|
ارسال به دوستان
ژانر ورزشی و مخاطبی که نیست
گل به خودی سینمای ورزشی
گروه فرهنگ و هنر: جذاب بودن در ذات برخی ژانرهاست. برخی ژانرها آنقدر با هیجان درهم آمیختهاند که اگر برای مخاطب جذاب نباشند، باید تعجب کرد. ژانر ورزشی یکی از گونههای جذاب سینمایی است که از دیرباز در میخکوب کردن مخاطب سینمایی بر صندلی سینمای جهان موفق عمل کرده است. سالیان اخیر در سینمای کشورمان آثار قابل توجهی در حوزه ورزش تولید شده اما موضوع بسیار مهم، قدرت فروش این فیلمها در گیشه و میزان استقبال مردم از آنهاست.
به گزارش «وطن امروز»، سالهاست سینماگران ما در ژانر ورزشی فیلم میسازند اما اگر بخواهیم چند فیلم پربیننده را نام ببریم، بعید است در بین آنها به یک یا چند فیلم ورزشی اشاره کنیم. در چند اثر اخیر سینمای ورزشی مانند «بیرو» و «غلامرضا تختی» هم این موضوع مشهود است. متاسفانه آثار سینمایی در ژانر ورزش هیچگاه نتوانستهاند آنطور که باید و شاید جایگاه خوبی در گیشه سینمای ایران کسب کنند و این موضوع مدتهاست که زنگ خطر را برای سینمای این حوزه به صدا درآورده است. چرا سینمای ورزشی ما هرگز نتوانسته دیده شود و چرا «بیرو» در روزهایی که در حال و هوای جامجهانی به سر میبریم، با 38 میلیون فروش در 10 روز قعرنشین جدول فروش سینماست؟
برای پاسخ به این سوالات و فهم اینکه علت کمفروغی چراغ سینمای ورزشی در ایران چیست، سراغ یکی از منتقدان مطرح عرصه سینما و تلویزیون رفتیم. جبار آذین در این باره به «وطنامروز» گفت: یکی از گونههای پراستقبال و شناختهشده در سینما و تلویزیون، ژانر ورزشی است. این رویداد از دیرباز نهتنها در سینمای جهان، بلکه در سینمای ایران هم اتفاقات خوبی را رقم زده است؛ به گونهای که بسیاری از هنرمندان مطرح کشور از دنیای ورزش به دنیای سینما وارد شدهاند. البته عکس این قضیه هم وجود داشته و برخی هنرمندان هم بودند که پس از حضور موقت در دنیای سینما، وارد ورزش شدهاند. فارغ از این قضایا، این ژانر سینمایی جذاب فقط معطوف به عرصه ورزش نیست، بلکه میتواند سینمای هیجانی، اجتماعی و بعضا خانوادگی را در کشور رقم بزند و در تمام این حوزهها حرفی برای گفتن دارد. این گونه از فیلمها در سینما و تلویزیون کشورمان از گذشته مورد اقبال مردم و هنرمندان قرار گرفته و در این زمینه آثار قابل اعتنایی نیز طی سالهای اخیر تولید شده و سرمایهگذاریهای بسیاری در این حوزه داشتهایم ولی با این حال بسیاری از آثار نتوانستند استقبال خوبی از جانب مردم برای خود رقم بزنند و پس از حضوری ناموفق روی پرده نقرهای، در گیشه شکست خوردند.
وی درباره علل کمتوفیقی این دست فیلمها در سالنهای سینما گفت: از برخی سوءمدیریتها گرفته تا تغییر ذائقه مخاطب، همگی علل اساسی شکست سینمای ورزشی در گیشه را تشکیل میدهد. ضعف پژوهشی فیلمنامهها، کمکاری در داستانسرایی و... همگی از دلایل اصلی این ماجرا به حساب میآید و باید به آنها توجه داشت.
