|
اخبار
انتصاب دبیر چهارمین جشنواره سردار آسمانی
محمد کاظمتبار، دبیر چهارمین جشنواره سردار آسمانی شد.
به گزارش «وطنامروز»، طی حکمی از سوی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمد کاظمتبار بهعنوان دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی منصوب شد. در حکم محمد حبیبی به محمد کاظمتبار آمده است: «بیتردید دیماه نهتنها برای هر ایرانی آزادهای، بلکه برای تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان یک ماه ویژه است؛ ماهی که در آن سردار سرافراز سپاه اسلام و اسطوره بیبدیل ایرانیان به آرزوی دیرینهاش، به یاران جدا افتادهاش پیوست و به آسمانها پر کشید، بزرگمردی که جز برای سرافرازی و سربلندی ایران قدم از قدم برنداشت تا در راهی که بدان مؤمن و مشتاق بود جان خود را فدا کند، تا ثابت شود که اسطوره بودن و اسطوره شدن نه در قصهها و افسانههای کهن که در عصر حاضر و در دنیای امروزی نیز خلق میشود و چه زیبا و ماندگار در آن روزی که ملت ایران فرزند خودش را در آغوش کشید و در چهارگوشه این سرزمین طوافش داد و اکنون این وظیفه و رسالت هنر و هنرمندان است که ترجمان اسطوره عصر خویش باشند و برای نسلهای آینده عیان و بیان کنند که سردار دلها چه کسی بود و چه کرد و قطعاً این تبیین با چه زبانی شیواتر و غنیتر از هنرهای نمایشی که همواره پیشران و پیشرو فرهنگ و هنر ایرانزمین بودند».
چهارمین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در استانهای کرمان و تهران در هفته مقاومت و سالروز شهادت سردار حاجقاسم سلیمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار خواهد شد.
***
«شب طلوع» میهمان فاطمی مخاطبان شبکه 2
«شب طلوع» ویژهبرنامه ایام فاطمیه است که از 3 الی 7 دیماه روی آنتن شبکه ۲ است.
به گزارش «وطنامروز»، «شب طلوع» ویژهبرنامه ایام فاطمیه که به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، بنیاد فرهنگی «صبح ظهور» و با مشارکت گروه معارف شبکه ۲ سیما در ۱۰ قسمت تولید و از شنبه 3 دی روانه آنتن شده تا چهارشنبه 7 دی نیز ادامه خواهد داشت. این برنامه ترکیبی به صورت مجری -کارشناس و آیتممحور تهیه شده است. میزبان این برنامه مهدی اعرابی است که در بخش کارشناسی با حضور حجتالاسلام سعیدیآریا، سیدحسین مومنی، استاد تراشیون و استاد هدایت درباره مقام و جایگاه زن در اسلام، نقش حضرت زهرا سلامالله در تربیت فرزندان،کنشگری مادران، حیا و عفاف و حجاب به گفت وگو میپردازند.
در این ویژهبرنامه که به مدت ۳۵ دقیقه هر روز از شبکه ۲ سیما پخش میشود، آیتمهای مداحی از مداحان اهلبیت(ع) نیز تولید و پخش میشود. «شب طلوع» از شنبه تا چهارشنبه هر روز ۲ بار در ساعتهای ۱۷:۳۰ و حوالی ۲۴ (دوشنبه ساعت ۲۳:۳۰) از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود.
***
مشارکت گسترده استانها در جشنواره هنرهای تجسمی فجر
پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اعلام آمادگی و مشارکت گسترده استانهای کشور همراه بوده است.
به گزارش «وطنامروز»، سیدمصطفی زراوندیان، دبیر بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از اعلام آمادگی و مشارکت گسترده استانهای کشور در برگزاری این دوره از جشنواره خبر داد. زراوندیان ضمن ارزیابی مثبت روند تعامل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال همچون سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایتخت، شاهد برپایی نمایشگاههای هنری در استانهای سراسر کشور نیز خواهیم بود.
