|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
یوسفعلی میرشکاک حالا مشاور یک تئاتر است
از «خوان شعر» تا «هفتخان اسفندیار»
گروه فرهنگ و هنر: در میان چهرههای شاخص عرصه فرهنگ و رسانه طی 4 دهه گذشته، کمتر چهرهای را میتوان از جنس یوسفعلی میرشکاک یافت که تا این اندازه شخصیتی چندوجهی و البته پویا داشته باشد. او که در عرصههای مختلف فرهنگ و هنر صاحب نظر است، بیش از هر چیز به واسطه شاعرانگیاش شناخته میشود. وی در بخشی از روایت دوران کودکی خود اینگونه شاعر شدن ناگریزش را توصیف میکند: «در خانواده ما برخلاف فقر، آزادگی بود. پدرم سواد داشت و در روستا سواد داشتن مثل این بود که آدم در تهران آنتن از کلهاش بیرون بزند! روستا که بودیم هر هفته یک بار در خانه ما شاهنامهخوانی بود تا جایی که خود من در کلاس سوم میتوانستم شاهنامه بخوانم. ما هم از این قضیه مستثنا نبودیم و چارهای نبود جز شاعری؛ از ما 9 برادر، 5 نفر شاعر هستیم».
میرشکاک در تمام سالهای فعالیت فرهنگی و هنری، همواره خاستگاه اصلی خود یعنی شعر و ادبیات را رها نکرده و حتی برای ورود به میدان طنازی یا نگارش مطالب تند و تیز انتقادی، همواره سبک و سیاقی مختص به خود داشته و در بهرهگیری از واژهها و کلمات، وسواسی ادیبانه داشته است. همین ویژگی هم او را در عین کاراکتر قلندرمآب و درویشمسلک، به یک ادیب تبدیل کرده است.
اعتبار ادبی میرشکاک که در یکی از نقاط اوج فعالیت حرفهای خود همراهی با سید شهیدان اهل قلم، شهیدسیدمرتضی آوینی را تجربه کرده است، البته محدود به نوشتههای مطبوعاتیاش نیست و او در تألیف آثار ادبی نیز کارنامهای پربار دارد. از تصحیح «غزلیات بیدل» در دهه 70 گرفته تا مجموعه اشعاری که در دورههای مختلف در قالبهای متنوع به چاپ رساند. مهمترین ویژگی او در پیمودن این مسیر ادبی هم نگاه همزمانش به فضای رسانه و اشراف بر مقتضیات مرتبط با تحولات روز بوده است.
از همین منظر هم میتوان در کارنامه آثار مکتوب او در کنار آثار ادبی همچون «تصحیح و تحشیه مثنوی محیط اعظم بیدل دهلوی»، «گزیده ادبیات معاصر»، «ستیز با خویشتن و جهان» و «در سایه سیمرغ»، آثار مهمی چون «غفلت و رسانههای فراگیر»، «توسعه و اباحه»، «دیپلماتنامه» و حتی «نامهای به رئیسجمهور آینده» را هم دید؛ آثاری که برخاسته از مواجهه به روز و در عین حال پژوهشگرانه میرشکاک با ابعاد رسانهای تحولات پیرامون خود است. میرشکاک بهپشتوانه همین دغدغه و شناخت، همواره چهرهای موثر در فضای رسانهای بوده است و همزمان با بهرهمندی از سرچشمه ادبیات کهن فارسی، نگاهی مسؤولانه نسبت به امروز و آینده ایران هم داشته است، نگاهی که گاه به موضعگیریهایی صریح و تند و تیز هم منتهی شده و چهرهای جسور و بیپروا در ارائه نظرات متفاوت و غیرکلیشهای از او ارائه کرده است.
همین ویژگیها هم سبب میشود حضور میرشکاک در مقام مشاور محتوایی یک پروژه هنری، اهمیت دوچندان یابد. او که پیشتر در کارنامه فعالیتهای متنوع خود، نگارش فیلمنامهای تحت عنوان «پوریای ولی» را به سفارش مسعود جعفریجوزانی از کارگردانان بنام سینمای ایران داشته است، حالا در قامت مشاور در کنار حسین پارسایی قرار گرفته تا «هفتخان اسفندیار» روی صحنه تئاتر جان بگیرد.
