|
ارسال به دوستان
اخبار
برگزاری دورههای سینمای جوانان ایران
معاونت آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران در راستای اجرای ماموریت خود در زمینه آموزش تخصصی هنرجویان، در تابستان ۱۴۰۳ برای علاقهمندان به مشاغل سینمایی دورههای تکدرس برگزار میکند.
این دورهها با محوریت سرفصلهایی همچون مبانی عکاسی، عکاسی پرتره، فتوشاپ، عکاسی مستند اجتماعی، عکاسی تبلیغاتی، فیلمنامهنویسی، نقد و تحلیل فیلم، تدوین، فیلمبرداری، افترافکت، صدابرداری و... برگزار خواهد شد.
انجمن سینمای جوانان ایران در راستای اهداف آموزشی و پوشش سراسری متقاضیانی که با رویکردی تخصصیتر به دنبال آموزش مشاغل سینمایی هستند، در نظر دارد در تابستان ۱۴۰۳ این دوره را با اساتید حرفهای برگزار کند و بهرهگیری از این دورهها برای عموم علاقهمندان در سراسر کشور آزاد است. هنرجویانی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک معتبر بینالمللی انجمن سینمای جوانان ایران را دریافت میکنند.
***
طنین تنبورنوازان «دنگ دار» در پایتخت
کنسرت گروه تنبورنوازان «دنگدار» به سرپرستی و خوانندگی علی مومیوند، چهارشنبه (۱۳ تیرماه) ساعت ۲۰:۳۰ در تالار مهر حوزه هنری برگزار میشود. در این اجرا قطعاتی در دستگاه شور و آواز اصفهان خوانده و نواخته میشود.
تصنیفهای سرو خرامان، دریا، شبگرد، مخمور و خواجه بیا در این کنسرت اجرا میشوند. همچنین قطعاتی هم به صورت ساز و آواز و قطعه بیکلام خوانده و نواخته میشود. در کنار این قطعات، سازهایی مانند تنبور، دف، ساید درام و کاخن به تکنوازی میپردازند.
نوازندگان گروه «دنگدار» در کنسرت پیشرو عبارتند از: تنبورنوازان؛ شهرام میرزایی، سهند کرمی، اسماعیل خزایی، جمشید نوروزی، کنعان قربانی، غزل شفیعی، رویا مومیوند، یلدا گلمحمدی، امیرحسین براتی، ایلیا مصطفی، نوازنده طربباس - مهرداد منصوری، نوازنده دیوان علی سلطانی، نوازنده دف - مصطفی حیدری، نوازنده کاخن، ساید درام، دمام - مصطفی محمدی، نوازنده کوزه - مرجان نوری و نوازنده بندیر، شیکر - شبنم رحمانی.
گروه «دنگدار» پیش از این در سالهای گذشته کنسرتی به خوانندگی وحید تاج و کنسرتهایی را در همدان روی صحنه برده است. همچنین این گروه تکآهنگ «دریا» را به خوانندگی حسین علیشاپور منتشر کرده است.
***
اختتامیه نخستین جشنواره سرود فجر شهریور برگزار میشود
زمان اختتامیه نخستین جشنواره سرود فجر به دلیل همزمانی با ایام برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاستجمهوری و ایام عزاداری ماه محرم و صفر به شهریور موکول شد. در خبر اعلامی از سوی معاونت هنری با توجه به مصادف شدن زمان برگزاری مرحله پایانی و اختتامیه جشنواره سرود فجر با ایام برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاستجمهوری و ایام عزاداری ماه محرم و صفر، زمان برگزاری این مرحله از نخستین جشنواره سرود فجر تغییر یافت.
بر این اساس با پیشنهاد حامد جلیلی، دبیر جشنواره سرود فجر و با موافقت امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمان برگزاری این رویداد هنری به ۲۰ تا ۲۶ شهریور انتقال یافت.
***
فیلمهای سهیلی و مدیریدر راه اکران
در دهمین جلسه شورای صنفی نمایش پس از بررسی درخواستها و موارد مطرح شده، قرارداد ۲ فیلم ثبت شد. بر این اساس فیلم سینمایی «پول و پارتی» به کارگردانی و تهیهکنندگی سعید سهیلی توسط دفتر پخش «شایسته فیلم» و فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری و تهیهکنندگی علی اوجی توسط دفتر پخش «فیلمیران» اکران خواهد شد.