دبیر بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: به موازات برگزاری ۲ بخش اصلی و ویژه، بخش «تجسم هنر» نیز به نمایش آثار هنرمندان مقیم استانها در استانهای مربوطه اختصاص دارد. با توجه به هماهنگیها و همافزاییهای صورتگرفته میان دبیرخانه جشنواره و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سراسر کشور، به نظر میرسد امسال شاهد استقبال و حضور پررنگ هنرمندان استانها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باشیم.
***
سیامک سلیمانیروشن درگذشت
سیامک سلیمانیروشن، شاعر و طنزپرداز باسابقه دار فانی را وداع گفت.
به گزارش «وطنامروز»، سیامک سلیمانیروشن شاعر و طنزپرداز باسابقه در 45 سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری این طنزپرداز شنبه ۳ دیماه در روستای زادگاه این شاعر برگزار شد.
سیامک سلیمانیروشن متولد ۱۳۵۶ در روستای روشن آبسر از توابع رودسر بود. از آثار او به ترجمه منظوم گیلکی «حیدر بابایه سلام» (استاد شهریار)، «این سیبها بیگناهند» (مجموعه شعر جدی)، «کال گب» (مجموعه شعر گیلکی)، «پلیس کوچولو» (قصه کودکانه)، «راز جنگل آدمخواران» (داستان)، «عاشقانههای آبکی» (مجموعه رباعی و دوبیتیهای طنز و جدی)، «فارسی عمومی» (برای تدریس در دانشگاه)، «می دیله ویجین بزن» (مجموعه شعر گیلکی) و «کبک آدم خروس میخواند» (مجموعه شعر طنز) میتوان اشاره کرد.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
شهرک سینمایی مشترک ایران و سوریه؛ بستری برای به تصویر کشیدن سوریه در سینمای ایران
شهر اتحاد
گروه فرهنگ و هنر: فضای فیلمسازی در کشورمان در این سالها به سمت و سویی رفته که اگر کارگردان نیازمند یک لوکیشن خاص پرهزینه باشد، باید یک شهرک تاسیس کند! محرک ساخت بسیاری از شهرکهای سینماییای که در حال حاضر در ایران وجود دارد، همین نکته بوده است و کمتر موردی را میتوان یافت که یک شهرک، به طور تخصصی برای ضبط ژانرهایی خاص احداث شود. حالا خبر از احداث یک شهرک سینمایی در سوریه به مدد ایران به گوش میرسد و میتوان به تنوع در شهرکهای سینمایی داخلی و خارجی و تلاش برای کاهش هزینههای فیلمسازان امیدوار بود.
به گزارش «وطنامروز»، روزگاری علی حاتمی برای «هزاردستان» به فضای تهران قدیم نیاز داشت و شهرک غزالی را تاسیس کرد؛ مجید مجیدی در برههای دیگر نیازمند لوکیشنی شبیه شهر مکه بود و حاصلش شهرک نور یا همان شهرک پیامبر شد؛ میرباقری نیز برای ساخت «مختارنامه» ناچار به تاسیس شهرک مختارنامه شد. همه این شهرکهای سینمایی البته در این سالها در پروژههای دیگر سینمایی و تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفتند اما در عمده موارد، تصمیم به ساخت یک اثر بر تصمیم به ساخت شهرک موردنیازش مقدم بوده است. البته خلاف این قاعده را نیز دیدهایم و شهرک دفاعمقدس را میتوان از آن دسته شهرکهای سینمایی دانست که به طور تخصصی تامین گونهای از لوکیشنها را برای فیلمهای گوناگون بر عهده گرفته است.
محدودیت در لوکیشنهای موجود، همواره از دغدغههای مهمی بوده که سینماگران ایرانی با آن مواجه بودهاند و سهم بالای این موضوع در پرهزینه بودن برخی ژانرها از جمله ژانر تاریخی، انکارنشدنی است.
