|
ارسال به دوستان
اخبار
رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
پوستر هفدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» با حضور دبیر و مدیران این رویداد در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی رونمایی شد. در این مراسم محمد حمیدیمقدم، دبیر هفدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» درباره سیاستهای جشنواره این دوره گفت: امسال ۳ هدف و ۳ رویکرد رو به آینده را تعیین کردهایم که امیدواریم برای سالهای بعد روی آنها متمرکز باشیم؛ یکی موضوع آب و دیگری جمعیت است. همچنین در جشنواره امسال نگاه و رویکرد ویژهای به غزه داریم و یک بخش مهم از جشنواره به فیلمها، گفتوگوها و رویکردهایی درباره موضوع اختصاص داده شده است. این ۳ موضوع، محورهای اصلی جشنواره امسال هستند. علاوه بر این ۳ موضوع، نگاه ویژهای به حیاتوحش و محیط زیست داریم. دبیر جشنواره سینماحقیقت همچنین درباره بخش غزه نیز عنوان کرد: در جشنواره امسال بخش ویژهای درباره غزه داریم. جشنواره «سینماحقیقت» طی ۵ روز برگزار میشود و به همین دلیل ۵ مستند از برترین آثار سینمای جهان با موضوع غزه را به نمایش میگذاریم. در این بخش بازنگری نسبت به فیلمها داریم و با کارگردانان درباره آثارشان گفتوگو میکنیم. به فیلمی که امسال بتواند در بخش بینالملل و در بخش ملی این هدف را تامین کند، قطعا توجه ویژه میشود. در کنار این موضوع حدود ۲ هفته قبل صندوق حمایت و سرمایهگذاری از پروژههای بینالمللی را طراحی کردیم که نخستین هدف این صندوق این است که از فیلمهایی که موضوع غزه دارند، حمایت کند.
***
رئیس هیأتمدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی انتخاب شد
اولین جلسه دوازدهمین دوره هیاتمدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی برگزار شد و مطابق ماده ۲۵ اساسنامه، حمید فروتن بهعنوان رئیس، سجاد صفری بهعنوان نایبرئیس و صبا طاهریان بهعنوان خزانهدار انجمن انتخاب شدند، همچنین روشن نوروزی توسط اعضای هیاتمدیره بهعنوان دبیر انجمن انتخاب شد. صورتجلسه این انتخاب نیز امضا و همراه با اسامی انتخابشدگان جهت انجام تشریفات قانونی به وزارت کار و امور اجتماعی تسلیم شد. در انتخابات انجامشده که در مجمع عادی سالانه انجمن در دوم آذرماه برگزار شد، حمید فروتن، آرش خاموشی، روحالله وحدتی، سجاد صفری، مجید عسکریپور، صبا طاهریان و محمد دلکش بهعنوان اعضای اصلی هیاتمدیره، ساتیار امامی و مهدی بلوریان بهعنوان اعضای علیالبدل هیاتمدیره، علیرضا صوتاکبر و علی آقاربیع بهعنوان بازرسان اصلی و محمد برنو بهعنوان بازرس علیالبدل انتخاب شده بودند.
***
پاتوق رواق در روایت فتح برگزار شد
چهارمین محفل پاتوق رواق به همت گروه مستند روایت فتح و با حضور علاقهمندان این حوزه برگزار شد. در ابتدای این برنامه مستند «آدور» برای علاقهمندان اکران شد. سپس محفل نقد و بررسی مستند با حضور اسماعیل براری به عنوان منتقد و مجری برنامه و محمد صادق اسماعیلی کارگردان اثر برگزار شد. کارگردان مستند آدور با بیان اینکه هر کسی در ساخت مستند ایده خود را دارد، گفت: عموم مستندسازان و شاید علاقهمندان به مستند این عقیده را دارند که باید موضوع مستند به صورت مستقیم در طول زمان مستند مشخص شود، در حالی که بنده مخالف این عقیده هستم و همیشه در مستندهایم سعی داشتهام به صورت غیرمستقیم موضوع مستند را به مخاطب خود القا کنم. مستند «آدور» به نویسندگی و کارگردانی محمدصادق اسماعیلی محصول حوزه هنری انقلاب اسلامی است که به یکی از موضوعات پرالتهاب اجتماعی پرداخته و با نگاهی هنری به آسیبهای حاشیهنشینی اطراف شهرهای بزرگ و معضلات و مشکلات ساکنانش پرداخته است.
