|
ارسال به دوستان
اخبار
«کن-پامنار» راهی جشنوارههای پامبوجان و ژوهانسبورگ میشود
فیلم سینمایی «کن-پامنار» پس از حضور در جشنوارههای کرهجنوبی و هند، برای حضور در ۲ جشنواره پامبوجان و ژوهانسبورگ پذیرفته شده است. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «کن-پامنار» به کارگردانی و تهیهکنندگی اشکان درویشی برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی پامبوجان در فیلیپین و هفتمین دوره جشنواره جهانی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی انتخاب شده است. جشنواره پامبوجان فیلیپین ۴ تا ۱۱ مارس ۲۰۲۳ و جشنواره ژوهانسبورگ ۱۵ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار میشود. پخش بینالمللی فیلم سینمایی «کن-پامنار» که چندی پیش در ۲ جشنواره کرهجنوبی و هند نیز حضور داشت، به عهده سولماز اعتماد است. «کن-پامنار» که بر اساس طرحی از اشکان درویشی و با فیلمنامه سیروس همتی ساخته شده، روایتی از زندگی کودکان کار در محلههای فقیرنشین مناطق پایین شهر تهران و حمایت از دختران مظلوم افغانستان است و تیتراژ پایانی آن نیز قطعه «شرح روزگار» با صدای سالار عقیلی است. برای نخستین بار در ایران این فیلم کاروان خیریه اکران در شهرهای مختلف به راه میاندازد و با اهداف خیرخواهانه آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه برای افراد بیبضاعت و حمایت از کودکانکار و تامین داروی کودکان بیمار و... با موسسه خیریه فرشتههای بهشتی با مدیریت مهشید خسروی و عوامل فیلم در شهرهای مختلف اکران عامالمنفعه و همت عالی خواهد داشت. اشکان درویشی بزودی پروژه دیگری با عنوان «ایجنت» را با موضوعات پشت پردههای سیاه و کثیف فوتبال بر اساس طرحی از خودش به نویسندگی سیروس همتی وارد مرحله پیشتولید نهایی خواهد کرد. سیامک صفری، بابک نوری، علیرضا استادی، ندا حسینی، سیروس همتی، مهدی تارخ و فریبا کوثری در این فیلم نقشآفرینی کردهاند.
***
حامد بهداد با «سرگیجه» آمد
سریال «سرگیجه» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیهکنندگی مهدی بدرلو بزودی به صورت اختصاصی از نماوا پخش میشود. به گزارش «وطن امروز»، سریال «سرگیجه» با بازی حامد بهداد، رعنا آزادیور و هومن سیدی، با حضور هادی حجازیفر، علی عمرانی، مهراوه شریفینیا، پیام دهکردی، ژرژ هاشمزاده، فرید سجادیحسینی، عرفان ناصری و شبنم مقدمی و با معرفی میلاد معیری و شایسته سجادی آماده پخش است.
همچنین سیدعلیرضا مرعشی و هومن هاتفیپور مجریان طرح و سرمایهگذاران جدیدترین سریال نماوا هستند. زمان پخش سریال «سرگیجه» بزودی اعلام خواهد شد.
***
خبرهای جدید فیلم فجر از زبان وزیر ارشاد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام نظر هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر تا ۲ روز آتی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه مراسم پایانی جایزه جلال آلاحمد، درباره زمان معرفی فیلمهایی که امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهند آمد، گفت: کارهای هیات انتخاب ظرف یکی، دو روز آینده تمام میشود، این هیات در حال جمعبندی است. الحمدلله اکثر قریب به اتفاق کسانی که فیلمهایشان را ثبت کرده بودند، کارهایشان آمده و هیات انتخاب نیز این فیلمها را بررسی کرده است. وی گفت: «تلاش میکنیم مانند سالهای گذشته ۲۲ اثر را در جشنواره بگذاریم، البته دوستان پیشنهاداتی دارند که بخشهایی به جشنواره اضافه شود، چون تعداد آثار، بسیار خوب است و با توجه به اینکه کیفیت آثار خوب است، دوستان دارند روی این موضوع فکر میکنند اما فکر میکنم تعداد فیلمها همانند سالهای گذشته باشد».