آذین ادامه داد: امروز هم رسانه ملی و هم سینما از مرز تولید آثار نمایشی برای مخاطبان فاصله گرفتهاند و نه فقط آثار سینمایی ورزشی، بلکه در مجموع سینما دوران رکود خود را میگذراند و عوامل بسیاری در این رکود دخیل هستند. با وجود همه کاستیها و ضعفهایی که از سوی مسؤولان سازمان سینمایی وجود دارد، عناصری از دل همین رسانه و سینما هستند که دیدی دلسوزانه به ماجرا دارند ولی تنها نگاه دلسوزانه کافی نیست. اینکه ما بنشینیم و دل بسوزانیم که چرا مردم به سینما نمیآیند و آثار ورزشی ما را نمیبینند، در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمیکند. باید نگاه جدیدی در تولید آثار حاکم شود که به بدنه سینما به عنوان یک صنعت مهم و پیشران رونق ببخشد و افزون بر آن، به سینمای ورزشی هم در حد لزوم توجه شایسته داشته باشد.
منتقد سینما و تلویزیون، وضعیت فعلی سریالهای تلویزیونی را نیز وضعیتی مشابه توصیف کرد و درباره علت آن گفت: در حال حاضر عمده توجه مسؤولان صداوسیما نگاه محتوایی به برخی مسائل معنایی با مضامین خانوادگی و تاریخی است و مشکل از همین جا نشأت میگیرد. نمیتوان گفت توجه به این موضوع بیجاست بلکه موضوع، موضوعی است که بسیار شایان توجه است و توجه به آن در بلندمدت اثرات خود را نمایان خواهد کرد اما صرف این نگاه کافی نیست. رسانه بویژه تلویزیون با گستردگی مخاطب و همچنین وسعت دایره ذائقه مخاطبان مواجه بوده و برای پاسخگویی به همه این سلایق و ذائقهها، باید گونهها و ژانرهای مختلفی را در اولویت تولید خود قرار دهد. در سینمای ۲ دهه اخیر، متاسفانه ما آثار مناسب و باکیفیتی را شاهد نبودیم و اگر چه دوز این عدم کیفیت در فیلمهای ورزشی بسیار ناچیز است اما نباید آن را از نظر دور داشت. اگر قرار است اتفاق مبارکی در سینما و تلویزیون رخ دهد، تحول در نگاه مسؤولان و هنرمندان و حمایت از آثار سینمای ورزشی باید حرف اول را بزند.
بیرو، امیدوار به جامجهانی
پخشکننده فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضیعلی عباسمیرزایی ضمن اشاره به شرایط نامساعد فروش این فیلم تأکید کرد امید دارد تب و تاب جامجهانی بر استقبال از این فیلم تأثیر بگذارد. به گزارش مهر، امیرحسین حیدری، مدیر شرکت پخش فیلم «نمایشگستران» که این روزها فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضیعلی عباسمیرزایی را در حال پخش در سینماهای کشور دارد، درباره وضعیت استقبال از این فیلم گفت: فیلم «بیرو» نزدیک به یک هفته است اکران شده و باید زمان بدهیم تا راه خود را پیدا کند. تا زمانی که فیلم بتواند تبلیغات مناسبی داشته باشد و بخوبی خود را معرفی کند، زمان میبرد. از سوی دیگر هم این فیلم یک فیلم خاص است. فیلم بازیگر چهره هم ندارد که بخواهد مردم را به سینما دعوت کند. «بیرو» یک روایت زندگینامهای است که باید آرامآرام جای خود را پیدا کند و به فروش برسد. شما چند فیلم زندگینامهای سراغ دارید که در باکسآفیس، آثار پرفروشی باشند؟ این آثار معمولاً فیلمهایی هستند که در طول زمان مخاطب خود را پیدا میکنند. این پخشکننده ادامه داد: شرایط امروز سینمای ایران به گونهای نیست که بخواهیم بگوییم آیا یک فیلم فروش خوبی دارد یا خیر، بویژه که نه میتوانیم برای فیلم خود کمپین تبلیغاتی مناسبی داشته باشیم و نه رسانه تبلیغاتی موثری در اختیار داریم. فیلم ما یک چهره محوری به نام «علیرضا بیرانوند» دارد که همین ایام به صورت شبانهروزی در اختیار تیم ملی قرار دارد و طبیعی است که نمیتواند حضوری در فرآیند معرفی و تبلیغ بیشتر فیلم داشته باشد. امیدواریم با نزدیک شدن به تب و تاب جامجهانی، مردم هم تمایل بیشتری به تماشای این فیلم با محوریت زندگی دروازهبان تیم ملی پیدا کنند.
