|
ارسال به دوستان
اخبار
وزیر ارشاد خبر داد
ابلاغ سند ملی موسیقی توسط رئیسجمهور
ششمین همایش سراسری مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، شنبه و یکشنبه ۹ و ۱۰ دیماه در مجتمع باغ زیبا برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: سند موسیقی را بعد از ۴۵ سال به تصویب شورای عالی فرهنگی رساندیم و در روزهای آینده توسط رئیسجمهور ابلاغ خواهد شد. سند موسیقی روشن است و مبتنی بر فقها و اقتضائات اجرایی انجام میشود. سند سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی در حال پیگیری است. تاسیس موسسات حقوقی نیز خواهیم داشت، همچنین موضوع سن در موسسات فرهنگی را پایین آوردیم و آییننامههای آموزشگاهها را اصلاح کردیم. در انجمنهای هنری، موسیقی، نمایشی و قرآن تحول شگرف است. محمدمهدی اسماعیلی یادآور شد: چند کار جدید در حوزه فلسطین دارد انجام میشود. موضوع غزه و فلسطین بحث بینظیر تاریخی است چرا که این کشتار نظیر ندارد. از آقای خزایی تشکر میکنم در جشنواره سینماحقیقت در بخش غزه خوب کار کردند. انشاءالله دوستان این بخش را در تمام رویدادها در اولویت قرار دهند. وی همچنین با اشاره به جایزه بزرگ امام خمینی(ره) گفت: این جایزه به تصویت شورای انقلاب فرهنگی رسیده است. رونمایی از این جایزه در دهه فجر اتفاق خواهد افتاد؛ جایزه جهانی با ابعادی که بتواند کمک کند. این رویداد بهانهای برای شناساندن امام راحل عزیزمان است. پیام امام پیام انسانیت و عدالت است. جنس انقلاب امام از جنس انبیا بود.
***
پیشنهاد ویژه دبیر جشنواره موسیقی فجر
ایجاد جشنواره اختصاصی موسیقی تلفیقی با پاپ ایرانی
دبیر جشنواره موسیقی فجر که چند مصاحبه جنجالی از جمله گفتوگو با همای را در شبکه 4 سیما انجام داده و حالا به عنوان دبیر سیونهمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر انتخاب شده است با اشاره به نقش ویژه سبک پاپ در این جشنواره، اظهار داشت: موسیقی پاپ ایرانی، بعد از انقلاب شکل خود را پیدا کرده است. بدنه این سبک به قدری وسیع شده که رسانهها را تحت تاثیر خود قرار داده است. تا جایی که تک شیارها در گونههای مختلف و البته حجم بیشتری در موسیقی مردموار بیشترین وقت مجوزهای مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خود اختصاص داده است. رضا مهدوی که پیشتر در دوره مدیریتش در حوزه هنری نخستین آلبوم محسن نامجو آن هم در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را تولید و برایش مجوز انتشار گرفت، یادآور شد: با توجه به حضور موسیقی پاپ در بخش جنبی جشنواره بینالمللی موسیقی فجر در سالهای گذشته، باید به این بخش از موسیقی کشور نگاه جدیتری داشته باشیم. در کنار دیگر گونههای موسیقی ملی ایران، قبل از اینکه نگاه جشنوارهای به این موضوع باشد باید سعی کنیم موسیقی مردموار با عنایت به ایرانی بودن در راستای سبک زندگی و خانواده ایرانی آن مدنظر باشد. از اصطلاح پاپ ایرانی به جای پاپ استفاده کنیم، چرا که هویت پاپ برای هر کشوری شناسه خود را دارد و در ایران با تنظیمهایی از دیگر کشورها به گوش مردم میرسد که همانند هجوم دیگر زبانها به زبان معیار فارسی محسوب میشود. در مرحله اول باید برای آن جایگاهی قرار دهیم. دبیر جشنواره موسیقی بینالملل فجر همچنین با اشاره به حضور خوانندههای نسل جوان در این جشنواره به فارس گفت: حضور خوانندههای نسل نو و موسیقی پاپ ایرانی جذابیت جشنواره را بیشتر میکند. تیمی وجود دارد که بر اساس استقبال، جایگاه و نوع موسیقی و بر اساس نگاه جشنوارهای و راهبردی کلان موسیقی کشور، خوانندهها، آهنگسازان، تنظیمکنندگان و نوازندههای برتر را انتخاب میکند و به آنها سالنی اختصاص داده میشود تا بتوانند به اجرا بپردازند. بر اساس این خبر، سیونهمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر از 23 تا 28 بهمن به دبیری رضا مهدوی برگزار خواهد شد.