***
«روز صفر» رایگان شد
اکران آنلاین فیلم سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان بعد از گذشت ۶ ماه به پایان رسید و به صورت عادی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی و تهیهکنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی- هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبانهای فارسی، اردو، پشتو و آلمانی ساخته شده است. داستان این فیلم که امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند درباره چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران است. روز صفر از اوایل تیرماه سال ۱۴۰۱ اکران آنلاین خود را به شکل اختصاصی در پلتفرم (سامانه) نماوا شروع کرد. امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، مهدی قربانی و.... بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
ارسال به دوستان
با اجرای صحیح عدالت فرهنگی در آستانه چهلویکمین جشنواره تئاتر فجر
سراسر ایران قطب تئاتر میشود
سجاد رضایی: ۵ روز دیگر مهمترین رویداد تئاتری کشور در حالی چهلویکمین دوره خود را آغاز میکند که امسال برخلاف سالهای گذشته یک رکورد عجیب و غیرقابل تصور به ثبت رسید و آن تقاضای بیش از ۲ هزار اثر برای حضور در مهمترین ماراتن حوزه هنرهای نمایشی کشور است؛ عددی که وقتی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد تعجب بسیاری را برانگیخت اما با ارائه جزئیات، مشخص شد جشنواره امسال برخلاف تمام ادوار جشنواره تئاتر فجر با استقبال قابل توجه هنرمندان تئاتری روبهرو شده است. در آمار رسمی اعلامشده از سوی وزارت ارشاد بیش از 500 اثر در بخش صحنهای، بیش از 700 اثر در بخش استانی، بیش از 300 اثر در بخش نمایشنامهخوانی و حدود 400 اثر در ۳ بخش بینالملل، خیابانی و رادیو تئاتری، دوره چهلویکم جشنواره تئاتر فجر را به یکی از خاصترین و متمایزترین دورهها در بین ادوار این جشنواره بدل کرده است. این میزان مشارکت نهتنها برای یک دوره اتفاقی عالی است که با توجه به شرایط خاص سال جاری و تلاش حداکثری چند ماه اخیر برای تحریم فجر از سوی معاندین خارجنشین و معدود افراد فریبخورده از یکطرف و بحث کرونا از طرف دیگر که در ۳ سال گذشته تئاتر کشور را به جسمی بیجان بدل کرده بود، آغاز این دوره جشنواره را با یک شروع پرقدرت همراه میکند. بیتردید اهتمام دبیر جشنواره و گروه اجرایی و همچنین سیاستهای اداره کل هنرهای نمایشی در احیای مهمترین بازوی جشنواره تئاتر فجر یعنی جشنواره مناطق را میتوان یکی از موثرترین پارامترها در رونق پرفروغ دوره چهلویکم برشمرد. آنچه اما در این میان حائز اهمیت است، همراهی و همدلی هنرمندان واقعی تئاتر با جشنواره تئاتر فجر است، البته این میزان استقبال چندان دور از ذهن نیز نبود، زیرا با مرور واکنشها و مشارکتها در ۴ دهه گذشته بهسادگی میتوان فهم کرد اساساً هنرمندان تئاتری همواره همراه و همیار رویدادهای انقلابی بودهاند. در طول این ۴ دهه البته همیشه بودند افراد معدودی که با استفاده و کمک گرفتن از رسانهها و ابزارهای تبلیغاتی، سعی در القای ناامیدی در بین اهالی شریف تئاتر داشتند اما به وقتش هنرمندان تئاتر با حضور حداکثری تئاتر را زنده نگه داشتهاند.
