|
ارسال به دوستان
اخبار
دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جمعی از هنرمندان
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز یکشنبه 7 اسفند 1401 با جمعی از هنرمندان کشورمان در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفتوگو کرد. به گزارش «وطن امروز»، حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه با جمعی از هنرمندان کشورمان دیدار و گفتوگو کرد.
بهروز افخمی، پوران درخشنده، سیدمسعود اطیابی، ابوالفضل پورعرب، محمدرضا شریفینیا، سعید سهیلی، علی کریم، مجید کریمی، سیدضیاء هاشمی، حسین فرحبخش، رضا درستکار و محسن سلگی از هنرمندان حاضر در این دیدار صمیمانه بودند. در این دیدار برخی هنرمندان کشورمان در سخنانی به بیان مشکلات و موانع این عرصه پرداختند.
***
صادرات فیلمهای کرهای به بالاترین حد رسید
صادرات فیلمهای ساخت کرهجنوبی در سال ۲۰۲۲ بالاترین رقم خود را از سال ۲۰۰۵ تاکنون تجربه کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای فیلم کرهجنوبی خبر داده که صادرات فیلم این کشور در سال ۲۰۲۲ در مجموع به رقم 71.5 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴۷ درصد افزایش داشت. این رقم پس از سال ۲۰۰۵ که با فروش ۷۶ میلیون دلار رکورددار بوده، دومین رقم بالای فروش ثبت شده است. در این بازه زمانی فیلمهایی که به دلیل شیوع کرونا اکرانشان به تعویق افتاده بود اکران شدند و با موفق بودن فیلمها در جشنوارههای جهانی، نتایج بهتری در بازارهای فیزیکی رقم خورد. در این میان «تصمیم به ترک» ساخته پارک چان ووک و «دلال» نخستین فیلم کرهای هیروکازو کورئیدا هر ۲ در جشنواره کن به نمایش درآمدند و به ترتیب پیشفروش تضمینشدهای در ۱۹۲ و ۱۷۱ کشور به دست آوردند.
از دیگر فیلمهایی که به جشنوارهها راه پیدا کردند میتوان از تریلر جاسوسی لی جونگ جائه با عنوان «شکار» که برای نخستین بار در کن نمایش داده شد و اکشن علمی تخیلی کیم هونگ سان با عنوان «پروژه شکار گرگ» که در تورنتو به نمایش درآمد و نتایج قابل توجهی کسب کردند، یاد کرد. در گزارش جزئیات بیشتری درباره این نتایج قابل توجه بیان نشده است.
تفکیک منطقهای نشان میدهد آسیا با 34.4 میلیون دلار 48.2 درصد خریدهای سینمایی کرهای را انجام داده است. اروپا با 9.5 میلیون دلار 13.3 درصد خرید را انجام داده و آمریکای شمالی با 5.8 میلیون دلار 8.1 درصد و آمریکای لاتین با 1.2 میلیون دلار 1.8 درصد در خرید فیلمهای کرهای نقش داشتهاند.
***
مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد:
پیگیر ماجرای تهدید خبرنگار تبریزی هستیم
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی در واکنش به ویدئوی سیلی زدن به خبرنگار تبریزی، این اقدام را محکوم کرد. به گزارش «وطن امروز»، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی در واکنش به ویدئوی سیلی زدن به خبرنگار تبریزی در صفحه شخصیاش در اینستاگرام نوشت: آقایان مسؤول! ماجرای فرماندار و خبرنگار رفسنجانی که پیش آمد گفتید خبرنگار هم مقصر بوده، اصلا کاری ندارم این ادعا درست است یا غلط. اما سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است حتی اگر شهروند معمولی باشد چه رسد به نماینده افکار عمومی که مجوز رسمی از این نظام برای کار خبری دارد.
اینکه عضو شورای شهر خواسته خبرنگار از او فیلم نگیرد و قصدش انداختن گوشی بوده در کلان ماجرا فرقی نمیکند. با مدیرکل ارشاد صحبت کردم. در راه استانداری بود و قرار شد پیگیری کند. با خبرنگار و مسؤول خانه مطبوعات استان هم صحبت کردم. ۸ اسفند در برخی رسانهها ویدئویی منتشر شد که یکی از اعضای شورای شهر تبریز به صورت خبرنگار سیلی میزند.
