|
اخبار
در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
حاتمیکیا بهترین کارگردان شد
دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با حضور هنرمندان و اهالی رسانه در مرکز آفرینشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار شد. در این مراسم جایزه بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمیکیا برای «بادیگارد» تعلق گرفت. این کارگردان طی سخنانی از هتک حرمت یک نشریه علیه هنرمندان کشور انتقاد کرده و خواستار برخوردی قاطع شد. در این مراسم تندیس بهترین صدای فیلم به «لانتوری» رسید و بهترین طراحی صحنه و لباس به نام «اژدها وارد میشود» ثبت شد و بهترین موسیقی متن هم به کریستف رضاعی برای «اژدها وارد میشود» رسید. دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول جوان) به احسان بیگلری برای «برادرم خسرو» اهدا شد و تندیس این بخش به محمدحسین مهدویان برای «ایستاده در غبار» رسید. تندیس بهترین تدوین به هایده صفی یاری برای «لانتوری» و «اژدها وارد میشود» رسید و این فیلم صاحب تندیس بهترین فیلمبرداری هم شد. تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نوید محمدزاده برای «ابد و یک روز» رسید. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به پریناز ایزد یار برای «ابد و یک روز» اهدا شد. همچنین تندیس این بخش به لیلا حاتمی برای «من» تعلق گرفت. تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد به پیمان معادی برای «ابد و یک روز» اهدا شد و بهترین فیلمنامه به سعید روستایی برای «ابد و یک روز» تعلق گرفت. جایزه ویژه بهترین فیلم به رضا میرکریمی برای «دختر» تعلق گرفت و تندیس بهترین فیلم به سعید ملکان تهیهکننده فیلم «ابد و یک روز» رسید.
کارگردان نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»:
تعزیه هنری بسیار غنی است
نشست خبری اعضای کمپانی تئاتر پوتلج ایتالیا که با نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» در تئاتر باران حضور دارند با حضور کارگردان این نمایش و بازیگر و طراح جلوههای ویژه آن برگزار شد. کیومرث مرادی، مجری طرح این نمایش در این نشست گفت: ایجاد تئاتر الگو و ارائه الگوهای درست از نمایشهایی که در دنیا اجرا میشود، از مهمترین اهداف تئاتر باران در دعوت از گروههای خارجی بود، برای همین اولین نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا انتخاب شد. این کارگردان تئاتر، همچنین از بسته شدن قراردادی بین تئاتر باران و کمپانی تئاتر پوتلج ایتالیا خبر داد و گفت: با این قرارداد بین 2 کمپانی مبادله دانشجو انجام میگیرد که این موضوع با توجه به اینکه کمپانی پوتلج هر ساله جشنواره فرهنگی را در ایتالیا برگزار میکنند حائز اهمیت است. در ادامه پینو دیبودو، کارگردان این نمایش ضمن اظهار خرسندی از نخستین حضورش در یک کنفرانس خبری بیان کرد: بسیار خوشحالم که در ایران و میان مردمی که به دیدن تئاتر علاقهمند هستند آمدهام. وی افزود: من با ایران و فرهنگش آشنا شده بودم و درباره تعزیه هم چیزهایی شنیده بودم اما الان بسیار کنجکاوم که درباره این هنر نمایشی بیشتر بدانم زیرا در این نوع از کار، تاریخی وجود دارد که بسیار غنی است. گفتنی است اجرای نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» از جمعه 26 شهریور در تماشاخانه باران آغاز شده و تا دوم مهرماه در 2 ساعت 19 و 21 روی صحنه میرود.
