|
ارسال به دوستان
اخبار
واکنش معاون وزیر فرهنگ به توهین یک بازیگر وطنفروش
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به پست توهینآمیز اینستاگرامی حمید فرخنژاد درباره پروانه معصومی واکنش نشان داد.
محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پست توهینآمیز اینستاگرامی حمید فرخنژاد درباره پروانه معصومی به یک بیت شعر از مولانا (مثنوی معنوی) بسنده کرد و گفت: «مه فشاند نور و سگ عوعو کند / هر کسی بر طینت خود میتند».
حمید فرخنژاد بازیگر بدنامی که در سالهای گذشته توسط چندین نفر از بازیگران زن سینما متهم به آزار جنسی و تعرض شده و سال گذشته نیز به دامان ضدانقلاب پیوسته است، در یک پست اینستاگرامی با انتشار تصویری از پروانه معصومی نوشته بود: «یادتون گرامی نیست خانم، چه تلخ است آنچه از شما در حافظه مردم باقی مانده». مرحوم پروانه معصومی ظهر ششم آذرماه در ۷۹سالگی درگذشت. سهشنبه در شهر رشت مراسمی به پاس سالهای فعالیت هنری و احترام به این بازیگر برگزار و پس از آن پیکر این بازیگر برای تشییع به تهران منتقل شد. سریال یوسف پیامبر با بازی آن مرحومه شبها از شبکه آی فیلم در حال پخش است.
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر زندهیاد پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون صبح روز گذشته هشتم آذرماه در امامزاده ابوطالب تهران با حضور جمعی از هنرمندان و چهرههای مطرح سینما و تلویزیون برگزار شد.
***
جولان انیمیشنهای کانون در آلبانی
2 پویانمایی از محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایز جشنوارهای در آلبانی را دریافت کردند.
پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران جایزه بهترین فیلم برای گروه سنی ۸ سال و انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری جایزه ویژه برای بهترین فیلم انیمیشن جشنواره بینالمللی فیلم برای کودکان و نوجوانان انیفست رزافا ۲۰۲۳ را از آن خود کردند. این ۲ فیلم از تولیدات سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که تاکنون توانستهاند موفقیتهایی را کسب کنند. دستاندرکاران این جشنواره کودک و نوجوان معتقدند از طریق فیلم، کودکان و نوجوانان، حقوق خود را میتوانند به رسمیت بشناسند و با تماشای فیلم کنجکاوی فرهنگی خود را افزایش دهند. در این دوره از جشنواره بینالمللی فیلم برای کودکان و نوجوانان «انیفست رزافا» تنها فیلمهای کوتاه کودکان و نوجوانان انتخاب و داوری شدند. داوری فیلمهای راهیافته به بخش مسابقه این رویداد هنری را ۲۳ کودک و نوجوان ۸ تا ۱۲ سال برعهده داشتند که این داوران خود از سوی انجمن فیلم کودکان اروپا انتخاب شدهاند. پیشتر نیز انیمیشن «با چی» ساخته مهین جواهریان نیز در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم برای کودکان و نوجوانان «انیفست رزافا ۲۰۲۰» حضور داشت. چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم برای کودکان و نوجوانان «انیفست رزافا ۲۰۲۳» از ۲۲ تا ۲۵ آبان ۱۴۰۲ (۱۳ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳) در کشور آلبانی برگزار شد.
***
فراخوان جشنواره ادبی فلسطین
دبیرخانه جشنواره ادبی فلسطین فراخوان سومین دوره این جشنواره را منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: با استعانت از ذات اقدس پروردگار، «سومین جشنواره ادبی فلسطین» که جشنوارهای مردمی و غیردولتی و از زیرشاخههای جایزه جهانی فلسطین است، با هدف شناسایی و معرفی برترین و جدیدترین آثار ادبی منتشرشده شاعران، نویسندگان و ناشران ایرانی با موضوع فلسطین و غزه، مقاومت و آزادی قدس شریف در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد. در سومین دوره جشنواره ادبی فلسطین، آثار در این شاخهها بررسی و داوری میشوند: داستان و شعر بزرگسال، داستان و شعر کودک و داستان کوتاه (داستانک) بررسی و همراه لوح تقدیر به برگزیدگان، جوایز 10، 8 و 5 میلیون تومانی اهدا میشود.