«ساعت ۶ صبح» دومین فیلم سینمایی مهران مدیری پس از «ساعت ۵ عصر» است که پیشبینی میشد سال قبل در جشنواره فیلم فجر - که سازندگان فیلم فرم شرکت در آن را هم پر کرده بودند- نمایش داده شود ولی این فیلم که در خبرهای تولید از آن به عنوان یک اثر ملتهب اجتماعی یاد میشد، مجوز نمایش نگرفت و به فهرست هیات انتخاب جشنواره راه پیدا نکرد.
فیلم سینمایی «پول و پارتی» نیز شانزدهمین ساخته سعید سهیلی است که به تهیهکنندگی پسرش سینا مهراد ساخته شده است. ساعد سهیلی و پردیس احمدیه بازیگران اصلی این کمدی رمانتیک هستند.
در جلسه شورای صنفی با درخواست پخشکننده فیلم سینمایی «یادگار جنوب» - که قرار بود از فردا در سینماها اکران شود- برای تعویق یک هفتهای اکران این فیلم موافقت شده است.
***
روز جمعه بیستمین حراج تهران برگزار میشود
حراج هنر مدرن و معاصر ایران تیرماه ۱۴۰۳ با ارائه ۱۱۶ اثر در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار خواهد شد.
این حراجی بر اساس آنچه کاتالوگ این رویداد نشان میدهد، جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار خواهد شد. آثار ارائهشده در این دوره از حراج تهران چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ تیرماه) از ساعت ۱۱ تا ۲۱ قابل بازدید خواهد بود.
نام ابوالقاسم سعیدی، قاسم حاجیزاده، محمدعلی ترقیجاه، فریده لاشایی، صادق ادهم، نصرالله افجهای، خسرو حسنزاده، محمود زندهرودی، فرهاد مشیری، سیراک ملکونیان، کوروش شیشهگران... در میان هنرمندان این دوره از حراج دیده میشود.
ارسال به دوستان
به بهانه حضور عروسکهای خاطرهساز «هادی و هدی» پس از نزدیک به ۳ دهه بر صحنه تئاتر
خاطرهساز بمانید
گروه فرهنگ و هنر: اوایل دهه ۶۰ صداوسیما با بهرهگیری از هنرمندان خلاق، اقدام به تهیه برنامههای عروسکی کرد که برخی از آنها بسیار جذاب و موفق بودند تا جایی که شخصیتهای این برنامهها نه تنها در آن دوران به عنوان تنها سرگرمی کودکان و نوجوانان به حساب میآمدند، بلکه تا سالها در یاد و خاطره کودکان دیروز و بزرگسالان امروز همچنان ماندگار ماندهاند. در واقع تنها سرگرمی کودکان و نوجوانان در اواخر دهه 50 و اوایل 60 تماشای همان برنامههای عروسکی بود که در سیما تولید میشد. کاراکترهایی چون زبان دراز، سر روشن، موش و کرکس در برنامه «بچهها مواظب باشید».
این استقبال به حدی بالا بود که کمکم پای کاراکترهای دیگر در برنامههای تلویزیونی باز شد. ساخت برنامههای عروسکی از رمان کلیله و دمنه که با ۳ عروسک شیر، شتر و روباه جذابیتهای خاص خود را داشت آغاز و بعدها هادی و هدی، آسمون و ریسمون، مدرسه موشها و چند برنامه دیگر در همین حوزه تولید و پخش شد که آنها نیز با گذشت ۳ دهه همچنان در ذهن کودکان دیروز ماندگار است.
حالا رضا فیاض در گفتوگویی خبر از اجرای یک نمایش در تالار هنر با حضور عروسکها یا بهتر بگوییم شخصیتهای ماندگار یکی از بهترین برنامههای دهه 60 با عنوان هادی و هدی داده است.