ارسال به دوستان
«طلاق» درحال تدوین نهایی است
سریالی متفاوت درباره مفاسد اقتصادی
سرهنگ هدایتالله سجادی، کارشناس انتظامی سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی از مراحل تدوین نهایی این مجموعه و نیز احتمال تغییر نام آن به «اژدهای هفتسر» خبر داد. به گزارش مهر، سرهنگ هدایتالله سجادی، کارشناس انتظامی و بازیگر فیلم و سریالهای پلیسی درباره مجموعههای جدید خود بیان کرد: سریال «عقرب عاشق» از جمله این کارهاست که به کارگردانی حسین سهیلیزاده ساخته شده است.
این مجموعه یک کار جنایی است که این روزها در مرحله تدوین قرار دارد و کارهای فنی را میگذراند. وی که کارشناسی انتظامی سریال «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی را برعهده دارد، درباره این مجموعه نیز بیان کرد: تصویربرداری سریال «طلاق» چند ماه پیش تمام شده است و الان مراحل فنی و تدوین نهایی را میگذراند. سجادی درباره ویژگیهای این سریال اظهار کرد: «طلاق» کار متفاوتی است، به مفاسد اقتصادی ورود کرده و به نظرم کار سنگین و جذابی شده است. کارشناس انتظامی درباره اینکه چرا برخی آثار پلیسی یا پروندههای مرتبط با مفاسد در شبکه خانگی بهتر به تولید میرسند، بیان کرد: با توجه به شرایط است، البته در تلویزیون هم چنین سریالهایی وجود دارد و «گاندو» از همین نمونه است که به این مسائل اشاره میکرد اما با توجه به شرایط و سیاستهای روز، دست و بال تلویزیون گاهی بسته است و به دلیل مخاطب فراگیرتر ملاحظه بیشتری میطلبد؛ سیاستها ایجاب میکند در تلویزیون بیشتر رعایت کنند.
وی در پایان درباره زمان پخش سریال «طلاق» عنوان کرد: «طلاق» قرار بود امسال پخش شود. ممکن است اسم آن هم به «اژدهای هفت سر» تغییر کند و زمستان روی آنتن برود.
تصویربرداری این سریال از سال ۹۸ شروع شده است و تا امسال ادامه پیدا کرده است. این مجموعه از بازیگران متعددی بهره گرفته است که شامل مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، دکتر قطبالدین صادقی و... میشود. برخلاف آنچه از عنوان «طلاق» در ذهن متبادر میشود، این سریال به مسائل خانوادگی نمیپردازد و موضوع داستان درباره مسائل اجتماعی بحثبرانگیز و یک درام سیاسی است که به مفاسد اقتصادی میپردازد.
ارسال به دوستان
فیلم بالیوودی گیشههای بینالمللی را فتح کرد
گستردهترین اکران فیلم هندی در ژاپن
«RRR» فیلم موفق بالیوودی گیشههای ژاپن را از آن خود کرد. به گزارش «وطنامروز»، ورایتی نوشت: فیلم پرفروش «RRR» از بالیوود ساخته اس. اس. راجامولی با بازی رام چاران و انتیآر جونیور، همچنان مخاطبان ژاپنی را به سینماها میکشاند. پس از گذشت ۲۰ روز از اکران، این فیلم توانسته ۲۰۶ میلیون ین (1.4 میلیون دلار) کسب کند و تاکنون عنوان سومین فیلم پرفروش هند در ژاپن را از آن خود کرده و از فیلم «۳ احمق» عامرخان با فروش ۱۷۰ میلیون ین پیشی گرفته است.