نمایش فیلمهای انقلاب و دفاعمقدس در بنیاد سینمایی فارابی
با همت بنیاد سینمایی فارابی 8 فیلم جدید سینمای انقلاب و دفاعمقدس تحت عنوان هفته فیلم «ستارگان خاک» اکران میشود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز هفته دفاعمقدس، با همت بنیاد سینمایی فارابی 8 فیلم جدید سینمای انقلاب و دفاعمقدس تحت عنوان هفته فیلم «ستارگان خاک»، با حضور تعدادی از سینماگران، مدیران فرهنگی، اصحاب فرهنگ و اعضای بسیج سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سالن نمایش عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی به نمایش درمیآید. بنیاد سینمایی فارابی، فیلمهای «تا دوردست» (حسین قاسمیجامی)، «تا آمدن احمد» (صادق صادقدقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمدحسین مهدویان)، «امکان مینا» (کمال تبریزی)، «سیانور» (بهروز شعیبی)، «نفس» (نرگس آبیار)، «تگرگ و آفتاب» (رضا کریمی) و «پری دریایی» (مسعود آقاباباییان) از روز چهارشنبه 31 شهریور تا جمعه ۹ مهر در این سالن به روی پرده میروند.
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با علی فریدونی، عکاس دفاعمقدس و شاهد عینی فاجعه حج سال 66
اجازه انتشار عکسهای فاجعه حج را نداریم!
مرتضی اسماعیلدوست: عکسها میتوانند سندی گویا برای تشریح اتفاقات باشند و این مساله در فاجعه عظیم منا و در خلال عکسهای به ثبت درآمده توسط عکاسان جهانی به روشنی پیدا بود اما اینکه عکاسان وطنی تا چه حد در ثبت و ارائه این واقعه دلخراش نقشآفرین بودهاند، موضوعی است که نیاز به بررسی دارد. به بهانه آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی دست داد تا با علی فریدونی که سابقه سالها عکاسی در دوران دفاعمقدس را دارد به گفتوگو بپردازیم. وی از جمله شاهدان عینی فاجعه کشتار حجاج در مکه به سال 1366 است و به همین منظور جهت ریشهیابی دامنه دشمنیهای آلسعود علیه مسلمانان بویژه ایرانیان و نیز جایگاه عکس در ثبت این واقعه با این عکاس خوشاخلاق گفتوگویی ترتیب دادیم که در ادامه میآید.
***
از وقایع رخ داده در حج سال 1366 چه مواردی را به یاد دارید؟
من عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی بودم که در سال 66 به شکل تشویقی به حج اعزام شدم. ما حدود 10 عکاس از رسانههای مختلف بودیم که ابتدا با آرامش در مراسم شرکت کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد. غافل از اینکه سعودیها برای ما برنامهای چیده بودند و میخواستند زهر چشمی از حجاج ایرانی بگیرند. ابتدا عکاسیها انجام شد و چند بنر تبلیغاتی هم آماده کرده بودیم، حتی نماینده حجاج ما با وزیر فرهنگ آنها جلسهای گذاشته بود تا مسیر راهپیمایی مشخص شود. سخنرانی قبل از راهپیمایی در کنار بعثه شروع شده بود و به پایان نرسیده بود که خبر رسید درگیریهایی در صف اول مراسم به وجود آمده و پلیس آلسعود از راهپیمایی حجاج جلوگیری کرده است. با شنیدن این خبر با سرعت از طبقه بالا به پایین آمدم که دیدم تعداد زیادی مجروح با بدنی خونین در حال انتقال هستند و بلافاصله از مجروحان عکاسی کردم و مانند دوران جبهه در حال پیشروی به خط مقدم بودم که دیدم وحشت و اضطراب تمام چهره حجاج را فراگرفته و منطقه مانند صحرای کربلا شده بود.