فیاض در این گفتوگو که دیروز منتشر شد، گفت: «شخصیتهای هادی و هدی در دهه 60 برای مجموعهای به همین نام توسط من و رضا شمس خلق شدند. من و گروهم سال 1398 پس از سالها در حال آمادهسازی اثری بر اساس این کاراکترها به عنوان نمایش «هادی و هدی و وروره جادو» برای کودکان و نوجوانان بودیم که متاسفانه به دلیل همهگیری ویروس کرونا از ادامه روند تمرین این نمایش بازماندیم».
وی افزود: «اکنون بعد از گذشت 5 سال به دعوت رئیس تالار هنر و البته به شرط تامین بودجه قرار است این نمایش را دوباره برای اجرا آماده کنم. شعرهای این اثر پیش از این نوشته شده بود اما اکنون بخشهایی از این اشعار برای ایجاد فضایی ریتمیک توسط امیر سلطاناحمدی در حال بازنگری است».
این هنرمند با تاکید بر اهمیت تامین بودجه برای تولید اثر نمایشی افزود: «کار کودک همواره پرهزینهتر از تولید نمایش برای گروه سنی بزرگسال است. ما برای تولید یک نمایش کودک نیاز به بودجه و حمایت بیشتری داریم، چرا که آثار این گروه سنی نیازمند ساخت عروسک، موسیقی متناسب، همچنین دکور متفاوت است».
همین موضوع باعث شد ابتدا نگاهی داشته باشیم به محبوبترین شخصیتهای عروسکی طی 4 دهه گذشته و در ادامه نیز بررسی کنیم آیا نسل امروز با توجه به شرایط فعلی، پذیرای این شخصیتهاست؟
از دهه ۶۰ تا امروز عروسکهای بسیاری را سراغ داریم که همچنان با دیدنشان خاطرات شیرینی در ذهن ما تداعی میشود؛ کاراکترهایی که صرفا یک عروسک نبودند، بلکه به شخصیتی محبوب تبدیل شدند.
* یک مدرسه پر از موش
کمتر کودک و نوجوان دهه شصتیای را سراغ دارید که با مجموعه «مدرسه موشها» خاطره نداشته باشد؛ همان مدرسهای که پر از موشهای دوستداشتنی بود که هرکدام تکیهکلامی داشتند و یک معلم جدی هم داشتند که با لحن و صدای خاصی مدام میگفت: «بنشینید بچهموشهای عزیز». در کنار این معلم جدی اما باحوصله، بچهموشهای شیرین و دوستداشتنی بودند که هرکدام ویژگیهایی داشتند.
* مادربزرگ مهربان و بچهها
یکی از ویژگیهای مجموعههای عروسکی دهههای ۶۰ موسیقی تیتراژ بود؛ ملودیهایی که هنوز هم با شنیدنشان خاطرات آن مجموعهها در اذهان تداعی میشود. «خونه مادربزرگه» یکی از همین مجموعهها بود که به واسطه موسیقی و شخصیتهای جالبش همچنان جزو کارهای موفق تلویزیون در زمینه کودک محسوب میشود. ماجرای این خانه از جایی آغاز میشد که «مخمل» گربه یکییکدانه مادربزرگ، تنها همدم او بود اما با ورود خانواده «آقا حنایی» و «گلباقالی خانم» به همراه ۲ جوجهشان، آرامش خانه مادربزرگ برای مخمل به هم ریخت و از این رو مخمل درصدد بیرون کردن این خانواده بود.
* ماجراهای یک قورباغه سبز
زندهیاد «علیرضا توپچیان» را شاید بتوان نخستین بازیگری دانست که با عروسک دستکشی که یک قورباغه سبز بود، همزمان هم عروسکگردانی و هم مقابل دوربین بازی میکرد و هنوز هم با همان شخصیت مهربان و صبورش که حرفهای قشنگی برای بچهها میزد، در ذهن مخاطبان مانده است. همچنین قورباغه سبز را میتوان نخستین عروسکی دانست که از پشت میزهای دکوری خارج شد و همراه عروسکگردانش به کوچه و خیابان میرفت.