علاقهمندان به شرکت در «سومین جشنواره ادبی فلسطین» آثار خود را حداکثر تا پایان بهمنماه سال جاری با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، سن، تحصیلات، نشانی کامل پستی، ایمیل، تلفن منزل و همراه، به نشانی الکترونیکی زیر ارسال کنند: anjomanghalam13931393 @gmail.com
***
«درب» به هند فرستاده میشود
پس از موفقیتهای فیلم «درب» در جشنوارههای جهانی و اکرانهای بینالمللی، این فیلم در بیست و یکمین دوره جشنواره چنای هند شرکت کرده است. این جشنواره از ۱۴ الی ۲۱ دسامبر در شهر چنای هند برگزار خواهد شد.
فیلم «درب» در جشنوارههایی همچون بوسان کره جنوبی، سه قاره نانت فرانسه و شانگهای چین شرکت کرده و جوایزی را بهدست آورده است. این فیلم بعد از موفقیت در جشنوارههای مختلف در فرانسه، حدود ۵ ماه اکران شد. اکران «درب» از نمایش در ۱۰۶ سالن سینما آغاز شد و تعداد سینماها به ۳۸۷ سالن سینما افزایش پیدا کرد و طی مدت نمایش بیش از ۳۲ هزار نفر در فرانسه به تماشای این فیلم نشستند. بعد از اکران این فیلم در فرانسه، شرکت هواپیمایی ایرفرانس، حق پخش این فیلم را خریداری کرده است و در تمام خطوط پروازی و هواپیماهای شرکت ایرفرانس برای مخاطبان به نمایش در میآید. فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق و تهیهکنندگی رضا محقق هماکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است. پخش بینالمللی فیلم «درب» بر عهده علی قاسمی است.
ارسال به دوستان
نگاهی به 17 دوره جشنواره شعر فجر
بیت بیت به سمت تغزل
شعر یکی از کهنترین و بومیترین هنرهای ایران است؛ هنری که سالهاست در کنار سایر هنرها در قالب جشنوارههایی همچون جشنواره شعر فجر مورد توجه قرار میگیرد. اگرچه عمر این جشنواره به نسبت سایر جشنوارههای عمده فرهنگی - هنری کمتر است اما توانسته در 17 دوره پیشین خود دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد و امسال با هجدهمین دوره خود بار دیگر علاقهمندان شعر و ادب فارسی را گرد هم خواهد آورد.
اگرچه سابقه جشنواره موسیقی فجر به سالهای نخستین انقلاب اسلامی (1364) بازمیگردد اما بذر جشنواره شعر فجر سال 1385 کاشته شد و امسال هجدهمین دوره آن برگزار میشود.
شعر همواره جایگاه ویژهای در سیاستهای فرهنگی کشور داشته و برخلاف سینما و موسیقی که هر یک صاحب صنعت هستند، هنری خاص است. توجه به شعر و علاقهمندی به آن را در آثار و کلام بزرگان کشور همچون رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای و دیوان اشعار امام خمینی(ره) که شامل برگزیده اشعار ایشان در قالبهای گوناگون کلاسیک است، شاهد هستیم که خود نشان از جایگاه این هنر و اصالت آن در میان مهمترین شخصیتهای کشور دارد. حتی میتوان معیارهای شعر مطلوب را از دیدگاه آنان مورد توجه قرار داد؛ معیارهایی که سبب ایجاد مکتب شعر انقلاب شده است.