***
فصل دوم سرزمین مادری از شبکه ۳ سیما
فصل دوم سریال «سرزمین مادری» برای پخش از تلویزیون آماده شده و از پنجشنبه 16 آذر (امروز) روی آنتن شبکه ۳ سیما میرود. پخش فصل اول مجموعه «سرزمین مادری» از چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ به صورت آنلاین از بستر تلوبیون آغاز شد. داستان این سریال با پسر بچهای به نام «رهی» شکل گرفت. او پس از بمباران دهکدهای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده میشود و پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران میشود. سالها بعد او در یک خانواده تودهای رشد پیدا میکند اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، او را به خانواده درباری میسپارند. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی میبرد و همین امر باعث میشود به یک خانواده دیگر که اعتقاد مذهبی دارند، سپرده شود.
***
لانگشات برای چهارمین بار روی صحنه میرود
نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی که فروردین و اردیبهشت سال جاری در قالب فصل سوم اجراها در تالار «سایه» مجموعه تئاتر شهر با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت طی روزهای پیش رو فصل چهارم اجراهای خود را در سالن تئاتر «هامون» آغاز خواهد کرد. نمایش «لانگ شات» از جمله آثار نمایشی پرمخاطب تئاتر شهر در فروردین و اردیبهشت سال جاری بود که به نویسندگی محمدرضا مالکی و جواد خورشا و بازی و کارگردانی محمدرضا مالکی روی صحنه رفت. داستان این اثر نمایشی، روایتگر بخشهایی از زندگی شخصیتی به نام رضا مژده، کارگر خیاطی است که عاشق سینماست. او یک شب در محل کار خود میخواهد فیلمی با گوشی همراه از خودش ضبط کند تا برای یک دفتر سینمایی بفرستد.
ارسال به دوستان
پس از یک دهه، در تالار وحدت«همراه با خاطرهها» روی صحنه رفت
غوغای مجید انتظامی
گروه فرهنگ و هنر: دی 1391 پس از برگزاری سمفونی خرمشهر در تالار وحدت، حتی بدبینترین مخاطبان حوزه موسیقی فکرش را هم نمیکردند برای تماشای دوباره مجید انتظامی روی صحنه باید 11 سال انتظار بکشند! اما در کنار دوری 11 ساله انتظامی از صحنه، کمکاری 13 ساله این هنرمند برجسته در حوزه سینما نیز بسیار بغرنج بود، آن هم سینمایی که معتبرترین و برجستهترین فیلمهایش را مدیون موسیقیهای ساختهشده این هنرمند سرشناس کشور است. البته شنیده شده او در جشنواره چهلودوم فیلم فجر با یک اثر دفاع مقدسی حاضر خواهد بود.