* داستانهای خواهر و برادری
«هادی و هدی» یکی از قدیمیترین مجموعههای عروسکی تلویزیون است که برای بچههای دهه ۶۰ تبدیل به نوستالژی شده است؛ عروسکهایی که در مقابل یک پرده سیاه و تاریک نقشآفرینی میکردند. طراحی آنها به گونهای بود که بدون اینکه دهانشان باز شود، صحبت میکردند و چشمهایشان هم بیحرکت بود. گاهی نخهایی که به دستشان بود هم بهوضوح دیده میشد، با این حال به عروسکهای محبوب ما تبدیل شده بودند. در کنارشان خانوادهای بود که شامل پدر و مادر و مادربزرگ میشد و هر یک از تجربیاتش برای تربیت بچهها استفاده میکرد.
* لاکیجون باهوش
تنها لاکپشت عروسکی که در برنامههای کودک حضور داشت و با شیطنتها و بازیگوشیهایش بچهها را پای تلویزیون مینشاند، «لاکیجون» یک لاکپشت باهوش بود. البته به طور دقیقتر این عروسک یک تنپوش بود که بسیار ورجه وورجه میکرد و همین شیطنتهایش باعث شده بود محبوب بچهها شود.
* عروسکهای دهانگشاد
احتمالا خاطرتان هست «هاچین واچین» را؛ 2 عروسک دهان گشادی که زیر دستهایشان نخهایی داشتند که عروسکگردانها با استفاده از آن نخها، حرکتشان میدادند؛ عروسکهایی که هر بار داستانها و ماجراهایی را خلق میکردند. یک پستچی هم بود که اکبر عبدی نقش آن را بازی میکرد.
* وسوسههای دون دون
«السون و ولسون 3 تا میشن با دون دون»؛ این شعر تیتراژ ابتدایی مجموعه عروسکی «السون و ولسون» بود که در کلبه کوچکی زندگی میکردند. ضمن اینکه 2 خواهر کبوتر در نزدیک خانه آنها، لانهای برای خود ساخته بودند. شخصیت دیگر، «دون دون» بود که با آن چهره ترسناک سعی داشت به بهانههای مختلف، السون و ولسون را وسوسه کند تا شکلات و شیرینی بخورند و دندانهایشان مثل او خراب شود.
* پسربچههای بازیگوش
«آفتاب و مهتاب» ۲ پسربچه عروسکی سبزهروی بسیار بازیگوش و کنجکاو بودند. این دو نماد بچههای آن روزها، سرشار از شیطنت و سؤال بودند. تیتراژ برنامه با معرفی این 2 شخصیت توسط خودشان آغاز میشد و شعری هم در این باره میخواندند و اتفاقا با کلمهسازی خودشان را معرفی میکردند که همین نکته هم برای بچهها جالب بود. این 2 عروسک همیشه پشت یک میز بودند و قصههایشان را روایت میکردند.
* قصههای تابهتا
یکی از ماندگارترین عروسکهای دوران کودکی ما مربوط به مجموعه «قصههای تابهتا» و زیزیگولو است؛ موجود ناشناخته و عجیب صورتیرنگی که یکباره فرزندخوانده «آقای پدر» و «مادرخانومی» شد و ماجراهایی را خلق کرد. زیزیگولو در همسایگیشان دوستی به نام «امیر آقا جمالی» داشت که این دو در کنار هم ماجراجویی میکردند. این عروسک دوستداشتنی از سیارهای ناشناخته به زمین آمده بود که با خواندن ورد «زیزیگولو آسی پاسی دراکوتا تابهتا» کارهای خارقالعاده انجام میداد.
* یک شهر پر از بستنی
بستنی یکی از علاقهمندیهای همه بچههاست چه بچههای دیروز و چه بچههای امروز. از این رو در دهه ۷۰ مجموعه عروسکیای به نام «صبحبخیر کوچولو» تولید و پخش شد که شخصیتهایش بستنیهای خوشمزهای بودند که در کنار «خانوم بهار» برنامه اجرا میکردند. شعر معروف «دست کی بالا» را هم میخواندند و فضای شادی را برای بچهها ترسیم میکردند. این مجموعه یک مرغ نامهبر هم داشت که عروسک لکلک بود و در کنار این بستنیها حضور داشت. بستنیها عروسکهای تنپوشی بودند که با لحنی که صداپیشههایشان داشتند، داستانهایی را برای بچهها روایت میکردند.
* عروسک برای نسل گیمر؟!
