|
ارسال به دوستان
اخبار
میزبانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور از ۵ چهره کتابخانهای از ۳ قاره جهان
۵ چهره برجسته بینالمللی کتابخانهای از ۳ قاره جهان با دعوت نهاد کتابخانههای عمومی کشور به کشورمان سفر کردهاند تا ضمن حضور در همایش بینالمللی «کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک» با تازهترین دستاوردها و خدمات کتابخانههای عمومی در ایران آشنا شوند. ۵ چهره برجسته بینالمللی که به همایش بینالمللی «کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک» دعوت شدهاند، روز ۲۱ مهرماه وارد ایران شدند.
میخائیل دیمیتریوویچ آفانسییف از روسیه، رشیده بوالحسن از مالزی، جورج مویزز کرول دو پرادو از برزیل، او. اِن. چوبِی از هند و علی فؤاد کارتال از ترکیه با حضور در ایران ضمن حضور در همایش بینالمللی «کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک» از کتابخانههای عمومی بازدید میکنند و با خدمات متنوع کتابخانهای در کشورمان آشنا میشوند. گفتنی است همایش بینالمللی «کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایدهها، تجربهها، ضعفها، چالشها و چشماندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانههای عمومی به منظور مشارکت فعال در فضای کسبوکار کشور و فراهم آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانههای عمومی در رونقبخشی اقتصادی با حمایت از اقدامهای کارآفرینانه و کسبوکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانههای عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.
***
کتاب «سختتر از سنگ» رونمایی شد
«سختتر از سنگ» عنوان کتابی به قلم وحید و حمید شاهیمریدی است که مخاطب با خواندن آن به سرمایههایی مثل صبر، تلاش و پشتکار پی میبرد.کتاب «سختتر از سنگ» اثر وحید و حمید شاهیمریدی با حضور اهالی رسانه رونمایی شد. این کتاب درباره زندگینامه مردی به نام وحید شاهیمریدی است که در راه کشف معادن گوناگون سختیهای بسیار زیادی کشیده و به «مرد معدن ایران» مشهور است. وحید شاهیمریدی، نویسنده کتاب «سختتر از سنگ» درباره این اثر بیان کرد: از وقتی دست چپ و راست خود را شناختم تا رسیدن به اکتشاف معادن را در این کتاب نوشتم. «سختتر از سنگ» کتابی صادقانه است. من تمام اتفاقات را صادقانه نوشتم تا بتوانم انگیزهای برای مخاطبان نوجوان ایجاد کنم.
وی درباره عنوان «مرد معدنی ایران» تصریح کرد: این عنوانی است که دوستان با توجه به سفرهای متعدد من به تمام معادن فلزی و غیرفلزی کشور روی من گذاشتند. من حدود بیش از 400 معدن در کشور کشف کردهام و تمام سنگها و کانیهای فلزی را در سطح کشور میشناسم. در دنباله این کار، کتاب «طرح جامع معدن و معدننگاری» را نوشتم؛ کتابی که میتواند برای دانشجویان منبع خوبی باشد تا به شناخت بهتری از معدن و سنگهای آن برسند.
***
انعکاس «درد فلسطین» در جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج)
جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با شعار «شرف همپاست با درد فلسطین» برای همدردی با مردم مظلوم فلسطین رونمایی شد.
همزمان با راهپیمایی مردم تهران برای همدردی با مردم مظلوم فلسطین، خانه طراحان انقلاب اسلامی نیز دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) را تغییر داد.
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با عنوان «درد فلسطین» و با شعار «شرف همپاست با درد فلسطین»، در ادامه پویش «توفان الاقصی» تولید شده است و طراح گرافیک آن دانیال فرخ و طراح نوشتارش مجتبی حسنزاده است. دیوارنگاره پیشین میدان ولیعصر(عج) به مناسبت انجام عملیات «توفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، ۱۶ مهر نصب و رونمایی شده بود.