***
از سوی سعید مقیسه انجام شد
تشریح کارویژه تالار هوش مصنوعی «رصتا»
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در برنامه «و اما امروز» شبکه آموزش درباره نمایشگاه «رصتا» که دیروز صبح ۱۰ دی افتتاح شد، بیان کرد: این دومین نمایشگاه «رصتا» است، نمایشگاه قبلی اسفند سال گذشته برگزار شد و نمایشگاه امسال از امروز تا ۱۲ دی برپا خواهد بود. سعید مقیسه درباره تالار هوش مصنوعی در این نمایشگاه تصریح کرد: در کنار حدود ۱۵۰ سکویی که در نمایشگاه ثبتنام کرده و حضور دارند، تالار هوش مصنوعی را هم داریم. اخیرا هوش مصنوعی بدون آموزش یا مهارت خاصی یا حتی تجهیزات فوقالعادهای در اختیار مردم قرار گرفته است و با گوشیهای موبایل خود میتوانند اقداماتی داشته باشند که قبلا کار دشوار و سختی بود. وی درباره جزئیات تالار هوش مصنوعی توضیح داد: در این تالار تعدادی از کارشناسان حضور دارند تا به مردم آموزشهایی بدهند و کسانیکه تا به حال در این زمینه فعالیت یا تجربهای نداشتهاند از نزدیک با انواع هوش مصنوعی آشنا شوند.
***
در خانه عکاسان برگزار میشود
نمایش عکسهای «دیده نشده» حاج قاسم از جنگ تا شهادت
نمایشگاه عکس «دیده نشده» عکسهای کمتر دیده شده از جنگ تحمیلی تا شهادت قاسم سلیمانی سهشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در گالری «خانه» افتتاح میشود. «دیده نشده» عکسهایی از علی هاشمی، محمد محسنیفر، محمدجواد مشهدی، مهدی طاهری، محمد بخشنده زحمتی، سامان رمضانپور، مجتبی عربزاده، محسن کرمعلی، حسین حاجیلری، احمد بلباسی، محمدحسین ولایتی، سیدحسن موسوی، ابوالفضل کارآمد، حسین گلیار، اندرو کابالرو، مرتضی السودانی و مجتبی عنبری است که از جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی عکاسی شدهاند. نمایشگاه عکس «دیده نشده» از چهارشنبه ۱۳ دی تا ۶ بهمن ۱۴۰۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقهمندان است.
ارسال به دوستان
بخش «فیلماولیها» به جشنواره فیلم فجر بازگشت بررسی عملکرد فیلماولیها درسالهای اخیر
نگاه نو به نگاهی نو
گروه فرهنگ و هنر: شهریور سال جاری فراخوان چهلودومین جشنواره فیلم فجر منتشر شد؛ فراخوانی که در ۲ بخش ملی و بینالمللی برنامهریزی و با انتشار آن عملا بزرگترین و مهمترین ماراتن سینمایی کشور کلید زده شد. از نکات کلیدی فراخوان فجر 42، تبصرهای بود که ذیل شرایط هفتگانه بخش ملی آورده شد و آن برپایی بخش نگاه نو در صورت دریافت آثار باکیفیت از فیلمسازان کار اولی است؛ موضوعی که در نشست هماهنگی مدیران استانی وزارت ارشاد با دبیر جشنواره رنگ اجرایی به خود گرفت و با اعلام دبیر بخش فیلم اولیها یا همان نگاه نو، امسال در جشنواره فیلم فجر برپا میشود. البته دبیر جشنواره تنها با اشاره به ظرفیت 11 فیلم در این بخش، از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد اما به این نکته نیز اشاره کرد که طی ۲ هفته آینده جزئیات بیشتری پیرامون فیلم اولیها را رسانهای خواهد کرد.