با توجه به آنچه بیان شد و فهرست بلندبالایی از شخصیتهای محبوب نسل دیروز، این سوال مطرح میشود: آیا این عروسکها حالا هم میتوانند همانند سالهای دور، جذاب و محبوب باشند؟
از اواخر دهه 80 شاهد حضور بسیار پررنگ وسایل ارتباط جمعی و به تبع آن دسترسی آسان به تولیدات خارجی با تکنولوژی روز هستیم، در واقع نسل جدید با انبوهی از تولیدات روبهرو و مواجه است که این حجم تولید اصلا با دهه 60 قابل قیاس نیست.
طبیعی است در سالهایی که تنها سرگرمی موجود چند ساعت برنامه تلویزیونی بود، شخصیتهایی چون هادی و هدی یا حتی السون و ولسون به عنوان تنها سرگرمی به شمار میرفتند و طبعا یکی از دلایل ماندگاری آنها خاطرات شیرینی است که از آن روزها در اذهان باقی مانده است.
امروز در حالی نسل جدید وابسته به وسایل ارتباط جمعی شدهاند که جداسازیشان از آن بدل به یکی از معضلات و چالشهای خانوادهها شده است، آن هم در شرایطی که به گفته وزیر ارشاد بیش از 34 میلیون گیمر داریم که تنها 4 میلیون آنها به صورت حرفهای فعالیت میکنند اما از این میزان 80 درصد نوجوانان و کودکان هستند. حال تصور کنید نسلی با این میزان فعالیت در حوزه بازیهای هوشمند و دیجیتال که نزدیک به 90 درصدش در گوشیهای هوشمند متمرکز شده است، چگونه میتواند علاقهمند عروسکهایی شود که حتی خیلی از همنسلان ما هم در عجب هستند که چگونه این کاراکترها را دوست میداشتند و هنوز دارند.
حال با چنین شرایطی، آیا جان بخشیدن به کاراکترهای محبوب دهه 60 در سالن تئاتری که مختص کودکان و نوجوانان است، جز اینکه با عدم استقبال نسل جدید روبهرو شود، نتیجه دیگری خواهد داشت؟
در هر صورت نفس عمل، امری بسیار محترم و قابل تقدیر است اما اساسا هادی و هدی در کنار بازه زمانی پخش، بستر پخشش نیز در ماندگاریاش بسیار موثر بود؛ اگر این برنامه دیده و ماندگار شد، چون از قاب سیما میهمان خانهها شد، بنابراین تقلیل آن به یک سالن 100 نفره بدون شک نتیجهای جز از بین بردن یکی از خاطرهسازترین شخصیتهای نسل دیروز نخواهد شد.
ارسال به دوستان
نشست خبری جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس برگزار شد
مسألهشناسی و درستنویسی
گروه فرهنگ و هنر: نشست خبری بیستودومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاعمقدس، جایزه کتاب سال دفاعمقدس با حضور علیاصغر جعفری و جمعی از دستاندرکاران جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.
قاسم فروغی، دبیر علمی جشنواره ضمن توضیح درباره نحوه برگزاری مراسم امسال، گفت: شعار بیستودومین جشنواره کتاب دفاعمقدس مسألهشناسی و درستنویسی است؛ موضوعی که اهمیت بسیاری دارد و گروهی برای بررسی درستنویسی آثار تشکیل شده است.
نصرتالله محمودزاده نویسنده ادبیات پایداری هم در این نشست گفت: باید بدانیم چگونه و به چه منظور کار را انجام میدهیم. ما در برگزاری نخستین جشنواره خدمت مقام معظم رهبری رفتیم. اکنون بسیاری از جوانان مسجدی از ما کتابخانه جنگ میخواهند.
وی افزود: ما نباید بنشینیم ببینیم چه امکاناتی به ما میدهند. وقتی صحبت از ارزشهای فرهنگی میشود نباید منتظر بودجه بود.
محمودزاده بیان داشت: من اعتقاد دارم خوزستان ۲ منبع دارد؛ نفت و منابع دفاع مقدس. چرا نباید از منابع دفاعمقدس استفاده کنیم؟ دنبال پول نباشیم و طوری کار کنیم که امکانات دنبال ما باشند.
