدأ هم آقا است. پیغمبر(ص) میگوید: من پیغمبر بودم و آدم بین آب و گل بود. یعنی نسبت آقا رسولالله(ص) به آدم نسبت ابوت است و بر آدم تقدم دارد. آنوقت او که بر آدم تقدم دارد، میگوید: «حسین منی و أنا من حسین».
میرشکاک در ادامه با اشاره به ویژگیهای شخصیتی و اخلاقی سیدمرتضی آوینی، بیان کرد: در خلوت سیدمرتضی حتی محارمش هم راه نداشتند. زیاد حرف نمیزد، جز در حد اشاره و موارد ضروری. بیشتر وقت او در خلوتش میگذشت؛ با عباداتش، تأملاتش، نوشتنهایش و سامان دادن به کارها. مرتضی دست و پا نبود؛ مرتضی اندیشه بود. اگر نگاه ما به مرتضی باشد، نگاه او به آقا اباعبدالله(ع) بود. برای همین هم هست که وقتی در فکه روی زمین میافتد، نه آه و ناله میکند، فقط یا حسین(ع) میگوید و به اباعبدالله(ع) متوسل میشود. ما در دایره تقدیر انسان شیعی، خودآگاهی داشته باشیم یا نداشته باشیم، سروکارمان با اباعبدالله(ع) است. یعنی راهی جز راه امام حسین(ع) نیست.
ارسال به دوستان
انتشار آثار تازهای از بهاءالدین خرمشاهی
چاپ سوم فرار از فلسفه
بهاءالدین خرمشاهی از چاپ دیوان کامل اشعار خود و همچنین ۲ کتاب پژوهشی به نامهای «می باقی» و «شیوه شیوایی» خبر داد. به گزارش مهر، بهاءالدین خرمشاهی گفت: بتازگی چاپ سوم کتاب زندگینامه خودنوشت من با عنوان «فرار از فلسفه: زندگینامه خودنوشت فرهنگی» در ۷۵۲ صفحه توسط نشر قطره منتشر شده است. چاپ اول این کتاب را انتشارات جامی در سال ۱۳۷۷ منتشر کرد. چاپ دوم آن که با ویراست جدیدی همراه شد حدود یک ماه پیش توسط نشر قطره منتشر و با استقبال مخاطبان مواجه شد به قسمی که اکنون در این مدت اندک چاپ سومش منتشر شده است. وی افزود: این کتاب زندگی من را روایت میکند؛ از دوران کودکی تا سال گذشته یعنی ۱۴۰۰ که ویرایش دوم آن را تمام کردم و به انتشارات سپردم. مسائل و مباحث مختلف فرهنگی در آن مطرح شده و خاطرات من که عمدتا طنزآمیز است. خرمشاهی ادامه داد: کتاب دیگری نیز بهتازگی از من توسط نشر ناهید منتشر شده با عنوان «می باقی» که شامل ۷۴ مقاله حافظانه است. مشکلات دیوان حافظ و مباحث دیگر در این کتاب در قالب مقالاتی کوتاه مطرح شده است. میانگین هر مقاله ۲ یا ۳ صفحه است. نویسنده «فرهنگ موضوعی قرآن مجید» همچنین از انتشار دیوان کامل اشعار خود خبر داد و گفت: دیوان کامل اشعار من هم احتمالا تا یکی، دو هفته دیگر از سوی نشر نگاه منتشر شود. این کتاب ۶۰ سال شاعری من را دربر میگیرد، یعنی از سال ۱۳۴۰ تا شعرهای آبان ۱۴۰۰. این دیوان ۷۵۰ صفحه دارد و همه قالبها را دربر میگیرد؛ از قالبهای کلاسیک غزل، مثنوی، رباعی، قصیده و... گرفته تا آثار نیمایی و سپید. اشعار طنز من هم در این کتاب ارائه شده است.