فیلم پرفروش دیگر هندی «باهوبالی ۲» آن هم ساخته راجامولی با فروش ۳۰۰ میلیون ین دومین فیلم پرفروش هندی در باکسآفیس ژاپن است اما این فیلم با ۶ ماه فروش به این جایگاه رسید و فیلم ۲ بار با فاصله در سینماها اکران شد که یک بار آن تدوین بینالمللی و یک بار تدوین هندی بود. «RRR» تدوین بینالمللی ندارد و ویرایش متفاوتی نشده است. اکران جهانی این فیلم نیز چشمگیر بوده و در مجموع ۱۴۵ میلیون دلار فروش کرده که 14.5 میلیون دلار آن در آمریکای شمالی بود. در ژاپن این فیلم در ۲۰۹ پرده نمایش و ۳۱ پرده آیمکس در ۴۴ شهر اکران شده که گستردهترین اکران برای یک فیلم هندی بوده است. راجامولی و ۲ بازیگر فیلم نیز با یک تور تبلیغاتی برای معرفی آن به شهرهای مختلف ژاپن سفر کردند. در هفتهای که گذشت این فیلم ۷۳ میلیون ین فروش کرد (نزدیک ۵۰۰ هزار دلار) و بالاترین دستاورد یک فیلم هندی در هفته اول نمایش در ژاپن را از آن خود کرد. با این فروش این فیلم در جایگاه دهم پرفروشهای ژاپن جا گرفت اما ۹ فیلم دیگر همه ژاپنی بودند و در عین حال موفق شد تا فیلمهای هالیوودی مانند «اسپنسر» و «سلطه دنیای ژوراسیک» را پشتسر بگذارد.
عنوان پرفروشترین فیلم هندی در گیشههای ژاپن همچنان در دست فیلم «موتو» با بازی رایجینیکانت است که ۴۰۰ میلیون ین در ژاپن فروخت. این فیلم سال ۱۹۹۸ در سینماهای هنری محدودی در ژاپن اکران شد اما به مدت یک سال به اکرانش ادامه داد. با وجود اینکه فاصله زمانی ۲۴ ساله بین اکران «موتو» و «RRR» وجود دارد اما تورم قابل توجهی برای قیمت بلیت سینما وجود ندارد و در حالی که «موتو» با بلیت ۱۸۰۰ ین اکران شد قیمت بلیت «RRR» هم ۱۹۰۰ ین بوده است.
ارسال به دوستان
پخش 4k جامجهانی از شبکه نسیم
فوتبال زندگی است
مدیر شبکه نسیم از پخش بازیهای جامجهانی و حواشی آن با کیفیت 4k در شبکه «فراتر» خبر داد. او در عین حال درباره جزئیات تولید و پخش ویژهبرنامههای جامجهانی که در مرحله آمادهسازی است، توضیحاتی ارائه کرد. شبکه «فراتر» هماینک به عنوان زیرمجموعه شبکه نسیم، نخستین شبکه پیشران در کشور و در صداوسیما محسوب میشود که برنامهها را با بالاترین کیفیت صوت و تصویر پخش میکند و فعلا در مراکز استانها و همچنین از طریق ماهوارهها قابل دریافت است. به گزارش ایسنا، سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم با اعلام خبر پخش بازیهای جامجهانی با کیفیت 4k در این شبکه، درباره جزئیات و نحوه پخش بازیها گفت: پخش بازیها و حواشی جامجهانی در کانال آزمایشی شبکه فراتر به صورت 4k از اقدامات جدید سازمان صداوسیماست. شبکه فراتر، نخستین شبکه پیشران در رسانه ملی است که با بالاترین کیفیت ممکن، صدا و تصویر بازیهای جامجهانی را از این کانال جدید که زیرمجموعه شبکه نسیم است، پخش خواهیم کرد.