نقطه شروع اتفاقات و دلیل تهاجم سعودیها به حجاج چه بوده است؟
همه چیز به هم ریخته بود و من تنها تعداد زیادی مجروح با سر و دست و بدن خونی میدیدم. بعد از حدود یک کیلومتر که رفتم به مرکز درگیریها رسیدم و دیدم چگونه سعودیها اقدام به
ضرب و شتم حجاج میکنند و تنها سپر بچههای کاروان ما ماکت بزرگی بود که برای روز قدس درست کرده بودند. انواع بیحرمتیها توسط بعثیهای اردنی، عراقی و سعودی در آنجا دیده شد و پلیس همه کشورهایی که در آن زمان با ما دشمنی داشتند دست به دست هم دادند تا به حجاج ایرانی آسیب بزنند.
شما هم در آن حادثه آسیب دیدید؟
من چون تجربه جنگ تحمیلی را داشتم سعی کردم جایی مستقر شوم که آسیبی نبینم و به ثبت وقایع از طریق عکاسی بپردازم. در این حادثه خیلی از هموطنان ما با تیر مستقیم سعودیها از بین رفتند و خانوادههایی که تنها جهت انجام مناسک دینی آمده بودند بدون دلیل مورد هجوم دژخیمان سعودی قرار گرفتند و انواع حوادث تلخ و ناگوار به وقوع پیوست. آنها با بیرحمی کشتهشدگان فاجعه را برای دور کردن از دسترس ما در سطلهای بزرگی گذاشتند! هر چه جلوتر میرفتم به عمق فاجعه میرسیدم که خیلی تلخ بود. بیشترین ضربهها را هم جوانانی خوردند که برای محافظت از بانوان ایرانی دورشان حلقهای ساخته بودند.
در آن شرایط دشوار توانستید از همه اتفاقات رخ داده عکس بگیرید؟
با وجودی که از ناحیه صورت و بدن مجروح شده بودم اما برایم خیلی مهم بود این وقایع را عکاسی کنم و عکسهای مختلفی که نشاندهنده پلیدی بعثیهاست را به ثبت رساندم که میتواند سند محکمی درباره این فاجعه دلخراش باشد. آن موقع دوربینها مثل حالا پیشرفته نبود و نمیتوانستیم ببینیم چه عکسهایی گرفتیم. من تنها براساس تجربهای که در دوران دفاعمقدس داشتم سعی کردم عکسها را بگیرم.
این عکسهای افشاگرایانه را تا به حال به نمایش درآوردهاید؟
متاسفانه با وجود پیگیریهای ما تا به حال اجازه انتشار این عکسها داده نشده است. مثلا در سال 1389 میخواستیم نمایشگاهی از آن عکسها برگزار کنیم که گفتند با انجام این کار رابطهمان با عربستان تیره میشود! طبق معمول مسائل سیاسی باز هم مانع کار فرهنگی شد. حتی گفتند اگر برگزار کنید جمعش میکنیم. البته سال 67 وزارت ارشاد یک مسابقه بینالمللی با عنوان حرم امن برگزار کرد که آقای صمدیان داور بود و به من زنگ زد که چرا عکسهایت را نفرستادی؟ من گفتم واقعا جرات این کار را ندارم که در سطح جهانی بخواهم کارها را منعکس کنم. او گفت دیگر آثار رسیده به لحاظ کمی و کیفی خیلی پایین است. آن مسابقه برگزار شد و جایزهای هم به من تعلق گرفت. به نظرم با توجه به تکرار حادثه برای حجاج در این یک سال اخیر وزارت ارشاد میتوانست یک نمایشگاه عکس از فجایع این سالها برگزار کند تا جنایات آلسعود بیشتر منعکس شود که متاسفانه این کار را نکردند.
از نگاه شما وقایع سال 66 توسط آلسعود برنامهریزی شده بود که دامنهاش به سال 94 هم رسید؟!