با نگاهی به ادوار جشنواره شعر فجر میتوانیم مسیر طیشده پله پله و رو به رشد آن را شاهد باشیم. نخستین دوره جشنواره شعر فجر سال 1385 به شکل غیررقابتی و تنها با تجلیل و بزرگداشت شاعران پیشکسوت شعر انقلاب برگزار شد. رقابتی شدن این جشنواره از دوره سوم کلید خورد و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد. بعد از گذشت 8 دوره، عنوان جشنواره بینالمللی فجر به خود گرفت و شاعرانی از سراسر جهان اشعار خود را به جشنواره ارسال کردند. در همین دوره بود که با بینالمللی شدن جشنواره، عمده رویکردهای آن مورد تاکید مسؤولان برگزاری مراسم قرار گرفت. اهدافی که در هشتمین دوره این جشنواره مطرح شد تا تمام شاعران، فرای مناسبات و رویکردهای سیاسی در جشنواره شرکت کنند، موارد زیر بود: اول اینکه دیدگاه شاعران را نسبت به جشنواره تغییر دهد و این موضوع را که شاعران فکر میکنند جشنواره انحصارگرایانه است عوض کند و بگوید جشنواره متعلق به عدهای خاص و با موضوعی خاص نیست. این جشنواره جشنوارهای ملی است، همچنین چندصدایی بودن جشنواره رقم بخورد که تا پیش از هشتمین دوره جشنواره شعر فجر مورد توجه نبوده؛ شاید در فکر دبیران پیشین جشنواره هم بوده اما زمان مناسب آن فراهم نبوده است اما از دوره هشتم به بعد تلاش شد صداهای گوناگون شاعران از هر جریان و شکل و رنگی نشان داده شود، زیرا اگر جشنواره ملی است، همه شاعران ملی که به ارزشها و موازین اخلاقی کشور پایبند هستند حق دارند در آن حضور داشته باشند. هدف سوم هم نوعی وفاق و ارتباط میان شاعران است که تا آن دوره احساس میشد میان شاعران گسست ایجاد شده است. در واقع از دوره هشتم بود که جشنواره شعر فجر مهمترین هدف خود را به منصه ظهور گذاشت؛
وفاق شاعران.
طبق آییننامه مصوب سال 94، هدف جشنوره فجر جریانسازی ادبی و بالندگی گونههای شعر امروز و ایجاد انگیزه و رقابت بین شاعران و در نتیجه تقویت و اعتلای شعر در کشور بیان شده است. این جشنواره به داوری آثار شاعران میپردازد و در خلال آن نشستهای شعری در داخل و خارج کشور برگزار میکند. این جشنواره در هجدهمین دوره خود که امسال برگزار میشود، آثاری را که برای نخستینبار در سال ۱۴۰۱ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده باشد، در ۳ گروه ادبی مجموعه شعر بزرگسال (شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره)، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهشهای حوزه شعر) ارزیابی میکند.
آثار ارسالی به این جشنواره باید تألیفی و به زبان فارسی باشد و مجموعه شعر به صورت مستقل منتشر شده باشد؛ مجموعههای مشترک و آثاری که در سالهای قبل با عنوان دیگر یا توسط ناشر دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمیشود.