***
آغاز جشنواره فیلم ۱۰۰ از امروز در پردیس سینمایی ملت
سیزدهمین دوره جشنواره فیلم 100 از ساعت 14 امروز 10 اسفندماه با نمایش ویژه فیلمهای کودک و نوجوان و نیز رویداد پرتاب 100×100 در پردیس سینمایی ملت شروع به کار میکند. اکران ویژه فیلمهای کودک و نوجوان با حضور فعالان و چهرههای شناختهشده این حوزه و رویداد پرتاب (پیچینگ) 100×100 با حضور نهادها و سازمانهای فرهنگی دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد. سیزدهمین جشنواره فیلم 100 با استقبال فیلمسازان و با ثبت بیش از 4600 اثر همراه بود و در مجموع 290 اثر به بخشهای رقابتی و غیررقابتی آن راه یافتند. بیش از نیمی از آثار ارسال شده از سوی هنرمندان داخلی از شهرهای فراتهران و آثار ثبت شده از سوی فیلمسازان بینالمللی از 127کشور بود. نمایش این فیلمها در ۳ بخش ملی، بینالمللی و مخاطب کودک و نوجوان از ساعت 14 تا 23 10 و 11 اسفند، در سالنهای یک و ۲ پردیس سینمایی ملت صورت خواهد گرفت و برگزیدگان این جشنواره عصر روز 12 اسفند و در مراسم اختتامیه در تالار ایوان شمس معرفی خواهند شد.
برنامه نمایش فیلمهای این جشنواره متعاقبا در سایت و شبکههای اجتماعی آن اعلام خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است حضور مخاطبان و علاقهمندان در این جشنواره و تماشای آثار آن آزاد است. سیزدهمین جشنواره فیلم 100 به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
در آستانه میلاد امام عصر(عج) رونمایی میشود
جمعه سلام فرمانده 2
موضوع ساخت نماهنگ «سلام فرمانده ۲»؛ از صبح دیروز در رسانهها مطرح شد که واکنشهای مختلفی را در پی داشت. این پدیده فرهنگی در قسمت اول خود موقعیتهای فرهنگی عجیبی را خلق کرد. طبق مستندات موجود و به گواه متفکران، جامعهشناسان و اصحاب رسانه، مضمون ابیات آن درخور نیازهای روز نوجوانان در عصر جهاد تبیین به شمار میرود. سازندگان سرود سلام فرمانده مخاطب هدف را خوب شناسایی کردند و یکی از نکات مهم برای جذب و اقبال بیشتر در تهیه محصولات فرهنگی طراحی مبتنی بر نیازها و ویژگیهای مخاطب است که این موضوع در سرود سلام فرمانده بخوبی رعایت شده است. در حال حاضر کارهای فرهنگی از قبیل سرود سلام فرمانده کم است و در این حوزه ظرفیت بالایی وجود دارد. مضمون اصلی شعر سلام فرمانده درباره امام زمان علیهالسلام است که این موضوع بخش گستردهای از جامعه را همراه میکند و فقط محدود به بخش خاصی از مخاطب نیست.
یک محصول فرهنگی برای تاثیرگذاری نیاز به کار رسانهای قوی دارد. برای این سرود کار رسانهای خوبی انجام شد و افراد صاحبنام پایکار آمدند و ابزارهای رسانه و فضای مجازی همراه بودند، همچنین کارهای میدانی در نقشجهان، استادیوم آزادی و برنامههایی از این دست هم بسیار تاثیرگذار بودند.
این سرود موضوع و ریتم بسیار خوبی دارد اما امروزه دیگر در فضای مجازی باید کپسولی کار کرد، این سرود میتوانست مدتزمان کمتری داشته باشد. «سلام فرمانده» یکی از نمونههای موفق تمرکز بر فرم مناسب برای انتقال پیام است؛ فرمی که باعث شده دهه نودیها که مخاطب این سرود هستند، با آن همراه شوند و موجی بزرگ در کشور شکل بگیرد. طی سالهای اخیر در این ژانر موسیقایی کمتر اثری توانسته در حد سرود «سلام فرمانده» ساخته ابوذر روحی مداح اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گیرد و به اصطلاح «ترند» شود؛ آن هم میان دهه هشتادیها و نودیها که با انبوهی از سرگرمیهای متنوع مواجه هستند و به همین دلیل بسیار مشکلپسند شدهاند و جذب آنها چندان ساده نیست. تفاوت این سرود که با هزینه نه چندان بالایی ساخته شده، با دیگر آثار مشابه، تنها در فرم این اثر است. پیامی که در این سرود بیان میشود، دارای نکاتی نیست که برای نخستین بار بیان شود، این بار این جزئیات با شکلی هنرمندانهتر بیان شده که برای گوشهای شنونده جذاب است و پس از شنیدن، به سادگی از ذهن شنونده پاک نمیشود.