شک نکنید! آنها سالهاست با ایرانیها مشکل دارند و به هر شکلی میخواهند به ما ضربه بزنند. متاسفانه حالا این وهابیها در کل جهان نیرو گرفته و در صدد ضربه زدن به شیعیان هستند. آنها با میلیاردها دلار هزینهای که میکنند در حال افزایش نیرو هستند و انواع جنایتها را در سطح جهانی به وجود آوردند تا موجب تفرقه میان مسلمانان شوند. سعودیها در سال 66 طی برنامهای مشخص ما را محاصره کرده و ضربه زدند. حتی در سال 65 هم که بچههای عکاس به حج رفته بودند باز هم یک درگیری مختصری شده بود و من آرزو داشتم کاش برای همیشه با این وضعیت از اعزام حجاج جلوگیری میشد تا فاجعه منا در سال گذشته پیش نمیآمد.
با توجه به ابعاد گسترده ماجرای منا در سال گذشته و لزوم انعکاس وقایع فکر میکنید در زمینه عکاسی توانستیم در این زمینه بخوبی عمل کنیم؟
من به مسؤولان مربوط این انتقاد را داشتم که چرا چند عکاس خبره را برای ثبت وقایع سال گذشته نبردید! اگر عکاسان بیشتری بودند میتوانستیم تصاویر بیشتری از وقایع را نشان دهیم. من به جرأت میگویم اگر عکاسان باتجربه و آنها که در دوران دفاعمقدس بودند، در سال گذشته حضور داشتند حتما عکسهای بیشتری گرفته میشد و میتوانستیم کلی در این مساله تبلیغات رسانهای انجام دهیم که متاسفانه عکاسان ما بعد از چند ساعت از وقوع حادثه و با ترس و لرز به ثبت فاجعه پرداختند.
حالا اگر بخواهیم درباره عکاسی دفاعمقدس صحبت کنیم، به نظرتان توانستیم در این زمینه حقیقت آن دوران را به ثبت درآورده و به نسلهای بعدی منتقل کنیم؟
بله! خدا را شکر طی سالهای پس از جنگ با تشکیل ستاد تبلیغات جنگ به انعکاس عکسها پرداختیم. کتابهایی از این عکسها در آلمان چاپ شد و انعکاس خیلی زیادی در سطح جهانی پیدا کرد و خیلی از رسانهها و حتی عراقیهایی که آنجا بودند جا خوردند و به سازمان ملل اعتراض کردند. ما در سالهای مختلف بعد از هر عملیاتی نمایشگاهی برگزار کردیم و بهترین عکسها پیش چشم مردم قرار میگرفت. متاسفانه پس از پایان جنگ تحمیلی این مساله خیلی کمرنگ شد و وقفهای ایجاد شد تا اینکه انجمن عکاسان انقلاب و دفاعمقدس تشکیل شد که ادامه همان ستاد تبلیغات جنگ بود و فعالیتهای بسیاری در این سالها انجام شد و تاکنون حدود 15 جلد کتاب از عکسهای دوران دفاعمقدس منتشر شده و نمایشگاههایی هم برگزار میشود تا بتوانیم به حفظ آثار آن دوران بپردازیم.
