|
اخبار
یک بازخواست سینمایی پس از 30 سال ارسال به دوستان
چرا هفت و افخمی را دوست ندارند؟
شوخی لوس مخالفان هفت و «اصل ماجرا»
رضا کریمی: بعضی وقتها بعضی چیزها آنقدر بیمنطق و لوس است که حتی رغبت نمیکنی دربارهاش حرف بزنی اما یکباره میبینی لشکر خبرنگاران هم طیف و مورد خطاب مانی حقیقی کاری میکنند که همه گمان میکنند همان مورد لوس بیمنطق، عجیبترین اتفاق عالم است. مثل همین بازی که جماعتی درباره برنامه هفت راه انداختهاند و هر روز دست به دامان یک بهانه و ایراد میشوند. ماجراهایی که جماعتی برای دوره جدید برنامه هفت ساختهاند و همینطور ادامه دارد از جمله همین حکایتهاست. اصلا یکباره چه اتفاقی میافتد که نقد یک فیلم در برنامه تلویزیونی که ساعت یک نیمهشب روی آنتن میرود، میشود مشکل اصلی سینمای مملکت و کار به جایی میرسد که حضرات قانوننخوانده مدعی آزادی هنر و هنرمند و فضای باز هنری هم از سر اجبار بروند سراغ کتاب قانون و سرکتاب باز کنند و برای منتقد برنامه تجویز شلاق کنند. شوخی از این لوستر نمیشود اما این شوخی لوس فقط صورت ماجراست. اصل قضیه چیز دیگری است. اصل ماجرا چیست؟ ماجرا از این قرار است که برنامه هفت بعد از 2 دوره نهچندان موفق و تبدیل شدن به یک برنامه خنثی و بیمخاطب و سراسر تعارف، به واسطه خوشذوقی تیم سازنده متعهدش و با هدایت و سکانداری بهروز افخمی(که تاکنون 5 سیمرغ در جشنواره فجر گرفته است) و با کمک چند نفر از اهالی خبره و پیشکسوت سینما از جمله مسعود فراستی و رسول صدرعاملی تبدیل شد به یک برنامه اثرگذار و موفق. گروه برنامهساز هفت گروهی است که روی مواضعش ایستاده و اهل معامله نیست. گزارشهایی که در دوره جدید برنامه «هفت» درباره سینمای جشنوارهای، نداشتن قهرمان و سیاهنمایی و... پخش شده نشان میدهد این گروه نه اهل تعارف است و نه قصد دارد از برنامه برای خودش پله ترقی بسازد. شاید همینها هم بود که باعث شد جماعت شبهروشنفکر عصبانی شوند و احساس خطر کنند. وقتی هم که احساس خطر کردند، در مرحله اول ساخت برنامههایی مخالف رویه برنامه هفت آغاز شد. برنامههایی با نگاه شبهروشنفکری یا دستکم با جانبداری زیرپوستی از جماعت شبهروشنفکر سینمایی. اما هیچکدام از برنامههایشان چه در فضای مجازی و چه در رسانههای تصویری و شنیداری و مکتوب نتوانست میان مردم جا باز کند. همه آنها صرفا با بهبه و چهچه همان طیف روبهرو میشدند و همچنان بیخاصیت و خنثی بودند و شامل مجموعهای از تعارفات لوس و البته نان قرض دادن برای کسب فلان منصب و مسؤولیت بهمان جشنواره و... ارسال به دوستان
گزارشی از آیین رونمایی کتاب «سیاستگذاری رسانهای»
غربت دانش در صداوسیمای «اموالمحور»
آیین رونمایی از کتابهای «سیاستگذاری رسانهای» و «از سرمایه شهرتی تا شهرت رسانهای» نوشته طاهر روشندل و سیدمهدی شریفی برگزار شد. به گفته استادان حاضر در این نشست، غیرعلمی اداره شدن رسانهها و نبود نیروی متخصص در آن عمدهترین مشکلات مدیریت رسانه در ایران است. به گزارش «وطن امروز» آیین رونمایی از کتابهای «سیاستگذاری رسانهای» و «از سرمایه شهرتی تا شهرت رسانهای» نوشته طاهر روشندل و سیدمهدی شریفی روز یکشنبه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. عقیلی، رئیس دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه جای این دو کتاب در ادبیات رسانه در دهه گذشته خالی بوده گفت: دکتر روشندل در کتاب «سیاستگذاری رسانهای» به مباحثی پرداخته که گویای نیازهای رسانههاست و عنوان این کتاب یکی از درسهای دوره کارشناسی ارشد و دکترای رشته مدیریت رسانه است. یکی از ثمرههای کار دانشگاه تولید علم است و با توجه به اینکه تولید علم در حوزه انسانی و اجتماعی یکی از دشوارترین کارهاست و اغلب نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته، تولید آثاری از جمله سیاستگذاری رسانهای میتواند به این مهم کمک کند. به گفته این استاد ارتباطات، کتاب «سیاستگذاری رسانهای» از 130 منبع لاتین بهره برده و سعی شده آخرین مباحث مرتبط به این حوزه به صورت علمی و مستدل بیان شود، در واقع این یکی از نخستین آثار تولیدشده در این حوزه است و کار دکتر روشندل در تشخیص نیاز دانشجویان مدیریت ارتباطات و رسانه بسیار اهمیت دارد. ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با کارگردان نماهنگ تحسینبرانگیز «ارغوان»
باز باید جنگید
مرتضی اسماعیلدوست: نماهنگ «ارغوان» با وجود اینکه مدت زمانی کمتر از 4 دقیقه دارد، در چند روز اخیر جزو اخبار مهم فرهنگی و هنری رسانههای داخلی و حتی بینالمللی محسوب میشود و این مساله وقتی برجسته شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به تمجید این اثر پرداخت. بدین منظور گفتوگویی با مهدیار عقابی، کارگردان نماهنگ «ارغوان» انجام شد که تقدیم میشود. ارسال به دوستان
رویدادها
واکنش علیرام نورایی نسبت به وقاحت هنجارشکنهای دینی ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|