شامگاه سهشنبه ۱۵ آذر تالار وحدت در میان استقبال چشمگیر مخاطبان و علاقهمندان میزبان کنسرت «همراه با خاطرهها» به رهبری مجید انتظامی بود؛ کنسرتی که که قرار بود هفته دفاعمقدس سال گذشته روی صحنه برود اما به دلیل شرایط حاکم بر کشور لغو شد. این کنسرت قرار بود تنها یک شب باشد اما استقبال مردم باعث شد 4 شب دیگر نیز بدان اضافه شود و ظرفیت این شبها نیز در مدتزمانی بسیار کوتاه تکمیل شد. کنسرت «همراه با خاطرهها» همانطور که از عنوانش برمیآید، شبی بود مملو از عطر و خاطره جنوب؛ از نیانبان گرفته تا سنج و دمام. این کنسرت از یک طرف مخاطب را به یاد نخلهای جنوب میانداخت و از طرف دیگر حسی حماسی را در او زنده میکرد. البته این موارد امضای انتظامی در موسیقی است و همواره هنر او در دسته آثار جنگ، به گونهای بوده که گویی موسیقیاش با روح جانفشانیهای رزمندگان آمیخته شده است که در این کنسرت هم همین حس و حال به مخاطب منتقل شد. شاید برای بسیاری، لحظه اجرای موسیقی «بچههای کوه آلپ» لحظهای شادمانه بود. آغاز اجرای این قطعه شبیه دلهرهای خوشایند بود؛ دلهرهای که آدم را به یاد مشقهای مدرسه میانداخت؛ دلهرهای که اما لذت تماشای سریال «بچههای کوه آلپ» بر آن میچربید. در همین هنگام پس از شنیدن صدای سنتور، تمام دوران کودکی و مدرسه همانند یک فیلم از جلوی چشمان حاضران عبور کرد. لحظهای دیگر موسیقیای که در کودکی شنیدهایم و برایمان حسی آشنا و نوستالژی به همراه دارد به گوش میرسید و لحظهای دیگر موسیقی گویی آوای سوگ و عزا بود. در لحظهای تصاویری خوشایند در برابر چشمان مجسم میشد و در لحظهای دیگر تنها حس غرور بود و حماسه اما گل سرسبد کنسرت انتظامی مربوط به اجرای قطعاتی از فیلمهای سینمایی «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف» و «آژانس شیشهای» بود که اجرای این قطعات به دلیل حال و هوای نوستالژیک و ماندگاری که هر یک از این آثار سینمایی مربوط به دوران دفاعمقدس داشتند، بشدت با استقبال مخاطبان مواجه شد. این در حالی بود که سوتنوازی علی جعفری در اجرای قطعه مربوط به فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» که در نسخه اصلی فیلم با سوتنوازی مرحوم خورشیدفر انجام شده بود، حال و هوای ویژهای را به اتمسفر حاکم بر اجرای این قطعات تزریق کرد. موسیقی فیلم «از کرخه تا راین» یک موسیقی دارای پشتوانه است که به واسطه حضور آهنگساز تمامعیاری چون مجید انتظامی توانست همراه با مفاهیم ارزشمند و بکر فیلم، تبدیل به یکی از مهمترین شاخصههای معرفی «از کرخه تا راین شود»؛ فیلمی که توانست بار دیگر یک ابراهیم حاتمیکیای قدرتمند در سینمای جنگ را به مخاطبان سینمای ایران معرفی کند؛ اثری به غایت دارای ارزش با بازیهای مثالزدنی و ماندگار که در کنار موسیقی متن توانست به عنوان یکی از شاهکارهای سینمای دفاعمقدس و حتی سینمای ایران معرفی شود؛ شرایطی که بعدها در فیلمهای سینمایی «بوی پیراهن یوسف» و «آژانس شیشهای» هم در جلوه درخشان دیگری تجربه شد و موجب خلق موسیقیهایی شد که بیتردید آنها هم در ردیف بهترینها قرار دارند و بهانهای برای قرار گرفتن در کنسرت ارکستر ملی شدند. بیتردید کنسرت ارکستر ملی ایران را میتوان در ردیف پرمخاطبترین کنسرتهایی دانست که طی ماههای گذشته توسط ارکسترهای دولتی پیش روی مخاطبان قرار گرفته؛ کنسرتی که بیانگر قدردانی مخاطبان از آهنگسازی بود که در شبی باشکوه، پرواز رویاگونهای را برای شنوندگان و بینندگان آثار خاطرهانگیز سینمای ایران رقم زد. مسیری که به نوعی قدردان حضور آهنگساز معتبری چون مجید انتظامی شد و شرایطی را فراهم آورد که مخاطبان آثارش تشکری موسیقایی از این هنرمند ارزنده موسیقی کشورمان داشته باشند.