***
جنبش شیخ زکزاکی در قاب مستند «خلیل آفریقا»
مجموعه مستند «خلیل آفریقا» در آستانه ورود امام آفریقا به ایران، با موضوع فعالیت جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی، در ۵ قسمت از شبکه افق پخش میشود. «خلیل آفریقا» عنوان مجموعه مستندی است که در 5 قسمت و با موضوع فعالیتهای جنبش اسلامی نیجریه و رهبری آن شیخ ابراهیم زکزاکی روی آنتن شبکه افق میرود. موسسه روایت فتح مجری تولید این مجموعه بوده و روحالله رفیعی کارگردانی آن را بر عهده داشته است. بخشی از تاریخ اسلام و تشیع در نیجریه و فعالیت جنبش اسلامی این کشور در هر قسمت از «خلیل آفریقا» روایت میشود. در قسمت نخست که با محوریت شخصیت عثمان بین فودیو تولید شده به تاریخ چند سده اخیر نیجریه اشاره میشود؛ او حدود ۲۰۰ سال قبل ساختار یک حکومت اسلامی را در نیجریه بنا کرد که قریب به ۱۰۰ سال برپا بود اما این حکومت با نفوذ انگلیس و نفاق جریانهای سیاسی وابسته به بیگانه سرنگون شد.
در قسمتهای بعدی به شیخ ابراهیم زکزاکی و جنبش اسلامی نیجریه در سالهای اخیر اشاره شده و برای نشان دادن اهمیت این جریان، ملاقات شیخ زکزاکی و امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار گرفته است.
در ادامه چرایی مخالفتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا با این جنبش و نوع مواجهه جریان بوکوحرام با جنبش اسلامی نیجریه مورد بحث قرار میگیرد.
مستند «خلیل آفریقا» در ۵ قسمت، شنبه تا چهارشنبه هفته جاری ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.
ارسال به دوستان
شاعران کشورمان با آثارشان به استقبال شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه رفتند
در مدح مجاهد نیجریه
گروه فرهنگ و هنر: جوان ۲۵ سالهای که بعد از دیدار با امام خمینی(ره) به نیجریه میرود تا مردمش را به مبارزه با استبداد دعوت کند، حالا بعد از سالهایی سخت به ایران آمده و جمعیتی به استقبالش رفتهاند. در پی حضور شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در ایران، مراسم پاسداشتی با حضور جمعی از اهالی ادب حوزه ایران فرهنگی، شامگاه جمعه ۲۱ مهر به مدیریت علیرضا قزوه و اجرای سیدمسعود علویتبار به میزبانی گروه بینالمللی هندیران با نام «امام آفریقا» برگزار شد. در این مراسم، سیدمسعود علویتبار، شاعر و کارشناس تاریخ و تمدن ملل اسلامی گفت: شخصیت و فعالیتهای عظیم ابوشهدا شیخ ابراهیم زکزاکی، انعکاس بینظیر انوار مکتب عاشورایی حضرت سیدالشهدا آقا امام حسین(ع) در زاریا، نیجربه، آفریقا و سراسر جهان است. اخلاص، صفای باطن، ارتباط معنوی و نورانیت حضرت امام خمینی(ره) مانند اکسیری دلهای میلیونها عاشق و دلداده را در سراسر جهان تبدیل به خزاین عشق الهی و حسینی کرد که در این میان شیخ ابراهیم زکزاکی نمونه و مصداق بارز و مشهودی بر این مدعاست.
علویتبار تصریح کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی با عشق حسینی تشیع و آزادگی را در آفریقا توسعه و گسترش داد و در این راه شاهد به شهادت رسیدن 6 نفر از پسران خود به نامهای حمید، حمید، حمد، احمد، محمود و علیحیدر بود. خود نیز در این راه بارها زندانی و اذیت و آزارهای فراوانی را متحمل شد و هر بار استوارتر از قبل در مسیر خود گام برداشت.
* علیرضا قزوه
(بخشی از یک مثنوی بلند، در عظمت کار شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی)
کنون وقت آن شد که یاد آوریم
زمردی بزرگ و دلیری عظیم
یکی مرد دلداده اهل هوش
به میخانه عاشقی بادهنوش
هم او شیخ یعقوب زکزاکی است
که اسطوره مردی و پاکی است
به نیجریه شد رهبر شیعیان
بود مهتر و سرور شیعیان
بود مسقطالراس او «زاریا»
دیاری که شد عاقبت کربلا
گره زد دلش را به عشق امام
که بر او هزاران درود و سلام
خمینی به پاریس چون شد روان
بیامد به دیدارش آن قهرمان
چو شد انقلاب عظیمی به پا
به ایرانزمین آمد آن آشنا
سوی قم روان شد پی کسب نور
خدا یار آن رادمرد غیور
که از سنت کهنه دل کنده بود
خدا را کنون برترین بنده بود
دلش عاشق نور و افلاک بود
چو آبی دل خاکیاش پاک بود
چو او درسگاهش به سیصد رسید
ز دشمن به او ظلم بیحد رسید
یکی جنبش و جوشش تازه کرد
جهادی بزرگ و بیاندازه کرد
همه عاشقان را شد او رهنمون
رسیدند یاران به ده میلیون
نشد زاکزاکی ز حق ناامید
سه فرزند دلبند او شد شهید
خودش زخمی و چشم او غرق خون
ولیکن ز اصلش نگشت او نگون
نترسید از آتش و تیرشان
چهها کرد بغض گلوگیرشان
مسلمانم ایرانی خاکیام
من از دستبوسان زکزاکیام
* عبدالرحیم سعیدیراد
رو سفیدتر از پیشانی بلند تو نیست
ای شیخ سیهچرده!