«هفتخان اسفندیار» عنوان یکی از مهمترین پروژههای نمایشی در دست تولید سازمان رسانهای اوج است که نخستین ورود رسمی این سازمان به عرصه تئاتر هم محسوب میشود؛ اثری برگرفته از یکی از داستانهای مشهور شاهنامه فردوسی که قرار است با کارگردانی حسین پارسایی و حضور جمعی از هنرمندان سرشناس تئاتر و سینما، اردیبهشت در تالار رودکی روی صحنه برود.
میرشکاک آنچنان دلبسته میراث فردوسی بزرگ است که زمانی در یک گفتوگوی مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که کدام 3 کتاب را برای تنهایی انتخاب میکند، در کنار قرآن و دیوان حافظ، از شاهنامه فردوسی نام برده بود و حالا در مقام یک ادیب آشنا با مقتضیات زمان و مشرف به تأثیرات رسانهای هنرهای نمایشی، حضورش میتواند تبدیل به پشتوانهای قوی برای غنای محتوایی تئاتری مرتبط با شاهنامه شود. از این معبر میتوان حضور او در مقام مشاور این پروژه را اتفاقی درخور توجه قلمداد کرد. باید دید این ادیب شوریده حال که زمانی «در سایه سیمرغ» را با رویکرد نگاهی تأویلی به شاهنامه فردوسی به رشته تحریر درآورده بود، چه سمت و سویی به روایت «هفتخان اسفندیار» بر صحنه نمایش خواهد بخشید تا این اثر سترگ ریشهدار در ادبیات کهن فارسی، به متنی به روز و منطبق با مقتضیات فرهنگی و اجتماعی امروز ایرانزمین تبدیل شود.
آنچه مهم است اینکه یوسفعلی میرشکاک، چهرهای مورد وثوق از سوی همه جریانهای فکری است و همین ویژگی برگ برنده مهمی برای نمایش «هفتخان اسفندیار» محسوب میشود.
هفتخان اسفندیار یکی از داستانهای مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در آن، حکایت سفر پرماجرای اسفندیارِ رویینتن به قصد رهاندن خواهرانش همای و بهآفرید از چنگ تورانیان روایت میشود. این اثر محصول سازمان هنری رسانهای اوج است و با مشارکت شرکت نور تابان و همکاری بنیاد فرهنگی - هنری رودکی از اردیبهشت ۱۴۰۲ روی صحنه تالار وحدت اجرا خواهد شد.
امین زندگانی در نقش اسفندیار، بانیپال شومون در نقش گرگسار، امیرکاوه آهنینجان در نقش گشتاسب، فریبا کوثری در نقش کتایون، امیررضا دلاوری در نقش پشوتن، اصغر پیران در نقش ارجاسب، رضا راد در نقش شیر شکار، ندا سیاس و مونا صوفی در نقش جادوزنها، محسن حسینی در نقش جاماسب پیشگو، نیکا افکاری در نقش بهآفرید و سایه پارسایی در نقش همای در نمایش «هفتخان اسفندیار» حضور دارند.
«موسیقی- نمایش» «هفتخان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی اردیبهشت به تالار وحدت میآید. هفتخان اسفندیار یکی از داستانهای مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است. «هفتخان اسفندیار» محصول سازمان هنری رسانهای اوج، برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی از اردیبهشت سال جاری با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت اجرا میشود.