نمونه مبرهن و واضح این موضوع را میتوان دهه 70 وقتی جشنواره نوپای تئاتر دفاع مقدس برای نخستین بار فراخوان اعلام کرد هنرمندان تئاتری با استقبال وصفناشدنی برای یک رویداد نوپا با بیش از 200 اثر با محوریت دفاع مقدس پای کار آمدند و تقاضای حضور در این جشنواره را کردند و همین اقبال و استقبال باعث استمرار آن طی 18 دوره آن شده است. یا در ماجرای ۲ سال گذشته که به صورت جدی جریانی خاص سعی و تلاش میکرد هنرمندان را از حضور در جشنواره منصرف کند، در نهایت جشنواره با بیش از یکصد اثر برگزار شد.
اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دقیقاً از ۳ ماه پیش جشنواره مناطق را که بدون تردید مهمترین و بزرگترین رویداد تئاتری نهتنها در کشور، بلکه در کانون جهان اسلام و منطقه غرب آسیاست، پس از 7 سال فراموشی دوباره احیا کرد؛ رویدادی که بیشک جایگاه و منزلت هنرمندان تئاتری استانها را مجدد بازگرداند و نشان داد که برای مطرح شدن یک تئاتر و هنرمندانش، نیاز نیست حتماً آن گروه با تمام سختیها و مشقتها به تهران سفر کند و تنها سکوی دیده شدن و حرفهای شدن آن رسیدن به پایتخت باشد؛ سیاستی که از ابتدای دولت سیزدهم با عنوان عدالت فرهنگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهکرات اعلام شد و امروز نتیجه این سیاست را در همراهی هنرمندان سراسر کشور در حوزه تئاتر شاهد هستیم. اگر در سالهای گذشته تنها پایتخت، قطب تئاتر ایران بود، به وضوح میتوان با اجرای صحیح عدالت فرهنگی در حوزه تئاتر اذعان کرد اکنون تمام کشور قطب تئاتر شده است و این میزان اعتبار و احترامی که برای تمام هنرمندان تئاتری در سراسر کشور گذاشته شده، سبب شد در برههای که دشمنان خیال میکردند جشنواره تئاتر فجر را به عنوان یکی از رویشهای انقلاب اسلامی زمینگیر خواهند کرد، نهتنها برقرار باشد که حتی زبانزد در بین سایر ادوار شود.
اکنون که در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر فجر قرار گرفتهایم، لازم به یادآوری است سالیان سال است ریل تئاتر کشور منحرف شده است و اداره کل هنرهای نمایشی باید اهتمام ویژهای برای اصلاح امور زیربنایی داشته باشد و با اتمام جشنواره تئاتر فجر، مصرانه در حوزههای نسلسازی و کادرسازی موجود در دستگاه و نهاد متولی تئاتر فعال باشد تا انشاءالله شاهد بازگشت تئاتر به ریل اصلی خود باشیم.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
هویت تاریخی - هویت تاریخی - فرهنگی حجاب در ایران فرهنگی حجاب در ایران
سهیلا صفایی*: نمیدانم تا امروز به این موضوع فکر کردهاید که حجاب یا پوشش برای چه قرار داده شده است؟ چرا اسلام حجاب و پوشش را مطرح کرده است؟ چرا در ایران که اسلام دین غالب و یک جامعه اسلامی است، حجاب و پوشش به عنوان اصل برای اکثریت مردم مطرح است؟
در اینجا برای اینکه بهتر موضوع حجاب و پوشش را مطرح کنیم، یک مثال قابل فهم و ساده میزنیم. فردی آبنباتی را میخواهد بخرد. سراغ آبنباتی میرود که دارای پوشش است نه آبنباتی که بدون پوشش هست و در معرض آلودگی و حشرات و...رار گرفته است. حجاب هم برای زن بدین صورت است، حجاب مانع نگاههای آلوده و هوسآلود و شیطانی میشود و فردی که میخواهد برای زندگیاش کسی را انتخاب کند، سراغ فردی که پوشش دارد میرود نه فردی که بدون پوشش و حجاب است و در معرض هزاران آلودگی.