اینکه فیلمساز پس از دوربین به دست گرفتن خود را در مقابل چندین نمونه لوکیشن متناسب ببیند و دست به انتخابی خلاقانه بزند، در این سالها افسانه بوده است. بهروز مفید، تهیهکننده سینما و تلویزیون پیش از این در این باره به «وطنامروز» گفته بود: «سالهاست که به یک شهرک سینمایی جدید نیاز داریم که بتواند تنوع در لوکیشن را برای فیلمسازان ما به ارمغان بیاورد. کمبود لوکیشن برای تصویربرداری برخی آثار مدتهاست حس میشود و این موضوع تنها به پروژههای تاریخی محدود نمیشود. مثلا کارگردانی که میخواهد در فضایی خیابانی تصویربرداری کند، باید برای این کار یک خیابان را بند بیاورد! حتی در برخی سکانسهای آپارتمانی نیز خانههایی که لوکیشن فیلمبرداری است، از شدت تکراری بودن برای مخاطبان قابل حدس شده است و این نبود تنوع در این سالها محدودیتهایی را برای فیلمسازان سینما و تلویزیون ایجاد کرده است».
حالا خبر از احداث یک شهرک سینمایی داده شده است اما این بار خارج از مرزها! تاسیس یک شهرک سینمایی ایرانی- سوری در خاک سوریه، تازهترین تصمیمی است که از سوی مسؤولان فرهنگی کشورمان در راستای گسترش شهرکهای سینمایی گرفته شده است. ایمن الاخرس، مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی کشور سوریه در بازدید از موزه سینمای ایران در ابتدای هفته جاری خاطرنشان کرد: «در مدت حضورم در ایران از شهرک سینمایی دفاعمقدس نیز دیدن کردم. این شهرک برای ساخت فیلمهای سینمایی تجهیزات بسیار خوبی دارد و طبق مذاکراتی که با رئیس سازمان سینمایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، مقرر شد یک شهرک سینمایی مشترک با کمک ایران در سوریه بسازیم و برای ساخت از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم».
این نخستینبار است که ایران به دنبال تاسیس یک شهرک سینمایی در خارج از مرزهای خود است. طبیعتاً چهره ظاهری هر اقلیمی ویژگیهای خاص خود را دارد و اگر چه با پدید آمدن تکنیکهای سینمایی، خلق صحنههای مورد نیاز برای ضبط چندان دور از دسترس نیست اما نباید از هزینههای گزافی که سینماگران برای طراحی صحنه متحمل میشوند غافل شد. تنوع بخشیدن به شهرکهای سینمایی میتواند بخش عظیمی از این هزینهها را بکاهد و همانطور که بهروز مفید اشاره داشت، کمبود لوکیشنهای متنوع مدتهاست در سینمای ایران حس میشود و باید به فکر تزریق تنوع به این عرصه به وسیله تاسیس شهرکهایی جدید بود که البته مکان احداث این شهرکهای جدید میتواند بسته به ویژگیهای هر اقلیم جغرافیایی، در داخل یا خارج از کشور باشد.
توافق برای ساخت شهرکی مشترک بین ایران و سوریه، خبر خوبی است برای آن دسته از فیلمسازانی که میخواهند مظلومیت مردم این کشور و جنایات داعش و دلاورمردی مدافعان حرم حضرت زینب(س) را به تصویر بکشند و با وقوع این اتفاق، میتوان بخوبی از تجربیات سوریها و جغرافیای سوریه در این مسیر بهره برد. در کنار نگاههای برونمرزی، از نقاطی در داخل کشور که میتوانند نقاطی کلیدی برای تامین لوکیشنهای سینمایی باشند نیز نباید غافل شد. اگر این نگاههای برونمرزی و درونمرزی با یکدیگر همسو شوند، طولی نمیکشد که صنعت سینمای داخلی به غنایی در صحنههای فیلمبرداری میرسد و فیلمساز برای تصویربرداری، به جای محدودیت با حق انتخاب مواجه خواهد شد.