ارسال به دوستان
شاعران از جلسه صمیمی خود با رهبر انقلاب و تفاوتهای دیدار امسال و خاطراتی میگویند که برایشان رقم خورد
پایان دلتنگی
دیدار شاعران با مقام معظم رهبری سنتی است که هر سال در نیمه ماه مبارک رمضان در شب میلاد مبارک کریم اهلبیت(ع) برگزار میشود. این دیدار، چهارشنبه شب، در شب میلاد امام حسن(ع) پس از 4 سال که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده بود، برگزار شد. در دیدار امسال که اجرای آن را مرتضی امیریاسفندقه و علیرضا قزوه به عهده داشتند، شاعرانی چون مهدی جهاندار، قادر طهماسبی (فرید)، حسین خزایی، محمدامین اکبری، یوسفعلی میرشکاک، محمدمهدی سیار، غلامرضا کافی، حجتالاسلام زکریا اخلاقی، محمدجواد شرافت، محمود حبیبی کسبی، الهام صفالو، محمدمهدی عبداللهی، میلاد عرفانپور، علیرضا نورعلیپور، ولیالله کلامی زنجانی و علیمحمد مودب شعرخوانی کردند.
محمدمهدی سیار با بیان خاطرهای از شعرخوانی در جلسه دیدار با رهبری که چهارشنبه شب برگزار شد، میگوید: «با موتور خودم را رساندم به رکعت آخر نماز؛ موتوری میگفت اگر قسمتت باشد به نماز آقا میرسی، در مسیر کلی خاطره از جبهه و یکی به دوهاش با فرماندهها و سردارها گفت. موتوری میگفت ماه رمضان از ظهر تا آخر شب منم و این موتور و از افطار هم که سیگار.
بعد از افطار و قبل از شروع جلسه همین که نشستم و با آقا چشم در چشم شدم، ایشان گفتند: «مثل گل آفتابگردان در شب!» این رباعی را سال ۸۸ خوانده بودم، در نخستین شعرخوانیام در این جلسات. شعرخوانیها با سیدعلی موسویگرمارودی شروع شد. شاید ۲۰ نفر شعر خوانده بودند و آخرینشان اسمش مهدی بود. شعرخوانی او که تمام شد، آقا گفتند: «یک مهدی دیگه هم هست اینجا».
اول گفتم یک رباعی بدهکارم به این جلسه به دلیل حافظه خوب! آقا بلافاصله گفتند: «یادتون رفته بود! من یک بیتی اونجا خواندم؟ یادتان هست؟» و همزمان زمزمه کردیم: «غافل دادیم دل به دستت/ ما را یاد و تو را فراموش!» رباعی فراموش شده را خواندم و بعد هم غزل. محمدجواد شرافت بعد از جلسه گفت: شنیدی آقا چه «الحمدلله» گفت بعد از پایان غزلت؟
* رهبر انقلاب: خود ما هم خیلی دلتنگ این دیدار بودیم
الهام نجمی نیز از حضور پررنگ جوانان و تذکری که رهبری به شاعران میدادند برای بهبود اشعارشان و... در این دیدار گفت: «امسال بعد از وقفه چند ساله، حضور شاعران از سر دلتنگی، شور و شوقی که داشتند بیشتر بود و همه برای دیدن ایشان مشتاقانه سر از پا نمیشناختند. البته رهبری هم بعد از افطار گفتند که خود ما هم خیلی دلتنگ این دیدار بودیم. این دلتنگی واقعا مشخص بود و حضور چهرهای بیشتر جوان هم یکی از ویژگیهای دیدار امسال بود.
در بخشی از این مراسم لیلا حسیننیا از تبریز شعرخوانی کرد که رهبری نیز با وی همخوانی کردند و همین امر نشان از توجه ایشان به شعر و شاعر است و البته ایشان شعر را رسانه میدانستند.
نجمی از خاطره دیدار با رهبر انقلاب بعد از 4 سال وقفه گفت: خاطره به یادماندنیای که از این دیدار دارم، صمیمت وصفناشدنی بود که رهبری نسبت به شاعران نشان دادند. ایشان در جمع شاعران افطار کردند و من میدیدم که برخی شاعران بعد از تماشای ایشان اشک شوق میریختند.
وی درباره تشویق و تذکراتی که رهبری در شعرخوانی شاعران میدادند، بیان کرد: در کنار تشویق هم اگر میدیدند باید شاعر در شعر تغییری بدهد، تذکر میدادند. حتی یکی از شاعران خانم نیز شعری با موضوع سبک زندگی اسلامی خواند که رهبری خیلی تحسین کردند و شاعر لبنانی هم شعر خواند که رهبری نکاتی را به وی گفتند. رهبری از حجتالاسلام زکریا اخلاقی هم برای سرودن شعرهای قوی و محکم در وزنهای شعری دشوار تمجید کردند.