* دبیران شعر فجر در یک بیت
نخستین دوره جشنواره شعر فجر به دبیری علیرضا قزوه برگزار شد. او که از اواسط دهه 60 تنها منتقد سیاستهای وزارت ارشاد در قبال شاعران بود، بر برگزاری این جشنواره بسیار پافشاری داشت. انتخاب او به عنوان شاعری که اشعارش از مقبولیت عام و خاص برخوردار بود و از طرفی مدافع حقوق شاعران بود، انتخاب مناسبی به نظر میرسید. محمود اکرامیفر، دبیر دومین دوره انتخاب شد. او از شهرت ادبی به مراتب کمتری نسبت به دبیر دوره اول برخوردار بود اما توانست این دوره را به سرانجام برساند. با گذشت ۲ دوره از جشنواره و آشکار شدن برخی ضعفهای آن، در دوره سوم وقت آن رسیده بود سکان برگزاری دست فرد صاحب تجربه بیفتد. علی معلم، انتخاب بجای آن دوره از جشنواره بود. اما دوره چهارم جشنواره با رویدادهای برخاسته از انتخابات سال 88 و شرایط ملتهب کشور مقارن شد. سیدعلی موسوی گرمارودی به دبیری آن دوره جشنواره انتخاب شد و علیرغم آنکه انتظار میرفت بتواند تحولی ایجاد کند، آن دوره هم بدون تحول چشمگیری به پایان رسید. در آن دوره برای نخستینبار، برخی شاعران انقلاب و شعر آیینی، با رویکرد کیفی جشنواره به مخالفت برخاستند. گرمارودی در این باره گفته بود: «این حق آزادی افراد است که شرکت نمیکنند؛ هرکس آزاد است هر تصمیمی که میخواهد برای زندگیاش بگیرد. در ضمن این جشنواره هنوز نوپاست، اجازه دهید بلوغ پیدا کند، به ثمر برسد و شما عروسیاش را ببینید». پرویز بیگی حبیبآبادی نخستین دبیری بود که تصدی ۲ دوره از جشنواره را بر عهده میگرفت. او که دبیر دورههای پنجم و ششم بود، توانست ارتباط موثری با شاعران داشته باشد. دوره هفتم با اتفاقات خاصی همراه بود. انتخاب رضا حمیدی که کمتر نامی از او در حوزه شعر بود، تعجب همگان را به همراه داشت. از طرفی یک عنوان تازه به جشنواره اضافه شد؛ رئیس شورای علمی که محمدعلی بهمنی عهدهدار آن شد. اضافه شدن بخش انتخاب شاعر مردمی که معادل بخشی مشابه در جشنواره فیلم فجر بود، انتقادات زیادی را در پی داشت؛ به هر حال با وجود این انتقادات، علیرضا قزوه و حمیدرضا برقعی به عنوان «شاعران مردمی 10 سال اخیر» در آن دوره انتخاب و معرفی شدند. سیدعبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، محمدکاظم کاظمی، جواد محقق، بهمن ساکی، مهدی قزلی، مصطفی راضیجلالی، قربان ولیئی و رضا اسماعیلی دبیران دوره هشتم تا هفدهم این جشنواره بودند؛ افراد نامآشنایی که هر کدام تلاش داشتند در هر دوره قدمی در راستای اعتلای فرهنگ شعر و ادب پارسی بردارند. اگرچه انتقاداتی در این مسیر پس از برگزاری هر دوره مطرح شد اما با نگاهی به مسیر طی شده شاهد رشد شعر در میان ادبدوستان و عموم مردم جامعه بودهایم.
ارسال به دوستان
5 سال از درگذشت ابوالفضل زرویی، شاعر طنزپرداز کشورمان گذشت
پنج خنده تلخ
محمد محمدی: 5 سال پیش در چنین روزی فرهنگ و هنر کشور مرد طناز و بزرگی را که پرورشیافته مکتب گلآقا به شمار میرفت و جزو سرشناسترین طنزپردازان کشور پس از انقلاب بود، از دست داد؛ هنرمندی که طی عمر 49 ساله خود آثار ماندگاری را به یادگار گذاشت. در وصف بزرگی او همین کافی است که کیومرث صابریفومنی در پاسخ به این سؤال که امیدتان در طنزنویسی امروز به کیست، گفته بود: قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بیصاحب نیست. طنز دارد جان میگیرد. یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما - ملانصرالدین - ابوالفضل زرویینصرآباد، فقط ۲۳ سال دارد! چراغها دارند روشن میشوند. شهر چراغانی خواهد شد. ابوالفضل زرویینصرآباد زاده اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران بود. او با اسمهای مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننهقمر، میرزا یحیی، کلثوم ننه، آمیز ممتقی و عبدل در نشریاتی مانند نشریات مؤسسه گلآقا، همشهری، جامجم، ایرانیان، کیهان ورزشی، بانو و تماشاگران طنز نوشته است. از کتابهای این طنزپرداز هم میتوان به: مجموعه با معرفتها، بزن قدش، آش آلو، پیقولاد، تراژدی شاعر و اتوبوس، پارهترین قسمت دنیا، شباخندگان، شبانه، سربهسر، راز سر دیوار، سبز نای عاطفه دلخواه، حرفآباد، چیستان، آثار باستانی، ظهر است ساقیا، کار نیکو کردن از پر کردن است، کبود چشم من، علتالعلل، نامههای مرد ذلیل، ما روزهای جمعه تعطیلیم، در بدرقه دوستم قیصر امینپور، چشمان تو ویرانههای تخت جمشیدند، تقدیم به همه مادران و مادر خودم که نزد حضرت دوست است و صبحگاه واقعه اشاره کرد.