وی اظهار کرد: باید زیربناها را جدی بگیریم. باید حرف اول را ما بزنیم، اگر نمیتوانیم پس ضعیف هستیم. باور کنید ما در دنیا میتوانیم صحبت کنیم. اشکال از ما است که بعد از انتخاب بهترین کتاب از فردایش اقبال برای خرید آن بیشتر نمیشود.
جواد کامور بخشایش، پژوهشگر دفاعمقدس نیز در این جمع گفت: امیدواریم روال این جشنواره هم با موفقیت همراه باشد. نخستین گامی که میشود در راستار ساختارمند شدن جشنواره برداریم افزایش ارتقای آثار مظلوم است.
وی افزود: ناشران دفاعمقدس در یک فضای نهچندان مناسب فعالیتهای خود را انجام میدهند. جشنواره انتخاب کتاب دفاعمقدس را یک رویداد مهم برای بررسی دفاعمقدس میدانم؛ اینکه در چه شرایطی رو به جلو حرکت میکنند.
این پژوهشگر گفت: یکی از اهداف میتواند آسیبشناسی و رصد اوضاع برای سالهای بعد باشد و سیاستگذاری ادبیات دفاعمقدس را درستتر کند. وی افزود: نکته دیگر جریانشناسی است. مسألهشناسی موضوع مهمی است. جشنواره کتاب دفاعمقدس باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شود. این جشنواره باید هیات علمی داشته باشد تا با سامان بهتری جلو برود.
بخشایش بیان داشت: جایزهای که در جشنوارههای دیگر مثل جلال داده میشود واقعا قابل مقایسه نیست با جایزه بهترین کتاب دفاعمقدس و این هم از مظلومیت این حوزه است.
علیاصغر جعفری، معاون هماهنگکننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس نیز گفت: تاریخ پر است از بیتوجهی به حقوق ملت ایران.
وی افزود: ما افتخار میکنیم باورمند به دینی هستیم که معرف علم و اندیشه است. معجزه پیامبر ما کتاب است و بزرگترین لطفی است که خدا به ما داشته.
جعفری بیان کرد: کتاب با تمدن ما آمیخته است اما به دلیل حاکمان نالایق بخشی از کتابهای ارزشمند ما را از بین بردند و ملت ما دوباره برخاست و بعد از انقلاب اسلامی اوج گرفت. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هر دو اهل کتاب و نوشتن هستند، چیزی که کمتر در دیگر رهبران دنیا دیده میشود. وی ادامه داد: یکی از حوزههای پیشران در ادبیات، موضوع دفاعمقدس است. 37 هزار عنوان کتاب تاکنون در این باره منتشر شده است. این نسبت به تعداد نویسندگان معجزه است، هر چند هنوز در مقابل عظمت دفاعمقدس کم است.
جعفری خاطرنشان کرد: 1950 کتاب دفاعمقدس سال گذشته در جشنواره بررسی شده که ماحصل یک سال است. این در حالی است که علاقهمندان این حوزه فضا را فراهم کردند. اگر متقاضی نداشت امکان نشر هم وجود نداشت.
وی گفت: رهبری با همه گرفتاریهایشان حداقل 50 کتاب دفاعمقدس را خوانده و تقریظ نوشتهاند. این توجه ایشان بسیار مهم است.
جعفری افزود: باید به بخش «کمی» نیز توجه شود. ما ظرفیتهای مکملی هم داریم که ظرفیتهای مهمی است. فناوری کمک میکند حوزه نشر را توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در جشنواره، تقسیم کار است. همه باید کمک و در طول سال فعالیت کنند. جشنواره باید گام بلندی برای رسیدن به هدف باشد.
جعفری ادامه داد: باید یک سبد تشویقی در این موضوع در نظر بگیریم. باید ظرفیتهایی در رسانه ملی ایجاد شود تا مؤلفان برای آثار خود در برنامهها حاضر شوند. باید از تبلیغات شهری با هماهنگی شهرداریها استفاده کنیم. توسعه دادن این حرکت بر عهده ما است.
وی گفت: کتابی که در حوزه دفاعمقدس منتشر میشود باید مثل یک انفجار فرهنگی گسترش داده شود. رویداد کتاب سال یک وسیله است برای اندیشهها و نویسندگانی که قلم میزنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|