|
ارسال به دوستان
جنگ ترکیبی دشمن علیه حجاب، بصیرت فیلمسازان را نشانه گرفته است
سینما با ترکیب جنگ!
گروه فرهنگ و هنر: جنگ ترکیبیای که مورد تاکید رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی اخیرشان بود، نه منحصر به خیابانهاست و نه محصور در فضای مجازی. تاثیر این جنگ ترکیبی را حتی در سالنهای سینما نیز میتوان دید. همین موضوع دامان برخی سینماگرانمان را نیز گرفته و ادعاهایی درباره مخالفت علنی سینماگران با حجاب بازیگران شنیده میشود.
به گزارش «وطنامروز»، پوشش بازیگران در سینمای ایران طی دهههای اخیر تغییر و تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است و در مسیر این تحولات، تلاش کرده هم با هنجارهای سینمایی کشورمان همسو باشد و هم شباهتش به پوشش مردم کف جامعه را حفظ کند. هر چند مچاندازیها بین صاحبان آثار و ارشاد در سالیان اخیر کم نبوده است اما میتوان گفت اغلب سینماگرانمان در به رسمیت شناختن حجاب به عنوان یک حکم شرعی و قانونی، اتفاق عمل داشتهاند. وفاداری به اصل حجاب، در کشوری که فرهنگ و هنر خود را نیز بسان دیگر عرصهها اسلامی تعریف کرده، کمترین چیزی است که میتوان انتظار داشت اما شواهد گویای آن است که جنگ ترکیبیای که دشمن علیه ما آغاز کرده، در کمین سینما نیز نشسته است.
به تازگی محمدرضا شفیعی، تهیهکننده سینما و تلویزیون در توئیتی نوشت سازندگان برخی فیلمهای سینمایی پلانهای خود را با وضعیت حجاب و بیحجاب فیلمبرداری میکنند. وی در توئیتش نوشت: «امروز متوجه شدم برخی فیلمهای سینمایی در حال فیلمبرداری، پلانهای خود را با ۲ وضعیت حجاب و بیحجاب برداشت میکنند! جنگ ترکیبی دشمن با ایجاد محاسبات غلط برای برخی سینماگران، با بصیرت آنها چه کرده است؟!» از اینکه این روند تاکنون چقدر در سینمای ما ریشه دوانده اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی با این وجود، اگر این آتش را هر چه سریعتر مهار نکنیم، از سینمای ایران چیزی جز خاکستر باقی نمیماند.
وجود چنین تصوری در بین سینماگران، که قرار است دیدگاههای خویش را در قالب فیلم سینمایی مقابل دیدگان عده کثیری از مردم قرار دهند، زنگ خطری است که به ما میگوید باید در مقابل جنگ ترکیبی دشمن آگاهتر باشیم. این جنگ تا به حال چقدر توانسته در سینمای ما نفوذ کند و راه مقابله چیست؟ بهترین پاسخ به این سوال را شاید شخص محمدرضا شفیعی بتواند به ما بدهد. برای یافتن پاسخ سراغ او رفتیم ولی او حاضر به مصاحبه نشد. به همین خاطر با سیدجمال ساداتیان، دیگر تهیهکننده سینما و تلویزیون گفتوگویی در این باره داشتیم.
ساداتیان در پاسخ به اینکه به عنوان یک تهیهکننده سینمایی آیا با مسائلی از این قبیل برخورد داشته یا خیر، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، چون کاری در دست تولید ندارم.
این تهیهکننده درباره سازوکار نظارتی فیلمها توضیحاتی ارائه داد و در این باره تصریح کرد: زمانی که یک تیم تولیدی وقت میگذارد و برای تولید یک فیلم سرمایهگذاری میکند، در یک مرحله پروانه ساخت و در مرحلهای دیگر پروانه نمایش میگیرد و بر عهده خود فیلمسازان است که پایبند به یکسری اصول باشند تا در دریافت این مجوزها دچار مشکل نشوند و اینکه بگوییم باید ناظری حین ساخت بر رعایت این اصول نظارت داشته باشد، به نوعی توهین به فیلمساز است.
وی کنترل این قبیل اتفاقات را نهچندان ساده دانست و گفت: روزگاری اگر دیش ماهواره در خانه کسی میدیدند، آن را ضبط میکردند اما مدتی که گذشت، دیدند تداوم این روند کار سادهای نیست. هر چند هنوز هم این قانون وجود دارد اما امروز دیگر جمعآوری دیش از خانهها را در جامعه نمیبینیم. موضوع حجاب هم به همین شکل است. قانون آن وجود دارد ولی شیوه اعمال آن در جامعه این روزها در محافل و گفتمانها در دست بررسی است.
