|
اخبار
در شماره جدید نشریه «خط حزبالله» منتشر شد
دیدگاه رهبر انقلاب درباره فیلم «ایستاده در غبار»
چهلوسومین هفتهنامه خبری-تبیینی خط حزبالله با سرمقالهای درباره دلایل شکست نهضت مشروطه و خبری درباره دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره فیلم تحسینشده «ایستاده در غبار» منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای، در دیدار کوتاهی که برخی اعضای سازنده این فیلم با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان فیلم را مورد تمجید و تحسین قرار دادند. همچنین گزارش این شماره نشریه به باید و نبایدهای ششگانه رهبر معظم انقلاب در باب جهاد روشنگری اختصاص یافته است. تصویری از بازدید رهبر انقلاب از منزل شهید داریوش رضایینژاد و ملاطفت ایشان نسبت به آرمیتا نیز در بخش عکس ویژه این شماره قرار گرفته است. چهلوسومین شماره خط حزبالله به روح پرفتوح روحانی شهید سیدرضا کامیاب «یکی از عزیزترین دوستان» رهبر انقلاب هدیه شده است.
مجلس تصمیمی برای «احضار» وزیر ارشاد نگرفته است
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با نادرست خواندن خبر احضار وزیر ارشاد به مجلس گفت: در صورت نیاز ممکن است ایشان را برای ارائه توضیحات دعوت کنیم که این مساله تاکنون طرح و بررسی نشده است. به گزارش فارس، احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با نادرست خواندن خبر احضار وزیر ارشاد به مجلس گفت: هنوز تصمیمی برای حضور علی جنتی در مجلس گرفته نشده است. وی در ادامه یادآور شد: خبر روز گذشته مبنی بر احضار وزیر ارشاد به مجلس برای پاسخگویی نسبت به حاشیههای ایجاد شده در مراسم جشن حافظ در تالار وحدت ناشی از سوءتفاهم خبری است و پیش از این نیز در پاسخ به خبرنگاری گفته بودم این مساله باید بررسی شود و در صورت نیاز ممکن است ایشان را برای ارائه توضیحات دعوت کنیم که این مساله تاکنون طرح و بررسی نشده است.
اکران فیلم «محمدرسولالله(ص)» در عراق
فیلم «محمدرسولالله(ص)» در شهرهای مختلف عراق روی پرده میرود. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قرارداد اکران فیلم محمدرسولالله(ص)، ساخته تحسینبرانگیز مجید مجیدی، در عراق امضا شد و این فیلم بزودی در شهرهای مختلف عراق روی پرده خواهد رفت. امضای قرارداد فیلم محمدرسولالله(ص) نخستین قرارداد اکران فیلمهای سینمایی در تاریخ روابط فرهنگی و هنری ایران و عراق است. سفر قائممقام وزارت فرهنگ عراق به تهران برای امضای قرارداد اکران فیلم محمدرسولالله(ص) در کشورش بیانگر اهمیت این قرارداد در توسعه روابط فرهنگی و هنری عراق و ایران است. فیلم محمدرسولالله(ص) قبلاً با هماهنگی و تلاش رایزن فرهنگی ایران با حضور شخصیتهای فرهنگی، هنری و سینمایی عراق در بغداد و چند شهر دیگر این کشور نمایش داده شد و این فیلم در سالن «المسرح الوطنی» بغداد با حضور وزرای فرهنگ و گردشگری و خارجه عراق و تعداد بسیاری از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و علمای شیعه و سنی این کشور اکران اختصاصی شد.