ارسال به دوستان
احمدرضا درویش در اختتامیه جشنواره فیلم «چهلچراغ»:
حاتمیکیا دیدهبان سینمای ایران است
مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» با حضور سینماگران و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم که همراه با تجلیل از احمدرضا درویش، کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» بود، برگزیدگان نخستین دوره این جشنواره مردمی طی مراسمی ارزنده معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز» در ابتدای مراسم حسین یاری به عنوان سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» گزارشی از اهداف این جشنواره و بخشهای مختلف آن ارائه کرد. جشنوارهای که برای نخستین بار براساس موضوع امام حسین(ع) و مراسم اربعین حسینی و عزاداریهای مردم برگزار شد و با استقبال قابل توجهی همراه بود. در مراسم تجلیل از احمدرضا درویش از ابراهیم حاتمیکیا خواسته شد به صحنه بیاید که این فیلمساز دفاعمقدسی طی سخنانی گفت: درویش فیلمسازی است که وقتی پلان به پلان فیلمهایش را میبینم متوجه میشوم من قدرت ساخت آن را ندارم. مانند زندهیاد رسول ملاقلیپور او هم اینچنین بود و با قدرت فیلم میساخت. احمدرضا درویش هم در این مراسم ضمن بیان خاطرات چند سالهاش با حاتمیکیا عنوان کرد: خدا را شکر میکنم که چند صباحی از عمر خود را در محضر سیدالشهدا گذراندم. جشنواره «چهلچراغ» حرکت مثبتی بود که اتفاق افتاد. جشنواره مقاومت هم پیش رو است. هر دو رویداد بزرگ هستند و به نظرم در استراتژی فرهنگی ما نقش خواهند داشت. درویش درباره کارگردان فیلم «بادیگارد» گفت: حاتمیکیا همواره برای من الگو بوده، چه در زمان انقلاب و چه حالا. با او اشکها ریخته و تبسمها کردهام. همیشه نسبت به سکوت و عصبانیتش و هر عمل او در سینما به من احساس خاصی منتقل شده است. این احساس به مخاطبان او هم انتقال یافته است. حاتمیکیا دیدهبان سینمای ایران است. در ادامه مراسم برگزیدگان بخشهای مختلف انتخاب شدند که در بخش فیلم ویدئویی دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سیدمجید موسویان برای فیلم «روز یلدا، شب چله» و تندیس این بخش به محسن جسور برای فیلم «رقص روی یخ» اهدا شد. دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به فاطمه درویشنژاد و آفرین عبیسی برای بازی در فیلمهای «یک ماه دوستداشتنی» و «روز یلدا، شب چله» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به رابعه مدنی برای فیلم «سبز به رنگ زمرد» رسید. دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به یونس غزالی برای بازی در فیلم «ماه جبین» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به سیروس همتی برای بازی در فیلم «رقص روی یخ» رسید. تندیس بهترین کارگردانی در بخش ویدئویی هم به سیدروحالله حجازی برای فیلم «ماه جبین» اهدا شد. تندیس بهترین فیلم ویدئویی به مجید اسماعیلی برای فیلم «ماه جبین» اهدا شد. تندیس جایزه ویژه جشنواره در این بخش به فرهاد اصلانی رسید. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فاطمه گودرزی برای بازی در فیلم سینمایی «دستهای خالی» اهدا شد و تندیس این بخش به فریبا کوثری رسید. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به محمدرضا شریفینیا رسید. تندیس این بخش نیز به جمشید هاشمپور برای بازی در فیلم «هیوا» رسید. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اصلی زن به لادن مستوفی برای بازی در فیلم سینمایی «روز واقعه» رسید. تندیس این بخش به مریلا زارعی برای بازی در «دستهای خالی» اهدا شد. مریلا زارعی پس از بوسیدن نام امام حسین(ع) طی سخنانی گفت: سیدالشهدا به ما یاد داد خونمان را میریزیم برای اینکه آزاده بمانیم. اگر نام اسلام و حسین زنده است به خاطر نام زینب(س) است. اگر هنرمندی در این عرصه حضور دارد، حتما توفیقی است که امام حسین(ع) به او عنایت کرده است. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد به زندهیاد خسرو شکیبایی و تندیس این بخش به شهاب حسینی برای فیلم «دل شکسته» رسید. دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به زندهیاد رسول ملاقلیپور برای فیلم «پرواز در شب» رسید و تندیس این بخش به داوود میرباقری برای فیلم «مسافر ری» اهدا شد. دیپلم افتخار بهترین فیلم به منوچهر محمدی برای فیلم «عصر روز دهم» رسید و تندیس این بخش به مرتضی شایسته و بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم سینمایی «روز واقعه» رسید.