ارسال به دوستان
رونمایی از مجسمههای «غواص» و «دیدهبان»
زیباییهای کربلای ۴ مجسم شد
مجسمههای «غواص» اثر حسین عصمتی و «دیدهبان» اثر مینا صدری به عنوان نمادهایی از مظلومیت شهدای غواص عملیات کربلای ۴ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری رونمایی شدند.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم رونمایی از مجسمه «غواص» اثر هنرمند نگارگر و مجسمهساز حسین عصمتی و «دیدهبان» اثر هنرمند مجسمهساز مینا صدری با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، عبدالرضا سهرابی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح و جمعی از هنرمندان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد.
مینا صدری خالق مجسمه «دیدهبان» در حاشیه این مراسم، درباره اثرش گفت: در گزارشی، به نقل از شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی شنیدم که در یکی از عملیاتها، شهید باکری به عنوان فرمانده عملیات از پشت بیسیم به شهید کاظمی و دیگر رزمندگان زمانی که میخواهد اوضاع منطقه جنگی را توضیح دهد، در حالی که زیر آماج سنگین آتش گلولههای دشمن بعثی بود، میگوید: «ای کاش احمد جان (شهید کاظمی) اینجا بودی و از دیدن این همه زیبایی که من میبینم لذت میبردی». این پیامرسانی و گفته شهید باکری لحظاتی پیش از شهادت به صورت یک نماد در ذهن من شکل گرفت و باعث خلق مجسمه «دیدهبان» شد.
حسین عصمتی هم که مجسمه «غواص» را خلق کرده در معرفی اثر خود گفت: این مجسمه نمادی از مظلومیت شهدای غواص در عملیات کربلای ۴ است. در این مجسمه سعی کردم با طراحیها و گلهای مرداب، فضای روحانی شهید غواص را به نمایش بگذارم. همچنین در این اثر هنری دوست داشتم مظلومیت و تنهایی شهید را نشان دهم. حالت دستهای مجسمه حالت دعاست به طوری که گویا در لحظاتی برای آزادی خودشان دعا کردهاند.
عبدالرضا سهرابی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به ایثار شهدای غواص خطاب به عصمتی گفت: این شهدا 30 سال بعد از شهادت، دست بسته به میهن بازگشتند و شما با خلق این مجسمه، خاطرات 30 سال ایثارگری آنها را زنده کردید.
وی همچنین با بیان اینکه بازگشت پیکر شهدا اتفاقات خوبی را رقم زد، افزود: هر زمان به شهدا برای حل مشکلاتمان متوسل شدیم، از حمایتگری کوتاهی نکردند و اگر این موضوع را به کل دنیا اشاعه کنیم، اثرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.
ارسال به دوستان
دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد عنوان کرد
۲ برابر شدن مستندنگاران جایزه جلال
دبیر علمی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد بیان کرد بخش «مستندنگاری» نسبت به دوره گذشته رشد ۹۱ درصدی داشته است.
به گزارش «وطنامروز»، وجیهه سامانی گزارشی از روند 44 روزه داوری این دوره از جایزه ادبی جلال آلاحمد ارائه کرد و گفت: پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال، ۱۷ آبانماه ۱۴۰۱ با برگزاری نخستین جلسه گروه مستندنگاری، رسما آغاز بهکار کرد و تا سیام آذرماه هیأت داوران بعد از برگزاری جلسات حضوری با بحث و تبادلنظر و همچنین مطالعه و کارشناسی دقیق آثار، نامزدهای دریافت جایزه در بخشهای مختلف را مشخص کردند.
وی با بیان اینکه در بخش نقد ادبی ۷۷ اثر به دبیرخانه جایزه رسیده است، گفت: آثار دریافتی در این بخش نسبت به سال قبل با ۲۸ اثر رسیده، از رشد 75.1 درصدی برخوردار است و هیأت داوران پس از برگزاری جلسات طی ۲ مرحله، در نهایت ۳ اثر را بهعنوان نامزدهای دریافت جایزه در بخش «نقد ادبی» معرفی کردند.