«ایستاده در غبار» یک و نیم میلیاردی شد
فیلم «ایستاده در غبار» به آمار فروشی بالغ بر یک میلیارد و نیم میلیون تومان در کل کشور رسید. به گزارش مهر، فیلم «ایستاده در غبار» که از آثار موفق در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر است پس از اکران در تهران و شهرستانها موفق شد به فروش یک میلیارد و نیمی دست پیدا کند. این فیلم در گروه سینمایی پردیس زندگی در تهران و در ۹ سالن روی پرده رفته است. همچنین «ایستاده در غبار» تکسانس در سینما فرهنگ و موزه سینما که متعلق به گروه «هنر و تجربه» است اکران شده است. فیلم در ۱۴ سینما با تک سانس در شهرستانها اکران شده و فقط در 3 سینمای شهرستانی بیش از 3 سانس دارد. «ایستاده در غبار» از ۱۹ خرداد اکران خود را آغاز کرده است.
ارسال به دوستان
گفتوگو با سیدمحمدمهدی شفیعی درباره مواجهه هنرهای مختلف نسبت به مسائل اجتماعی
شعر یک سر و گردن بالاتر است
گروه فرهنگ و هنر: این روزها اتفاقات خوبی در حوزه شعر اجتماعی و نقاد بویژه شعر مردمی افتاده است. حضور موثر جریان شعر در فضای اجتماعی با پرداختن به مسائلی که مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند، باعث شده است، فضایی که در روزهای آغازین انقلاب و ایام دفاعمقدس وجود داشت، بازتولید و به روز شود. در این میان منابر نماز جمعه قوت گرفتهاند و شعرهای اجتماعی شاعران که در منبرهای نماز عیدفطر و نماز جمعه توسط مداحان قرائت میشود با استقبال مردم مواجه میشود و در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود. جمعه گذشته در نماز جمعه تهران، شعر مشترک جواد شیخالاسلامی، سید محمدمهدی شفیعی، سیدعلیرضا شفیعی، محمدرضا شفیعی و سعید تاجمحمدی توسط امیر عباسی قرائت شد.
به این بهانه و درباره حضور جدی اشعار اجتماعی در منابر و هیئات با سیدمحمدمهدی شفیعی یکی از شاعران موفق در این حوزه گفتوگو کردهایم. شعر «مدافعان حرم» او که در حضور رهبر انقلاب قرائت شد، با تحسین اهالی شعر و مردم مواجه شد.
***
فرصت منابر نماز جمعه، هیاتها و اجتماعات برای قرائت اشعار اجتماعی، تا چه اندازه به فضای ادبیات کمک میکند؟
از قدیم در میان اهل ادب درباره ویژگیهای یک شعر موفق اینطور گفته میشد که اگر قرار است، شعری را موفق بنامیم باید شعری باشد که علاوه بر خواص و انجمنهای ادبی، مردم عادی هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. در واقع توفیق شعر را جایی مییابیم که مردم از آن استقبال کنند. امروز بعضا در برخی فضاهای ادبی میبینیم شکافی میان ادبیات و مردم ایجاد شده است. مثلا یک شعر در محفل ادبی شعر خوبی است و تحسین میشود اما مردم با آن ارتباط برقرار نمیکنند. به همین جهت فضاهایی مانند نماز جمعه، منابر و حتی فضاهایی که به طور خاص رنگ و بوی مذهبی هم ندارند میتوانند این خلأ را پرکنند. در واقع ابتداییترین و عمومیترین کمک نمازهای جمعه، هیاتها و منبرها این است که با در اختیار دادن منابر برای قرائت اشعار شاعران، به این حوزه کمک کنند.
