|
ارسال به دوستان
آیا «بخارست» سیدمسعود اطیابی میتواند بحران مخاطب در سینما را حل کند؟
اطیابی وارد میشود!
گروه فرهنگ و هنر: «دینامیت» با 58 میلیارد تومان و «انفرادی» با 73 میلیارد تومان فروش؛ همین فروش خوب بود که باعث شد شورای اکران برای نجات گیشه از بحران کمبود مخاطب، به فکر نمایش اثری از سیدمسعود اطیابی باشد. اما آیا آنچه میخواهیم صرفا حضور مخاطب در سالن سینما و بالا رفتن تعداد بلیت فروختهشده است؟
به گزارش «وطنامروز»، سیدمسعود اطیابی قطعا جزو پرکارترین و محبوبترین فیلمسازان یک دهه اخیر است و این ادعا را تعدد فیلمهایش، آمار فروش و تعداد بیننده آنها در این سالها اثبات میکند اما جنس کمدیای که در «خروس جنگی» از اطیابی میدیدیم، با آنچه امروز در تازهترین فیلم اکران شدهاش یعنی «بخارست» میبینیم، از آسمان تا زمین تفاوت دارد. اطیابیای که سال 86 فیلمی ساخته بود که میتوانستیم با خیال راحت در کنار خانواده به تماشای آن بنشینیم و بخندیم، حالا برای خنداندن مخاطب دست به دامان کلیشههایی جنسی شده که از بس نخنما شدهاند، چندان خندهدار هم نیستند!
این نخستین بار نیست که اطیابی برای افزایش جذابیت آثارش به این دست کلیشهها رو میآورد. این رویه اندک اندک از «تگزاس» آغاز شد و در مابقی آثار این کارگردان تا به امروز، یعنی «دینامیت»، «انفرادی» و حالا «بخارست» ادامه یافته است. به هر حال چیزی که مشخص است اینکه دوران اوج سینمای اطیابی به پایان رسیده و او هر چند هنوز هم فعالیتهایی در این عرصه دارد اما نگاهش به یک نگاه تجاری و «بساز- بفروش» تغییر کرده است. این نگاه تجاری کارگردان را در عناصر متعددی میتوان مشاهده کرد.
بازیگران خوب، بازیگردان بد
کارهای اخیر سیدمسعود اطیابی از هر چه محروم باشد از چهرههای مشهور سینما بیبهره نیست؛ پژمان جمشیدی ستاره این روزهای سینما پای ثابت 3 فیلم اخیر اوست، سام درخشانی و ژاله صامتی در دوگانه «تگزاس» او را همراهی میکنند، احمد مهرانفر و نازنین بیاتی و محسن کیایی در «دینامیت» همبازی او هستند، رضا عطاران زوج او در «انفرادی» است و حسین یاری، امیرحسین آرمان و سیدهادی کاظمی هم در «بخارست» در کنار او ایفای نقش میکنند. این گزینش و چینش خوب بازیگران خود نشان از آن دارد که دست اطیابی از لحاظ استعدادهای خوب و درخشان بازیگری پر بوده است اما چیزی که مهم است این است که کارگردان چقدر توانسته از این ستارههای سینما، بازی خوب بگیرد. آنچه در «بخارست» میبینیم، بازیهایی تکراری و لوس و حتی گاه مبتذل و جلف است و به غیر از بازی ایمان صفا در این فیلم -که به آن هم نقدهایی وارد است- بازی خوب و حرفهای دیگری نمیبینیم. به نظر میرسد اعتقاد اطیابی در طول سالهای فعالیتش به این سمت و سو رفته که اصالت را به بازیگر میدهد، نه به بازی. خود اطیابی هم تلویحا این موضوع را تصدیق کرده است؛ آنجا که در «تگزاس2»، دیالوگی بین پژمان جمشیدی و سام درخشانی رد و بدل شد با این مضمون که «اگر بازیگر خارجی در فیلم داشته باشی، فیلمت میفروشد». این اعتقاد کارگردان در خود فیلم «تگزاس» هم مشهود است و با تماشای همان فیلم عینا میتوان این دیالوگ را درک کرد و پی برد این روزها بازیگر برای اطیابی مهمتر از بازی است. البته شما در جمله قبل، بازیگر را فرم بخوانید و بازی را محتوا.