فاطمه نانیزاد هم درباره بارزترین تفاوت جلسه شب شعر در حضور رهبر انقلاب گفت: بارزترین تفاوت دیدار امسال با دیدارهای گذشته این بود که شاعران بیشتری چه آقا و چه خانم دعوت شده بودند. افزایش مدعوین و شاعران در این دیدار باعث شد جلسه در فضایی که سالهای گذشته برگزار میشد، برگزار نشود. به همین دلیل دیدار امسال در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. نماز هم بنا به رسم سالهای گذشته در حیاط خوانده نشد.
وی در ادامه افزود: رهبری یک ربع قبل از نماز حضور یافتند و برخی شاعران به طور خودجوش شعرخوانی کردند. امسال سفره افطاری در سالن مجاور حسینیه امام خمینی(ره) برپا و یک سفره برای آقایان و یک سفره هم برای خانمها پهن شده بود. خدا را شکر این بار توفیق داشتم در نزدیکی جایگاه رهبر افطار کنم. این اتفاق برای من لذتبخش بود. سفرهای که ما بودیم در مجاور مقام معظم رهبری بود و فاصلهمان با آقا در حد یک متر بود. حتی نتوانستیم افطار کنیم؛ چراکه محو دیدن روی ماه رهبری بودیم.
ارسال به دوستان
اشاعه نماهنگهای مذهبی تأثیر مثبتی بر روحیه کودکان و نوجوانان بیمار دارد
نوای خوش امیدواری
محمدعلی میرزایی: چند روز پیش بود که نماهنگ «شبیه پروانهها» با شعری از مجتبی کرمی، خوانندگی علی اکبر حائری و همراهی گروه سرود احسان در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) منتشر و به کودکان پروانهای تقدیم شد. در همین رابطه رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار مداحان همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) فرمودند: «یک نکتهای که میخواستم بگویم و حالا یادم آمد، مساله آمیختن مداحی با سرود است که اخیراً این کار باب شده و کار خیلی خوبی است. سرودهای خوبی گفته میشود. همین سرود «[سلام] فرمانده» سرود خوبی بود. دیدید جاهای دیگر این سرود را ترجمه کردند، بازخوانی کردند؛ در بعضی کشورها - که البته خبرهایش منعکس نشد اما ما اطلاع پیدا کردیم - همان [چیزی را] که بچهها اینجا خوانده بودند، با همان زبان فارسی در کشورشان تکرار کردند، در حالی که زبان فارسی را هم بلد نبودند اما همان را تکرار کردند. اینها عواملی است که میتواند به اقتدار این کشور کمک کند.
برای تاثیرگذاری در هر جامعهای بهترین روش برقرار کردن ارتباط با کودکان و نوجوانان آن جامعه است، چرا که اگر کودکان و نوجوانان را دریابیم و بتوانیم تاثیر مورد نظر را در ذهن رفتار علایق و خواستههای آنها ایجاد کنیم این تاثیر نه تنها در خود آنها نهادینه خواهد شد بلکه همزمان روی اطرافیان، بویژه افراد درجه یک خانواده این قشر ماثر و چشمگیر خواهد بود. این نکته مهم را نیز رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدظلهالعالی در سال ۱۳۹۴ در یکی از سخنرانیها به آن اشاره فرموده بودند که اگر بتوانیم یک سرود زیبای اثرگذار خوشمضمون درست کنیم جوری که وقتی بچهها تو کوچه راه میروند، از خانه به مدرسه میروند زیر لبشان آن را زمزمه کنند، اگر این کار را بتوانیم بکنیم یک کار بسیار بزرگی کردید. به تازگی سرود «سلام فرمانده» و همچین چند روز پیش هم نماهنگ «شبیه پروانهها» توانست گام نخستین در این مقبولیت را از جانب کودکان و نوجوانان بردارد. باز جای خرسندی است که این اتفاق رخ داد اما در هر رویداد فرهنگی برای ادامهدار بودن و قوام بیشتر این نوع حرکتها نیاز به نقد و بررسی موشکافانه آن است که هر یک از علاقهمندان، متخصصان و کارشناسان لازم است از منظر خود به آن نگاه و نقدی سازنده داشته باشند. از سویی باید گفت اشاعه اینگونه آثار نقش کلیدی بر روحیه کودکان و نوجوانان بیمار دارد؛ افرادی که جز امیدواری و دل خوش بهانه دیگری برای زیست خوب در این جامعه نخواهند داشت و باید با تکثیر اینگونه نماهنگ ها برای افزایش روحیه و نشاط آنها تلاش کرد. گفتنی است «پیدرمولیز بولوسا» با نام اختصاری «ای بی» یک بیماری ارثی در بافتهای پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول میکند. این بیماری به دلیل نازک شدن پوست و آسیبپذیری آن به بالهای پروانه تشبیه میشود و در ایران با نام بیماری «پروانهای» شناخته شده است. تاکنون ۹۵۰ بیمار پروانهای در کشور شناسایی شده است که ۹۵ درصد آنها حاصل ازدواجهای فامیلی هستند.