که ابراهیموار
با شش اسماعیل
به کربلای عشق رفتی.
و این تصویر شگفت تویی!
که با عمامهای خونین
در کنار شش قربانی
راستقامت ایستادهای
چون کوهی که آتشفشان به سینه دارد
و آرام به «روحالله» لبخند میزند.
* عارفه دهقانی
ساز دنیا، ساز غمناکیست
شعرها از داغ ما حاکیست
یر پوتینهای وهابی
نیجریه، سینهاش خاکیست
آن که راهش را به خون رفتند
جز حسین، آرام دلها، کیست
کل ارض کربلا یعنی
شیعه هرجا هست، افلاکی است
حال و روز قلب ما حالا
حال و روز شیخ زکزاکی است
در این برنامه که با بداههنویسی مسعود ربانی همراه بود، حضور و فعالیت شاعران و هنرمندانی همچون علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، امیر عاملی، مسعود ربانی، محمدعلی یوسفی، علیرضا حکمتی، سیدمهدی بنیهاشمی، مسلم اسدالله، نغمه مستشارنظامی، عارفه دهقانی، مریم فروزانکیا، زهرا میریانکرمی، فاطمه نانیراد، مهسا ایمانی، زهرا آراستهنیا، خدیجه دیلمی و زیبا فلاحی را به دنبال داشت. همچنین در این محفل شاعران جدیدترین سرودههای خود را در ستایش شأن و جایگاه شیخ زکزاکی ارائه دادند.
ارسال به دوستان
درباره پیوست فرهنگی - هنری توفان الاقصی در سینما و تلویزیون
«بازمانده» به غزه رسیده است
شیدا اسلامی: در روزهای گذشته «توفان الاقصی» در صحنه رسانه هم توفان بزرگی به وجود آورده و توجه همگان را به لزوم تولید محتوا درباره فلسطین و موضوعات مرتبطش جلب کرده؛ اتفاقی که هر سال در مناسبت روز جهانی قدس یا مقاطع مختلف تحولات در این سرزمین پررنج و خون، تکرار میشود و رسانهها به منزله تکلیفی هر ساله و تکراری، شروع به مرور چندباره محصولات فرهنگی از جمله فیلمها، سریالها، مستندها و... با موضوع آرمان قدس میکنند و از آن میگذرند. اما این بار وسعت و امواج قدرتمند ماجرا در قلب غرب آسیای همیشه آبستن حادثه، به حدی است که لازم مینماید دغدغهمندان و مسؤولان فرهنگی جهان اسلام -بویژه کشورمان - در عرصه سینما و تلویزیون، توجهی بیش از پیش و سازمانیافتهتر از هر زمان دیگری به این خلأ رسانهای کنند و طرحی نو در این تابلوی سراسر حماسه و مظلومیت درافکنند.
همین که هنوز هم که هنوز است، از نگاه قاطبه دوستداران مقاومت فلسطین در همین کشور خودمان، «بازمانده» بهترین و اثرگذارترین اثر ایرانی درباره فلسطین محسوب میشود، کافی است به فقر و عدم غنای اغلب آثار مشابهش متوجهمان کند. بررسی وجوه ماندگاری «بازمانده» شاید یکی از راههای یافتن نقاط قوت و ضعف آثار این حوزه و گونهای مهندسی معکوس برای دستیافتن به مؤلفههایی نزدیک به هدف در حوزه فرم و محتوای آثار داستانی با موضوع فلسطین باشد. «بازمانده» که اثر به یادماندنی کارگردان فقید سینمای ایران، زندهیاد سیفالله داد است، برداشتی آزاد بود از یکی از قصههای کوتاه غسان کنفانی با عنوان «بازگشت به حیفا» که «داد»، خط داستانی «بازمانده» را از آن قصه گرفته بود. نکته جالب اما این بود که در داستان «بازگشت به حیفا» که قصه تلخ و ناگواری است، کنفانی نسلهای گذشته فلسطین را سرزنش میکرد که چرا مقابل اشغالگران نایستادهاند و به نوعی نسلهای گذشته را به مثابه شریک جرم اشغالگران نشان میداد. سیفالله داد اما دقیقا خلاف جهت شنا کرد و با اینکه ایده مرکزی و خط شروع داستان را که جاماندن یک کودک در خانه در زمان حمله صهیونیستها بود، از داستان غسان کنفانی وام گرفته بود، 2 کار توأمان انجام داد که با مضمون قصه نویسنده عرب تفاوت داشت.