صرفاً برای خندیدن!
قصه از قاچاق کالا شروع میشود؛ یکی از برادرها به زندان میافتد و اموال برادر زندانی را خانوادهاش به باد میدهند. همه این اتفاقات میافتد اما هنوز هم وارد سیر اصلی قصه فیلم «بخارست» نشدهایم و بعد از همه اینها تازه قرار است اتفاقاتی بیفتد که به ما بگوید محور اصلی داستان از چه قرار است. جالب اینجاست که هیچ یک از این اتفاقات ذرهای در خدمت قصه فیلم نیست، بلکه صرفا زوایدی است که آمده تا مخاطب را بخنداند.
از وجود این زواید که بگذریم، در «بخارست» با قصهای روبهرو هستیم که بیش از آنکه به وسیله روابط منطقی علّی و معلولی قوام یافته باشد، بر شانس و احتمالات و تصادف استوار است. بسیاری از اتفاقات فیلم را تنها با عنصر شانس میتوان توجیه کرد و تعدد این موارد، ضربه بزرگی بر پیکره پیرنگ داستان فیلم میزند. نخ تسبیحی که وقایع قصه «بخارست» را به هم متصل میکند به قدری نازک است و آنقدر اتفاقات فانتزی کنار هم ردیف شده که فقط و فقط با عبارت «این واقعیت نیست؛ فیلم است» میتوانیم خودمان را قانع کنیم!
زردها میفروشند
مسعود اطیابی بیش از آنکه در این سالها هوش هنری خود را تقویت کرده باشد، هوش اقتصادیاش خویش را تقویت کرده است. این فکر اقتصادی در فیلم «بخارست» به اوج رسیده و با فیلمی به غایت زرد مواجهیم؛ فیلمی که حتی شاید خود کارگردان یا نویسنده هم نداند پیامش چیست اما باب میل مخاطب ساخته شده تا بفروشد. این باب میل مخاطب ساختن را اطیابی بخوبی فرا گرفته و از همان تیتراژ ابتدایی فیلم گرفته تا تیتراژ انتهایی، موسیقی و المانهای پرزرق و برق گرافیکی، در عین تهی بودن از معنا و مفهوم خاص، توجه را از مخاطب گدایی میکند.
فیلم «بخارست» تا ساعت 16 دومین روز اکران خود، فروش بیش از 136 میلیون تومانی داشته و با توجه به تعطیلات آخر هفته که پیش رو داریم و تجربههای قبلی از آثار کمدی مشابه، انتظار میرود بازار گیشهها داغتر شود و سالنها مخاطب بیشتری به خود ببینند و عملیات نجاتی که شورای صنفی اکران برای سینما طراحی کرده موفقیتآمیز باشد اما باید مراقب باشیم که این سبک فیلمسازی تبدیل به یک رویه در سینمایمان نشود. مبادا این نگاه تجاری بر ژانر کمدی حاکم شود و سینمای ما را تا سالها از آثار کمدی فاخر محروم کند. این فیلمهای زرد شاید بتوانند مسکنی برای حال و روز امروز گیشه باشند ولی اهمیت نگاه فرهنگی به صنعت سینما نباید در این بین گم شود.
ارسال به دوستان
خدمترسانی و سازندگی؛ موضوع اصلی پنجمین «غیررسمی»
راه و رسم سازندگی
مجموعه مستند «غیررسمی» در پنجمین قسمت خود تلاش داشته در کنار پرداختن به جلسات پنجشنبههای رهبر حکیم انقلاب، راوی روحیه جهادی ایشان در خدمترسانی به مناطق محروم نیز باشد. به گزارش «وطنامروز»، مجموعه مستند «غیررسمی» تلاشی برای نمایش وجوه کمتر نمایش داده شده شخصیت مقام معظم رهبری است؛ وجوهی که در جلسات رسمی ایشان مشهود نیست و تنها کسانی میتوانند روایتگر آن باشند که در جلسات غیررسمی همراهشان بوده باشند. تاکنون 4 قسمت از این مجموعه مستند به پخش رسیده و جمعه همین هفته هم قسمت پنجم آن ساعت ۱۵ از شبکه 3 سیما و ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما روی آنتن میرود.