با توجه به تبصره 7 بخش ملی در فراخوان که شرط ایجاد بخش نگاه نو منوط به دریافت آثار باکیفیت از فیلم اولیها بوده است، دست بر قضا محقق شده و امسال در کنار 22 فیلم بخش ملی شاهد 11 فیلم در این بخش نیز خواهیم بود. از طرفی با نگاهی به تاریخچه و ادوار گذشته، جشنواره فیلم فجر یکی از مهمترین سکوها برای پرش و جهش یک فیلمساز اولی به شمار رفته است و بسیاری از فیلمسازان حرفهای و سطح اول سینمای ایران با حضور در این رویداد مهم سینمایی، خود را به سینمای ایران معرفی کردند و صدالبته نیز هستند هنرمندانی که در همان کار اول خود ماندند و دیگر اثری در سطح و کیفیت فیلم اولشان تولید نکردند. اما هر چه بودند و هر چه شدند، جشنواره فیلم فجر از جایگاه بسیار ویژهای برای فیلمسازان کار اولی برخوردار است و تدبیر برپایی این بخش در دوره 42 آن هم با حضور 11 فیلم، ناگفته پیداست که امسال را باید سال پدیدهها و فیلمسازان کار اولی دانست؛ هنرمندانی که یقیناً در 22 بهمن امسال و در مراسم اختتامیه به سینمای ایران معرفی خواهند شد. از همین رو و در کنار اهمیت سایر بخشها، به جرأت میتوان بیان کرد بخش فیلم اولیها یکی از مهمترین و آیندهسازترین بخشهای موجود در جشنواره بود که اساسا در ادوار مختلف چنانکه باید و شاید به آن توجهی نمیشد. البته نسلسازی و آیندهنگری از جمله وظایف مهمترین رویداد سینمایی نیست و این مهم بر عهده جشنوارههایی چون فیلم کوتاه یا حتی حقیقت است اما اساسا حضور در ماراتن فجر حتی برای فیلمسازان باتجربه نیز یک فرصت ویژه به شمار رفته، چه برسد به کار اولیها. حضور فیلمسازان تازهکار در جشنواره فجر اما با قواعد و شرایط خاص است.
فیلم اولی به فیلمساز جوانی گفته میشود که نخستین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی کرده است. در جشنواره فیلم فجر بخش مربوط به فیلم اولیها با عنوان «نگاه نو» نامگذاری شد.
کارگردان فیلم اولی با تجربههای خود مبنی بر ساخت فیلمهای کوتاه یا تجربه دستیاری در آثار سینمایی یا سالها فعالیت در عرصههای مختلف و مشاغل سینمایی، میتواند نگاه سرمایهگذاران را به خود جلب و برای گرفتن پروانه فیلمسازی اقدام کند.
دهه ۸۰، کانون کارگردانان خانه سینما مسؤولیت معرفی نیروهای تازهنفس را بر عهده گرفت که پس از آن خود خانه سینما با فراز و فرودهای زیادی روبهرو و این مسؤولیت به شورای پروانه فیلمسازی واگذار شد. همواره اسامی زیادی توسط شورای پروانه ساخت در مقام کارگردانی اعلام شده که نمیتوان تحلیل مشخصی از اضافه شدن نیروی جوان به حوزه فیلمسازی در میان آن اسامی ارائه کرد. اوج ورود این نسل جشنواره سیام فجر بود و در حالی که بیش از ۳۰ درصد فیلمهای این جشنواره از آن فیلم اولیها بود این فیلمسازان موفقیت چندانی کسب نکردند.
تایید صلاحیت کارگردان فیلم اولی در دورههایی بر عهده کانون کارگردانان و در دورههایی بر عهده شورای پروانه فیلمسازی بوده و البته در هر دوره امضای یک کارگردان باسابقه به عنوان شرط اصلی لازم بوده است. اکنون نیز تایید صلاحیت کارگردان برای ساخت فیلم اول منوط به کسب امتیاز از شورا و قبولی در مصاحبه است.