ارسال به دوستان
بازاریابی دیزنی و قرن بیستم با اکران نسخه ترمیم شده فیلم کامرون
اکران «آواتار 1» پیش از «آواتار 2»
جیمز کامرون، سازنده «آواتار» معتقد است ممکن است نسل جوان بگویند فیلم را دیدهاند ولی در واقع چنین نیست چون وقتی آن را در سینما ندیده باشید انگار آن را واقعا ندیدهاید. به گزارش «وطنامروز»، هالیوود ریپورتر در این باره نوشت: جیمز کامرون بتازگی یک نسخه ترمیمشده از «آواتار» را با فرزندانش دوباره روی پرده بزرگ تماشا کرد و با تماشای تاثیر آن بر فرزندانش، گفت هیجانزده است تا این فیلم دوباره در سینماها اکران شود. فرزندان کامرون مانند بسیاری از مردم که «آواتار» را سال ۲۰۰۹ در سینماها دیدند، آن را تماشا نکرده بودند و تنها آن را به صورت استریم یا بلوری تماشا کرده بودند. وقتی آنها در یک سالن سینما با پدرشان به تماشای این فیلم نشستند تازه متوجه عظمت فیلم شدند و کامرون گفت برای همه آنهایی که به تماشای این فیلم در سینما میروند امیدوار است همین تجربه رخ دهد. «آواتار» قرار است از ۲۳ سپتامبر دوباره اکران شود. کامرون در مصاحبهای با نیویورکتایمز گفته است نسخه ترمیم شده این فیلم بسیار مناسب است و در کیفیت آن تاثیر دارد. کامرون گفت: «آواتار» سعی نمیکند به شما بگوید به طور مشخص چه کاری انجام دهید، فقط یادآوری میکند که داریم چه چیزی را از دست میدهیم و دوباره آن حالت کودکانه شگفتانگیز بودن جهان را به یاد ما میآورد. «آواتار» اصلی ۳ ماه پیش از اکران دنباله آن یعنی «آواتار: راه آب» که قرار است ماه دسامبر اکران شود، راهی سینماها میشود. دیزنی و قرن بیستم ماه پیش اعلام کردند از ۲۳ سپتامبر اکران مجدد «آواتار» ترمیم شده با کیفیت بالا را دوباره به سینماها میبرند. گفته میشود غرض از این کار این است که در آستانه اکران فیلم دوم «آواتار»، به بازاریابی آن کمک کنند. ارسال به دوستان
اخبار
تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره شعر دفاع مقدس
زمان ارسال آثار به بیستوچهارمین کنگره سراسری «شعر دفاع مقدس» در 7 بخش عمومی تا 30 مهرماه تمدید شد. به گزارش فارس، محمدحسین انصارینژاد، دبیر علمی بیستوچهارمین کنگره سراسری شعر دفاعمقدس از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد ادبی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال شاعران دفاعمقدس در سراسر کشور و درخواستهایی که شد، مهلت ارسال آثار به بیستوچهارمین کنگره سراسری شعر دفاعمقدس به مدت یک ماه تمدید شد، شاعران سراسر کشور تا ۳۰ مهرماه زمان خواهند داشت تا آثارشان را به دبیرخانه رویداد در دفاتر استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس ارسال کنند. وی در تشریح شرایط عمومی آثار ارسالی به کنگره سراسری شعر دفاعمقدس عنوان کرد: آثار حتما باید تولیدی باشند و قبلا در هیچ کتاب مستقل یا مشترک یا نشریهای منتشر نشده باشند؛ همچنین با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شاعران فقط میتوانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استانهای مختلف، از داوری کنار گذاشته میشوند.
***
انتشار رمانهایی با محوریت خرمشهر
معاون تولید انتشارات سوره مهر گفت: سلسله رمانهایی با محوریت خرمشهر توسط دفتر قصه و رمان مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری منتشر میشود. به گزارش مهر، عبدالله گلباف، معاون تولید انتشارات سوره مهر گفت: ۹ رمان که سلسله رمانهایی بوده که با محوریت خرمشهر توسط دفتر قصه و رمان مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در دست تولید است، بتدریج تا سالگرد آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد. وی افزود: از این تعداد، بخشهای حروفچینی و ویراستاری ۲ رمان با عناوینی همچون «موندو» و «تردید» به پایان رسیده است و تا دو ماه آینده منتشر خواهد شد. معاون تولید انتشارات سوره مهر در ادامه گفت: «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریفکریمی، «دماوند از برجهای منهتن» نوشته علی حسنزاده و «عمارت هیتلر» نوشته داود خدایی از جمله آثاری است که در سال جاری توسط دفتر قصه و رمان مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری منتشر شده است.