به نظر میرسد مردم از صراحتی که در اشعار وجود دارد استقبال میکنند. شعر اخیری که توسط میثم مطیعی در نماز عید فطر قرائت شد، این صراحت را داشت. به نظر میرسد صراحت اشعار اجتماعی ویژگی مهم آنهاست. اینکه بیرودربایستی با مسؤولان مواجهه داشته باشد. نظر شما چیست؟
باید ببینیم کدام صراحت مدنظر ما است. به یک معنا ادبیات و شعر تکلیفش این نیست که صریح باشد. چون اگر قرار باشد صراحت داشته باشد، خطابه سیاسی بیشتر کاربرد دارد. هنر در لفافه به کمک جریان نقاد اجتماعی در کشور میآید. البته نه آنقدر در لفافه که مساله اصلی گم شود. هنر در عین حال که اثرش خیلی بیشتر از یک خطابه سیاسی است اما در صراحتش مثل آن خطابه نیست، چون قرار است هنر باشد. هنر در واقع قرار است حرف را در یک پوسته هنری ارائه دهد و خود این پوسته هنری ناخودآگاه صراحت مطلب را کم میکند. اما اگر منظور از صراحت این باشد که مشخص شود تیغ هنر کجا قرار است فرود بیاید و مشخص باشد روی حرف با چه کسی است، من فکر میکنم در همین قبیل شعرهایی که شما مثال زدید، این مشخص است. یعنی هم مردم میدانند و هم خود این مسؤولان متوجهند که روی این حرفها با چه کسانی است. البته اگر آنها بخواهند خودشان را به تغافل بزنند و جوری رفتار کنند که انگار متوجه نیستند یا انگار مخاطب آنها نیستند، خب! آن بحث دیگری است. بیدار کردن آنها به عهده ما نیست، چون کسی را که خواب است میشود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده نمیشود به این راحتی بیدار کرد.
در میان مسائل اجتماعی، موضوع مدافعان حرم چندسالی است بخش مهمی از جامعه را به خود درگیر کرده؛ به نظر شما شعر و ادبیات درباره تبیین و ترویج این مساله تا چه اندازه موفق بوده است؟
قضیه 2 بعد دارد؛ یک سوی قضیه مقایسه شعر با سایر هنرها و سایر عرصههایی که وظیفه بیان و تبلیغ دارند. شعر در زمینه مسائل اجتماعی و ارزشی و بهطور خاص مساله مدافعان حرم یک سر و گردن بالاتر از بقیه عمل کرده و پیشتاز است. شعر را با عرصه فیلمسازی و موسیقی مقایسه کنید. اختلاف زیاد است. با اینکه هنوز آن اندازه که باید و شاید کار نشده اما همین الان میشود چند مجموعه شعر خوب از آثار شاعران ما درباره شهدای مدافع حرم استخراج کرد. بعد دیگر ماجرا این است که اگر با خود عظمت کار شهدای مدافع حرم بخواهیم مقایسه کنیم، به نظر من این مقداری که در شعر و سایر عرصهها کار شده اصلا در شأن این حرکت عظیم و حماسی و جایگاه این شهدا نبوده است. امیدوارم با این فضای خوبی که این شهدا در کشور ما ایجاد میکنند و با تشییع پیکرهایی که میشود و روح تازهای که در شهرهای ما میدمد، به برکت خون شهدا انشاءالله هنرمندان بتوانند این مساله را به بهترین شکل و قالب تبیین و تبلیغ کنند. با همه این تفاسیر باز هم فکر میکنم وضعمان در شعر بهتر است.
درباره سروده اخیرتان که در نماز جمعه تهران قرائت شد، توضیح میدهید.
این شعر یک شعر مفصلی بود. با تعدادی از دوستانی که از سابق با هم ارتباط داشتیم این شعر را شروع کردیم و هر کداممان هر مقدار که دستش میرسید گفت. یعنی من مثلا با آقای سیدعلیرضا شفیعی که پسرعموی بنده هستند، با هم نشستیم و شاید باورتان نشود که من در ذهنم نیست که کدام بیت و مصراع را من گفتم، چون نگاهها اگر یکی و همسو باشد حرفها و زبانها هم یکی میشود. من امیدوارم این دست کارها در جامعه بیشتر شود. یک روی کار آن اثر هنری است که ارائه میشود. یک روی کار این همدلی و همزبانی است که بین هنرمندان انقلاب اسلامی در چنین کارهایی نمود پیدا میکند. یعنی بیسابقه است. قبل از کارهای اخیر شما کار ارزشی را پیدا کنید که چندشاعر با هم گفته باشند و وقتی شما شعر را میخوانید، احساس گسستگی زبانی و اینکه حرفها چندتاست و متفاوت است نداشته باشید. این خیلی کم پیش میآید. من فکر میکنم در این سالها هم چنین چیزی را نداشتیم. اینکه چندشاعر و هنرمند انقلاب اسلامی کنار هم بنشینند و در عین حالی که یکجا نیستند در چند شهر همزمان حرفشان را میزنند اما وقتی سرجمع حرفها را کنار هم میچینید احساس گسستگی نمیکنید. این پدیده مبارکی است که به برکت همین خونهای شهدای عزیز انقلاب و نفس قدسی حضرت امام(ره)، حاصلش را برداشت میکنیم.