البته راههای ورود فیلمسازان جوان به عرصه حرفهای و جدی سینمای ایران میتواند از طریق دانشگاه، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوان، مراکز آموزشی آزاد، تلویزیون و خود سینما باشد اما همه آنها از جمله راههای کسب امتیاز و به دست آوردن پروانه فیلمسازی است، در حالی که پس از ساخته شدن فیلم، دیده شدن در جشنواره فیلم فجر به عنوان سکوی پرتاب فیلمسازان جوان به حساب میآید.
تا پیش از جشنواره چهلم، همواره یکی از سوالات اصلی این بود: در دوره جدید جشنواره قواعد حضور فیلم اولیها تغییر کرده است یا خیر و آیا بخش نگاه نو دستخوش تغییر شده است یا به روال سال قبل برگزار خواهد شد؟ هرچند بسیاری از فیلمسازان و کارگردانان بنام امروزی در جشنواره فیلم فجر و بخش نگاه نو کشف شده و رشد کردند اما تصمیمات هر ساله مسؤولان جشنواره فیلم فجر درباره حذف یا حضور بخش نگاه نو در جشنواره، باعث شد سازمان سینمایی در جشنواره چهلم و برای همیشه بخش نگاه نو را حذف کند و فیلم اولیها نیز مانند سایر فیلمها در بخش سودای سیمرغ به رقابت بپردازند.
مخالفان بخش نگاه نو (حتی بخشی از کارگردانان فیلم اولی) همواره بر این باورند هنگامی که فیلمساز فیلم اول خود را ارائه میدهد، در واقع وارد سینمای حرفهای شده و باید مانند سایر فیلمسازان مورد قضاوت و داوری قرار گیرد. در ادامه و در سالهای اخیر فیلمهای اولی که بخش زیادی از جوایز سودای سیمرغ را از آن خود کردند، دلیل روشنی بر مدعای این افراد گشته و تبدیل به یک تصمیم شد.
شاید بتوان حذف بخش نگاه نو از جشنواره را از یک طرف جسارت و صراحت فیلمسازان جوان در به تصویر کشیدن موضوعات و مضامین چالشی بیان کرد و از طرف دیگر با کسب جوایز اصلی بخش سودای سیمرغ و جلب نظر مخاطب و همچنین موفقیت در اکران پس از جشنواره فیلم اولیها این تجربه پدیدار شود که فیلمسازان جوان را میتوان در کنار سینماگران بزرگ و مشهور سینمای ایران محک زد و نه در یک بخش مجزا. فیلمسازانی همچون سعید روستایی که فیلم اول او در بخش نگاه نو حضور داشت اما بیشترین تعداد جوایز بخش سودای سیمرغ را از آن خود کرد.
اما آیا این اتفاق برای همه فیلمسازان یکسان است، چرا که برخی فیلمسازان قدم به قدم پیشرفت و تعالی مییابند و برخی در همان فیلم اول اوج درخشش خود را خواهند داشت. «اورسون ولز» پس از سالها فیلمسازی؛ فیلمی برتر از فیلم اول خود یعنی «همشهری کین» نساخت و برخی مانند استیون اسپیلبرگ پس از ساخت اثر اول خود به نام «دوئل» با «آروارهها» به شهرت جهانی رسید و یا کوئنتین تارانتینو پس از «سگدانی» فیلم «پالپ فیکشن» را ساخت که بسیاری از منتقدان آن را بهترین فیلم او میدانند.
هرچند با توجه به تجارب به دست آمده در جشنواره فیلم فجر، حذف بخش نگاه نو و تنها تخصیص سیمرغ بهترین فیلم اول تصمیمی درست به نظر میرسد اما اینکه حذف بخش نگاه نو از جشنواره فیلم فجر یک اقدام موثر در جهت رشد، تعالی فیلمسازان اول و ایجاد شرایط یکسان برای همه فیلمسازان در جشنواره و ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت سینماگران و فیلمسازان پس از جشنواره تا چه اندازه مفید خواهد بود، نیازمند گذر زمان و بررسی و ارزیابی نتایج سالهای آینده سینماست.