نخست اینکه او نسلهای گذشته فلسطین را محافظان آرمان رهایی و بازگشت به سرزمین مادری ترسیم کرد. صفیه در «بازمانده» تمام هستیاش را کف دست گرفته تا آرمانی به نام فلسطین رها از اشغالگری و ستم صهیونیستها را به فرحان کوچک منتقل کند. در واقع، اگر صفیه نباشد، فرحانی هم نخواهد بود. از سوی دیگر، او در سراسر این اثر، آینده فلسطین را در وجود نسلهای آینده و نوزادانی که روزی به سرمایههای ارزشمند مقاومت فلسطین تبدیل میشوند، نمایاند. پرواضح است غفلت از هرکدام از این دو وجه مهم و سرنوشتساز تأثیر خودش را در منظومه اثر میگذاشت؛ بویژه که «داد» در شخصیتپردازی صفیه عوامل و عناصر دینی را در کنار حس وطنپرستی و وطنپرستی را در کنار روحیه و رفتار و عواطف زن شرقی در لایه اول، زن عرب در لایه بعدی و از همه مهمتر، زن فلسطینی در لایه عمیقتر به کار گرفت و بدینگونه، سیمایی واقعی، باورپذیر و پرجزئیات از یک زن فلسطینی به نمایش گذاشت.
سیفالله داد جایی گفته بود: «میخواستم آخرین سکانس فیلم پیام روشنی داشته باشد. وقتی صفیه با کودک میخواهد خودش را از قطار پرتاب کند، چه باید بگوید. آن شب رفتم زینبیه. در ذهنم درخشید: صفیه آیهالکرسی را میخواند. خداوندی که حی و قیوم است. صفیه با کودک خودش را پرتاب میکند...». اینکه این وجه از شخصیتپردازی صفیه و دیگر رفتارهای مبتنی بر فرهنگ یک زن میانسال فلسطینی از فیلم بیرون نمیزند و شعاری نمیشود، تکیه به هنر و توانمندی سازندهاش داشت.
یکی دیگر از عوامل موفقیت «بازمانده» انتخاب لوکیشن مناسب آن بود. این اثر در سوریه ساخته شد و بافت اصیل معماری و شهرسازی عربی را در خود داشت. شاید اگر «داد» و منوچهر محمدی (تهیهکننده) مثل برخی همگنانشان به جای یک محیط عربی اصیل، فیلمشان را در محلی فاقد هویتهای بومی میساختند و آن را در ارمنستان و ترکیه و... فیلمبرداری میکردند، از صمیمیت و دلنشینی فیلم کاسته میشد.
«بازمانده» از یک منظر دیگر، فاقد نشانههای افراطی، مطالعهنشده و سادهانگارانه از شخصیتپردازیهای معمول از دشمن صهیونیستی بود. «داد» در پی آن نبود دشمنان را موجوداتی احمق و مضحک نشان دهد. فیلم در عین روایت مبارزه با صهیونیستها، از شعارزدگی به دور میماند؛ اتفاقی که 2 ارزش همزمان را در دل خود دارد: هم در درون خود موفق ظاهر میشود و هم در شرایطی که عمده فیلمسازان ما حتی تصور پرداختن به موضوعاتی مثل فلسطین را مساوی با کارهای شعاری و غلتیدن در ورطه آثار گلدرشت و نچسب میدانند و میدانستند، دست پر سازندهاش را در تجهیز به عواملی نشان میدهد که کار را به متن واقعیت فلسطین نزدیک و از کلیشهای شدن دور میکند. این در حالی است که در سینمای امروز غرب، اساسا موضوعات و دغدغههای سیاسی و راهبردی جایگاه ویژه خودشان را دارند و هنرمندان نهتنها ترسی از مخاطبگریزی آثار اینچنینیشان ندارند که برخی از آنها چون «فهرست شیندلر» و... (فارغ از مضمونشان) تبدیل به آثاری مهم در تاریخ سینما شدهاند. از این رو، خلق اثری چون «بازمانده» در جرأتزایی و توانافزایی هنرمندان برای تولید آثاری از این دست نیز اثرگذار است.