اما آنچه بیش از همه به ذهن متبادر میشد، افسوسی بود که چرا هنرمندی چون انتظامی بیش از یک دهه روی صحنه نرفته است، البته انتظامی پیشتر نیز عدم حضور 11 ساله خود را در کنار نگهداری از پدر و مشکلات جسمی، به عدم همراهی برخی مسؤولان وقت و حوزه موسیقی مربوط دانسته بود اما تدبیر مدیرعامل وقت بنیاد رودکی با دعوت از این هنرمند پیشکسوت در شورای موسیقی بنیاد نقش بسزایی در به سرانجام رسیدن این کنسرت داشت؛ اقدامی که پیشتر نیز مهر سال گذشته با دعوت از بهروز غریبپور به عنوان یکی از هنرمندان مطرح و پیشکسوت حوزه هنرهای نمایشی، منجر به اجرای اپرای عاشورا شد که آن هم با استقبال مخاطبان در تالار وحدت روی صحنه رفت. به دور از متن کار، آنچه در حاشیه به چشم میآمد؛ وضعیت تاسفبار تالار وحدت به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین تالارها فرهنگی و هنری کشور است. مجموعهای که بیش از ۲ ماه است نهتنها مدیر ندارد، بلکه هیاتمدیره نیز ندارد و اساسا مشخص نیست چه کسی یا چه کسانی در حال برنامهریزی برای این ظرفیت مهم و موثر حوزه فرهنگ کشور هستند. از حضور خردسالان و کودکان و تشویقهای نابجای حضار که در برخی لحظات باعث ناراحتی رهبر ارکستر میشد گرفته تا اختصاص جایگاه نامناسب برای اصحاب رسانه و وضعیت آکوستیک سالن که از گذشته نیز مورد اشکال و ایراد بود و حالا به مراتب از گذشته بدتر شده است، همگی نشان از اوضاع نابسامان تالار وحدت دارد. البته در حاشیه کنسرت دیشب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده انتصاب مدیرعامل رودکی را داد. به هر شکل مجموعهای با این ظرفیت و جایگاه نیازمند حضور فوری و سریع یک مدیر برای بهبود وضعیت نابسامان فعلیاش است.
ارسال به دوستان
به بهانه هجدهمین سالروز درگذشت استاد منوچهر نوذری
هنرمند مبتکر و خلاق
گروه فرهنگ و هنر: منوچهر نوذری را بدون شک باید یکی از نوادر نسل طلایی دوبله و عرصه صداپیشگی کشور دانست؛ هنرمندی که استعدادهای ویژه خود را پس از انقلاب و مشخصا با برنامه رادیویی صبح جمعه با شما به عرصه ظهور و بروز رساند. این هنرمند مطرح کشور از دهه 30 شمسی وارد عرصه دوبله شد اما آنچه به او شخصیت و هویتی فراتر از یک دوبلور داد، برنامههای رادیویی بود که پس از انقلاب اجرا کرد تا جایی که رهبر معظم انقلاب در تمجید کمنظیر از این هنرمند پیشکسوت گفتند «خدا بیامرزد آقای نوذری را، آدم بسیار برجستهای بود. ایشان یکی از هنرمندان مبتکر، خلاق و واقعی هستند. هنرمند بسیار باارزشی هستند که من وجودشان را از نعمتهای خدا بر خودمان میدانم. من برنامههای مختلف ایشان را گاهی گوش میکنم و میبینم؛ بسیار هنرمندند». مرحوم نوذری در حالی از اواخر دهه 60 فعالیت مجدد خود را آغاز کرد که تنها به فعالیت در رادیو نپرداخت و سوابقی چون بازیگری سینما، تلویزیون و حتی تئاتر را در کارنامه کاری خود به جا گذاشت. سعید توکل تهیهکننده برنامه «صبح جمعه با شما» درباره بازگشت منوچهر نوذری به رادیو پس از 10 سال خانهنشینی چنین گفته بود: سال ۱۳۶۷ برای اینکه کمی اتفاقات متفاوتتری رخ دهد، به مدیریت وقت پیشنهاد دادیم یک تعداد از هنرمندان قدیمی رادیو را که از انقلاب تا سال ۱۳۶۷ اجازه کار نداشتند، دوباره به رادیو دعوت کنیم. به ما گفتند یک لیستی تهیه کنید، ما هم آن را تهیه کردیم و در صدر آن آقای منوچهر نوذری را نوشتیم. قرار شد نوذری به صورت امتحانی بیاید تا بازخوردها در جامعه را ببینیم. زمانی که ایشان پس از سالها به رادیو آمدند اشک در چشمانشان جمع شد و به ما گفتند من هر هفته که نام سعید توکل و احمد شیشهگران را میشنیدم، خیلی دوست داشتم شما را ببینم و جای خودم را در برنامه خالی میدیدم. آن زمان نگران واکنشها از جانب جامعه بودیم اما با لطف خدا و تواناییای که ایشان داشت استقبال خوبی از آقای نوذری شد. در واقع آقای «ملون» که دائم رنگ عوض میکرد، از روی خانم خواننده ساخته شد و در مدتهای طولانی این شخصیت مشهورتر از آقای نوذری شد. به خاطر دارم مقام معظم رهبری زمانی که رئیسجمهور بودند، چندباری از این برنامه تجلیل کردند و در مراسمی که همه عوامل «صبح جمعه با شما» نزدشان حاضر شده بودیم، ایشان درباره شخصیت ملون نکته جالبی را مطرح کردند. به ما گفتند وقتی این برنامه را میشنیدم، فکر میکردم آن شخصی را که من در جوانی با همین صفات دیدهام، شما هم دیدهاید و آن شخص و کارهایش را تبدیل به نمایش کردهاید اما شما سنتان کمتر است و این یک تصادف عجیب است. صحبتهای ایشان مهر تاییدی بر این برنامه و وجود آقای نوذری در رادیو شد.