ما به نگاه نوی فیلمسازان جوان فارغ از وجود بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر نیاز داریم و باید در راستای ورود نگاه تازه و دیدگاههای جدید مبتنی بر شرایط فرهنگی و اقلیمی کشور تلاش کنیم.
ارسال به دوستان
در آیین بزرگداشت گودینی مطرح شد
نویسندهای که نماد ادبیات کارگری در ایران شد
جمعه هشتم دی در اختتامیه هفدهمین دوره آموزش داستاننویسی آلجلال یک بزرگداشت هم برگزار شد؛ بزرگداشت مردی که به نوعی از ادبیات، به نام «ادبیات کارگری» مقید است و گمان دارد نوشتن او در این گونه ادبی اگرچه ممکن است او را کمتر از هم دورهایهایش شناختهشده کند اما میتواند به بخشی از جامعه که سوژههای داستانهای او هستند و مخاطبانی که داستانهایش را میخوانند، کمک شایانی کند.
* نویسندهای که دغدغه کارگران را دارد
محمدعلی گودینی، داستاننویس و رماننویس ایرانی است. او سال ۱۳۳۵ در شهر کنگاور متولد شد و در 13 سالگی به تهران آمد. دیپلم را که گرفت، در یک کارخانه شروع به کار کرد. او که گرایشات سیاسی هم داشت، به طیف مخالفان پهلوی پیوست. در آنجا عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی و نیز هیات منصفه کارخانه شد و در ۲ نشریه نیز مسؤولیت صفحه ادبی را عهدهدار شد. از آثار او، «صعود»، «آجر بهمنی»، «زنی با کفشهای مردانه»، «تالار پذیرایی پایتخت»، «سالار» و «لبخند تلخ» را میتوان نام برد که این آخری در مسابقات قلم زرین جزو 5 اثر اول انتخاب شد. داستان «شیرین» (دیگر اثرش) در دوره دوم جایزه عذرا رتبه دوم و «نورد» در نخستین دوره مسابقات ادبی کارفرمایان و کارگران رتبه سوم را به دست آورد.
او نویسندهای است که برای ادبیات کارگری تلاش کرده و در داستانهایش به تصویر کردن چهره رنجیده این قشر پرداخته است. همچنین گودینی به تالیف داستانهایی با مضمون دفاعمقدس اهتمام داشته است. او برنامهریزیهای دقیق و مدیران توانمند را عاملی برای موفقیت در معرفی ادبیات دفاعمقدس به دنیا میداند.
محمدعلی گودینی از جمله نویسندگانی است که با سختیهای زیاد قد کشیده و نویسنده شده است. تلاشهای او در نویسندگی، همچنین زندگیاش، زیبایی یک فرد موفق را به تصویر میکشد.
وجه مشترک کارهای گودینی توجه به قشر ضعیف جامعه، روستاییان و کارگران است. او در برخی کارها مانند «زنی با کفشهای مردانه» فضای کارگری در سالهای پس از انقلاب را ترسیم کرده و از رنجها و مشکلات آنها پس از جنگ گفته و در کارهایی مانند «تالار پذیرایی پایتخت»، نگاهی انداخته است به وضعیت کشاورزان در زمان پهلوی. از این رو، میتوان کارهای گودینی را بلندگوی قشری دانست که در سالهای اخیر کمتر مجال سخن گفتن در آثار داستانی داشتهاند. در روزگاری که داستانهای ایرانی در فضای کوچک آپارتمانهای شهری و با دغدغههایی متفاوت با جامعه روایت میشود، گودینی تلاش کرده است صدای مردمی باشد که در این سالها در آثار داستانی خاموش بودهاند. او در کتاب «راز عمارت متروک» که با داستانی جنایی گره خورده نیز بر این رویه ثابت مانده است. او در این اثرش در خلال یک داستان متفاوت و جذاب، آینهای قرار داده است پیش چشم مخاطب از زمان ارباب و رعیتی در روستاهای کشور و تأثیری که این نظام بر زندگی روستاییان ایرانی پیش از انقلاب گذاشت.
جلسه بزرگداشت این نویسنده با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدرضا سرشار و هنرجویان دوره آموزش داستان آلجلال برگزار شد.