مسألهای که در این چندماهه جامعه را درگیر کرده، کشف حجاب است؛ آن هم در جامعهای که اکثریت مردم مسلمان هستند و اسلام به عنوان دین غالب محسوب میشود. حجاب جزو احکام دینی است و این کشف حجاب، مقابله و ایستادگی در مقابل حکم دموکراسی، احکام اسلامی و قانون جمهوری اسلامی ایران است. از این مطلب نتیجه میگیریم کشف حجاب به عنوان یک خطای سیاسی در جامعه مطرح است، نه خطای فرهنگی و باید این خطا را با برخورد امنیتی از بین برد.
کشف حجاب هدف اصلی و نهاییاش ایستادن در مقابل اکثریت مردم است. ایستادن در مقابل قانون و دموکراسی و احکام اسلامی. پس نمیتوان گفت حجاب در ایران اجبار است، بلکه حجاب الزام قانونی است و افرادی که هنجارشکنی میکنند باید در مقابل این قانونشکنی مجازات شوند.
افراد هنجارشکن که کشف حجاب را علم کردهاند، به نوعی میخواهند اعتراض خود را در قالب آزادی و کشف حجاب مطرح کنند ولی نمیدانند خوراکی که از طریق رسانههای غربی و سعودی در شبکههای اجتماعی به آنها داده شده، برای چه اهدافی است و آنها تبدیل به ابزاری بیارزش برای رسیدن به خواستههای آنها شدهاند. چیزی که در این مدت مشاهده کردهایم، اعتراض نبوده، بلکه اغتشاشاتی بوده که به جان و مال مردم صدمات زیاد و غیرقابل جبرانی زده کرده است. جوانان و نوجوانانی که بدون خوراک فکری درست و با هیجانات غیرقابل کنترل دست به اعتراضات نامتعارف زده و پشیمانیهای زیادی را برای خود، خانواده و جامعه رقم زد، نمیدانند که عروسکهای خیمهشببازی بیش نبودهاند. آنها به بهانه اینکه معتقدند حجاب مانع پیشرفت، کار، تحصیل و فعالیتهای اجتماعی و شخصی زن میشود، پا به خیابانهای شهر گذاشتند و چیزی جز برهنگی و آزادی غیرمتعارف را به رخ نکشیدند و با خود لحظهای فکر نکردند که در جامعه اسلامی، زنان در کنار مردان به چه درجات عالی پیشرفت و افتخار رسیدهاند و این جامعه ضد انقلاب است که برای پوشاندن چهره واقعی خود در هزاران کیلومتر آنطرفتر برای مخفی نگه داشتن موقعیت زنان در آن سوی مرزها به افکار جوانان و نوجوانان رخنه کرده و برای از بین بردن اسلام، اخبار غلط و نادرست به خورد آنها میدهد تا آنها را وسیلهای برای رسیدن به اهداف خود کند و به اسم اینکه زنان مثل مردان در جامعه اسلامی نیستند و نمیتوانند پیشرفت کنند و برای خودشان جایگاه اجتماعی و آزادی ندارند، هیجانات این دسته را برافروخته تا به اسم آزادی آنها را مجبور کند دست به آشوبهایی بزنند که سرانجامش جز نابودی خویش، نخواهد بود. باید دانست که در کشورهای غربی ماجرا همان است که آنها میخواهند به مردم ایران القا کنند، یعنی زن در آنجا فقط و فقط به عنوان ابزاری برای مصلحت مردان است و نه دارای جایگاه اجتماعی است و نه آزادی. در هر حال چیزی که در این مدت مشاهده کردیم، صحنههایی تلخ و شوم بود ولی وقتی با دقت بنگریم مشاهده میکنیم هنوز که هنوز است جامعه و اکثریت مردم پوشش و حجاب دارند و تیر ضدانقلابیون به سنگ خورده است و این افراد که به عنوان بیحجاب در جامعه مشاهده میشود، همان افرادی هستند که قبلا هم بدینصورت در جامعه حضور داشتند، با این تفاوت که از نظر کمی، در این مدت عیانتر شدهاند و این نیست که اکثریت مردم بدون حجاب و برهنگی را انتخاب کردهاند.