ارسال به دوستان
علی نصیریان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نقالان علوی:
باید به داشتههای خود رجوع کنیم
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نقالان علوی با حضور جمعی از مرشدان، نقالان و هنرمندانی چون علی نصیریان و شهرام کرمی در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره در این مراسم از مقام شامخ 2 شهید مدافع حرم احمد غلامی و سیدجواد اسدی با حضور خانواده این شهدا تقدیر به عمل آمد. کورش زارعی پیش از اهدای جوایز در گزارشی به جشنواره نقالان علوی اشاره کرد و دلیل برگزاری چنین رویدادی را در اهمیت غدیر برای شیعیان عنوان کرد و گفت: متأسفانه در عرصه هنرهای نمایشی اتفاقی رخ نداده و غدیر باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود و هنر نمایش بهترین وسیله برای چنین کاری است. این کارگردان آثار نمایشی درباره تعداد آثار جشنواره گفت: 25 اثر اجراشده در جشنواره از میان 70 اثر از 13 استان کشور انتخاب شده که در 3 نقطه شهر تهران و 4 مسجد توسط نقالان اجرا شده است. وی تاکید کرد اجراهای نخستین دوره جشنواره با استقبال گرم مردم همراه بود. زارعی درباره برنامههای آینده حوزه هنری، از برپایی چند خیمهگاه و فراهم کردن شرایط اجرا برای آثار پذیرفته نشده در شهرستانها خبر داد. در این مراسم از 25 نقال و مرشد حاضر در جشنواره با اهدای لوح یادبود، تندیس جشنواره و هدایای نقدی قدردانی شد. علی نصیریان نیز در اختتامیه نخستین جشنواره نقالان علوی با اشاره به تخریب تکیه دولت در دوران پهلوی و اشتباه تاریخی چنین عملی گفت: «فرهنگ را نمیشود تقلید کرد. ما باید به داشتههای خود رجوع کنیم». نصیریان که برای تجلیل از مرشد ابوالحسن میرزاعلی روی سن آمده بود، طی سخنانی به اهمیت و جایگاه نقالی میان نمایشهای ایرانی پرداخت و گفت: من در کودکی و نوجوانی نقالی و پردهخوانی و معرکهگیری که نمایشهای تکنفرهای هستند، دیده بودم. این نمایشهای بنیان اساسی نمایشهای ایرانی هستند و اگر بخواهیم درباره نمایش ایرانی حرف بزنیم، باید به این آثار رجوع کنیم. بازیگر هزاردستان با اشاره به موسیقی ویژه در پردهخوانی و نقالی تأکید کرد بخشی از گوشههای موسیقی اصیل ایرانی را باید در هنر نقالی مرشدان جستوجو کرد. وی درباره جایگاه نقالی در نظام اجتماعی ایران نیز گفت: نقالان شاهنامه را میان مردم آوردند و این براساس نیازمندی مردمی بود که خود پدیدش آوردند. نصیریان با تکیه بر کلمه شبیه افزود: این جذابیت تجسم، شبیهسازی و نمایش بود که موجب پیدایش تعزیه شد. تعزیه بازیگری نیست، شبیهسازی و شبیهخوانی است. کسی نمیتواند نقش اولیا را بازی کند، شبیه او میشود و روایت میکند که این روایت به زبان شعر، نثر و آواز و گاهی اوقات بیآواز است.
ارسال به دوستان
رویدادها
انتشار روایتهایی از زندگی شهید همدانی
روایتهایی از زندگی سرلشکر شهید حسین همدانی در کتاب «ساعت شانزده به وقت حلب» منتشر شد. به گزارش فارس، در آستانه اولین سالگرد شهادت مدافع حرم سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی کتاب «ساعت شانزده به وقت حلب » به همت نشر صاعقه و اهتمام زهرا همدانی و سیدحسن شکری منتشر و روانه بازار کتاب شد. این کتاب شامل روایتهایی از زندگی استاد جنگهای نامتقارن محور مقاومت و پرچمدار رشید سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) و 65 خاطره کوتاه به همراه عکس در موضوعات مختلف از شهید همدانی است.