حاصل چنین خلاقیتی باعث شد چنین جمعیتی گرد هم آیند و این سرود را همخوانی کنند؛ اجتماعی که در تداوم مجموعه همخوانیهای پرشمار دانشآموزان در مدارس تا همخوانی فرزندان شهدای حرم بود. این همخوانیها البته با برچسبهایی همراه شده اما واقعیت آن است که اگر این اقدامات صرفا محصول مدیریت و سازماندهی میبود، باید چنین اتفاقی برای تک تک آثار هنری دارای جنبه انقلابی رخ میداد، بنابراین در درجه نخست این اثر بوده که توانسته فراگیر شود.
***
سرود «سلام فرمانده 2»
جمعه این هفته رونمایی میشود
سرود «سلام فرمانده ۲» در آستانه نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان(عج) به عنوان اثر جدید گروه ماح (ملت امام حسین)جمعه ۱۲ اسفند ساعت ۲۰ رونمایی و برای نخستینبار از شبکه سوم سیما پخش میشود.
این سرود به عنوان محصول جدید گروه «ماح» با نوای ابوذر روحی و همراهی گروههای سرود تهیه شده است که نماهنگ آن با حضور ۱۰ هزار کودک و نوجوان از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران ضبط شده است.
بناست با رونمایی این سرود، اجتماعات «سلام فرمانده» با همکاری شعب استانی گروه «ماح» در شهرهای مختلف کشور برگزار شود.
نسخه نخست سرود «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» در لنگرود بود که با شعری از سیدمهدی بنیهاشمی لنگرودی و اجرای ابوذر روحی به تهیهکنندگی حجتالاسلام سعید نعیمی، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ مصادف با نیمه شعبان برای نخستین بار در شهر لنگرود استان گیلان پخش شد.
تاکنون نسخههای بسیاری اعم از آذربایجانی، کردی، ترکی، عربی بحرینی، عربی عراقی، عربی لبنانی، پاکستانی، انگلیسی، فرانسوی و... از این سرود تولید شده است.
ارسال به دوستان
از کاهش 50 درصدی فروش در روزهای نیمبها تا شناورشدن همه سینماها
حفظ مخاطب به هر ترتیب
گروه فرهنگ و هنر: پیگیریها نشان میدهد ممکن است سال آینده بلیتهای سینما در روزهای نیمبها کمتر از نصف قیمت به فروش برسد اما به نظر میرسد سینماها به شکل یکپارچه بلیتهای خود را شناور بفروشند تا به این واسطه مخاطبان سینما در دهکهای گوناگون بتوانند سینما بروند. به گزارش «وطن امروز»، مدتی است موضوع افزایش قیمت بلیت سینماها قدری پررنگتر شده است. باید به این موضوع اشاره کرد که موضوع افزایش هزینهها در سینماداری کشور مانند سالهای گذشته، علت اصلی این افزایش قیمت بلیت است. البته بلیت گران نیز همه ماجرا نیست، زیرا یک خانواده حتی 3 نفری اگر بخواهند به سینما بروند باید به فکر هزینه تنقلات خود نیز باشند که همین موضوع افزایش هزینههای بیشتری را دربر خواهد داشت. اما آیا افزایش قیمت بلیت راه چاره است؟ افزایش قیمت بلیت راه اصلی و حقیقی کم کردن هزینههای بالای سالنهای سینما یا سینماداران نیست بلکه افزایش مخاطب راه اصلی بالا بردن درآمد سینماداران است. به تعبیر دیگر اگر سینماداران میخواهند درآمد بالایی داشته باشند باید جامعه هدف خود را نه حوزه اقتصادی و موضوع افزایش قیمت بلیتها بدانند بلکه باید خود فیلمسازان عنوان کنند که با ساختن فیلمهای جذابتر مخاطب بیشتری را به سینما بکشانند. ناگفته نماند برخی اقشار جامعه نیز کمتر به سینما میروند که در صورتی که میان آنان و سینما ارتباط جدی شکل بگیرد میتوان شاهد افزایش مخاطبان سینما به صورت انقلابی بود. شنیدههای ما حاکی از آن است که ایدههایی از سوی شورای صنفی نمایش برای حفظ مخاطبان فعلی سینما در نظر گرفته شده است که به واسطه آن بتوان حداقل مخاطبان سینما را از اینکه هست کمتر نکرد و بلکه به تعداد آن نیز اضافه کرد. برخی از این ایدهها مانند این است که روزهای نیمبها قیمت بلیت حتی کمتر از نیمبها برای مخاطبان ارائه شود یا مانند سال جاری با استفاده از طرح شناور سانسهای صبح و ظهر با قیمت کمتری بلیت عرضه شود.