سامانی ادامه داد: در بخش مستندنگاری ۶۹۰ اثر به دبیرخانه جایزه رسیده که نسبت به سال قبل (۳۶۱ اثر در چهاردهمین دوره)، رشد ۹۱ درصدی داشته است. هیات داوران این بخش نیز بعد از بررسی آثار طی ۲ مرحله داوری، ۵ اثر را بهعنوان کاندیدای نهایی این بخش معرفی کردند. نکته حائز اهمیت، تنوع و گستردگی موضوعی نامزدهای این بخش است.
به گفته وی، بخش ویژه مستندنگاری با موضوع حاجقاسم سلیمانی و بخش ویژه کرونا و مدافعان سلامت بهعنوان بخشهای جنبی این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است. آثار مرتبط با بخشهای جنبی جایزه در حال برگزاری و داوری است و اسامی داوران و نامزدهای هر بخش نیز یک هفته پیش از برگزاری آیین اختتامیه بهطور رسمی از سوی دبیرخانه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد اعلام میشود.
ارسال به دوستان
تجدید چاپ کتاب نویسندهای که عمر حرفهایاش را صرف شاهنامهپژوهی کرد
چاپ پنجم «پندهای شاهنامه»
کتاب «پندهای شاهنامه» تألیف دکتر محمد رسولی، پژوهشگر ادبی که مطالعات عمیقی در حوزه شاهنامه داشته است، به چاپ پنجم رسید. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «پندهای شاهنامه» تألیف دکتر محمد رسولی (شاهنامهشناس) به چاپ پنجم رسید. کتاب «پندهای شاهنامه» دارای ۹ عنوان کلی است که عبارتند از: سرآغاز، پند و اندرزهای خداشناسی، دنیا، ستایش عقل و خرد، پند و اندرزهای تربیتی و اخلاقی، پند و اندرز در باب زنان، دادگری، پند و اندرز درباره فرزند و راستی. ابیات حکمتدار و پندآموز شاهنامه متناسب هر یک از موضوعات بالا جدا و دستهبندی شده و در زیر عناوین بالا آمده است. محمد رسولی در آغاز هر گفتار، توضیحی مناسب از جهت جهانبینی شاهنامه و برای برداشت صحیح از کلیت این ابیات هم آورده است.گفتنی است، دکتر محمد رسولی، شاهنامهشناس و حقوقدان است. وی سالیان متمادی به طور حرفهای شاهنامهپژوهی کرده و نزد استادان این علم، دانش آموخته است. رسولی اکنون یکی از صاحبنظران شاهنامه شناخته میشود و با حضور در رسانههای گروهی و ملی (از جمله رادیو فرهنگ و شبکههای تلویزیونی و...) نظریات تازه و جدید خود را در قالب «نگاهی نو به شاهنامه» ارائه داده که مورد توجه آگاهان قرار گرفته است. در «کتاب نگاهی نو به شاهنامه»، نظریات بکر و جدید از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط استاد دکتر محمد رسولی به طور علمی و با مبانی دانشگاهی ارائه شده که تاکنون در هیچ جایی گفته یا نوشته نشده است. وی با تسلط کافی روی شاهنامه که نتیجه سالهای متمادی پژوهش روی شاهنامه و حضور مداوم و چند ساله پای درس بزرگان شاهنامهشناس است و نیز با به کارگیری دانش حقوق عمومی و سیاسی، توان استنتاج و استخراج مطالب و کشفیات جدید از شاهنامه را یافته است که پیش از این برای دیگران مقدور نبوده است. رسولی همچنین تألیفات مختلف در زمینه شاهنامهپژوهی دارد که یکی از این تألیفات، کتاب «پندهای شاهنامه» است. ارسال به دوستان
یک تغییر در جشنواره تئاتر فجر
بخش مرور هم رقابتی شد
طبق اعلام دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، بخش مرور جشنواره تئاتر فجر نهتنها حذف نشده بلکه به بخشی رقابتی تبدیل شده است.