ارسال به دوستان
مشارکت نوجوانان و خردسالان قرآنی در نمایشگاه امسال قرآن کریم مثالزدنی است
حضور خاص دهه هشتادیها در نمایشگاه قرآن
گروه فرهنگ و هنر: ترویج و استقرار سبک زندگی قرآنی، تنها راه نیل به «جامعه اسلامی» و در نهایت برپایی «تمدن نوین اسلامی» است. در جدیدترین نوشته محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در فضای مجازی آمده است: «سیامین نمایشگاه قرآن امسال در حالی در مصلای تهران در حال برگزاری است که حضور و مشارکت چشمگیر نوجوانان و خردسالان قرآنی که بعضا نخستین تجربه روزهداری را پشت سر گذاشتهاند، رنگ و بوی دیگری به بزرگترین و باشکوهترین رویداد قرآنی جهان اسلام داده است».
به گزارش «وطن امروز» مسؤولان غرفه دهه هشتادیهای سیامین نمایشگاه قرآن با درک این مساله که بازی، بهترین زبان برای ارتباط موثر با نوجوانان است، غرفهای متفاوت را طراحی کردهاند که توانسته تعداد قابل توجهی از نوجوانان را به سوی خود جلب کند.
فضای بزرگ، ابزار بازی حرفهای و بخشبندی منظم با نگاه حرفهای از ویژگیهای این غرفه است. بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن وقتی در حال عبور از کنار غرفه دهه هشتادیها هستند، نوجوانان دختر و پسر زیادی را میبینند که در صف ایستادهاند تا با استفاده از عینک واقعیتافزوده در قلب رخدادی قرار بگیرند که بارها و بارها درباره آن شنیدهاند اما دیدن صحنههای این واقعه بزرگ در قالب تصویر آن هم به شکل واقعیت افزوده که گویی خودت در آن لحظه در همان مکان حضور داری، برای نوجوانان بسیار جذاب است.
* جام رمضان، این بار با پلیاستیشن
در همین ارتباط مهدی جعفریجوزانی مسؤول بخش دهه هشتادیهای نمایشگاه قرآن کریم گفت: بخش بازیسرای این غرفه به 3 بخش تقسیم شده که یک بخش آن جام رمضان است. قبلاً جام رمضان فوتبال داخل سالن برگزار میشد و همه از آن استقبال میکردند اما برای نوجوانان امروز باید با پلیاستیشن جام رمضان برگزار کرد و استقبال خوبی نیز شده و هزار و ۵۰۰ نفر در سامانهای که قبل از شروع نمایشگاه اعلام کرده بودیم، ثبتنام کردند. در زمان برپایی نمایشگاه نیز علاقهمندان ثبتنام و در این جام شرکت میکنند و برگزیدگان هر شب وارد مراحل بعدی میشوند تا در پایان نمایشگاه برندگان مشخص و جوایز جذابی به آنها اهدا شود.