چهرهها، مسابقه هفته، مسابقه ثانیهها و صندلی داغ از جمله برنامههایی بود که مرحوم نوذری در تلویزیون اجرا کرد اما بدون شک این هنرمند سرشناس نه تنها در حوزه دوبله در زمره نسل طلایی به شمار میرفت، بلکه پس از انقلاب با نمایشهای رادیویی و تلویزیونیاش به چهره محبوبی در حوزه هنرهای نمایشی بدل شد و به جرأت میتوان اذعان کرد مرحوم نوذری درصد زیادی از محبوبیت خود را مدیون آثار و هنرمندیاش در دهههای 70 و 80 بود.
ارسال به دوستان
مراسم یادبود مهرجویی در خانه سینما برگزار شد
پایاننامهای که مهرجویی برای حضرت ابراهیم نوشت
گروه فرهنگ و هنر: مراسم یادبود داریوش مهرجویی در قالب تحلیل و بررسی سینمای داریوش مهرجویی همزمان با چهلمین روز درگذشت فیلمساز جریانساز سینمای ایران، عصر سهشنبه 14 آذر سال جاری با حضور جمعی از هنرمندان و منتقدان سینما در سالن سیفالله داد خانه سینما برگزار شد. در این برنامه علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما، رضا صائمی رئیس کمیته فرهنگی انجمن منتقدان سینما، هارون یشایایی تهیهکننده فیلم سینمایی «اجارهنشینها» و سیروس الوند کارگردان سینما درباره داریوش مهرجویی به ذکر خاطرات و بررسی آثار وی پرداختند. الوند در این نشست پیرامون سینمای مهرجویی گفت: او واقعاً بزرگ سینمای ما بود؛ چه به لحاظ سنی و چه به لحاظ سابقه کار از «الماس33» تا «گاو» و... ، سینمای ایران، به مهرجویی دین دارد. احمد طالبینژاد نیز ضمن یادآوری خاطرات این فیلمساز فقید گفت: خیلیها فکر میکنند مهرجویی سینما خوانده بود، در صورتی که درست نیست، سینما را در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا انتخاب کرد ولی در مصاحبهای گفت 90 درصد استادان ما، هیچ شناختی از جریانهای نوین سینما از جمله نئورئالیسم در ایتالیا یا موج نو در فرانسه نداشتند. تمام هم و غم آنها این بود که شما بتوانید فیلم استودیویی و به قول معروف «بفروش» بسازید. از این رو، ترک تحصیل میکند و شانسی که میآورد، میتواند در همان دانشگاه، رشته فلسفه بخواند که نکته مهمی است. ریشه اندیشگی و سواد عمومی داریوش مهرجویی متأثر از رشته فلسفه است، البته استعداد شخصی، شرایط خانوادگی و فرهنگیای را که در آن رشد یافته است، نمیتوان نادیده گرفت. وی به رمان «در خرابات مغان» نوشته داریوش مهرجویی اشاره کرد، آن را حدیث نفس نویسنده خواند و گفت: در رمان «در خرابات مغان» خود مهرجویی را میبینیم که مربوط به زمان تحصیل در آمریکا و دوران سرگردانی اوست؛ میتوان گفت یک نوع حدیث نفس است، اسم رمان ابتدا«خدا در کازینو» بود که بعد به این عنوان تغییر نام داد. داریوش مهرجویی روشنفکری اولترامدرن بود، رگ، ریشه و تفکر مذهبی داشت و این در همه فیلمهای او متجلی است و اوج آن، شاید «هامون» باشد. شخصیت «حمید هامون»، شخصیتی سرگشته میان قرآن و کامپیوتر است، البته سعی کرده است اینها را در هم ادغام کند. طالبینژاد اشاره کرد: مهرجویی مشغول نگارش یک پایاننامه درباره حضرت ابراهیم بود.