سیدعلی صدرینیا، کارگردان مستند «غیررسمی» درباره این مجموعه به مهر گفت: «مجموعه مستند «غیررسمی» از قسمت ابتدایی تا 4 قسمتی که تا حالا پخش شده همیشه سعی بر نمایش موضوعات جدید داشته است. تلاش کردیم سراغ زاویهای برای بیان روایتهای تازه برویم و این مجموعه به تکرار نیفتد و به این ترتیب هم ابعاد تازهای از پنجشنبههای رهبر انقلاب با نخبگان حوزههای مختلف مطرح کنیم و هم زاویه جدیدی از شخصیت یا فعالیتهای ایشان باشد. در قسمتهای قبلی این تنوع موضوعی وجود داشت؛ از دیدار با نخبگان علمی تا طنزپردازان و از دیدار با هنرمندان تا راویان دفاعمقدس هر یک زاویههای مختلفی داشت.
صدرینیا درباره موضوع قسمت جدید عنوان کرد: در قسمت پنجم هم این تلاش را داشتیم که سراغ موضوع و روایت متفاوتی برویم و به بهانه دیدار برخی از فعالان جهادی و گروههای خدمترسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب، سراغ موضوع بااهمیت خدمترسانی به مناطق محروم نیز رفتیم. در این قسمت روایت جلسه هم بخشها و نکات مهمی دارد و هم بخشهای دیده نشدهای که برای نخستین بار پخش میشود. این مستندساز همچنین اضافه کرد: مستند «غیررسمی» روایت جلسات پنجشنبههاست ولی هر قسمت به بهانه یکی از این دیدارها، سراغ قصهها و ماجراهای گذشته هم میرود و سابقه موضوع را هم باز میکنیم. در این قسمت به این بهانه سراغ بخشی از کار و فعالیت و همچنین روحیه جهادی رهبر انقلاب رفتیم و هم به نوعی به سابقهای که ایشان با گروههایی مثل جهاد سازندگی داشتهاند، پرداختهایم.
وی با تاکید بر اینکه این روایت بخشهای پخشنشده و گفته نشدهای دارد که برای مخاطب جذاب است، یادآور شد: اصل جلسه در سال ۹۸ برگزار شد که حدود ۲ تا ۳ ساعت به طول انجامید و در آن فعالان گروههای مختلف حضور داشتند. اینها نکات و دغدغههایی را مطرح کردند و جمعبندیهایی نسبت به مسیری که گروههای جهادی طی کردهاند و همچنین نکاتی نسبت به مسیری که پیش رو است و توسعهای که میتواند رقم بزند، عنوان کردند.
صدرینیا در پایان درباره قسمتهای بعدی «غیررسمی» گفت: در تلاشیم قسمتهای بعدی مجموعه مستند غیررسمی هم به سرعت آماده شود. چند موضوع را به صورت همزمان جلو میبریم و باید دید کدام یک زودتر آماده میشود.
ارسال به دوستان
در ادامه طرح توسعه زیرساخت فرهنگی، پردیس «مهر شاهد» بازسازی شد
سوره به وقت محدودیتزدایی
دسترسی محدود اهالی شرق تهران به زیرساختهای فرهنگی و از سوی دیگر تراکم بالای جمعیت در آن منطقه، این محدوده را جزو اولویتهای سازمان سینمایی سوره و مؤسسه بهمن سبز قرار داد تا در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، پردیس سینمایی «مهر شاهد» پس از مدتها فرسودگی، بازگشایی شود.
به گزارش «وطنامروز»، سازمان سینمایی سوره مدتی است یک طرح توسعهای را کلید زده و قرار است در 3 فاز، زیرساختهای فرهنگی در اقصی نقاط کشور توسعه پیدا کند. در نخستین فاز این طرح، 65 سالن در 20 سینمای کشور مورد بازسازی و تاسیس قرار گرفت که سینماهای بهمن تهران، ایران ارومیه، مهتاب اصفهان و بهمن کاشان از جمله آنها است. فاز اول این طرح همزمان با عید سعید غدیر خم به پایان رسید و حالا در دومین فاز، شاهد بازسازی سینمای «مهر شاهد» به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری شرق تهران هستیم.