ارسال به دوستان
اخبار
همخوانی سرود «سلام فرمانده» توسط دههنودیها در نمایشگاه قرآن
کودکان دهه نودی و دهه هشتادی در حاشیه نمایشگاه قرآن، نماهنگهای معروف «سلام فرمانده» از ابوذر روحی و «عزیزم حسین» از رضا هلالی را با یکدیگر همخوانی کرده و جمله «موندنیترین رفیق من امام حسین» را فریاد زدند. به گزارش «وطن امروز»، کانون پرورشفکری کودکان و نوجوانان همه ساله در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم عهدهدار بخشی از خدمات غرفههای کودک است. امسال نیز در بخش «باغ آیات» نمایشگاه قرآن مشغول خاطرهانگیز کردن نمایشگاه قرآن برای کودکان است.شامگاه ۱۷ فروردینماه مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روبهروی در شماره ۱۷ مصلای امام خمینی(ره) صدها خانواده را از شبستان به حیاط مصلی کشاند و روی پلههای محوطه میخکوب کرد. بچهها پس از ادای احترام به پرچم ایران و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نماهنگهای معروف «سلام فرمانده» از ابوذر روحی و «عزیزم حسین» از رضا هلالی را به درخواست حضار، با یکدیگر همخوانی کرده و جمله «موندنیترین رفیق من امامحسین(ع)» را فریاد زدند. سیامین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا میشود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.
***
وداع با پیکر کیومرث پوراحمد
مراسم تشییع و تدفین پیکر زندهیاد کیومرث پوراحمد صبح دیروز در قطعه هنرمندان بهشتزهرا برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، مراسم تشییع و تدفین پیکر زندهیاد کیومرث پوراحمد دیروز جمعه ۱۸ فروردین ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور همکاران این سینماگر و خانواده وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد. اجرای مراسم برعهده کورش سلیمانی بود و محمد خزاعی، جهانبخش سلطانی، منوچهر شاهسواری، کورش سلیمانی، حبیب احمدزاده، رضا درمیشیان، همایون اسعدیان، داریوش باباییان، مسعود فروتن، بهمن فرمانآرا، سلمان فرخنده، علی قائممقامی، کیانوش عیاری، حبیب اسماعیلی، منیژه حکمت، محمد شیری، طناز طباطبایی، سروش صحت، گلاب آدینه، کتایون ریاحی، محمدعلی زم، مسعود کرامتی، مینا وحید، محمدرضا دلپاک، حسن پورشیرازی، حسین رسولی، علیرضا معتمدی، علی شادمان، بهزاد خداویسی، داریوش فرهنگ، مرضیه برومند، فرهاد توحیدی، احمد امینی، محمد کارت، صابر ابر، عباس جهانگیریان، فردین خلعتبری، احمدرضا درویش، محمدحسین لطیفی، محمدرضا فروتن، جعفر پناهی، شهرام مکری، رضا فیاضی، محمد رسولاف، جلیل فرجاد، ایرج نوذری، ابراهیم اثباتی، آزیتا حاجیان، مازیار لرستانی، حسام نواب صفوی، فرزین محدث، امیرآقایی، اصغر همت، مهوش وقاری و... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند. محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز در این مراسم بیان کرد: من فکر میکنم در این روزها با یک مورد بسیار عجیب مواجه هستیم. در ۳ روز گذشته که شاهد تلخترین روزها برای سینمای ایران هستیم با مرگ هنرمندی مواجه شدیم که آثارش همواره در برگیرنده پیام صلح، دوستی، امید و سرشار از زندگی بود اما با این پایانبندی که داشت با یک تناقص کامل مواجه شدیم. مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: آن چیزی که درگذشت مرحوم کیومرث پوراحمد به ما نشان داد این است که باید در این روزها بیشتر از خودمان مراقبت کنیم و این مراقبتها هم فقط مالی نیست. مراقبت معنی سانسور هم ندارد که این روزها از طریق افرادی باب شده که باید بیشتر مراقبت کنیم. آنچه منظور من از مراقبت است این است که خانواده سینما باید بیشتر از خودش مواظبت کند.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|