سیدجمال ساداتیان همچنین ادامه داد: به عقیده من حوزه فرهنگ و هنر از جمله سینما را نمیتوان دستوری اداره کرد و نظارتی اداره کردن آن نوعی سادهانگاری است که سینمای ما آن را برنمیتابد. فیلمسازان ما در حال حاضر غالبا دارند خودشان را با هنجارها و اصول وزارت ارشاد تطبیق میدهند و پایبند به این اصول هستند. اگر فیلمسازی هم این نکته را رعایت نکرد، فرصت حضور فیلمش در عرصه داخلی را از خود سلب کرده است.
او پایبندی به هنجارها را جزو اصول حرفهای صنعت سینما دانست و اشاره کرد: نباید از نظر دور داشت که گاهی خط قرمزها از حد میگذرد و سبب میشود تولیدکنندگان در بلاتکلیفی به سر ببرند. در حال حاضر سینمای ما عملا در شرایطی قرار گرفته که با تغییر دولتها، به طور کلی تغییر چشمگیری را در محتوا تجربه میکنند و به نوعی میتوان گفت حرف سینمای ما ناظر به دولتهاست؛ این در حالی است که سینما متعلق به مردم است و برای مردم باید فیلم ساخته شود. این قضیه در کمرونقی فعلی گیشه بیتاثیر نیست.
ساداتیان در پایان راهکار بازگشتن به روزگار پرشکوه سینما را اینگونه معرفی کرد: باید بررسی کنیم و ببینیم در دوران شکوفایی سینمایمان چه مکانیسمی داشتهایم. بررسی تجربیات گذشته کمک بسیاری به ما میکند تا سینما را به روزهای خوب خود بازگردانیم.
ارسال به دوستان
برگزاری نشست ملی فعالان سواد رسانهای کشور
وزیر ارشاد: فضای رسانهای کشور وارد جنگ شناختی شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای رسانهای کشور وارد یک نزاع و تقابل قوی و جنگ شناختی شده است که با توجه به فراگیری گسترده رسانههای اجتماعی و مجازی، سواد رسانهای به یک ضرورت تبدیل شده است. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «سومین نشست ملی هماندیشی فعالان سواد رسانهای کشور» در پیامی تصویری اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، توسعه سواد رسانهای است. در گذشته سواد رسانهای یک مزیت نسبی و موضوع محدود به یک عده از افراد بود. امروز با توجه به فراگیری گسترده رسانههای اجتماعی و مجازی، سواد رسانهای به یک ضرورت تبدیل شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در فضای رسانهای یک نزاع و تقابل قوی و جنگ شناختی رخ داده است، اظهار داشت: در این جنگ طرفین تلاش میکنند حوزه دفاعی و آگاهی طرف مقابل را دچار اختلال کنند. امروز در جامعه بعضا با تروریسم رسانهای مواجه هستیم. با توجه به تنوع گسترده شبکههای اجتماعی نیازمند ارتقای سواد رسانهای و مصونبخشی مخاطب هستیم. برگزاری این 2 رویداد برای این است که مسیر را با قدرت ادامه دهیم. دوستان برگزارکننده تلاشهای خوبی کردند و من از حضور همه عزیزان تشکر میکنم. امیدوارم با کارهای قوی و متقنی که انجام شده بتوانیم خروجیهای خوبی را برای مخاطبان فراهم کنیم.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نیز در «سومین نشست ملی هماندیشی فعالان سواد رسانهای کشور» گفت: شاید پیش از این موضوع سواد رسانهای امری مستحبی بود اما بعد از ایام کرونا همزمان با اینکه حضور در فضای مجازی رشد یافت، هم بهرهگیری از مزیتهای فضای مجازی و هم تهدیدات و مخاطرات، دامنگیر کسانی شده است که از فضای مجازی استفاده میکنند. سواد رسانهای میتواند در این زمینه هم دانش، هم مهارت و هم ابزارهای آن را معرفی کند تا مخاطرات فضای مجازی را به حداقل برساند.