«بادیگارد» به سوریه رفت
فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا در سوریه اکران شد.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «بادیگارد» پس از اکران در کانادا، استرالیا، انگلستان و لبنان این بار در سوریه به نمایش گذاشته شد. این فیلم از سهشنبه ۳۰ شهریورماه سال ۱۳۹۵ به مدت ۱۰ روز در کشور سوریه به اکران عمومی در خواهد آمد. اکرانهای عمومی این فیلم از روز چهارشنبه ۳۱ شهریور در 4 سانس در دارالاپرا و سالن کاندی انجام میشود و مردم سوریه میتوانند از این فیلم سینمایی دیدن کنند. فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا به روایت زندگی یک محافظ مؤمن و انقلابی با بازی پرویز پرستویی میپردازد.
شبکه «شما» دوباره آمد
شبکه تلویزیونی «شما» پس از تعطیلی چند ماهه مجددا فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی «شما» با شعار «شبکه شما، شبکه مردم ایران» با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و توجه ویژه به موضوعاتی همچون گردشگری، اقوام، آداب و رسوم ایرانیان، موسیقی و توانمندیهای استانی کار خود را آغاز کرد. مدیریت شبکه تلویزیونی«شما» بر عهده مهدی قاسمی است و این شبکه زیرمجموعه معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما فعالیت میکند. در این رابطه مهدی قاسمی از طراحی و پخش برنامهای جدید با نام «رادیو شب» در شبکه «شما» خبر داد که توسط سازندگان برنامه رادیو هفت با موضوع پرداختن به موسیقیهای محلی روی آنتن این شبکه میرود. همچنین شبکه «امید» هم که برای گروه سنی 12 تا 18 سال در نظر گرفته شده در روز عید غدیر رسما افتتاح شد.
آغاز ثبتنام اکرانهای دانشگاهی «یتیمخانه ایران»
موسسه راوی فیلم اعلام کرد، همزمان با آغاز اکران عمومی این اثر ارزشمند در سینماها، دانشگاههای کشور میتوانند اکران اختصاصی برگزار کنند. به گزارش فارس، سیدعلیرضا فخارزاده مدیر عامل راوی فیلم با اعلام این خبر افزود: فیلم سینمایی یتیمخانه ایران با سیستمهای دیجیتال و به صورت حرفهای در دانشگاهها اکران میشود.
برگزاری کارگاه نقاشی در جشنواره هنرهای تجسمی بسیج
همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در تبریز، کارگاه نقاشی در حاشیه آن برگزار شد. به گزارش فارس، در این کارگاه هنرمندان به آفرینش آثار تجسمی همچون نقاشی روی بوم و طراحی پرداخته و سپس در پایان به معرض قضاوت اساتید خواهند گذاشت. محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در حاشیه بازدید از جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی بسیج اظهار داشت: یکی از حلقههای مفقوده در وضعیت نابسامان فرهنگی کنونی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، هنر است. اگر ما بخواهیم مفاهیم ارزشی را در جامعه ماندگار کنیم در قالب هنر امکان آن وجود داشته و اثر هنری از مانایی بیشتری برخوردار است.
سعید آقاخانی مستندساز شد
برنامه مستند «جهت» به نویسندگی و کارگردانی سعید آقاخانی و تهیهکنندگی جواد فرحانی و با اجرای امیر غفارمنش برای شبکه نسیم تولید میشود. به گزارش فارس، برنامه مستند «جهت» با نام قبلی «زنگ خطر» با موضوع پیشگیری از اعتیاد به کارگردانی سعید آقاخانی این روزها حدود یک ماه است که مراحل تولید را پشت سر میگذارد. در این مستند، امیر غفارمنش درباره اعتیاد با افراد مختلفی چون معتادها، افراد نجات یافته از دام اعتیاد، مسؤولان کمپ اعتیاد، سردار منتظرالمهدی(معاون اجتماعی پلیس ناجا) و... گفتوگو میکند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|