استفاده از قالبهای قصههای کهن برای بیان مسائل روز، درآمیختن گونههای تاریخی زبان، استفاده از قالب شعر نو برای بیان مضامین تکراری، درآمیختن گفتمانهای معروف و مشهور، استفاده از زبان محاوره با بیانی عامیانه و استفاده از ضربالمثلهای رایج، از جمله ویژگیهای خاص و بارز زرویینصرآباد است که همواره آثار او را به شاخصترین کارهای تولیدشده در حوزه ادبیات و فرهنگ کشور بدل کرده است. زرویی نصرآباد به دلیل ممارست، دارا بودن استعداد طنز و بیش از 3 دهه فعالیت مستمر در ادبیات و طنزنویسی صاحب سبک منحصربهفرد شده بود. آشنایی و تسلط جامع و کامل به متون کهن ادبی باعث شده بود او را در نقیضهپردازیهایی که به تقلید از این آثار داشته است موفق و پرفروغ کند. چنانکه نقیضهگویی به شگردی غالب در آثار وی تبدیل شده بود. سالها کار در مجلههای طنز در کنار اساتید این فن، تجربیات ارزشمندی را به تواناییهای او اضافه کرده بود، چنانکه استفاده مناسب و مؤثر از زبان محاوره و فرهنگ عامه را میتوان تحتتأثیر سوابق و همکاری با اساتید سرشناس دانست. زرویی در نخستین اثر خود به نام «از هر دری» تحتتأثیر شرایط و موقعیت روزگار خود و نیاز جامعه به انتقاد از مسائل رایجی چون گرانی مایحتاج مردم، انتقاد از مسؤولان شهری، آسفالت نامناسب خیابان، مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان و مسائلی از این دست پرداخته است. مسائلی که ردپای آن را بهصورت کمرنگتر تا آخرین آثارش نیز میتوان مشاهده کرد. البته بیان این قبیل مسائل تأثیرات زیادی در شعر طنزپردازان دوره خود داشته است که گاه موجب آزردگی خاطر نیز شده است ولی زرویینصرآباد با بیان این مسائل تکراری در قالب اشعار نو و بیانی جدید کوشید با بیانی توصیفی و غیرمستقیم سبک خود را از دیگر گویندگان و منتقدان جدا کند. بدون تردید این هنرمند ارزشمند در شکلگیری بخش مهمی از جریان طنز امروز با تأسیس مجامع و محافل طنز و نیز تربیت نسلی از طنزنویسان حال حاضر نقش و سهم بسیار مهمی ایفا کرده است. او در کنار تأسیس دفتر طنز حوزه هنری بنیانگذار نخستین شبشعر طنز در ایران به شمار میرود که در این بخش از فعالیتهایش هنرمندان و علاقهمندان نوجوان و جوان را شناسایی و به طنز معرفی کرد که بسیاری از این افراد در حال حاضر جزو افراد مهم و فعال در ادبیات طنز کشور محسوب میشوند.