حاجی ملامیرزایی تصریح کرد: حضرت علی(ع) 3 مرحله را در رابطه با موضوعات سواد رسانهای بیان میکنند؛ بخش اول شنیداری است، بخش دوم محتوای دیداری و مقایسه آن با عبرتها و سوم صحتسنجی است که فرد را به گزارههای صحیح و تصمیمات دقیق هدایت میکند. غرض از این نشست حضور حداکثری گونهبندی فعالیتهای مختلفی است که در عرصه مهم سواد رسانهای شکل میگیرد تا مشارکت ذینفعان و فعالان این حوزه را داشته باشیم و فاصله حاکمیت و شأن حکمرانی را هدایت و رهبری کنیم و بتوانیم در عرصه جنگ نرم توفیقاتی را شاهد باشیم.
حامد حاجی ملامیرزایی ادامه داد: حوزه سواد رسانهای فقط یک دانش نوین نیست، بلکه یک الگو و مفهوم نظری مهمی است که در ادبیات دینی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وقتی آیات قرآن را مرور میکنیم خداوند در سوره حجرات آیه ۶ میفرماید؛ «ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان شوید». این آیه یکی از آیاتی است که ارتباط مستقیم با حوزه سواد رسانهای دارد. در ادبیات فقه و اصول باب وسیعی وجود دارد که اخبار و روایت و احادیثی که به دست میرسد، با چه اعتبار و شاخصهایی میتواند ملاک حجیت باشد. در همین آیه نیز ضرورت تحقیق و بررسی، نسبت به هر گونه اخبار و محتوا میتواند مورد توجه قرار گیرد.
بنا بر این گزارش، «سومین نشست ملی هماندیشی فعالان سواد رسانهای کشور» که در باغ زیبای تهران در حال برگزاری است به هماندیشی، تبادل نظر، ارائه تجربیات و ایدههای نوآورانه و خلاقانه و بررسی چالشها و ارائه راهحلهای حوزه سواد رسانهای اختصاص دارد. قرار است چهارمین همایش ملی سواد رسانهای دیماه امسال با موضوع اخبار جعلی، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شود.
ارسال به دوستان
جشنوارهای با هدف تعالی وارتقای شعر امروز
جشنواره شعر فجر فراخوان داد
فراخوان هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر منتشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، جشنواره بینالمللی شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز، از سال ۱۳۸۵ هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده و هفدهمین دوره آن نیز سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. این جشنواره، علاوه بر همسخنی با شاعران مطرح معاصر ایران با هدف معرفی و شناخت شاعران جوان سرزمین عزیزمان و گسترش همدلی و همزبانی با پارسیگویان سراسر دنیا برگزار میشود.
این دوره از جشنواره آثاری را که برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده باشد در 5 گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو (قالبهای نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهشهای حوزه شعر) ارزیابی میکند.
آثار ارسالی به هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر باید تألیفی و به زبان فارسی و مجموعه شعر به صورت مستقل منتشر شده باشد؛ از این رو مجموعههای مشترک داوری نمیشوند. برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۱ در اختتامیه معرفی و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره اهدا خواهد شد.
ناشران، شاعران و پژوهشگران میتوانند پس از تکمیل نسخه فیزیکی فرمی که در نشانی fajr.ketab.ir قابل دسترسی است، ۴ نسخه از آثار خود را تا دهم دیماه ۱۴۰۱ به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفرجنوبی، خیابان خواجهنصیر، پلاک ۲، سرای اهل قلم، طبقه ۴، کدپستی ۱۳۱۵۷۷۳۴۱۱، دبیرخانه هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر ارسال کنند.
ارسال به دوستان
بازیگر کانادایی به خاطر فعالیتهایش در زمینه درمان پارکینسون تقدیر شد
اسکار افتخاری برای «مایکل فاکس»
«مایکل جی.فاکس» بازیگر سینما و تلویزیون برای کمک به جمعآوری 1.5 میلیارد دلار برای تحقیق در زمینه بیماری پارکینسون، با دریافت جایزه اسکار افتخاری مورد تقدیر قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»،«مایکل جی.فاکس» بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در کمدی تلویزیونی «روابط خانوادگی» و فیلمهای «بازگشت به آینده» تماشاگران را مجذوب خود کرد، از سوی آکادمی با دریافت جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستانه ژان هرشولت) برای فعالیتهای حمایتی در جهت جمعآوری 1.5 میلیارد دلار برای تحقیق درباره بیماری پارکینسون، مورد تقدیر قرار گرفت.
فاکس در سن ۲۹ سالگی به بیماری پارکینسون که یک اختلال عصبی که باعث لرزش و سایر علائم میشود، مبتلا شد و فعالیت بازیگری خود را محدود کرد و بنیادی تحت عنوان «مایکل جی.فاکس» را برای تحقیقات پارکینسون تأسیس کرد تا در جستوجوی درمانی برای این بیماری باشد.