این سینما هر چند هماکنون هم به صورت غیررسمی در حال فعالیت و اکران فیلم است اما روز یکشنبه ۲۹ آبانماه با حضور مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران و سازمان سینمایی کشور و با اکران ویژه انیمیشن «لوپتو» برای کودکان و دانشآموزان تحت پوشش کمیته امداد و بدسرپرست به شکل رسمی افتتاح خواهد شد.
البته فعالیتهایی که در راستای این طرح در حال اجراست تنها به بازسازی محدود نمیشود، بلکه تاسیس سینما در مناطق فاقد سینما هم از اولویتهای سوره است. چندی پیش سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز در این باره به تسنیم گفته بود: ما از شهرهای بدون سینما نیز غافل نشدیم و در موازات بازسازی سینماهای خود در شهرهای فاقد سینما احداث سینماهای جدید را نیز شروع کردیم. شهرهایی مانند سمنان، یزد، میمه، دزفول، نایسر، بجنورد و تعداد دیگری از شهرهای کشور در برنامه طرح توسعه قرار دارند که تا پایان فاز 3 به بهرهبرداری خواهند رسید.
ارسال به دوستان
انتشارات کتاب جمکران بزودی «کبوتر کاغذی» را روانه بازار میکند
داستانی از سرنوشت عریضهها
امام زمان کیست و چگونه میتوان با او در ارتباط بود؟ این پرسش از مهمترین پرسشهایی است که باید در مواجهه با کودکان و نوجوانان پاسخی قانعکننده برایش داشته باشیم. در راستای پاسخ به همین سوال، انتشارات کتاب جمکران، کتابی تحت عنوان «کبوتر کاغذی» برای کودکان و نوجوانان در دست انتشار دارد. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «کبوتر کاغذی» نوشته لیلا مدرسپور با تصویرگری تکتم ملانوروزی بهزودی توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر میشود.
ارتباط با اهلبیت(ع) بویژه ارتباط با امام زمان(عج) نیاز اساسی بشر امروزی است. ارتباط با کسانی که راه ارتباط با خالق بشرند و به واسطه آنهاست که زمین و اهلش پابرجا هستند. یکی از راههای ارتباط توصیهشده با امام زمان(عج) نوشتن نامه و عریضه است برای آن آقای مهربان.
نویسنده سراغ این سوژه رفته و برای گروه سنی کودک و نوجوان کتابی نوشته از مأمورهایی کاغذی که وظیفهشان رساندن نامههای آدمهای منتظر و امیدوار به آقای خوبیهاست؛ نامههایی که حرفهای بسیاری در دلشان نوشته شده است و «کبوتر کاغذی» هم قاصد نامه دخترکی است از شهری خشک برای مرد بارانی، تا از او بخواهد باران را روی شهر تشنه و خشکشان بفرستد؛ مردی که به واسطه او و خانوادهاش بارانها میبارند. در بخشی از این کتاب میخوانیم: «کبوتر کاغذی پایین و پایینتر آمد و آرام، کنار نرگس روی زمین فرود آمد. نامه را روی زمین گذاشت و به چشمه خیره شد. نرگس لحظهای بعد پرسید: «اگر این بار هم مرد بارانی نامهام را نخواند چه؟» و اشک توی چشمهایش جمع شد. کبوتر کاغذی گفت: «میخواند! من مطمئن هستم. مگر نشنیدی بیبی گفت اگر از ته دل دعا کنیم، حتما مستجاب میشود؟ تازه پروانه رنگینکمانی هم همین را گفت». نرگس، حرفهای کبوتر کاغذی را که شنید، لبخند کمرنگی زد». این کتاب در 100 صفحه گلاسه و رنگی بهزودی روانه بازار نشر میشود.