«بازمانده» از جهات دیگر هم میتواند الگوی تولید اثر درباره مساله قدس شریف باشد. نقش اول «بازمانده» یک زن میانسال با چهره و گریمی بسیار معمولی است. داستان جز ابتدای آنکه گذری کوتاه به ارتباط عاطفی سعید و همسرش دارد، تلاشی برای نمایش رمانس عشاق فلسطینی که مستقیم یا غیرمستقیم در اثر کنش صهیونیستها از هم جدا میافتند یا... ندارد. در واقع، موتور محرک درونی داستان این اثر عشق و امید بیشائبه به آینده و دغدغه برای نجات و بازگرداندن میراث فلسطین به صاحبان اصلی آن است. البته منکر آن نباید بود که عشق هم میتواند داستان و کشمکشهای جذابی با مضمون مبارزه برای هدف مقدس را بیافریند اما همین که اثری بدون این عنصر بسیار مهم و مورد توجه فیلمسازان، جذاب باشد و در عین حال درونمایه سیاسیاش را هم حفظ کند، نشانگر توانمندی خالق آن است و میتواند درسآموز باشد.
از یک نقطهنظر دیگر باید به این نکته هم اشاره کرد که سیفالله داد برخلاف برخی همکسوتهایش، در «بازمانده» نه از حیث انتخاب بازیگر و نه از حیث هدایتشان، مقهور و مرعوب کار بازیگران خارجی نشد و بازیگران را در خدمت اثر قرار داد، نه اثر را در خدمت بازیگران؛ آسیب مهمی که کیفیت بسیاری از آثار امروز نمایشی را تحتالشعاع خود قرار داده و در نخستین برخورد، دست سازنده را برای مخاطب رو میکند.
مرور ابعاد مختلف ماندگاری اثری چون «بازمانده» وقتی ارزشمندتر میشود که بدانیم حالا در این روزهای سخت و خونین غزه و فلسطین عزیز، ایمان و امید به تحقق وعده الهی بر پیروزی حق بر باطل، روشنتر و نمایانتر از هر زمان دیگر است و وظیفه فیلمسازان و هنرمندان سینما و تلویزیون برای یافتن و خلق داستانهایی جذاب از این مبارزه بزرگ، سنگینتر از گذشته است که هنر مؤثرترین، زندهترین و ماندنیترین محمل انتقال تجربههای بشری در بستر تاریخ است.
ارسال به دوستان
در آیین تجلیل از هنرمندان مجموعه نمایشی «عشق کوفی» مطرح شد
به تصویر کشیدن روایت متفاوت عاشورایی
رئیس سازمان صداوسیما در آیین تجلیل از هنرمندان مجموعه نمایشی «عشق کوفی»، تولید اثر نمایشی درباره رویدادها و شخصیتهای بزرگی چون واقعه کربلا و حضرت سیدالشهدا(ع) را کار دشواری دانست که معمولا کمتر کسی سراغش میرود؛ چرا که ممکن است حق مطلب بخوبی ادا نشود، سازنده مورد نقد قرار بگیرد یا به دلیل هزینههای سنگین، اصلا کار تاریخی شروع نشود یا در میانه راه دچار مشکل شود.
پیمان جبلی همچنین گفت: همین امر باعث شده به نظر برسد رسانه ملی، سینما و دیگر نهادها در این زمینه کمکار هستند. اینکه بعد از گذشت چندین سال از ساخت سریال مختارنامه، یک اثر نمایشی دیگر درباره واقعه عاشورا ساخته شد، شجاعت، انگیزه بالا و حسی قوی میخواست.