وضعیت ما در سرود چگونه است؟ به نظرتان با تاکیدی که رهبر انقلاب درباره سرود داشتند، وضعیت سرود چگونه خواهد شد؟
نسبت به قبل، امروز خیلی بهتر است. امروز چند موسسه و فضای خوب انقلابی داریم که کار میکنند و دغدغه دارند. شما بسامد کارهایی که در 5-4 سال اخیر و بویژه بعد از فتنه در زمینه موسیقی انقلاب و سرود عرضه شده را با قبل از فتنه مقایسه کنید. با توجه به اینکه نسبت به اول انقلاب تا فتنه، ما از نظر زمانی بعد از فتنه مدت کمتری را طی کردیم اما من فکر میکنم بسامد قابل توجهی است. جریانهایی که پیگیرند هم کم نیستند اما این نقطه آرمانی نیست و با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم. شما از یک طرف میزان پیشرفت شعر ما را و میزان اشعاری که در این زمینههاست با میزان کارهای تولیدی مقایسه کنید! خیلی فاصله داریم. شاید به ازای هر 10، 20 کار موفق در زمینه شعر یکی به مرحله تولید برسد. تازه اگر خوب توزیع و ترویج شود. من فکر میکنم چندبرابر کارهای تولیدی موجود، آثار خوب داریم که هنوز زمینه مناسبی که بخش زیادی از اینها را بشود استفاده کرد فراهم نشده است. من امیدوارم با تاکیدی که حضرت آقا داشتند این فضا مناسبتر شود و به جای موازیکاری و سطحیکاری و سپردن کارها به دست افراد غیر کارشناس از سرودهای انقلابی و سازمانهای مردمی توسط وزارت ارشاد و دولت حمایت شود، تا در کنار رشد کمی آثار تولیدی، شاهد رشد کیفی این آثار نیز باشیم.
ارسال به دوستان
در حال و هوای شعر و اندیشه عبدالرضا رضایینیا
پسر بیشههای تمشک
حسین قرایی: دنیای پر رمز و راز شعرا از زیباییهای متنوعی سرشار است. گاهی اوقات شعر میخوانی با اجتماع آشنا میشوی، گاهی شعر میخوانی به دنیای جذاب عشق پا میگذاری، گاهی شعر میخوانی و از طبیعت لذت میبری و... .