***
افخمی، تهیهکننده «استاد» شد
فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی و تهیهکنندگی بهروز افخمی بزودی کلید میخورد. به گزارش مشاور رسانهای این پروژه، فیلم سینمایی «استاد» که چندی پیش پروانه ساخت خود را دریافت کرد، بزودی مقابل دوربین میرود. «استاد» نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سیدعماد حسینی است که بهروز افخمی تهیهکنندگی آن را بر عهده دارد و محمدرضا اصلانی و محمدحسین مهدویان، مشاور کارگردان این پروژه هستند. فیلمنامه این اثر را پیام لاریان و عماد حسینی نوشتهاند و برداشت آزادی از نمایشنامه «اولئانا» اثر دیوید ممت است. سیدعماد حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه است و تاکنون در جشنوارههای سینمایی متعددی حضور داشته است. بازیگران و عوامل فیلم بزودی و پس از شروع فیلمبرداری معرفی میشوند.
***
صدور پروانه نمایش 3 فیلم
شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی با صدور پروانه نمایش ۳ فیلم موافقت کرد. به گزارش «وطنامروز»، شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلمهای «نبودن» به تهیهکنندگی و کارگردانی علی مصفا و «رویای کاغذی» به تهیهکنندگی و کارگردانی علی عطشانی موافقت کرد. همچنین پروانه نمایش «روشن» به تهیهکنندگی و کارگردانی سیدروحالله حجازی صادر شد. داستان فیلم «روشن» درباره مردی است که عاشق بازیگری و عشق سینماست. او در خانهای کوچک زندگی سادهای دارد و یکی از خانههای برجهای اطراف تهران را پیشخرید کرده است اما سازندگان برج بد قولی میکنند و او و خانوادهاش در شرایط بدی قرار میگیرند. رضا عطاران، سارا بهرامی، سیامک انصاری، مسعود میرطاهری، مهدی حسینینیا و... در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
***
خداحافظی وودی آلن از سینما
وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلمسازی اعلام کرد. به گزارش «وطنامروز»، ورایتی نوشت: زمانی که وودی آلن 87 ساله برای کار روی پنجاهمین فیلم خود در اروپا بود، به روزنامه اسپانیایی «لا ونگاردیا» گفت قصد دارد از فیلمسازی کنارهگیری کند و زمان بیشتری را به نویسندگی اختصاص دهد. فیلمی که اکنون قرار است آخرین فیلم او باشد داستانش در پاریس میگذرد و تا چند هفته دیگر به طور کامل به زبان فرانسوی فیلمبرداری میشود. آلن فیلم آیندهاش را شبیه «امتیاز نهایی» توصیف کرد که «هیجانانگیز، دراماتیک و همچنین بسیار شوم» خواهد بود. آلن اخیرا پنجمین مجموعه از آثار طنز خود را به نام «جاذبه صفر» نوشته است که در ۲۷ سپتامبر توسط آلیانزا در اسپانیا، آرکاد و سایمون و شوستر در آمریکا منتشر خواهد شد.
***
تمدید «همراه با خاطرهها»
با استقبال مخاطبان از ۴ شب رویداد موسیقایی «همراه با خاطرهها»، این اجرا برای یک شب دیگر تمدید شد. به گزارش فارس، ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی در دهه اول مهر به مناسبت هفته دفاعمقدس روی صحنه میرود. پیشتر قرار بود «همراه با خاطرهها» روزهای ۶ تا ۸ مهر اجرا شود که با تمام شدن بلیت، این رویداد برای روزهای نهم و سپس دهم مهر نیز تمدید شد. گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را در این اجراها همراهی میکند. در این رویداد خاطرهانگیزترین آثار مجید انتظامی نواخته میشود. رویداد موسیقایی «همراه با خاطرهها» 6 تا 10 مهر ساعت ۲۱ با همکاری بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ در تالار وحدت اجرا میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|