خوشرو از پخش زنده 8 بازی جامجهانی در کانال 4k نسیم خبر داد و گفت: حواشی بازیهای فوتبال هم امکانی است که در این دوره، رسانه ملی حق پخش آن را از فیفا برای شبکه 4k خریداری کرده و این برگ برنده سازمان در این دوره محسوب میشود. البته در حال بررسی امکان پخش 4k در تلوبیون نیز هستیم تا شبکه فراتر در آنجا هم قابل رویت باشد. وی در توضیح بیشتر قابلیت 4k توضیح داد: قابلیت 4k چیزی بسیار فراتر از آن چیزی است که ما در تلویزیونهای اچدی و فول اچدی میبینیم و افرادی که گیرنده تلویزیونیشان قابلیت دریافت 4k داشته باشد در مراکز استان میتوانند از آن استفاده کنند. به گفته مدیر شبکه نسیم، پخش مسابقات جامجهانی از ۲۹ آبانماه آغاز خواهد شد و ویژهبرنامهها نیز از ۲۸ آبانماه روی آنتن خواهد رفت. وی همچنین درباره جزئیات ویژهبرنامه ۳۰ قسمتی این شبکه در ایام جامجهانی ۲۰۲۲ قطر با عنوان «فوتبال زندگی است»، توضیح داد: این ویژهبرنامه در حال آمادهسازی است. بخشی از کار در قطر آماده میشود و بخشی دیگر در اینجا ضبط شده و شامل آیتمهای مجریمحور و آیتمهای نمایشی است. این برنامه سرگرمکننده است و به حواشی جامجهانی و به طور عمومی فوتبال و زندگی عموم مردم در ارتباط با فوتبال میپردازد. وی درباره دیگر برنامه شبکه نسیم در ایام جامجهانی که «ورزشیها» نام دارد و توسط پیمان یوسفی در حال تولید است، گفت: این برنامه هم به مرور تاریخچه جامجهانی در ادوار مختلف، اخبار جامجهانی و حواشی و ناگفتههای جامجهانی میپردازد. این برنامه توسط پیمان یوسفی در حال آمادهسازی است. به گفته وی، پیمان یوسفی در این برنامه اجرا نخواهد داشت و صرفا در مقام تهیهکننده حضور دارد.
ارسال به دوستان
اخبار
آرامش شاعر عاشورایی در خانه ابدی
پیکر ابوالقاسم حسینجانی، شاعر در خانه ابدی آرام گرفت. به گزارش «وطنامروز»، مراسم وداع و خاکسپاری پیکر ابوالقاسم حسینجانی، دیروز با حضور شاعران محلی و چهرههای استانی در قطعه هنرمندان بندر انزلی برگزار شد. ابوالقاسم حسینجانی شاعر، نویسنده و مترجم متولد ۱۲ شهریور ۱۳۲۸ در بندرانزلی بود که (پنجشنبه ۱۹آبان) در ۷۳ سالگی در رشت از دنیا رفت. معروفترین سروده او «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» با صدای صادق آهنگران در یادها مانده است. «محراب، چشمه آرامش»، «جغرافیای رازها»، «حسین احیاگر آدم»، «آزادسازی انسان و جهان در اندیشههای راهبردی پیامبر(ص)»، «دور بهار را سیمخاردار نمیشود کشید»، «بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم» و «اگر شهادت نبود» از جمله کتابهای حسینجانی است.
کمدی جدید در شبکه نسیم
پخش سریال کمدی جدید «زیر یه سقف» از شبکه نسیم آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شبکه نسیم، سریال «زیر یه سقف» به تهیهکنندگی روشان امیری و نویسندگی محمد تنابنده و وحید جعفری هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش شد. «زیر یه سقف» روایت همسایگانی است که در یک ساختمان زندگی میکنند و در کنار هم چالشهای مختلفی را پشت سر میگذارند. این سریال حال و هوای همسایگانی است که با تمام اختلاف سلیقهها با مهر و محبت پشت هم ایستادهاند. رامین ناصرنصیر، ایمان صفا، یزدان فتوحی، نیما شاهرخشاهی، اردشیر کاظمی، فریبا نادری، شهین تسلیمی، فاطمه شکری و... بازیگرانی هستند که در سریال کمدی «زیر یه سقف» به ایفای نقش پرداختهاند.