شعر خواندن و از طبیعت لذت بردن از ویژگیهایی است که هرگاه شعر «عبدالرضا رضایینیا» را میخوانم مرا در سیطره دارد. توجه مضاعف رضایینیا به طبیعت و ترسیم این چشمانداز روشن خدا در شعرش بسیار چشمنواز است؛ او در مجموعه «پسر بیشههای تمشک» ما را به تماشای طبیعت روحنواز شمال برده است:
« در دلم/ با یاد آن دیروزها غوغاست؛/ آسمان باز/ باغهای بیکران چای/عطر سحرانگیز دستنبو/ آن همه یاس بنفش نوبهاری/ بر حصار خانههای روشن و محجوب/ خلوت گلهای شیپوری/ بانگ مواج خروسان/ رقص کفترهای بازیگوش/ ذوق ماه نقرهای/ در لاجورد ناب/ رودهای گل/ رد لبخند سواران سحر آواز جنگل/ در بهار سرخ/ جذبه پور شور دریا/ کودکان شاد شالیزار... » (پسر بیشههای تمشک، صص 15و 16)
و جالب است شاعر فکور ما همه این زیباییها را در روزگار کودکی میبیند، او سعی دارد معصومیت کودکی را با پاکی و زلالی دیروز گره بزند:
«سالهای مبهم و شیرین/ سایههایی در زلال خاطرات سبز/ غرق در آرامش لبریز/ بر حصیر لحظهها عطر صمیمیت/ گوشههایی در مه و باران/ که آدم با دلش تنهاست» (همان، ص 16)
عبدالرضا رضایینیا که خودش منتقد خوشانصافی است در بهکارگیری واژههای چالاک، سعی قابل توجهی را به خرج میدهد. ارادت او به قالب نیمایی در مجموعه شعرهایش نمایان است. چنانکه در کتاب «پسر بیشههای تمشک» از همین ارادت سرشار است. او برای نقد زندگی ماشینی امروز از قالبهای نیمایی مدد میگیرد و اینگونه زبان به انتقاد میگشاید، که الحق و الانصاف بجاست و قابل تأمل:
«در خیابان
زوزه غولان آن پاره کمتر بود،
رهگذر از عطر لبخند و سلام و سادگی لبریز،
حیله کمیاب و صمیمیت فراوان
با خبر بودند از احوال هم
همسایهها بسیار،
شهر من
- در یک کلام-
از زندگی سرشار بود،
از زندگی سرشار...» (همان، ص 22)
شاعر شمالی ما با تکرار واژه «سرشار» به زندگی پاک و بیآلایش روستایی غبطه میخورد و این غبطه خوردن به جان مخاطب مینشیند.
از شما چه پنهان، گاهی اوقات که شعرهای جناب رضایینیا را میخوانم، انگار دارم سطرهای سپید و صادق «سلمان هراتی» را از نظر میگذرانم:
«آسمان با ما برادر بود... » (همان، ص 24)
البته که اینگونه توصیفها در شعرهای رضایینیا زیاد یافت میشود. به هر روی شاعر «پسر بیشههای تمشک» به دنبال کودکیاش است و این بازگشت به کودکی برایش شیرین است. این شیرینی زمانی بیشتر به چشم میآید که شاعر در بهکارگیری واژهها با ظرافت شاعرانهاش از کلمهها نهایت بهرهبرداری را انجام میدهد، برای روشن شدن این سخن، چند سطر زیر را بخوانید:
«کودکی
طعم عجیبی داشت
مثل خواب روشن پروانه
روی پلکهای گل
مثل مکث شاد زنبور عسل
روی تمشک بیـــشههای گنگ» (همان، ص 25)
استفاده شاعر «فرشته بفرستید» از اصطلاحات و ترکیبات بدیع، به تأثیرگذاری شعرش کمک شایانی کرده، در این میان، شاعر قدر و شأن واژهها را میداند و هر کلمه را با توجه به شأنی که دارد بر صندلی خود مینشاند. به تعدادی از ترکیبهایی که برساخته ذهن رضایینیا است توجه کنید:
«راه بندان تبسم» (ص29)، «شکلهای روشن مجهول» (ص 29)، «طعم تند نیکبختی» (ص 29)، «باغ کبوتر» (ص 31)، «عطر تماشا» (ص 32)، «ماه باران»، «بیداری ناز صدای او» (ص 36) و...