مطلب آخر اینکه این مسأله این روزها به نقطه آخر خودش رسیده و این خطای سیاسی با تدابیر امنیتی دولتمردان حل خواهد شد و باز پیروزی نصیب اکثریت مردم جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. در حرکتهای اعتراضی و نهایتا اغتشاشات اخیر در سال 1401 یک پدیده فرهنگی، تاریخی و اعتقادی در کانون توجه شبکههای جاسوسی و لندننشین بود؛ نقد حجاب و کاهش ارزش و بار فرهنگی و اعتقادی آن با محوریت شعار مندرآوردی زن، زندگی، آزادی که محصول اتاق فکری سعودینشین لندننشین بود.
* مدرس دانشگاه
ارسال به دوستان
ورود بخش جدید به مهمترین ماراتن تئاتری کشور
رادیو تئاتر، آغازگر جشنواره تئاتر فجر
با آغاز به کار بخش رادیو تئاتر، چهلویکمین جشنواره تئاتر فجر رسما کار خود را شروع کرد. به گزارش «وطن امروز»، رادیو تئاتر از جمله بخشهای جنبی جشنواره است که پیش از بخش صحنهای و خیابانی جشنواره چهلویکم تئاتر فجر برگزار میشود.
این دوره از جشنواره بر اساس برنامه اعلامشده، از دیروز ساعت ۱۴ آغاز شد و ۳ اثر نمایشی اجرا داشتند. بر خلاف دورههای پیشین که معمولا بخش رادیو تئاتر در خانه هنرمندان برگزار میشد، امسال این بخش در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار میشود و مدیریت آن به امین رهبر سپرده شده است.
رادیو تئاتر چهلویکمین جشنواره تئاتر فجر در نخستین روز برگزاری خود میزبان ۳ اثر نمایشی بود. نخستین اجرا نمایش «بوکه من» به کارگردانی طاهره شاددل بود که ساعت ۱۴ دیروز اجرا شد.
در ادامه اجراهای روز یکشنبه، نمایشهای «دستانداز» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه ساعت ۱۶ و «روایت ناتمام زیبای خط خطی» به کارگردانی بهاره کاظمی از قزوین ساعت ۱۸ اجرا شدند.
همچنین نمایشهای «موجسوار آبی» به کارگردانی حسین خدادی از کرج و «زیبا» به کارگردانی محمدرضا قبادیفر از تهران امروز ۲۶ دیماه به ترتیب ساعت ۱۶ و ۱۸ اجرا خواهند شد.
بخش رادیو تئاتر چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از ۲۵ تا ۳۰ دی در تماشاخانه مهر به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به خیابان سمیه برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
پایان دی ماه آخرین فرصت برای ثبت درخواست وام خرید کالا
ثبت 1905 درخواست دریافت وام از سوی خبرنگاران
تاکنون ۱۹۰۵ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه سراسر کشور نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت وام خرید کالای ایرانی اقدام کردهاند. به گزارش «وطن امروز»، از مجموع ۱۹۰۵ متقاضی که تاکنون برای دریافت وام خرید کالا ثبتنام کردهاند، استانهای تهران، آذربایجان شرقی و لرستان بهترتیب با ۸۱۱، ۸۶ و ۸۵ متقاضی، بیشترین و استانهای چهارمحالوبختیاری، سمنان و خراسان جنوبی با ۹، ۹ و ۵ متقاضی، کمترین تعداد متقاضیان دریافت وام خرید کالا را به خود اختصاص دادهاند. طبق تفاهمنامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت درباره اعطای وام خرید کالای ایرانی به اصحاب رسانه؛ خبرنگاران، صاحبان امتیاز و مدیران مسؤول رسانهها تا پایان دیماه فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانههای کشور (بخش خبرنگاران/ درخواستهای روزنامهنگاری) نسبت به ثبت درخواست برای بهرهمندی از این تسهیلات اقدام کنند. خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانههای کشور دارای پرونده خبرنگاری تایید و به روزرسانی شده در ۶ ماه اخیر هستند، تا پایان ماه جاری میتوانند درخواست خود را ثبت کنند. این تسهیلات در مبالغ ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی برای خرید کالای صرفاً ایرانی با ۵ درصد تخفیف به اصحاب رسانه قابل پرداخت است. بنا بر این گزارش، نرخ سود وام با بازپرداخت ۳ ساله ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد. همچنین تضامین لازم برای وام ۳۰ میلیون تومانی سفته دیجیتال و برای وام ۵۰ میلیونی سفته دیجیتال بههمراه یک ضامن کارمند (قراردادی، پیمانی یا رسمی) یا نامه کسر از حقوق وامگیرنده خواهد بود.