این بازیگر کانادایی در مراسم سالانه جوایز گاورنرز آکادمی اسکار پس از دریافت جایزه افتخاری گفت: «اینجا ایستادن و پذیرفتن محبت شما به عمیقترین حالت متواضعانه است». فاکس همچنین گفت که سختترین قسمت درباره بیماریاش، دست و پنجه نرم کردن با عدم قطعیت بود و او سالها بیماری خود را خصوصی نگه داشته است، زیرا نمیدانست اگر مخاطبان بدانند درگیر این مشکل است، میتوانند باز هم به کمدیهایش بخندند یا خیر. «دایان وارن» ترانهسرای پرکار که آثارش در ۱۰۰ فیلم سینمایی استفاده شده است، «پیتر ویر» کارگردان استرالیایی که برای فیلمهایی چون «شاهد» و «انجمن شاعران مُرده» شناخته میشود و «یوژن پالسی» نخستین زن سیاهپوست که یک فیلم (یک فصل سفید خشک) برای استودیوهای بزرگ هالیوودی ساخت، دیگر دریافتکنندگان جایزه اسکار افتخاری امسال بودند.
ارسال به دوستان
برگزاری بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی
قصهگفتن موجب تقویت تخیل است
مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی منطقه ۵ کشور، دیروز ۳۰آبان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نتیجه تحقیقات دینی و علمی حاکی از آن است که قصهگویی موجب تقویت تخیل و تقویت گوش دادن میشود و یادگیری را بالا میبرد. به گزارش «وطنامروز»، مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی منطقه ۵ کشور روز گذشته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
حامد علامتی در این مراسم قصه و قصهگویی را پلی مستحکم میان مردم خواند و گفت: افراد با قصهگویی ماجراجو میشوند، میآموزند و راه کشف دنیا را فرا میگیرند. قصهها زمانی که تلویزیون و اینترنت نبود، نقل مجلس میشدند. امروز با اینکه بشر قلههای پیشرفت را درنوردیده، قصهگویی هنری محبوب به شمار میرود. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات و تاثیر آن بر روابط اجتماعی گفت: قصه و قصهگویی توانست مسیر خود را در جامعه پیدا کند. این هنر جایگاه خود را در ذهن و اندیشه آدمی پیدا میکند. چه بسیارند کودکانی که با شنیدن قصه به خواب میروند و چه بسیارند پدربزرگها و مادربزرگها که با قصه تجربیات خود را انتقال میدهند. وی ادامه داد: رازی در «قصه» وجود دارد، تا جایی که ۲۸۰ قصه در قرآن کریم داریم. امروز تحقیقات گسترده در حوزه کودک و نوجوان نشان میدهد هنر قصهگویی ابزاری مهم در رشد و توسعه کودکان است. نتیجه تحقیقات دینی و علمی حاکی از آن است که قصهگویی موجب تقویت تخیل و تقویت گوش دادن میشود، یادگیری را بالا میبرد، سرگرمکننده است و همچنین ابزار گسترش دید کودکان و نوجوانان و مهارتهای ارتباطی آنهاست. قصهگویی ابزار ارتقای کیفی زندگی افراد بویژه کودکان و نوجوانان است. به گفته علامتی توجه کانون به فعالیتهای قصهگویی فراتر از برگزاری جشنوارههاست، زیرا قصهگویی یکی از فعالیتهای پایهای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. قصهگویی علاوه بر کارکردهای ارزشمند مانند انتقال معنا و مفهوم، تمرکز و... بسیار لذتبخش و شیرین است. امیدوارم سنت قصهگویی در سرزمین ما رشدی معنادار پیدا کند.
همچنین محمود مروج، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه فعالیت قصهگویی در سطح جشنواره استانی، منطقهای و بینالمللی مهم است گفت: به نظرم قصهگویی یکی از اجتماعیترین جشنوارههای کشور است، زیرا در آن خانوادهها، مربیان و کارشناسان حضور دارند. همچنین به این دلیل که نوجوانان در آن حضور دارند، همه برنده هستند. اینکه نوجوانان کتاب خواندند و قصهگویی کردند نشان برجستگی آنهاست. مروج با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنوارهها در مراکز فرهنگی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم برای برگزاری جشنوارهها آمادگی داشته باشیم تا با این روش به قصه و قصهگویی کمک کند.
