|
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد
افتتاح فاز دوم خط یک متروی اصفهان بزودی
رضا امینی با اشاره به یکی از پروژههای اجرایی مهم در کلانشهر اصفهان اظهار کرد: قطار شهری یکی از پروژههای اجرایی مهم اصفهان در حوزه حملونقلی است که در سال گذشته فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان به طول 10 کیلومتر از شهرک قدس تا میدان 25 آبان مورد بهرهبرداری قرار گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهرهبرداری کامل از خط یک قطار شهری اصفهان با تکمیل ایستگاههای میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب اسلامی و میدان آزادی تصریح کرد: خط یک قطار شهری اصفهان به طول 5/20 کیلومتر طی 3 ماهه نخست سال 1396 مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. وی به آغاز عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان نیز همزمان با بهرهبرداری از مقطع دوم خط یک قطار شهری اصفهان آغاز میشود. امینی تاکید کرد: خط دوم قطار شهری اصفهان به طول 13 کیلومتر است که با 7 ایستگاه از نزدیک میدان امام(ره) آغاز عملیات ساخت آن طی یک برنامه زمانبندی 5 ساله اجرا میشود. ارسال به دوستان
اشتغالزایی 10 هزارنفری در اتحادیه صنایع هوایی و فضایی
نایبرئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی با بیان اینکه از دولت خواهش میکنیم با بخش خصوصی قدری مهربانتر باشد، اظهار کرد: امروز که درها باز شده دور زدن بخش خصوصی انصاف نیست و خارج از رفتار حرفهای است. محمدامین سالاری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بینالمللی هوایی و فضایی ایران که از 4 تا 7 آبانماه در محل نمایشگاه برج میلاد برگزار میشود با بیان اینکه 220 شرکت عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی هستند، اظهار کرد: این شرکتها در 6 کارگروه طراحی، ساخت و بهرهبرداری از هواپیما، طراحی، ساخت و ارائه خدمات هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت قطعات هواپیما، الکترونیک و ابیونیک، خدمات استاندارد و آموزش و خدمات تعمیر و نگهداری اورهال هواپیماهای رده سنگین فعال هستند. وی تصریح کرد: در کارگروه ساخت قطعات، هواپیما قطعهای نبوده که در رابطه با بحث هواپیماهای حوزه دفاعی شرکتهای ایرانی توان ساخت آن را نداشته باشند. وی با بیان اینکه شرکتهای عضو اتحادیه بیش از 10 هزار شغل را به صورت مستقیم ایجاد کردهاند، افزود: بیش از 60 درصد فعالیتهای حوزه هوایی و فضایی کشور توسط شرکتهای اتحادیه هوایی و فضایی ایران صورت میگیرد. رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه بینالمللی صنایع هوایی و فضایی ایران به مدت 4 روز از 4 آبانماه امسال در برج میلاد برگزار میشود، گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای بخش خصوصی در حوزههای هوایی و فضایی کشور رونمایی میشود. سالاری با یادآوری اینکه حدود 2 سال است به دنبال فعال کردن حوزه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین هستیم، افزود: در نمایشگاه هفتم 120 شرکت که شریک خارجی دارند، حضور خواهند داشت. مظاهری، نایبرئیس دوم اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران نیز در این نشست گفت: در دوره سابق سازمان فضایی تلاش کردیم از توانایی کنسرسیوم استفاده کنیم. در آن دوره 100 جلسه در این رابطه برگزار شد اما سیاست دولت برای ساخت ماهوارههای بزرگ استفاده از محصولات خارجی است. سیاست سازمان فضایی این است که سیستمها و ماهوارههای بزرگ را از خارج کشور تهیه و نیاز داخل را از سایر کشورها تامین کند. قاسمی، نایبرئیس اول اتحادیه نیز گفت: در اقتصاد مقاومتی باید به سمت اقتصاد صادراتمحور برویم که این مهم فقط با همکاری دولت با بخش خصوصی میسر میشود. دولت به جای رقابت با بخش خصوصی بهتر است از این بخش حمایت کند. بخش خصوصی بالهای قدرتمند هواپیمای دولت است و بدون ما دولت نمیتواند پرواز کند. وی با بیان اینکه از دولت خواهش میکنیم با بخش خصوصی قدری مهربانتر باشد، اظهار کرد: امروز که درها باز شده دور زدن بخش خصوصی دور از انصاف و خارج از رفتار حرفهای است. ارسال به دوستان