ارسال به دوستان
آغاز معرفی قهرمانان گمنام وطن از طریق روایتهای مردمی
«نامها»ی سیدرضا میرکریمی در شبکه مستند
گروه فرهنگ و هنر: همزمان با پخش مجموعه انیمیشن «نامها» که از یکشنبهشب راهی شبکه مستند شد، پویش معرفی قهرمانان گمنام وطن نیز آغاز به کار کرد. همزمان با پخش مجموعه کمیکموشن «نامها» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی و تهیهکنندگی محمد پیرهادی، محصول سازمان سینمایی سوره که مدتی است پخش خود را در روزهای پنجشنبه از شبکه ۲ سیما آغاز کرده است، این مجموعه انیمیشن از یکشنبه ۲۵ دیماه به مدت ۴ هفته از ساعت ۲۱:۳۰ راهی آنتن شبکه مستند نیز شد.
پخش این مجموعه انیمیشن به مدت ۴ هفته یکشنبهها با اپیزود شهید چمران آغاز و در ادامه به مرور زندگی شهید دوران، شهید باقری و شهید باکری میپردازد.
* پخش انیمیشن همزمان با پویش «نامها»
همچنین همزمان با آغاز پخش این مجموعه کمیکموشن در شبکه مستند، پویش «نامها» با هدف جمعآوری و معرفی قهرمانان گمنام وطن از طریق روایتهای مردمی نیز آغاز به کار کرد. در این پویش از مردم عزیز ایران دعوت میشود قهرمانان گمنامی را که پیرامون خود دیدهاند، با ذکر نام آنها و شرح روایتی کوتاه از بزرگی و رشادتهایشان به شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۲۶۷ ارسال و آنها را به همه مردم ایران معرفی کنند.
* 4 اپیزود متفاوت برای روایت زندگی ۴ قهرمان دفاع مقدس
مجموعه انیمیشن «نامها» که با فرم کمیکموشن ساخته شده است، در ۴ اپیزود متفاوت به روایت زندگی ۴ قهرمان دفاع مقدس، شهید عباس دوران از فرماندهان نیروی هوایی ایران، شهید مهدی باکری از فرماندهان سپاه پاسداران، شهید مصطفی چمران از فرماندهان ایران در نبرد با عراق و شهید حسن باقری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران میپردازد.
* صداپیشگی پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی، امیر جعفری و ریما رامینفر
در ۴ اپیزود مختلف این انیمیشن بازیگران مطرحی همچون پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، ریما رامینفر، شبنم مقدمی، افشین هاشمی و دانش اقباشاوی به عنوان صداپیشه حضور دارند. همچنین پخش این مجموعه انیمیشن ۴ اپیزودی بزودی در شبکه نهال و امید نیز آغاز خواهد شد.
سایر عوامل «نامها» عبارتند از: فیلمنامه: سیدرضا میرکریمی، اردشیر طلوعی و مژگان اینانلو؛ دستیار کارگردان، مدیر فنی و تدوین: امیر مهران؛ موسیقی: محمدرضا علیقلی و امین هنرمند؛ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی؛ طراحان کمیک: روانبخش صادقی، مهدی موحد، حمید برزویی، سعید غنیزاده، حمیدرضا شریعت، مهرداد ایسوندی، حسن تبریزی و حسن نوزادیان؛ مدیر دوبلاژ: اشکان صادقی؛ روابط عمومی: زهرا دمزآبادی. این اثر محصول سازمان سینمایی سوره است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|