ناگفته نماند موضوع افزایش قیمت بلیت سینماها تنها برای سینماهای مدرن است و دیگر سینماها با قیمتهای پایینتری بلیت میفروشند. برخی سینماها با مانند «سینما زندگی» در تمام هفته بلیت خود را نیمبها میفروشند. برخی دیگر مانند سینماهای شهرداری چون «رازی» و «راگا» عموما بلیت خود را با قیمت بسیار کمتر از قیمت اعلامی در هفته میفروشند. الان نیز اینطور به نظر میرسد که قیمت بلیتها برای سینماهای مدرن تنها برای روزهای پرمخاطب و در سانسهای شلوغ تمامبها باشد و بتوان فیلمها را با قیمت کمتر در سانسهای دیگر تماشا کرد. باید در نظر داشت که افزایش قیمتها تنها برای سینماها نیست و ما شاهد افزایش قیمت در تمام حوزههای اقتصادی کشور هستیم اما سینما به عنوان ارزانترین تفریح خدماتی کشور نباید از دست برود. امروز قیمت کنسرت و تئاتر بسیار بالاست و شاید هر کس نتواند به سالن کنسرت و نمایش برود اما سینما به عنوان ارزانترین تفریح دچار یک تهدید است که باید با مدیریت مهار شود. اما همانطور که اشاره شد راه چاره حقیقی برای بیشتر شدن درآمد و سود سالنهای سینما، افزایش مخاطبان سینما است نه گران کردن بلیت. نگاهی به وضعیت سینماهایی مانند هند نشان میدهد با ارزانترین بلیت میتوان یکی از پردرآمدترین سینماهای جهان را داشت، بنابراین باید از سویی با تولید فیلمهای جذاب و با بیشترین دایره مخاطب و از سوی دیگر تبلیغات مناسب تعداد مخاطبان سینما را افزایش داد. اکران فیلمهای خارجی نیز یکی از راهکارهایی است که میتوان با آن درآمد سینماها را افزایش داد.
ارسال به دوستان
جمعی از مدیران سیما در پشت صحنه سریال جدید شبکه ۲
عوامل سریال «هادی» مشغول کارند
جمعی از مدیران سیما با حضور در پشت صحنه سریال جدید شبکه ۲ از نزدیک در جریان روند ساخت سریال «هادی» قرار گرفتند. به گزارش «وطن امروز»، مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم، حامد بامروتنژاد مدیر شبکه ۲ سیما، بهرنگ ملکمحمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۲ و مهدی خدایی مدیر تولید و فنی شبکه ۲ از پشت صحنه سریال «هادی» به تهیهکنندگی امیرمهدی پوروزیری و نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر بازدید کردند.
تصویربرداری فصل اول سریال 30 قسمتی «هادی» این روزها در پل خشتی شهرستان لنگرود در حال انجام است. تاکنون و بعد از یک ماه از آغاز تصویربرداری، حدود 20 درصد این سریال مقابل دوربین رفته و در روزهای آتی گروه برای ادامه تصویربرداری به چند لوکیشن دیگر در لاهیجان و سپس تهران خواهند رفت.
محور داستان این درامِ دوران که بازیگرانی چون هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقاییپور، حسین اوجاقلو و... در آن به ایفای نقش میپردازند، پیرامون نوجوانی تا بزرگسالی یک شهید مدافع حرم است. همچنین محمد باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با حضور در محل اقامت این گروه، برای همکاری در پروژههای نمایشی که در استان گیلان تصویربرداری میشوند، اعلام آمادگی کرد.