ارسال به دوستان
یادواره سردار مقاومت در ۲ بخش حرفهای و مردمی برگزار میشود
«نشان سلیمانی» دومین یادواره سردار دلها
در حالی که تنها 20 روز تا پایان مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین یادواره سردار مقاومت که در قالب رادیو نشان سلیمانی برگزار میشود، باقی است، دبیر یادواره از برگزاری این رویداد در قالب ۲ بخش مردمی و حرفهای خبر داد.
به گزارش «وطنامروز»، دومین یادواره سردار مقاومت قرار است در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دبیری حمیدرضا افتخاری برگزار شود. افتخاری با اشاره به جایگاه والای این شهید و نقش راهبردی ایشان در تبیین فرهنگ مقاومت گفت: رادیو به عنوان رسانهای پیشرو در همه عرصهها همیشه مطرح بوده و با تولید برنامههای فاخر هموطنان را همراهی کرده است. در این میان، توجه به مقام رفیع شهدا بویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید مدافع حرم حاجقاسم سلیمانی از اهمیت ویژهای برخوردار است. به همین خاطر در آستانه سومین سالگرد شهادت مظلومانه ایشان، معاونت صدا در نظر دارد با برنامهریزیهای صورتگرفته، دومین یادواره سردار مقاومت و رادیو نشان سلیمانی را برگزار کند.
وی در ادامه با بیان اینکه این رویداد با موضوعات محوری مختلفی همچون تبیین مکتب حاجقاسم، مرد میدان عمل بودن و همچنین جنبههای شخصیتی سردار دلها همراه مخاطبان میشود، ادامه داد: رادیو نشان سلیمانی در ۲ بخش برگزار میشود. بر این اساس و در بخش حرفهایها، آثار تولیدی از کلیه شبکههای رادیویی مراکز استان و معاونت صدا در قالبهای مستند، روایتگری، برنامه ترکیبی، صدای مردم و برنامههایی با محتوای تولید کاربران قابل دریافت است و برنامهسازان میتوانند آثار خود را ارسال کنند. در قسمت مردمی نیز در 3 قسمت علاقهمندان میتوانند شرکت کنند به نحوی که خاطرهگویی، شعر و دکلمه و همچنین روایتگری ویژه نوجوانان کمتر از 18 سال از قالبهای این بخش است.
شرکتکنندگان تا 15 آذر از طریق سایت یادواره به نشانی Neshanesolimani.irib.ir میتوانند آثار خود را بارگذاری کنند.
گفتنی است رادیو نشان سلیمانی با مشارکت سازمانها و نهادهای مختلفی همچون معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاعمقدس، شهرداری تهران، وزارت میراث فرهنگی، سازمان انرژی اتمی، وزارت آموزشوپرورش، بنیاد شهید، مترو تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور دوشنبه مورخ 12 دیماه از ساعت 18 در محل سالن خلیجفارس باغموزه دفاعمقدس برگزار میشود.
ارسال به دوستان
اخبار
سینما حقیقت با 95 متقاضی خارجی
تعداد آثار متقاضی برای حضور در شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران، سینماحقیقت اعلام شد.
به گزارش «وطنامروز»، مجموع آثار ثبتنام شده در بخش بینالملل شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت یک هزار و 348 مستند از ۹۵ کشور است که از این تعداد ۸۹۳ اثر در بخش فیلمهای کوتاه قرار میگیرند. همچنین در میان آثار ارسال شده برای حضور در بخش بینالملل جشنواره، ۱۹۵ اثر در بخش فیلمهای نیمهبلند و ۲۶۰ اثر در بخش فیلمهای بلند ثبتنام کردهاند. بهزودی آثار منتخب برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» اعلام میشوند.
شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدیمقدم اواخر آذرماه ۱۴۰۱ برگزار میشود.
***
«لوپتو» ۲ میلیارد را رد کرد
انیمیشن سینمایی «لوپتو» در کمتر از ۲ هفته اکران توانست به فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی در گیشه سینماها دست یابد و همزمان با ۲ میلیاردی شدن این فیلم، به پاس توجه مخاطبان کودک به این اثر، جشنواره جوایز «لوپتویی» آغاز شده است.