ارسال به دوستان
اخبار
«ببعی قهرمان» منتظر پروانه ساخت
انیمیشن بلند «ببعی قهرمان» در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت.
به گزارش «وطنامروز»، انیمیشن بلند «ببعی قهرمان» که تازهترین محصول سازمان اوج است، در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت. انیمیشن بلند «ببعی قهرمان» به تهیهکنندگی محمدمهدی مشکوری و کارگردانی حسین صفارزادگان با تکمیل پرونده خود در سازمان سینمایی، در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت. پرونده این انیمیشن ۲۹ آبان تکمیل شده است. مشکوری و صفارزادگان در سریال انیمیشن «آرمن» نیز با هم همکاری داشتهاند.
انیمیشن «ببعی قهرمان» پس از 2 فیلم «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی است که در سازمان اوج تولید شده است.
این انیمیشن سینمایی که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و شرکت رایمون مدیا تولید شده، با تکنیک 3 بعدی و با استفاده از بهروزترین تکنولوژی انیمیشنسازی در ایران ساخته شده است.
***
نماینده فیفا خرید حق پخش را تأیید کرد
شرکت «بین مدیا» به عنوان نماینده انحصاری فیفا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا حق پخش جامجهانی برای ایرانیان را منحصرا در اختیار صداوسیما و نقض این حقوق انحصاری را دارای پیگرد قانونی دانست.
به گزارش «وطنامروز»، فیفا حق پخش بازیهای جامجهانی را به صورت انحصاری به شرکت «بین مدیا گروپ» داده است و صداوسیما طی قراردادی با این شرکت امکان پخش ۶۴ بازی جامجهانی را برای ایران خریداری کرده است. بر اساس اسناد موجود و با اعلام مشاور مدیرکل و مدیر حقوقی این شرکت، با توجه به اینکه ۲ شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغاتی غیرقانونی را برای پخش فوتبال جامجهانی برای ایران آغاز کرده بودند، با تذکر و اخطار جدی این شرکت به عنوان نماینده فیفا مواجه شدند.
در بخشی از این نامه که به شبکه اینترنشنال و پرشیانا به صورت جداگانه فرستاده شده، آمده است: «بر اساس توافقنامه بین فیفا و شرکت «بین مدیا گروپ»، فیفا به این گروه رسانهای مجوز حق انحصاری پخش جامجهانی ۲۰۲۲ قطر (به صورت زنده، با تاخیر و با تکرار) را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به ایران داده است. بر این اساس هر گونه پخش فیلمهای بازی جامجهانی ۲۰۲۲ برای ایرانیان با صداوسیماست و نقض این حقوق انحصاری است و خسارت و زیان قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت».
پیشتر سازمان صداوسیما اعلام کرده بود برای نخستین بار، این مسابقات با کیفیت 4K توسط شبکه فراتر در اختیار مخاطبان قرار میگیرد و بسترهای دارای مجوز از این سازمان نیز میتوانند این بازیها را به صورت زنده در قالب iframe پخش کنند.
***
افتتاح نمایشگاه کاریکاتور جامجهانی
نمایشگاه بینالمللی کارتون و کاریکاتور جامجهانی در محل حوزه هنری افتتاح شد.
به گزارش «وطنامروز»، نمایشگاه بینالمللی کارتون و کاریکاتور جامجهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱، عصر یکشنبه ۲۹ آبانماه همزمان با آغاز بازیهای جامجهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، در گالری عالی و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.
علاقهمندان به بازدید از نمایشگاه بینالمللی کارتون و کاریکاتور جامجهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ میتوانند تا ۱۴ آذرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجموعه حوزه هنری مراجعه کنند.
***
پردیس «مهر شاهد» افتتاح شد
سینما مهر شاهد تهران عصر یکشنبه ۲۹ آبان با حضور مسؤولان سازمان سینمایی کشور، حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره و شهردار منطقه نظامآباد و اکران ویژه انیمیشن «لوپتو» افتتاح
شد.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم افتتاحیه سینما مهر شاهد تهران که توسط موسسه بهمن سبز سازمان سینمایی سوره به پردیس مجهز ۶ سالنه توسعه یافته است، عصر روز یکشنبه ۲۹ آبانماه برگزار شد. پردیس سینمایی مهر شاهد در منطقه نظامآباد تهران در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری و به همت موسسه بهمن سبز به پردیسی مجهز با ۶ سالن و ۶۵۷ صندلی تبدیل شده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|