بخشی از عوامل سریال «هادی» عبارتند از: سرپرست گروه کارگردانی و برنامهریزی: سعید نقدزاده، انتخاب بازیگران نوجوان و بازیگردان: زینالعابدین تقیپور، دستیار اول کارگردان: افشین آقایی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا ملک، دستیار سوم کارگردان: شهراد روییده، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، عکاس: سیداحمد جامهدارپور، طراح گریم: سیدجلال موسوی، مجریان گریم: هانیه بابایی، کامیار عاشورنیا، محمدمیلاد یسلیانی، مدیر تولید: افشین رئوفی، مدیر تدارکات: بهمن داناییزادگان، دستیاران تدارکات: مرتضی کشاورز، ابراهیم صحراییابریشمی، مدیر فیلمبرداری: احمد گودرزی، گروه تصویر: امیرحسین طاهریپور، رضا مظفری، فرامرز توکلی، احسان نصیریان، رضا شیروانی.
ارسال به دوستان
علی سرتیپی مطرح کرد
افزایش احتمالی قیمت بلیت سینما
علی سرتیپی یکی از سینماداران کشور معتقد است با تورمی که این روزها با آن مواجه هستیم، قیمت معقول برای بلیت سینما ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است ولی نمیتوان چنین قیمتگذاریای را انجام داد. با این حال دولت باید کمک کند با تعیین قیمتی مناسب، سالنهای سینمایی به حیات خود ادامه دهند. به گزارش «وطن امروز»، علی سرتیپی که علاوه بر مدیریت چند پردیس سینمایی، در عرصه تهیهکنندگی سینما نیز فعال است، در گفتوگویی با ایسنا درباره تصمیم به افزایش قیمت بلیت سینماها بیان کرد: با توجه به هزینههایی که در بخش تولید فیلم با آن مواجه هستیم و بعد هم آنچه در بخش اکران میبینیم، باید گفت سینما وضعیت نگرانکنندهای دارد. در حال حاضر قیمت همه چیز چند برابر شده اما در یک سال گذشته قیمت بلیت سینما ثابت مانده است و سالنها توان پرداخت هزینههای خود را هم ندارند.
او افزود: در همین همسایگی ما قیمت بلیت سینما در کشور امارات ۱۱ و ۱۲ دلار است ولی در ایران کمتر از یک دلار است؛ یعنی ما ۷۰ تا ۸۰ سنت بلیت سینما را میفروشیم، در حالی که هزینههای ما با آنها یکی است؛ مثلا امکاناتی که در ایرانمال یا پردیس کورش داریم با آنچه در دوبیمال هست، فرقی ندارد ولی قیمت بلیت آنها چقدر است و قیمت بلیت سینماهای ما چقدر!
وی یادآوری کرد: علاوه بر این، در همان سینماهای امارات فیلمهای خارجی هم امکان نمایش دارند و در منطقه پخش میشوند ولی ما در بخش تولید فقط با یک محصول بومی طرف هستیم و فیلمهایی مثل «آوارتار» را نمیتوانیم اکران کنیم.
سرتیپی با اشاره به افزایش قیمت برخی دستگاههای لازم برای نمایش فیلم که در گذشته ۳۰ میلیون تومان بود ولی الان به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: ما در مخمصهای گیر کردهایم که اگر بخواهیم قیمت بلیت را واقعی کنیم باید با توجه به تورم حداقل آن را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برسانیم ولی نمیتوانیم چنین کاری کنیم. شخصا معتقدم حداقل قیمتی که میتوانیم برای سال آینده تعیین کنیم تا بدون هیچ سودآوری سینما فقط بتواند خرج خود را درآورد ۸۰ هزار تومان است.