به گزارش «وطنامروز»، کورش زارعی از ارتقای بخش مرور جشنواره تئاتر فجر نسبت به ادوار گذشته و انتقال آثار آن به بخش رقابتی بینالملل خبر داد. با بیان اینکه یکی از دلایل مهم نبود شور و هیجان جشنوارهای در ادوار گذشته تئاتر فجر به نوع اجرایی بخش مرور آن مربوط میشد، گفت: اجرای نمایشهایی که در یک سال گذشته جشنواره روی صحنه رفته و بسیاری از علاقهمندان تئاتر آنها را دیده بودند یکی از عوامل بازدارنده شور و هیجان تئاتر فجر بود، چرا که دیگر تازگی نداشت.
زارعی افزود: با نیمنگاهی به جشنواره فیلم فجر میبینیم که مردم برای تماشای فیلمهایی پا به جشنواره میگذارند که تاکنون رونمایی نشده و برای نخستین بار به نمایش گذاشته میشوند؛ حال چرا جشنواره تئاتر فجر از این موقعیت و ویژگی بینصیب بماند و فضاهای ممکن خود را با برپایی بخش مجزایی برای اجرای آثار دیدهشده اشغال کند.
وی در ادامه عنوان کرد: جشنواره تئاتر فجر هم باید برای هر چه جذابتر شدن این رویداد اقدامی مشابه کند تا از زیر سایه شیوه مرسوم بخش مرور جشنواره که سالها پیش از سوی مدیران وقت راهاندازی شد خارج شود و به این سنت غلط پایان دهد و به نشاط بیشتر جشنواره کمک کند.
دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در تکمیل موارد ذکر شده گفت: شوق تماشای آثار تازه تئاتر ایران آن هم در جشنواره تئاتر فجر باید میان مردم علاقهمند به این هنر ایجاد شود. به این ترتیب تصمیم گرفتیم آثاری در بخش اصلی جشنواره اجرا شود که تاکنون دیده نشده است و عموم علاقهمندان و هنرمندان تئاتر چشمانتظار تماشای آنها برای نخستین بار باشند. به این ترتیب شیوه اجرایی پیشین بخش مرور تئاتر را حذف کردیم اما ایده جایگزین آن را به منظور بهبود وضعیت جشنواره به کار گرفتیم تا در زمان خودش از آن رونمایی کنیم.
وی افزود: در حقیقت بخش مرور جشنواره تئاتر فجر نه تنها حذف نشده است بلکه نسبت به ادوار گذشته ارتقا یافته و آثار آن در یک بخش رقابتی شرکت داده میشوند.
زارعی درباره ایده جایگزین بخش مرور تئاتر ایران در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: با توجه به اینکه بخش بینالملل جشنواره در قالب مسابقه، چند سالی حذف شده بود و بار دیگر در این دوره زنده میشود، تصمیم گرفتیم آثاری که معمولا بخش مرور جشنواره میزبان آنها بوده امکان حضور داشته باشد. به این ترتیب آثاری که در یک سال پیش از جشنواره اجرای عمومی داشتهاند، در کنار آثار تولیدی تازه نیز میتوانند برای رقابت با آثار خارجی بخش مسابقه بینالملل حضور یابند و رقابت کنند.
در فراخوان بخش بینالملل جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر که آبانماه منتشر شد، ذکر شده بود که دبیرخانه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در راستای ارج نهادن به گروههای نمایشی که از ابتدای اسفندماه سال گذشته لغایت آبانماه سال جاری اجرای عمومی داشتهاند، شرایطی را فراهم کرده است که گروههای متقاضی شرکت در این بخش آثار خود را طبق گاهشمار به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین تاکید شده بود بخش مسابقه بینالملل به شکل رقابتی متشکل از گروههای ایرانی و خارجی خواهد بود.
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری کورش زارعی همزمان با ایام جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|