بعضی از تصاویری که رضایینیا میآفریند به شعرهای سلمان هراتی نزدیک است. سلمان میگوید:
«بر دامن مادرم
اگر گندم میپاشیدم
سبز میشد
آسمان تنها دوست مادرم بود»
و رضایینیا میگوید:
«مادر من
وارث غمهای عالم بود
آسمانی
ابری و دلتنگ»
از ویژگیهای دیگر شعر رضایینیا، توجه او به مذهب و اعمال مذهبی است. به کلمات «افطار»، «جانماز»، «خدا» و «ربنا» در شعری با عنوان «ماه فرشته» که منظور شاعر ماه مبارک رمضان است، دقت کنید:
« نان و خرما و پنیر و سبزی و لبخند...
ماه
در آب زلال کاسه پیدا بود
موقع افطار
سفره لبریز صفا میشد
یک فرشته
میرسید از راه
در کنارم مینشست و
نور را در لقمهها میریخت
جانمازم را به سمتی سبز وا میکرد
واژههایم را
نگفته
تا خدا میبرد...
روح من سیمرغ
برفراز ابرها
تا اوج...
میشنیدم مادر من
با کبوترها و گل ها
ربنا میخواند...» (همان، صص 27 و 28)
وقتی شعرهای عبدالرضا رضایینیا را میخوانم پر از نشاط مؤمنانهای میشوم که فقط از یک شاعر فرهیخته برمیآید که مخاطب خویش را از این شور سرشار کند. اگر مجموعههای شعری او مثل «چشم نوشت آهو»، «عکاس غایب است»، « آهو مبارک باد» و بویژه همین مجموعه مورد بحث «پسر بیشههای تمشک» را بخوانید شاید این حس به شما هم دست بدهد. نثرهای رضایینیا هم دارای زیبایی خاصی است و چالاکی در کلمات و نوشتههایش به چشم میخورد:
«عاشقانه با کلمات»، «عشق باران است» و «چشم به تماشا، تمام» از جمله کتابهای نثر او هستند که به دل مینشینند.
ترجمه ضلع دیگر فعالیتهای ادبی رضایینیا را تشکیل میدهد. او در ترجمه شاعران عرب موفق بوده، توجه او به شاعرانی مثل احمد مطر، محمود درویش، انسی الحاج، آدونیس، نزار قبّانی و جبران خلیل جبران ما را با دنیای شاعری این ارجمندان آشنا میکند. مقدمههای فکورانه این مترجم توانا بر هر کدام از این مجموعهها اطلاعات خواننده از هر شاعر مورد بحث را بالا میبرد، اطلاعاتی که از نکات حکمتآمیز سرشار است.
به هر روی عبدالرضا رضایینیا از جمله شاعران موفقی است که کمتر و بهتر بگویم خیلی کم در محافل ظاهر میشود ولی در گوشهای نشسته است و بدون هیچ گونه حاشیهای به شعر میپردازد، به شعری که راهی برای بشر بگشاید. اگر میخواهید بیشتر با دنیای این شاعر خوشفکر آشنا شوید، حتما «پسر بیشههای تمشک» را که اخیراً توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است بخوانید.
ارسال به دوستان
رویدادها
خاکسپاری «بیچاره» در سکوت خبری!
سرانجام پس از مدتها پیکر اصغر بیچاره، پیشکسوت سینما و عکاسی به ایران منتقل شد و در قطعه هنرمندان در بهشت زهرا(س) در سکوت خبری به خاک سپرده شد. به گزارش ایسنا، به گفته تورج ژوله - فرزند این هنرمند - پیکر این هنرمند روز سهشنبه (پنجم مردادماه) به ایران منتقل و صبح پنجشنبه (هفتم مردادماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. اصغر بیچاره، قدیمیترین عکاس سینمای ایران، ۲۲ خردادماه پس از تحمل یک دورن بیماری بر اثر عوارض ناشی از سرطان حنجره در آمریکا درگذشت.