نصرالله مدقالچی
از بیمارستان مرخص شد
نصرالله مدقالچی، دوبلور پیشکسوت کشورمان که بتازگی عمل جراحی قلب انجام داده بود، از بیمارستان مرخص شد. به گزارش ایسنا، مدقالچی در گفتوگویی خاطرنشان کرد: روز جمعه ۲0 آبان از بیمارستان مرخص شدم و در منزل استراحت میکنم تا انشاءالله بزودی بهبودی کاملم را به دست بیاورم. این صدای ماندگار حال عمومیاش را خوب توصیف کرد و درباره تصمیم برای بازگشت به دوبله بعد از بهبودی کامل، گفت: از ۱۵ روز پیش در بیمارستان دی تهران بستری بودم و اکنون شکر خدا حالم بهتر است و بعد از عمل قلب بازی که داشتم روند درمانم را میگذرانم. فعلا اصلا به فکر کار نیستم و مهم بهبود و سلامتم است تا به امید خدا کامل خوب شوم و بعد ببینم خدا چه میخواهد. فعلا تا مدتی باید استراحت کامل داشته باشم. نصرالله مدقالچی، دوبلور شناختهشده کشورمان مدتی قبل به دلیل بیماری قلبی از ناحیه دریچه آئورت تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون دوران نقاهت را در منزل میگذراند.
جشنواره عمار در راه بینالمللی شدن
دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار گفت: طبق برنامهریزیهای مسؤولان جشنواره، ما در نظر داریم تا برنامههای بینالمللی جشنواره را گسترش دهیم و روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم. به گزارش «وطنامروز»، حمید صالحی، دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در برنامه «سلام تهران» در رابطه با جزئیات فراخوان برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره عمار پس از جلسات متعددی که برگزار کرد به این نتیجه رسید که آقای سهیل اسعد که مبلغ دین اسلام در بیش از ۲۵ کشور بودهاند را به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره عمار معرفی کند. طبق برنامهریزیهای مسؤولان جشنواره، ما در نظر داریم تا برنامههای بینالمللی جشنواره را گسترش دهیم و روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم. صالحی اضافه کرد: جشنواره عمار سال ۸۹ با هدف آسیبشناسی نسبت به فضای رسانهای کشور تأسیس شد، چرا که عدالت رسانهای دچار نقص شده بود و همین سبب شد تا ما هر ساله یک موضوع محوری را برای جشنواره در نظر بگیریم و امسال، موضوع روایت زن ایرانی را انتخاب کردهایم. وی افزود: با این کار ما در نظر داریم مردم بانوان قهرمانی را که میشناسند به عنوان سوژه خود انتخاب کنند و بتوانیم این زنان را در قاب محتواهایی که به انواع مختلف تولید میشوند، ببینیم. زن در خانه، زن در مدرسه، دانشگاه، مجامع علمی، پزشکی و سیاسی، تنها گوشههایی از موضوعاتی است که شرکتکنندگان میتوانند براحتی و با امکانات محدودی به آنها بپردازند.
بازگشت علی رهبری
به اپرای مارینسکی
علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر بینالمللی ایرانی برای ۲ برنامه مختلف دیگر در روزهای ۲۸ آبان و ۴ آذر با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت. به گزارش فارس، علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر بینالمللی ایرانی برای ۲ برنامه مختلف دیگر روزهای ۲۸ آبان و ۴ آذر با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت. این بار پنجمین و ششمین برنامه علی رهبری با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در ۴ ماه گذشته به عنوان «رهبر دائم میهمان» خواهد بود. در کنسرت اول ۲۸ آبانماه، آثاری از ریشارد واگنر آهنگساز آلمانی، ارنو بابا جانیان آهنگساز اهل ارمنستان و هکتور برلیوز آهنگساز فرانسوی اجرا خواهد شد، خانم زرینا شیمانسکایا اهل سنت پترزبورگ سولیست پیانو در این برنامه خواهد بود. در کنسرت دوم روز جمعه ۴ آذرماه آثاری از آرام خاچاطوریان و الکساندر آراتونیان آهنگسازان اهل ارمنستان و سرگئی راخمانینف آهنگساز روس اجرا خواهد شد. سولیست این برنامه آقای تیمور مارتینف نوازنده ترمپت اهل سنت پترزبورگ است. چندی پیش نیز کنسرت افتتاحیه فصل هنری شهر استانبول و کنسرت جشن سالگرد جمهوریت کشور ترکیه به علی رهبری واگذار شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|