رئیس رسانه ملی همچنین در پاسخ به اظهارات بازیگر سریال عشق کوفی مبنی بر ضرورت باز بودن درهای سازمان به روی هنرمندان گفت: در سازمان به روی همه هنرمندان باز است؛ این ادعا نیست، بلکه آن را اثبات کردهایم. خیلیها تصور میکردند ما دور سازمان سیمخاردار کشیدهایم، در حالی که اکنون آمدهاند و مشغول مذاکره با سیمافیلم هستند. اتفاقا برخی هنرمندان به اشتباه، خودشان حضورشان را در رسانه ملی کمرنگ کردهاند. هیچ کس از آنها نخواسته است بروند، بلکه برعکس ما خواستیم بمانند، طرح بدهند، بازی کنند و اجرا کنند. با این حال ما به دیدگاهشان احترام میگذاریم و معتقدیم صداوسیما خانه هنرمندانی است که میخواهند به هویت و تاریخ این ملت خدمت کنند. مسؤولان، خدمتگزار تولید و محتوا هستند و شما هنرمندان و برنامهسازان، صاحبان اصلی سازمان هستید.
در ادامه این آیین، محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه سریال عشق کوفی از جمله تولیدات سازمان هنری رسانهای اوج است که بنده نیز افتخار بیش از یک دهه همکاری با ایشان را داشتم، گفت: سازمان اوج یکی از مصادیق کار قرارگاهی فرهنگی و همافزایی فرهنگی در کشور است. تولیدات نمایشی یا توسط تهیهکنندگان یا مجموعهها و نهادهای بیرونی تولید میشود. سازمان اوج تلاش کرده استانداردهایی را به لحاظ کیفی و محتوایی مورد توجه قرار دهد.
محسن دریالعل، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج نیز با بیان اینکه کار عاشورایی سخت اما لذتبخش است، گفت: بازخوردهای پایان کار عشق کوفی بسیار مثبت بود. این کار سخت دوستداشتنی، یک تیم خوب داشت که برایشان یک چیز خیلی مهم بود و آن امام حسین(ع) و کار عاشورایی بود که تجربه، تجربه جذابی از کار درآمد.
سعید سعدی، تهیهکننده مجموعه نمایشی عشق کوفی نیز با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توفیق داد قدمی در مسیر امام حسین(ع) برداریم، گفت: عشق کوفی یک کار عاشورایی بود و همه تلاش کردند کار از کیفیت لازم برخوردار باشد. زمان ما از حیث تولید، زمان محدودی بود و به سرمای زمستان هم خورده بودیم و مشکلاتی داشتیم اما همه تلاش کردند در بازه زمانی تعریف شده کار را با کیفیت لازم به سرانجام برسانیم. از سازمان اوج و سازمان صداوسیما هم بابت همکاریشان تشکر میکنم، همچنین از تیم تولید که تلاش کردند کار به نحو احسن آماده شود.
حسن آخوندپور، کارگردان مجموعه نمایشی عشق کوفی نیز با بیان اینکه خودم رشدیافته تلویزیون هستم،گفت: خوشحالم به کاری که منتسب به اباعبداللهالحسین(ع) است، دعوت شدم و این انرژی خوب حاکم بر پروژه از پیشتولید تا پخش، با نگاه صاحب کار اتفاق افتاده و تجربه بسیار خوبی بوده است.
سوگل طهماسبی، بازیگر این مجموعه نمایشی نیز گفت: با اینکه شخصیتم منفی بود، خیلی دوستش داشتم. سکانسهای خوبی با حضور آقای سلیمانی داشتم و امیدوارم تجربههای مشابه دیگری در این مسیر داشته باشم.
سعید شریف، بازیگر جوان این مجموعه با بیان اینکه موقعیتی فراهم آمد که به من اعتماد شد و با متن خوب و در کنار بازیگران خوب یک کار آبرومند انجام دادیم، گفت: خوشحالم که با نقش هلال شناخته شدم.
جواد هاشمی، بازیگر نقش حبیب ابن مظاهر نیز عنوان کرد: باور نمیکردم گریم تا این حد بر چهرهام بنشیند و نقش مردی را که تاریخ هم نمیتواند وصفش را بگوید بازی کنم. حبیب ابن مظاهر سیوسومین نقش شهیدی بود که بازی کردم و برایم خوشایند بود.
حسین سلیمانی، بازیگر نقش نعیم در عشق کوفی نیز عنوان کرد: درباره سختیهای نقش صحبت نمیکنم اما اتفاقی که برای من افتاد این بود که روزی که آمدم گفتند شاید سن و سالم به نقش نخورد اما برای تست گریم رفتم و بعد آمدم قرارداد بستم. من با وجود آنکه در ابتدا در فیلمنامه قرار نبود به کربلا برسم اما در انتها به کربلا رسیدم و این از صدقه سری امام حسین(ع) بود که برایم اتفاق افتاد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|