عدم ارتباط کانال تلگرامی «سینما» با روزنامه جیرانی
فریدون جیرانی و سیدحسین وخشوری، مدیر مسؤول و سردبیر روزنامه «سینما» با ارسال پیامی به سایت «کافه سینما»، هرگونه ارتباط روزنامه تحت ادارهشان با کانال تلگرامی «سینما» را تکذیب کردند. در این پیام آمده است: «آنچه در فضای مجازی در اینستاگرام و تلگرام با عنوان سینما به خبررسانی و تحلیل خبرها مشغول است، هیچ ربطی به روزنامه تعطیل شده سینما و گردانندگان اصلی آن ندارد».
ساخت «۴۰ مروارید» برای شهدای غواص
ابراهیم اصغری با اشاره به اینکه «بهشت از جنوب شرقی» شهریورماه جلوی دوربین میرود، اعلام کرد فیلمبرداری
«۴۰ مروارید» درباره شهدای غواص از نیمه دوم مرداد ماه آغاز میشود. به گزارش مهر، ابراهیم اصغری، تهیهکننده سینما در اینباره گفت: پیش تولید «۴۰ مروارید» به کارگردانی هادی حاجتمند آغاز شده است و در تلاش هستیم این فیلم را
۱۵ مرداد ماه در شهرک دفاعمقدس جلوی دوربین ببریم. وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه این فیلم نیازمند طراحی لوکیشنهای خاص است در حال حاضر بخشی از دکورهای مورد نظر در شهرک دفاعمقدس در حال ساخت است که بلافاصله بعد از پایان ساخت آنها فیلمبرداری آغاز میشود. این تهیهکننده سینما با اشاره به اینکه «۴۰ مروارید» با موضوع شهدای غواص جلوی دوربین میرود، تاکید کرد: نزدیک به 3 سال روی این فیلمنامه که بیشتر روی شهیدان غواص استان خراسان تمرکز دارد، تحقیقات انجام دادهایم. البته این قصه براساس مستندات نیست اما برخی از گرههای قصه و شخصیت اصلی داستان از واقعیت گرفته شده است. وی توضیح داد: در این فیلم قرار است از چهرههای سینمایی و تئاتر که سابقه خوبی در بازی دارند، استفاده شود که تا امروز حضور تعدادی از بازیگران قطعی شده است و بزودی اسامی آنها اعلام میشود. این تهیهکننده افزود: پیش تولید فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» به کارگردانی احمد کاوری نیز تا 2 هفته دیگر به پایان میرسد و فیلمبرداری آن از شهریورماه آغاز میشود. «بهشت از جنوب شرقی» درباره یک گروه از مردم بومی سیستانوبلوچستان است که تاثیرات بمبگذاری توسط یک گروه تروریستی در زندگی آنها به تصویر کشیده میشود.
پویا امینی:
امیدوارم قبل از اعتراض بیمه هنرمندان فراهم شود
پویا امینی گفت: متاسفانه هنرمندان کشور از طرف مسؤولان حمایت نمیشوند و امیدوارم قبل از اینکه هنرمندی اعتراض کند، بیمه فراهم شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگر آثار تلویزیونی و سینمایی با اعتراض به وضعیت نامناسب هنرمندان گفت: متاسفانه هنرمندان کشور از طرف مسؤولان حمایت نمیشوند. امیدوارم قبل از اینکه هنرمندی اعتراض کند بیمه فراهم شود.
انتشار کتابی از سیره حضرت معصومه(س) برای نوجوانان
کتاب جدید سارا عرفانی درباره حضرت معصومه(س) در دست نگارش است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سارا عرفانی، درباره کتاب جدید خود گفت: هماکنون کتابی درباره حضرت معصومه(س) در دست نگارش دارم. این کتاب قرار است توسط انتشارات مدرسه در بازار نشر عرضه شود. این نویسنده افزود: این کتاب را برای رده سنی کودک و نوجوان مینویسم و در حال حاضر کار نگارش آن به اتمام نرسیده است. این کتاب در قالب زندگینامه داستانی برای مخاطب کودک و نوجوان ارائه خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|