احمدوند در این آیین درباره محمدعلی گودینی گفت: این استاد مصداق بارز نویسنده ایرانی خودساخته است. شاید اگر وجه تدین و تعلق به انقلاب اسلامی ایران نداشت، جریانهای چپ علاقهمند به چنین حوزههایی، روی وی سرمایهگذاری و تبلیغ میکردند. ادبیات کارگری ادبیاتی است که حوزه چپ و ضد امپریالیست بسیار علاقهمند به مطرح کردن آن بود. بعد از بروز تمایلات پهلوی و آمریکا و دیدگاههای لیبرالی، دیدگاههای چپ در کشور ما برای مقابله با حاکمیت آن دوران پررونق بود. نویسندگان چپ که عمدتا تلاش میکردند نوشتههای روستایی و کارگری داشته باشند، در آن زمان مطرح شدند اما خیلی به هویت ایرانی توجه نمیکردند. امثال استاد گودینی چون اصالت داشتند، در میان روشنفکران خلق و توده مورد توجه نبودند اما دائم تلاش کردند آثار خوبی تولید کنند و مردم مخاطبان اصلی آثارشان بودند.
* تجلیل از محمدعلی گودینی توجه دادن به ادبیات کارگری است
در ادامه علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب گفت: ویژگی هفدهمین دوره آموزش داستاننویسی آلجلال این است که شرکتکنندگان که در ابتدای این مسیر هستند، دوره را با تجلیل استاد گودینی، یکی از قلههای داستاننویسی به پایان میرسانند. این استاد ادبیات داستانی در حوزه کارگری شناخته میشود. در داستانهای منتشر شده طی این سالها پرداختن به قشر کارگر، روستایی و هویتی کمرنگتر شده و داستانها عمدتا آپارتمانی و از نگاه متفاوت کمبهره شدهاند و فضاها تکراری است. تجلیل از محمدعلی گودینی توجه دادن به این فضای متفاوت است. نشان درجه یک هنری استاد قبلتر تقدیم شده بود و جا داشت در این جمع تخصصی هم از این استاد تجلیل کنیم و امیدواریم بتوانیم ادبیات را بیشتر و بهتر به مردم بشناسانیم.
رمضانی گفت: به عنوان کسی که در این حیطه از آمار و ارقام اطلاع دارم باید بگویم مردم اقبال اولشان در کشور به حوزه ادبیات است و در ادبیات اقبال اولشان حوزه داستانی و در ادبیات داستانی اقبال به ادبیات فارسی است اما با آثار خوبی آشنا نیستند.
* گودینی نماد ادبیات کارگری در ایران است
در ادامه این آیین محمدرضا سرشار گفت: محمدعلی گودینی در شرایط دشوار کاری با مشکلات تنفسی حاد نوشت و بدون هیچ حمایتی رشد کرد و این بسیار ارزشمند است. گودینی یک خط را گرفت و جلو رفت و نماد ادبیات کارگری در ایران شد. در ادبیات داستانی ما به ندرت کسی را داریم که هم توانایی داستاننویسی داشته باشد هم تجربه کارگری و شخصیتهای اصلی داستانهایش را از همین گروه انتخاب کند.
وی گفت: حداقل نصف امکان داستان، تجربههایی از زندگی است. کسی که زندگی پرتلاطم، تلخی فقر و نداری را لمس نکرده باشد و عمری در این شرایط نگذرانده باشد، نصف خصوصیت لازم برای نویسندگی را ندارد. این استاد در روستا زندگی و در شهر مشاغل متعددی را تجربه کرد و بعد مشغول داستاننویسی هم شد. نسل جوانی که از نبودن امکانات گله میکند، بداند اگر کسی هنری داشته باشد، با تلاش و استمرار مسیرش را پیدا خواهد کرد.
محمدعلی گودینی نیز در مراسم تجلیل از خود، با آرزوی پیروزی نیروهای جبهه مقاومت گفت: از تلاش دلسوزانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاسگزارم که آثارم را شایسته دانستند و مفتخر به دریافت نشان درجه یک هنری شدم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|