جواد طوسی راجع به نسل داریوش مهرجویی و میراثی که باید حفظ شود، گفت: اگر بپذیریم اینها یک نسل هستند، دارای میراثی هستند که باید حفظ شود و از خالقان آنها مراقبت شود، آیا این اتفاق افتاده است؟ حرکتی اواخر دهه 40 هجری شمسی به اسم «موج نو» شکل گرفت که مخالفان و موافقان خودش را داشته و همچنان دارد؛ آن نقش مهم اجتماعی و فرهنگیاش را اصلا نمیتوان نادیده گرفت. در ادامه نشست مرتضی فرشباف فیلمساز، مهرجویی را مهمترین فیلمساز تاریخ سینمای ایران نامید و گفت: تمام کسانی که عاشق سینما در ایران شدند یا در ایران فیلمساز شدند، در دورهای شیفته یکی از آثار مهرجویی بودهاند، درباره خود من با تماشای وسواسگونه «لیلا» در سینما اتفاق افتاد، بویژه در سکانس پایانی که آن دختر به دنیا میآید و از آنجا فهمیدم میشود به سینما هم فکر کرد. لحظاتی وجود دارد که میتوان دوباره برگشت و مرور کرد. گرمایی در آثار او هست که نمیتوان بهآسانی از آن چشمپوشی کرد. سیروس الوند، داریوش مهرجویی را پس از «الماس 33» به نظر غربزده توصیف کرد و گفت: با آقای مهرجویی مصاحبه کردم و از نظر من، مهرجویی غربزده میآمد؛ آن موقع، جلال آلاحمد پرچمدار ضدغربزدگی بود. به نظر من آمد که او ربطی به سینمای ایران نخواهد داشت. تماشاچی نخواهد داشت. حرفهایی میزد که من نمیفهمیدم. حرفهای فلسفی میزد. بعد با «گاو» همه را شوکه کرد. «گاو» خیلی فیلم سادهای است؛ روایتی جوانانه با محتوای کاملا فلسفی. آن موقع، فیلمساز مورد علاقه ما، کیمیایی بود. بچه محل بودیم و در چاله میدان بزرگ شدیم. ادا و اطوار روشنفکران آن دوره را نداشت. به هر حال، مهرجویی را همچنان دنبال کردم و بسیار متاثرم که این پایان باز اتفاق افتاد. ماجرای کیومرث پوراحمد هم پایان باز است. در نهایت، این جلسات 2 خاصیت متضاد دارد؛ خوشحال هستیم که هستیم و به سینما فکر میکنیم و ناراحت هستیم که هستیم و همچنان داریم از دست میدهیم.
هارون یشایایی به عنوان آخرین مدعو و تهیهکننده «اجارهنشینها» با دعوت مازیار فکریارشاد مجری - کارشناس برنامه پشت تریبون قرار گرفت و به بیان خاطراتی از همکاری با داریوش مهرجویی پرداخت و در انتها گفت: سینمای ایران، یک سینمای صدساله و همیشه مطرح است و امروز هم در جاهایی که سینما را میشناسند، سینمای ایران مطرح است که این مایه افتخار است. نسل جوان بسیار خوب شده و خوب کار میکند، باید تشویق شود تا نسل سینماگرانی که اینجا با موهای سفید نشستهاند، بتوانند به زندگی خودشان برسند. برای سینمای نسل جوان ایران دست بزنید که مشغول فعالیت است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|