ارسال به دوستان
بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم فجر 17 فیلم دارد
زینالعابدین، اسب «فارابی» را زین کرد
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از پشتصحنه فیلم سینمایی «شهسوار» اعلام کرد: امسال ۱۷ فیلم سینمایی که بنیاد سینمایی فارابی در روند تولیدشان مشارکت داشته است، برای حضور در چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر ثبتنام کردهاند. مجید زینالعابدین با اشاره به حضور چشمگیر بیش از ۱۰۶ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: امیدواریم از میان فیلمهای بنیاد نیز شایستهترین آثار، شاخصهای مورد نظر هیأت انتخاب را برای حضور نهایی در بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و بینالملل جشنواره کسب کنند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به بازنگری در سبد تولیدات امسال این بنیاد افزود: در ابتدای سال فهرستی از طرحها و فیلمها اعلام شده بود که در شرایط تولید نبودند، به همین علت بلافاصله در دوره جدید مدیریتی با در نظر گرفتن شرایط واقعی تولید، علاوه بر مصوبات قبل، طرحهای تازه و فیلمنامههای جدیدی نیز بررسی و تصویب شدند و سبد تولیدات مورد بازنگری جدی قرار گرفت؛ به عنوان مثال، فیلم سینمایی «شهسوار» از جمله محصولاتی است که در این دوره به سبد تولیدات فارابی اضافه شد.
زینالعابدین با اشاره به تنوع رویکرد و موضوعات در مضامین فیلمهای بنیاد سینمایی فارابی افزود: از میان فیلمهای امسال ۳ فیلم در حوزه دفاعمقدس، ۲ فیلم با موضوع مقاومت اسلامی، ۲ فیلم تاریخی (شامل تاریخ معاصر و تاریخ اسلام)، ۲ فیلم در موضوع انقلاب اسلامی و سایر تولیدات نیز با مضامین و موضوعات اجتماعی، خانوادگی، دینی و کمدی است. وی با اشاره به برنامهریزی راهبردی بنیاد سینمایی فارابی برای کیفیسازی تولیدات و افزایش نقش حمایتی و مشارکتی به جای تصدیگری کامل، تاکید کرد: در چند ماه گذشته علاوه بر حمایت از فیلمسازان بخش خصوصی، تولید مشترک با نهادها و مؤسسات مختلف نیز در دستور کار قرار گرفت تا جایی که تمام تولیدات سال جاری فارابی از ویژگی حمایتی و مشارکتی برخوردار است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی در پایان با اشاره به ویژگیهای متنوع فیلمهای یاد شده، گفت: در آثار امسال سعی شده است به موضوع عدالت فرهنگی و هویت بومی مناطق مختلف کشور نیز توجه شود و به جز تهران، مراحل ساخت و فیلمبرداری برخی فیلمها در شهرهایی مثل کرمانشاه، چابهار، سنندج، آبادان، اصفهان، مشهد، کاشان، اهواز و تبریز انجام شده است.
مجتبی امینی دبیر جشنواره چهلودوم فیلم فجر پیش از این ضمن اشاره به ثبتنام بیش از یکصد فیلم در این دوره از جشنواره گفته بود: ما انتظار نداشتیم که امسال از جشنواره فجر تا این اندازه استقبال شود و هنرمندان، صاحبان آثار و فیلمسازان تا این اندازه اثر تولید کرده باشند و تلاش کنند تا آثارشان به جشنواره برسد.
وی در ادامه گفت: در بخش ملی بیش از ۱۰۰ اثر ثبتنام کردهاند. این در حالی است که سال گذشته ۷۵ اثر برای حضور در جشنواره ثبتنام کرده بودند. در روزهای آینده هم گزارش بخش بینالملل را اعلام خواهیم کرد. 2 بخش ملی و بینالملل جشنواره از سال گذشته ادغام شدند و امسال هم به همین شکل است.
امینی افزود: امسال در ژانرهای مختلف اثر خواهیم داشت و فیلمسازان صاحبنام و اساتید خوب کشورمان آثار خوبی به جشنواره ارسال کردهاند. فیلمسازان اول موفق که آثار خوب و موفقی ارائه کردهاند، در این دوره از جشنواره هم حضور دارند. حضور فیلماولیها نوید جریان پویا و تازه نفسی در صنعت فیلمسازی است؛ ما میخواهیم شرایط خوبی را برای فیلماولیها فراهم کنیم و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در جشنواره برایشان رقم خواهد خورد. اعتماد ویژهای به فیلماولیها در جشنواره امسال خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|