اخبار
نمره اقتصادی دولت زیر 10 است ارسال به دوستان
جلوگیری از واردات 1/2میلیارددلاری با تکیه بر توان داخلی
عضو انجمن صنایع شوینده با اشاره به واردات 2/1 میلیارد دلاری خمیردندان به کشور گفت: با تلاش صورت گرفته و با تولید محصولی جدید 10 درصد از سهم 75 درصدی بازار مصرف داخلی که با برندهای خارجی تامین میشود به تولیدات داخلی اختصاص یافت. محمد دولابی با بیان اینکه 75 درصد بازار مصرف خمیردندان کشور مربوط به کالاهای وارداتی است، اظهار کرد: سالانه 2/1میلیارد دلار ارز صرف واردات خمیردندان میشود و تولیدکنندگان داخلی تنها سهم 25 درصدی از این بازار را در اختیار داشتهاند. وی افزود: با نیازسنجی بازار این نتیجه حاصل شد که با تولید نوع خاصی از خمیردندان میتوان سهم واردکنندگان این محصول را در بازار کاهش داد و با تولید خمیردندان زغالی توانستیم 10 درصد از سهم واردکنندگان را به تولید این محصول اختصاص دهیم. وی افزود: تاکنون حتی یک مصرفکننده ناراضی از تولید و مصرف خمیر دندان زغالی وجود نداشته است. وی به هدفگذاری کسب سهم 40 درصدی از بازار 75 درصدی خمیردندان خارجی که در حال حاضر از طریق واردات تامین میشود اشاره کرد و افزود: تنها در 60 روز تولید توانستیم 10 درصد سهم بازار خارجیها را به دست آوریم و درخواستهایی نیز برای ایجاد نمایندگی تولید این نوع خمیردندان در کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق دریافت شده است. وی اشتغالزایی این واحد تولیدی را 1200 نفر اعلام کرد. دولابی تولید این کارخانه را یک هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید این کارخانه تا 3 هزار تن در سال قابل افزایش است. در ادامه شمس دهقان، مدیرتولید واحد تولیدی شرکت بهدیس گفت: در گذشته شرکتهایی تحت لیسانس برندها وارد عرصه تولید خمیردندان در کشور شدند و با توجه به برخی تحقیقات که سرطانزا بودن سدیم فلوراید را به اثبات رسانده است باید انواع بیضرر این محصول مانند خمیردندان زغالی که در گذشته نیز سابقهای از ترکیب نمک و زغال در نسلهای گذشته داشته است در دستور کار قرار گیرد. وی گفت: به دلیل لابیهای بزرگی که تولیدکنندگان برندهای مطرح جهانی به دلیل استفاده از سدیم فلوراید انجام دادهاند تولیدکنندگان مایل به کاهش میزان سدیم فلوراید در تولیدات خود نیستند. ارسال به دوستان
مردم و مصائبشان
سیدیاسر جبرائیلی: مردم چه کسانی هستند؟ شاید در بادی امر پاسخ این پرسش بدیهی به نظر آید اما هنگامی که فردی بر کرسی بالاترین مقام اجرایی یک کشور تکیه میزند، مابهازای عینی مفهوم «مردم» در اندیشه و ادبیات او اهمیت ویژهای مییابد. دولت و ریاست آن، یعنی رئیسجمهور، هر طرح و برنامهای که برای اداره کشور به دست اجرا میسپارند، محصول شناختی است که از «وضع موجود» مردم دارند و چشماندازی که برای «مردم» مطلوب میدانند اما نه وضع موجود همه مردم یکسان است و نه استانداردهای وضع مطلوب آنها یکسان. این است که قاعدتا آن دسته از مردم در اولویت طرحها و برنامههای دولت قرار میگیرند که دولتمردان آنها را مصداق قاطبه «مردم» بدانند و مسائل آنها را تبدیل به مساله اصلی کشور کرده و منابع کشور را مصروف حل و فصل این مسائل کنند. ارسال به دوستان
موصل ابزار آمریکا و ترکیه برای تجزیه عراق
مهدی مهدویگرگانی: موصل نخستین نقطه از عراق بود که به اشغال داعش درآمد و حالا یک عملیات راهبردی برای آزادی این شهر آغاز شده است تا حضور داعش در عراق به پایان برسد اما به نظر میرسد پایان داعش در موصل پایان مصائب دولت بغداد نباشد. از زمان مطرح شدن موضوع آزادسازی و بازپسگیری موصل از کنترل تروریستهای داعش، بحثهای زیادی درباره حضور نیروهای مختلف و کمیت و کیفیت آنها برای شرکت در این عملیات مطرح شده است تا جایی که این مساله به تنشهایی میان عراق با کشورهای خارجی منجر شد که از جمله میتوان به اختلاف با آمریکا و تنش لفظی شدید با ترکیه اشاره کرد. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|