به گزارش «وطن امروز»، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیهکنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه که اکران خود را از 11 آبان در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، توانست در ۲ هفته اکران، با استقبال خانوادهها و دانشآموزان با جذب 90 هزار مخاطب به فروش ۲ میلیارد و 300 میلیون تومانی دست یابد.
همزمان با ثبت رکورد ۲ میلیاردی توسط «لوپتو» در شرایط سخت فروش سینمای ایران، به پاس قدردانی از توجه ویژه مخاطبان کودک به این انیمیشن، جشنواره بزرگ جوایز «لوپتویی» برای مخاطبان کودک این انیمیشن آغاز شد. در این جشنواره، به ازای هر میلیارد فروش به تعدادی از مخاطبان پکهای هدیه «لوپتویی» اهدا میشود. برای شرکت در این جشنواره مخاطبان میتوانند از طریق سامانه گیشه 7 اقدام به خرید بلیت کنند.
«لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است.
***
نامه سرگشاده ابوالقاسم طالبی خطاب به چهرههای مذهبی
این سکوت گناه کبیره نیست؟!
ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به سکوت برخی چهرههای مذهبی در قبال اتفاقات اخیر، نامهای نوشت و با اشاره به شواهدی تاریخی از آنان انتقاد کرد. به گزارش «وطنامروز»، ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، در نامهای نسبت به سکوت برخی چهرههای دینی در مورد اتفاقات اخیر از جمله رفتارهایی نظیر عمامهپرانی، چادر کشیدن از سر نوامیس، آتش زدن قرآن مجید و... واکنش نشان داد و این سکوت را جایز ندانست. در بخشهایی از نامه وی آمده است:
- اگر عالمی در مقابل عمامهپرانی و حجاب از سر نوامیس خلق کشیدن و آتش زدن قرآن مجید و آتش افکندن به مساجد سکوت کند و نظارهگر توهین اوباش هرزه به نایب امام عصر(ع) باشد و دمادم اندیشهاش آن باشد که سکوت رجحان دارد در این ایام، مبادا که طهارت سلوکمان به ذائقه مقلدین، شاگردان، مریدانمان و پا منبریان خوش نیاید، این سکوت اگر گناه کبیره نیست؟! پس چیست؟!
- میدانم که میدانید قیام توابین کوفه بعد از شهادت حضرت حسینبنعلی علیهالسلام، به حال آن تکیه زننده بر نیزه غریبی، آن نظارهگر همیشه تاریخ در گودال قتلگاه تفاوتی نکرد.
- سکوت و عدم پشتیبانی از نایب امام(ع) جناب مسلم و سخن مجتهدین و علما و فتوای به اینکه جهاد با ابنزیاد فقط با حضور خود امام جایز است و گفتند امام حسین(ع) به جای فرستادن مسلم باید خودشان در مقابل دعوت ما به کوفه میآمد و... مصادیقی از این جنس سکوت است.
- همگی خوب میدانید سلیمان خزاعی فقیه و حافظ قرآن بود، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و حسنین(ع) را به چشم سر دیده بود، چیزی که آرزوی شمایان است که در رویا توفیقش را پیدا کنید و اما سلیمان خزاعی با فتوایش، با سکوتش و عدم نصرت نایب امام زمانش خسران عظیمی به بار آورد و ضربهای به اسلام عزیز زد که تا ظهور حضرت ولیعصر(ع) هم چوب آن ضربه را محبین اهل بیت(ع) میخورند.
- حضرات! این سکوت سنگین و گاه سخنان دوپهلوی بعضی عزیزان مرا به طرح این سوال تاریخی واداشت تا حجتی باشد بر سکوت شمایان در مقابل وحوش مست شده از باده دلارهای آلسعود، تا حجتی باشد بر وفای به عهد مردم با شهید اسطورهشان حاجقاسم سلیمانی که همچنان پشت سر ولی خدا رهبر عزیز و فرزانه و حکیم خویش پیش میروند و به فرزندان خود نیز میآموزند که چگونه بار دیگر خیبر را به تسخیر محبین اهل بیت(ع) درآورند و چقدر سکوت رستم به خاطر حفظ شأن پهلوانی خویش در مقابل سوال سهراب نوجوان دل تاریخ را به درد آورد. دل نازک از رستم آید به خشم!
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|