ارسال به دوستان
آخرین اخبار از جدیدترین فیلم بهروز افخمی
«صبح اعدام» به تعویق افتاد
گروه فرهنگ و هنر: بهروز افخمی ساخت فیلم جدیدش را به تعویق انداخت. اوایل بهمن امسال بهروز افخمی از برنامهریزی برای ساخت جدیدترین فیلمش با نام «صبح اعدام» خبر داد و تاکید کرد با توجه به زمان روایت داستان، فیلمبرداری باید حتما در زمستان انجام شود. او در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر مشغول اجرای برنامه تلویزیونی ۷ شد و به نظر میرسید پس از پایان جشنواره مقدمات برای کلید زدن فیلم مهیا میشود تا اینکه روز گذشته در نشست خبری هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت نام بهروز افخمی به عنوان رئیس هیات داوران بخش اصلی جشنواره اعلام شد. افخمی در پاسخ به اینکه با توجه به حضورش در این جشنواره و سپری شدن فصل زمستان، تکلیف ساخت «صبح اعدام» چه میشود؟ به ایسنا گفت: فیلمبرداری «صبح اعدام» پس از پایان ماه رمضان شروع میشود. برای فیلم جز فضاهای سرپوشیده یک میدان تیر داریم که برای کار در آنجا بر فصل زمستان تاکید داشتیم ولی الان درختی در آن دیده نمیشود [که فصل مشخص شود] پس فیلمبرداری را اوایل اردیبهشت آغاز میکنیم.
این فیلمساز درباره ماجرای «صبح اعدام» به یکی از رسانهها گفته بود: فیلم به ۲ ساعت زندگی شهید «طیب حاجرضایی» پیش از اعدام بازمیگردد. من ۲۰ سال پیش نخستین بار گزارشی از تیرباران و اعدام طیب حاجرضایی و اسماعیل رضایی را در روزنامه کیهان خواندم که ۱۱ آبان ۱۳۴۲ اتفاق افتاده بود. خیلی تعجب کردم که خبرنگار چطور جرأت کرده جزئیات را بنویسد و اصلا چطور چاپ شده است. برایم جای سوال داشت که روزنامه کیهان چطور این کار را انجام داده؟ سردبیرش چه کسی بوده؟ این گزارش را الان در آرشیو روزنامه و جاهایی مثل کتابخانه مجلس هم میتوان خواند. گزارش اعدام تا جایی که سانسور میتوانسته تحمل کند هوادار تیربارانشدگان است و آنها را به خاطر وضعیتی که در آن قرار گرفتهاند تحسین میکند.
افخمی یک ماه قبل درباره بازیگران این فیلم هم گفته بود: سعی کردم از بازیگران تئاتر بیشتر استفاده کنم و تا موقعی که صدای آنها به صورت نمایش رادیویی از ابتدا تا انتها ضبط و ماکت صدا تولید نشود با قطعیت نمیتوانم بگویم از کدام بازیگر استفاده میکنم، ابتدا باید صدای بازیگرها قطعی شود اما نقش «طیب» را مسعود شریف بازی میکند و تعداد دیالوگهای این شخصیت کم است و مجموعا به ۲۰ خط هم نمیرسد، بنابراین کسی نیست که به خاطر صدا یا نحوه اجرا احتمال تغییر داشته باشد، همین که فیزیک و قد و بالا و چهره و سابقهای به عنوان بازیگر از او در اختیار داریم کفایت میکند که بگوییم مسعود شریف قطعا نقش طیب را بازی میکند اما درباره دیگران هنوز مطمئن نیستم. مثلا خبرنگار کیهان که در صحنه حضور داشته، روایت را انجام میدهد و به همین جهت درباره او صدا خیلی مهمتر از چهره است. وی بیان کرده بود: مساله ما ۲ تا آدم است که در حال اعدام هستند و بتدریج متوجه شویم که در این ساعتهای آخر با همدیگر چه حرفهایی میزنند یا با دادستان و سرهنگ چه حرفهایی دارند؛ مثل یک جور نمایشنامه است که در فضای محدودی اجرا میشود و کل ماجرا در پادگان حشمتیه، در یک راهرو، اتاق تشریفات پیش از اعدام، یک جاده به سوی میدان تیر و خود میدان تیر اتفاق افتاده است. این فیلم قرار است به شکلی تقریبا اقتباسی و بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه کیهان از ساعت اعدام و نیز به شکل سیاه و سفید ساخته شود.
آخرین فیلم افخمی «فرزند صبح» است که روایتی از کودکی امام خمینی(ره) است و هنوز به نمایش عمومی درنیامده است. افخمی حدود یک سال قبل در مصاحبهای دیگر با ایسنا که به بهانه صدور پروانه نمایش همین فیلم انجام شد، «فرزند صبح» را بهترین فیلم خود عنوان کرد. این فیلم احتمالا خردادماه ۱۴۰۲ اکران خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|